dank u...nu heb ik zin in browniepudding met slagroom...en ik heb een ander toetje in huis en wil niet voor de vierde keer vandaag naar de winkel...quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:35 schreef lady-wrb het volgende:
die browniepudding is trouwens wel vreselijk lekker spul
om af te smeren heb ik de botercreme die ik van de vorige taart heb ingevroren op jullie advies ontdooid en gebruikt. het staat nu koud te worden in de koelkast, naast een grote kom pure chocoladeganache.
dit gaat wel goedkomen, denk ik zo.
morgen weer een dag toch?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:45 schreef kvd het volgende:
[..]
dank u...nu heb ik zin in browniepudding met slagroom...en ik heb een ander toetje in huis en wil niet voor de vierde keer vandaag naar de winkel...
Gelukkig wel. Maar dan moet ik er dan wel nog zin in hebben, en dat is niet altijd zoquote:
Nou! Afknapper! Hoewel, ik geloof niet dat ik wil weten in welk model deze meneer zijn bush whackedquote:
nou sorry, maar voor mij hoeft een man niet zo nodig helemaal naakt. dr moet wat te raden overblijvenquote:
Maar dan moeten ze er niet naked bijzettenquote:Op donderdag 20 juni 2013 18:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou sorry, maar voor mij hoeft een man niet zo nodig helemaal naakt. dr moet wat te raden overblijven
zal wel amerikaans zijn. anders moeten ze blurren.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze er niet naked bijzetten
ziet er lekker uit zeg!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:49 schreef Spunks het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste taarten gemaakt, voor mijn moeders verjaardag.
Het resultaat!
[ afbeelding ]
Taart 1 (biscuitvulling met aardbeien, botercrème, Nutella en chocolademousse)
[ afbeelding ]
Taart 2 (onderste laag Devil's Food, bovenste laag Strawberry, vulling idem dito)
[ afbeelding ]
Een fotootje van de vulling
[ afbeelding ]
Mooihoor. Vulling van taart 1 klinkt apart. Dus op taart 2 kwam nog eens zo een laagje? Is de taart zo roze?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:49 schreef Spunks het volgende:
Het resultaat!
[ afbeelding ]
Taart 1 (biscuitvulling met aardbeien, botercrème, Nutella en chocolademousse)
[ afbeelding ]
Taart 2 (onderste laag Devil's Food, bovenste laag Strawberry, vulling idem dito)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat is helemaal niet off-topic hoor, het gaat hier over gedecoreerde taarten en cupcakes.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:12 schreef Spunks het volgende:
Een beetje offtopic aangezien het hier om de decoratie gaat, maar een korte toelichting bij de taart:
[ afbeelding ]
1: dijkje van botercrème
2: besmeerd met Nutella
3: bekleed met aardbeien
4: chocolademousse eroverheen
5: andere helft van het biscuit erop
6: afwerken met botercrème zodat de fondant eroverheen kan
De lilac taart was van regulier biscuit, de paarse van aardbeiencake en de witte van chocoladetaart, maar allemaal met deze vulling. Omnomnom!
Heb je een receptje van de aarbeidencake?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:12 schreef Spunks het volgende:
Een beetje offtopic aangezien het hier om de decoratie gaat, maar een korte toelichting bij de taart:
[ afbeelding ]
1: dijkje van botercrème
2: besmeerd met Nutella
3: bekleed met aardbeien
4: chocolademousse eroverheen
5: andere helft van het biscuit erop
6: afwerken met botercrème zodat de fondant eroverheen kan
De lilac taart was van regulier biscuit, de paarse van aardbeiencake en de witte van chocoladetaart, maar allemaal met deze vulling. Omnomnom!
Funcakes Biscuitmix met verse aardbeien erdoorheenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Heb je een receptje van de aarbeidencake?
Vrolijk taartjequote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:38 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou mijn chocoladetaartje nog laten zien.
[ afbeelding ]
oke, geen beste foto, maar het moest snel.
ik heb ook nog geen mooie taartschaal.
en nog een vraagje: hoe nemen jullie je taart mee? ik bedoel verpakking enzo
Leuke taart zeg! Lekker vrolijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:38 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
Je eerste? Netjes hoor.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:49 schreef Spunks het volgende:
Het resultaat!
[ afbeelding ]
Taart 1 (Devil's Cake met aardbeien, botercrème, Nutella en chocolademousse)
[ afbeelding ]
Taart 2 (onderste laag biscuit, bovenste laag Strawberry, vulling idem dito)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
je eerste?......quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:49 schreef Spunks het volgende:
Het resultaat!
[ afbeelding ]
Taart 1 (Devil's Cake met aardbeien, botercrème, Nutella en chocolademousse)
[ afbeelding ]
Taart 2 (onderste laag biscuit, bovenste laag Strawberry, vulling idem dito)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
geopend fondant en marsepein strak in plastic folie wikkelen en dan in een zip lock zak.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:10 schreef Tinuviel het volgende:
Stiemie, dat ziet er super uit en is makkelijk te maken.
Hebben jullie nog tips om eenmaal geopend gekleurd marsepein of fondant soepel te houden?
En ik ben ook nog op zoek naar de top vulling voor gewone, blanke biscuit. Ideeën?
Ja niet te warm laten worden, afkoelen en dan opkloppen. Wat ik zelf ook n lekkere combi vind is abrikozenjam, witte chocolade (bv vlokken) en zwitserse room. Deze combi op n vlaai Heet in Limburg smurfenvlaai.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:17 schreef Tinuviel het volgende:
SVtje, het is voor volwassenen. Ik ben zelf groot fan van chocolade, maar weet niet of iedereen dat lust. Smelt je de chocolade eerst in deslagroom en dan opkloppen?
Ik ben een Limburgse, maar heb nog nooit van smurfenvlaai gehoord hoor...quote:Op maandag 24 juni 2013 22:00 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ja niet te warm laten worden, afkoelen en dan opkloppen. Wat ik zelf ook n lekkere combi vind is abrikozenjam, witte chocolade (bv vlokken) en zwitserse room. Deze combi op n vlaai Heet in Limburg smurfenvlaai.
Moet trouwens zeggen dat ik deze ook wel enorm tof vind. Simpel, maar wel mooi strak.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:38 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
Niet teveel gaan kijken, wat maken die soms lelijke taarten zeg.quote:
ik had toch op zijn minst verwacht dat die blauw zou zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben een Limburgse, maar heb nog nooit van smurfenvlaai gehoord hoor...
Ja, zoals smurfenijs... Heb even gegoogled en in sittard heet dat gewoon abrikozenroomvlaai.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik had toch op zijn minst verwacht dat die blauw zou zijn
Het is ook onwijs lekker en toen ik het googlede kwam ik hem inderdaad ook meteen tegen, maar zoals ik zei, ik had er nog nooit van gehoord en ik denk dat als je het hier bij de Hema of bakker vraagt, je een vragende blik krijgt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:23 schreef Myraela het volgende:
Het staat wel op de wikipedia pagina over Limburgse vlaaien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Limburgse_vlaai
Het klinkt overigens wel onwijs lekker.
Ik wist het ook niet, wist alleen dat wij die vroeger wel eens hadden als er een bakker vanuit Limburg langskwam en dat dit onze favoriet was. Ik kwam pas dit jaar tegen wat de naam was. Maar dat blijkt dus ook nog niet eens overal zo te zijn. Lekker is ie zeker!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het is ook onwijs lekker en toen ik het googlede kwam ik hem inderdaad ook meteen tegen, maar zoals ik zei, ik had er nog nooit van gehoord en ik denk dat als je het hier bij de Hema of bakker vraagt, je een vragende blik krijgt.
edit: Blijkbaar heeft het woord een Vlaame origine... Sittard is wat meer Duitsland-georiënteerd, misschien is dat het... http://www.weckenonline.e(...)ai_smurfenvlaai.html
Succes met de pen, ik heb er 1 cakepop mee kunnen versieren, toen hield hij op....quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:53 schreef Tinuviel het volgende:
Klinkt lekker SVtje. Vind smurfen, dan ook wel een aparte naam aangezien de kleur niets met smurfen te maken heeft.
Mijn bestelling is binnen. Hiermee moet de Angry Bird Cake wel lukken denk ik. En ik kreeg zelfs nog een uitsteker cadeau:
[ afbeelding ]
Geen fondant meer bij de xenos kopen...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:03 schreef valentijn101 het volgende:
Even een fondant vraagje. Laatst 2 pakken van de xenos meegenomen om ook eens iets te proberen. De blokken waren behoorlijk hard en erg moeilijk uit te rollen. Is er een geheim om dit makkelijker te maken?
Crisco is plantaardig vet, En kan inderdaad gebruikt worden om plakken te voorkomen, Het heeft als voordeel dat het niet vlekt itt poedersuiker..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:21 schreef Tinuviel het volgende:
Dat crisco is toch ook zodat het fondant niet aan de roller blijft plakken, toch? Waar kan ik dat kopen? Of kan ik ook poedersuiker gebruiken?
Kvd dank voor de waarschuwing. Misschien heb ik de pen voor de komende taart niet eens nodig. Ik heb ook nog zwarte fondant en moet volgens mij niet zoiets fijns maken.
Is zoiets ook offline te verkrijgen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Crisco is plantaardig vet, En kan inderdaad gebruikt worden om plakken te voorkomen, Het heeft als voordeel dat het niet vlekt itt poedersuiker..
http://www.deleukstetaartenshop.nl/crisco-shortening-450-gr
Leuk omte maken trouwens een angrybird! vorige week heb ik er 2 gemaakt
bij de tokoquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:02 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Is zoiets ook offline te verkrijgen?
Heb je foto's van die Cakes? Ben erg benieuwd.
Nice!quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:14 schreef SummerBreeze het volgende:
Na lang lurken en in die tijd eigenlijk alleen maar de standaard dingen als appel(kruimel)taart, cakes in alle soorten en maten, kale cupcakes en cheesecakes gemaakt te hebben, heb ik me vandaag maar eens aan een versierde taart gewaagd.
Voor een eerste keer vind ik het goed gelukt.
[ link | afbeelding ]
De bovenkant
[ link | afbeelding ]
De zijkant
[ link | afbeelding ]detail aan de rand. Toefjes zijn van meringue-botercreme. Heb ik ook gebruikt om de taart af te smeren.
[ link | afbeelding ]
De onderste laag vulling bestaande uit een dun laagje aardbeienpuree (gezeefd, want pitjes=) met daarboven een mengsel van browniepudding en chocolademouse
[ link | afbeelding ]
De bovenste laag vulling: zelfgemaakte aarbeien-kersen yoghurtbavarois. Ik vond het overigens wel lastig om dat er een beetje egaal op te krijgen, vandaar dat het ook zo 'brokkelig' is. Gelukkig zit het verstopt onder het fondant en is het donker in je maag
En dan net ook nog opengesneden, met dit resultaat:
[ link | afbeelding ]
En belangrijker nog, hij smaakt erg lekker.
Hoe heb je de meringe botercreme en de aardbeien- kersen bavarois gemaakt? Mag ik daarvan de ingredienten weten? Alvast bedankt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:14 schreef SummerBreeze het volgende:
Na lang lurken en in die tijd eigenlijk alleen maar de standaard dingen als appel(kruimel)taart, cakes in alle soorten en maten, kale cupcakes en cheesecakes gemaakt te hebben, heb ik me vandaag maar eens aan een versierde taart gewaagd.
[ link | afbeelding ]
De bovenkant
[ link | afbeelding ]
De zijkant
[ link | afbeelding ]detail aan de rand. Toefjes zijn van meringue-botercreme. Heb ik ook gebruikt om de taart af te smeren.
[ link | afbeelding ]
De onderste laag vulling bestaande uit een dun laagje aardbeienpuree (gezeefd, want pitjes=) met daarboven een mengsel van browniepudding en chocolademouse
[ link | afbeelding ]
De bovenste laag vulling: zelfgemaakte aarbeien-kersen yoghurtbavarois. Ik vond het overigens wel lastig om dat er een beetje egaal op te krijgen, vandaar dat het ook zo 'brokkelig' is. Gelukkig zit het verstopt onder het fondant en is het donker in je maag
[ link | afbeelding ]
Meteen maar even de recepten ook. Kan ik het zelf later ook weer terugvinden, want het blaadje waar ik e.e.a. op had geschreven tijdens het maken is inmiddels al bijna niet meer leesbaar door de vlekken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:22 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hoe heb je de meringe botercreme en de aardbeien- kersen bavarois gemaakt? Mag ik daarvan de ingredienten weten? Alvast bedankt.
Omdat ik het zelf ook wilde weten, heb ik ff google opengegooid:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:22 schreef Tinuviel het volgende:
Is Crisco dierlijk vet? En zo ja is er ook een plantaardig alternatief? Het was ook niet te koop bij de Toko bij mij om de hoek helaas!
bron.quote:Crisco® is een plantaardig vet (shortening) dat o.a. kan worden gebruikt als vet of boter in bak recepten, het heeft 50% minder verzadigd vet dan boter en geeft een lichte open structuur
Is dat een supermarkt? Ik woon in NH en ik heb het hier nog nooit gezien. Mijn man gaat het bij de Jumbo straks even proberen.quote:
Volgens mij heeft Jumbo het ook, hier stond het geloof ik tussen de Amerikaanse etenswaren (en dus niet bij de bakproducten).quote:Op zondag 30 juni 2013 09:23 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Is dat een supermarkt? Ik woon in NH en ik heb het hier nog nooit gezien. Mijn man gaat het bij de Jumbo straks even proberen.
Dankje, heb ik gelijk nog even aan manlief doorgegeven om ook bij de amerikaanse producten te kijken.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:57 schreef Taartje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Jumbo het ook, hier stond het geloof ik tussen de Amerikaanse etenswaren (en dus niet bij de bakproducten).
Ik heb het besteld bij deleukstetaarten. De jamin op het damrak is trouwens sinds kort weer open, maar geen idee of ze het daar hebben.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:16 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dankje, heb ik gelijk nog even aan manlief doorgegeven om ook bij de amerikaanse producten te kijken.
Wow wat een grote klas!quote:Op maandag 1 juli 2013 08:14 schreef Stiemie het volgende:
Woensdag gaat mijn dochter op school trakteren en ik heb (helaas) gezegd dat ze cupcakes mocht trakteren voordat ik aan de juf had gevraagd hoeveel kinderen er in de klas zitten. Je voelt 'm vast al aankomen... Ik mag woensdagmorgen dus voor 41 cupcakes zorgen.
Helaas werk ik vandaag en morgen gewoon en moet ik ze dus in de avonduren gaan fabrieken. Mix en alles is in huis en ik heb besloten om het simpel te houden met een laagje (rondje) rolfondant en dan een 6 erop met een andere kleur rolfondant.
Normaal maak ik de cupcakes altijd gewoon op de ochtend voordat ik ze nodig heb, maar dat gaat nu niet lukken. Zou ik vanavond al de cupcakes kunnen bakken en ze dan in de taartdozen bewaren en morgen de versiering doen? Of al de versiering maken en bewaren tot woensdagmorgen?
Het grappige is dat je eigenlijk helemaal niet merkt dat het zo'n grote klas is. Juf heeft het allemaal prima onder controlequote:Op maandag 1 juli 2013 08:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wow wat een grote klas!
Je kan de cakejes prima een paar dagen bewaren, dat is geen probleem. De rolfonfant zou ik zo lang mogelijk laten wachten, je hebt kans dat het erg hard wordt als het langer staat. De avond van tevoren bekleden en dan afgesloten en koel bewaren, dan denk ik wel dat het goed komt.
Aaah superquote:Op maandag 1 juli 2013 19:17 schreef calastra het volgende:
In plaats van Crisco kan je ook wat (eetbare) glycerine door je fondant kneden. Handig trucje als je fondant wat is uitgedroogd.
Ik heb dit weekend een Jupiler taartje gemaakt voor een echte Juup fan
[ afbeelding ]
(let niet op de kleding, het was een Hawaï feest)
Tof! Zeker dat randje onderaan.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:17 schreef calastra het volgende:
In plaats van Crisco kan je ook wat (eetbare) glycerine door je fondant kneden. Handig trucje als je fondant wat is uitgedroogd.
Ik heb dit weekend een Jupiler taartje gemaakt voor een echte Juup fan
[ afbeelding ]
(let niet op de kleding, het was een Hawaï feest)
Wat geinig die kleurtjes allemaalquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:14 schreef SummerBreeze het volgende:
[ link | afbeelding ]
De bovenkant
[ link | afbeelding ]
De zijkant
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Die zijn wel heel origineelquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:01 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat geinig die kleurtjes allemaal.
Ik zag net deze ergens,![]()
:
[ afbeelding ]
Ik vind ze zo schattigquote:
dan heb je nog even tijd om te oefenenquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vind ze zo schattigmaar ik kan echt niet bakken en al helemaal niet decoreren
.
Wel wil ik een keer deze maken (ofja, poging tot) samen met mijn vriend op Valentijdsdag ofzo.
[ afbeelding ]
Gelukkig welquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dan heb je nog even tijd om te oefenen
ik heb het ook zitten bekijken, er zitten mooie dingen tussen maar ook dingen die ik echt niet mooi vindquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:11 schreef Nanook24 het volgende:
Ik kreeg dit linkje via facebook.
http://www.viorica-torturi.ro/
Deze mevrouw maakt echt jaloersmakende mooie dingen!!!
Voor ronde taarten heb ik een mat met afmetingen,.maar anders meet ik met de rolling pin...quote:Op zondag 7 juli 2013 23:40 schreef Tinuviel het volgende:
Dankje gewoonmezelf. Zal ik volgende keer den. Hebben jullie nog een truucje hoe je je fondant precies groot genoeg uitrolt of doen jullie dat op het oog?
zoiets? http://www.turksekok.nl/2130/renkli-kekquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het idee om een rainbow cake te maken. Dat zou dan zes lagen gekleurde biscuit zijn. Hoe lang van tevoren kan ik dat maken, zonder dat het in de diepvries moet? En hoeveel tijd kost het maken van zoiets ongeveer?
Ja, zoiets! Hij zou dan zijn voor de verjaardag van S. Ze is op zaterdag jarig, maar ik werk op vrijdag, dus ik zou hem donderdags moeten maken. Ik heb geen vriezer die groot genoeg is om hem in te doen, dus de vraag is: is het nog lekker als ik hem op donderdag maak en het op zaterdag gegeten wordt?quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zoiets? http://www.turksekok.nl/2130/renkli-kek
die wil ik binnenkort ook eens proberen
De bedoeling is biscuit, inderdaad. En dan zes dunnere lagen, ertussen banketbakkersroom en vlaaifruit. Eroverheen botercreme en decoreren met marsepein/fondant, denk ik.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:50 schreef Baby_Girl het volgende:
Nee hoor kan makkelijk die donderdag al. Door de botercrème en marsepein of fondant sluit je de taart netjes af waardoor hij prima lekker vers blijft.
Je maakt de taarten wel gewoon met biscuit? En niet zoals het recept hierboven? Als je biscuit gebruikt is mijn tip wel, maak niet te dikke lagen. Het is heel veel taart anders.
tuurlijk wel. dat is in ieder geval beter dan erheen gaanquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Kan ik niet alle ingrediënten bij deleukstetaartenshop kopen of bestellen?
Wat ik eigenlijk bedoel is: ik ben nog tamelijk onervaren en wilde het me erg gemakkelijk maken door daar alles maar te halen. Jij hebt het over kleurstoffen van de toko, maar daar weet ik dus echt nog niet voldoende van enzo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
tuurlijk wel. dat is in ieder geval beter dan erheen gaan
ik bedoelde dat bestellen veiliger is dan in de winkel halen. ik kom altijd met megaveel meer thuis dan de bedoeling was. je wordt er zo hebberig met al die leuke spulletjes.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoel is: ik ben nog tamelijk onervaren en wilde het me erg gemakkelijk maken door daar alles maar te halen. Jij hebt het over kleurstoffen van de toko, maar daar weet ik dus echt nog niet voldoende van enzo.
Haha, ja, dat zal zeker wel! Ik vind dat ik dat voor een keer wel mag, hoor. Het wordt dan een verjaardagstaart voor mijn meisje, dus daar mag ik iets heeeeel moois van makenquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik bedoelde dat bestellen veiliger is dan in de winkel halen. ik kom altijd met megaveel meer thuis dan de bedoeling was. je wordt er zo hebberig met al die leuke spulletjes.
Met het fruit ertussen krijg je wel minder strakke lijnen, lijkt me minder tof.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De bedoeling is biscuit, inderdaad. En dan zes dunnere lagen, ertussen banketbakkersroom en vlaaifruit. Eroverheen botercreme en decoreren met marsepein/fondant, denk ik.
Ja, dat zei iemand anders ook al, dus dat dan maar niet. Zij opperde banketbakkersroom en abrikozenjam, want dat laatste heeft niet zo'n opvallende kleur.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Met het fruit ertussen krijg je wel minder strakke lijnen, lijkt me minder tof.
Wowquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:29 schreef Taartje het volgende:
Tinuviel, ik denk dat (láng) mixen en zorgen dat het biscuit goed gaar is de enige manieren zijn om je hele taart luchtig te krijgen.
Ik heb me voor het eerst in een hele lange tijd (had zoveel gemaakt dat ik een beetje taartenmoe was) een taart gedecoreerd. Voor een meisje dat vier wordt, dus ik ben gegaan voor roze, goud, zilver en glitter.![]()
[ afbeelding ]
Ooh, wat heerlijk voor haar! Ben heel benieuwd naar het (stuiterstuiterkleurrijke) eindresultaat. Laat je tzt een foto zien?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wow
Mijn meisje wordt ook 4 en die zou hier heel blij van worden!
Ik ga de regenboogtaart maken! We hebben gisteren de benodigde spullen gekocht bij deleukstetaartenshop en donderdag ga ik aan de slag.
Het zal geen supermooie taart worden, want de kleine dame heeft zelf decoratie uitgezocht: mini-marshmallows, glinsterende groene parels en suikerbeestjesZe wil er een marsepein-laag overheen, in hardgeel
maar het mooiste vindt ze het idee dat niemand aan de buitenkant kan zien dat het van binnen een regenboog is
Ja, zal ik doen! Ze wil ook nog haar naam en leeftijd in paars op de taartquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:35 schreef Taartje het volgende:
[..]
Ooh, wat heerlijk voor haar! Ben heel benieuwd naar het (stuiterstuiterkleurrijke) eindresultaat. Laat je tzt een foto zien?
Oh dat moet echt genieten zijn. Om dit samen aan te paken helemaal naar haar wens. Dat had ik ook wel gewild als (bijna) 4 jarige!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, zal ik doen! Ze wil ook nog haar naam en leeftijd in paars op de taart![]()
Hij wordt hysterisch, maar helemaal naar de zin van mijn meisje, dus dan is het goed, toch?
Leukquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:54 schreef miss_sly het volgende:
Jouw blog heb ik onder andere gelezen, Anne, om tot de beslissing te komen dat ik het ook ga doen
ik vind hem mooi!
Wat zit er overheen? Botercreme?
Ik ben van plan de botercreme zelf te maken.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Leuk![]()
!
En ja, botercrème.
Wel uit een pakje, want de laatste keer dat ik het zelf maakte vond ik het absoluut niet te pruimen.
Ik heb deze gebruikt: Klik!
Hij is miiieeerrzoet als je het er net op hebt gesmeerd, maar nadat ik hem een dag (of twee) in de koelkast heb laten staan (de cake droog niet uit trouwens, ook niet nadat ie aangesneden was), was ie al een stuk minder zoet en vond ik de cake pas echt lekker.
Het is wel echt veel werk. Ik doe het dus ook echt nooit meer.
Jep, tussen de laagjes zit dezelfde crème inderdaadquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben van plan de botercreme zelf te maken.
Je hebt tussen de laagjes ook botercreme, he? Omdat het zo mierzoet is, ga ik denk ik banketbakkersroom proberen.
Welke kleurstof heb je gebruikt? Ik heb die die nu in de aanbieding is bij deleukstetaartenshop, Wilton geloof ik. Drie kleuren, blauw, rood en geel, en door mengen kan ik drie andere kleuren maken.
Ik ben benieuwd, want ik ben nog geen echte koekentaartenbakker
Ik zag op je blog dat je inderdaad nogal wat uurtjes bezig bent geweestIk heb hulp, als het goed is!
Als je de botercreme minder zoet wil hebben, kan je ipv boter en poedersuiker ook de combinatie boter, poedersuiker en monchou doen. Is heerlijk fris, de mensen in mijn omgeving die niet van normale botercreme houden, vinden dit heerlijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben van plan de botercreme zelf te maken.
Je hebt tussen de laagjes ook botercreme, he? Omdat het zo mierzoet is, ga ik denk ik banketbakkersroom proberen.
Welke kleurstof heb je gebruikt? Ik heb die die nu in de aanbieding is bij deleukstetaartenshop, Wilton geloof ik. Drie kleuren, blauw, rood en geel, en door mengen kan ik drie andere kleuren maken.
Ik ben benieuwd, want ik ben nog geen echte koekentaartenbakker
Ik zag op je blog dat je inderdaad nogal wat uurtjes bezig bent geweestIk heb hulp, als het goed is!
Dat vind ik wel een aardig idee, die monchou!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:55 schreef kvd het volgende:
[..]
Als je de botercreme minder zoet wil hebben, kan je ipv boter en poedersuiker ook de combinatie boter, poedersuiker en monchou doen. Is heerlijk fris, de mensen in mijn omgeving die niet van normale botercreme houden, vinden dit heerlijk.
Klein beetje vanille erdoor of een beetje ranja voor een kleurtje (alhoewel je natuurlijk al kleurstoffen hebt voor de biscuit. Of er iets van chocola (hagelslag/vlokken), zodat je een soort ban strachiatella-botercreme hebt.
Krijg er spontaan zin in
Euhm, nee, dat zou niet echt aardig zijnquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een aardig idee, die monchou!
Chocolade mag er niet in, het is een taart voor mijn dochter en die houdt niet van chocolade, dat kan natuurlijk niet met haar verjaardagstaart
Wat grappig, die van mij houdt ook niet van chocola. Welke kleuren rood, geel en blauw heb je besteld (er zijn verschillende van)...?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een aardig idee, die monchou!
Chocolade mag er niet in, het is een taart voor mijn dochter en die houdt niet van chocolade, dat kan natuurlijk niet met haar verjaardagstaart
Ben benieuwd of het gelukt is?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wow
Mijn meisje wordt ook 4 en die zou hier heel blij van worden!
Ik ga de regenboogtaart maken! We hebben gisteren de benodigde spullen gekocht bij deleukstetaartenshop en donderdag ga ik aan de slag.
Het zal geen supermooie taart worden, want de kleine dame heeft zelf decoratie uitgezocht: mini-marshmallows, glinsterende groene parels en suikerbeestjesZe wil er een marsepein-laag overheen, in hardgeel
maar het mooiste vindt ze het idee dat niemand aan de buitenkant kan zien dat het van binnen een regenboog is
We hebben hem gisteren gemaakt!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:44 schreef Baby_Girl het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het gelukt is?
Mocht je nog moeten gaan afwerken is mijn enige tip nu.. koelen, koelen, koelen!
Jaaaaaa....benieuwd! Alvast een hele fijne dag morgen en geniet van de taartquote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We hebben hem gisteren gemaakt!
Hoe de binnenkant is, kan ik natuurlijk nog niet zeggen, dat zien we pas als we hem opensnijden morgen. Nu staat hij in de koelkast te wachten tot morgen!
Het was wel een karwei, hoor. We zijn van 10-16 uur bezig geweest, met een kleine lunchpauze van 20 minuten. De laag marsepein waarmee hij is bedekt, is niet superstrak, maar het was de eerste keer dat ik daarmee werkte en ik was ook wel moe, en aangezien mijn dochter het zo mooi vindt, hebben we het zo gelaten. De jarige job is er blij mee, en daar deed ik het toch voor!
Morgen zal ik een foto plaatsen van de taart, en er zijn ook veel foto's gemaakt van het hele proces.
Hij is mooi geworden!!!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Zoals beloofd foto's van de regenboogtaart. Het effect was geweldig, want de meeste aanwezigen wisten het niet. De verrassing was dus groot, maar ook voor onszelf dat de kleuren zo mooi waren geworden. Alleen oranje komt niet helemaal goed uit de verf (:P ).
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zou hem voor mijn 37ste verjaardag ook wel willen hebbenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:11 schreef Nijna het volgende:
Gaaf Miss! Kan me voorstellen dat het helemaal naar haar zin was, gaaf!
Een echte meisjes van 4 taart.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:17 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik zou hem voor mijn 27ste verjaardag ook wel willen hebben
Wat is ie goed gelukt! Mooi hoorquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Zoals beloofd foto's van de regenboogtaart. Het effect was geweldig, want de meeste aanwezigen wisten het niet. De verrassing was dus groot, maar ook voor onszelf dat de kleuren zo mooi waren geworden. Alleen oranje komt niet helemaal goed uit de verf (:P ).
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
hoeveel mix heb je gebruikt per laag en hoeveel kleurstof was nodig voor dit resultaat?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Bedankt
Wij waren zelf ook echt aangenaam verrast over de mooie kleurexplosie! En S vond het geweldig dat de mensen ooh en aah riepen over de kleurtjes. Ze was nog steeds erg content met de decoratie en heeft van haar stuk dan ook even de decoratie opgesnoept voor ze toch maar om een stukje appelkruimeltaart vroeg, want dat vindt ze stiekem wel lekkerder
Ik heb twee delen beslag gemaakt, twee keer 330 gr (voldoende voor een taart van 30 cm geloof ik) mix. Het eerste deel heb ik eerst volledig rood gekleurd, want rood was de moeilijkste kleur om te maken, zei de man uit de taartenshop. Dat klopte inderdaad. Er zit een volledig potje rood in. Daarna heb ik dat beslag in drie gelijke delen verdeeld en heb ik bij een deel wat blauw gedaan om paars te maken en bij het andere deel geel om oranje te maken. Hiervan had ik echt maar een paar druppeltjes nodig.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hoeveel mix heb je gebruikt per laag en hoeveel kleurstof was nodig voor dit resultaat?
De reden dat ik het in twee delen heb gemaakt, is omdat ik met rood ook paars en oranje moest maken. De man in de winkel adviseerde om dus eerst volledig rood te maken, en daarna paars en oranje, zodat je met dezelfde tint rood werkt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:41 schreef Anne het volgende:
Misschien een tipje:
Ik heb mijn beslagkom gewogen, de mix gemaakt voor een hele taart. Nogmaals gewogen, het gewicht van de beslagkom eraf getrokken en dat door 6 gedeeld.
wow dat wordt stuiteren met zoveel kleurstofquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De reden dat ik het in twee delen heb gemaakt, is omdat ik met rood ook paars en oranje moest maken. De man in de winkel adviseerde om dus eerst volledig rood te maken, en daarna paars en oranje, zodat je met dezelfde tint rood werkt.
Ik had drie gelijke bakjes waarin ik drie gelijke delen beslag deed, en dat nog een tweede keer. Werkte perfect, ik had niet het idee dat het beter zou zijn geweest als ik het in een keer had gemaakt. Ook omdat het met de biscuitmix natuurlijk vrij eenvoudig is om het beslag exact hetzelfde nog een keer te maken.
Het principe is hetzelfdequote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De reden dat ik het in twee delen heb gemaakt, is omdat ik met rood ook paars en oranje moest maken. De man in de winkel adviseerde om dus eerst volledig rood te maken, en daarna paars en oranje, zodat je met dezelfde tint rood werkt.
Ik had drie gelijke bakjes waarin ik drie gelijke delen beslag deed, en dat nog een tweede keer. Werkte perfect, ik had niet het idee dat het beter zou zijn geweest als ik het in een keer had gemaakt. Ook omdat het met de biscuitmix natuurlijk vrij eenvoudig is om het beslag exact hetzelfde nog een keer te maken.
Dat viel nogal mee, heb ik niets van gemerkt. Ik geloof daar ook niet zo in, eigenlijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:48 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wow dat wordt stuiteren met zoveel kleurstof
Dat heb ik gedaan, toch? Of begrijp ik niet wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef Anne het volgende:
[..]
Het principe is hetzelfdeDan had je het in 2 kunnen delen en daarna nogmaals in 3.
dat zei een verkoopster van de leukste taartenshop een keer tegen mij toen ik vertelde dat ik een heel potje groen had gebruikt voor mijn koekjeskerstboomquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat viel nogal mee, heb ik niets van gemerkt. Ik geloof daar ook niet zo in, eigenlijk
[..]
Dat heb ik gedaan, toch? Of begrijp ik niet wat je bedoelt?
Euhm jaquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:58 schreef Anne het volgende:
Ow oke.
Ik dacht dat je twee keer beslag stond te mixen.
Wij hadden een gemeleerd gezelschap en ik heb niet gemerkt dat iemand druk werd.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat zei een verkoopster van de leukste taartenshop een keer tegen mij toen ik vertelde dat ik een heel potje groen had gebruikt voor mijn koekjeskerstboom
ik geloof er ook niet zo in, maar misschien zijn er mensen die er gevoelig voor zijn die er wel last van hebben?
Inmiddels is er ook een filmpje gemaakt naar aanleiding van deze actie:quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:43 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb woensdag voor donderdag 100 cupcakes met witte chocoladetoef gemaakt, banketbakkersroom voor de tweede ronde van maandag/dinsdag staat klaar. Morgen nog 155 cupcakes bakken.
Is een actie van Changing Diabetes om diabetes onder de aandacht te brengen van de schrijvende pers. Hiervoor zijn we donderdag (en wordt er maandag en dinsdag) met een suikerbus langs uitgeverijen gegaan om de mensen daar te laten ervaren en beleven hoe het is om diabetes te hebben. Dit ter ere van de 90e verjaardag van Insuline en NovoNordisk.
Mensen mochten hun bloedglucosewaarde laten meten en aan de hand van de hoeveelheid koolhydraten zichzelf injecteren met een zoutoplossing.
Een deel van de 100 cupcakes
[ afbeelding ]
De suikerbus
[ afbeelding ]
Wat leuk dat je cupcakes in een filmpje staan. Krijg er meteen zin in haha.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Inmiddels is er ook een filmpje gemaakt naar aanleiding van deze actie:
http://www.changingdiabet(...)abetes-piece-of-cake
Ik ben als eerste, in het witte shirtquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:36 schreef kvd het volgende:
[..]
Wat leuk dat je cupcakes in een filmpje staan. Krijg er meteen zin in haha.
Jij toevallig 1 van de 2?
Kijk, ik dacht dus dat jouw initialen SV waren, dus ik had je er niet uitgehaaldquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:52 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik ben als eerste, in het witte shirt
De letters SV staan voor het type motor dat ik rijd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:56 schreef kvd het volgende:
[..]
Kijk, ik dacht dus dat jouw initialen SV waren, dus ik had je er niet uitgehaald
Zie ook nu pas je hyves pagina![]()
Waarvan heb je de versieringen gemaakt?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:33 schreef Tinuviel het volgende:
Sv, leuk en mooie cupcakes.
Hier net klaar met de cupcakes voor de eerste kraamvisite bij mijn nichtje en ik vind ze aardig goed gelukt:
[ afbeelding ]
Roze en zwart, tof.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:14 schreef lady-wrb het volgende:
leuk tinuviel
ik ben met een taart voor mezelf bezig.
aangezien ik een roze met zwarte taart wil, moet ik wel aan de gang met marsepein.
het is voor mij de eerste keer, maar het zit er nog redelijk op, al zeg ik het zelf.
en nu zit ik in een versierblock: ik heb werkelijk geen idee hoe ik verder zal gaan
vanavond wil ik m aansnijden/eten dus er moet wat gebeuren
Ik vind dat je dat heel goed hebt gezegd; ik heb er al een paar keer over gedacht hoe het uit te drukken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:30 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het idee leuk, maar zou het persoonlijk wat strakker uitwerken. Kleine dingen zoals de ronde basis van de versieringen even uitsteken en dat soort dingen maken het al snel iets netter en meer een geheel.
En, hoe is de taart geworden?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:14 schreef lady-wrb het volgende:
leuk tinuviel
ik ben met een taart voor mezelf bezig.
aangezien ik een roze met zwarte taart wil, moet ik wel aan de gang met marsepein.
het is voor mij de eerste keer, maar het zit er nog redelijk op, al zeg ik het zelf.
en nu zit ik in een versierblock: ik heb werkelijk geen idee hoe ik verder zal gaan
vanavond wil ik m aansnijden/eten dus er moet wat gebeuren
lekkerquote:
Super tof!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lekker
ik zal straks even een foto uploaden
tadaaa!
[ afbeelding ]
ik vind m zelf niet heel beroerd voor een eerste taartje
ik had oorlog met dat eetpapieren spul. dat ging bobbelen en bleef niet goed zitten.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lekker
tadaaa!
[ afbeelding ]
ik had oorlog met dat eetpapieren spul. dat ging bobbelen en bleef niet goed zitten.
Ziet er mooi uit!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lekker
tadaaa!
[ afbeelding ]
ja dat weet ik nog, die wat geweldig!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Roze met zwart, goeie combi lady-wrb! Ik heb ooit eens een roze taart met zwarte kattensilhouetten gemaakt, met een zwart vogelkooitje er bovenop. En een roze taart met zwarte tasjes (maar daar had ik ook nog zilverkleurige verf bij gebruikt). Of misschien kun je strikjes om de rand doen en een grote bovenop.
goed!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:41 schreef Nijna het volgende:
Lady, ik vind 'em gaaf! En hoe smaakte de taart?
Zo'n taartplateau is toch creatief en veel beter dan zo'n duur gevaarte van 35,-quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
goed!
de marsepein zat er zonder vouwen en scheuren op (ik heb denk ik wel 20 keer dat instructiefilmpje van deleukstetaartenshop zitten kijken)
iemand wel goede ervaring met dat bedrukte eetpapier? wat is nou de truc?
ik had zo'n tube kant en klare zwarte icing gekocht, maar wat smaakt dat spul goor zeg
ik had er spijt van dat ik het op de taart had gedaan, maar als geheel proefde ik het niet meer, maar zo is het werkelijk niet te hachelen
ik was ook mijn taartzaag kwijt (iets te goed opgeborgen, ik zou niet meer weten waar) dus ben ik met een scherp vleesmes mijn biscuit te lijf gegaan)
ik had ook vergeten bij mijn laatste bezoek aan de winkel om zo'n taarten rondje mee te nemen, het bruine wat te zien is, is bakpapier, wat ik er dan maar van ellende onder gelegd heb.
de vulling bestaat uit twee lagen slagroom en een laag aardbeienvlaaivulling.
mijn taartplateau heb ik zelf gemaakt van een matglazen platte schaal en een matglazen bakje van de kringloop (de lijm was het duurst, maar volgens de gebruiksaanwijzing kan het nu zelfs in de vaatwasser en dat is ook wat waard)
ik bedek alleen de bovenkant van de cupcake met marsepein. heb daar een speciaal een ronde uitsteker voor gekocht die ik daarvoor gebruik. dat is lekker handig en strak.quote:Op zondag 28 juli 2013 07:43 schreef Tinuviel het volgende:
Myraela, versiering is van witte en zelfgekleurde marsepein, de hartjes heb ik gewoon gekocht en ik heb ook poedersuiker met water en kleurstof gemaakt en dus wit-roze sprinkeltjes. Ik heb alles uitgestoken behalve de cupcakes bedekkende marsepein en een keer de naam. Bedoel je dat ik dat ook beter kon uitsteken? Als jullie cupcakes versieren, leg je de fondant/ marsepein dan om de hele cupcake of alleen op de bovenkant?
Yannick en Lady mooie taarten.
Daar liep ik ook telkens tegen aan.quote:Op zondag 28 juli 2013 09:07 schreef lady-wrb het volgende:
maar even een vraagje aan mijn mede-taartmaakgenoten:
ik heb ondertussen een enorme verzameling aan uitstekers, vormpjes, verfjes en kleurstoffen en andere versieringen.
hoe bergen jullie het overzichtelijk op?
ik had het in bakken van de xenos zitten, maar die zitten overvol en overzichtelijk is het nu niet meer, gezien het feit dat ik mijn taartzaag ondertussen al niet meer kon vinden
wat is nu eens een goed systeem
ik wil iets waar ik mijn verzameling koekjesuitstekers handig en overzichtelijk kan opbergen.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:49 schreef Yannick567 het volgende:
Die gereedschapskoffer is ook wel een goed idee.
Ik dacht dat zo'n bakje van xenos wel uitkomst zou bieden, heb er daar ook een van gekocht.
Misschien zo'n koffer, of van die hele grote bakken die je bij de Action (en Leen Bakker, Kwantum etc.) kan kopen, waar je dan je kleine bakjes inzet?
Je zou het dan eventueel eerst kunnen uitstallen, er een foto van maken en die op de bak plakken zodat je kunt zien wat waar in zit?quote:Op zondag 28 juli 2013 12:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik wil iets waar ik mijn verzameling koekjesuitstekers handig en overzichtelijk kan opbergen.
uiteindelijk wil ik alles in mijn schuur kwijtkunnen, maar dan moet het absoluut vochtvrij verpakt zijn, dus in van die afsluitbare plastic bakken van ikea ofzo.
maar dan nog wel zo dat ik weet wat waar zit.
ik wil van mijn schuur eigenlijk een soort van bijkeuken maken, maar dan moet er nog een hoop zooi (projecten) verdwijnen
ja maar hoe vind je dan de koekjesuitsteker die je zoekt? en hoe weet je welke je wel hebt en welke nog niet?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een aantal grote doorzichtige bakken van Xenos. Een paar voor de bakvormen, een voor de koekjesuitstekers, een voor de andere uitstekers en dan nog een voor de dingen die er niet mee bijpasten en ik heb nog een keukenkastje waar de marsepein, fondant, kleurstoffen, poeders en andere eetbare versierdingen in zitten. Dan nog een doos met alle cupcakepapiertjes en een lade met allerlei mixen. En de paletmessen en taartzaag en rollers liggen ook in de keuken opgeborgen.
Foto's op de bak? Of een lijstje op de bak? Of de bakken nummeren en een lijst maken van wat in welke bak zit?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar hoe vind je dan de koekjesuitsteker die je zoekt? en hoe weet je welke je wel hebt en welke nog niet?
geen idee. ik denk dat hij op weg naar en in de winkel al enkele keren gesmolten was en daarna weer hard geworden was in de koeling ofzo. de cakejes hadden echt de smaak van ranzige boter.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:07 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb vroeger vaak gekleurde cakes gebakken, maar ik vind het er altijd zo vreemd uitzien, zo'n blauwe of rode plak op een bordje. net een pannenspons
maar zo door elkaar ziet het er wel heel kleurig en fleurig uit
hoe kan je boter nou bederven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet wat ik wel en niet heb, dat zit in mijn hoofd opgeslagen. En als ik een bepaalde uitsteker nodig heb, zet ik de bak op de keukentafel en ga graven.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar hoe vind je dan de koekjesuitsteker die je zoekt? en hoe weet je welke je wel hebt en welke nog niet?
Zo danquote:Op woensdag 31 juli 2013 16:36 schreef lady-wrb het volgende:
wat een mooie taarten weer
bij de makro hebben ze het funcakes en wilton bakassortiment in de aanbieding
http://www.makro.nl/publi(...)dfolder#anker1094057
ja maar die heb ikquote:Op woensdag 31 juli 2013 16:38 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Zo danDie aanbieding is niet mis.
Je hebt toch een pasje nodig bij de Makro?
Niks? Altijd handig om een klein voorraadje te hebbenquote:
Het masker is van fondant met tylose en heeft n week liggen drogen op n plastic gezichtsmasker, waarbij ik zelf de oortjes heb aangeplakt van hele stukken marsepein.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:11 schreef Gaoxing het volgende:
Oh wow, die batcake is fraai! Hoe blijft het masker zo mooi in vorm?
ik doe ze gewoon in zo'n cupcakebewaardoos gaat primaquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:49 schreef Ynske het volgende:
Hoe kan ik muffins die ik vandaag bak het beste bezwaren zodat ze maandag ook nog lekker zijn?
Die heb ik inderdaad zo gekocht, dat is een cake platter van Wilton. En ik heb bij de cupcakes expres gekozen voor een uitsteker met zo'n ribbelrandje om ze mooi te matchen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:49 schreef lady-wrb het volgende:
die plaat waar de taart op staat, koop je die zo of heb je die zelf geribbeld omdat de cupcakes dat ook hebben? en maak je je letters met tappits?
en mooie taart weer spuuglokje, maar dat had ik al gezegd
thnx! Ze zitten nu in een vacuümboxquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik doe ze gewoon in zo'n cupcakebewaardoos gaat prima
Er is vast wel iemand hier die dat wil! Wat voor soort stijl wil je voor de taart?quote:Op zondag 8 september 2013 19:23 schreef Heaven7 het volgende:
Hoi! Tis vast al vaker gevraagd maar zit hier iemand die tegen acceptabele prijzen een leuke bruidstaart met 2 lagen ofzo kan maken? Omgeving Leiden?
Dat maakt me echt bijzonder weinig uit!quote:Op maandag 9 september 2013 14:11 schreef _Liek het volgende:
[..]
Er is vast wel iemand hier die dat wil! Wat voor soort stijl wil je voor de taart?
Ik woon zelf in Rotterdam, dat geldt zeker niet als omgeving Leiden?
Zoiets is wel mooi! Ik hou persoonlijk niet van die overvolle taarten, deze is mooi sierlijk!quote:Op maandag 9 september 2013 15:47 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
Dat maakt me echt bijzonder weinig uit!We willen niet l teveel uitgeven aan onze hele bruiloft maar een echte bruidstaart (zeg wittig met roosjes of duifjes) met een laag of 2, 3 is wel tof natuurlijk. We zijn maar met 12 daggasten incl onszelf
Rotterdam is op zich wel te doen hoor, we gaan in het voorjaar van 2014 in Leiden trouwen waar ook mijn schoonouders wonen. Wijzelf wonen in het buitenland dus allemaal wat lastiger te realiseren maar Rotterdam is wel te rijden. Wat zou zoiets bv. kosten?
[ afbeelding ]
Wow.quote:Op maandag 9 september 2013 20:56 schreef SV-tje het volgende:
Vorige week weer een taartje gemaakt op bestelling, maar nog geen tijd gehad om hier te plaatsen. Dus bij deze
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op woensdag 11 september 2013 10:41 schreef PureEvil het volgende:
Mooie taart!
Misschien een kleine tip: Bij de Lidl hebben ze vanaf 23 september weer kleine bakvormen in de aanbiedingvoor 4,99 en bakboeken voor 2,99
Deze taart zoals afgebeeld is voor circa 75 personen en zal rond de 225 kosten.quote:Op maandag 9 september 2013 15:47 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
Dat maakt me echt bijzonder weinig uit!We willen niet l teveel uitgeven aan onze hele bruiloft maar een echte bruidstaart (zeg wittig met roosjes of duifjes) met een laag of 2, 3 is wel tof natuurlijk. We zijn maar met 12 daggasten incl onszelf
Rotterdam is op zich wel te doen hoor, we gaan in het voorjaar van 2014 in Leiden trouwen waar ook mijn schoonouders wonen. Wijzelf wonen in het buitenland dus allemaal wat lastiger te realiseren maar Rotterdam is wel te rijden. Wat zou zoiets bv. kosten?
[ afbeelding ]
Dan juist niet in de koelkast (tenzij je ze al gevuld hebt), maar juist in een afgesloten zak op een donkere plek bewaren. Heb je geen trapkast of een kelder?quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wow wat mooi SV!!!
Ik ben nu voor het eerst 2 taarten aan het bakken voor zondag.
Kan het kwaad om de biscuits 1 dagje in de koelkast te laten zodat ik ze morgen kan vullen en decoreren? Ik maak ze in de uren dat m'n dochter haar middagdutje doet, dus kan nu niet meteen gaan decoreren.
Ik wil niet dat m'n biscuits uitdrogen...
in een cupcakebewaarbox (op het ogenblik in de aanbieding bij xenosquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:32 schreef trui het volgende:
hoi, even een vraagje: Hoe bewaar je cupcakes met een marsepeinen versiering bovenop het best, zonder dat de boel uitdroogt?
quote:Op zondag 15 september 2013 22:49 schreef Poekie1993 het volgende:
Kunnen jullie via de linkjes de foto's zien?
Heb laatst samen met mn schoonzus ook een taart gemaakt en die had fondant (wss ook funcakes), dat werkte erg fijn..quote:[quote]Op zondag 15 september 2013 22:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
leuke taart! heeftie gesmaakt?
wel jammer van de fondant. die van funcakes is lekkerder
wel, ze zijn redelijk gelukt, jippie!quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:38 schreef trui het volgende:
(nu de cupcakes nog even laten lukken...)[/edit]
Superquote:Op zondag 15 september 2013 23:26 schreef trui het volgende:
[..]
wel, ze zijn redelijk gelukt, jippie!
[ afbeelding ]
ontzettend leuk!quote:Op zondag 15 september 2013 23:26 schreef trui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze zijn echt heel leuk!! En die mini's zijn superschattigquote:Op zondag 15 september 2013 23:26 schreef trui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
bakmixen kunnen niet lezenquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:35 schreef Troel het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met bakmixen? Ik zie dat ik nu best nog wat bakmixen heb die in september/oktober op moeten, maar moet ik nu echt als een razende gaan bakken omdat het echt kapot gaat (Funcakes overigens) of kan ik die nog wel tot het einde van het jaar gebruiken? Ben met een heleboel dingen niet echt huiverig, maar ja, juist dit soort dingen komen ook buiten je eigen gezin natuurlijk
xenos heeft ze voor weinigquote:Op woensdag 18 september 2013 09:25 schreef _Liek het volgende:
Ik zal het hier niet helemaal vol gooien met foto's dus voor de liefhebber staan er hier nog meer:
http://bakverhalen.wordpress.com/2013/09/18/flower-power/
[ afbeelding ]
Het fondant mag bij een hoop bloemen nog wel een stuk dunner, een rolstok met ringen om de dikte in te stellen staat dan ook zeker nog op mijn verlanglijstje
dat kan natuurlijk ook. ik heb nog 0,0 ervaring.quote:Op zondag 22 september 2013 14:08 schreef Myraela het volgende:
Waarom maak je ze zelf niet? Een wit rondje met een kleiner zwart rondje lijkt me niet echt lastig.
gewoon fondant werkt prima denk ikquote:Op zondag 22 september 2013 14:29 schreef loecje het volgende:
[..]
dat kan natuurlijk ook. ik heb nog 0,0 ervaring.
hoe en waarmee maak ik dat witte rondje?
het idee is trouwens dit:
[ afbeelding ]
(klik)
maar hoeveel van die oogjes heb je nodig? misschien heb je aan zo'n zakje meer dan genoeg.quote:Op zondag 22 september 2013 19:58 schreef loecje het volgende:
fondant lijkt me prima voor het blauwe en eventueel het oogwit...
maar hoe wil je ooit met fondant de overige zwarte lijntjes(brilletje en mond) maken?
witte icing voor het oogwit lijkt me zelf nog wel te maken. zwarte lijkt me lastiger om echt goed zwart te krijgen, vandaar dat ik dacht aan zo'n tube.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |