Hoe heb je de meringe botercreme en de aardbeien- kersen bavarois gemaakt? Mag ik daarvan de ingredienten weten? Alvast bedankt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:14 schreef SummerBreeze het volgende:
Na lang lurken en in die tijd eigenlijk alleen maar de standaard dingen als appel(kruimel)taart, cakes in alle soorten en maten, kale cupcakes en cheesecakes gemaakt te hebben, heb ik me vandaag maar eens aan een versierde taart gewaagd.
Voor een eerste keer vind ik het goed gelukt.
[ link | afbeelding ]
De bovenkant
[ link | afbeelding ]
De zijkant
[ link | afbeelding ]detail aan de rand. Toefjes zijn van meringue-botercreme. Heb ik ook gebruikt om de taart af te smeren.
[ link | afbeelding ]
De onderste laag vulling bestaande uit een dun laagje aardbeienpuree (gezeefd, want pitjes=) met daarboven een mengsel van browniepudding en chocolademouse
[ link | afbeelding ]
De bovenste laag vulling: zelfgemaakte aarbeien-kersen yoghurtbavarois. Ik vond het overigens wel lastig om dat er een beetje egaal op te krijgen, vandaar dat het ook zo 'brokkelig' is. Gelukkig zit het verstopt onder het fondant en is het donker in je maag
En dan net ook nog opengesneden, met dit resultaat:
[ link | afbeelding ]
En belangrijker nog, hij smaakt erg lekker.
Meteen maar even de recepten ook. Kan ik het zelf later ook weer terugvinden, want het blaadje waar ik e.e.a. op had geschreven tijdens het maken is inmiddels al bijna niet meer leesbaar door de vlekken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:22 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hoe heb je de meringe botercreme en de aardbeien- kersen bavarois gemaakt? Mag ik daarvan de ingredienten weten? Alvast bedankt.
Omdat ik het zelf ook wilde weten, heb ik ff google opengegooid:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:22 schreef Tinuviel het volgende:
Is Crisco dierlijk vet? En zo ja is er ook een plantaardig alternatief? Het was ook niet te koop bij de Toko bij mij om de hoek helaas!
bron.quote:Crisco® is een plantaardig vet (shortening) dat o.a. kan worden gebruikt als vet of boter in bak recepten, het heeft 50% minder verzadigd vet dan boter en geeft een lichte open structuur
Is dat een supermarkt? Ik woon in NH en ik heb het hier nog nooit gezien. Mijn man gaat het bij de Jumbo straks even proberen.quote:
Volgens mij heeft Jumbo het ook, hier stond het geloof ik tussen de Amerikaanse etenswaren (en dus niet bij de bakproducten).quote:Op zondag 30 juni 2013 09:23 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Is dat een supermarkt? Ik woon in NH en ik heb het hier nog nooit gezien. Mijn man gaat het bij de Jumbo straks even proberen.
Dankje, heb ik gelijk nog even aan manlief doorgegeven om ook bij de amerikaanse producten te kijken.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:57 schreef Taartje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Jumbo het ook, hier stond het geloof ik tussen de Amerikaanse etenswaren (en dus niet bij de bakproducten).
Ik heb het besteld bij deleukstetaarten. De jamin op het damrak is trouwens sinds kort weer open, maar geen idee of ze het daar hebben.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:16 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dankje, heb ik gelijk nog even aan manlief doorgegeven om ook bij de amerikaanse producten te kijken.
Wow wat een grote klas!quote:Op maandag 1 juli 2013 08:14 schreef Stiemie het volgende:
Woensdag gaat mijn dochter op school trakteren en ik heb (helaas) gezegd dat ze cupcakes mocht trakteren voordat ik aan de juf had gevraagd hoeveel kinderen er in de klas zitten. Je voelt 'm vast al aankomen... Ik mag woensdagmorgen dus voor 41 cupcakes zorgen.
Helaas werk ik vandaag en morgen gewoon en moet ik ze dus in de avonduren gaan fabrieken. Mix en alles is in huis en ik heb besloten om het simpel te houden met een laagje (rondje) rolfondant en dan een 6 erop met een andere kleur rolfondant.
Normaal maak ik de cupcakes altijd gewoon op de ochtend voordat ik ze nodig heb, maar dat gaat nu niet lukken. Zou ik vanavond al de cupcakes kunnen bakken en ze dan in de taartdozen bewaren en morgen de versiering doen? Of al de versiering maken en bewaren tot woensdagmorgen?
Het grappige is dat je eigenlijk helemaal niet merkt dat het zo'n grote klas is. Juf heeft het allemaal prima onder controlequote:Op maandag 1 juli 2013 08:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wow wat een grote klas!
Je kan de cakejes prima een paar dagen bewaren, dat is geen probleem. De rolfonfant zou ik zo lang mogelijk laten wachten, je hebt kans dat het erg hard wordt als het langer staat. De avond van tevoren bekleden en dan afgesloten en koel bewaren, dan denk ik wel dat het goed komt.
Aaah superquote:Op maandag 1 juli 2013 19:17 schreef calastra het volgende:
In plaats van Crisco kan je ook wat (eetbare) glycerine door je fondant kneden. Handig trucje als je fondant wat is uitgedroogd.
Ik heb dit weekend een Jupiler taartje gemaakt voor een echte Juup fan
[ afbeelding ]
(let niet op de kleding, het was een Hawaļ feest)
Tof! Zeker dat randje onderaan.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:17 schreef calastra het volgende:
In plaats van Crisco kan je ook wat (eetbare) glycerine door je fondant kneden. Handig trucje als je fondant wat is uitgedroogd.
Ik heb dit weekend een Jupiler taartje gemaakt voor een echte Juup fan
[ afbeelding ]
(let niet op de kleding, het was een Hawaļ feest)
Wat geinig die kleurtjes allemaalquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:14 schreef SummerBreeze het volgende:
Na lang lurken en in die tijd eigenlijk alleen maar de standaard dingen als appel(kruimel)taart, cakes in alle soorten en maten, kale cupcakes en cheesecakes gemaakt te hebben, heb ik me vandaag maar eens aan een versierde taart gewaagd.
Voor een eerste keer vind ik het goed gelukt.
[ link | afbeelding ]
De bovenkant
[ link | afbeelding ]
De zijkant
[ link | afbeelding ]detail aan de rand. Toefjes zijn van meringue-botercreme. Heb ik ook gebruikt om de taart af te smeren.
[ link | afbeelding ]
De onderste laag vulling bestaande uit een dun laagje aardbeienpuree (gezeefd, want pitjes=) met daarboven een mengsel van browniepudding en chocolademouse
[ link | afbeelding ]
De bovenste laag vulling: zelfgemaakte aarbeien-kersen yoghurtbavarois. Ik vond het overigens wel lastig om dat er een beetje egaal op te krijgen, vandaar dat het ook zo 'brokkelig' is. Gelukkig zit het verstopt onder het fondant en is het donker in je maag
En dan net ook nog opengesneden, met dit resultaat:
[ link | afbeelding ]
En belangrijker nog, hij smaakt erg lekker.
Die zijn wel heel origineelquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:01 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat geinig die kleurtjes allemaal.
Ik zag net deze ergens,![]()
:
[ afbeelding ]
Ik vind ze zo schattigquote:
dan heb je nog even tijd om te oefenenquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vind ze zo schattigmaar ik kan echt niet bakken en al helemaal niet decoreren
.
Wel wil ik een keer deze maken (ofja, poging tot) samen met mijn vriend op Valentijdsdag ofzo.
[ afbeelding ]
Gelukkig welquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dan heb je nog even tijd om te oefenen
ik heb het ook zitten bekijken, er zitten mooie dingen tussen maar ook dingen die ik echt niet mooi vindquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:11 schreef Nanook24 het volgende:
Ik kreeg dit linkje via facebook.
http://www.viorica-torturi.ro/
Deze mevrouw maakt echt jaloersmakende mooie dingen!!!
Voor ronde taarten heb ik een mat met afmetingen,.maar anders meet ik met de rolling pin...quote:Op zondag 7 juli 2013 23:40 schreef Tinuviel het volgende:
Dankje gewoonmezelf. Zal ik volgende keer den. Hebben jullie nog een truucje hoe je je fondant precies groot genoeg uitrolt of doen jullie dat op het oog?
zoiets? http://www.turksekok.nl/2130/renkli-kekquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het idee om een rainbow cake te maken. Dat zou dan zes lagen gekleurde biscuit zijn. Hoe lang van tevoren kan ik dat maken, zonder dat het in de diepvries moet? En hoeveel tijd kost het maken van zoiets ongeveer?
Ja, zoiets! Hij zou dan zijn voor de verjaardag van S. Ze is op zaterdag jarig, maar ik werk op vrijdag, dus ik zou hem donderdags moeten maken. Ik heb geen vriezer die groot genoeg is om hem in te doen, dus de vraag is: is het nog lekker als ik hem op donderdag maak en het op zaterdag gegeten wordt?quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zoiets? http://www.turksekok.nl/2130/renkli-kek
die wil ik binnenkort ook eens proberen
De bedoeling is biscuit, inderdaad. En dan zes dunnere lagen, ertussen banketbakkersroom en vlaaifruit. Eroverheen botercreme en decoreren met marsepein/fondant, denk ik.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:50 schreef Baby_Girl het volgende:
Nee hoor kan makkelijk die donderdag al. Door de botercrčme en marsepein of fondant sluit je de taart netjes af waardoor hij prima lekker vers blijft.
Je maakt de taarten wel gewoon met biscuit? En niet zoals het recept hierboven? Als je biscuit gebruikt is mijn tip wel, maak niet te dikke lagen. Het is heel veel taart anders.
tuurlijk wel. dat is in ieder geval beter dan erheen gaanquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Kan ik niet alle ingrediėnten bij deleukstetaartenshop kopen of bestellen?
Wat ik eigenlijk bedoel is: ik ben nog tamelijk onervaren en wilde het me erg gemakkelijk maken door daar alles maar te halen. Jij hebt het over kleurstoffen van de toko, maar daar weet ik dus echt nog niet voldoende van enzo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
tuurlijk wel. dat is in ieder geval beter dan erheen gaan
ik bedoelde dat bestellen veiliger is dan in de winkel halen. ik kom altijd met megaveel meer thuis dan de bedoeling was. je wordt er zo hebberig met al die leuke spulletjes.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoel is: ik ben nog tamelijk onervaren en wilde het me erg gemakkelijk maken door daar alles maar te halen. Jij hebt het over kleurstoffen van de toko, maar daar weet ik dus echt nog niet voldoende van enzo.
Haha, ja, dat zal zeker wel! Ik vind dat ik dat voor een keer wel mag, hoor. Het wordt dan een verjaardagstaart voor mijn meisje, dus daar mag ik iets heeeeel moois van makenquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik bedoelde dat bestellen veiliger is dan in de winkel halen. ik kom altijd met megaveel meer thuis dan de bedoeling was. je wordt er zo hebberig met al die leuke spulletjes.
Met het fruit ertussen krijg je wel minder strakke lijnen, lijkt me minder tof.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De bedoeling is biscuit, inderdaad. En dan zes dunnere lagen, ertussen banketbakkersroom en vlaaifruit. Eroverheen botercreme en decoreren met marsepein/fondant, denk ik.
Ja, dat zei iemand anders ook al, dus dat dan maar niet. Zij opperde banketbakkersroom en abrikozenjam, want dat laatste heeft niet zo'n opvallende kleur.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Met het fruit ertussen krijg je wel minder strakke lijnen, lijkt me minder tof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |