nou, ze hebben wel allemaal een doping contract moeten tekenen en leinders is eruit gegooidquote:Op zondag 14 juli 2013 16:51 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Sky zit vol met voormalig dopers en dopingartsen. Hun hoofd performance is een Australische ex zwemtrainer die opschept dat zijn cleane renners de wereldrecords van alle dopers konden breken.
En Knaven is daar ook ploegleider.
Voor veel andere ploegen geld hetzelfde, Belkin, Movistar, Saxo, etc.
quote:Op zondag 14 juli 2013 16:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, als Merckx (die toegaf dat het voor de show was).
Dus? Ze gaan natuurlijk niet toegeven dat ze een dopingteam zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, ze hebben wel allemaal een doping contract moeten tekenen en leinders is eruit gegooid
dan zal ie ook wel eruit worden gegooidquote:Op zondag 14 juli 2013 16:56 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Dus? Ze gaan natuurlijk niet toegeven dat ze een dopingteam zijn.
We weten zeker dat Knaven zelf gebruikt heeft, dus wat zegt zo een contract?
en dat bepaal jij even? dat er geen vergelijk kan worden gemaakt, ik lig hier dubbel van het lachen, solliciteer even bij de NOS ofzoquote:Op zondag 14 juli 2013 16:55 schreef Ereinion het volgende:
We moeten wachten op de Alpe, als daar tenminste gekoerst wordt.
Snelste tijden (laatste 15.65km) uit de Tour in 2000, 2002 en 2009 (we kunnen er van uitgaan dat deze allemaal met behulp van doping behaald zijn: tinyurl.com/o6b942o
Froome vandaag ongeveer 49 minuten. Geen slechte tijd, maar de omstandigheden kunnen zo wisselen op de Ventoux dat je geen nuttige vergelijkingen kan maken.
Ja, dat bepaal ik ja.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dat bepaal jij even? dat er geen vergelijk kan worden gemaakt, ik lig hier dubbel van het lachen, solliciteer even bij de NOS ofzo
De omstandigheden op de Ventoux kunnen verschrikkelijk varieren. Wind mee of wind tegen scheelt daar minuten.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dat bepaal jij even? dat er geen vergelijk kan worden gemaakt, ik lig hier dubbel van het lachen, solliciteer even bij de NOS ofzo
Het scheelt ook of het een klimtijdrit is of je ervoor 220km hebt moeten rijden a 50 per uur, maar dan de andere kant op!quote:Op zondag 14 juli 2013 17:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De omstandigheden op de Ventoux kunnen verschrikkelijk varieren. Wind mee of wind tegen scheelt daar minuten.
Dat is schijn naar de buitenwereld toe. Het kan ook heel goed mogelijk zijn dat ze bijvoorbeeld figuren hebben die ze inhuren. Denk aan types zoals Ferrari of Fuentes.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, ze hebben wel allemaal een doping contract moeten tekenen en leinders is eruit gegooid
Zou best kunnen, maar de keren dat ik vlaggen zag, hadden ze 'm toch echt mee.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:03 schreef THEFXR het volgende:
btw ik hoor net dat ze de wind tegen hadden
Dat zal bij Schleck zeker het geval zijn en Evans is gewoon over zijn top.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:32 schreef Wombcat het volgende:
Bij Schleck vraag ik me ook wel af of hij nu wel hetzelfde er voor doet. Kan zo zijn dat die maar de helft traint, nu 'ie het alleen moet doen.
Inderdaad. Wat voor voordeel hoop je te halen in een windtunnel als je bergop rijdt?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:06 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dat zal bij Schleck zeker het geval zijn en Evans is gewoon over zijn top.
Misschien naïef om te zeggen maar ik denk dat het een vrij schone tour is. De tijdrit sprak wel boekdelen als de top vijf van het GC de top tien van de rit niet haalt. (of had de laatste groep nu tegenwind?) Verder zit alles dicht bij elkaar. Quintana rijdt wel anderhalve minuut los, maar daar is het ook het type renner voor (en hij ging vroeg in de aanval). Volgens mij is er maar een zekerheidje qua doping. Een Britse hardrijder die beweert zijn snelheid te halen door zijn techniek te verbeteren in een windtunnel, maar ondertussen als een hark op de fiets zit.
Vandaag is Gay betrapt. Teveel risico genomen om Bolt te benaderen. Dat zullen we de komende jaren in het wielrennen ook gaan meemaken. Renners die toch naar de doping gaan grijpen omdat ze het beu zijn om iedere keer als tweede te eindigen. Wat dat betreft is het beter als sky gewoon snel betrapt wordt. Ik wilde de beste coureur zien winnen, niet degene die het beste zijn weg weet in het mediciijnenkastje.
Tien minuten langer?quote:Op zondag 14 juli 2013 17:31 schreef Ereinion het volgende:
reed hij zonder echt voluit te gaan de Ventoux in ongeveer 49 minuten. Nu, nadat zijn broer gepakt is, doet hij er 10 minuten over. Ra ra hoe kan dat.
zo gaat het al 100 jaar, doping en wielrennen gaan gewoon samen.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:06 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dat zal bij Schleck zeker het geval zijn en Evans is gewoon over zijn top.
Misschien naïef om te zeggen maar ik denk dat het een vrij schone tour is. De tijdrit sprak wel boekdelen als de top vijf van het GC de top tien van de rit niet haalt. (of had de laatste groep nu tegenwind?) Verder zit alles dicht bij elkaar. Quintana rijdt wel anderhalve minuut los, maar daar is het ook het type renner voor (en hij ging vroeg in de aanval). Volgens mij is er maar een zekerheidje qua doping. Een Britse hardrijder die beweert zijn snelheid te halen door zijn techniek te verbeteren in een windtunnel, maar ondertussen als een hark op de fiets zit.
Vandaag is Gay betrapt. Teveel risico genomen om Bolt te benaderen. Dat zullen we de komende jaren in het wielrennen ook gaan meemaken. Renners die toch naar de doping gaan grijpen omdat ze het beu zijn om iedere keer als tweede te eindigen. Wat dat betreft is het beter als sky gewoon snel betrapt wordt. Ik wilde de beste coureur zien winnen, niet degene die het beste zijn weg weet in het mediciijnenkastje.
AICAR staat er al langer op (valt onder de gendoping) en wordt sinds 2009 met naam genoemd. Het is sinds 2010 in theorie detecteerbaar. Overigens zijn in 2009 verpakkingen van AICAR aangetroffen in het vuil van renners in de tour (Cavendish 6 ritwinsten) en is in 2012 een Colombiaanse arts op het vliegveld betrapt met het spul (arts gelinkt aan Fuentes).quote:Op zondag 14 juli 2013 18:17 schreef THEFXR het volgende:
Die dopingtesten lopen altijd achter, AICAR en GW1516 staan sinds 2009 al op de verboden lijst, dit jaar zijn er pas testen voor verschenen.
Ze zitten nu weer aan de peptides of elektrode doping en daar zijn geen testen voor.
Het bloedpaspoort heeft een aantal jaar geholpen,maar de doktoren hebben weer de mazen gevonden.
Verder is de UCI volgens mij als de dood voor nieuwe doping gevallen daarom brengen ze maar oude positieve testen naar buiten, om maar vooral het accent te leggen dat het nu schoner is, menselijke maat, nieuwe wielrennen, iets wat na 1998 ook al werd gezegd.
Fixedquote:Op zondag 14 juli 2013 18:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo gaat het al 100 jaar, doping en wielrennen sport gaan gewoon samen.
Elektrodedoping? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat ze voor de rit wat meer opgeladen zijn?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:17 schreef THEFXR het volgende:
Die dopingtesten lopen altijd achter, AICAR en GW1516 staan sinds 2009 al op de verboden lijst, dit jaar zijn er pas testen voor verschenen.
Ze zitten nu weer aan de peptides of elektrode doping en daar zijn geen testen voor.
Het bloedpaspoort heeft een aantal jaar geholpen,maar de doktoren hebben weer de mazen gevonden.
Verder is de UCI volgens mij als de dood voor nieuwe doping gevallen daarom brengen ze maar oude positieve testen naar buiten, om maar vooral het accent te leggen dat het nu schoner is, menselijke maat, nieuwe wielrennen, iets wat na 1998 ook al werd gezegd.
Waar was die aicar afval gevonden? Je doet alsof er een verband is met Cavendishquote:Op zondag 14 juli 2013 18:51 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
AICAR staat er al langer op (valt onder de gendoping) en wordt sinds 2009 met naam genoemd. Het is sinds 2010 in theorie detecteerbaar. Overigens zijn in 2009 verpakkingen van AICAR aangetroffen in het vuil van renners in de tour (Cavendish 6 ritwinsten) en is in 2012 een Colombiaanse arts op het vliegveld betrapt met het spul (arts gelinkt aan Fuentes).
Overigens zal er geen enkele renner betrapt worden in de 100e tour. Ik denk niet dat de organisatie het feestje laat bederven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |