abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juli 2013 @ 10:50:25 #151
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_129181281
Hij is prachtig geworden! Nog van harte gefeliciteerd met je dochter.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_129244763
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Zoals beloofd foto's van de regenboogtaart. Het effect was geweldig, want de meeste aanwezigen wisten het niet. De verrassing was dus groot, maar ook voor onszelf dat de kleuren zo mooi waren geworden. Alleen oranje komt niet helemaal goed uit de verf (:P ).

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Wat is ie goed gelukt! Mooi hoor :9 !
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:15:42 #153
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_129244990
Goed gedaan miss_sly! ^O^ De laagjes zijn hartstikke mooi gelukt!
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 09:16:11 #154
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129245000
leuk zeg! ik ga voor mezelf een taartje bakken vandaag.
ik wil een zwart met roze :@
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 09:26:35 #155
5428 crew  miss_sly
pi_129245159
Bedankt O+
Wij waren zelf ook echt aangenaam verrast over de mooie kleurexplosie! En S vond het geweldig dat de mensen ooh en aah riepen over de kleurtjes. Ze was nog steeds erg content met de decoratie en heeft van haar stuk dan ook even de decoratie opgesnoept voor ze toch maar om een stukje appelkruimeltaart vroeg, want dat vindt ze stiekem wel lekkerder :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 09:31:07 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129245232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Bedankt O+
Wij waren zelf ook echt aangenaam verrast over de mooie kleurexplosie! En S vond het geweldig dat de mensen ooh en aah riepen over de kleurtjes. Ze was nog steeds erg content met de decoratie en heeft van haar stuk dan ook even de decoratie opgesnoept voor ze toch maar om een stukje appelkruimeltaart vroeg, want dat vindt ze stiekem wel lekkerder :D
hoeveel mix heb je gebruikt per laag en hoeveel kleurstof was nodig voor dit resultaat?
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 09:36:22 #157
5428 crew  miss_sly
pi_129245340
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:31 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hoeveel mix heb je gebruikt per laag en hoeveel kleurstof was nodig voor dit resultaat?
Ik heb twee delen beslag gemaakt, twee keer 330 gr (voldoende voor een taart van 30 cm geloof ik) mix. Het eerste deel heb ik eerst volledig rood gekleurd, want rood was de moeilijkste kleur om te maken, zei de man uit de taartenshop. Dat klopte inderdaad. Er zit een volledig potje rood in. Daarna heb ik dat beslag in drie gelijke delen verdeeld en heb ik bij een deel wat blauw gedaan om paars te maken en bij het andere deel geel om oranje te maken. Hiervan had ik echt maar een paar druppeltjes nodig.
Daarna heb ik het volgende deel beslag gemaakt en meteen in drie delen verdeel en daar blauw, geel en groen van gemaakt. Toen had ik nog halve potjes blauwe en gele kleurstof over dus het verschil in wat je nodig hebt, is echt groot.

De kleuren zijn als beslag totaal geen indicatie van hoe fel het is als het uit de oven komt, blijkt achteraf.

De lagen zijn allemaal 20 minuten in de oven geweest op 175 graden.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 09:38:00 #158
37843 lady-wrb
kortaf
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 09:41:24 #159
5428 crew  miss_sly
pi_129245441
Nee, van 24 cm.
pi_129245449
Misschien een tipje:
Ik heb mijn beslagkom gewogen, de mix gemaakt voor een hele taart. Nogmaals gewogen, het gewicht van de beslagkom eraf getrokken en dat door 6 gedeeld.
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 09:45:06 #161
5428 crew  miss_sly
pi_129245508
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:41 schreef Anne het volgende:
Misschien een tipje:
Ik heb mijn beslagkom gewogen, de mix gemaakt voor een hele taart. Nogmaals gewogen, het gewicht van de beslagkom eraf getrokken en dat door 6 gedeeld.
De reden dat ik het in twee delen heb gemaakt, is omdat ik met rood ook paars en oranje moest maken. De man in de winkel adviseerde om dus eerst volledig rood te maken, en daarna paars en oranje, zodat je met dezelfde tint rood werkt.
Ik had drie gelijke bakjes waarin ik drie gelijke delen beslag deed, en dat nog een tweede keer. Werkte perfect, ik had niet het idee dat het beter zou zijn geweest als ik het in een keer had gemaakt. Ook omdat het met de biscuitmix natuurlijk vrij eenvoudig is om het beslag exact hetzelfde nog een keer te maken.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 09:48:14 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129245556
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De reden dat ik het in twee delen heb gemaakt, is omdat ik met rood ook paars en oranje moest maken. De man in de winkel adviseerde om dus eerst volledig rood te maken, en daarna paars en oranje, zodat je met dezelfde tint rood werkt.
Ik had drie gelijke bakjes waarin ik drie gelijke delen beslag deed, en dat nog een tweede keer. Werkte perfect, ik had niet het idee dat het beter zou zijn geweest als ik het in een keer had gemaakt. Ook omdat het met de biscuitmix natuurlijk vrij eenvoudig is om het beslag exact hetzelfde nog een keer te maken.
wow dat wordt stuiteren met zoveel kleurstof :o
pi_129245583
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het principe is hetzelfde ;) Dan had je het in 2 kunnen delen en daarna nogmaals in 3.
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 09:57:36 #164
5428 crew  miss_sly
pi_129245728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:48 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wow dat wordt stuiteren met zoveel kleurstof :o
Dat viel nogal mee, heb ik niets van gemerkt. Ik geloof daar ook niet zo in, eigenlijk ;)

quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef Anne het volgende:

[..]

Het principe is hetzelfde ;) Dan had je het in 2 kunnen delen en daarna nogmaals in 3.
Dat heb ik gedaan, toch? Of begrijp ik niet wat je bedoelt? :)
pi_129245745
Ow oke :P.

Ik dacht dat je twee keer beslag stond te mixen ;).
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 09:58:56 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129245753
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat viel nogal mee, heb ik niets van gemerkt. Ik geloof daar ook niet zo in, eigenlijk ;)

[..]

Dat heb ik gedaan, toch? Of begrijp ik niet wat je bedoelt? :)
dat zei een verkoopster van de leukste taartenshop een keer tegen mij toen ik vertelde dat ik een heel potje groen had gebruikt voor mijn koekjeskerstboom
ik geloof er ook niet zo in, maar misschien zijn er mensen die er gevoelig voor zijn die er wel last van hebben?
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 10:06:59 #167
5428 crew  miss_sly
pi_129245919
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:58 schreef Anne het volgende:
Ow oke :P.

Ik dacht dat je twee keer beslag stond te mixen ;).
Euhm ja :D Ik moet toegeven dat dat me wel wat tegenviel, dat ik ruim tien minuten stond te mixen, en dat dan dus twee keer :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:58 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat zei een verkoopster van de leukste taartenshop een keer tegen mij toen ik vertelde dat ik een heel potje groen had gebruikt voor mijn koekjeskerstboom
ik geloof er ook niet zo in, maar misschien zijn er mensen die er gevoelig voor zijn die er wel last van hebben?
Wij hadden een gemeleerd gezelschap en ik heb niet gemerkt dat iemand druk werd.

offtopic, maar ik heb ook wel eens een programma gezien waarin ze een test deden: de ene groep kindjes lieten ze naar een feestje komen waar alleen snoep (en veel kleurstoffen) werd geserveerd, maar rustige spelletjes werden gedaan; de andere groep naar een feestje waar alleen gezonde snacks (groente enzo) werden geserveerd, maar drukke spelletjes werden gedaan. De ouders kregen bij het wegbrengen van hun kroost het tegenovergestelde te zien aan wat er zou worden geserveerd.
Uitkomst: de kinderen van de rustige spelletjes werden door ouders ook als rustig bestempeld na het feestje en de kinderen van de drukke spelletjes werden als druk bestempeld. Echter gaven de ouders van de drukke kindjes de schuld aan wat zij dachten dat er geconsumeerd was door de kinderen: suiker en kleurstoffen.

Misschien zijn er best mensen die er gevoelig voor zijn, hoor, maar ik geloof er niet in dat kleurstoffen automatisch voor drukke mensen/kinderen zorgen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:21:04 #168
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_129323539
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:43 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb woensdag voor donderdag 100 cupcakes met witte chocoladetoef gemaakt, banketbakkersroom voor de tweede ronde van maandag/dinsdag staat klaar. Morgen nog 155 cupcakes bakken.

Is een actie van Changing Diabetes om diabetes onder de aandacht te brengen van de schrijvende pers. Hiervoor zijn we donderdag (en wordt er maandag en dinsdag) met een suikerbus langs uitgeverijen gegaan om de mensen daar te laten ervaren en beleven hoe het is om diabetes te hebben. Dit ter ere van de 90e verjaardag van Insuline en NovoNordisk.

Mensen mochten hun bloedglucosewaarde laten meten en aan de hand van de hoeveelheid koolhydraten zichzelf injecteren met een zoutoplossing.

Een deel van de 100 cupcakes
[ afbeelding ]

De suikerbus
[ afbeelding ]
Inmiddels is er ook een filmpje gemaakt naar aanleiding van deze actie:
http://www.changingdiabet(...)abetes-piece-of-cake
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_129324130
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:21 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Inmiddels is er ook een filmpje gemaakt naar aanleiding van deze actie:
http://www.changingdiabet(...)abetes-piece-of-cake
Wat leuk dat je cupcakes in een filmpje staan. Krijg er meteen zin in haha.
Jij toevallig 1 van de 2?
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:52:33 #170
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_129324604
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:36 schreef kvd het volgende:

[..]

Wat leuk dat je cupcakes in een filmpje staan. Krijg er meteen zin in haha.
Jij toevallig 1 van de 2?
Ik ben als eerste, in het witte shirt
pi_129324733
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:52 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik ben als eerste, in het witte shirt
Kijk, ik dacht dus dat jouw initialen SV waren, dus ik had je er niet uitgehaald ;)

Zie ook nu pas je hyves pagina :Y)
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:58:31 #172
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_129324790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:56 schreef kvd het volgende:

[..]

Kijk, ik dacht dus dat jouw initialen SV waren, dus ik had je er niet uitgehaald ;)

Zie ook nu pas je hyves pagina :Y)
De letters SV staan voor het type motor dat ik rijd.
pi_129357622
Sv, leuk en mooie cupcakes.

Hier net klaar met de cupcakes voor de eerste kraamvisite bij mijn nichtje en ik vind ze aardig goed gelukt:
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  † In Memoriam † vrijdag 26 juli 2013 @ 09:14:11 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129358260
leuk tinuviel :Y

ik ben met een taart voor mezelf bezig.
aangezien ik een roze met zwarte taart wil, moet ik wel aan de gang met marsepein.
het is voor mij de eerste keer, maar het zit er nog redelijk op, al zeg ik het zelf.
en nu zit ik in een versierblock: ik heb werkelijk geen idee hoe ik verder zal gaan :@
vanavond wil ik m aansnijden/eten dus er moet wat gebeuren :+
pi_129358585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 08:33 schreef Tinuviel het volgende:
Sv, leuk en mooie cupcakes.

Hier net klaar met de cupcakes voor de eerste kraamvisite bij mijn nichtje en ik vind ze aardig goed gelukt:
[ afbeelding ]
Waarvan heb je de versieringen gemaakt?

Ik vind het idee leuk, maar zou het persoonlijk wat strakker uitwerken. Kleine dingen zoals de ronde basis van de versieringen even uitsteken en dat soort dingen maken het al snel iets netter en meer een geheel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:14 schreef lady-wrb het volgende:
leuk tinuviel :Y

ik ben met een taart voor mezelf bezig.
aangezien ik een roze met zwarte taart wil, moet ik wel aan de gang met marsepein.
het is voor mij de eerste keer, maar het zit er nog redelijk op, al zeg ik het zelf.
en nu zit ik in een versierblock: ik heb werkelijk geen idee hoe ik verder zal gaan :@
vanavond wil ik m aansnijden/eten dus er moet wat gebeuren :+
Roze en zwart, tof. O+

De basis heb je nu dus roze?

Ik zou er zelf iets van een patroon van maken, panter of zebra print of iets. Lekker fout maar goud. Of gewoon "simpel" houden en een mooie grote strik maken. Dat ziet er overigens simpelere uit dan het is om te maken vind ik. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')