Die roze-zwarte taart van Lady ziet er heerlijk uit en het rode taartje van Yannick is om op te eten.
Zelf heb ik na de eerste taart een tijdje geleden de smaak zo te pakken dat ik afgelopen week voor de laatste werkdag van mijn vriend bij zijn vorige baas maar weer gebakken heb. Een buttload aan cupcakes (in totaal 40 stuks gebakken waarvan er 10 mislukt waren ivm het gebruik van bedorven boter) en een vierkante taart.
De cupcakes waren in regenboogkleuren en versierd met een lemoncurd-botercreme. Heerlijk friszoet met een zure ondertoon.
De taart bestond uit drie lagen, waarvan 1 blank biscuit, regenboog-biscuit en 1 gemengd. Tussen de lagen 1 en 2 zat lemoncurd en tussen laag 2 en 3 zat oreo cheesecake-frosting. Beide vullingen heleaal vanaf scratch gemaakt (ok, Oreo's wel gekocht natuurlijk). Taart afgesmeerd met 'kale' botercreme en bekleed met fondant. Maar man, wat is fondant lastig te verwerken als het 26 graden is in je keuken. En dan had ik nog gewacht tot na middernacht omdat het daarvoor nog veel warmer was.
Vanwege de warmte en het tijdstip is de afwerking ook niet helemaal geworden zoals ik wilde, maar de fondant liep gewoon onder mijn handen vandaan.
Gelukkig waren de eters onder de indruk van de kleuren en het ontbreken van glazuurknappende zoetheid. Juist het friszoet-zure van de lemoncurd was met de hoge temperaturen erg welkom.
Foto'tjes:
Het beslag voor de cupcakes
![2013-07-24115741_zps895ee684.jpg]()
enkele kale cupkaces
![2013-07-24123542_zpsefbbba9f.jpg]()
Een overzicht van een deeltje van de versierde cupcakes.
en een doorsnede voor de mooie kleurtjes.
![2013-07-26092958_zps4b4b4903.jpg]()
De versierde taart
![2013-07-26075142_zps232cbfcd.jpg]()
![2013-07-26075201_zpsd8bf47e8.jpg]()
en de binnenkant