Denk dat Sky veel meer met die data doet. Zou me niks verbazen als ze bijvoorbeeld kunnen uitrekenen hoe je met 4 knechten zo snel mogelijk 80km kunt overbruggen. Aan de hand van getrapt vermogen en de hartslag moet je kunnen zien hoe fris iemand nog is. Geef deze data aan een programma en er rolt bijvoorbeeld uit:quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb dat verhaal nooit helemaal begrepen. Half amateurland rijdt rond met die meters, maar Sky kan er als enige zúlke speciale dingen mee?
Dat zeg ik toch ook? De afgelopen 2 jaar...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:17 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Evans won voor BMC de Tour. Van Garderen werd vorig jaar vijfde voor BMC in de Tour. Gilbert won vorig jaar het WK terwijl hij bij BMC reed..
Evans is gewoon op leeftijd, vandaar zijn geleidelijke terugval. Van Garderen moet nog bewijzen aan de top te kunnen blijven.
Bij mijn weten vallen de Tour en het WK van vorig jaar binnen de afgelopen twee jaar..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:26 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? De afgelopen 2 jaar...
Wow, Gilbert wint 1 wedstrijd in de Belgische ploeg, en 1 rit in de Vuelta met dacht ik?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:29 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Bij mijn weten vallen de Tour en het WK van vorig jaar binnen de afgelopen twee jaar..
Zonder dat cadeautje was hij ook in de top 10 geëindigd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:31 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Die 7e plek kwam door een kadootje van meer dan 10 minuten in de eerste etappes
En hij reed dus als nieuwbakken prof (vrijwel? geen zin om weer te checken:P) alle bergetappes in de top 20.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zonder dat cadeautje was hij ook in de top 10 geëindigd.
Komt die vergelijking weerquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:29 schreef Fides het volgende:
Zou kunnen. Het is ook geen slechte renner. 3 jaar terug werd hij al 7e in de Giro en won hij het jongerenklassement daar.
Nee.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gesink heeft bijvoorbeeld al eens sneller die klim opgereden.
Ja, alle bergetappes op één na in de toptwintig. Maar dan ook allemaal, stuk voor stuk, ver achter in de toptwintig.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Fides het volgende:
[..]
En hij reed dus als nieuwbakken prof (vrijwel? geen zin om weer te checken:P) alle bergetappes in de top 20.
http://www.cyclingnews.co(...)ays-for-omega-pharmaquote:Italian team manager Claudio Corti has revealed that he knew Chris Froome was a special talent as soon as he saw him riding at the Giro del Capo.
The current Colombia team manager ran the Barloworld team and signed Froome in 2009 after seeing in action at the 2008 Giro del Capo. Froome immediately paid him back by winning a stage in 2009.
"I signed him after seeing at the Giro del Capo in South Africa. He used a low gear on the climbs even back then and still uses it today, preferring to spin his gears," Corti told Italian television RAI.
"He immediately showed his special character when he moved to Italy. He wanted to live alone with his girlfriend and knew what he wanted to do in his career. He was more difficult to manage because of his character but it was worth it.
"He's made huge improvements since joining Team Sky but that's because he's overcome the virus that he picked up in Africa. You could always see the talent he had."
Maarja, we zijn nu toch ook 3 jaar verder. Toen reed hij pas een aantal maanden in het profcircuit, dus is het logisch dat er dan nog wel wat ruimte is voor verbetering. Mollema werd die Giro daar ook door jan-en-allemaal op achterstand gereden en Laurens ten Dam had voor 2010 ook nog nooit echt met de beste mee omhoog geklommen, en nu rijden ze Contador, Evans en Schleck naar huis.....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, alle bergetappes op één na in de toptwintig. Maar dan ook allemaal, stuk voor stuk, ver achter in de toptwintig.
Dat zegt geen ene reet, nul komma nul. Hij werd daar op minuten gereden door renners die nu alleen nog kunnen dromen van tien seconden in het wiel van Porte te hangen en het zijn allemaal renners die hij nu lachend met 48 vingers in de neus voorbij rijdt alsof het derderangsamateurs zijn.
Schleck naar huis rijden als referentie nemenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:03 schreef Fides het volgende:
[..]
Maarja, we zijn nu toch ook 3 jaar verder. Toen reed hij pas een aantal maanden in het profcircuit, dus is het logisch dat er dan nog wel wat ruimte is voor verbetering. Mollema werd die Giro daar ook door jan-en-allemaal op achterstand gereden en Laurens ten Dam had voor 2010 ook nog nooit echt met de beste mee omhoog geklommen, en nu rijden ze Contador, Evans en Schleck naar huis.....
Tja, dat doen alle teams. Sterker nog, dat doen veel amateurs al jaren. Voor 800 euro heb je een vermogensmeter.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Sky rekent uit welk vermogen de renners aan kunnen. Met behulp van wattagemeters proberen ze dit vermogen zonder pieken te halen. Op zich geloof ik wel in deze aanpak en dat je daar voordeel mee kunt halen t.o.v. de concurrentie. Alleen geloof ik niet dat renners (waar we 2 jaar geleden niet van gehoord hebben) nu dezelfde tijden als Armstrong en Pantani rijden.
Tja, van de andere die in 2010 bergop beter waren als Porte en Mollema is ook weinig meer over of zijn zelfs gestopt.... (Danielson, Vinokoerov, Arroyo, Basso, Cunego, Gadret:')) of doen niet mee deze Tour (Nibali, Scarponi, ).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:15 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Schleck naar huis rijden als referentie nemen
*fap* *fap* *fap*quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:31 schreef Syntix het volgende:
Nogmaals: Sky gebruikt geen doping stelletje pseudo-wetenschappers. Ze zijn daar gewoon wetenschappelijk iets beter dan de rest van de teams. Daarnaast waarom zou je nu nog doping gebruiken in deze tijd? Zodat je 3 jaar in de boeken kan komen te staan en nadat je betrapt wordt voor altijd als dopingzondaar in de boeken blijft staan? Lijkt me niet dat iemand nog dat risico gaat nemen.
Conclusie: Froome (Sky) gebruikt geen doping.
Harm, ben jij het?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:31 schreef Syntix het volgende:
Nogmaals: Sky gebruikt geen doping stelletje pseudo-wetenschappers. Ze zijn daar gewoon wetenschappelijk iets beter dan de rest van de teams. Daarnaast waarom zou je nu nog doping gebruiken in deze tijd? Zodat je 3 jaar in de boeken kan komen te staan en nadat je betrapt wordt voor altijd als dopingzondaar in de boeken blijft staan? Lijkt me niet dat iemand nog dat risico gaat nemen.
Conclusie: Froome (Sky) gebruikt geen doping.
"That's how the game is played"quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
De hele US Postal affaire is juist één grote aanmoediging geweest om lekker te doperen. Je wordt immers enkel betrapt als een rancuneuze oud ploegmaat en justitie ermee gaan bemoeien. Van de UCI en ASO moet het niet komen, noch van de dopinglabs, die overruled kunnen worden als het moet.
Bovendien blijf je dik multimiljonair. Of ze je titels nou afpakken of niet.
Dit topic kunnen we net zo goed voorzetten in het normale doping topic ja.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:46 schreef Kingstown het volgende:
Deel 2 alweer en dat terwijl er nog niemand gepakt is in deze Tour.
BNW zou er trots op zijn.
Een soort Landis up en down qua prestatie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:41 schreef Fides het volgende:
Zal Porte vandaag weer expres niet zo hard rijden zodat hij ons allemaal voor de gek houdt?
Wat is de gedachte daarachter dan?quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:41 schreef Fides het volgende:
Zal Porte vandaag weer expres niet zo hard rijden zodat hij ons allemaal voor de gek houdt?
Zou best kunnen, deed Froome ook tot de Vuelta van 2011 en moet je nu zien...quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:41 schreef Fides het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |