Ik deed dat vorig jaar ook in Italië. Ik zette mijn wekker extra vroeg, ging even rennen, spoelde me buiten af en dook het zwembad in. Heerlijk!quote:Op maandag 27 mei 2013 14:17 schreef Brighteyes het volgende:
Mooie verslagen idd van gisteren. Wat een superloopweekend zeg!
Ik heb zojuist al mijn hardloopspulletjes mijn koffer gedaan. Vastbesloten om deze week toch iig 1 keer een rondje te gaan lopen in Singapore. Ik neem het me steeds voor. Maar vergeet dan weer iets, of het komt niet uit, of... of... Maar nu ga ik het toch iig echt 1 keer doen. Heel vroeg in de ochtend als de temperatuur nog een beetje te doen is.
Dezelfde als ik moest doen. Ik had het idee dat ze erg goed hielpen.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:27 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Onder andere en rustig rekken van de kuitspier, plus op mijn tenen lopen.
Ik ga daar dan idd de marathon lopen. Vorig jaar heb ik de marathon van Rotterdam in 3.41 gelopen. Nu ga ik voor onder de 3.20.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:16 schreef Onama het volgende:
[..]
Ga je daar dan ook de Marathon lopen? Heb eerlijk gezegd geen idde wat voor afstanden jij doet.
Had er idd al vaker over gelezen! Kom er eind deze week ff op terug. Hoeveel teams heb je al vol gekregen?quote:Op maandag 27 mei 2013 14:16 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
6 juli de Rotterdam Ekiden in het Kralingse Bos
SPOILER: Foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 mei 2013 14:50 schreef Levitas het volgende:
Jeetje, ik moet echt wat gaan doen aan m`n (hak)landing tijdens de eindsprint. Ik weet 100% zeker dat ik m`n been niet zo gestrekt voor me houd als ik op een normaal tempo loop. Afgelopen zondag regelmatig langs etallages gelopen waar ik even naar m`n houding keek, en daar ging het heel netjes.Deed ik eerst ook bij het sprinten, toen, op aanraden van Jero_nimo, bewust mijn hakken omhoog gegooid bij het sprinten, in combinatie met 180 stappen per minuut, sprinten gaat nu heel soepel.SPOILER: Foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cool, had totaal geen idee wat voor loper jij was.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:48 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Ik ga daar dan idd de marathon lopen. Vorig jaar heb ik de marathon van Rotterdam in 3.41 gelopen. Nu ga ik voor onder de 3.20.
Ik hou zelf meer van de lange afstanden. Ik ben vrij langzaam op de eerste kilometers. Dus 5 km wedstrijdjes loop ik niet graag.Ik hoop dat ik volgend jaar ook kan zeggen dat ik van de lange afstanden hou.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
Dat moet je even uitleggen. Hakken omhoog? Naar de billen toe? En dan dus meer op voorvoet en vanuit hamstring lopen?quote:Op maandag 27 mei 2013 14:55 schreef Onama het volgende:
[..]
Deed ik eerst ook bij het sprinten, toen, op aanraden van Jero_nimo, bewust mijn hakken omhoog gegooid bij het sprinten, in combinatie met 180 stappen per minuut, sprinten gaat nu heel soepel.
[..]
Cool, had totaal geen idee wat voor loper jij was.Ik hoop dat ik volgend jaar ook kan zeggen dat ik van de lange afstanden hou.
Als ik op normaal tempo loop dan komen mijn voeten maar een heel klein beetje omhoog, centimeter of 20, misschien 30. Toen ik eerst sprinten deed ik gewoon hetzelfde als normaal tempo, alleen sneller, dus meer stappen per minuut.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:58 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat moet je even uitleggen. Hakken omhoog? Naar de billen toe? En dan dus meer op voorvoet en vanuit hamstring lopen?
Je bent van harte welkomquote:Op maandag 27 mei 2013 14:50 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Had er idd al vaker over gelezen! Kom er eind deze week ff op terug. Hoeveel teams heb je al vol gekregen?
Het loopt uiteindelijk echt makkelijker ook. Alleen je moet het niet zoals ik in een keer doorvoeren, omdat je wel lekker gaatquote:Op maandag 27 mei 2013 15:03 schreef Onama het volgende:
[..]
Als ik op normaal tempo loop dan komen mijn voeten maar een heel klein beetje omhoog, centimeter of 20, misschien 30. Toen ik eerst sprinten deed ik gewoon hetzelfde als normaal tempo, alleen sneller, dus meer stappen per minuut.
Toen realiseerde ik me dat de pro's hun voeten best ver omhoog halen richting hun billen inderdaad en ik vroeg me af waarom. Toen dus eens in sprint geprobeerd om mijn voeten overdreven omhoog te halen. Je merkt dan dat je automatisch grotere stappen gaat zetten, terwijl je op een zelfde staptempo blijft als normaal. Ook land je dan makkelijker onder je lichaam. Niet eens zozeer op de voorvoet, gewoon middenvoets als normaal.
Het blijft zwaarder dan een normaal tempo, maar de "voeten-richting-billen"-sprint voelt soepeler en makkelijker dan de "doe-wat-ik-normaal-doe-maar-dan-sneller"-sprint.
Valt lastig uit te leggen. Probeer het volgende keer maar eens als je gaat lopen. Sprintje trekken en overdreven je voeten omhoog schoppen, je voelt meteen verschil.
Juist. Ik denk eerlijk gezegt dat ik dat ook al wel wat meer doe. Maar niet overdreven hoog. Ook ik heb bij normaal hardlopen redelijk weinig "lift" met mijn benen.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:03 schreef Onama het volgende:
[..]
Als ik op normaal tempo loop dan komen mijn voeten maar een heel klein beetje omhoog, centimeter of 20, misschien 30. Toen ik eerst sprinten deed ik gewoon hetzelfde als normaal tempo, alleen sneller, dus meer stappen per minuut.
Toen realiseerde ik me dat de pro's hun voeten best ver omhoog halen richting hun billen inderdaad en ik vroeg me af waarom. Toen dus eens in sprint geprobeerd om mijn voeten overdreven omhoog te halen. Je merkt dan dat je automatisch grotere stappen gaat zetten, terwijl je op een zelfde staptempo blijft als normaal. Ook land je dan makkelijker onder je lichaam. Niet eens zozeer op de voorvoet, gewoon middenvoets als normaal.
Het blijft zwaarder dan een normaal tempo, maar de "voeten-richting-billen"-sprint voelt soepeler en makkelijker dan de "doe-wat-ik-normaal-doe-maar-dan-sneller"-sprint.
Valt lastig uit te leggen. Probeer het volgende keer maar eens als je gaat lopen. Sprintje trekken en overdreven je voeten omhoog schoppen, je voelt meteen verschil.
Tuurlijk niet in een keer extreem hard gaan doen, maar ik probeer af en toe in versnelling er op te letten. Op mijn normale tempo blijven mijn voeten dicht bij de grond.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Het loopt uiteindelijk echt makkelijker ook. Alleen je moet het niet zoals ik in een keer doorvoeren, omdat je wel lekker gaat
Dit zijn mijn ervaringen he. Ik weet niet hoe jij sprint, maar zoals Levitas zijn foto (op de hak) deed ik eerst heel erg en heb ik op kunnen lossen door dit te doen. Als jij nergens last van hebt moet je niks veranderen natuurlijk.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Juist. Ik denk eerlijk gezegt dat ik dat ook al wel wat meer doe. Maar niet overdreven hoog. Ook ik heb bij normaal hardlopen redelijk weinig "lift" met mijn benen.
Denk dat het verstandig is om die tip mee te nemen voor tijdens mijn tempoloopjes/ intervallen. Dat zijn kortere stukjes op wat hoger tempo (doh!) en dus de ideale gelegenheid om op techniek te letten, zeker omdat op tempo mijn techniek een stuk slechter is.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:03 schreef Onama het volgende:
[..]
Geen idee. Zijn geen foto's of filmpjes van. Wil dat toch eens gaan (laten) filmen.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:11 schreef Onama het volgende:
[..]
Tuurlijk niet in een keer extreem hard gaan doen, maar ik probeer af en toe in versnelling er op te letten. Op mijn normale tempo blijven mijn voeten dicht bij de grond.
[..]
Dit zijn mijn ervaringen he. Ik weet niet hoe jij sprint, maar zoals Levitas zijn foto (op de hak) deed ik eerst heel erg en heb ik op kunnen lossen door dit te doen. Als jij nergens last van hebt moet je niks veranderen natuurlijk.
Oh ja, de filmpjes van afgelopen zondag. Die komen over - als het goed is - een half uur. Ik heb op iets van 3 of 4 plaatsen camera's gezien (incl. finish), dus daar is ongetwijfeld iets meer te vertellen over m`n techniek (en de verschillende gezichtsuitdrukkingen tussen de puntenquote:Op maandag 27 mei 2013 15:30 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Geen idee. Zijn geen foto's of filmpjes van. Wil dat toch eens gaan (laten) filmen.
vanaf 3 juni heeft Lidl ook weer loopkleding met best goede prijs/kwaliteit verhoudingquote:Op maandag 27 mei 2013 15:10 schreef msacras het volgende:
Bedankt voor alle reacties wat betreft goedkope hardloopkleding! Ik ga eens even een kijkje nemen bij de H&M en Hema om te beginnen.
Extrasuperdeluxegratisservice!quote:Op maandag 27 mei 2013 15:50 schreef E.T. het volgende:
[..]
vanaf 3 juni heeft Lidl ook weer loopkleding met best goede prijs/kwaliteit verhouding
Houd er rekening mee dat in de voorbereiding er nog uitvallers kunnen zijn. Het zou fijn zijn als je op de dag zelf ook nog een aantal personen reserve hebt die eventueel kunnen invallen.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Je bent van harte welkomWe hebben nu 20 volledige inschrijvingen, dus dat wil zeggen 3 teams + 2 man. Dus ik mik erop om 4 teams vol te krijgen. 5 teams gaan we niet redden denk ik.
Volgens mij moet je wat minder snel aan je interval beginnen. Je gaat 300 meter onder de 5:00 min/km, terwijl je gemiddelde op 5:20 min/km zou moeten komen. Iets meer doseren, lijkt me?quote:Op maandag 27 mei 2013 15:50 schreef Miezziej het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/195231916/5661302
2km inlopen, 1600 meter versnellen, 800 meter rust, 1600 meter versnellen, 2km uitlopen.
Dacht dat ik doodging![]()
De eerste keer versnellen begon ik veel te snel. De hakken-billen techniek werkt wel
Probeerde daar wat meer op te letten en het voelde alsof ik vloog, tot ik mijzelf niet meer bij kon houden en dacht dat ik doodging dus...
Eerste versnelling ging gemiddeld in het gewenste tempo (5:21/km), maar de tweede helaas daaronder (5:33/km).
Dit is week 2 van mijn schema, in week 6 moet ik weer 1600 meter intervals doen, maar dan 3 keer ipv 2 keer. Ik hou mijn hart nu al vast...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |