quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar de meest ideale manier om dat bloedpaspoort te ontlopen is natuurlijk door één of andere aandoening die je hoeveelheid hermatocriet of rode bloedlichaampjes aantast.
O wacht die ziekte bestaat!
O en de beste renner van dit moment heeft die ziekte!
Bij Sky beweren ze logischerwijs dat de parasiet niet valt uit te roeien en de ziekte zo nu en dan kan terugkeren. Als Froome dan schommelende bloedwaarden heeft kunnen ze daar op terugvallen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik dacht juist dat hij ervan genezen was en daardoor zo hard fietste ineensAlthans is de roddel.
Toch vrij bizar dat schistosomiasis ook door deze kenner als een virus wordt benoemd. Ik hoorde het de Nederlandse commentatoren ook al telkens over een virus hebben. Hoe komen mensen daar toch bij? Qua omvang toch een factor 1000 verschil.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.co(...)ays-for-omega-pharma
Weer net even een ander verhaal over zijn schistosomiasis, iets wat hij heeft opgelopen in zijn Sky-tijd (in 2010) maar zoals Corti het vertelt lijkt het er op dat hij zijn 'grote talent' niet eerder kon etaleren omdat hij last had van die parasieten.
Beetje zoals Claudia Pechstein met haar sferocytose.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar de meest ideale manier om dat bloedpaspoort te ontlopen is natuurlijk door één of andere aandoening die je hoeveelheid hermatocriet of rode bloedlichaampjes aantast.
O wacht die ziekte bestaat!
O en de beste renner van dit moment heeft die ziekte!
Zou je wel zeggen ja, maar er gebeuren wel meer vreemde dingen in het wielrennen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan zou hij als hij er weer last van zou krijgen slechter moeten gaan rijden.
Met voldoende kennis zijn die dingen niet vreemd meer!quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Zou je wel zeggen ja, maar er gebeuren wel meer vreemde dingen in het wielrennen.
Dit. Alsof mensen tegenwoordig niet meer uit mogen blinkenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:31 schreef Syntix het volgende:
Nogmaals: Sky gebruikt geen doping stelletje pseudo-wetenschappers. Ze zijn daar gewoon wetenschappelijk iets beter dan de rest van de teams. Daarnaast waarom zou je nu nog doping gebruiken in deze tijd? Zodat je 3 jaar in de boeken kan komen te staan en nadat je betrapt wordt voor altijd als dopingzondaar in de boeken blijft staan? Lijkt me niet dat iemand nog dat risico gaat nemen.
Conclusie: Froome (Sky) gebruikt geen doping.
Mag wel. Alleen verleden heeft wel aangetoond dat sporters die zo extreem uitblinken dat niet helemaal van nature doen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:51 schreef shaderon het volgende:
[..]
Dit. Alsof mensen tegenwoordig niet meer uit mogen blinken
Precies. Bij Sky trainen ze gewoon op een manier dat ze (allemaal) kunnen uitblinken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:51 schreef shaderon het volgende:
[..]
Dit. Alsof mensen tegenwoordig niet meer uit mogen blinken
Volgens mij zijn de klimtijden van Bauke niet heel erg omhoog gegaan hoor. Een contador of rodriquez rijdt gewoon stukken langzamer dan voorheen. Kreuziger maakte bergop de indruk stuk harder te kunnen en als je de rijders van vorig jaar als nibali en wiggens meeneemt dan staat Bauke rond een 8e plek. Dat is niks nieuws.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:13 schreef Syntix het volgende:
[..]
Precies. Bij Sky trainen ze gewoon op een manier dat ze (allemaal) kunnen uitblinken.
Wat natuurlijk wel een terechte vraag is hoeveel invloed die "ziekte" van Froome heeft op zijn vorm en resultaten.
Wordt hier overigens dan niet de vraag gesteld waarom Mollema en Ten Dam opeens zo goed zijn?
Discussie vind ik enigszins flatterend. Het wordt hier en daar vermeld onder het motto "ja, dat is ook niet helemaal koosjer", maar daar is toch een vrij grote mantel der liefde aanwezig. Of daar gaan er een hoop plots "out-of-character" en moet er toch plaats gemaakt worden voor de nuance.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja, die discussie is hier ook gaande Syntix.
En de hype is ook groter dan de prestatie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Discussie vind ik enigszins flatterend. Het wordt hier en daar vermeld onder het motto "ja, dat is ook niet helemaal koosjer", maar daar is toch een vrij grote mantel der liefde aanwezig.
In welk opzicht is het presteren van Mollema dan verdacht te noemen? Dan kun je bij iedere wielrenner vraagtekens plaatsen. Overigens moet je niet vergeten dat een stuk of 8 toppers (Contador, Schleck (2x), VDB2, Rolland, Van Garderen, Evans, Nibali, Uran, Wiggins) nu zwaar tegenvallen of niet mee doen. Met die toprenners zou Mollema nu "gewoon" 9e staan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Discussie vind ik enigszins flatterend. Het wordt hier en daar vermeld onder het motto "ja, dat is ook niet helemaal koosjer", maar daar is toch een vrij grote mantel der liefde aanwezig.
Die gaat nog wel ja, maar Ten Damquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:27 schreef Fides het volgende:
Mwah, Mollema is toch netjes langzaamaan gegroeid? Van groot talent, naar 12e in de Giro in 2010, 4e + Puntenklassement in Vuelta in 2011, nu goed in de Tour.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |