Ach, geluk en verdriet liggen naast elkaar.quote:Op maandag 27 mei 2013 08:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wat een prachtige verhalen en fotos komen hier twee dagen langs! OMG Ithis topic
edit:beetje ongelukkig gepost net terwijl Slacker ook postte
Oa bij bijv PlutoSport kan je ook veel dingen terug vinden voor niet al te veel geld. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, wat 1 duur vind is voor de ander goedkoop.quote:Verder wou ik meteen even vragen of iemand nog tips heeft voor goedkope hardloopkleding, ik wil graag zo'n nieuwe fijne hardlooplegging erbij, maar die Nike dingen zijn toch wel 50 euro en dat vind ik best veel.Iemand die dé gouden tip heeft?
Leuke foto!quote:Op maandag 27 mei 2013 08:43 schreef Serinde het volgende:
Wat een goede verhalen allemaal van dit weekendsuperleuk om te lezen!!
Een specialevoor Bonobo11
![]()
Oh en CRX-master: jij wilde de 5 km goed kunnen lopen voor je met een evenement mee deed toch? Ik had voor gisteren nog nooit zo ver gelopen en ik vond het eigenlijk supertof om dan op zo'n dag voor het eerst 5 km te lopen. Was toch wat extra's! (Grappig, ik zie dat je tijdens het tikken van mijn verhaal iets over een evenement post: gewoon DOEN)
Ik had gisteren best goed geslapen maar toen ik eenmaal wakker was, kwamen de zenuwen toch wel.
We parkeerden rond kwart voor 12 onze auto (lekker dichtbij nog!) waarna ik eerst het shirtje op ging halen. Ik had geen zin om het daar te passen want ik had al mijn startnummer op mijn eigen shirt dus heb met mijn timmermansoog () beoordeeld dat het wel goed zat. Gisteravond bij het passen bleek dat nog zo te zijn ook, het is een erg mooi shirt!
Daarna een klein rondje gelopen langs de 'markt' met loperscompany, spibelt en nog wat tentjes. Om 12 uur maar eens kijken of ik al bekenden van onze vereniging zag. Toen dat zo was maakte mijn vriend zich gauw uit de voeten, naar een vriendin die aan het terrein woont. We zijn strategisch achter een tent gaan staan want de wind was niet zo fijn als je stil stond. Niet snel daarna kwamen Guppy, mama-Gup en Tyler-Girl (met vriend) er al aan. Superleuk om jullie te ontmoeten![]()
Eén van onze trainers verzorgde de warming up in het bos, erg fijn. Lekker uit de wind en rustig een beetje warm en los worden. Jammer alleen dat het daarna nog meer dan een half uur zou duren voor we daadwerkelijk richting start mochten schuifelen.
Ik zou geen vrouw zijn als ik niet nog even snel zou moeten plassenmaar de wachtrijen bij de toilethokjes vielen erg mee. In het startvak was het merendeel met de warming up met Annemarie bezig, omdat we best achteraan in het vak stonden was de wind erg fris dus ik heb alleen een beetje staan dansen op de muziek.
Toen we eindelijk richting start mochten, duurde het best lang voor je eigenijk over de startlijn was, maar het was wel goed geregeld, je had ruimte genoeg om lekker in je eigen tempo te starten.
Dezelfde meiden hebben mij wel 4 of 5 x ingehaaldEn iedere keer zag ik ze weer wandelen. Dat gaf mij wel vertrouwen stom genoeg. Ik dacht: als ik gewoon op dit tempo blijf lopen (ik zat toen op 7:06) dan weet ik in ieder geval dat ik het haal!
Halverwege geen AA of water aangepakt, bij deze temperaturen is dat niet nodig op 5 km dus wilde niet lopen knoeien. Na km 3 kwam ik Tyler-girl opeens weer tegengrappig dat je hele gesprekken met me hebt gevoerd in je hoofd, ik wilde ook wel wat zeggen maar was bang dat ik dan teveel buiten adem zou raken
![]()
Bij de laatste km liepen we het bos uit en daar stonden weer veel meer mensen langs de route. Ook veel kinderen "Jullie doen het supergoed, jullie rennen keihard, nog maar 1 km"![]()
Ik wilde nog versnellen de laatste km maar ik had even niet goed nagedacht over hoe groot die afstand eigenijk isToen het nog zo'n 400 meter was, stond mijn eigen trainer langs de kant "Je bent goed bezig meid!!"
Uiteindelijk mijn laatste km een minuut sneller afgelegd dan die ervoor in 6:23.
Ik heb met een big smile mijn medaille in ontvangst genomen.
Na de finish zag ik opeens het bekende Guppyshirt weer, dus nog heel even staan praten maar omdat het begon te regenen ging zij haar kluisje opzoeken voor wat warmere kleren en ben ik met mijn vriend naar de auto gelopen. Tyler-Girl helaas niet meer gezien maar wel per WhatsApp nog even contact gelegd over de resultaten en tevredenheid. Iedereen was blij![]()
Nu nog wachten op de foto's en hopen dat ik er leuk op sta.
Heb in ieder geval een leuke foto van Gup en mij vooraf, nog fris en fruitig![]()
[ afbeelding ]
Perry sport heeft een goedkope lijn hardloopkleding.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:04 schreef msacras het volgende:
Verder wou ik meteen even vragen of iemand nog tips heeft voor goedkope hardloopkleding, ik wil graag zo'n nieuwe fijne hardlooplegging erbij, maar die Nike dingen zijn toch wel 50 euro en dat vind ik best veel.Iemand die dé gouden tip heeft?
inderdaad. INQ heet dat. Bevalt mij prima.quote:Op maandag 27 mei 2013 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Perry sport heeft een goedkope lijn hardloopkleding.
Mij ookquote:Op maandag 27 mei 2013 09:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
inderdaad. INQ heet dat. Bevalt mij prima.
Ik heb precies zo'n achterzwaai met een voet. Met één voet inderdaad, met de andere niet. Zou dat graag willen veranderen, maar vrees dat het mijn natuurlijke manier van afwikkelen is.quote:Op maandag 27 mei 2013 08:40 schreef GuitarJJ het volgende:
Mijn houding ziet er op deze foto niet helemaal top uit![]()
[ afbeelding ]
I Never Quit bevalt mij ook prima inderdaadquote:Op maandag 27 mei 2013 09:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
inderdaad. INQ heet dat. Bevalt mij prima.
Netjes!quote:Op maandag 27 mei 2013 09:38 schreef Trebweb het volgende:
Net weer een heerlijk loopje gehad, nog niet te warm buiten en heerlijk droog
http://www.endomondo.com/workouts/195108726/811632
Wat een toffe foto!quote:Op maandag 27 mei 2013 08:43 schreef Serinde het volgende:
Wat een goede verhalen allemaal van dit weekendsuperleuk om te lezen!!
Nu nog wachten op de foto's en hopen dat ik er leuk op sta.
Heb in ieder geval een leuke foto van Gup en mij vooraf, nog fris en fruitig![]()
[ afbeelding ]
Runner's world leest gemakkelijk weg en vind ik ook altijd interessant. Bij een (proef)abonnement kun je ook alle nummers teruglezen op iPad, maar dan moet je wel een iPad hebben natuurlijk. Eventueel wil ik je mijn exemplaren van februari t/m juni ook toesturen.quote:Op maandag 27 mei 2013 09:47 schreef Mascleta het volgende:
Aangezien ik toch de komende tijd op bed lig om te herstellen ben ik op zoek naar leuke hardlooplectuur om mezelf cadeau te doen.
Wat zijn leuke tijdschriften of makkelijk weg te lezen boeken voor een beginnend hardloper?
Mijn geld krijgen ze niet, bij Runner's World. Dat ze eerst maar eens met een Android App komen.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:01 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Runner's world leest gemakkelijk weg en vind ik ook altijd interessant. Bij een (proef)abonnement kun je ook alle nummers teruglezen op iPad, maar dan moet je wel een iPad hebben natuurlijk. Eventueel wil ik je mijn exemplaren van februari t/m juni ook toesturen.
Daarnaast leest Eat&Run van Scott Jurek in het Engels in ieder geval lekker weg, maar in het Nederlands vast ook. Born to Run van Christofer McDougall leest ook fijn. Het gaat wel allebei over afstanden die jij en ik waarschijnlijk nooit zullen lopen, maar dat neemt niet weg dat het leuk lezen is
quote:
ik loop dus ik bestaquote:Op maandag 27 mei 2013 09:47 schreef Mascleta het volgende:
Aangezien ik toch de komende tijd op bed lig om te herstellen ben ik op zoek naar leuke hardlooplectuur om mezelf cadeau te doen.
Wat zijn leuke tijdschriften of makkelijk weg te lezen boeken voor een beginnend hardloper?
Ik weet niet of ik het continu doe, of dat het een ongelukkige foto is! Heb in ieder geval nergens last van. Jij wel?quote:Op maandag 27 mei 2013 09:29 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb precies zo'n achterzwaai met een voet. Met één voet inderdaad, met de andere niet. Zou dat graag willen veranderen, maar vrees dat het mijn natuurlijke manier van afwikkelen is.
quote:Op maandag 27 mei 2013 10:24 schreef CRX_master het volgende:
Heb de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven voor de 5km van de ZLM stratenloop in Goirle (http://www.loopgroepgoirle.nl/Activiteiten/Stratenloop_Cross.php). Vindt het wel een beetje spannend eerlijk gezegd...
Leuk!quote:Op maandag 27 mei 2013 10:24 schreef CRX_master het volgende:
Heb de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven voor de 5km van de ZLM stratenloop in Goirle (http://www.loopgroepgoirle.nl/Activiteiten/Stratenloop_Cross.php). Vindt het wel een beetje spannend eerlijk gezegd...
quote:Op maandag 27 mei 2013 10:40 schreef MaleDuck het volgende:
Zo, net bij de fysio geweest voor mijn kuit. Er is niks kapoten een paar goede rekoefeningen gekregen, dan moet het snel weer over zijn. Alleen verwacht de komende week niet te kunnen hardlopen
Maar dat zien we dan wel weer...
Lekker MD!quote:Op maandag 27 mei 2013 10:40 schreef MaleDuck het volgende:
Zo, net bij de fysio geweest voor mijn kuit. Er is niks kapoten een paar goede rekoefeningen gekregen, dan moet het snel weer over zijn. Alleen verwacht de komende week niet te kunnen hardlopen
Oh bahquote:Op maandag 27 mei 2013 10:46 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Lekker MD!
Er heeft een kat in en over m'n nieuwe schoenen overgegeven![]()
Stom beest.
lol, gadver..quote:Op maandag 27 mei 2013 10:46 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Lekker MD!
Stom beest.
quote:Op maandag 27 mei 2013 10:46 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Lekker MD!
Stom beest.
Ik heb wel eens dat mijn voet mijn andere onderbeen raakt, maar dat heeft op dat soort momenten ook te maken met verminderde coördinatie door vermoeidheid.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:16 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het continu doe, of dat het een ongelukkige foto is! Heb in ieder geval nergens last van. Jij wel?
Binnenkort nog wel even langs de de Runnersworld voor wat sportsokken.
[..]
Lekker MD!
Stom beest.
[..]
Lekker MD!
Stom beest.
quote:
Veel slapen (== rust), goed eten.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:34 schreef Jero_nimo het volgende:
Iemand trouwens een goede tip tegen een opkomende verkoudheid, zelfs slecht geslapen daardoor en wil ook zaterdag de stuwwaltrail een beetje normaal kunnen lopen. Ik ben op het moment al veel fruit aan het eten en water aan het drinken.
Ga ik doen! Kan nu ook wel, weekje vrij dus sowieso lekker uitslapen en niet al te laat naar bed. Eten komt ook goed.quote:
[..]
Lekker MD!
Stom beest.
Kat vreet m'n schoenen gelukkig niet op, ookal krijgt hij vaak genoeg de kans. Ze hebben ook nog nooit m'n veters doorgebeten (wel het snoer van de adapter van m'n laptop, dat dan weer welquote:Op maandag 27 mei 2013 11:34 schreef Jero_nimo het volgende:
Kwam nog een leuk magazine tegen trouwens, gaat vooral over trailrunnen en er staan wel wat leuke en interessante dingen in. Ook wat verschillende trails in Nederland. Wat dingen over voeding en marathons enzo.
http://losseveter.nl/publ(...)eVeterMagazine_3.pdf
Hats, lekker zo'n katBlij dat ik een konijn heb, die kotst geen schoenen onder
.
MD mooi dat er niets kapot is. Een weekje rust is afentoe helemaal zo slecht nog niet, als je dan weer begint gaat het weer extra soepel!![]()
Iemand trouwens een goede tip tegen een opkomende verkoudheid, zelfs slecht geslapen daardoor en wil ook zaterdag de stuwwaltrail een beetje normaal kunnen lopen. Ik ben op het moment al veel fruit aan het eten en water aan het drinken.
Gelukkig zijn ze zindelijk, want dat zou wel dramatisch zijn inderdaad.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Kots in je schoenen is niet zo erg (ok, het is bepaald geen knipoog van het leven), urine daarentegen betekent dat je je schoenen weg kunt gooien omdat die geur er echt nooit meer uit gaat.
Thanks voor de tip, maar ze zijn alweer schoonquote:Op maandag 27 mei 2013 11:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb tapijt/meubelreiniger gebruikt om de vele moddervlekken van de ML uit mijn schoenen te krijgen, wie weet werkt het ook voor kattenkots
Dat is waar, nou staan mijn schoenen meestal ook buiten zijn bereik, maar een mooie 5.1 headset moest er wel aan geloven, en mijn 5.1 Home-cinemaset is nu een 3.1 set..quote:Op maandag 27 mei 2013 11:50 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Kat vreet m'n schoenen gelukkig niet op, ookal krijgt hij vaak genoeg de kans. Ze hebben ook nog nooit m'n veters doorgebeten (wel het snoer van de adapter van m'n laptop, dat dan weer wel)
En verder wat slacker zegt. En goed drinken!
| 1 2 | [b]23 juni 2013 - [ url=http://www.loopgroepgoirle.nl/Activiteiten/Stratenloop_Cross.php]ZLM straatloop (Goirle)[/url][/b] [*]CRX_master - 5 km |
Herkenbaar.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:50 schreef Maariindaa het volgende:
Loop ik langs die groep, zijn het van die kl*tejochies die het grappig vinden te doen of ze me een duw van de pier af gaan geven.
Uiteindelijk die groep voorbij, maar lopen ging inmiddels echt niet meer. Nou weet ik niet of dat kwam doordat ik uit m'n ritme was of dat ik nog niet goed hersteld was van de vorige keren. Maar vind het niet leuk, had me echt verheugd op dit stukje
Ja, inderdaadquote:
Na de Golden Ten had ik de dag erop behoorlijk last van vrijwel alles, maar het lijkt er vandaag op dat ik de Royal Ten beter verteerd heb. Geen idee waarom. Misschien omdat ik weet dat ik straks nog ruim 2 uur moet autorijden. Overigens heb ik weer eens extreem slecht geslapen, heb ik altijd na een wedstrijd.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:36 schreef Levitas het volgende:
Ik wilde vandaag even een stukje gaan lopen, maar dat sla ik over en doe ik dan morgen. Lichaam vraagt om rust. Ook komt er een keelpijn en/of verkoudheid opzetten, dus ik doe even rustig aan
Als ik het zo lees lijkt het wel alsof ik een f*cking marathon heb gelopen
Molly heeft anders al eens m'n zool te grazen genomen en een veter doorgebetenquote:Op maandag 27 mei 2013 11:34 schreef Jero_nimo het volgende:
Hats, lekker zo'n katBlij dat ik een konijn heb, die kotst geen schoenen onder
.
Oo.... Een weekje zegt de fysio... Dus jij hoort een dag of 5... Vrijdag weer proberen te lopen dus ... Hehehe.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:40 schreef MaleDuck het volgende:
Nee, lopen ga ik echt pas volgende week doen, maar de korfbalwedstrijd van zaterdag die wil ik wel gaan lopenquote:Op maandag 27 mei 2013 13:31 schreef AlexN het volgende:
[..]
Oo.... Een weekje zegt de fysio... Dus jij hoort een dag of 5... Vrijdag weer proberen te lopen dus ... Hehehe.
Goed bezig! Van de herfst moet je makkelijk 21 kunnen halen. Als je nog wat langer de tijd neemt kan dat nog snel gebeuren ook nog.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Eerste x 15Km
Denk dat die HM eerder komt dan Enschede volgend jaar. Die begint nu gewoon ook te jeuken
http://www.endomondo.com/workouts/195031102/7102294
Ik weet het. Echter gaat dat deze week niet lukken. Vanavond KT en dan de rest van de week elke dag 15KM wandelen. En wellicht nog wat hardlopen, mits dat goed voelt.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:53 schreef DeeBee het volgende:
Goed gedaan Daywalk3r!
Wel jezelf even rust gunnen he? Opbouwen naar langere afstanden is tof, maar altijd blijven letten op het tempo waarmee je de afstand verhoogt per week en je lichaam meer rust gunnen na een lange training.
Ga je daar dan ook de Marathon lopen? Heb eerlijk gezegd geen idde wat voor afstanden jij doet.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:10 schreef MvN_Rdam het volgende:
Vandaag op mn gemakkie 12 KM gelopen in 59.31. Heerlijk rustig loopje en genoten van het weer. Nu het nog kan
Nieuwe schoenen lopen prima.
Hoop leuke verslagen gelezen!
Begint zelf ook weer te kriebelen. Eerst volgende zijn de marathon van Amsterdam en 7heuvelenloop (1ste keer, schijnt een must te zijn).
Dus binnenkort nog maar een paar kleine evenementen uitzoeken
6 juli de Rotterdam Ekiden in het Kralingse Bosquote:Op maandag 27 mei 2013 14:10 schreef MvN_Rdam het volgende:
Vandaag op mn gemakkie 12 KM gelopen in 59.31. Heerlijk rustig loopje en genoten van het weer. Nu het nog kan
Nieuwe schoenen lopen prima.
Hoop leuke verslagen gelezen!
Begint zelf ook weer te kriebelen. Eerst volgende zijn de marathon van Amsterdam en 7heuvelenloop (1ste keer, schijnt een must te zijn).
Dus binnenkort nog maar een paar kleine evenementen uitzoeken
Gelukkig dat er niets kapot is. Dat is fijn om te horen. Welke oefeningen moet je doen? De oefening op de trap?quote:Op maandag 27 mei 2013 10:40 schreef MaleDuck het volgende:
quote:Op maandag 27 mei 2013 10:24 schreef CRX_master het volgende:
Onder andere en rustig rekken van de kuitspier, plus op mijn tenen lopen.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:25 schreef streamnl het volgende:
[..]
Gelukkig dat er niets kapot is. Dat is fijn om te horen. Welke oefeningen moet je doen? De oefening op de trap?
[..]![]()
Ik deed dat vorig jaar ook in Italië. Ik zette mijn wekker extra vroeg, ging even rennen, spoelde me buiten af en dook het zwembad in. Heerlijk!quote:Op maandag 27 mei 2013 14:17 schreef Brighteyes het volgende:
Mooie verslagen idd van gisteren. Wat een superloopweekend zeg!
Ik heb zojuist al mijn hardloopspulletjes mijn koffer gedaan. Vastbesloten om deze week toch iig 1 keer een rondje te gaan lopen in Singapore. Ik neem het me steeds voor. Maar vergeet dan weer iets, of het komt niet uit, of... of... Maar nu ga ik het toch iig echt 1 keer doen. Heel vroeg in de ochtend als de temperatuur nog een beetje te doen is.
Dezelfde als ik moest doen. Ik had het idee dat ze erg goed hielpen.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:27 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Onder andere en rustig rekken van de kuitspier, plus op mijn tenen lopen.
Ik ga daar dan idd de marathon lopen. Vorig jaar heb ik de marathon van Rotterdam in 3.41 gelopen. Nu ga ik voor onder de 3.20.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:16 schreef Onama het volgende:
[..]
Ga je daar dan ook de Marathon lopen? Heb eerlijk gezegd geen idde wat voor afstanden jij doet.
Had er idd al vaker over gelezen! Kom er eind deze week ff op terug. Hoeveel teams heb je al vol gekregen?quote:Op maandag 27 mei 2013 14:16 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
6 juli de Rotterdam Ekiden in het Kralingse Bos
SPOILER: Foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 mei 2013 14:50 schreef Levitas het volgende:
Jeetje, ik moet echt wat gaan doen aan m`n (hak)landing tijdens de eindsprint. Ik weet 100% zeker dat ik m`n been niet zo gestrekt voor me houd als ik op een normaal tempo loop. Afgelopen zondag regelmatig langs etallages gelopen waar ik even naar m`n houding keek, en daar ging het heel netjes.Deed ik eerst ook bij het sprinten, toen, op aanraden van Jero_nimo, bewust mijn hakken omhoog gegooid bij het sprinten, in combinatie met 180 stappen per minuut, sprinten gaat nu heel soepel.SPOILER: Foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cool, had totaal geen idee wat voor loper jij was.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:48 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Ik ga daar dan idd de marathon lopen. Vorig jaar heb ik de marathon van Rotterdam in 3.41 gelopen. Nu ga ik voor onder de 3.20.
Ik hou zelf meer van de lange afstanden. Ik ben vrij langzaam op de eerste kilometers. Dus 5 km wedstrijdjes loop ik niet graag.Ik hoop dat ik volgend jaar ook kan zeggen dat ik van de lange afstanden hou.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
Dat moet je even uitleggen. Hakken omhoog? Naar de billen toe? En dan dus meer op voorvoet en vanuit hamstring lopen?quote:Op maandag 27 mei 2013 14:55 schreef Onama het volgende:
[..]
Deed ik eerst ook bij het sprinten, toen, op aanraden van Jero_nimo, bewust mijn hakken omhoog gegooid bij het sprinten, in combinatie met 180 stappen per minuut, sprinten gaat nu heel soepel.
[..]
Cool, had totaal geen idee wat voor loper jij was.Ik hoop dat ik volgend jaar ook kan zeggen dat ik van de lange afstanden hou.
Als ik op normaal tempo loop dan komen mijn voeten maar een heel klein beetje omhoog, centimeter of 20, misschien 30. Toen ik eerst sprinten deed ik gewoon hetzelfde als normaal tempo, alleen sneller, dus meer stappen per minuut.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:58 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat moet je even uitleggen. Hakken omhoog? Naar de billen toe? En dan dus meer op voorvoet en vanuit hamstring lopen?
Je bent van harte welkomquote:Op maandag 27 mei 2013 14:50 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Had er idd al vaker over gelezen! Kom er eind deze week ff op terug. Hoeveel teams heb je al vol gekregen?
Het loopt uiteindelijk echt makkelijker ook. Alleen je moet het niet zoals ik in een keer doorvoeren, omdat je wel lekker gaatquote:Op maandag 27 mei 2013 15:03 schreef Onama het volgende:
[..]
Als ik op normaal tempo loop dan komen mijn voeten maar een heel klein beetje omhoog, centimeter of 20, misschien 30. Toen ik eerst sprinten deed ik gewoon hetzelfde als normaal tempo, alleen sneller, dus meer stappen per minuut.
Toen realiseerde ik me dat de pro's hun voeten best ver omhoog halen richting hun billen inderdaad en ik vroeg me af waarom. Toen dus eens in sprint geprobeerd om mijn voeten overdreven omhoog te halen. Je merkt dan dat je automatisch grotere stappen gaat zetten, terwijl je op een zelfde staptempo blijft als normaal. Ook land je dan makkelijker onder je lichaam. Niet eens zozeer op de voorvoet, gewoon middenvoets als normaal.
Het blijft zwaarder dan een normaal tempo, maar de "voeten-richting-billen"-sprint voelt soepeler en makkelijker dan de "doe-wat-ik-normaal-doe-maar-dan-sneller"-sprint.
Valt lastig uit te leggen. Probeer het volgende keer maar eens als je gaat lopen. Sprintje trekken en overdreven je voeten omhoog schoppen, je voelt meteen verschil.
Juist. Ik denk eerlijk gezegt dat ik dat ook al wel wat meer doe. Maar niet overdreven hoog. Ook ik heb bij normaal hardlopen redelijk weinig "lift" met mijn benen.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:03 schreef Onama het volgende:
[..]
Als ik op normaal tempo loop dan komen mijn voeten maar een heel klein beetje omhoog, centimeter of 20, misschien 30. Toen ik eerst sprinten deed ik gewoon hetzelfde als normaal tempo, alleen sneller, dus meer stappen per minuut.
Toen realiseerde ik me dat de pro's hun voeten best ver omhoog halen richting hun billen inderdaad en ik vroeg me af waarom. Toen dus eens in sprint geprobeerd om mijn voeten overdreven omhoog te halen. Je merkt dan dat je automatisch grotere stappen gaat zetten, terwijl je op een zelfde staptempo blijft als normaal. Ook land je dan makkelijker onder je lichaam. Niet eens zozeer op de voorvoet, gewoon middenvoets als normaal.
Het blijft zwaarder dan een normaal tempo, maar de "voeten-richting-billen"-sprint voelt soepeler en makkelijker dan de "doe-wat-ik-normaal-doe-maar-dan-sneller"-sprint.
Valt lastig uit te leggen. Probeer het volgende keer maar eens als je gaat lopen. Sprintje trekken en overdreven je voeten omhoog schoppen, je voelt meteen verschil.
Tuurlijk niet in een keer extreem hard gaan doen, maar ik probeer af en toe in versnelling er op te letten. Op mijn normale tempo blijven mijn voeten dicht bij de grond.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Het loopt uiteindelijk echt makkelijker ook. Alleen je moet het niet zoals ik in een keer doorvoeren, omdat je wel lekker gaat
Dit zijn mijn ervaringen he. Ik weet niet hoe jij sprint, maar zoals Levitas zijn foto (op de hak) deed ik eerst heel erg en heb ik op kunnen lossen door dit te doen. Als jij nergens last van hebt moet je niks veranderen natuurlijk.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Juist. Ik denk eerlijk gezegt dat ik dat ook al wel wat meer doe. Maar niet overdreven hoog. Ook ik heb bij normaal hardlopen redelijk weinig "lift" met mijn benen.
Denk dat het verstandig is om die tip mee te nemen voor tijdens mijn tempoloopjes/ intervallen. Dat zijn kortere stukjes op wat hoger tempo (doh!) en dus de ideale gelegenheid om op techniek te letten, zeker omdat op tempo mijn techniek een stuk slechter is.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:03 schreef Onama het volgende:
[..]
Geen idee. Zijn geen foto's of filmpjes van. Wil dat toch eens gaan (laten) filmen.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:11 schreef Onama het volgende:
[..]
Tuurlijk niet in een keer extreem hard gaan doen, maar ik probeer af en toe in versnelling er op te letten. Op mijn normale tempo blijven mijn voeten dicht bij de grond.
[..]
Dit zijn mijn ervaringen he. Ik weet niet hoe jij sprint, maar zoals Levitas zijn foto (op de hak) deed ik eerst heel erg en heb ik op kunnen lossen door dit te doen. Als jij nergens last van hebt moet je niks veranderen natuurlijk.
Oh ja, de filmpjes van afgelopen zondag. Die komen over - als het goed is - een half uur. Ik heb op iets van 3 of 4 plaatsen camera's gezien (incl. finish), dus daar is ongetwijfeld iets meer te vertellen over m`n techniek (en de verschillende gezichtsuitdrukkingen tussen de puntenquote:Op maandag 27 mei 2013 15:30 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Geen idee. Zijn geen foto's of filmpjes van. Wil dat toch eens gaan (laten) filmen.
vanaf 3 juni heeft Lidl ook weer loopkleding met best goede prijs/kwaliteit verhoudingquote:Op maandag 27 mei 2013 15:10 schreef msacras het volgende:
Bedankt voor alle reacties wat betreft goedkope hardloopkleding! Ik ga eens even een kijkje nemen bij de H&M en Hema om te beginnen.
Extrasuperdeluxegratisservice!quote:Op maandag 27 mei 2013 15:50 schreef E.T. het volgende:
[..]
vanaf 3 juni heeft Lidl ook weer loopkleding met best goede prijs/kwaliteit verhouding
Houd er rekening mee dat in de voorbereiding er nog uitvallers kunnen zijn. Het zou fijn zijn als je op de dag zelf ook nog een aantal personen reserve hebt die eventueel kunnen invallen.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Je bent van harte welkomWe hebben nu 20 volledige inschrijvingen, dus dat wil zeggen 3 teams + 2 man. Dus ik mik erop om 4 teams vol te krijgen. 5 teams gaan we niet redden denk ik.
Volgens mij moet je wat minder snel aan je interval beginnen. Je gaat 300 meter onder de 5:00 min/km, terwijl je gemiddelde op 5:20 min/km zou moeten komen. Iets meer doseren, lijkt me?quote:Op maandag 27 mei 2013 15:50 schreef Miezziej het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/195231916/5661302
2km inlopen, 1600 meter versnellen, 800 meter rust, 1600 meter versnellen, 2km uitlopen.
Dacht dat ik doodging![]()
De eerste keer versnellen begon ik veel te snel. De hakken-billen techniek werkt wel
Probeerde daar wat meer op te letten en het voelde alsof ik vloog, tot ik mijzelf niet meer bij kon houden en dacht dat ik doodging dus...
Eerste versnelling ging gemiddeld in het gewenste tempo (5:21/km), maar de tweede helaas daaronder (5:33/km).
Dit is week 2 van mijn schema, in week 6 moet ik weer 1600 meter intervals doen, maar dan 3 keer ipv 2 keer. Ik hou mijn hart nu al vast...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |