Waarin? Gebruik van powermeters, windtunnels? Wordt eens concreet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Geen bron nodig, algemene kennis. Sky is zoveel verder dan de rest van de ploegen in zo'n beetje alles. Vraag het Steven de Jongh eens;)
Het plausible deniability model van Rabo wordt nog steeds gebruikt?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:32 schreef Pandarus het volgende:
Mollema en Ten Dam trainen niet eens mee met Belkin. Ze organiseren zelf het grootste gedeelte van hun training. Beetje zoals Rasmussen en Menchov dan denk ik.
jawel.quote:
Jawel, maar niet beter dan Sky (een betere ploeg).quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja want een mindere ploeg weet natuurlijk niet hoe je moet trainen
Hoogstetages, trainingen enz.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:43 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Waarin? Gebruik van powermeters, windtunnels? Wordt eens concreet.
Het is geen discussie want zowel Froome als Contador rijden clean en Froome is gewoon een baas vergeleken met Contador.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Misschien een ideetje om Syntix gewoon te negeren? Dit is een niveautje trollen waar ze op CyclingNews zelfs jaloers op zijn.
Ik vind het echter een interessantere discussie of Froome nu zo goed is of de rest zo slecht. En dan direct of dat komt omdat Contador gestopt is met z'n biefstuk of dat Froome een nieuw en beter middel heeft.
Een zeer uniek verschijnsel in de wielerwereld ja. Trainingen, dat die andere ploegen daar niet aan gedacht hebbenquote:
Nee, misschien alleen betere doping, meer niet.quote:
Nee, Sky heeft betere renners, maar het verschil in trainingen is gewoon klein.quote:Jawel, maar niet beter dan Sky (een betere ploeg).
Ze hebben trainingen ja?quote:Hoogstetages, trainingen enz.
Volgens mij allebei. Elk team (of toch een hoog genoeg percentage om te mogen veralgemenen) heeft een dokter/werking die zo goed mogelijk is ingespeeld op de nieuwste dope en de nieuwste detectiesystemen. Sky heeft nu het beste plan, Contador had vroeger ook een goed systeem, maar werd gepakt, moest het omgooien en heeft nog geen gelijkwaardig alternatief gevonden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vind het echter een interessantere discussie of Froome nu zo goed is of de rest zo slecht. En dan direct of dat komt omdat Contador gestopt is met z'n biefstuk of dat Froome een nieuw en beter middel heeft.
Zwemtrainer?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:49 schreef Syntix het volgende:
[..]
jawel.
[..]
Jawel, maar niet beter dan Sky (een betere ploeg).
[..]
Hoogstetages, trainingen enz.
Ik zeg ook niet dat ze nu clean rijden natuurlijk. Alleen zou bij een schoner peloton logischerwijs de prestaties van de besten minder moeten zijn dan de besten uit het dopingtijdperk. Dat een renner die nu 5de wordt in het huidige tijdperk sneller rijdt dan de nummer 10 (of andere grens) van tien jaar terug is minder opvallend.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als je heel zwart wit kijkt is het toch opvallend dat een Ten Dam harder rijdt dan een volgespoten Mancebo in 2005. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
Het lastige is inderdaad een lijn te trekken wat buitensporig is, en ook welke prestatie schoon is gereden. Je kunt wel zeggen dat Valverde 30 seconden langzamer is dan Sanchez in 2010, maar dan moeten we Sanchez ook gaan vrijpleiten.
Om nog maar te zwijgen van veranderende omstandigheden etc.
Maar mijn punt was eigenlijk, Froome rijdt 3e en dat is onbetrouwbaar, maar dan moet je de rest ook gaan bekijken.
Zwak misschien als in dat vooral Schleck een enorm slechte voorbereiding had, Contador ook maar in mindere mate en de jaren beginnen te tellen bij een Evans.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wie zegt dat de Tour zwakbezet is dit jaar? Als je de klimtijden van de Ax 3 Domaines bekijkt staan er, ook buiten Froome om, veel toptijden in.
Dat is idd wel interessant.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe serieus er wordt getrained en gecontroleerd hoe renners hun kracht overbrengen op de pedalen. Kan een hoop rendementsverlies betekenen.
Ben benieuwd hoe ze dat doen. Zou een echte marginal gain zijn. Iedereen weet wel een beetje wanneer het meest efficient is, maar doet men het ook?
En dat is nou zo jammer want denk niet dat Froome en Porte al helemaal niet voluit hoeven te gaan vanwege het ruime verschil.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Mocht op Alpe d'Huez een heel rijtje renners sub 40 minuten dan kan je er zo goed als zeker van uit gaan dat het tij gekeerd is en de menselijke maat helemaal niet terug is.
De strijd om de overige plekken is tegen die tijd misschien nog net zo open als nu, dan zal er toch gestreden moeten worden op de Alpe. Inhouden betekent plekje verliezen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En dat is nou zo jammer want denk niet dat Froome en Porte al helemaal niet voluit hoeven te gaan vanwege het ruime verschil.
Tenzij natuurlijk Contador en Valverde opeens in 39 minuten omhoog gaan, dan weten we gelijk waar het complete wielrennen staat.
Maar ik ga daar niet vanuit. Zelfs als men doping gebruikt is men hopelijk wel wijs genoeg om te realiseren dat je het echt niet kunt veroorloven om te snel de Alpe omhoog te fietsen.
Ik denk niet dat bij Euskatel georganiseerd doping wordt gebruikt zoals bij Festina.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat we binnen enkele jaren Bassons-achtige verhalen krijgen van Sicard.
Lijkt me sterk. Hij heeft al een paar jaar last van een blessure, waardoor hij in zijn rechterbeen veel minder dan normale kracht heeft. Vandaar dat hij na zijn U23 WK winst nooit meer op niveau is geweest (hoewel hij in zijn eerste profjaar nog een paar aardige uitslagen had).quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat we binnen enkele jaren Bassons-achtige verhalen krijgen van Sicard.
Is hij nooit langs die Nederlandse dokter geweest? Ik hoorde dat veel renners last van die 'afknelling' hadden. Hoe heette dat ook al weer precies?quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:13 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Hij heeft al een paar jaar last van een blessure, waardoor hij in zijn rechterbeen veel minder dan normale kracht heeft. Vandaar dat hij na zijn U23 WK winst nooit meer op niveau is geweest (hoewel hij in zijn eerste profjaar nog een paar aardige uitslagen had).
Hij kan best clean zijn, maar hij lost niet uit die groep omdat hij clean is.
Ik hoop ook wel dat Froome laat zien dat hij de echte koning is van het gezelschap renners. Gewoon vol voor die overwinning gaan dus op de Alpe en de Mont Ventoux. Dit heeft overigens niets met doping te maken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
De strijd om de overige plekken is tegen die tijd misschien nog net zo open als nu, dan zal er toch gestreden moeten worden op de Alpe. Inhouden betekent plekje verliezen.
Zou het mooiste zijn als Froome daarvoor al tijd heeft verloren maar die kans acht ik zeer klein. Froome die voluit gaat op Alpe d'Huez zou wel leuk zijn.
Stenose van de A. Iliaca externa: claudicatio intermittens door endofibrose.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Is hij nooit langs die Nederlandse dokter geweest? Ik hoorde dat veel renners last van die 'afknelling' hadden. Hoe heette dat ook al weer precies?
Beknelde liesslagaderquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:16 schreef No-P het volgende:
[..]
Stenose van de A. Iliaca externa: claudicatio intermittens door endofibrose.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |