Aaah superquote:Op maandag 1 juli 2013 19:17 schreef calastra het volgende:
In plaats van Crisco kan je ook wat (eetbare) glycerine door je fondant kneden. Handig trucje als je fondant wat is uitgedroogd.
Ik heb dit weekend een Jupiler taartje gemaakt voor een echte Juup fan
[ afbeelding ]
(let niet op de kleding, het was een Hawaï feest)
Tof! Zeker dat randje onderaan.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:17 schreef calastra het volgende:
In plaats van Crisco kan je ook wat (eetbare) glycerine door je fondant kneden. Handig trucje als je fondant wat is uitgedroogd.
Ik heb dit weekend een Jupiler taartje gemaakt voor een echte Juup fan
[ afbeelding ]
(let niet op de kleding, het was een Hawaï feest)
Wat geinig die kleurtjes allemaalquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:14 schreef SummerBreeze het volgende:
Na lang lurken en in die tijd eigenlijk alleen maar de standaard dingen als appel(kruimel)taart, cakes in alle soorten en maten, kale cupcakes en cheesecakes gemaakt te hebben, heb ik me vandaag maar eens aan een versierde taart gewaagd.
Voor een eerste keer vind ik het goed gelukt.
[ link | afbeelding ]
De bovenkant
[ link | afbeelding ]
De zijkant
[ link | afbeelding ]detail aan de rand. Toefjes zijn van meringue-botercreme. Heb ik ook gebruikt om de taart af te smeren.
[ link | afbeelding ]
De onderste laag vulling bestaande uit een dun laagje aardbeienpuree (gezeefd, want pitjes=) met daarboven een mengsel van browniepudding en chocolademouse
[ link | afbeelding ]
De bovenste laag vulling: zelfgemaakte aarbeien-kersen yoghurtbavarois. Ik vond het overigens wel lastig om dat er een beetje egaal op te krijgen, vandaar dat het ook zo 'brokkelig' is. Gelukkig zit het verstopt onder het fondant en is het donker in je maag
En dan net ook nog opengesneden, met dit resultaat:
[ link | afbeelding ]
En belangrijker nog, hij smaakt erg lekker.
Die zijn wel heel origineelquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:01 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat geinig die kleurtjes allemaal.
Ik zag net deze ergens,![]()
:
[ afbeelding ]
Ik vind ze zo schattigquote:
dan heb je nog even tijd om te oefenenquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vind ze zo schattigmaar ik kan echt niet bakken en al helemaal niet decoreren
.
Wel wil ik een keer deze maken (ofja, poging tot) samen met mijn vriend op Valentijdsdag ofzo.
[ afbeelding ]
Gelukkig welquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dan heb je nog even tijd om te oefenen
ik heb het ook zitten bekijken, er zitten mooie dingen tussen maar ook dingen die ik echt niet mooi vindquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:11 schreef Nanook24 het volgende:
Ik kreeg dit linkje via facebook.
http://www.viorica-torturi.ro/
Deze mevrouw maakt echt jaloersmakende mooie dingen!!!
Voor ronde taarten heb ik een mat met afmetingen,.maar anders meet ik met de rolling pin...quote:Op zondag 7 juli 2013 23:40 schreef Tinuviel het volgende:
Dankje gewoonmezelf. Zal ik volgende keer den. Hebben jullie nog een truucje hoe je je fondant precies groot genoeg uitrolt of doen jullie dat op het oog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |