quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:07 schreef Cara het volgende:
Als na alle "schone wielrennen" claims naar buiten komt dat Sky al die tijd doping heeft ondersteund is het gedaan met professioneel wielrennen.
Al die moeite voor een prestatie van #2, die niet eens zo extreem was? Ik zou zeggen, doe wat aan die Froome, die rijdt exceptioneel snel naar boven. Porte niet; Gesink heeft bijvoorbeeld al eens sneller die klim opgereden. Maar oké, als jij het wil geloven, vooral doenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:07 schreef Cara het volgende:
[..]
Snap je de eventuele gevolgen bij het grote publiek als naar buiten komt dat Froome toch gebruikt?
Voor de teams? De sponsors? De Olympische Spelen?
Als na alle "schone wielrennen" claims naar buiten komt dat Sky al die tijd doping heeft ondersteund is het gedaan met professioneel wielrennen.
Richie Porte is een arrogante renner en Froome heeft zich vorig jaar in moeten houden. Het zijn beiden renners die zich makkelijk laten verleiden.
En hoe. Froome en Porte lieten zich die etappe helemaal gaan, dat staat vast. Het was een schertsvertoning, ze zijn te ver gegaan.
De hele wereld kon zien dat er iets niet in de haak was.
Dus ja, het lijkt me heel erg plausibel dat men bij de ASO flinke druk heeft gezet om tot bedaren te komen, voor zover Sky zelf niet heeft ingegrepen.
[..]
En dat bedoel ik met tijdstip. Precies genoeg tijd voor ASO en Sky om bij Porte aan de rem te trekken. Richie, je bent te ver gegaan. Doe het rustig aan.
[..]
Het hele wielrennen staat op het spel.
Daarbij onderschat je de ASO en ook Sky.
[..]
Nogmaals, Froome en Porte hebben zich teveel laten gaan.
[..]
Ja.
[..]
Het gaat hier over het wel erg goed uitkomende verval van Richie Porte.
Kennaugh's val is hier niet relevant.
Ohquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:31 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Die 7e plek kwam door een kadootje van meer dan 10 minuten in de eerste etappes
Niet in de bergen, verloor elke keer tijd op Mollema in de bergen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:43 schreef Fides het volgende:
[..]
OhOndanks die 10 minuten had hij anders dan ook wel top 15 gereden (Mollema staat bijvoorbeeld 10 minuten achter Porte..). Ook niet verkeerd als jongere natuurlijk. Was toen dus ongeveer net zo sterk als Mollema. En nu dus ook? Niets exceptioneels aan lijkt me.
Die plek in de Giro was nou niet echt te danken aan zijn geweldige klimtalenten, maar hij zat mee met die fameuze mega ontsnapping + tijdrit.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:29 schreef Fides het volgende:
Zou kunnen. Het is ook geen slechte renner. 3 jaar terug werd hij al 7e in de Giro en won hij het jongerenklassement daar. Toen zat hij overigens nog bij Saxo.
Na 1 off-day kan je je echt wel weer herpakken natuurlijk
Mollema is wel bijna 2 jaar jonger en is ieder jaar een beetje beter geworden. Porte's progressie in het laatste jaar is daarentegen zeer opmerkelijk te noemen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:43 schreef Fides het volgende:
[..]
OhOndanks die 10 minuten had hij anders dan ook wel top 15 gereden (Mollema staat bijvoorbeeld 10 minuten achter Porte..). Ook niet verkeerd als jongere natuurlijk. Was toen dus ongeveer net zo sterk als Mollema. En nu dus ook? Niets exceptioneels aan lijkt me.
Graag hoor ik welke etappe...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:11 schreef Fides het volgende:
Ja, maar er zaten ook etappes bij dat hij wel prima reed en wel met Mollema e.d. mee omhoog ging.
Ten Dam heeft meestal een dienende rol of ligt ergens in een greppel langs de kant van de weg. Heeft meerdere malen in de Ronde van Zwitserland toch wel laten zien dat hij aardig kan klimmen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mollema is wel bijna 2 jaar jonger en is ieder jaar een beetje beter geworden. Porte's progressie in het laatste jaar is daarentegen zeer opmerkelijk te noemen.
Ik vind Ten Dam's progressiecurve overigens ook vreemd. Op je 31e voor het eerst met de grote mannen meekunnen spreekt niet in je voordeel.
Hoezo zou je geen doping gebruiken als je toch weet dat je niet betrapt wordt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:31 schreef Syntix het volgende:
Nogmaals: Sky gebruikt geen doping stelletje pseudo-wetenschappers. Ze zijn daar gewoon wetenschappelijk iets beter dan de rest van de teams. Daarnaast waarom zou je nu nog doping gebruiken in deze tijd? Zodat je 3 jaar in de boeken kan komen te staan en nadat je betrapt wordt voor altijd als dopingzondaar in de boeken blijft staan? Lijkt me niet dat iemand nog dat risico gaat nemen.
Conclusie: Froome (Sky) gebruikt geen doping.
Jullie trollen het hele topic al vol met jullie pseudo-wetenschappelijke onzin. Deal with it: sky is beter dan de rest, omdat ze wetenschappelijk beter zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoezo zou je geen doping gebruiken als je toch weet dat je niet betrapt wordt?
Verder, ga lekker door met trollen. Enigzins grappig is het allang niet meer.
Ja, als je er goed over nadenkt slaat het nergens op.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die theorie dat Sky Porte expres zou hebben laten lossen
Thanks voor deze wetenschappelijke onderbouwing.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:31 schreef Syntix het volgende:
Nogmaals: Sky gebruikt geen doping stelletje pseudo-wetenschappers. Ze zijn daar gewoon wetenschappelijk iets beter dan de rest van de teams. Daarnaast waarom zou je nu nog doping gebruiken in deze tijd? Zodat je 3 jaar in de boeken kan komen te staan en nadat je betrapt wordt voor altijd als dopingzondaar in de boeken blijft staan? Lijkt me niet dat iemand nog dat risico gaat nemen.
Conclusie: Froome (Sky) gebruikt geen doping.
Hoe verklaar je dan dat de winnaars van 2009 tot 2012 er 5% langzamer wordt gereden? Die winnaars zouden in 2001 gewoon buiten de top 10 vallen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:41 schreef handige_haarie het volgende:
Er zal vast wel iets niet in de haak zijn. Maar vergelijken met 10 jaar eerder heeft weinig zin. Het materiaal is beter, de weersomstandigheden kunnen anders zijn, voeding is nu beter dan toen. Kijk eens naar sprinters en hardlopers door de jaren heen. Ze gebruikten toen net zoveel doping als nu, maar toch zijn ze nu stukken sneller dan pakweg 10/20 jaar terug. Is ook logisch, alles evolueert verder. Die tijd zegt niks over vroeger, maar alles over nu. Als hij nu 20 minuten harder rijdt dan de rest kan het, maar slechts een minuutje op Mollema pakken op een koers van 200km is gewoon mogelijk.
Heb je het over mij? Want ik meen echt wat ik zeg en wil dan ook de discussie aangaan. Het is niet omdat het hier over Nederlanders gaat dat ik hier zit te trollen he...quote:
Ze rijden nu 1 col wat harder (die van zaterdag) dan afgelopen jaren. Als ze straks ook de Mont Ventoux en Ad'H oprijden als nooit tevoren, en in de laatste week nog wat bizarre dingen presteren, heb je misschien een punt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoe verklaar je dan dat de winnaars van 2009 tot 2012 er 5% langzamer wordt gereden? Die winnaars zouden in 2001 gewoon buiten de top 10 vallen.
Volhoudenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:58 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Heb je het over mij? Want ik meen echt wat ik zeg en wil dan ook de discussie aangaan. Het is niet omdat het hier over Nederlanders gaat dat ik hier zit te trollen he...
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:00 schreef Fides het volgende:
[..]
Ze rijden nu 1 col wat harder (die van zaterdag) dan afgelopen jaren. Als ze straks ook de Mont Ventoux en Ad'H oprijden als nooit tevoren, en in de laatste week nog wat bizarre dingen presteren, heb je misschien een punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |