Vandaag Colorrun gedaan in Amsterdam. Was 5km zonder tijdsregistratie, maar met veul kleuren. Het ging vooral om dat laatste

Ik was met een groepje van totaal 4 lopers. Nadat het startnummer afgehaald was kon men een Colorrun T-shirt, een aantal Tatoos en een zweetbandje
afhalen. We waren redelijk op tijd dus zijn we nog even wat gaan drinken en eten in een naastgelegen zwembad/sportschool.
We zagen al dat het onzettend druk was bij de drop-off van tassen etc. Dus lange wachttijden voor het brengen en het halen van spullen.
Iemand kwam op het idee om de tassen in de sportschool in een kluisje te doen. Dat scheelde weer alles bij elkaar een uur.
Start ging gefaseerd. Er waren zo'n 4 a 5 zgn. Waves (startgroepen). De start duurde daardoor best lang.
Ik schat dat wij na aankomst bij de start zo'n half uur a 3 kwartier moeten wachten.
Het tempo was erg laag en het ging zoals gezegd meer om alles eromheen.
Om de Km stond een groep van de organisatie klaar om je onder te gooien met een kleur poeder.
Het merendeel van de deelnemers was vrouw. Dat had ik ook wel een beetje verwacht

Ons groepje heeft er zo'n 37 min over gedaan.
Na de finish kreeg men een zakje met poeder, een mueslireep en een flesje drinken.
Men had een soort festivalterrein gecreeerd met een aantal van die festivalbarretjes, een kassa waar je munten kon kopen en een
merchandisestand. Ook was er een podium waar iedereen zich verzamelde.
Na aftellen kon je de inhoud van het zakje poeder in de lucht gooien waardoor
er uiteindelijk op elke plek van je lichaam gekleurd poeder zat.
Eigenlijk was het hartstikke leuk! Goede sfeer. Goed georganiseerd. Het blijft wel bij één zo'n evenement.
Leuk om een keer meegemaakt te hebben

Een aantal foto's. Ik ben de blonde

Voor:
![1.jpg]()
Het podium:
![2.jpg]()
Na:
![3.jpg]()
Jah, ze moesten mij hebben :p