abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128350587
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:14 schreef SummerBreeze het volgende:
Na lang lurken en in die tijd eigenlijk alleen maar de standaard dingen als appel(kruimel)taart, cakes in alle soorten en maten, kale cupcakes en cheesecakes gemaakt te hebben, heb ik me vandaag maar eens aan een versierde taart gewaagd.

Voor een eerste keer vind ik het goed gelukt.

[ link | afbeelding ]
De bovenkant

[ link | afbeelding ]
De zijkant

[ link | afbeelding ]detail aan de rand. Toefjes zijn van meringue-botercreme. Heb ik ook gebruikt om de taart af te smeren.

[ link | afbeelding ]
De onderste laag vulling bestaande uit een dun laagje aardbeienpuree (gezeefd, want pitjes= :r) met daarboven een mengsel van browniepudding en chocolademouse

[ link | afbeelding ]
De bovenste laag vulling: zelfgemaakte aarbeien-kersen yoghurtbavarois. Ik vond het overigens wel lastig om dat er een beetje egaal op te krijgen, vandaar dat het ook zo 'brokkelig' is. Gelukkig zit het verstopt onder het fondant en is het donker in je maag ;)

En dan net ook nog opengesneden, met dit resultaat:
[ link | afbeelding ]

En belangrijker nog, hij smaakt erg lekker.
Hoe heb je de meringe botercreme en de aardbeien- kersen bavarois gemaakt? Mag ik daarvan de ingredienten weten? Alvast bedankt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128353894
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:22 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Hoe heb je de meringe botercreme en de aardbeien- kersen bavarois gemaakt? Mag ik daarvan de ingredienten weten? Alvast bedankt.
Meteen maar even de recepten ook. Kan ik het zelf later ook weer terugvinden, want het blaadje waar ik e.e.a. op had geschreven tijdens het maken is inmiddels al bijna niet meer leesbaar door de vlekken.
* SummerBreeze is een slordige en chaotische kok

Meringue-botercreme:
• 140 gr eiwit (ongeveer 3,5 ei)
• 280 gr suiker
• 350 gr zachte boter, in blokjes
• klein beetje zout

Eiwitten (op kamertemperatuur) los slaan met wat zout. Vervolgens au-bain-marie de suiker toevoegen en lichtjes kloppen tot de suiker opgelost is. Wel goed opletten dat je eiwit niet stolt. Af en toe dus tussen duim en wijsvinger voelen of de boel nog korrelig is.
Zodra de suiker volledig is opgelost, de eiwitten tot hoge witte pieken slaan. Doorgaan totdat het mengsel goed afgekoeld is, dit kan wel een minuut of 10 duren.
Hierna beetje bij beetje de boter toevoegen. Het ziet er op een gegeven moment echt vies uit, meer als cottage cheese dan als botercreme. Dat is niet erg, je moet gewoon doorgaan. Tegen de tijd dat je alle boter hebt toegevoegd is alles weer mooi glad. Nu nog een paar minuten doorkloppen totdat het geheel er luchtig uitziet, evt smaakje en kleurtje toevoegen, et voila, meringue-botercreme.

Ingrediėnten
• ongeveer 450 gr van een mengsel aan aarbeien en kersen (na het zeven van de puree moet je ongeveer 300gr overhouden.)
• 75 gr suiker
• 125 ml slagroom
• 100 ml volle yoghurt
• 5 blaadjes gelatine
Gelatine weken in koud water. Fruit pureren en zeven. Pitjes, velletjes en andere dingetjes zijn niet zo lekker in een taart.
Slagroom lobbig kloppen.
Een klein deel van de vruchtenpuree verwarmen en hierin de suiker laten oplossen. Zodra de suiker volledig is opgenomen de gelaline uitknijpen en ook op laten lossen. Dit kleine beetje warme puree aan de grote hoeveelheid onverwarmde puree toevoegen. Hier de yoghurt doorheen spatelen en vervolgens de slagroom toevoegen en doorspatelen. Minimaal 3 uur in de koeling laten opstijven. Ik heb het een hele nacht laten staan, en misschien dat het daardoor niet zo glad op de taart te krijgen is als ik wilde.
pi_128359384
Is Crisco dierlijk vet? En zo ja is er ook een plantaardig alternatief? Het was ook niet te koop bij de Toko bij mij om de hoek helaas!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128361467
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:22 schreef Tinuviel het volgende:
Is Crisco dierlijk vet? En zo ja is er ook een plantaardig alternatief? Het was ook niet te koop bij de Toko bij mij om de hoek helaas!
Omdat ik het zelf ook wilde weten, heb ik ff google opengegooid:

Het is plantaardig:
quote:
Crisco® is een plantaardig vet (shortening) dat o.a. kan worden gebruikt als vet of boter in bak recepten, het heeft 50% minder verzadigd vet dan boter en geeft een lichte open structuur
bron.

De Jamin hier verkoopt het, en bij Pipoos heb ik het ook zien staan.
pi_128367575
Dankje Summerbreeze.

Dus die C1000 medewerker, die precies wist waar ik het over had, had het mis met zijn niervet. Ik vond de gedachte al een beetje walgelijk. Ik zal kijken of ik bij een jamin kan komen voordat ik het nodig heb.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128413600
Heb de drisco op de Jamin website gevonden. Nu maar hopen, dat die er ook in de winkel is. Ik ga eerst even bellen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128413716
Welkoop verkoopt hier ook crisco
pi_128413795
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:07 schreef het-is-mij het volgende:
Welkoop verkoopt hier ook crisco
Is dat een supermarkt? Ik woon in NH en ik heb het hier nog nooit gezien. Mijn man gaat het bij de Jumbo straks even proberen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128414065
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:23 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Is dat een supermarkt? Ik woon in NH en ik heb het hier nog nooit gezien. Mijn man gaat het bij de Jumbo straks even proberen.
Volgens mij heeft Jumbo het ook, hier stond het geloof ik tussen de Amerikaanse etenswaren (en dus niet bij de bakproducten).
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_128414266
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:57 schreef Taartje het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Jumbo het ook, hier stond het geloof ik tussen de Amerikaanse etenswaren (en dus niet bij de bakproducten).
Dankje, heb ik gelijk nog even aan manlief doorgegeven om ook bij de amerikaanse producten te kijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 1 juli 2013 @ 08:14:44 #71
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128448851
Woensdag gaat mijn dochter op school trakteren en ik heb (helaas :') ) gezegd dat ze cupcakes mocht trakteren voordat ik aan de juf had gevraagd hoeveel kinderen er in de klas zitten. Je voelt 'm vast al aankomen... Ik mag woensdagmorgen dus voor 41 cupcakes zorgen.

Helaas werk ik vandaag en morgen gewoon en moet ik ze dus in de avonduren gaan fabrieken. Mix en alles is in huis en ik heb besloten om het simpel te houden met een laagje (rondje) rolfondant en dan een 6 erop met een andere kleur rolfondant.

Normaal maak ik de cupcakes altijd gewoon op de ochtend voordat ik ze nodig heb, maar dat gaat nu niet lukken. Zou ik vanavond al de cupcakes kunnen bakken en ze dan in de taartdozen bewaren en morgen de versiering doen? Of al de versiering maken en bewaren tot woensdagmorgen?
  maandag 1 juli 2013 @ 08:15:42 #72
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128448856
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:16 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dankje, heb ik gelijk nog even aan manlief doorgegeven om ook bij de amerikaanse producten te kijken.
Ik heb het besteld bij deleukstetaarten. De jamin op het damrak is trouwens sinds kort weer open, maar geen idee of ze het daar hebben. :)
pi_128449064
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:14 schreef Stiemie het volgende:
Woensdag gaat mijn dochter op school trakteren en ik heb (helaas :') ) gezegd dat ze cupcakes mocht trakteren voordat ik aan de juf had gevraagd hoeveel kinderen er in de klas zitten. Je voelt 'm vast al aankomen... Ik mag woensdagmorgen dus voor 41 cupcakes zorgen.

Helaas werk ik vandaag en morgen gewoon en moet ik ze dus in de avonduren gaan fabrieken. Mix en alles is in huis en ik heb besloten om het simpel te houden met een laagje (rondje) rolfondant en dan een 6 erop met een andere kleur rolfondant.

Normaal maak ik de cupcakes altijd gewoon op de ochtend voordat ik ze nodig heb, maar dat gaat nu niet lukken. Zou ik vanavond al de cupcakes kunnen bakken en ze dan in de taartdozen bewaren en morgen de versiering doen? Of al de versiering maken en bewaren tot woensdagmorgen?
Wow wat een grote klas! :o

Je kan de cakejes prima een paar dagen bewaren, dat is geen probleem. De rolfonfant zou ik zo lang mogelijk laten wachten, je hebt kans dat het erg hard wordt als het langer staat. De avond van tevoren bekleden en dan afgesloten en koel bewaren, dan denk ik wel dat het goed komt :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 juli 2013 @ 09:00:12 #74
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128449288
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wow wat een grote klas! :o

Je kan de cakejes prima een paar dagen bewaren, dat is geen probleem. De rolfonfant zou ik zo lang mogelijk laten wachten, je hebt kans dat het erg hard wordt als het langer staat. De avond van tevoren bekleden en dan afgesloten en koel bewaren, dan denk ik wel dat het goed komt :Y.
Het grappige is dat je eigenlijk helemaal niet merkt dat het zo'n grote klas is. Juf heeft het allemaal prima onder controle :Y Maar volgend jaar maken ze er 2 klassen van.

Ah mooi dan ga ik vanavond bakken en morgen 'bekleden'. Scheelt toch weer als ik het wat kan verdelen. Dankjewel voor het antwoord!
pi_128456947
Stiemie dankje voor de tip. Bij ons vlakbij is een supermarkt, die veel amerikaanse producten verkoopt. Daar heeft manlief vandaag Crisco voor me gekocht.

Succes met de cupcakes/ vanavond & morgen. Ben benieuwd naar het resultaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128470776
In plaats van Crisco kan je ook wat (eetbare) glycerine door je fondant kneden. Handig trucje als je fondant wat is uitgedroogd.

Ik heb dit weekend een Jupiler taartje gemaakt voor een echte Juup fan :)

(let niet op de kleding, het was een Hawaļ feest :D )
pi_128470895
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:17 schreef calastra het volgende:
In plaats van Crisco kan je ook wat (eetbare) glycerine door je fondant kneden. Handig trucje als je fondant wat is uitgedroogd.

[ afbeelding ]

Aaah super :) wat een leuk idee zeg!!!
pi_128471004
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:17 schreef calastra het volgende:

[ afbeelding ]

Tof! Zeker dat randje onderaan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 juli 2013 @ 09:01:56 #79
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_128527172
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:14 schreef SummerBreeze het volgende:
Na lang lurken en in die tijd eigenlijk alleen maar de standaard dingen als appel(kruimel)taart, cakes in alle soorten en maten, kale cupcakes en cheesecakes gemaakt te hebben, heb ik me vandaag maar eens aan een versierde taart gewaagd.

Voor een eerste keer vind ik het goed gelukt.

[ link | afbeelding ]
De bovenkant

[ link | afbeelding ]
De zijkant

[ link | afbeelding ]detail aan de rand. Toefjes zijn van meringue-botercreme. Heb ik ook gebruikt om de taart af te smeren.

[ link | afbeelding ]
De onderste laag vulling bestaande uit een dun laagje aardbeienpuree (gezeefd, want pitjes= :r) met daarboven een mengsel van browniepudding en chocolademouse

[ link | afbeelding ]
De bovenste laag vulling: zelfgemaakte aarbeien-kersen yoghurtbavarois. Ik vond het overigens wel lastig om dat er een beetje egaal op te krijgen, vandaar dat het ook zo 'brokkelig' is. Gelukkig zit het verstopt onder het fondant en is het donker in je maag ;)

En dan net ook nog opengesneden, met dit resultaat:
[ link | afbeelding ]

En belangrijker nog, hij smaakt erg lekker.
Wat geinig die kleurtjes allemaal :D.

Ik zag net deze ergens, :@ O+ :

[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:14:34 #80
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_128550769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:01 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Wat geinig die kleurtjes allemaal :D.

Ik zag net deze ergens, :@ O+ :

[ afbeelding ]
Die zijn wel heel origineel :D gaaf!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 juli 2013 @ 19:16:06 #81
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_128550830
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:14 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Die zijn wel heel origineel :D gaaf!
Ik vind ze zo schattig :D maar ik kan echt niet bakken en al helemaal niet decoreren :D.
Wel wil ik een keer deze maken (ofja, poging tot) samen met mijn vriend op Valentijdsdag ofzo _O- .

[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 19:21:12 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128551030
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:16 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik vind ze zo schattig :D maar ik kan echt niet bakken en al helemaal niet decoreren :D.
Wel wil ik een keer deze maken (ofja, poging tot) samen met mijn vriend op Valentijdsdag ofzo _O- .

[ afbeelding ]
dan heb je nog even tijd om te oefenen :+
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 juli 2013 @ 21:08:08 #83
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_128555509
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:21 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dan heb je nog even tijd om te oefenen :+
Gelukkig wel :D. Ik zie mijn huis al in de fik staan..
pi_128555684
Ik kreeg dit linkje via facebook.

http://www.viorica-torturi.ro/

Deze mevrouw maakt echt jaloersmakende mooie dingen!!! _O_
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 21:33:55 #85
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128556769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:11 schreef Nanook24 het volgende:
Ik kreeg dit linkje via facebook.

http://www.viorica-torturi.ro/

Deze mevrouw maakt echt jaloersmakende mooie dingen!!! _O_
ik heb het ook zitten bekijken, er zitten mooie dingen tussen maar ook dingen die ik echt niet mooi vind
pi_128559382
Ik moet voor zondag middag mijn cake gebakken gedecoreerd hebben en ik moet 2x in dezelfde taartvorm iscuit bakken en weet nog niet of ik dat op zaterdagavond red. Hoe lang van tevoren kan ik anders het biscuit bakken en hoe bewaar ik het dan het beste?

En ik ben nog op zoek naar iets leuks voor mijn zusje, die bevallen is van een meisje om mee te nemen. Nog onbesloten tussen cake of cupcakes. Hebben jullie leuke ideen voor een traktatie van een kraamfeest voor een meisje?

De cactussen caupcakes zijn gaaf!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128613721
Ik heb even gegoogled. Biscuit kun je goed invriezen las ik. Alleen kon ik alleen maar een ontdooi tijd voor een hele gedecoreerde en gevulde taart vinden. Ik maak het biscuit dan vanavond en vries het in. Zondagochtend wil ik graag dat die ontdooid is, zodat ik hem kan vullen en decoreren. Is het voldoende als ik hem zaterdagavond uit de vriezer haal en in de koelkast zet?

En ik wil het recept voor de vulling van SummerBreeze maken. Alleen heb ik geen blaadjes gelatine, maar korreltjes/ poeder in zakjes. Een zakje is 15 gram. Hoeveel gram zou ik moeten gebruiken denken jullie?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128678171
Help, de fondant was te dun uitgerold. Nu scheurt hij op verschillende plekken en komt de chocolade slagroom door waarmee ik hem heb afgesmeerd. Ook aan de onderkant komt die door. Een ronde taart bekleden is echt moeilijk. Wat kan ik doen? Zelfbedachte oplossing was even in de vriezer, dan wordt de slagroom hard, alleen mijn fondant waarschijnlijk ook. Weet niet zeker of dit het beter gaat maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 7 juli 2013 @ 10:36:24 #89
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_128678857
Het enige wat ik kan bedenken om de schade te beperken, is een extra laag fondant er overheen doen.
pi_128679430
wat spuuglok zegt idd... extra laag fondant erover heen em als je niet genoeg hebt, decoreren decoreren decoreren!!

ik vraag mij af waarom het toch altijd bloedheet is als ik opdrachten heb staan...
race tegen de zon, en veel tussendoor koelen dus! taart staat gelukkig al afgesmeerd in de koelkast..
S. 2014
J. 2016
pi_128684068
Extra laag over de hele cake lukte niet in verband met te weinig fondant. Ik heb nu een laagje over de kapotte plekken gedaan. Helaas is het daardoor niet meer zo effen. Ook geprobeerd dit te verbergen door de rest van de decoratie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128688860
Ik ga toch maar even wat foto's posten, ook al is de cake maar deels gelukt:

Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128698371
Een angry birds taart :), leuk!
Fake it till you make it...
pi_128699969
Leuk geworden Tinu, En als het een troost is, Mijn 1e bolvorm kwam er ook niet heel netjes uit...

ik heb vandaag geknokt met de warmte voor een hello Kitty taart!

S. 2014
J. 2016
pi_128701844
Hello Kitty :), leuk!!!
Fake it till you make it...
pi_128704321
Gewoonmezelf, die is leuk.

De bolvorm is op zich mooi geworden. De eerste portie biscuit was wel minder mooi dan de 2e en het leek me ook te weinig, dus de 2e keer heb ik 1,5 keer het recept gemaakt. Ik was meer aan het vechten met rolfondant die scheurde en ook met de creme onder de fondant weekte echt niet handig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128704895
tip voor de volgende keer als je het met zulke temp moet bekleden, smeer je kapsel af en zet m dan een uurtje in de koelkast, dan wordt de botercreme harder waardoor je fondant net iets beter te corrigeren is...
Al heeft fondant sowieso de eigenschap eerder te scheuren dan marsepein.
S. 2014
J. 2016
pi_128705723
Dankje gewoonmezelf. Zal ik volgende keer den. Hebben jullie nog een truucje hoe je je fondant precies groot genoeg uitrolt of doen jullie dat op het oog?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128706231
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:40 schreef Tinuviel het volgende:
Dankje gewoonmezelf. Zal ik volgende keer den. Hebben jullie nog een truucje hoe je je fondant precies groot genoeg uitrolt of doen jullie dat op het oog?
Voor ronde taarten heb ik een mat met afmetingen,.maar anders meet ik met de rolling pin...

Als je het uitgerold hebt, hoe pak je het dan op? Doe je dat op de roller of op een mat?

Ik heb doorzichtig tafelzeil gekocht ( kost bijna niks pm bij marskramer) die vet ik in met crisco, dan rol ik uit en pak mat+marsepein/fondant in 1x op en klap m op de taart, en dan haal ik voorzichtig de mat weg.

Hierdoor beperk je de kans op scheuren... Al blijft het natuurlijk rustig werken
S. 2014
J. 2016
  maandag 8 juli 2013 @ 00:13:57 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128706993
Was het niet een hele grote hap biscuit zo tinuviel?
Ik persoonlijk had er nog een extra laag vulling in aangebracht geloof ik.

Ik vind de angry bird wel goed gelukt
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_128710320
Er zijn 2 lagen vulling, die 2e zie je niet goed op de laatste onbeklede foto. Meer lagen durfde ik niet aan, omdat ik dacht, dat elke laag taart dan erg dun zou worden en ik bang was voor de kans op scheuren.

Dank voor de complimenten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 22:58:35 #102
5428 crew  miss_sly
pi_128777916
Ik heb het idee om een rainbow cake te maken. Dat zou dan zes lagen gekleurde biscuit zijn. Hoe lang van tevoren kan ik dat maken, zonder dat het in de diepvries moet? En hoeveel tijd kost het maken van zoiets ongeveer?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2013 @ 08:31:24 #103
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128786050
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het idee om een rainbow cake te maken. Dat zou dan zes lagen gekleurde biscuit zijn. Hoe lang van tevoren kan ik dat maken, zonder dat het in de diepvries moet? En hoeveel tijd kost het maken van zoiets ongeveer?
zoiets? http://www.turksekok.nl/2130/renkli-kek
die wil ik binnenkort ook eens proberen
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 09:25:25 #104
5428 crew  miss_sly
pi_128786867
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:31 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

zoiets? http://www.turksekok.nl/2130/renkli-kek
die wil ik binnenkort ook eens proberen
Ja, zoiets! Hij zou dan zijn voor de verjaardag van S. Ze is op zaterdag jarig, maar ik werk op vrijdag, dus ik zou hem donderdags moeten maken. Ik heb geen vriezer die groot genoeg is om hem in te doen, dus de vraag is: is het nog lekker als ik hem op donderdag maak en het op zaterdag gegeten wordt?
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:32:06 #105
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_128787017
Dat kan prima hoor Miss_Sly.

Begin wel vroeg, het is best wat werk om al die laagjes te maken.

Succes.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 09:40:20 #106
5428 crew  miss_sly
pi_128787186
Ja, dat dacht ik al, dat het best wat werk zou zijn :D En dan ook nog afsmeren met botercreme en gezellig decoreren voor de verjaardag...het zal een tijdrovend karwei zijn!
Dat decoreren, kan ik dat ook het beste die dag doen, of beter op zaterdagochtend?
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:50:59 #107
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_128787465
Nee hoor kan makkelijk die donderdag al. Door de botercrčme en marsepein of fondant sluit je de taart netjes af waardoor hij prima lekker vers blijft.

Je maakt de taarten wel gewoon met biscuit? En niet zoals het recept hierboven? Als je biscuit gebruikt is mijn tip wel, maak niet te dikke lagen. Het is heel veel taart anders.
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 09:54:16 #108
5428 crew  miss_sly
pi_128787542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:50 schreef Baby_Girl het volgende:
Nee hoor kan makkelijk die donderdag al. Door de botercrčme en marsepein of fondant sluit je de taart netjes af waardoor hij prima lekker vers blijft.

Je maakt de taarten wel gewoon met biscuit? En niet zoals het recept hierboven? Als je biscuit gebruikt is mijn tip wel, maak niet te dikke lagen. Het is heel veel taart anders.
De bedoeling is biscuit, inderdaad. En dan zes dunnere lagen, ertussen banketbakkersroom en vlaaifruit. Eroverheen botercreme en decoreren met marsepein/fondant, denk ik.
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:58:55 #109
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_128787650
Lekker hoor. Gaat helemaal goed komen :)
pi_128787690
kijk anders even in het day zero topic in life, heeft vorige week iemand die taart gemaakt.staat hoe lang het duurde en wat tips geloof ik. En het resultaat...
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 10:10:19 #111
5428 crew  miss_sly
pi_128787945
Dank je, goede tip!
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2013 @ 10:58:35 #112
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128789252
red je die kleurtjes met wilton kleurstof of moet het toch bij de toko vandaan komen?
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 10:59:01 #113
5428 crew  miss_sly
pi_128789264
Kan ik niet alle ingrediėnten bij deleukstetaartenshop kopen of bestellen?
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2013 @ 11:03:02 #114
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128789370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Kan ik niet alle ingrediėnten bij deleukstetaartenshop kopen of bestellen?
tuurlijk wel. dat is in ieder geval beter dan erheen gaan
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:04:55 #115
5428 crew  miss_sly
pi_128789426
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:03 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

tuurlijk wel. dat is in ieder geval beter dan erheen gaan
Wat ik eigenlijk bedoel is: ik ben nog tamelijk onervaren en wilde het me erg gemakkelijk maken door daar alles maar te halen. Jij hebt het over kleurstoffen van de toko, maar daar weet ik dus echt nog niet voldoende van enzo.
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2013 @ 11:07:17 #116
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128789487
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk bedoel is: ik ben nog tamelijk onervaren en wilde het me erg gemakkelijk maken door daar alles maar te halen. Jij hebt het over kleurstoffen van de toko, maar daar weet ik dus echt nog niet voldoende van enzo.
ik bedoelde dat bestellen veiliger is dan in de winkel halen. ik kom altijd met megaveel meer thuis dan de bedoeling was. je wordt er zo hebberig met al die leuke spulletjes.
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:12:56 #117
5428 crew  miss_sly
pi_128789638
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:07 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik bedoelde dat bestellen veiliger is dan in de winkel halen. ik kom altijd met megaveel meer thuis dan de bedoeling was. je wordt er zo hebberig met al die leuke spulletjes.
Haha, ja, dat zal zeker wel! Ik vind dat ik dat voor een keer wel mag, hoor. Het wordt dan een verjaardagstaart voor mijn meisje, dus daar mag ik iets heeeeel moois van maken :P
pi_128789752
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De bedoeling is biscuit, inderdaad. En dan zes dunnere lagen, ertussen banketbakkersroom en vlaaifruit. Eroverheen botercreme en decoreren met marsepein/fondant, denk ik.
Met het fruit ertussen krijg je wel minder strakke lijnen, lijkt me minder tof.
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:23:20 #119
5428 crew  miss_sly
pi_128789966
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:16 schreef Myraela het volgende:

[..]

Met het fruit ertussen krijg je wel minder strakke lijnen, lijkt me minder tof.
Ja, dat zei iemand anders ook al, dus dat dan maar niet. Zij opperde banketbakkersroom en abrikozenjam, want dat laatste heeft niet zo'n opvallende kleur.
pi_128824825
Miss, je kunt ook zo een vulling maken, die hier onlangs gepost was met verse aardbeien en kersen, maar dan gepureerd en met joghurt en slagroom. Die was erg lekker. En van een deel wat er over was heb ik in ijsjesmaker gegooid en als ijsje was het ook heerlijk.

Zijn er hier nog tips hoe je zorgt, dat de biscuit luchtig blijft? Bij mij was hij dat niet overal.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')