abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127069988
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:23 schreef Levitas het volgende:

[..]

Zelfde schema aan het doen als waar ik mee ga beginnen, zo te zien. Ben echt heel erg benieuwd hoe mij die 2x1600 meter afgaan. En heb er echt mega veel zin in al, hoewel ik nu al weet ik dood zal gaan tijdens het lopen (de intervals van m`n eerste training is op 5:11 min/km! :o)
Haha succes :9
Het andere tempo loopje ging trouwens wel goed. Intervallen is gewoon niet zo mijn ding geloof ik :+ Hoop dat het jou beter af gaat!

Edit: Ja, ik begon wat te enthousiast. Beetje dom... (oftewel.. Heel erg dom.. :+) Volgende keer wat beter de snelheid opbouwen ipv meteen als een dolle hond :+

En ik hoop echt dat ik vrij krijg voor Ekiden. Lijkt me leuk om mensen van hier in het echt te zien :)
pi_127070015
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:23 schreef Levitas het volgende:

[..]

Volgens mij moet je wat minder snel aan je interval beginnen. Je gaat 300 meter onder de 5:00 min/km, terwijl je gemiddelde op 5:20 min/km zou moeten komen. Iets meer doseren, lijkt me?

Zelfde schema aan het doen als waar ik mee ga beginnen, zo te zien. Ben echt heel erg benieuwd hoe mij die 2x1600 meter afgaan. En heb er echt mega veel zin in al, hoewel ik nu al weet ik dood zal gaan tijdens het lopen (de intervals van m`n eerste training is op 5:11 min/km! :o)
Hoe heb je dat trainingstempo bepaalt? Ik heb een MyAsics schema en die zegt dan dat ik Snel moet lopen en geeft dan als tempo 5:30 (wat voor mij comfortabel is). Voel het meestal zelf een beetje aan wat Comfortabel of Snel is op dat moment.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_127070106
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:25 schreef Onama het volgende:

[..]

Hoe heb je dat trainingstempo bepaalt? Ik heb een MyAsics schema en die zegt dan dat ik Snel moet lopen en geeft dan als tempo 5:30 (wat voor mij comfortabel is). Voel het meestal zelf een beetje aan wat Comfortabel of Snel is op dat moment.
Schema op maat van Runner's World (het tijdschrift dus :P). Ik had opgegeven hoelang ik over 10km doe (je kan ook voor andere afstanden opgeven) en dan rolt hij er een schema uit met die tempo's. Ik denk dat Levitas een snellere tijd heeft opgegeven want zijn schema is sneller :P
pi_127070260
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:27 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Schema op maat van Runner's World (het tijdschrift dus :P). Ik had opgegeven hoelang ik over 10km doe (je kan ook voor andere afstanden opgeven) en dan rolt hij er een schema uit met die tempo's. Ik denk dat Levitas een snellere tijd heeft opgegeven want zijn schema is sneller :P
Ahzo, ja ik heb ook bij MyAsics op moeten geven wat wedstrijdtempo was enzo, maar toch ben ik het niet echt eens met hun voorgestelde tijden.

Mijn punt was een beetje, dat je, naar mijn mening, niet moet doen alsof dat tempo wat zo'n schema aangeeft heilig is. Ik gebruik het als een richtlijn. Zelfde voor de afstand, als het goed gaat dan doe ik er graag een kilometer of twee bij, als het wat minder gaat haal ik er wat vanaf. De ene dag voelt 5:15 als snel, de andere dag moet ik me inhouden en voelt datzelfde tempo langzaam.

Trainen moet voor mij wel leuk blijven en dat kan ik alleen maar als ik een beetje kan varieren afhankelijk van hoe ik me die dag voel.
The sun in your Eyes
pi_127070432
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:31 schreef Onama het volgende:

[..]

Ahzo, ja ik heb ook bij MyAsics op moeten geven wat wedstrijdtempo was enzo, maar toch ben ik het niet echt eens met hun voorgestelde tijden.

Mijn punt was een beetje, dat je, naar mijn mening, niet moet doen alsof dat tempo wat zo'n schema aangeeft heilig is. Ik gebruik het als een richtlijn. Zelfde voor de afstand, als het goed gaat dan doe ik er graag een kilometer of twee bij, als het wat minder gaat haal ik er wat vanaf. De ene dag voelt 5:15 als snel, de andere dag moet ik me inhouden en voelt datzelfde tempo langzaam.

Trainen moet voor mij wel leuk blijven en dat kan ik alleen maar als ik een beetje kan varieren afhankelijk van hoe ik me die dag voel.
Ahh zo :P
Ik ben net begonnen met het schema, dus kijk nog even hoe het voelt. Ik denk dat de meeste tempo's wel okee zijn, behalve misschien voor de duurloop (6:40), dat voelt voor mij niet echt prettig om te lopen.
pi_127070694
Zoals beloofd mijn verslag. Ik zal proberen om het net zo levendig te maken als sommige hier dat zo goed kunnen.

SPOILER: let op, het is veel ;)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom schrijf ik geen verslagen. Het is een heel boekwerk geworden. En dat bij de 10k, laat staan als ik ooit de M ga lopen ;)

Nu vlug douchen en weer naar school :W
pi_127071138
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:31 schreef Onama het volgende:

[..]

Zoals Miez al zei, runners World. Ik heb m'n afgelopen tijd van de 10km opgegeven, dus daarom is m'n snelheid ook wat hoger. Het doel tempo voor de HM is volgens het schema 1:54. Lijkt me toch wat te ambitieus, en daar hecht ik nu (nog) helemaal geen waarde aan. Dat is echt nog niet te voorspellen..

Wat betreft schemas, daar hebben we het tijdens het lopen ook nog over gehad. Voor de één werkt 100% op gevoel lopen beter dan strikt aan een schema houden.
Ik vind een strikt schema fijn. Als ik sneller kan dient het als een rem, als de opgegeven tijd wat te snel lijkt, is het voor mij motivatie om toch die snelheid te halen. Overigens is het daarbij wel belangrijk niks te forceren.

Ik zal echt niet precies de hele loop de opgegeven snelheid lopen, maar ik wil het wel een beetje als doel houden.
pi_127071245
Kort herstelloopje gedaan. Halve afstand, halve snelheid.
Meer wilde mijn lichaam ook niet.
Maar toch even van de zon genoten. :)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_127071309
Stream, dat is toch een hartstikke leuk verslag man! Lekker uitgebreid maar nog Steeds lekker te lezen!
pi_127071401
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:54 schreef Levitas het volgende:

[..]

Zoals Miez al zei, runners World. Ik heb m'n afgelopen tijd van de 10km opgegeven, dus daarom is m'n snelheid ook wat hoger. Het doel tempo voor de HM is volgens het schema 1:54. Lijkt me toch wat te ambitieus, en daar hecht ik nu (nog) helemaal geen waarde aan. Dat is echt nog niet te voorspellen..
Ik ben toch ook eens aan het kijken voor een schema voor de marathon, nou ja, bij mij is het eigenlijk voor de hoge-veluwetrail van 37km, maar dat is bijna hetzelfde. Als ik mijn laatste 10k wedstrijd opgeef wil hij mij de marathon laten rennen in 2:52:36.... :') Dat is ook wel een beetje erg ambitieus inderdaad. Maar het schema ziet er verder wel goed uit, als je dat als leidraad gaat gebruiken inderdaad :).

Streamnl, leuk verslag *O* Echt goed gelopen, wel makkelijk als je zo competitief bent, kan je er altijd wat extra uitpersen aan het eind. Erg mooie tijd hoor! Had ik al gezegd, maar gewoon nog een keer, is verdiend! :P
pi_127071418
Ik wil ook wel mee gaan doen aan dit hardlooptopic :) Ben nu rustig aan het trainen voor de halve marathon 16 juni (ik had me er redelijk impulsief voor ingeschreven, dus had maar 7 weken om echt te trainen). Doel is 1.58 maar daar wil ik eigenlijk onder.
Voorheen heb ik de Dam tot Damloop gelopen in 2009 (10,6 km/u) en twee keer de singelloop, pr is 53 minuten maar daar heb ik flink wat tijd verloren omdat ik 400m voor het einde moest kotsen :P

Vanavond een fartlek/vaartspel training!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_127071484
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:41 schreef streamnl het volgende:
Zoals beloofd mijn verslag. Ik zal proberen om het net zo levendig te maken als sommige hier dat zo goed kunnen.

SPOILER: let op, het is veel ;)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom schrijf ik geen verslagen. Het is een heel boekwerk geworden. En dat bij de 10k, laat staan als ik ooit de M ga lopen ;)

Nu vlug douchen en weer naar school :W
Leuk! ^O^

Hier zit les 12 met Evy er weer op, ging super! *O*
Dit keer samen met mijn moeder (zij deed les 10, dus hetzelfde). Ze loopt wat langzamer, dus wilde weten of ik dat ook kon. En het heeft zowaar geholpen, niet veel, maar toch.
Nu 7.30/km ipv rond de 7:00. ;) De loopstukjes ergens rond de 6.00 ipv rond de 5.00 geloof ik. Al met al, voor mij dus heel wat langzamer. :Y

Voor de geïnteresseerden:

http://www.endomondo.com/workouts/195250733/9947984
  maandag 27 mei 2013 @ 17:10:13 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127071623
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook wel mee gaan doen aan dit hardlooptopic :) Ben nu rustig aan het trainen voor de halve marathon 16 juni (ik had me er redelijk impulsief voor ingeschreven, dus had maar 7 weken om echt te trainen). Doel is 1.58 maar daar wil ik eigenlijk onder.
Voorheen heb ik de Dam tot Damloop gelopen in 2009 (10,6 km/u) en twee keer de singelloop, pr is 53 minuten maar daar heb ik flink wat tijd verloren omdat ik 400m voor het einde moest kotsen :P

Vanavond een fartlek/vaartspel training!
Welkom :W
Die 53 minuten geldt voor een 10k?

Loop je overigens bij een (atletiek)vereniging? En hoelang loop je al?
  maandag 27 mei 2013 @ 17:11:29 #214
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127071661
Vandaag nog een vrije dag en ik zit overigens eventjes veel te lekker op de bank om te lopen. Zo'n after-kramp-knoop lijkt me ook eigenlijk wel een signaal van: doe maar even een dagje rustig aan. Morgenavond mag ik weer achter mijn eigen loopgroep aanlopen :P
  maandag 27 mei 2013 @ 17:16:21 #215
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_127071825
Ik ga weer lekker meelezen. Jullie zijn niet bij te houden.

Blijven schrijven is leuk om te lezen en vooral goede motivatie!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_127071936
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:10 schreef Quoi het volgende:

[..]

Welkom :W
Die 53 minuten geldt voor een 10k?

Loop je overigens bij een (atletiek)vereniging? En hoelang loop je al?
Ja, dat is 10km ja. Ik loop niet bij een atletiekvereniging maar gewoon voor mezelf. Ik loop nu denk ik al 6 of 7 jaar hard, maar altijd naast mijn andere sporten/activiteiten. Ik heb 2 jaar gewedstrijdroeid (7x in de week) dus heb een goede conditie. Maar ben nu ook nog druk als coach dus in sommige periodes heb ik helemaal geen tijd om te lopen, en nu ben ik weer wat actiever met 3 a 4x p/w lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 27 mei 2013 @ 17:24:29 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127072094
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, dat is 10km ja. Ik loop niet bij een atletiekvereniging maar gewoon voor mezelf. Ik loop nu denk ik al 6 of 7 jaar hard, maar altijd naast mijn andere sporten/activiteiten. Ik heb 2 jaar gewedstrijdroeid (7x in de week) dus heb een goede conditie. Maar ben nu ook nog druk als coach dus in sommige periodes heb ik helemaal geen tijd om te lopen, en nu ben ik weer wat actiever met 3 a 4x p/w lopen.
Mooie tijd ^O^
Welke HM is het die je gaat lopen? sorry, vragenvuurtje, gewoon nieuwsgierig :P

Succes met trainen iig!
pi_127072125
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Mooie tijd ^O^
Welke HM is het die je gaat lopen? sorry, vragenvuurtje, gewoon nieuwsgierig :P

Succes met trainen iig!
De Tata Steel Marquetteloop, omdat die in het dorp is waar mijn ouders wonen (Heemskerk).
Bedankt!
pi_127072190
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:02 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben toch ook eens aan het kijken voor een schema voor de marathon, nou ja, bij mij is het eigenlijk voor de hoge-veluwetrail van 37km, maar dat is bijna hetzelfde. Als ik mijn laatste 10k wedstrijd opgeef wil hij mij de marathon laten rennen in 2:52:36.... Dat is ook wel een beetje erg ambitieus inderdaad. Maar het schema ziet er verder wel goed uit, als je dat als leidraad gaat gebruiken inderdaad .
Nja, sowieso vind ik persoonlijk voor eerste evenementen van die afstand (marathon en halve marathon) dat uitlopen het belangrijkste is. Ja, ik ben ook heel competitief ingesteld, en als ik dan toch een tijd zou moeten noemen die ik zou willen lopen op m`n eerste HM is sub 2 uur. Om meteen 1:54 als doel te nemen, zoals het schema van Runners World aangeeft, vind ik een beetje overdreven. Voor een tweede HM is het voor mij een ander verhaal denk ik..
pi_127072194
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De Tata Steel Marquetteloop, omdat die in het dorp is waar mijn ouders wonen (Heemskerk).
Bedankt!
Leuke loop is dat!! Heb in Heemskerk gewerkt.
  maandag 27 mei 2013 @ 17:29:07 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127072264
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Leuke loop is dat!! Heb in Heemskerk gewerkt.
Geinspireerd geraakt door de Italiaanse keuken? :9 ;)
pi_127072505
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nja, sowieso vind ik persoonlijk voor eerste evenementen van die afstand (marathon en halve marathon) dat uitlopen het belangrijkste is. Ja, ik ben ook heel competitief ingesteld, en als ik dan toch een tijd zou moeten noemen die ik zou willen lopen op m`n eerste HM is sub 2 uur. Om meteen 1:54 als doel te nemen, zoals het schema van Runners World aangeeft, vind ik een beetje overdreven. Voor een tweede HM is het voor mij een ander verhaal denk ik..
1:54 op HM is een pace van 5:24. 10 seconden langzamer per kilometer dan wat je op de 10 hebt gelopen. Als je nog eens 3 maanden extra getraind hebt (je loopt nu toch ook pas 3 maanden toch) dan is sub 1:54 makkelijk haalbaar. :)
The sun in your Eyes
pi_127072546
Vanmiddag toch maar eens even naar de huisarts gegaan omdat ik inmiddels al meer dan een maand niet meer heb kunnen lopen zonder toch weer last van het één of ander aan mijn rechterbovenbeen of uiteindelijk zelfs steken in mijn rechterheup te krijgen. Morgen even naar het ziekenhuis om een foto te laten maken. Ik heb me er iig al min of meer bij neergelegd dat ik een hele tijd niet meer zal kunnen gaan lopen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_127072649
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:37 schreef Onama het volgende:

[..]

1:54 op HM is een pace van 5:24. 10 seconden langzamer per kilometer dan wat je op de 10 hebt gelopen. Als je nog eens 3 maanden extra getraind hebt (je loopt nu toch ook pas 3 maanden toch) dan is sub 1:54 makkelijk haalbaar. :)
Zeg dat nou nieeeeet!
Ik heb vanaf volgende week 16 weken om te trainen. En ja, ik loop pas 3 maanden. En man, wat zijn de afgelopen 3 maanden genieten geweest, ondanks een ronduit KUT privé situatie. Het lopen doet me echt goed, ik geniet van hoe m'n lichaam werkt (terwijl ik eerst altijd een luie donder) was.

Oké, ik sla weer door.
pi_127073476
Ik geniet nog steeds van een runnershigh geloof ik, jullie ook?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')