zoiets? http://www.turksekok.nl/2130/renkli-kekquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het idee om een rainbow cake te maken. Dat zou dan zes lagen gekleurde biscuit zijn. Hoe lang van tevoren kan ik dat maken, zonder dat het in de diepvries moet? En hoeveel tijd kost het maken van zoiets ongeveer?
Ja, zoiets! Hij zou dan zijn voor de verjaardag van S. Ze is op zaterdag jarig, maar ik werk op vrijdag, dus ik zou hem donderdags moeten maken. Ik heb geen vriezer die groot genoeg is om hem in te doen, dus de vraag is: is het nog lekker als ik hem op donderdag maak en het op zaterdag gegeten wordt?quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zoiets? http://www.turksekok.nl/2130/renkli-kek
die wil ik binnenkort ook eens proberen
De bedoeling is biscuit, inderdaad. En dan zes dunnere lagen, ertussen banketbakkersroom en vlaaifruit. Eroverheen botercreme en decoreren met marsepein/fondant, denk ik.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:50 schreef Baby_Girl het volgende:
Nee hoor kan makkelijk die donderdag al. Door de botercrème en marsepein of fondant sluit je de taart netjes af waardoor hij prima lekker vers blijft.
Je maakt de taarten wel gewoon met biscuit? En niet zoals het recept hierboven? Als je biscuit gebruikt is mijn tip wel, maak niet te dikke lagen. Het is heel veel taart anders.
tuurlijk wel. dat is in ieder geval beter dan erheen gaanquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Kan ik niet alle ingrediënten bij deleukstetaartenshop kopen of bestellen?
Wat ik eigenlijk bedoel is: ik ben nog tamelijk onervaren en wilde het me erg gemakkelijk maken door daar alles maar te halen. Jij hebt het over kleurstoffen van de toko, maar daar weet ik dus echt nog niet voldoende van enzo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
tuurlijk wel. dat is in ieder geval beter dan erheen gaan
ik bedoelde dat bestellen veiliger is dan in de winkel halen. ik kom altijd met megaveel meer thuis dan de bedoeling was. je wordt er zo hebberig met al die leuke spulletjes.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoel is: ik ben nog tamelijk onervaren en wilde het me erg gemakkelijk maken door daar alles maar te halen. Jij hebt het over kleurstoffen van de toko, maar daar weet ik dus echt nog niet voldoende van enzo.
Haha, ja, dat zal zeker wel! Ik vind dat ik dat voor een keer wel mag, hoor. Het wordt dan een verjaardagstaart voor mijn meisje, dus daar mag ik iets heeeeel moois van makenquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik bedoelde dat bestellen veiliger is dan in de winkel halen. ik kom altijd met megaveel meer thuis dan de bedoeling was. je wordt er zo hebberig met al die leuke spulletjes.
Met het fruit ertussen krijg je wel minder strakke lijnen, lijkt me minder tof.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De bedoeling is biscuit, inderdaad. En dan zes dunnere lagen, ertussen banketbakkersroom en vlaaifruit. Eroverheen botercreme en decoreren met marsepein/fondant, denk ik.
Ja, dat zei iemand anders ook al, dus dat dan maar niet. Zij opperde banketbakkersroom en abrikozenjam, want dat laatste heeft niet zo'n opvallende kleur.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Met het fruit ertussen krijg je wel minder strakke lijnen, lijkt me minder tof.
Wowquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:29 schreef Taartje het volgende:
Tinuviel, ik denk dat (láng) mixen en zorgen dat het biscuit goed gaar is de enige manieren zijn om je hele taart luchtig te krijgen.
Ik heb me voor het eerst in een hele lange tijd (had zoveel gemaakt dat ik een beetje taartenmoe was) een taart gedecoreerd. Voor een meisje dat vier wordt, dus ik ben gegaan voor roze, goud, zilver en glitter.![]()
[ afbeelding ]
Ooh, wat heerlijk voor haar! Ben heel benieuwd naar het (stuiterstuiterkleurrijke) eindresultaat. Laat je tzt een foto zien?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wow
Mijn meisje wordt ook 4 en die zou hier heel blij van worden!
Ik ga de regenboogtaart maken! We hebben gisteren de benodigde spullen gekocht bij deleukstetaartenshop en donderdag ga ik aan de slag.
Het zal geen supermooie taart worden, want de kleine dame heeft zelf decoratie uitgezocht: mini-marshmallows, glinsterende groene parels en suikerbeestjesZe wil er een marsepein-laag overheen, in hardgeel
maar het mooiste vindt ze het idee dat niemand aan de buitenkant kan zien dat het van binnen een regenboog is
Ja, zal ik doen! Ze wil ook nog haar naam en leeftijd in paars op de taartquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:35 schreef Taartje het volgende:
[..]
Ooh, wat heerlijk voor haar! Ben heel benieuwd naar het (stuiterstuiterkleurrijke) eindresultaat. Laat je tzt een foto zien?
Oh dat moet echt genieten zijn. Om dit samen aan te paken helemaal naar haar wens. Dat had ik ook wel gewild als (bijna) 4 jarige!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, zal ik doen! Ze wil ook nog haar naam en leeftijd in paars op de taart![]()
Hij wordt hysterisch, maar helemaal naar de zin van mijn meisje, dus dan is het goed, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |