abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 mei 2013 @ 21:03:26 #1
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127040909

Mede mogelijk gemaakt door Guppyfriend O+

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep

[ Bericht 2% gewijzigd door slacker_nl op 27-05-2013 13:23:44 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127041008
Thanks Slacker. Ik zat te klooien en kon geen titel verzinnen :X 8)7
pi_127041024
Wat zijn er vandaag een hoop loopjes geweest, heerlijk om terug te lezen. Ik vind dat toch net wat leuker dan discussies over wasvoorschriften (al scheelt het weinig).

BTW, succes voor de mensen die vanavond 4 minuten moeten (front)planken.
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 21:05:18 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_127041042
quote:
2s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:54 schreef SEMTEX het volgende:
*O* 2160 Mariska ***, Eindhoven VSR 10km: 00:57:07 5km: 00:28:07 *O*
Wauw, wat een mooie tijd _O_

quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mijn eindtijd was 35:38... geen record, maar ben dr wel best blij mee :)

*O* voor iedereen die gelopen heeft!
Serinde, heel knap gedaan, zelfs ik ben trots (en jaloers :p)
En Guppy, sorry dat ik weg was....had het eventjes gehad en het was echt koud. Tijdens de colourrun maken we het goed.
Supergoed gedaan!! En ik had je berichtje ook pas zo laat gezien, door alle gedoe, drukte en netwerkoverbelasting. Maar geeft niet hoor :) we maken het binnenkort goed ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_127041147
Wat is trouwens dat planking wat ik hier al meerdere keren voorbij heb zien komen?
pi_127041163
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:57 schreef Manual het volgende:
Vandaag Colorrun gedaan in Amsterdam. Was 5km zonder tijdsregistratie, maar met veul kleuren. Het ging vooral om dat laatste :)

Ik was met een groepje van totaal 4 lopers. Nadat het startnummer afgehaald was kon men een Colorrun T-shirt, een aantal Tatoos en een zweetbandje
afhalen. We waren redelijk op tijd dus zijn we nog even wat gaan drinken en eten in een naastgelegen zwembad/sportschool.
We zagen al dat het onzettend druk was bij de drop-off van tassen etc. Dus lange wachttijden voor het brengen en het halen van spullen.
Iemand kwam op het idee om de tassen in de sportschool in een kluisje te doen. Dat scheelde weer alles bij elkaar een uur.

Start ging gefaseerd. Er waren zo'n 4 a 5 zgn. Waves (startgroepen). De start duurde daardoor best lang.
Ik schat dat wij na aankomst bij de start zo'n half uur a 3 kwartier moeten wachten.
Het tempo was erg laag en het ging zoals gezegd meer om alles eromheen.
Om de Km stond een groep van de organisatie klaar om je onder te gooien met een kleur poeder.
Het merendeel van de deelnemers was vrouw. Dat had ik ook wel een beetje verwacht :)
Ons groepje heeft er zo'n 37 min over gedaan.

Na de finish kreeg men een zakje met poeder, een mueslireep en een flesje drinken.
Men had een soort festivalterrein gecreeerd met een aantal van die festivalbarretjes, een kassa waar je munten kon kopen en een
merchandisestand. Ook was er een podium waar iedereen zich verzamelde.
Na aftellen kon je de inhoud van het zakje poeder in de lucht gooien waardoor
er uiteindelijk op elke plek van je lichaam gekleurd poeder zat.

Eigenlijk was het hartstikke leuk! Goede sfeer. Goed georganiseerd. Het blijft wel bij één zo'n evenement.
Leuk om een keer meegemaakt te hebben :)

Een aantal foto's. Ik ben de blonde :)

Voor:
[ afbeelding ]

Het podium:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]

Jah, ze moesten mij hebben :p
Dat valt nog best mee. Had het véél erger verwacht. Een beetje zoals dit (was op Emporium, een best groot (muziek)festival dit weekend):

Ik denk dat dat wel het laatste is waar ik op zit te wachten op een festival...
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 21:07:11 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_127041185
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:48 schreef Zwabberhark het volgende:
De medaille was oranje.
"De medaille was oranje."

Wat is dat nou weer?? Zo'n tof verslag en dan dat. Doe eens een foto dan :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 26 mei 2013 @ 21:07:22 #8
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127041199
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:04 schreef Manual het volgende:
Thanks Slacker. Ik zat te klooien en kon geen titel verzinnen :X 8)7
NP.

@Planking vraag, zie laatste spoiler in de OP.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127041303
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:07 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

NP.

@Planking vraag, zie laatste spoiler in de OP.
Ja die had ik wel gezien.. Maar snap niet wat het inhoud :)
pi_127041471
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:06 schreef CRX_master het volgende:
Wat is trouwens dat planking wat ik hier al meerdere keren voorbij heb zien komen?
Tegenwoordig bedoelen we met planken volgens mij meer slapen. Het kan ook een bepaalde oefening zijn waarmee je buikspieren / core stability traint. Afhankelijk van de context ;)
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 21:13:16 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_127041590
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:33 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

ik weet niet welk vak jij had....maar ik vond het in het een na laatste vak toch best lang duren :p
en als ik na ga rekenen ben ik rond half2 gestart ipv kwart over 1

trouwens beetje spijt dat ik weer geen foto's heb gemaakt/laten maken en mijn medialle niet heb laten graveren :{
Er komen nog foto's online he ;)
  zondag 26 mei 2013 @ 21:14:53 #12
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_127041688
`Levitas, je inschrijving is verwerkt :Y

We hebben nu 20 personen, die ingeschreven zijn, dus 3 teams plus 2, heb nog 5 mensen ovb staan en van 1 persoon die had aangegeven mee te doen, heb ik nog geen info binnen. Dus op naar de 4 teams :D En mocht je nog mee willen doen bij de Ekiden, just let me know :Y
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  zondag 26 mei 2013 @ 21:18:00 #13
92409 Twinky
Little star.
pi_127041917
Wat leuk, die verslagen van de colorrun! Ik ga naar Colours by the Sea, wat volgens mij een puinhoopje wordt :') de mails van de organisatie zijn rommelig, vol spelfouten en gewoon gek :D

Ach, vast heel gezellig.
pi_127042011
quote:
7s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:18 schreef Twinky het volgende:
Wat leuk, die verslagen van de colorrun! Ik ga naar Colours by the Sea, wat volgens mij een puinhoopje wordt :') de mails van de organisatie zijn rommelig, vol spelfouten en gewoon gek :D

Ach, vast heel gezellig.
Ach joh, gewoon uit je hoofd zetten dat het om hardlopen gaat. Dan valt de puinhoop best mee.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_127042058
quote:

Ach, vast heel gezellig.
Is inderdaad goed te merken dat het voor de 1e keer georganiseerd wordt. We zien het wel :P
  zondag 26 mei 2013 @ 21:20:14 #16
92409 Twinky
Little star.
pi_127042084
quote:
99s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:19 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ach joh, gewoon uit je hoofd zetten dat het om hardlopen gaat. Dan valt de puinhoop best mee.
ja inderdaad. We gaan gewoon lekker 5km in Vlissingen ons voortbewegen *)
  zondag 26 mei 2013 @ 21:20:31 #17
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_127042102
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Er komen nog foto's online he ;)
ja weet ik...hopelijk sta ik daar een beetje goed op. Ze hebben sowieso een foto van me gemaakt, vanmorgen toen ik op een bankje zat :)

Manual, dat valt idd nog wel mee, had veel erger verwacht. Ik ben erg benieuwd naar colours by the sea (en al die andere colourevents die als paddestoelen uit de grond schieten).
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 21:20:32 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_127042103
quote:

Ach, vast heel gezellig.
Komt vast wel goed. Het zijn ook 5 enthousiaste vrijwilligers, superleuk dat ze het voor ons doen O+ Wordt vast heel gezellig!
pi_127042133
Ik ga ook gewoon een paar oude schoenen aandoen. Wil m'n hardloopschoenen dit niet aandoen ;)
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 21:23:05 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_127042302
quote:
7s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:20 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja inderdaad. We gaan gewoon lekker 5km in Vlissingen ons voortbewegen *)
Precies :D komt goed! En het gaat toch niet op tijd, dus lekker een stukje rennen.
  zondag 26 mei 2013 @ 21:23:18 #21
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_127042315
hardloopschoenen waren er toch om vies te worden ;) :+
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 21:24:49 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_127042394
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:20 schreef Arquero het volgende:
Ik ga ook gewoon een paar oude schoenen aandoen. Wil m'n hardloopschoenen dit niet aandoen ;)
Oh, ik doe gewoon m'n gewone schoenen aan hoor. Is weer eens wat anders dan vaal bruin grijze modder kleur :)
  zondag 26 mei 2013 @ 21:26:25 #23
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127042502
Dit vond ik nou leuk van de colorrun vandaag:

zondag 26 mei 2013 @ 21:27:09 #24
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_127042558
Ook ik heb vandaag de 10km in Leiden gelopen. Ik was een van die business runners die zo lekker in de weg liep :P

We moesten van tevoren een streeftijd opgeven, dus ik ging voor 52m30s, omdat een nieuw PR zou betekenen. Ik moest dus weg op 5m15s per kilometer.
In de 10 minuten voor de start lukte het m'n Garmin niet om een GPS fix te krijgen. Best klote starten, als je geen idee hebt op wat voor tempo je weg gaat. Bij gaat juist die eerste kilometer vaak veel te snel. Maar goed, na 700m besloot de Garmin het toch te gaan doen, dus kon ik me gaan richten op km tijden. Die kon ik net boven de 5 minuten houden, dus dat ging heel lekker.
Ik had alleen geen idee hoelang ik over die eerste 700m gedaan had, dus ik verwachte niet aan de 50 minuten te komen. Totdat ik de laatste bocht genomen had en de klok net onder de 50 minuten zag tikken. Snel nog een soort van eindsprint er uit geperst en nu maar afwachten of die snel genoeg was...

Maar goed, waarom zou ik zeuren om die paar seconden: gewoon 3 minuten van mijn PR af !! *O*

Ik vond het trouwens een erg leuke en goed georganiseerde run, zo dwars door de binnenstad van Leiden. En de business teams werden echt in de watten gelegd in de Stadsgehoorzaal: Eten en drinken genoeg en maar 100 meter van het startvak af.

Edit:
Tijd staat inmiddels online:
bruto 50:15
netto 50:04
:+
pi_127042609
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

"De medaille was oranje."

Wat is dat nou weer?? Zo'n tof verslag en dan dat. Doe eens een foto dan :P

Volgens mij dezelfde als vorig jaar.
pi_127042686
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef slacker_nl het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het was toch een COLOUR run? Geen WHITE run?
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 21:29:43 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_127042757
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nawww liev!! O+
pi_127042809
Colour Walk

EDIT: Nu weet ik wel zeker dat ik die hier in Dublin niet ga doen. Was nog een beetje aan het twijfelen maar volgens mij ga ik er echt niks aan vinden als ik de foto's zo zie.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
  zondag 26 mei 2013 @ 21:32:42 #29
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_127042956
ik hoop dat mijn kindjes ook gaan hardlopen O+ verplicht ik ze ook om mee te doen aan de marikenloop en colourrun ~O> O+
(wist trouwens niets dat het bij de marikenloop mocht, maar de jongste deelneemster was 7 :) )
  zondag 26 mei 2013 @ 21:33:20 #30
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127043006
quote:
99s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:28 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Het was toch een COLOUR run? Geen WHITE run?
Dat viel mij ook op. Maar sommige zaten ONDER en andere waren wit. Ben ook nog geknuffeld door een gekleurde dame, moet zo even m'n jas uitkloppen. En iemand wilde me ook onderspuiten met eoa kleurstof, maar de wind blies het weg. Ik stond echt zo te kijken van, "Now what?!", ze rende maar weg toen.. hehehee. Best grappig allemaal.
pi_127043322
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik hoop dat mijn kindjes ook gaan hardlopen
Kinderen horen zich juist af te zetten tegen hun ouders. Anders zijn ze kansloos in deze maatschappij.

Nee, als je echt van ze houdt dan hoop je dat ze groot worden met PlayStation, McDonald's en een 3 voor gymles.
pi_127043393
Ik heb ook heel lekker gelopen! Vanmorgen eerst er heen, toen ik kwam was alles al wel goed aangegeven, liep met de stroom mee naar het terrein. T-shirt afgehaald, even getwijfeld maar toch m'n rondje Tilburg shirt aan gehouden voor vandaag. Daarna richting omkleden, had m'n hardloopkleren onder m'n trui en spijkerbroek dus da's altijd makkelijk. Kleren/tas in een kluisje gepropt, en naar het startvak. Het ging net regenen vlak voor de 10km start! Warming-up vind ik niet zo fijn, als ik ga springen, hupsen of rekken voor het lopen, heb ik eerder dat ik iets verrek, ben ik geen fan van. Was natuurlijk al in beweging lopen van het station, rondlopen over het terrein, da's meer mijn ding, thuis doe ik juist achteraf wat van die dingen.

Intussen was de regen wel wat frisjes, ik had m'n jasje nog aan maar wilde het voor de start omknopen en miste het overzicht om te zien dat de daadwerkelijke start nog een heel stuk verderop was. Uiteindelijk moesten we nog wel een kwartier langzaam in de massa wandelen. Maar wel fijn dat je zo, nadat je eenmaal de nauwe doorgang van de start gepasseerd was, ook de ruimte had! Kon daardoor goed van start, toch nog niet al te snel begonnen maar het was niet zo'n gedrang als ik elders wel heb meegemaakt.

Vlak na de start liepen we Nijmegen al uit, en kwam er een stukje heel ruw asfalt. Op dat soort weggetjes die het bos in gaan en doodlopen, of echt alleen voor recreatie zijn, wordt vaak veel minder onderhoud gepleegd en is het wegdek vaak veel slechter dan op gewone doorgaande wegen. Liep nog wel goed maar ik hoopte dat het zo niet door zou gaan tot aan het zweefvliegveld!

Gelukkig een stukje verder onverhard/halfverhard, dat ging lekker. Beetje glad van de regen maar niet te. Ik liep best lekker, mee met de stroom, haalde zo nu en dan iemand in en werd soms ingehaald maar de startvakken leken aardig te kloppen, niet alsof ik constant ingehaald werd of enorm moest slalommen. Voor ik het wist was er eerst water (niet nodig met dit weer, en ook geen last van stilstaande drinkers), en toen de afslag naar rechts van de Groesbekerweg. Hier weer meer publiek, leuk wel als er zoveel mensen staan. Bij Malden het bos weer in, tweede waterpost (ong 6km) ook doorgelopen.

Ergens rond de waterpost liep ik zo lekker dat ik toen ik werd ingehaald door iemand die echt een pasje sneller liep, besloot het er op te wagen en die een stuk als haas te gebruiken. Ook wat versneld, en dat ging prima! Plan bij het 'aanhaken' was het van 6-7km vol te houden, maar ik liep lekker, het 8km bordje kwam ook voorbij, toen alweer dichterbij Nijmegen en in de bocht allerlei publiek die riepen nog 1 1/2 kilometer! Tempo zat er in! Zo zelfs dat een stukje na die bocht ik naast m'n haas kwam en haar zelfs voorbij liep. Bij het passeren nog bedankt :) en toen weer verder want wedstrijdtempo is niet bedoelt voor lange conversaties :p

Laatste stuk naar de finish had ik nog wat over voor een redelijke eindsprint, en een voor mij prima tijd neergezet. Heel tevreden!
Myranya Vrouwen45 bruto 1:11:36 netto 0:56:47 5km 0:29:04
  zondag 26 mei 2013 @ 21:41:03 #33
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127043549
wat een prachtige prestaties dit weekend!
en natuurlijk een extra schouderklopje voor Bonobo! wat een klasse debuut!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_127043674
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vond dat de dag voor de Rotterdamse marathon zo leuk. Heel veel scholen deden mee met de kindermarathon en daar zag je ook echt veel kinderen tussen lopen zonder conditie en met overgewicht. Die werden dan wel weer heel hard aangemoedigd. Zeker in steden als Rotterdam zijn er helaas te veel kinderen die te weinig bewegen, dan zijn dit soort initiatieven altijd erg cool vind ik.
pi_127043877
Zo, ik ga met een brede grijns mijn bed eens opzoeken. Ben echt op en mag morgen om 4:30 op om te werken, yay!

Het is vandaag al vaak gezegd, maar wát een prestaties FOK!'ers! We hebben allemaal super gelopen. _O_ Voor sommige betekende dit een PR, voor sommige net niet. Maar wat het belangrijkste is, is dat we allemaal genoten hebben. En als ik de verhalen zo zie, is dat zeer zeker het geval geweest! *O*
pi_127044108
Slacker Kun je ons toevoegen aan de OP?

1
2
3
[b]31 mei - [ url=http://www.veluwezoomloop.nl/]Veluwezoomloop (Dieren)[/url][/b]
[*]Gogo83
[*]mosselmossel

De eerste wedstrijd van Gogo! *G*
pi_127044117
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:46 schreef Levitas het volgende:
Zo, ik ga met een brede grijns mijn bed eens opzoeken. Ben echt op en mag morgen om 4:30 op om te werken, yay!

Het is vandaag al vaak gezegd, maar wát een prestaties FOK!'ers! We hebben allemaal super gelopen. _O_ Voor sommige betekende dit een PR, voor sommige net niet. Maar wat het belangrijkste is, is dat we allemaal genoten hebben. En als ik de verhalen zo zie, is dat zeer zeker het geval geweest! *O*
Las ik nou dat jij ook mee ging doen met de Ekiden? ^O^
  zondag 26 mei 2013 @ 21:54:43 #38
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_127044353
Even alle verslagen terug gelezen: Wat een hoop toppers hier !!! *O* *O* *O*
Allemaal super gedaan _O_ _O_

En Mascleta: Shit man, dat ziet er vervelend uit. Beterschap !!
  zondag 26 mei 2013 @ 21:55:33 #39
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_127044411
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:37 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Kinderen horen zich juist af te zetten tegen hun ouders. Anders zijn ze kansloos in deze maatschappij.

Nee, als je echt van ze houdt dan hoop je dat ze groot worden met PlayStation, McDonald's en een 3 voor gymles.
als ze 7 zijn toch nog niet!? dan zijn ze toch nog wel lief? :@
en tja, die playstation, laptop, iphone kom je denk ik niet meer onderuit nu...
pi_127044424
Met al die prestaties van vandaag voel ik bijna de druk om volgende week zelf ook rond m'n PR te moeten lopen, of liever 'm kneiterhard verbreken, terwijl dat niet echt in de planning stond. Al vind ik het eigenlijke plan om de komende tijd gewoon een beetje rustigjes aan te doen en dan in september te gaan knallen ook nog steeds wel aantrekkelijk :D

SPOILER
pi_127044553
quote:
99s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:51 schreef mosselmossel het volgende:
[ code verwijderd ]

Ja! Zin in!! :D
pi_127044681
Oh ja, stipstreepje, die barefooter zal ik wel geweest zijn! Heb verder niemand op blote voeten gezien, en bij het vele commentaar ook niet eentje die iets opmerkte als 'nog eentje' oid. Wit shirt met Tilburg opdruk, witte asics pet, zwarte capri, jas om m'n middel, en dit bandje, want daar vroeg ook iemand naar:
https://www.facebook.com/(...)86739&type=1&theater (sorry voor de link, krijg met ipad geen foto gepost op de normale manier??).
Ik heb nog naar jullie uitgekeken maar wist alleen het guppy-shirt, helaas niet gezien. Was ook echt heel druk!

Andere lopers ook gefeliciteerd, mooie verslagen!
  zondag 26 mei 2013 @ 21:59:48 #43
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127044722
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:55 schreef hatsaflats het volgende:
Met al die prestaties van vandaag voel ik bijna de druk om volgende week zelf ook rond m'n PR te moeten lopen, of liever 'm kneiterhard verbreken, terwijl dat niet echt in de planning stond. Al vind ik het eigenlijke plan om de komende tijd gewoon een beetje rustigjes aan te doen en dan in september te gaan knallen ook nog steeds wel aantrekkelijk :D

SPOILER
Incl. een ultramarathon ala Ropa en kleine week erna een HM. Strakke planning! oO<
pi_127044927
quote:
6s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:59 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Incl. een ultramarathon ala Ropa en kleine week erna een HM. Strakke planning! oO<
Dat is wel heel ver weg planning. Meer het rustig aan evenementen hobbelen en het PR's laten regenen. Beetje jammer dat dat voor mij waarschijnlijk niet gaat werken, maar zo rond de 52 vind ik eigenlijk ook wel prima. Dat is alsnog een stuk sneller dan ik in training zou lopen, zonder dat ik mezelf de pleuris in ren.
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 22:07:52 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_127045319
quote:
99s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:51 schreef mosselmossel het volgende:
[ code verwijderd ]

Wat leuk :) hoeveel gaan jullie lopen??
  zondag 26 mei 2013 @ 22:08:45 #46
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127045384
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:02 schreef hatsaflats het volgende:
Dat is wel heel ver weg planning. Meer het rustig aan evenementen hobbelen en het PR's laten regenen. Beetje jammer dat dat voor mij waarschijnlijk niet gaat werken, maar zo rond de 52 vind ik eigenlijk ook wel prima. Dat is alsnog een stuk sneller dan ik in training zou lopen, zonder dat ik mezelf de pleuris in ren.
Dat klinkt hoe dan ook wel als een goed plan. Je loopt genoeg wedstrijdjes zag ik net, dus denk wel dat je een Yurretje kan doen.
pi_127045492
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat leuk :) hoeveel gaan jullie lopen??
We gaan de 5 doen. Doe je ook mee? Het is vlakbij :)

@slacker, zou je er nog 5km bij kunnen zetten? Je bent een schat!
  zondag 26 mei 2013 @ 22:17:26 #48
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_127045947
Net besloten dat ik toch door wil gaan trainen voor de 10km. Waarschijnlijk wel weer met Evy, want zonder lukt waarschijnlijk niet. Heb ook nog dat B210k op mn foon staan, mocht ik evy moe zijn kan even omschakelen.

Ik zag vanmiddag wel nog een paar vrouwen met de tekst "ik ben fier op u" op hun t-shirt staan, toen moest ik toch wel even lachen. :D
pi_127046061
Die color-run verhalen en foto's bevestigen precies mijn verwachtingen en zou echt niks voor mijn zijn...

Goede prestaties verder allemaal!

Wordt je bij van die grotere evenementen trouwens nooit op je voeten getrapt Sheriam? Dat lijkt mij nog een van de grootste risico's van het blootvoetslopen, dat mensen heel lomp ineens op je tenen staan of zo... :X

Vandaag was ook wel weer goed te zien hoeveel verschillende looptechnieken er toch zijn. :D Verkrampte zelf ook een klein beetje rond de 18 kilometer, maar overal gezien wel blij met hoe ik loop de laatste tijd. Haalde ook nog een meisje in wat echt perfect liep, middenvoet landing, soepel, zag er echt effortless uit (liep ook schema 1:35 of zo, wat flink rap is voor vrouwen). _O_

Heb nu de komende periode amper wedstrijden in de planning staan. Eigenlijk voor het eerst dit jaar, in toch wel m'n beste eerste maanden van het jaar in jaren. Blessurevrij doorgekomen, meer gelopen dan ooit, eerste marathon gelopen, PR op 10 kilometer verbeterd, meer halve marathons gelopen in mei dan normaal in een heel jaar zo ongeveer en ook eindelijk weer eens onder de 1:30 op de halve, tevreden. _O_

Nu nog een paar wedstrijdjes in de komende maanden uitzoeken en weer vlammen rond september / oktober. *O*
Jack does it in real time...
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 22:20:03 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_127046109
quote:
99s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:10 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

We gaan de 5 doen. Doe je ook mee? Het is vlakbij :)

@slacker, zou je er nog 5km bij kunnen zetten? Je bent een schat!
Ik kan niet op 31 mei :(
pi_127046269
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik kan niet op 31 mei :(
jammer :(
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 22:24:26 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_127046346
quote:
99s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:22 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

jammer :(
Ja :( maar ik kom wel naar Colors by the Sea *O*
  zondag 26 mei 2013 @ 22:34:05 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127046868
Back home ~:)

Ik ging "even" bijlezen :{w Prachtige prestaties & verslagen van de Roparunners Yur & MD, Bonobo (mooie tijd!) en álle andere renners (wat waren er veel dit weekend :o )!!

Was de spierpijn in mijn kuiten van "de kloof" net gister wat gezakt, word ik me afgelopen nacht toch wakker met een hell-of-a-kuitkramp :X Zo eentje zodat je 's ochtends de voet niet meer plat kunt neerzetten :o Het is echt slopend, zo'n vakantie ;)
  zondag 26 mei 2013 @ 23:04:04 #54
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_127048398
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:41 schreef Levitas het volgende:
-snip- Mooi verhaal van levitas
http://www.endomondo.com/workouts/194863275/8850231
super gedaan! en petje af voor je tijd!
en wijze woorden van "opa".
ga nu niet als een dolle op langere afstanden trainen. Leer van mijn fouten en hou je langere duurlopen beperkt tot 1 per week, zie november 2012 bij mijn overzicht op endomondo
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_127048435
Ook ik heb vandaag The Color Run gelopen! :D

Tijd heb ik niet bijgehouden, ik liep ook niet om tijd maar gewoon omdat het leuk is. :9 Wel alles hardgelopen, ik denk dat ik er ongeveer een half uur over deed? Gewoon een normale tijd, haha.

Verder wou ik meteen even vragen of iemand nog tips heeft voor goedkope hardloopkleding, ik wil graag zo'n nieuwe fijne hardlooplegging erbij, maar die Nike dingen zijn toch wel 50 euro en dat vind ik best veel. -O- Iemand die dé gouden tip heeft?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2013 23:06:13 ]
  zondag 26 mei 2013 @ 23:07:38 #56
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_127048584
quote:
7s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:04 schreef msacras het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd heb ik niet bijgehouden, ik liep ook niet om tijd maar gewoon omdat het leuk is. :9 Wel alles hardgelopen, ik denk dat ik er ongeveer een half uur over deed? Gewoon een normale tijd, haha.

Verder wou ik meteen even vragen of iemand nog tips heeft voor goedkope hardloopkleding, ik wil graag zo'n nieuwe fijne hardlooplegging erbij, maar die Nike dingen zijn toch wel 50 euro en dat vind ik best veel. -O- Iemand die dé gouden tip heeft?
decathlon amsterdam.
ik vind het een top winkel!
Ecosia
pi_127049274
kreeg net een smsje van mijn vader.

ze hebben de top van de mont ventoux gehaald!!! mijn moeke 22km hardlopend en mijn pa twee keer op de racefiets. super trots op hun!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_127049437
Ben wel een beetje competitief ingesteld dus het lijkt me ook wel leuk om eens aan een wedstrijd/trimloop mee te doen, ook om dan iets te hebben om naartoe te werken. Is er ergens op internet een overzicht te vinden van waar wedstrijden gehouden worden (behalve de lijst in de OP :P)? Regio Amsterdam :).
pi_127049514
Hardloopkalender.nl ofzoiets.
Ja doei.
  zondag 26 mei 2013 @ 23:28:11 #60
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_127049653
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:27 schreef GlenHighland het volgende:
Ook ik heb vandaag de 10km in Leiden gelopen. Ik was een van die business runners die zo lekker in de weg liep :P

We moesten van tevoren een streeftijd opgeven, dus ik ging voor 52m30s, omdat een nieuw PR zou betekenen. Ik moest dus weg op 5m15s per kilometer.
In de 10 minuten voor de start lukte het m'n Garmin niet om een GPS fix te krijgen. Best klote starten, als je geen idee hebt op wat voor tempo je weg gaat. Bij gaat juist die eerste kilometer vaak veel te snel. Maar goed, na 700m besloot de Garmin het toch te gaan doen, dus kon ik me gaan richten op km tijden. Die kon ik net boven de 5 minuten houden, dus dat ging heel lekker.
Ik had alleen geen idee hoelang ik over die eerste 700m gedaan had, dus ik verwachte niet aan de 50 minuten te komen. Totdat ik de laatste bocht genomen had en de klok net onder de 50 minuten zag tikken. Snel nog een soort van eindsprint er uit geperst en nu maar afwachten of die snel genoeg was...

Maar goed, waarom zou ik zeuren om die paar seconden: gewoon 3 minuten van mijn PR af !! *O*

Ik vond het trouwens een erg leuke en goed georganiseerde run, zo dwars door de binnenstad van Leiden. En de business teams werden echt in de watten gelegd in de Stadsgehoorzaal: Eten en drinken genoeg en maar 100 meter van het startvak af.

Edit:
Tijd staat inmiddels online:
bruto 50:15
netto 50:04
:+
Glen, waar zie jij de tijd die je gelopen hebt, want ik kan het nog niet zien bij de uitslagen op de site.
pi_127049655
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:25 schreef motorbloempje het volgende:
Hardloopkalender.nl ofzoiets.
^O^
  zondag 26 mei 2013 @ 23:31:23 #62
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_127049844
quote:
[ afbeelding ]

Dat ziet er al een stuk gekleurder uit, leuk!

Bij de h&m hebben ze ook hardloop/sportspul...mssn is dat wat voor je.
pi_127050163
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:07 schreef Jumparound het volgende:

[..]

decathlon amsterdam.
ik vind het een top winkel!
Die in Rotterdam is ook erg goed!

Ik blijf het bizar vinden hoe snel de opbouw gaat van het hardlopen. Waar een loopje naar de tram me al half een hartritmestoornis bezorgde, heb ik net 2x8 minuten gelopen O+. Zou de 5 km dan toch in aantocht zijn? En dan de 8, en 10....
  zondag 26 mei 2013 @ 23:48:14 #64
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_127050610
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:28 schreef AlexN het volgende:

[..]

Glen, waar zie jij de tijd die je gelopen hebt, want ik kan het nog niet zien bij de uitslagen op de site.
Sinds 21:30u via de knop 'uitslagen' op de site. Daarvoor werkte het nog niet.
Ik weet alleen niet of ze alles er al opgezet hebben of dat ze dat gefaseerd doen.
  zondag 26 mei 2013 @ 23:57:45 #65
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_127051007
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:37 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik blijf het bizar vinden hoe snel de opbouw gaat van het hardlopen. Waar een loopje naar de tram me al half een hartritmestoornis bezorgde, heb ik net 2x8 minuten gelopen O+. Zou de 5 km dan toch in aantocht zijn? En dan de 8, en 10....
daar ben je zo :)
Ecosia
pi_127051301
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:20 schreef winterstorm666 het volgende:
kreeg net een smsje van mijn vader.

ze hebben de top van de mont ventoux gehaald!!! mijn moeke 22km hardlopend en mijn pa twee keer op de racefiets. super trots op hun!
Knap hoor! ^O^ Ik vond het met de auto al een hele tocht.
pi_127052679
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:19 schreef DeeBee het volgende:
Wordt je bij van die grotere evenementen trouwens nooit op je voeten getrapt Sheriam? Dat lijkt mij nog een van de grootste risico's van het blootvoetslopen, dat mensen heel lomp ineens op je tenen staan of zo... :X

Vandaag was ook wel weer goed te zien hoeveel verschillende looptechnieken er toch zijn. :D Verkrampte zelf ook een klein beetje rond de 18 kilometer, maar overal gezien wel blij met hoe ik loop de laatste tijd. Haalde ook nog een meisje in wat echt perfect liep, middenvoet landing, soepel, zag er echt effortless uit (liep ook schema 1:35 of zo, wat flink rap is voor vrouwen). _O_
Bedoel je tijdens het hardlopen, of in de drukte bij bijvoorbeeld de medailles ofzo? Bij het hardlopen zelf is nog nooit iemand op m'n voet gaan staan, gaat ook niet zo makkelijk, als je zo in het gedrang komt dat je letterlijk op elkaars voeten stapt tijdens het hardlopen dan riskeer je toch wel een valpartij of zoiets, ook met schoenen. Tijdens het langzame geschuifel in een massa maak ik me er geen zorgen om, net zomin als ik bang ben voor elk iets groter steentje of elk stukje glas. Het is zeldzaam maar de enkele keer dat 't gebeurd is in al die jaren was 't geen ramp, de persoon die op me ging staan schrok zich rot en ik schrik niet eens. Voeten zijn niet van porselein, kunnen echt wel een stootje hebben. Alleen als ik in een overvolle trein toevallig zie dat ik naast iemand sta die van die naaldhakken aan heeft, dan draai ik me liever met m'n rug naar haar toe, dat zou wel harder aankomen! Maar zelfs daar kijk ik niet speciaal naar. Ik vertrouw mijn voeten, denk aan ze als stevig en sterk ipv kwetsbaar zoals de meeste mensen die gewend zijn aan schoenen, en al zo'n 18 jaar (met & zonder hardlopen) terecht, geen incidenten. Het meest riskante, wat ook echt pijn doet, is je (kleine) teen lelijk stoten.. in een pikdonker bos ofzo ben ik wel voorzichtig, of in diepe bladeren buiten het pad. Maar hoe vaak kom je tegenwoordig op plekken die zo donker zijn dat je de grond niet kan zien, zeker als vrouw alleen, meestal toch al niet zo'n strak plan :P Heb een keer of 3 een nachtelijk bos spel gehad waarbij ik niet helemaal mee kon/durfde komen wat snelheid betreft, en 't was de stronken/boomwortels waar ik aan dacht, niet 'ergens op gaan staan'.

Loopstijl, ja, leuk dat je daar over schrijft, had ik ook nog een opmerking over willen maken! Op een gegeven moment zat ik achter iemand die echt heel erg met haar benen naar buiten zwabberde bij elke stap, werd er bijna wiebelig van toen ik er recht achter liep! Soms zie je ook wel eens iemand die met z'n armen maait alsof ze door de lucht probeert te zwemmen, hele bovenlichaam werkt mee (of tegen?)... Er zitten erbij waarvan ik me afvraag hoe ze 'm uit kunnen lopen! Maar dat kan blijkbaar wel, ook de 10 en zag zo'n armwieker laatst op de 13 in Tilburg.
pi_127052723
blah, laat en ipad
pi_127055278
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:51 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Las ik nou dat jij ook mee ging doen met de Ekiden? ^O^
Yup, heb vrij gekregen! :)
pi_127055306
Wat is het toch leuk, al die enthousiaste verslagen en lopers van dit weekend! ^O^

Bijna beschamend om vandaag pas les 12 van Evy te gaan lopen. :@
Toch voor mij al heel bijzonder, en omgeving is blijkbaar verbaasd dat ik het al zo 'lang' vol hou. Jij??? JA, IK JA. ;) Maar goed, nog een hoop lessen te gaan, week 4 zit er bijna op. Maar ik kom er wel. ;)
pi_127055313
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 06:06 schreef Muis84 het volgende:
Maar ik kom er wel. ;)
Zeker weten. Voorlopig ben je al 4 weken bezig en nog steeds gemotiveerd: dat gaat goedkomend :Y
pi_127055317
quote:
[ afbeelding ]

De Hema heeft ook hardloopkleding. Webshop doet het nu ff niet, maar in je later wel ff kijken.
Of de Lidl heeft regelmatig kleding in de aanbieding, maar moet je maar net geluk hebben dat jouw maat erbij zit.
  maandag 27 mei 2013 @ 06:22:00 #73
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127055323
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 06:14 schreef Arquero het volgende:

[..]

Zeker weten. Voorlopig ben je al 4 weken bezig en nog steeds gemotiveerd: dat gaat goedkomen :Y
dit dus
pi_127055333
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 06:14 schreef Arquero het volgende:

[..]

Zeker weten. Voorlopig ben je al 4 weken bezig en nog steeds gemotiveerd: dat gaat goedkomend :Y
Thanks! :) Moet ook zeggen dat ik veel aan dit forum en jullie heb, hoor. :@ Even een paar pagina's lezen zorgt al voor zin in lopen! ;) Ik wacht nog steeds op de momenten dat ik mezelf de deur echt uit moet slepen, dat schijnt vooral in het begin te zijn. Tot nu toe nog niet echt gehad. Motivatie en wil is er zeker! Alleen soms jammer dat m'n omgeving wat minder geïnteresseerd/enthousiast is. :@ Maar gelukkig doe ik het voor mezelf, en ik ben toch best trots op mezelf; against all odds, doe ik het toch maar.
Einde ego-post. Excuus. :)
pi_127055340
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 06:19 schreef Arquero het volgende:

[..]

De Hema heeft ook hardloopkleding. Webshop doet het nu ff niet, maar in je later wel ff kijken.
Of de Lidl heeft regelmatig kleding in de aanbieding, maar moet je maar net geluk hebben dat jouw maat erbij zit.
Hema, inderdaad. Verder ook (heel) veel outletshops op internet, waar je voor een klein bedrag kleding uit een paar seizoenen geleden kan kopen. Nu weet ik niet hoe modebewust je bent, maar een zwarte tight uit een oude collectie zal niet echt verschillen van een tight uit de collectie van nu. Een outlet die ik zo weet is plutosport, maar er zijn er vast nog meer.
pi_127055343
Muis, ik doe met je mee hoor! Ik ben de least likely person on the planet om hardloper te zijn, maar zo heel, heel langzaam aan begint het te komen. Gewoon trots op jezelf zijn, dan komt de rest van de wereld later wel.
pi_127055345
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 06:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Muis, ik doe met je mee hoor! Ik ben de least likely person on the planet om hardloper te zijn, maar zo heel, heel langzaam aan begint het te komen. Gewoon trots op jezelf zijn, dan komt de rest van de wereld later wel.
Nee hoor, dat ben ik al.
Laat ik zo zeggen, mijn vrouw had gisteren geen probleem om mij uit de horde hardlopers te halen. :D

Maar inderdaad, gewoon rustig opbouwen, lekker constant naar buiten gaan en komt vanzelf wel.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_127055527
Goedemorgen :9

Ik moet echt aan mijn looptechniek werken. Als ik een beetje aan mijn scheen voel, voel ik nog steeds wat pijn. Wel minder al. Ik maak nog steeds een haklanding, ik probeer er meer op te letten maar ik vind het toch nog erg lastig allemaal. Ik ga denk ik weer goed op de maat van de muziek letten om kleinere stappen te maken. Loop nu op 165, en wanneer dat goed gaat wil ik naar 170 en kijken of ik later richting de 180 kan.
Ik denk dat ik mijn benen wat meer naar achter moet zwaaien (hakken billen zeg maar :P). Op veel filmpjes waar ze goede looptechnieken laten zien (zeggen ze dan :+) zie ik dat de voet best ver omhoog gaat richting de billen, mijne blijven nog wat dichter bij de grond.

Vanmiddag even proberen :P
  maandag 27 mei 2013 @ 07:35:24 #79
404115 triskellen
sjokt moedig verder
pi_127055582
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:23 schreef valleilijn het volgende:
Ben wel een beetje competitief ingesteld dus het lijkt me ook wel leuk om eens aan een wedstrijd/trimloop mee te doen, ook om dan iets te hebben om naartoe te werken. Is er ergens op internet een overzicht te vinden van waar wedstrijden gehouden worden (behalve de lijst in de OP :P)? Regio Amsterdam :).
21 juni is er s' avonds een loopje in het Amsterdamse bos. Midzomernachtcross.
  maandag 27 mei 2013 @ 07:39:27 #80
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_127055599
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:37 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

zit er een Decathlon in R'dam???? :o
waar?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 mei 2013 @ 07:39:46 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127055601
Mogguh,

ik had sinds ik plankte continue neiging tot lage rugpijn (daarom planken niet uitgebreid en bij anderhalve minuut blijven hangen). Maar sinds zaterdag, ongeveer een uurtje of 2 na die 14KM doet m'n rug écht zeer }:|
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 07:48:26 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_127055675
Dat is stom :( voorlopig maar even niet meer planken dan
pi_127055705
quote:
18s.gif Op maandag 27 mei 2013 07:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Mogguh,

ik had sinds ik plankte continue neiging tot lage rugpijn (daarom planken niet uitgebreid en bij anderhalve minuut blijven hangen). Maar sinds zaterdag, ongeveer een uurtje of 2 na die 14KM doet m'n rug écht zeer }:|
Hee, niet gek gaan doen he? }:|
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 mei 2013 @ 07:58:52 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127055760
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 07:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat is stom :( voorlopig maar even niet meer planken dan
Nee precies
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 07:51 schreef Arquero het volgende:

[..]

Hee, niet gek gaan doen he? }:|
Ziet er naar uit dat ik sowieso pas woensdag weer kan lopen dus dan zal 't wel over zijn :)
  maandag 27 mei 2013 @ 08:03:25 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127055802
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2013 07:39 schreef E.T. het volgende:

[..]

waar?
Dat zou ik ook wel willem weten! :Y
  maandag 27 mei 2013 @ 08:06:27 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127055829
Swets, ik heb de laatste tijd ook veel rug en plank oefeningen gedaan en idd ook rugpijn, maar lastig te duiden hoe wat waar. Nu ik overgegaan ben naar de volgend spiergroep is het weg en was het denk ik toch, wat ik hoopte, domweg spierpijn in het hele spiercorset onderin zeg maar. Incl. mijn zij. Ik heb er 1 nacht zelfs ibuprofen voor geslikt omdat ik wakker werd van de spierpijn. :')
pi_127055926
Goedemorgen, wat een heerlijk weer, zou het dan nu toch eindelijk toch lente worden? Net Evy les 23 voor de 5e keer, wou eigenlijk nog wel een rondje extra, zo lekker is het buiten.
pi_127055972
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
Goedemorgen, wat een heerlijk weer, zou het dan nu toch eindelijk toch lente worden? Net Evy les 23 voor de 5e keer, wou eigenlijk nog wel een rondje extra, zo lekker is het buiten.
Voor de 5e keer?
Ow, en mogguh allemaal :)
pi_127055994
Langzaam maar zeker begin ik spierpijn in m'n bovenbenen en hamstrings te voelen. Een goede spierpijn wel, die je zo "Ik heb écht goed m'n best gedaan" doet laten voelen :)

Morgen op m'n gemak een half uurtje op m'n nieuwe schoenen lopen. Heb er nu al zoveel zin in!
  maandag 27 mei 2013 @ 08:23:38 #90
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_127056014
Ik hou nog even rust ivm pijn in mijn schenen. Nog steeds niet over uit wat het is, maar beter te veel rust dan te weinig.

Erg veel last van stress op het moment dus letterlijk bijna alles doet zeer. Maar even een paar dagen richten op ontspannen, want dit is niet echt uit te houden...
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  maandag 27 mei 2013 @ 08:26:12 #91
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_127056040
Iedereen nog gefeliciteerd met de mooie tijden.

Een color run zou voor mij niks zijn geloof ik, ben ik toch iets te competitief voor ingesteld. ;-)

En Mascleta, veel sterkte!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_127056129
Hmm, in mijn dorpje is volgende maand ook een loopevenement . Ik overweeg om deze gewoon eens te gaan proberen op de 5 km. Ben dan net klaar met Evy, ik zou het moeten kunnen dan zou je zeggen..
  maandag 27 mei 2013 @ 08:38:35 #93
404115 triskellen
sjokt moedig verder
pi_127056182
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:34 schreef CRX_master het volgende:
Hmm, in mijn dorpje is volgende maand ook een loopevenement . Ik overweeg om deze gewoon eens te gaan proberen op de 5 km. Ben dan net klaar met Evy, ik zou het moeten kunnen dan zou je zeggen..
Ja! Gewoon doen! Ik had ook een loopje gepland aan het einde van mijn Evy. Is me goed bevallen. Soort van bevestiging dat ik nu echt die kilometers kan rennen (joggen). Bovendien ging ik ineens een stuk harder dan tijdens Evy. Beetje raar, vond dat ik bij Evy ook mijn best deed maar er zit blijkbaar meer in :)
pi_127056199
Mijn houding ziet er op deze foto niet helemaal top uit :P

pi_127056242
Wat een goede verhalen allemaal van dit weekend *O* superleuk om te lezen!!

Een speciale ^O^ voor Bonobo11 :)

Oh en CRX-master: jij wilde de 5 km goed kunnen lopen voor je met een evenement mee deed toch? Ik had voor gisteren nog nooit zo ver gelopen en ik vond het eigenlijk supertof om dan op zo'n dag voor het eerst 5 km te lopen. Was toch wat extra's! (Grappig, ik zie dat je tijdens het tikken van mijn verhaal iets over een evenement post: gewoon DOEN)

Ik had gisteren best goed geslapen maar toen ik eenmaal wakker was, kwamen de zenuwen toch wel.
We parkeerden rond kwart voor 12 onze auto (lekker dichtbij nog!) waarna ik eerst het shirtje op ging halen. Ik had geen zin om het daar te passen want ik had al mijn startnummer op mijn eigen shirt dus heb met mijn timmermansoog ( :') ) beoordeeld dat het wel goed zat. Gisteravond bij het passen bleek dat nog zo te zijn ook, het is een erg mooi shirt!

Daarna een klein rondje gelopen langs de 'markt' met loperscompany, spibelt en nog wat tentjes. Om 12 uur maar eens kijken of ik al bekenden van onze vereniging zag. Toen dat zo was maakte mijn vriend zich gauw uit de voeten, naar een vriendin die aan het terrein woont. We zijn strategisch achter een tent gaan staan want de wind was niet zo fijn als je stil stond. Niet snel daarna kwamen Guppy, mama-Gup en Tyler-Girl (met vriend) er al aan. Superleuk om jullie te ontmoeten O+

Eén van onze trainers verzorgde de warming up in het bos, erg fijn. Lekker uit de wind en rustig een beetje warm en los worden. Jammer alleen dat het daarna nog meer dan een half uur zou duren voor we daadwerkelijk richting start mochten schuifelen.

Ik zou geen vrouw zijn als ik niet nog even snel zou moeten plassen :P maar de wachtrijen bij de toilethokjes vielen erg mee. In het startvak was het merendeel met de warming up met Annemarie bezig, omdat we best achteraan in het vak stonden was de wind erg fris dus ik heb alleen een beetje staan dansen op de muziek.

Toen we eindelijk richting start mochten, duurde het best lang voor je eigenijk over de startlijn was, maar het was wel goed geregeld, je had ruimte genoeg om lekker in je eigen tempo te starten.

Dezelfde meiden hebben mij wel 4 of 5 x ingehaald :') En iedere keer zag ik ze weer wandelen. Dat gaf mij wel vertrouwen stom genoeg. Ik dacht: als ik gewoon op dit tempo blijf lopen (ik zat toen op 7:06) dan weet ik in ieder geval dat ik het haal!

Halverwege geen AA of water aangepakt, bij deze temperaturen is dat niet nodig op 5 km dus wilde niet lopen knoeien. Na km 3 kwam ik Tyler-girl opeens weer tegen ^O^ grappig dat je hele gesprekken met me hebt gevoerd in je hoofd, ik wilde ook wel wat zeggen maar was bang dat ik dan teveel buiten adem zou raken :D

Bij de laatste km liepen we het bos uit en daar stonden weer veel meer mensen langs de route. Ook veel kinderen "Jullie doen het supergoed, jullie rennen keihard, nog maar 1 km" O+
Ik wilde nog versnellen de laatste km maar ik had even niet goed nagedacht over hoe groot die afstand eigenijk is :') Toen het nog zo'n 400 meter was, stond mijn eigen trainer langs de kant "Je bent goed bezig meid!!" ^O^ Uiteindelijk mijn laatste km een minuut sneller afgelegd dan die ervoor in 6:23.
Ik heb met een big smile mijn medaille in ontvangst genomen.

Na de finish zag ik opeens het bekende Guppyshirt weer, dus nog heel even staan praten maar omdat het begon te regenen ging zij haar kluisje opzoeken voor wat warmere kleren en ben ik met mijn vriend naar de auto gelopen. Tyler-Girl helaas niet meer gezien maar wel per WhatsApp nog even contact gelegd over de resultaten en tevredenheid. Iedereen was blij *O*

Nu nog wachten op de foto's en hopen dat ik er leuk op sta.
Heb in ieder geval een leuke foto van Gup en mij vooraf, nog fris en fruitig :P
pi_127056322
Ik heb denk ik toch m'n kuiten een minibeetje overbelast door meteen vrij pittig op m'n nieuwe schoenen te gaan lopen en daarbij meteen verder aan m'n techniek ben gaan werken. Om dan zaterdag wel gewoon een duurloop te gaan lopen was misschien niet m'n verstandigste beslissing ooit. Ze zijn nog steeds gevoelig :')

Nouja, leermomentje maar. Morgen maar met het langzame groepje meelopen denk ik.
pi_127056339
Overigens wel netjes gisteren. Een man van 81 jaar heeft de 5 km nog in 37 minuten uitgelopen! ^O^

Jongste deelnemer was 4 (!) jaar.
pi_127056415
quote:
Oh en CRX-master: jij wilde de 5 km goed kunnen lopen voor je met een evenement mee deed toch? Ik had voor gisteren nog nooit zo ver gelopen en ik vond het eigenlijk supertof om dan op zo'n dag voor het eerst 5 km te lopen. Was toch wat extra's! (Grappig, ik zie dat je tijdens het tikken van mijn verhaal iets over een evenement post: gewoon DOEN)
Ik twijfel inderdaad nog wat.. een deel van mij wil zsm een evenement lopen.. andere deel zegt dat ik beter nog ff kan wachten..Ga even checken of ik 23 juni al iets te doen heb toevallig :)
  maandag 27 mei 2013 @ 08:52:55 #99
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127056417
SPOILER: slecht nieuws van/uit/in/bij een Belgische hardloopwedstrijd
  maandag 27 mei 2013 @ 08:53:29 #100
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127056425
Wat een prachtige verhalen en fotos komen hier twee dagen langs! OMG I O+ this topic

edit:beetje ongelukkig gepost net terwijl Slacker ook postte
  maandag 27 mei 2013 @ 08:54:45 #101
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_127056449
Iedereen natuulijk goed bezig geweest gisteren. Ik zit hier trouwens even naar buiten te kijken, maar vandaag ziet het er echt super uit om te lopen. Zon en weinig wind en een strak blauwe lucht hier. Ik heb gisteren de 10k in Leiden gelopen en heb vanmiddag een sportmassage, dus ik skip vandaag even. Hoop dat het weer nog een beetje aanhoudt, want dit ziet er toch een stuk gezelliger uit dan die regen en wind.
  maandag 27 mei 2013 @ 08:58:32 #102
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127056514
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wat een prachtige verhalen en fotos komen hier twee dagen langs! OMG I O+ this topic

edit:beetje ongelukkig gepost net terwijl Slacker ook postte
Ach, geluk en verdriet liggen naast elkaar.
pi_127056562
quote:
Oa bij bijv PlutoSport kan je ook veel dingen terug vinden voor niet al te veel geld. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, wat 1 duur vind is voor de ander goedkoop.

Zelf zaterdagavond gelopen, totaal geen zin, maar toch toe gezet. Ging voor een klein rondje..kijken of ik tempo iets kon opschroeven.

Alleen de RunKeeper geactiveerd, geen muziek en ook geen Evy start2run op. Was wat zoeken in begin. Resultaat 3.74 km in 21:37 met avg page van 5.47, dus niet geslaagd in een tempo verhoging. Maar kwam er zo achter dat ik dus wel een vaste regelmaat heb, waar ik me lekker bij voel. :)

Ondanks de regen en wind toch redelijk voldaan gevoel aan overgehouden. Morgenavond weer stuk op de racefiets en dan do maar weer rennen.
= What else do you have to do on a saterdaynight =
  maandag 27 mei 2013 @ 09:06:00 #104
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127056635
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:43 schreef Serinde het volgende:

Een speciale ^O^ voor Bonobo11 :)

Ik had gisteren best goed geslapen maar toen ik eenmaal wakker was, kwamen de zenuwen toch wel.
We parkeerden rond kwart voor 12 onze auto (lekker dichtbij nog!) waarna ik eerst het shirtje op ging halen. Ik had geen zin om het daar te passen want ik had al mijn startnummer op mijn eigen shirt dus heb met mijn timmermansoog ( :') ) beoordeeld dat het wel goed zat. Gisteravond bij het passen bleek dat nog zo te zijn ook, het is een erg mooi shirt!

Daarna een klein rondje gelopen langs de 'markt' met loperscompany, spibelt en nog wat tentjes. Om 12 uur maar eens kijken of ik al bekenden van onze vereniging zag. Toen dat zo was maakte mijn vriend zich gauw uit de voeten, naar een vriendin die aan het terrein woont. We zijn strategisch achter een tent gaan staan want de wind was niet zo fijn als je stil stond. Niet snel daarna kwamen Guppy, mama-Gup en Tyler-Girl (met vriend) er al aan. Superleuk om jullie te ontmoeten O+

Eén van onze trainers verzorgde de warming up in het bos, erg fijn. Lekker uit de wind en rustig een beetje warm en los worden. Jammer alleen dat het daarna nog meer dan een half uur zou duren voor we daadwerkelijk richting start mochten schuifelen.

Ik zou geen vrouw zijn als ik niet nog even snel zou moeten plassen :P maar de wachtrijen bij de toilethokjes vielen erg mee. In het startvak was het merendeel met de warming up met Annemarie bezig, omdat we best achteraan in het vak stonden was de wind erg fris dus ik heb alleen een beetje staan dansen op de muziek.

Toen we eindelijk richting start mochten, duurde het best lang voor je eigenijk over de startlijn was, maar het was wel goed geregeld, je had ruimte genoeg om lekker in je eigen tempo te starten.

Dezelfde meiden hebben mij wel 4 of 5 x ingehaald :') En iedere keer zag ik ze weer wandelen. Dat gaf mij wel vertrouwen stom genoeg. Ik dacht: als ik gewoon op dit tempo blijf lopen (ik zat toen op 7:06) dan weet ik in ieder geval dat ik het haal!

Halverwege geen AA of water aangepakt, bij deze temperaturen is dat niet nodig op 5 km dus wilde niet lopen knoeien. Na km 3 kwam ik Tyler-girl opeens weer tegen ^O^ grappig dat je hele gesprekken met me hebt gevoerd in je hoofd, ik wilde ook wel wat zeggen maar was bang dat ik dan teveel buiten adem zou raken :D

Bij de laatste km liepen we het bos uit en daar stonden weer veel meer mensen langs de route. Ook veel kinderen "Jullie doen het supergoed, jullie rennen keihard, nog maar 1 km" O+
Ik wilde nog versnellen de laatste km maar ik had even niet goed nagedacht over hoe groot die afstand eigenijk is :') Toen het nog zo'n 400 meter was, stond mijn eigen trainer langs de kant "Je bent goed bezig meid!!" ^O^ Uiteindelijk mijn laatste km een minuut sneller afgelegd dan die ervoor in 6:23.
Ik heb met een big smile mijn medaille in ontvangst genomen.

Na de finish zag ik opeens het bekende Guppyshirt weer, dus nog heel even staan praten maar omdat het begon te regenen ging zij haar kluisje opzoeken voor wat warmere kleren en ben ik met mijn vriend naar de auto gelopen. Tyler-Girl helaas niet meer gezien maar wel per WhatsApp nog even contact gelegd over de resultaten en tevredenheid. Iedereen was blij *O*

[ afbeelding ]
Leuke foto! *O*
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_127056639
Goedemorgen!
Het koste even tijd om alles bij te lezen maar wat ik begrijp zijn er veel goede wedstrijden gelopen en met veel plezier.
^O^ ^O^
Vanavond probeer ik een klein herstel rondje tussen mijn werk en avondschool te proppen want ik heb nu best wel vermoeide benen.
En ik zal eens proberen om vanavond tijdens de les een verslag(je) te typen.
  maandag 27 mei 2013 @ 09:07:47 #106
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127056660
quote:
Perry sport heeft een goedkope lijn hardloopkleding.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 27 mei 2013 @ 09:16:52 #107
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_127056804
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Perry sport heeft een goedkope lijn hardloopkleding.
inderdaad. INQ heet dat. Bevalt mij prima.
heitieh
  maandag 27 mei 2013 @ 09:19:59 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127056857
quote:
99s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:16 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Mij ook :) heb een lange legging en mouwloze top van het merk. H&M is ook niet duur,maar ik moet zeggen dat die wat minder ondersteunend is. INQ is dan beter.
  maandag 27 mei 2013 @ 09:26:01 #109
236410 MaleDuck
pi_127056958
Voor hardloopkleding hou ik mijn ogen open, zeker de serie van Nike Dri-Fit wil nog weleens bij zaken zoals Aktiesport in de aanbieding zijn. Heb mijn shirts (3 stuks) dan ook voor 7,50 euro per stuk gekocht. Verder heb ik bij de Roparun een heerlijk shirt gekregen en afgelopen zaterdag een mooi shirt besteld bij mijn korfbalverening, omdat ze volgend jaar 60 jaar bestaan, hebben ze een speciale jubileum kledinglijn opgezet, met lichte shirts (grootste gedeelte wit, met wat rode accenten op schouders en ter hoogte van je heupen). Kostte wel 22,50 euro, maar de shirts die ik had waren allemaal redelijk donker, dus voor de warme dagen heb ik nu ook een goed hardloopshirt.
Voor mij zal het komend jaar waarschijnlijk opletten zijn voor tights...
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_127057033
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:40 schreef GuitarJJ het volgende:
Mijn houding ziet er op deze foto niet helemaal top uit :P

[ afbeelding ]
Ik heb precies zo'n achterzwaai met een voet. Met één voet inderdaad, met de andere niet. Zou dat graag willen veranderen, maar vrees dat het mijn natuurlijke manier van afwikkelen is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 mei 2013 @ 09:31:18 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127057062
quote:
99s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:16 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

I Never Quit bevalt mij ook prima inderdaad :)
  maandag 27 mei 2013 @ 09:33:22 #112
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127057103
Ik vind een shirt van de Halve marathon Eindhoven toch altijd wel een vette om te hebben, alleen ze zijn elkjaar zo lelijk ;( Vorig jaar een oranje :r Dit jaar deze :{ Volgens mij zelfs van gewoon katoen ;(
pi_127057191
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:33 schreef SEMTEX het volgende:
Volgens mij zelfs van gewoon katoen ;(
Ziet er wel zo uit ja :X
  maandag 27 mei 2013 @ 09:38:44 #114
112150 Trebweb
Started running again
pi_127057207
Net weer een heerlijk loopje gehad, nog niet te warm buiten en heerlijk droog :)

http://www.endomondo.com/workouts/195108726/811632
pi_127057354
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:38 schreef Trebweb het volgende:
Net weer een heerlijk loopje gehad, nog niet te warm buiten en heerlijk droog :)

http://www.endomondo.com/workouts/195108726/811632
Netjes!
  FOK!fotograaf maandag 27 mei 2013 @ 09:47:53 #116
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_127057409
Aangezien ik toch de komende tijd op bed lig om te herstellen ben ik op zoek naar leuke hardlooplectuur om mezelf cadeau te doen.

Wat zijn leuke tijdschriften of makkelijk weg te lezen boeken voor een beginnend hardloper?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  maandag 27 mei 2013 @ 09:48:42 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127057434
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:43 schreef Serinde het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een toffe foto! O+

Hats, ;( van je kuit!
  maandag 27 mei 2013 @ 09:50:23 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127057468
Oja en Mascleta, wat een klap heb jij gemaakt :{ Veel sterkte! Runner's World ;)
pi_127057618
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2013 07:39 schreef E.T. het volgende:

[..]

waar?
Oh sorry ik was in de war, Daka sport bedoel ik :@.
pi_127057700
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:47 schreef Mascleta het volgende:
Aangezien ik toch de komende tijd op bed lig om te herstellen ben ik op zoek naar leuke hardlooplectuur om mezelf cadeau te doen.

Wat zijn leuke tijdschriften of makkelijk weg te lezen boeken voor een beginnend hardloper?
Runner's world leest gemakkelijk weg en vind ik ook altijd interessant. Bij een (proef)abonnement kun je ook alle nummers teruglezen op iPad, maar dan moet je wel een iPad hebben natuurlijk. Eventueel wil ik je mijn exemplaren van februari t/m juni ook toesturen.

Daarnaast leest Eat&Run van Scott Jurek in het Engels in ieder geval lekker weg, maar in het Nederlands vast ook. Born to Run van Christofer McDougall leest ook fijn. Het gaat wel allebei over afstanden die jij en ik waarschijnlijk nooit zullen lopen, maar dat neemt niet weg dat het leuk lezen is :)
pi_127057813
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:01 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Runner's world leest gemakkelijk weg en vind ik ook altijd interessant. Bij een (proef)abonnement kun je ook alle nummers teruglezen op iPad, maar dan moet je wel een iPad hebben natuurlijk. Eventueel wil ik je mijn exemplaren van februari t/m juni ook toesturen.

Daarnaast leest Eat&Run van Scott Jurek in het Engels in ieder geval lekker weg, maar in het Nederlands vast ook. Born to Run van Christofer McDougall leest ook fijn. Het gaat wel allebei over afstanden die jij en ik waarschijnlijk nooit zullen lopen, maar dat neemt niet weg dat het leuk lezen is :)
Mijn geld krijgen ze niet, bij Runner's World. Dat ze eerst maar eens met een Android App komen.
The sun in your Eyes
pi_127057843
Heb ook maar eens een proefabo genomen op Runnersworld. Eens kijken of het wat voor me is. Dat tientje voor 3 edities is niet teveel :)
pi_127057883
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:48 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wat een toffe foto! O+

Hats, ;( van je kuit!
:* Gewoon even een weekje iets rustiger aan. Al ben ik nu al een beetje onrustig doordat ik gisteren niet gelopen heb :')
  maandag 27 mei 2013 @ 10:12:27 #124
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127057974
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:47 schreef Mascleta het volgende:

ik loop dus ik besta :Y

Leuk boekje van Paul Rosenmöller met interviews met hardlopende BN'ers. Soms erg herkenbaar, soms wat minder. Oh en What I talk about when I talk about running van Murakami is ook echt fantastisch. Sowieso Murakami O+
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  maandag 27 mei 2013 @ 10:13:03 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127057998
Over kuiten gesproken: ik ga die van mij eens "loslopen" vandaag. Er zit nog een pijnlijk knoopje van de kramp. Je zal zo'n kramp maar hebben de nacht voor een belangrijke wedstrijd :o (daarom: intensiteit dan afbouwen)

Mooi weer 8-)
  maandag 27 mei 2013 @ 10:15:14 #126
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127058049
Ik ga ook eens op zoek naar hardloopboeken :') misschien heeft RD nog tips?
And eternity in an hour.
pi_127058074
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:29 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb precies zo'n achterzwaai met een voet. Met één voet inderdaad, met de andere niet. Zou dat graag willen veranderen, maar vrees dat het mijn natuurlijke manier van afwikkelen is.
Ik weet niet of ik het continu doe, of dat het een ongelukkige foto is! Heb in ieder geval nergens last van. Jij wel?

Binnenkort nog wel even langs de de Runnersworld voor wat sportsokken.
  maandag 27 mei 2013 @ 10:17:28 #128
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127058091
Ik moet zeggen dat ik gisteren niet 'lekker' gelopen heb, niet in mijn tempo, veel buiten adem, wilde per se een goede tijd lopen. Ga nog een herstelloopje doen vandaag of morgen. Zondag 2 juni alweer de volgende 10km (Flow ladiesrun.. met mijn supergave startnummer A3 8-) )
pi_127058105
Na een weekendje weg mijn best gedaan om alles te lezen

Allereerst @Mascleta heel veel sterkte, schrok van je foto's, wat een smak heb je gemaakt. Ik hoop dat het redelijk met je gaat en je herstel spoedig.

Verder wat heeft iedereen weer lekker gelopen!! Blijft zo leuk om te lezen!!

Ik ga vanavond pas weer, kijken hoe het gaat na een weekend met veel te weinig slaap, teveel wijn en teveel eten. Het was in ieder geval de moeite waard, zaterdagavond topavond gehad met een onwijze band in Den Haag en gisteren lekker geshopt. Leuke stad is het toch!!

Vanmiddag eens kijken of ik nog wat zonnestralen kan oppikken hier op balkon. Maar nu eerst zooi ruimen!!
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_127058248
Heb de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven voor de 5km van de ZLM stratenloop in Goirle (http://www.loopgroepgoirle.nl/Activiteiten/Stratenloop_Cross.php). Vindt het wel een beetje spannend eerlijk gezegd...
pi_127058431
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:24 schreef CRX_master het volgende:
Heb de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven voor de 5km van de ZLM stratenloop in Goirle (http://www.loopgroepgoirle.nl/Activiteiten/Stratenloop_Cross.php). Vindt het wel een beetje spannend eerlijk gezegd...
^O^
pi_127058605
quote:
Leuk! *G*
  maandag 27 mei 2013 @ 10:40:13 #133
236410 MaleDuck
pi_127058615
Zo, net bij de fysio geweest voor mijn kuit. Er is niks kapot *G* en een paar goede rekoefeningen gekregen, dan moet het snel weer over zijn. Alleen verwacht de komende week niet te kunnen hardlopen -O- Maar dat zien we dan wel weer...
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  maandag 27 mei 2013 @ 10:40:58 #134
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127058635
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:40 schreef MaleDuck het volgende:
Zo, net bij de fysio geweest voor mijn kuit. Er is niks kapot *G* en een paar goede rekoefeningen gekregen, dan moet het snel weer over zijn. Alleen verwacht de komende week niet te kunnen hardlopen -O- Maar dat zien we dan wel weer...
^O^
And eternity in an hour.
pi_127058650
Toch goed nieuws MD. Van nog een weekje rustig aan doen hou je niks over hoor ;)

Het lijkt erop dat de wind verdwenen is *O* . Zo de nieuwe veters in de schoentjes en gaan :D
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_127058774
quote:
Lekker MD!

Er heeft een kat in en over m'n nieuwe schoenen overgegeven }:| :r Stom beest.
pi_127058787
Net soort van besloten dat ik 17 november met de marathon van Istanbul mee te lopen, 8 km. Tenzij ik net die week tentamen heb lijkt dat me toch wel erg gaaf. En 8 km tot november moet haalbaar zijn.
pi_127058799
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:46 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Lekker MD!

Oh bah :').
pi_127058823
quote:

[..]

Lekker MD!

lol, gadver..
  maandag 27 mei 2013 @ 11:04:06 #140
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127059222
quote:

[..]

Lekker MD!

:D _O- _O-
pi_127059361
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:16 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het continu doe, of dat het een ongelukkige foto is! Heb in ieder geval nergens last van. Jij wel?

Binnenkort nog wel even langs de de Runnersworld voor wat sportsokken.
Ik heb wel eens dat mijn voet mijn andere onderbeen raakt, maar dat heeft op dat soort momenten ook te maken met verminderde coördinatie door vermoeidheid.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:08:38 #142
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127059365
quote:

[..]

Lekker MD!

:')
And eternity in an hour.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:08:40 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127059368
quote:

[..]

Lekker MD!

:D Aandachtskwestie?
pi_127059518
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:08 schreef Quoi het volgende:

[..]

:D Aandachtskwestie?
_O- Dikke allesetende vreetzak met een zwakke maag en een kotsreflex van hier tot sint-juttemis. Tel uit je winst. Het is dat hij tegelijkertijd ook zo'n lieve knuffelkater is die alles prima vindt, anders was het nog veel dramatischer geweest. Nu was het evengoed nog wel een ranzig klusje, maargoed. Ze zijn weer schoon!
pi_127059829
O+ wat zijn jullie goed bezig geweest dit weekend zeg (nou ja, bijna allemaal, ik zag ook wat pijnlijke zaken voorbij komen :X )

Wel fijn dat jullie plaatsvervangend genieten van het lopen voor mij *) :+ ;)
  FOK!fotograaf maandag 27 mei 2013 @ 11:26:43 #146
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_127059860
Bedankt voor de boeken tips. Ik blader Bol.com eens een beetje door, wat zijn er eigenlijk ontzettend veel boeken!

Edit: Hey, dat is slim. Ik typ bol.com in en tegelijk hangt Fok! een partnerprogramma aan het linkje naar de website. slim
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_127060070
Kwam nog een leuk magazine tegen trouwens, gaat vooral over trailrunnen en er staan wel wat leuke en interessante dingen in. Ook wat verschillende trails in Nederland. Wat dingen over voeding en marathons enzo.
http://losseveter.nl/publ(...)eVeterMagazine_3.pdf

Hats, lekker zo'n kat :P Blij dat ik een konijn heb, die kotst geen schoenen onder :D .

MD mooi dat er niets kapot is. Een weekje rust is afentoe helemaal zo slecht nog niet, als je dan weer begint gaat het weer extra soepel! :)

Iemand trouwens een goede tip tegen een opkomende verkoudheid, zelfs slecht geslapen daardoor en wil ook zaterdag de stuwwaltrail een beetje normaal kunnen lopen ;) . Ik ben op het moment al veel fruit aan het eten en water aan het drinken.
pi_127060150
Kots in je schoenen is niet zo erg (ok, het is bepaald geen knipoog van het leven), urine daarentegen betekent dat je je schoenen weg kunt gooien omdat die geur er echt nooit meer uit gaat.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:41:11 #149
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127060261
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:34 schreef Jero_nimo het volgende:
Iemand trouwens een goede tip tegen een opkomende verkoudheid, zelfs slecht geslapen daardoor en wil ook zaterdag de stuwwaltrail een beetje normaal kunnen lopen ;) . Ik ben op het moment al veel fruit aan het eten en water aan het drinken.
Veel slapen (== rust), goed eten.
pi_127060489
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:41 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Veel slapen (== rust), goed eten.
Ga ik doen! Kan nu ook wel, weekje vrij dus sowieso lekker uitslapen en niet al te laat naar bed. Eten komt ook goed.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:48:39 #151
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127060491
quote:

[..]

Lekker MD!

Ik heb tapijt/meubelreiniger gebruikt om de vele moddervlekken van de ML uit mijn schoenen te krijgen, wie weet werkt het ook voor kattenkots :D
pi_127060543
Ik baal, ik loop vaak zelfde stukje langs de dijk omdat de andere kant uit de stad in gaat en daar hou ik niet zo van. Nou hebben we hier ook een leuke pier de zee in, die is iets meer dan anderhalve kilometermeter lang, dus ik had mezelf beloofd dat als ik 3,2 kilometer kon lopen, ik die mocht doen. Dus vandaag vol goede moed, de wind was ook nog eens bijna weg, op naar de pier. Slentert daar zo'n schoolreisje klas. Fijn ;( .. Nouja, ik toch maar van start, had het mezelf immers beloofd. Loop ik langs die groep, zijn het van die kl*tejochies die het grappig vinden te doen of ze me een duw van de pier af gaan geven.

Uiteindelijk die groep voorbij, maar lopen ging inmiddels echt niet meer. Nou weet ik niet of dat kwam doordat ik uit m'n ritme was of dat ik nog niet goed hersteld was van de vorige keren. Maar vind het niet leuk, had me echt verheugd op dit stukje |:(
pi_127060552
quote:
Kwam nog een leuk magazine tegen trouwens, gaat vooral over trailrunnen en er staan wel wat leuke en interessante dingen in. Ook wat verschillende trails in Nederland. Wat dingen over voeding en marathons enzo.
http://losseveter.nl/publ(...)eVeterMagazine_3.pdf

Hats, lekker zo'n kat :P Blij dat ik een konijn heb, die kotst geen schoenen onder :D .

MD mooi dat er niets kapot is. Een weekje rust is afentoe helemaal zo slecht nog niet, als je dan weer begint gaat het weer extra soepel! :)

Kat vreet m'n schoenen gelukkig niet op, ookal krijgt hij vaak genoeg de kans. Ze hebben ook nog nooit m'n veters doorgebeten (wel het snoer van de adapter van m'n laptop, dat dan weer wel :') )

En verder wat slacker zegt. En goed drinken!

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Kots in je schoenen is niet zo erg (ok, het is bepaald geen knipoog van het leven), urine daarentegen betekent dat je je schoenen weg kunt gooien omdat die geur er echt nooit meer uit gaat.
Gelukkig zijn ze zindelijk, want dat zou wel dramatisch zijn inderdaad.

quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb tapijt/meubelreiniger gebruikt om de vele moddervlekken van de ML uit mijn schoenen te krijgen, wie weet werkt het ook voor kattenkots :D
Thanks voor de tip, maar ze zijn alweer schoon :D
pi_127060703
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Kat vreet m'n schoenen gelukkig niet op, ookal krijgt hij vaak genoeg de kans. Ze hebben ook nog nooit m'n veters doorgebeten (wel het snoer van de adapter van m'n laptop, dat dan weer wel :') )

En verder wat slacker zegt. En goed drinken!
Dat is waar, nou staan mijn schoenen meestal ook buiten zijn bereik, maar een mooie 5.1 headset moest er wel aan geloven, en mijn 5.1 Home-cinemaset is nu een 3.1 set.. :') Dat zouden katten niet zo snel doen, nou ja, normale katten dan :P , die van jou misschien dus wel..
pi_127060736
Mag ik ook in de OP?

1
2
[b]23 juni 2013 - [ url=http://www.loopgroepgoirle.nl/Activiteiten/Stratenloop_Cross.php]ZLM straatloop (Goirle)[/url][/b]
[*]CRX_master - 5 km

(hoop dat ik het goed heb gedaan zo :) )
  maandag 27 mei 2013 @ 12:26:54 #156
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_127061521
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:50 schreef Maariindaa het volgende:
Loop ik langs die groep, zijn het van die kl*tejochies die het grappig vinden te doen of ze me een duw van de pier af gaan geven.

Uiteindelijk die groep voorbij, maar lopen ging inmiddels echt niet meer. Nou weet ik niet of dat kwam doordat ik uit m'n ritme was of dat ik nog niet goed hersteld was van de vorige keren. Maar vind het niet leuk, had me echt verheugd op dit stukje |:(
Herkenbaar.

Ik ben zelf een redelijk opvallende verschijning (heb een verkorte nek door een of ander aangeboren afwijking), dus ik word super vaak nageroepen tijdens het lopen. Of fietsers (altijd schoolkinderen) die dan expres om je heen blijven fietsen. Vroeger liep ik altijd op bepaalde tijden waarvan ik wist dat de kans klein was om die lui tegen te komen. Of heel vroeg, of heel laat in het donker langs verlichte stukken. Het laatste jaar (nu ik ook beter loop), maakt het me niet meer uit. Oordoppen in en gaan. Gewoon negeren die handel.

Volgende keer beter, Maariindaa!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_127061799
Ik wilde vandaag even een stukje gaan lopen, maar dat sla ik over en doe ik dan morgen. Lichaam vraagt om rust. Ook komt er een keelpijn en/of verkoudheid opzetten, dus ik doe even rustig aan :)

Als ik het zo lees lijkt het wel alsof ik een f*cking marathon heb gelopen :')
pi_127061812
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:26 schreef yozd het volgende:

[..]

Volgende keer beter, Maariindaa!
Ja, inderdaad *) . Al denk ik de volgende keer wel even 2x na voor ik over een drukke pier loop, hopelijk is het binnenkort een keer rustig. Dat ding is niet heel erg breed en met aan beide kanten zee loop ik toch liever niet het risico in een schrikreactie eraf te donderen ofzo :N
pi_127061967
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:36 schreef Levitas het volgende:
Ik wilde vandaag even een stukje gaan lopen, maar dat sla ik over en doe ik dan morgen. Lichaam vraagt om rust. Ook komt er een keelpijn en/of verkoudheid opzetten, dus ik doe even rustig aan :)

Als ik het zo lees lijkt het wel alsof ik een f*cking marathon heb gelopen :')
Na de Golden Ten had ik de dag erop behoorlijk last van vrijwel alles, maar het lijkt er vandaag op dat ik de Royal Ten beter verteerd heb. Geen idee waarom. Misschien omdat ik weet dat ik straks nog ruim 2 uur moet autorijden. Overigens heb ik weer eens extreem slecht geslapen, heb ik altijd na een wedstrijd.
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 12:42:09 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_127061982
quote:

Molly heeft anders al eens m'n zool te grazen genomen en een veter doorgebeten }:|
pi_127063225
Ik had net opeens helemaal strakke kuiten en ik was gewoon van de uni naar het station aan het wandelen :(

Hopelijk trekt het snel weg.
  maandag 27 mei 2013 @ 13:31:22 #162
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_127063471
quote:
Oo.... Een weekje zegt de fysio... Dus jij hoort een dag of 5... Vrijdag weer proberen te lopen dus ... Hehehe.
  maandag 27 mei 2013 @ 13:40:27 #163
236410 MaleDuck
pi_127063782
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:31 schreef AlexN het volgende:

[..]

Oo.... Een weekje zegt de fysio... Dus jij hoort een dag of 5... Vrijdag weer proberen te lopen dus ... Hehehe.
Nee, lopen ga ik echt pas volgende week doen, maar de korfbalwedstrijd van zaterdag die wil ik wel gaan lopen ;)
  maandag 27 mei 2013 @ 13:46:13 #164
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_127063998
Ik heb gisteren al alles gelezen en had nog geen tijd om zelf iets te posten.
Net dat ik dat wou was mijn batterij van de telefoon leeg. Toen heb ik bij thuiskomst de laptop gepakt en mijn loopje geupload maar toen vlak na die upload naar endomondo was ook die batterij leeg.
En omdat mijn batterij ook leeg was ben ik maar gaan planken.

Maar toch, omdat het toch weer een mijlpaal is.
Eerste x 15Km

Eigenlijk zou ik elke week een halve KM doen, maar omdat ik vorige week nauwelijks liep en omdat vrjidag de 8KM ook goed ging zonder zere kuiten (eindelijk) besloot ik om er 15 van te maken.
Het is dat ik daarna gelijk door naar het wokrestaurant moest anders kon ik nog wel langer. Ik liep heel even met iets pijntjes maar die trokken snel weg en daarna liep ik 15Km op een roze wolk! :D O+

Denk dat die HM eerder komt dan Enschede volgend jaar. Die begint nu gewoon ook te jeuken

http://www.endomondo.com/workouts/195031102/7102294
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_127064190
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:46 schreef Daywalk3r het volgende:

Eerste x 15Km

Denk dat die HM eerder komt dan Enschede volgend jaar. Die begint nu gewoon ook te jeuken

http://www.endomondo.com/workouts/195031102/7102294
Goed bezig! Van de herfst moet je makkelijk 21 kunnen halen. Als je nog wat langer de tijd neemt kan dat nog snel gebeuren ook nog.
The sun in your Eyes
pi_127064300
Goed gedaan Daywalk3r! ^O^

Wel jezelf even rust gunnen he? Opbouwen naar langere afstanden is tof, maar altijd blijven letten op het tempo waarmee je de afstand verhoogt per week en je lichaam meer rust gunnen na een lange training. :)
Jack does it in real time...
  maandag 27 mei 2013 @ 13:55:36 #167
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127064382
Vandaag naar de fysio, daarna in het krachthok mezelf bezighouden en dan manjana weer een klein stukje hardlopen. Mag straks tegen de fysio zeggen, die ene oefening he.. die heb ik 2x gedaan..
  maandag 27 mei 2013 @ 14:00:53 #168
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_127064572
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:53 schreef DeeBee het volgende:
Goed gedaan Daywalk3r! ^O^

Wel jezelf even rust gunnen he? Opbouwen naar langere afstanden is tof, maar altijd blijven letten op het tempo waarmee je de afstand verhoogt per week en je lichaam meer rust gunnen na een lange training. :)
Ik weet het. Echter gaat dat deze week niet lukken. Vanavond KT en dan de rest van de week elke dag 15KM wandelen. En wellicht nog wat hardlopen, mits dat goed voelt.

De andere weken deed ik wel gewoon 2 dagen erna een kort rondje. En dat doe ik volgende week bijvoorbeeld ook weer. Dus dan denk ik 15,5KM op zondag en dan Dinsdags een rondje van rond de 5.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_127064904
Vandaag op mn gemakkie 12 KM gelopen in 59.31. Heerlijk rustig loopje en genoten van het weer. Nu het nog kan :)

Nieuwe schoenen lopen prima.
Hoop leuke verslagen gelezen!

Begint zelf ook weer te kriebelen. Eerst volgende zijn de marathon van Amsterdam en 7heuvelenloop (1ste keer, schijnt een must te zijn).
Dus binnenkort nog maar een paar kleine evenementen uitzoeken :)
pi_127065111
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:10 schreef MvN_Rdam het volgende:
Vandaag op mn gemakkie 12 KM gelopen in 59.31. Heerlijk rustig loopje en genoten van het weer. Nu het nog kan :)

Begint zelf ook weer te kriebelen. Eerst volgende zijn de marathon van Amsterdam en 7heuvelenloop (1ste keer, schijnt een must te zijn).
Ga je daar dan ook de Marathon lopen? Heb eerlijk gezegd geen idde wat voor afstanden jij doet.
The sun in your Eyes
  maandag 27 mei 2013 @ 14:16:27 #171
236410 MaleDuck
pi_127065116
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:10 schreef MvN_Rdam het volgende:

6 juli de Rotterdam Ekiden in het Kralingse Bos O-)
  maandag 27 mei 2013 @ 14:17:28 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127065153
Mooie verslagen idd van gisteren. Wat een superloopweekend zeg! :Y

Ik heb zojuist al mijn hardloopspulletjes mijn koffer gedaan. Vastbesloten om deze week toch iig 1 keer een rondje te gaan lopen in Singapore. Ik neem het me steeds voor. Maar vergeet dan weer iets, of het komt niet uit, of... of... Maar nu ga ik het toch iig echt 1 keer doen. Heel vroeg in de ochtend als de temperatuur nog een beetje te doen is. ;)
pi_127065426
quote:
Gelukkig dat er niets kapot is. Dat is fijn om te horen. Welke oefeningen moet je doen? De oefening op de trap?

quote:
^O^ ^O^
pi_127065475
Hrm, ik zat even te kijken naar de clubrecords van mijn (niet zo grote) vereniging of ik daar ooit bij in de buurt zou kunnen komen, maar met Lornah Kiplagat als lid kan ik dat wel vergeten ;)

Misschien moet ik maar weer in m'n geboortedorp gaan wonen. Daar is het clubrecord op de 5000m ruim 6 minuten langzamer :D

Juist, en nu weer studie :')
  maandag 27 mei 2013 @ 14:27:15 #175
236410 MaleDuck
pi_127065488
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:25 schreef streamnl het volgende:

[..]

Gelukkig dat er niets kapot is. Dat is fijn om te horen. Welke oefeningen moet je doen? De oefening op de trap?

[..]

^O^ ^O^
Onder andere en rustig rekken van de kuitspier, plus op mijn tenen lopen.
pi_127065529
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:17 schreef Brighteyes het volgende:
Mooie verslagen idd van gisteren. Wat een superloopweekend zeg! :Y

Ik heb zojuist al mijn hardloopspulletjes mijn koffer gedaan. Vastbesloten om deze week toch iig 1 keer een rondje te gaan lopen in Singapore. Ik neem het me steeds voor. Maar vergeet dan weer iets, of het komt niet uit, of... of... Maar nu ga ik het toch iig echt 1 keer doen. Heel vroeg in de ochtend als de temperatuur nog een beetje te doen is. ;)
Ik deed dat vorig jaar ook in Italië. Ik zette mijn wekker extra vroeg, ging even rennen, spoelde me buiten af en dook het zwembad in. Heerlijk!
Als je de kans hebt... Zeker doen.
pi_127065561
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:27 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Onder andere en rustig rekken van de kuitspier, plus op mijn tenen lopen.
Dezelfde als ik moest doen. Ik had het idee dat ze erg goed hielpen.
Succes en sterkte ermee.
pi_127065858
Mijn God, wat een ellende om jezelf terug te vinden op marathonfoto.nl :')

Zit daar überhaupt iets van een volgorde of systeem in?

//Edit
Oh, je kan gewoon zoeken op startnummer.. Silly me.

[ Bericht 12% gewijzigd door Levitas op 27-05-2013 14:46:01 ]
pi_127066162
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:16 schreef Onama het volgende:

[..]

Ga je daar dan ook de Marathon lopen? Heb eerlijk gezegd geen idde wat voor afstanden jij doet.
Ik ga daar dan idd de marathon lopen. Vorig jaar heb ik de marathon van Rotterdam in 3.41 gelopen. Nu ga ik voor onder de 3.20.

Ik hou zelf meer van de lange afstanden. Ik ben vrij langzaam op de eerste kilometers. Dus 5 km wedstrijdjes loop ik niet graag.
pi_127066227
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:16 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

6 juli de Rotterdam Ekiden in het Kralingse Bos O-)
Had er idd al vaker over gelezen! Kom er eind deze week ff op terug. Hoeveel teams heb je al vol gekregen?
pi_127066250
Jeetje, ik moet echt wat gaan doen aan m`n (hak)landing tijdens de eindsprint. Ik weet 100% zeker dat ik m`n been niet zo gestrekt voor me houd als ik op een normaal tempo loop. Afgelopen zondag regelmatig langs etallages gelopen waar ik even naar m`n houding keek, en daar ging het heel netjes.

SPOILER: Foto's
pi_127066401
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:50 schreef Levitas het volgende:
Jeetje, ik moet echt wat gaan doen aan m`n (hak)landing tijdens de eindsprint. Ik weet 100% zeker dat ik m`n been niet zo gestrekt voor me houd als ik op een normaal tempo loop. Afgelopen zondag regelmatig langs etallages gelopen waar ik even naar m`n houding keek, en daar ging het heel netjes.

SPOILER: Foto's
Deed ik eerst ook bij het sprinten, toen, op aanraden van Jero_nimo, bewust mijn hakken omhoog gegooid bij het sprinten, in combinatie met 180 stappen per minuut, sprinten gaat nu heel soepel.

quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:48 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

Ik ga daar dan idd de marathon lopen. Vorig jaar heb ik de marathon van Rotterdam in 3.41 gelopen. Nu ga ik voor onder de 3.20.

Ik hou zelf meer van de lange afstanden. Ik ben vrij langzaam op de eerste kilometers. Dus 5 km wedstrijdjes loop ik niet graag.
Cool, had totaal geen idee wat voor loper jij was. ^O^ Ik hoop dat ik volgend jaar ook kan zeggen dat ik van de lange afstanden hou.
The sun in your Eyes
  maandag 27 mei 2013 @ 14:58:26 #183
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_127066513
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:55 schreef Onama het volgende:

[..]

Deed ik eerst ook bij het sprinten, toen, op aanraden van Jero_nimo, bewust mijn hakken omhoog gegooid bij het sprinten, in combinatie met 180 stappen per minuut, sprinten gaat nu heel soepel.

[..]

Cool, had totaal geen idee wat voor loper jij was. ^O^ Ik hoop dat ik volgend jaar ook kan zeggen dat ik van de lange afstanden hou.
Dat moet je even uitleggen. Hakken omhoog? Naar de billen toe? En dan dus meer op voorvoet en vanuit hamstring lopen?
pi_127066703
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:58 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat moet je even uitleggen. Hakken omhoog? Naar de billen toe? En dan dus meer op voorvoet en vanuit hamstring lopen?
Als ik op normaal tempo loop dan komen mijn voeten maar een heel klein beetje omhoog, centimeter of 20, misschien 30. Toen ik eerst sprinten deed ik gewoon hetzelfde als normaal tempo, alleen sneller, dus meer stappen per minuut.

Toen realiseerde ik me dat de pro's hun voeten best ver omhoog halen richting hun billen inderdaad en ik vroeg me af waarom. Toen dus eens in sprint geprobeerd om mijn voeten overdreven omhoog te halen. Je merkt dan dat je automatisch grotere stappen gaat zetten, terwijl je op een zelfde staptempo blijft als normaal. Ook land je dan makkelijker onder je lichaam. Niet eens zozeer op de voorvoet, gewoon middenvoets als normaal.

Het blijft zwaarder dan een normaal tempo, maar de "voeten-richting-billen"-sprint voelt soepeler en makkelijker dan de "doe-wat-ik-normaal-doe-maar-dan-sneller"-sprint.

Valt lastig uit te leggen. Probeer het volgende keer maar eens als je gaat lopen. Sprintje trekken en overdreven je voeten omhoog schoppen, je voelt meteen verschil.
The sun in your Eyes
  maandag 27 mei 2013 @ 15:06:39 #185
236410 MaleDuck
pi_127066827
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:50 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

Had er idd al vaker over gelezen! Kom er eind deze week ff op terug. Hoeveel teams heb je al vol gekregen?
Je bent van harte welkom :Y We hebben nu 20 volledige inschrijvingen, dus dat wil zeggen 3 teams + 2 man. Dus ik mik erop om 4 teams vol te krijgen. 5 teams gaan we niet redden denk ik.
pi_127066828
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:03 schreef Onama het volgende:

[..]

Als ik op normaal tempo loop dan komen mijn voeten maar een heel klein beetje omhoog, centimeter of 20, misschien 30. Toen ik eerst sprinten deed ik gewoon hetzelfde als normaal tempo, alleen sneller, dus meer stappen per minuut.

Toen realiseerde ik me dat de pro's hun voeten best ver omhoog halen richting hun billen inderdaad en ik vroeg me af waarom. Toen dus eens in sprint geprobeerd om mijn voeten overdreven omhoog te halen. Je merkt dan dat je automatisch grotere stappen gaat zetten, terwijl je op een zelfde staptempo blijft als normaal. Ook land je dan makkelijker onder je lichaam. Niet eens zozeer op de voorvoet, gewoon middenvoets als normaal.

Het blijft zwaarder dan een normaal tempo, maar de "voeten-richting-billen"-sprint voelt soepeler en makkelijker dan de "doe-wat-ik-normaal-doe-maar-dan-sneller"-sprint.

Valt lastig uit te leggen. Probeer het volgende keer maar eens als je gaat lopen. Sprintje trekken en overdreven je voeten omhoog schoppen, je voelt meteen verschil.
Het loopt uiteindelijk echt makkelijker ook. Alleen je moet het niet zoals ik in een keer doorvoeren, omdat je wel lekker gaat :')
  maandag 27 mei 2013 @ 15:06:52 #187
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_127066839
quote:

[..]

Juist. Ik denk eerlijk gezegt dat ik dat ook al wel wat meer doe. Maar niet overdreven hoog. Ook ik heb bij normaal hardlopen redelijk weinig "lift" met mijn benen.
pi_127066983
Bedankt voor alle reacties wat betreft goedkope hardloopkleding! Ik ga eens even een kijkje nemen bij de H&M en Hema om te beginnen. :)
pi_127067048
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Het loopt uiteindelijk echt makkelijker ook. Alleen je moet het niet zoals ik in een keer doorvoeren, omdat je wel lekker gaat :')
Tuurlijk niet in een keer extreem hard gaan doen, maar ik probeer af en toe in versnelling er op te letten. Op mijn normale tempo blijven mijn voeten dicht bij de grond.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Juist. Ik denk eerlijk gezegt dat ik dat ook al wel wat meer doe. Maar niet overdreven hoog. Ook ik heb bij normaal hardlopen redelijk weinig "lift" met mijn benen.
Dit zijn mijn ervaringen he. Ik weet niet hoe jij sprint, maar zoals Levitas zijn foto (op de hak) deed ik eerst heel erg en heb ik op kunnen lossen door dit te doen. Als jij nergens last van hebt moet je niks veranderen natuurlijk.
The sun in your Eyes
pi_127067550
quote:

[..]

Denk dat het verstandig is om die tip mee te nemen voor tijdens mijn tempoloopjes/ intervallen. Dat zijn kortere stukjes op wat hoger tempo (doh!) en dus de ideale gelegenheid om op techniek te letten, zeker omdat op tempo mijn techniek een stuk slechter is.

Ik heb er overigens geen last van.. Maar wat niet is kan nog komen, natuurlijk. En dat wil ik voorkomen.
  maandag 27 mei 2013 @ 15:30:00 #191
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_127067752
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:11 schreef Onama het volgende:

[..]

Tuurlijk niet in een keer extreem hard gaan doen, maar ik probeer af en toe in versnelling er op te letten. Op mijn normale tempo blijven mijn voeten dicht bij de grond.

[..]

Dit zijn mijn ervaringen he. Ik weet niet hoe jij sprint, maar zoals Levitas zijn foto (op de hak) deed ik eerst heel erg en heb ik op kunnen lossen door dit te doen. Als jij nergens last van hebt moet je niks veranderen natuurlijk.
Geen idee. Zijn geen foto's of filmpjes van. Wil dat toch eens gaan (laten) filmen.
pi_127067864
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:30 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Geen idee. Zijn geen foto's of filmpjes van. Wil dat toch eens gaan (laten) filmen.
Oh ja, de filmpjes van afgelopen zondag. Die komen over - als het goed is - een half uur. Ik heb op iets van 3 of 4 plaatsen camera's gezien (incl. finish), dus daar is ongetwijfeld iets meer te vertellen over m`n techniek (en de verschillende gezichtsuitdrukkingen tussen de punten :P )
pi_127067967
Wij leren bij de vereniging snelheid te maken door de knieën verder op te trekken. Hoe hoger de knie hoe sneller je automatisch gaat, bij ons wordt veel gelet op het recht naar beneden neerzetten van de voet. En het werkt. Alleen vereist bij mij nog steeds de nodige concentratie (plus dat ik verschillende tempo's (inschatten) nog steeds lastig vind, maar dat komt vanzelf .... hoop ik).
  maandag 27 mei 2013 @ 15:42:42 #194
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_127068237

Zo dus. Hoog naar achter en landen onder het lichaam.
pi_127068515
http://www.endomondo.com/workouts/195231916/5661302

2km inlopen, 1600 meter versnellen, 800 meter rust, 1600 meter versnellen, 2km uitlopen.

Dacht dat ik doodging :@ :') De eerste keer versnellen begon ik veel te snel. De hakken-billen techniek werkt wel :+ Probeerde daar wat meer op te letten en het voelde alsof ik vloog, tot ik mijzelf niet meer bij kon houden en dacht dat ik doodging dus...
Eerste versnelling ging gemiddeld in het gewenste tempo (5:21/km), maar de tweede helaas daaronder (5:33/km).

Dit is week 2 van mijn schema, in week 6 moet ik weer 1600 meter intervals doen, maar dan 3 keer ipv 2 keer. Ik hou mijn hart nu al vast... :+
  maandag 27 mei 2013 @ 15:50:22 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_127068523
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:10 schreef msacras het volgende:
Bedankt voor alle reacties wat betreft goedkope hardloopkleding! Ik ga eens even een kijkje nemen bij de H&M en Hema om te beginnen. :)
vanaf 3 juni heeft Lidl ook weer loopkleding met best goede prijs/kwaliteit verhouding :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 27 mei 2013 @ 16:17:01 #197
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_127069611
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:50 schreef E.T. het volgende:

[..]

vanaf 3 juni heeft Lidl ook weer loopkleding met best goede prijs/kwaliteit verhouding :)
Extrasuperdeluxegratisservice!

klik voor groter.
  maandag 27 mei 2013 @ 16:17:34 #198
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_127069632
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Je bent van harte welkom :Y We hebben nu 20 volledige inschrijvingen, dus dat wil zeggen 3 teams + 2 man. Dus ik mik erop om 4 teams vol te krijgen. 5 teams gaan we niet redden denk ik.
Houd er rekening mee dat in de voorbereiding er nog uitvallers kunnen zijn. Het zou fijn zijn als je op de dag zelf ook nog een aantal personen reserve hebt die eventueel kunnen invallen.
pi_127069840
Ik heb straks een clinic op mijn werk. In totaal zijn het drie clinics, deze week en volgende week en dan nog eentje in augustus, vlak voor de bridge to bridge.

Ben echt heel benieuwd, hoop (en denk) dat ik er wat van op steek! En dan vrijdag m'n eerste loopje, best spannend!! Denk dus dat ik verder alleen komende woensdag een klein rondje loop..
pi_127069909
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:50 schreef Miezziej het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/195231916/5661302

2km inlopen, 1600 meter versnellen, 800 meter rust, 1600 meter versnellen, 2km uitlopen.

Dacht dat ik doodging :@ :') De eerste keer versnellen begon ik veel te snel. De hakken-billen techniek werkt wel :+ Probeerde daar wat meer op te letten en het voelde alsof ik vloog, tot ik mijzelf niet meer bij kon houden en dacht dat ik doodging dus...
Eerste versnelling ging gemiddeld in het gewenste tempo (5:21/km), maar de tweede helaas daaronder (5:33/km).

Dit is week 2 van mijn schema, in week 6 moet ik weer 1600 meter intervals doen, maar dan 3 keer ipv 2 keer. Ik hou mijn hart nu al vast... :+
Volgens mij moet je wat minder snel aan je interval beginnen. Je gaat 300 meter onder de 5:00 min/km, terwijl je gemiddelde op 5:20 min/km zou moeten komen. Iets meer doseren, lijkt me?

Zelfde schema aan het doen als waar ik mee ga beginnen, zo te zien. Ben echt heel erg benieuwd hoe mij die 2x1600 meter afgaan. En heb er echt mega veel zin in al, hoewel ik nu al weet ik dood zal gaan tijdens het lopen (de intervals van m`n eerste training is op 5:11 min/km! :o)
pi_127069988
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:23 schreef Levitas het volgende:

[..]

Zelfde schema aan het doen als waar ik mee ga beginnen, zo te zien. Ben echt heel erg benieuwd hoe mij die 2x1600 meter afgaan. En heb er echt mega veel zin in al, hoewel ik nu al weet ik dood zal gaan tijdens het lopen (de intervals van m`n eerste training is op 5:11 min/km! :o)
Haha succes :9
Het andere tempo loopje ging trouwens wel goed. Intervallen is gewoon niet zo mijn ding geloof ik :+ Hoop dat het jou beter af gaat!

Edit: Ja, ik begon wat te enthousiast. Beetje dom... (oftewel.. Heel erg dom.. :+) Volgende keer wat beter de snelheid opbouwen ipv meteen als een dolle hond :+

En ik hoop echt dat ik vrij krijg voor Ekiden. Lijkt me leuk om mensen van hier in het echt te zien :)
pi_127070015
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:23 schreef Levitas het volgende:

[..]

Volgens mij moet je wat minder snel aan je interval beginnen. Je gaat 300 meter onder de 5:00 min/km, terwijl je gemiddelde op 5:20 min/km zou moeten komen. Iets meer doseren, lijkt me?

Hoe heb je dat trainingstempo bepaalt? Ik heb een MyAsics schema en die zegt dan dat ik Snel moet lopen en geeft dan als tempo 5:30 (wat voor mij comfortabel is). Voel het meestal zelf een beetje aan wat Comfortabel of Snel is op dat moment.
The sun in your Eyes
pi_127070106
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:25 schreef Onama het volgende:

[..]

Hoe heb je dat trainingstempo bepaalt? Ik heb een MyAsics schema en die zegt dan dat ik Snel moet lopen en geeft dan als tempo 5:30 (wat voor mij comfortabel is). Voel het meestal zelf een beetje aan wat Comfortabel of Snel is op dat moment.
Schema op maat van Runner's World (het tijdschrift dus :P). Ik had opgegeven hoelang ik over 10km doe (je kan ook voor andere afstanden opgeven) en dan rolt hij er een schema uit met die tempo's. Ik denk dat Levitas een snellere tijd heeft opgegeven want zijn schema is sneller :P
pi_127070260
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:27 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Schema op maat van Runner's World (het tijdschrift dus :P). Ik had opgegeven hoelang ik over 10km doe (je kan ook voor andere afstanden opgeven) en dan rolt hij er een schema uit met die tempo's. Ik denk dat Levitas een snellere tijd heeft opgegeven want zijn schema is sneller :P
Ahzo, ja ik heb ook bij MyAsics op moeten geven wat wedstrijdtempo was enzo, maar toch ben ik het niet echt eens met hun voorgestelde tijden.

Mijn punt was een beetje, dat je, naar mijn mening, niet moet doen alsof dat tempo wat zo'n schema aangeeft heilig is. Ik gebruik het als een richtlijn. Zelfde voor de afstand, als het goed gaat dan doe ik er graag een kilometer of twee bij, als het wat minder gaat haal ik er wat vanaf. De ene dag voelt 5:15 als snel, de andere dag moet ik me inhouden en voelt datzelfde tempo langzaam.

Trainen moet voor mij wel leuk blijven en dat kan ik alleen maar als ik een beetje kan varieren afhankelijk van hoe ik me die dag voel.
The sun in your Eyes
pi_127070432
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:31 schreef Onama het volgende:

[..]

Ahzo, ja ik heb ook bij MyAsics op moeten geven wat wedstrijdtempo was enzo, maar toch ben ik het niet echt eens met hun voorgestelde tijden.

Mijn punt was een beetje, dat je, naar mijn mening, niet moet doen alsof dat tempo wat zo'n schema aangeeft heilig is. Ik gebruik het als een richtlijn. Zelfde voor de afstand, als het goed gaat dan doe ik er graag een kilometer of twee bij, als het wat minder gaat haal ik er wat vanaf. De ene dag voelt 5:15 als snel, de andere dag moet ik me inhouden en voelt datzelfde tempo langzaam.

Trainen moet voor mij wel leuk blijven en dat kan ik alleen maar als ik een beetje kan varieren afhankelijk van hoe ik me die dag voel.
Ahh zo :P
Ik ben net begonnen met het schema, dus kijk nog even hoe het voelt. Ik denk dat de meeste tempo's wel okee zijn, behalve misschien voor de duurloop (6:40), dat voelt voor mij niet echt prettig om te lopen.
pi_127070694
Zoals beloofd mijn verslag. Ik zal proberen om het net zo levendig te maken als sommige hier dat zo goed kunnen.

SPOILER: let op, het is veel ;)
Daarom schrijf ik geen verslagen. Het is een heel boekwerk geworden. En dat bij de 10k, laat staan als ik ooit de M ga lopen ;)

Nu vlug douchen en weer naar school :W
pi_127071138
quote:

[..]

Zoals Miez al zei, runners World. Ik heb m'n afgelopen tijd van de 10km opgegeven, dus daarom is m'n snelheid ook wat hoger. Het doel tempo voor de HM is volgens het schema 1:54. Lijkt me toch wat te ambitieus, en daar hecht ik nu (nog) helemaal geen waarde aan. Dat is echt nog niet te voorspellen..

Wat betreft schemas, daar hebben we het tijdens het lopen ook nog over gehad. Voor de één werkt 100% op gevoel lopen beter dan strikt aan een schema houden.
Ik vind een strikt schema fijn. Als ik sneller kan dient het als een rem, als de opgegeven tijd wat te snel lijkt, is het voor mij motivatie om toch die snelheid te halen. Overigens is het daarbij wel belangrijk niks te forceren.

Ik zal echt niet precies de hele loop de opgegeven snelheid lopen, maar ik wil het wel een beetje als doel houden.
pi_127071245
Kort herstelloopje gedaan. Halve afstand, halve snelheid.
Meer wilde mijn lichaam ook niet.
Maar toch even van de zon genoten. :)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_127071309
Stream, dat is toch een hartstikke leuk verslag man! Lekker uitgebreid maar nog Steeds lekker te lezen!
pi_127071401
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:54 schreef Levitas het volgende:

[..]

Zoals Miez al zei, runners World. Ik heb m'n afgelopen tijd van de 10km opgegeven, dus daarom is m'n snelheid ook wat hoger. Het doel tempo voor de HM is volgens het schema 1:54. Lijkt me toch wat te ambitieus, en daar hecht ik nu (nog) helemaal geen waarde aan. Dat is echt nog niet te voorspellen..
Ik ben toch ook eens aan het kijken voor een schema voor de marathon, nou ja, bij mij is het eigenlijk voor de hoge-veluwetrail van 37km, maar dat is bijna hetzelfde. Als ik mijn laatste 10k wedstrijd opgeef wil hij mij de marathon laten rennen in 2:52:36.... :') Dat is ook wel een beetje erg ambitieus inderdaad. Maar het schema ziet er verder wel goed uit, als je dat als leidraad gaat gebruiken inderdaad :).

Streamnl, leuk verslag *O* Echt goed gelopen, wel makkelijk als je zo competitief bent, kan je er altijd wat extra uitpersen aan het eind. Erg mooie tijd hoor! Had ik al gezegd, maar gewoon nog een keer, is verdiend! :P
pi_127071418
Ik wil ook wel mee gaan doen aan dit hardlooptopic :) Ben nu rustig aan het trainen voor de halve marathon 16 juni (ik had me er redelijk impulsief voor ingeschreven, dus had maar 7 weken om echt te trainen). Doel is 1.58 maar daar wil ik eigenlijk onder.
Voorheen heb ik de Dam tot Damloop gelopen in 2009 (10,6 km/u) en twee keer de singelloop, pr is 53 minuten maar daar heb ik flink wat tijd verloren omdat ik 400m voor het einde moest kotsen :P

Vanavond een fartlek/vaartspel training!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_127071484
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:41 schreef streamnl het volgende:
Zoals beloofd mijn verslag. Ik zal proberen om het net zo levendig te maken als sommige hier dat zo goed kunnen.

Daarom schrijf ik geen verslagen. Het is een heel boekwerk geworden. En dat bij de 10k, laat staan als ik ooit de M ga lopen ;)

Leuk! ^O^

Hier zit les 12 met Evy er weer op, ging super! *O*
Dit keer samen met mijn moeder (zij deed les 10, dus hetzelfde). Ze loopt wat langzamer, dus wilde weten of ik dat ook kon. En het heeft zowaar geholpen, niet veel, maar toch.
Nu 7.30/km ipv rond de 7:00. ;) De loopstukjes ergens rond de 6.00 ipv rond de 5.00 geloof ik. Al met al, voor mij dus heel wat langzamer. :Y

Voor de geïnteresseerden:

http://www.endomondo.com/workouts/195250733/9947984
  maandag 27 mei 2013 @ 17:10:13 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127071623
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook wel mee gaan doen aan dit hardlooptopic :) Ben nu rustig aan het trainen voor de halve marathon 16 juni (ik had me er redelijk impulsief voor ingeschreven, dus had maar 7 weken om echt te trainen). Doel is 1.58 maar daar wil ik eigenlijk onder.
Voorheen heb ik de Dam tot Damloop gelopen in 2009 (10,6 km/u) en twee keer de singelloop, pr is 53 minuten maar daar heb ik flink wat tijd verloren omdat ik 400m voor het einde moest kotsen :P

Vanavond een fartlek/vaartspel training!
Welkom :W
Die 53 minuten geldt voor een 10k?

Loop je overigens bij een (atletiek)vereniging? En hoelang loop je al?
  maandag 27 mei 2013 @ 17:11:29 #214
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127071661
Vandaag nog een vrije dag en ik zit overigens eventjes veel te lekker op de bank om te lopen. Zo'n after-kramp-knoop lijkt me ook eigenlijk wel een signaal van: doe maar even een dagje rustig aan. Morgenavond mag ik weer achter mijn eigen loopgroep aanlopen :P
  maandag 27 mei 2013 @ 17:16:21 #215
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_127071825
Ik ga weer lekker meelezen. Jullie zijn niet bij te houden.

Blijven schrijven is leuk om te lezen en vooral goede motivatie!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_127071936
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:10 schreef Quoi het volgende:

[..]

Welkom :W
Die 53 minuten geldt voor een 10k?

Loop je overigens bij een (atletiek)vereniging? En hoelang loop je al?
Ja, dat is 10km ja. Ik loop niet bij een atletiekvereniging maar gewoon voor mezelf. Ik loop nu denk ik al 6 of 7 jaar hard, maar altijd naast mijn andere sporten/activiteiten. Ik heb 2 jaar gewedstrijdroeid (7x in de week) dus heb een goede conditie. Maar ben nu ook nog druk als coach dus in sommige periodes heb ik helemaal geen tijd om te lopen, en nu ben ik weer wat actiever met 3 a 4x p/w lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 27 mei 2013 @ 17:24:29 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127072094
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, dat is 10km ja. Ik loop niet bij een atletiekvereniging maar gewoon voor mezelf. Ik loop nu denk ik al 6 of 7 jaar hard, maar altijd naast mijn andere sporten/activiteiten. Ik heb 2 jaar gewedstrijdroeid (7x in de week) dus heb een goede conditie. Maar ben nu ook nog druk als coach dus in sommige periodes heb ik helemaal geen tijd om te lopen, en nu ben ik weer wat actiever met 3 a 4x p/w lopen.
Mooie tijd ^O^
Welke HM is het die je gaat lopen? sorry, vragenvuurtje, gewoon nieuwsgierig :P

Succes met trainen iig!
pi_127072125
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Mooie tijd ^O^
Welke HM is het die je gaat lopen? sorry, vragenvuurtje, gewoon nieuwsgierig :P

Succes met trainen iig!
De Tata Steel Marquetteloop, omdat die in het dorp is waar mijn ouders wonen (Heemskerk).
Bedankt!
pi_127072190
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:02 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben toch ook eens aan het kijken voor een schema voor de marathon, nou ja, bij mij is het eigenlijk voor de hoge-veluwetrail van 37km, maar dat is bijna hetzelfde. Als ik mijn laatste 10k wedstrijd opgeef wil hij mij de marathon laten rennen in 2:52:36.... Dat is ook wel een beetje erg ambitieus inderdaad. Maar het schema ziet er verder wel goed uit, als je dat als leidraad gaat gebruiken inderdaad .
Nja, sowieso vind ik persoonlijk voor eerste evenementen van die afstand (marathon en halve marathon) dat uitlopen het belangrijkste is. Ja, ik ben ook heel competitief ingesteld, en als ik dan toch een tijd zou moeten noemen die ik zou willen lopen op m`n eerste HM is sub 2 uur. Om meteen 1:54 als doel te nemen, zoals het schema van Runners World aangeeft, vind ik een beetje overdreven. Voor een tweede HM is het voor mij een ander verhaal denk ik..
pi_127072194
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De Tata Steel Marquetteloop, omdat die in het dorp is waar mijn ouders wonen (Heemskerk).
Bedankt!
Leuke loop is dat!! Heb in Heemskerk gewerkt.
  maandag 27 mei 2013 @ 17:29:07 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127072264
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Leuke loop is dat!! Heb in Heemskerk gewerkt.
Geinspireerd geraakt door de Italiaanse keuken? :9 ;)
pi_127072505
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nja, sowieso vind ik persoonlijk voor eerste evenementen van die afstand (marathon en halve marathon) dat uitlopen het belangrijkste is. Ja, ik ben ook heel competitief ingesteld, en als ik dan toch een tijd zou moeten noemen die ik zou willen lopen op m`n eerste HM is sub 2 uur. Om meteen 1:54 als doel te nemen, zoals het schema van Runners World aangeeft, vind ik een beetje overdreven. Voor een tweede HM is het voor mij een ander verhaal denk ik..
1:54 op HM is een pace van 5:24. 10 seconden langzamer per kilometer dan wat je op de 10 hebt gelopen. Als je nog eens 3 maanden extra getraind hebt (je loopt nu toch ook pas 3 maanden toch) dan is sub 1:54 makkelijk haalbaar. :)
The sun in your Eyes
pi_127072546
Vanmiddag toch maar eens even naar de huisarts gegaan omdat ik inmiddels al meer dan een maand niet meer heb kunnen lopen zonder toch weer last van het één of ander aan mijn rechterbovenbeen of uiteindelijk zelfs steken in mijn rechterheup te krijgen. Morgen even naar het ziekenhuis om een foto te laten maken. Ik heb me er iig al min of meer bij neergelegd dat ik een hele tijd niet meer zal kunnen gaan lopen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_127072649
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:37 schreef Onama het volgende:

[..]

1:54 op HM is een pace van 5:24. 10 seconden langzamer per kilometer dan wat je op de 10 hebt gelopen. Als je nog eens 3 maanden extra getraind hebt (je loopt nu toch ook pas 3 maanden toch) dan is sub 1:54 makkelijk haalbaar. :)
Zeg dat nou nieeeeet!
Ik heb vanaf volgende week 16 weken om te trainen. En ja, ik loop pas 3 maanden. En man, wat zijn de afgelopen 3 maanden genieten geweest, ondanks een ronduit KUT privé situatie. Het lopen doet me echt goed, ik geniet van hoe m'n lichaam werkt (terwijl ik eerst altijd een luie donder) was.

Oké, ik sla weer door.
pi_127073476
Ik geniet nog steeds van een runnershigh geloof ik, jullie ook?
pi_127073575
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:03 schreef De_kluizenaar het volgende:
Iedere keer weer. Tijdens het lopen zelf is het vaak blegh. Maar zodra ik eenmaal onder de douche sta en me een halve liter water naar binnen heb gegooid voel ik me echt het mannetje :7
The sun in your Eyes
pi_127073576
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:41 schreef Levitas het volgende:

[..]

Zeg dat nou nieeeeet!
Ik heb vanaf volgende week 16 weken om te trainen. En ja, ik loop pas 3 maanden. En man, wat zijn de afgelopen 3 maanden genieten geweest, ondanks een ronduit KUT privé situatie. Het lopen doet me echt goed, ik geniet van hoe m'n lichaam werkt (terwijl ik eerst altijd een luie donder) was.

Oké, ik sla weer door.
Haha :D , je bent wel goed bezig hoor! Maar inderdaad, uitlopen blijft het belangrijkste erbij. Gewoon lekker trainen straks volgens het schema en kijken hoever je daarmee komt. Tijdens het schema is het natuurlijk het belangrijkst om heel te blijven! Daarom ook gewoon als leidraad gebruiken. Komt sowieso wel goed! :)
Welke HM wil je gaan lopen en wanneer is dat precies? Nog een haas nodig? :P
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 18:06:51 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_127073578
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:41 schreef streamnl het volgende:

Leuk verslag *O*

Daarom vind ik maandag-na-race-dag ook zo leuk, lekker verslagen teruglezen in de trein :9

Which reminds me, ik moet ook nog een verslagje typen! :Y
pi_127073660
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:03 schreef De_kluizenaar het volgende:
in die runnershighoptimisme heb ik me net opgegeven voor de marathon in Istanbul :'). Ze hebben een fun-run, 8 en 15 km. 15 is denk ik niet haalbaar voor die tijd, dus ik ga voor de 8.

Zit een beetje in m'n maag met de Ladiesrun over anderhalve week. Door ziekte haal ik het eigenlijk niet om die te lopen, maar wil wel. M'n C25K loopt officieel de 20e af...
pi_127073678
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:06 schreef Jero_nimo het volgende:
Welke HM wil je gaan lopen en wanneer is dat precies? Nog een haas nodig?
De HM die ik gepland heb staan is de Blackmore's Half Marathon op 22 september, tijdens het Sydney Running Festival. Een haas zou geweldig zijn, maar ik denk niet dat jij het waard vind om ¤1100 - ¤1500 neer te tellen voor een retour vlucht ;)

//Edit
Even voor de gein gekeken op de website.. Begintijd: 6:30 AM (`s-ochtends dus! :') )
pi_127073721
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:10 schreef Levitas het volgende:

[..]

De HM die ik gepland heb staan is de Blackmore's Half Marathon op 22 september, tijdens het Sydney Running Festival. Een haas zou geweldig zijn, maar ik denk niet dat jij het waard vind om ¤1100 - ¤1500 neer te tellen voor een retour vlucht ;)
Lol, dat had ik moeten weten ;) . Na de ekiden al bijna naar Australië inderdaad. Wel erg gaaf, maar dat hazen wordt het dan niet nee.
pi_127073735
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:11 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Lol, dat had ik moeten weten ;) . Na de ekiden al bijna naar Australië inderdaad. Wel erg gaaf, maar dat hazen wordt het dan niet nee.
Gelukkig lopen er haasjes met een ballonetje waar ik achter kan blijven ;)

Jaaaa, de filmpjes zijn er!
http://www.brandloyalty-i(...)l=NL&gotostream=true

Startnummer: 1874; Kleur shirt: Blauw (net zoals 80% van de lopers).
Kijk die finish dan even.. Ik zie nu pas dat ik héél asociaal inhaalde daar. Dat heb ik écht niet meegekregen tijdens het lopen zelf.
* Levitas Schaamt zich diep
pi_127073742
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:09 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

in die runnershighoptimisme heb ik me net opgegeven voor de marathon in Istanbul :'). Ze hebben een fun-run, 8 en 15 km. 15 is denk ik niet haalbaar voor die tijd, dus ik ga voor de 8.

Zit een beetje in m'n maag met de Ladiesrun over anderhalve week. Door ziekte haal ik het eigenlijk niet om die te lopen, maar wil wel. M'n C25K loopt officieel de 20e af...
Waarom niet? Dik dat je 5km aankan, die ene week training meer of minder gaat echt niet uitmaken (mits je niet ziek bent natuurlijk). Je moet er wel zelf in geloven natuurlijk, anders gaat het nooit lukken.

En mocht het dan toch blijken dat 5km niet gaat lukken dan loop je toch de laatste kilometer? (Al kan ik het me echt niet voorstellen dat als je (bijna) klaar bent met C25K dat je hem dan niet rustig uit kan lopen. Heb zelf ook C25K gedaan en die stoomt je wel echt lekker klaar voor de afstand.
The sun in your Eyes
pi_127073747
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:12 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat is altijd wel makkelijk inderdaad!
pi_127073852
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:06 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Nog een haas nodig? :P
Je mag mij wel komen hazen de 13de van Juli :P
The sun in your Eyes
pi_127073947
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:12 schreef Onama het volgende:

[..]

Waarom niet? Dik dat je 5km aankan, die ene week training meer of minder gaat echt niet uitmaken (mits je niet ziek bent natuurlijk). Je moet er wel zelf in geloven natuurlijk, anders gaat het nooit lukken.

En mocht het dan toch blijken dat 5km niet gaat lukken dan loop je toch de laatste kilometer? (Al kan ik het me echt niet voorstellen dat als je (bijna) klaar bent met C25K dat je hem dan niet rustig uit kan lopen. Heb zelf ook C25K gedaan en die stoomt je wel echt lekker klaar voor de afstand.
Moeten lopen zou als een defeat voelen denk ik :'). Maar dat is natuurlijk onzin. Het is nou niet dat ik de lessen fluitend uitloop, 2x8 ging vorige week nét. Vandaar dat ik me afvraag of het lukt. Maar goed, morgen moet ik 20 minuten achter elkaar, eens kijken hoe dat gaat :).
pi_127074007
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:18 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Moeten lopen zou als een defeat voelen denk ik :'). Maar dat is natuurlijk onzin. Het is nou niet dat ik de lessen fluitend uitloop, 2x8 ging vorige week nét. Vandaar dat ik me afvraag of het lukt. Maar goed, morgen moet ik 20 minuten achter elkaar, eens kijken hoe dat gaat :).
Ik was zo bang voor die eerste keer 20 minuten, en zo blij toen het lukte! Grootste gedeelte van het lopen is mentaal, erin geloven moet je! En sowieso tempo niet te hoog gooien. Eerste 3 weken C25K waren voor mij een hel omdat ik veel te snel wou gaan.
The sun in your Eyes
pi_127074046
Damnit, ik wil echt héél graag een klein, langzaam rondje gaan lopen op m`n nieuwe schoenen (onder het mom van een herstelrondje), maar weet niet of het verstandig is :')
pi_127074106
quote:

[..]

Voor mij is een wedstrijd lopen zo veel anders dan in m'n eentje. Bij een wedstrijd heb ik veel meer drive om wel gewoon door te gaan, terwijl ik als ik in m'n eentje loop dan keihard zou falen. Het helpt echt om net even dat extra te geven. En er zijn er genoeg die de wedstrijd niet goed kunnen inschatten, er als dolle honden vandoor gaan en na 1km al moeten wandelen. En na 2km weer.
pi_127074406
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:12 schreef Levitas het volgende:

[..]

Jaaaa, de filmpjes zijn er!
http://www.brandloyalty-i(...)l=NL&gotostream=true

Startnummer: 1874; Kleur shirt: Blauw (net zoals 80% van de lopers).
Kijk die finish dan even.. Ik zie nu pas dat ik héél asociaal inhaalde daar. Dat heb ik écht niet meegekregen tijdens het lopen zelf.
* Levitas Schaamt zich diep
Horloge kijker! :9

Ik ben ooit eens bijna tegen een vrijwilliger aangelopen in mijn eindsprint :+
pi_127074651
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:21 schreef Levitas het volgende:
Damnit, ik wil echt héél graag een klein, langzaam rondje gaan lopen op m`n nieuwe schoenen (onder het mom van een herstelrondje), maar weet niet of het verstandig is :')
Doe het dan gewoon, even een paar kilometer. Je moet ze toch rustig inlopen.
pi_127074717
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:30 schreef Miezziej het volgende:
Horloge kijker!
Ja, dat viel me ook al op. Ik kijk bijna bij elk filmpje wel even op m`n horloge en ook dat heb ik niet echt in de gaten tijdens het lopen. Misschien dat het nu wat meer was omdat ik zó gefocussed was op de tijd, misschien ook totaal onbewust.
pi_127074778
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:19 schreef Onama het volgende:

[..]

Ik was zo bang voor die eerste keer 20 minuten, en zo blij toen het lukte! Grootste gedeelte van het lopen is mentaal, erin geloven moet je! En sowieso tempo niet te hoog gooien. Eerste 3 weken C25K waren voor mij een hel omdat ik veel te snel wou gaan.
Ja, vooral dat. Gisteren tegen de 4K schreeuwde mijn hoofd "ok.. mooi geweest, nu gaan we wandelen, dit tempo is te dol!!" En toch zet je dan door, verzet je gedachten, kijk even rond, zie de finish en verdomd, je kan nog harder.
pi_127074895
Ik word zo enthousiast van jullie O+.
pi_127074925
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:06 schreef Onama het volgende:

[..]

Iedere keer weer. Tijdens het lopen zelf is het vaak blegh. Maar zodra ik eenmaal onder de douche sta en me een halve liter water naar binnen heb gegooid voel ik me echt het mannetje :7
:D Vooral als je een flink eind over hebt en de laatste anderhalf kilometer wat kan versnellen én beter in het ritme weer komt :D Geniaal gevoel.
pi_127074993
quote:

[..]

Ik merk erg veel verschil hoe het per dag is. Heeft mee te maken wanneer ik gegeten heb vooral en met of ik een of twee dagen rust heb gehad.
pi_127075913
Zweeffoto! En ik heb meer plezier dan misschien lijkt :D

SPOILER: pas op, foto met omhoogkruipend shirt, en nee in dit geval niet sexy :D
hier de filmpjes. Grappig, bij de laatste cameralocatie, gericht op de finish, ziet het eruit alsof ik nog supersoepel loop. Zo voelde het niet echt meer. Het valt me op dat ik echt heel erg rechtop loop :o

Zometeen naar de fysio, mag hij even aan mijn gevoelige knie zitten :9

[ Bericht 29% gewijzigd door Serinde op 27-05-2013 19:18:37 (link naar filmpje toegevoegd) ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 mei 2013 @ 19:16:21 #248
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127076174
'n avond!

Na de goede loop van Zaterdag heb ik echt heel veel zin om te lopen, maar E.T. is werken dus ik kan de deur niet uit. Gelet op de pijn in m'n rug is dat misschien maar verstandig ook. Dan zou ik dus OF morgenavond kunnen lopen OF woensdagochtend... gelet op het feit dat ik 's ochtends veel lekkerder loop wordt het hoogstwaarschijnlijk woensdag, maar damn, 3 dagen rust is wel erg lang tegenwoordig.

Nou kunnen alle spieren goed herstellen om daarna nog 3 weken op te bouwen naar de volgende wedstrijd, de 10EM. Zou mooi zijn als ik die in 1 uur 31 minuten kan lopen. (op schema voor een HM in 2 uur).
pi_127077129
De eerste paar kilometers op m`n Saucony's zijn een feit! Geen idee hoe ver ik heb gelopen, maar in ieder geval iets van 25 minuten op een heeeel laag tempo voor mijn doen (denk iets rond de 7" min/km). Voelde heerlijk om even rustig zo`n herstelloopje te doen :)
Heel eerlijk gezegd merk ik weinig verschil met m`n huidige schoenen. Het voelt wel allemaal iets lichter dan m`n paar Adidas.

Het voelt niet raar ofzo, dus waarschijnlijk gaat het alleen maar beter voelen als ze goed ingelopen zijn.
Of werkt dat zo niet? :P
pi_127077315
quote:

[..]

gisteren ook even zo'n schema van myasics gemaakt. In mijn geval voormarathon over 20 weken. Trainingintensiteit zwaar en 3 keer per week. Ik vind de tempo's vrij laag en erg kote loopjes eigenlijk.
pi_127077556
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

gisteren ook even zo'n schema van myasics gemaakt. In mijn geval voormarathon over 20 weken. Trainingintensiteit zwaar en 3 keer per week. Ik vind de tempo's vrij laag en erg kote loopjes eigenlijk.
Oh crap is het al zo laat :? Ik wilde ook een 20 weken schema en ik loop twee weken na jou. Bedankt voor het wakker schudden!
  maandag 27 mei 2013 @ 19:45:43 #252
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127077596
quote:

[..]

Define kort en laag. Wat is je beoogde tempo dan?
pi_127078007
Ik ga na de Almere City Run ook aan de gang met een schema van my asics, vind de loopjes die makkelijk moeten gaan ook wel erg langzaam hoor! Vandaag 16 km gelopen met een gemiddelde van 9.2 km/u Vind dat maar niks maar het zal vast ergens goed voor zijn :) Loop nu met een schema van Runnersweb.

Was qua lopen vandaag m'n dag niet, nu languit op de bank met een paar stalpoten :{
pi_127078176
God, net weer zo'n tamponreclame met überblije rennende meisjes :').

Ik tijdens het rennen:

pi_127078179
Route aan het plannen om te rennen in Breda morgenvroeg, wat ik gedacht had was net iets te kort, dan maar twee rondjes park :+
pi_127078236
quote:

[..]

Ik had ook wel een beetje het idee dat ik met het My Asics schema onder mijn kunnen zou lopen. Ik zou langzamer moeten gaan lopen dan dat ik nu doe, met dezelfde afstanden die ik nu ook al doe.
Bij het schema van Runners World licht de intensiteit iets hoger naar mijn idee, iets wat ik wel fijn vind :)
  maandag 27 mei 2013 @ 19:57:37 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127078260
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:56 schreef clumsy_clown het volgende:

Ik tijdens het rennen:

[ afbeelding ]
:D _O-

Dat moet wel meevallen!!
pi_127078396
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:45 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Define kort en laag.
Clumsy_clown heeft het antwoord gegeven.
pi_127078451
Ik ga verder met mijn 10K schema (ebookhardloopschemas.pdf) , zoveel verschillende gelezen en deze sprak mij het meeste aan. Mooi strak, simpel, en naar mijn gevoel heel doelgericht. Ik ga mij hier helemaal op focussen, nog 16 weken voor de Vredesloop, over 10 weken heb ik het af, misschien 12 als het moet.
pi_127078477
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 mei 2013 @ 20:01:53 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127078479
quote:

Ik tijdens het rennen:

[ afbeelding ]
_O-
pi_127078502
quote:

Ik tijdens het rennen:

[ afbeelding ]
Whaha :D
pi_127078536
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:01 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik ga verder met mijn 10K schema (ebookhardloopschemas.pdf) , zoveel verschillende gelezen en deze sprak mij het meeste aan. Mooi strak, simpel, en naar mijn gevoel heel doelgericht. Ik ga mij hier helemaal op focussen, nog 16 weken voor de Vredesloop, over 10 weken heb ik het af, misschien 12 als het moet.
Zet 'm op! ^O^
  maandag 27 mei 2013 @ 20:03:02 #264
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127078543
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je rent dat schema als twee honden? :?
pi_127078569
quote:

Ik tijdens het rennen:

[ afbeelding ]
Aww. Dat is wel heel erg :D

En heerlijk, zo'n trainer die elke maand je schema opstuurt :)
pi_127078699
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:02 schreef Levitas het volgende:

[..]

Zet 'm op! ^O^
Thanks! Maar zo snel als jou heb ik niet voor ogen hoor :o
  maandag 27 mei 2013 @ 20:06:23 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127078710
Op de boulevard van Rethymon, Kreta heerste echt een fout hardloopsfeertje, die ik nog even zal schetsen. Kwam er ineens uit een zijstraat zo'n chick aangerend, keihard, hupsig, hield dit 2 minuten vol voor mijn neus. Dan een abrupte stop en 20 push ups. Dan weer hups-spring, abrupte stop en 20 sit-ups. In vol fluister-ornaat inclusief muziek. En hops, daar kwam er nog eentje.

Ik moet zeggen dat ik me aardig triomfantelijk voelde toen ik ze na het keerpunt van de boulevard weer kon inhalen. Ze waren alweer na 10 minuten klaar. Aangenaam, dit is nu hardlopen - dacht ik :{w

Voordat onze mannelijk posters direct een vakantie naar Rethymon gaan boeken, er waren verder voornamelijk harige Griekse mannen in véél kleding, iPhone's op de arm, te hard rennend en te bezweet :')

Jamas c_/
pi_127078774
quote:

Ik tijdens het rennen:

[ afbeelding ]
_O- Herkenbaar!
pi_127078791
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:06 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Thanks! Maar zo snel als jou heb ik niet voor ogen hoor :o
Dat maakt toch niks uit. Het gaat erom dat je eruit haalt wat er voor jou persoonlijk inzit en dat je daar van geniet. Of je dat nou in 45 minuten doet of in 1,5 uur. So what? Ieder persoon is anders, ieder lichaam is anders. Tijden zijn relatief
pi_127078900
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:07 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat maakt toch niks uit. Het gaat erom dat je eruit haalt wat er voor jou persoonlijk inzit en dat je daar van geniet. Of je dat nou in 45 minuten doet of in 1,5 uur. So what? Ieder persoon is anders, ieder lichaam is anders. Tijden zijn relatief
Klopt helemaal. :) Iedereen zijn eigen target en tempo.
Vindt dat ook leuk in dit hardloopwereldje, die onderlinge felicitaties, puur omdat je ook loopt.
pi_127078904
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:06 schreef Quoi het volgende:
Op de boulevard van Rethymon, Kreta heerste echt een fout hardloopsfeertje, die ik nog even zal schetsen. Kwam er ineens uit een zijstraat zo'n chick aangerend, keihard, hupsig, hield dit 2 minuten vol voor mijn neus. Dan een abrupte stop en 20 push ups. Dan weer hups-spring, abrupte stop en 20 sit-ups. In vol fluister-ornaat inclusief muziek. En hops, daar kwam er nog eentje.
I
Wat is dat voor een sport, dan? :? Gucci-bootcamp? ;) Kan me er niets bij voorstellen...
pi_127078929
Weer met vriendin gelopen, merkte wel dat ik een slecht weekend achter de rug heb

Weer een kilometer rennen, 200 lopen en zo tot de 9 kilometer. Af en toe wat last van mijn knie, soms hele stukken niet en soms schoot het er weer een paar passen in, vooral als we omhoog gingen

http://www.endomondo.com/workouts/195340370

Eigenlijk bevalt dit me best wel goed zo. We zijn wel van plan het langzaam wat op te voeren als we allebei wat makkelijker rennen. Ik heb vooral het laatste gedeelte dat het me makkelijk af gaat en mijn vriendin rent makkelijker in het begin.

Woensdag weer even alleen rennen en dan weer eens een lang stuk achter elkaar
pi_127078960
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:01 schreef De_kluizenaar het volgende:
_O_
pi_127079101
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:03 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Je rent dat schema als twee honden? :?
Kort en laag :)
pi_127079138
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:45 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Define kort en laag. Wat is je beoogde tempo dan?
Schema voor marathon in 4:12 ongeveer.

joggen vind ikzelf dan 6:15/km en snel 5:00/km.
pi_127079389
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:10 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Klopt helemaal. :) Iedereen zijn eigen target en tempo.
Vindt dat ook leuk in dit hardloopwereldje, die onderlinge felicitaties, puur omdat je ook loopt.
Dat dacht ik laatst ook, nergens krijg je het gevoel een sukkel te zijn omdat je zoveel minder kan dan anderen. Je wordt juist trots omdat je door de anderen doorzet en jezelf steeds meer verbaast. Denk dat ik zonder dit forum nooit zo fanatiek was gebleven. Ik vind het zo leuk om alles van anderen te lezen en je gaat al bijna denken dat je de mensen gaat kennen hier haha
pi_127079426
Geen intervalletjes? Voor een M in 4:12 vind ik 5:43-5:56 ook niet echt snel nee. En die 5km joggen elke week in het superlangzaam? Dat ben ik volgens mij in schema's alleen als herstelloopje tegengekomen. Wat heb je als start opgegeven qua afstand/tempo?
pi_127079442
Net voor het eerst dus een fartlek training gedaan. Ik vond het wel raar :o In het begin was ik ook nog erg moe (vermoeiend weekend gehad) en kwam ik echt niet vooruit. Maar ik merkte het effect van de tempowisselingen wel, uiteindelijk ging hogere snelheid me steeds makkelijker af. En ook wel leuk om zelf te bedenken hoe lang en in welk tempo je wisselt..

Uiteindelijk 8,6 km in 52 minuten. Snelste tijd over een km 4.10, gemiddelde pace 6.02
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 20:23:05 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_127079614
De Marikenloop dus! :9 onder een spoiler, want lang verhaal met foto's!

SPOILER
pi_127079743
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:20 schreef hatsaflats het volgende:
Geen intervalletjes? Voor een M in 4:12 vind ik 5:43-5:56 ook niet echt snel nee. En die 5km joggen elke week in het superlangzaam? Dat ben ik volgens mij in schema's alleen als herstelloopje tegengekomen. Wat heb je als start opgegeven qua afstand/tempo?
Bij een M van 4:12 is je wedstrijdtempo 5'58. Dan vind ik dat snelle nog wel redelijk goed zitten denk ik. Ik denk dat je beter kan kijken voor een iets snellere doeltijd anders als je dat zo makkelijk loopt.
Als ik mijn tijd bij Asics op de 10km invoer en een M in 3 uur voor schema wil, dan loop ik snel in 3'58 - 4'01, ook net onder het doeltempo wat hij zet op 4'05. N.a.v. mijn 10km tijd maakt hij er een 2:53 Marathon van.
Maar die 15km trainingen in 4'/km lijkt mij nogal extreem, dat zijn bijna wedstrijden die je dan loopt. Dus ik ga nog even kijken wat ik wil gaan doen, sowieso de doeltijd van de M wat lager zetten dan hij aangeeft. :)
pi_127079753
Ik vind die finish echt wel afschuwelijk druk ;( Dan loop je toch echt in de weg voor een normale sprint.
pi_127079834
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:20 schreef hatsaflats het volgende:
Hm in 2:00 heb ik als startgegeven opgegeven en als streefdoel M in 4:00.
pi_127079956
Leuk Gup *O*.
  maandag 27 mei 2013 @ 20:33:18 #284
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127080246
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:15 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ga ook eens op zoek naar hardloopboeken :') misschien heeft RD nog tips?
tuurlijk, maar het is maar net wat je wil lezen.
Ik lees op dit moment Pryon Powell's boek

een boek over ultra running maar in mijn ogen ook heel leerzaam voor degene die ooit een marathon willen doen.
goede hoofdstukken o.a. over voeding en het verschil in voeding tussen M-lopers en Ultra-lopers etc.
Verder mooie trainingsschema's
pi_127080303
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:

SPOILER
Die bijna-juichfoto *O*
Leuk verslag ook!

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:25 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Bij een M van 4:12 is je wedstrijdtempo 5'58. Dan vind ik dat snelle nog wel redelijk goed zitten denk ik. Ik denk dat je beter kan kijken voor een iets snellere doeltijd anders als je dat zo makkelijk loopt.
Als ik mijn tijd bij Asics op de 10km invoer en een M in 3 uur voor schema wil, dan loop ik snel in 3'58 - 4'01, ook net onder het doeltempo wat hij zet op 4'05. N.a.v. mijn 10km tijd maakt hij er een 2:53 Marathon van.
Maar die 15km trainingen in 4'/km lijkt mij nogal extreem, dat zijn bijna wedstrijden die je dan loopt. Dus ik ga nog even kijken wat ik wil gaan doen, sowieso de doeltijd van de M wat lager zetten dan hij aangeeft. :)
Ik ben misschien ook wel heel erg intervalletjes gewend ;) .
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 20:34:19 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_127080313
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:25 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind die finish echt wel afschuwelijk druk ;( Dan loop je toch echt in de weg voor een normale sprint.
De finish is druk ja. Maar goed, met zoveel dames is dat ook wel een beetje te verwachten. Daar stel je je dan ook op in. Ik denk dat een PR bij de Marikenloop niet haalbaar is als je het van je eindsprint moet hebben. Maar ik vond het wel heel leuk, terwijl ik helemaal niet zo van de ladies-only lopen ben
pi_127080401
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:25 schreef debeterebob het volgende:
Vergeleken met de CPC is het echt heel erg rustig :P

SPOILER
  maandag 27 mei 2013 @ 20:39:09 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127080634
quote:

SPOILER
:D :D Supergaaf! Well done *)
pi_127080876
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:35 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Vergeleken met de CPC is het echt heel erg rustig :P

SPOILER
Voordeel zou voor mij wel zijn dat ik niet te hard van start ga :D
  maandag 27 mei 2013 @ 20:43:29 #290
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127080892
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:10 schreef Levitas het volgende:

[..]

//Edit
Even voor de gein gekeken op de website.. Begintijd: 6:30 AM (`s-ochtends dus! :') )
ik doe het voor een stuk minder ;)
pi_127080950
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:43 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik doe het voor een stuk minder ;)
Haha jij wel ja. Jij zit ook een stuk dichterbij ;) Dus mocht je toevallig "in de buurt zijn".....
pi_127081171
quote:
_O_ Mooi uitgebreid verslag, leuke foto's ook! Echt heel leuk, ziet er ook mooi blij uit. :D *O* En natuurlijk ook nog goed gelopen, mooi dat je zoveel kon inhalen, dat is altijd erg lekker voor je moraal.
pi_127081175
quote:

[..]

Ik heb hem op 4 keer per week staan en volgens mij normale intensiteit. Tempo's zijn belachelijk laag inderdaad. Kort vind ik de loopjes niet echt. Heb het idee dat er goed opgebouwd wordt.

Tempo's negeer ik gewoon, als hij zegt dat ik snel moet rennen dan ren ik dat loopje op een tempo wat ik dan snel vind. Enige reden dat ik dat schema heb gemaakt is de regelmaat. (Moet je maar eens op Endomondo kijken bij mijn April maand en Mei maand). Volgens mij is regelmatig lopen en langzaam opbouwen veel belangrijker dan of je een bepaald loopje nou op 5:30 of 5:15 loopt. Maargoed dat is allemaal persoonlijk en mijn mening, ik wil sowieso voor de langere afstanden gaan en me de komende tijd nog niet druk maken om de tijd.

SPOILER
Nu ik het schema zo zie voor de komende 4 weken krijg ik wel echt de neiging om het om te gooien. 3 weken hetzelfde en dan de tweede week een temporun ipv met lange duurloop... Toch maar eens kijken of ik het wat om kan gooien. Of gewoon die temporun negeren en er weer 18km comfortabel van maken. Van de andere kant, het loopt nu lekker dus waarom iets veranderen.
The sun in your Eyes
  maandag 27 mei 2013 @ 20:48:53 #294
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_127081212
Leuk verslag Gup!
Heb mijn foto's ook gevonden.... -O- ik probeerde blij te kijken maar is weer niet gelukt.

Morgen naar de fysio trouwens, mijn bilspier wil niet meewerken en trekt soms door naar mijn been :@
pi_127081280
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:43 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Voordeel zou voor mij wel zijn dat ik niet te hard van start ga :D
En ook niet te hard finisht ;)
pi_127081292
Les 19 van Evy gedaan vandaag.. Na afgelopen weekend de voor mij monsterafstand van 8km te hebben gelopen en nog te hebben gesquashed ging het lopen niet erg lekker. Ik was ook nog een tikkie enthousiast van start gegaan, maar heb me uiteindelijk weer een beetje tot rust kunnen krijgen waardoor ik de laatste 8 minuten redelijk heb kunnen lopen nog. Wel heb ik nu wat last van bij onderbenen. Niet de kuitspieren, maar lager en meer aan de voorkant irriteert het wat. Maar even rustig aan doen de komende 2 dagen en kijken of woensdag weer gaat lukken. Ik hoorde al dat ik dat4x8 minuten moet gaan lopen, dus dat gaat afzien worden vrees ik.

Voor de liefhebbers van statistiekjes en kaartjes:

http://www.endomondo.com/workouts/195414708/3009947
pi_127081324
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:49 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

En ook niet te hard finisht ;)

Je hebt gelijk :P

Ik ben bang dat ik ook met zo'n type loop mee ga doen.
pi_127081402
Altijd weer leuk om die verslagen te lezen. Die van Gup was weer erg de moeite!
The sun in your Eyes
pi_127081501
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:50 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je hebt gelijk :P

Ik ben bang dat ik ook met zo'n type loop mee ga doen.
Het is ook evengoed wel leuk hoor!
pi_127081547
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:52 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Het is ook evengoed wel leuk hoor!
Meedoen met zo'n loop en klagen dat je geen PR kan lopen is denk ik net zoiets als klagen dat je vies wordt bij de colorrun :P
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 20:55:05 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_127081648
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:53 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Meedoen met zo'n loop en klagen dat je geen PR kan lopen is denk ik net zoiets als klagen dat je vies wordt bij de colorrun :P
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')