Ik vind dat je dat heel goed hebt gezegd; ik heb er al een paar keer over gedacht hoe het uit te drukken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:30 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het idee leuk, maar zou het persoonlijk wat strakker uitwerken. Kleine dingen zoals de ronde basis van de versieringen even uitsteken en dat soort dingen maken het al snel iets netter en meer een geheel.
En, hoe is de taart geworden?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:14 schreef lady-wrb het volgende:
leuk tinuviel
ik ben met een taart voor mezelf bezig.
aangezien ik een roze met zwarte taart wil, moet ik wel aan de gang met marsepein.
het is voor mij de eerste keer, maar het zit er nog redelijk op, al zeg ik het zelf.
en nu zit ik in een versierblock: ik heb werkelijk geen idee hoe ik verder zal gaan
vanavond wil ik m aansnijden/eten dus er moet wat gebeuren
lekkerquote:
Super tof!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lekker
ik zal straks even een foto uploaden
tadaaa!
[ afbeelding ]
ik vind m zelf niet heel beroerd voor een eerste taartje
ik had oorlog met dat eetpapieren spul. dat ging bobbelen en bleef niet goed zitten.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lekker
tadaaa!
[ afbeelding ]
ik had oorlog met dat eetpapieren spul. dat ging bobbelen en bleef niet goed zitten.
Ziet er mooi uit!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lekker
tadaaa!
[ afbeelding ]
ja dat weet ik nog, die wat geweldig!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Roze met zwart, goeie combi lady-wrb! Ik heb ooit eens een roze taart met zwarte kattensilhouetten gemaakt, met een zwart vogelkooitje er bovenop. En een roze taart met zwarte tasjes (maar daar had ik ook nog zilverkleurige verf bij gebruikt). Of misschien kun je strikjes om de rand doen en een grote bovenop.
goed!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:41 schreef Nijna het volgende:
Lady, ik vind 'em gaaf! En hoe smaakte de taart?
Zo'n taartplateau is toch creatief en veel beter dan zo'n duur gevaarte van 35,-quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
goed!
de marsepein zat er zonder vouwen en scheuren op (ik heb denk ik wel 20 keer dat instructiefilmpje van deleukstetaartenshop zitten kijken)
iemand wel goede ervaring met dat bedrukte eetpapier? wat is nou de truc?
ik had zo'n tube kant en klare zwarte icing gekocht, maar wat smaakt dat spul goor zeg
ik had er spijt van dat ik het op de taart had gedaan, maar als geheel proefde ik het niet meer, maar zo is het werkelijk niet te hachelen
ik was ook mijn taartzaag kwijt (iets te goed opgeborgen, ik zou niet meer weten waar) dus ben ik met een scherp vleesmes mijn biscuit te lijf gegaan)
ik had ook vergeten bij mijn laatste bezoek aan de winkel om zo'n taarten rondje mee te nemen, het bruine wat te zien is, is bakpapier, wat ik er dan maar van ellende onder gelegd heb.
de vulling bestaat uit twee lagen slagroom en een laag aardbeienvlaaivulling.
mijn taartplateau heb ik zelf gemaakt van een matglazen platte schaal en een matglazen bakje van de kringloop (de lijm was het duurst, maar volgens de gebruiksaanwijzing kan het nu zelfs in de vaatwasser en dat is ook wat waard)
ik bedek alleen de bovenkant van de cupcake met marsepein. heb daar een speciaal een ronde uitsteker voor gekocht die ik daarvoor gebruik. dat is lekker handig en strak.quote:Op zondag 28 juli 2013 07:43 schreef Tinuviel het volgende:
Myraela, versiering is van witte en zelfgekleurde marsepein, de hartjes heb ik gewoon gekocht en ik heb ook poedersuiker met water en kleurstof gemaakt en dus wit-roze sprinkeltjes. Ik heb alles uitgestoken behalve de cupcakes bedekkende marsepein en een keer de naam. Bedoel je dat ik dat ook beter kon uitsteken? Als jullie cupcakes versieren, leg je de fondant/ marsepein dan om de hele cupcake of alleen op de bovenkant?
Yannick en Lady mooie taarten.
Daar liep ik ook telkens tegen aan.quote:Op zondag 28 juli 2013 09:07 schreef lady-wrb het volgende:
maar even een vraagje aan mijn mede-taartmaakgenoten:
ik heb ondertussen een enorme verzameling aan uitstekers, vormpjes, verfjes en kleurstoffen en andere versieringen.
hoe bergen jullie het overzichtelijk op?
ik had het in bakken van de xenos zitten, maar die zitten overvol en overzichtelijk is het nu niet meer, gezien het feit dat ik mijn taartzaag ondertussen al niet meer kon vinden
wat is nu eens een goed systeem
ik wil iets waar ik mijn verzameling koekjesuitstekers handig en overzichtelijk kan opbergen.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:49 schreef Yannick567 het volgende:
Die gereedschapskoffer is ook wel een goed idee.
Ik dacht dat zo'n bakje van xenos wel uitkomst zou bieden, heb er daar ook een van gekocht.
Misschien zo'n koffer, of van die hele grote bakken die je bij de Action (en Leen Bakker, Kwantum etc.) kan kopen, waar je dan je kleine bakjes inzet?
Je zou het dan eventueel eerst kunnen uitstallen, er een foto van maken en die op de bak plakken zodat je kunt zien wat waar in zit?quote:Op zondag 28 juli 2013 12:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik wil iets waar ik mijn verzameling koekjesuitstekers handig en overzichtelijk kan opbergen.
uiteindelijk wil ik alles in mijn schuur kwijtkunnen, maar dan moet het absoluut vochtvrij verpakt zijn, dus in van die afsluitbare plastic bakken van ikea ofzo.
maar dan nog wel zo dat ik weet wat waar zit.
ik wil van mijn schuur eigenlijk een soort van bijkeuken maken, maar dan moet er nog een hoop zooi (projecten) verdwijnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |