Haha succesquote:Op maandag 27 mei 2013 16:23 schreef Levitas het volgende:
[..]
Zelfde schema aan het doen als waar ik mee ga beginnen, zo te zien. Ben echt heel erg benieuwd hoe mij die 2x1600 meter afgaan. En heb er echt mega veel zin in al, hoewel ik nu al weet ik dood zal gaan tijdens het lopen (de intervals van m`n eerste training is op 5:11 min/km!)
Hoe heb je dat trainingstempo bepaalt? Ik heb een MyAsics schema en die zegt dan dat ik Snel moet lopen en geeft dan als tempo 5:30 (wat voor mij comfortabel is). Voel het meestal zelf een beetje aan wat Comfortabel of Snel is op dat moment.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:23 schreef Levitas het volgende:
[..]
Volgens mij moet je wat minder snel aan je interval beginnen. Je gaat 300 meter onder de 5:00 min/km, terwijl je gemiddelde op 5:20 min/km zou moeten komen. Iets meer doseren, lijkt me?
Zelfde schema aan het doen als waar ik mee ga beginnen, zo te zien. Ben echt heel erg benieuwd hoe mij die 2x1600 meter afgaan. En heb er echt mega veel zin in al, hoewel ik nu al weet ik dood zal gaan tijdens het lopen (de intervals van m`n eerste training is op 5:11 min/km!)
Schema op maat van Runner's World (het tijdschrift dusquote:Op maandag 27 mei 2013 16:25 schreef Onama het volgende:
[..]
Hoe heb je dat trainingstempo bepaalt? Ik heb een MyAsics schema en die zegt dan dat ik Snel moet lopen en geeft dan als tempo 5:30 (wat voor mij comfortabel is). Voel het meestal zelf een beetje aan wat Comfortabel of Snel is op dat moment.
Ahzo, ja ik heb ook bij MyAsics op moeten geven wat wedstrijdtempo was enzo, maar toch ben ik het niet echt eens met hun voorgestelde tijden.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:27 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Schema op maat van Runner's World (het tijdschrift dus). Ik had opgegeven hoelang ik over 10km doe (je kan ook voor andere afstanden opgeven) en dan rolt hij er een schema uit met die tempo's. Ik denk dat Levitas een snellere tijd heeft opgegeven want zijn schema is sneller
Ahh zoquote:Op maandag 27 mei 2013 16:31 schreef Onama het volgende:
[..]
Ahzo, ja ik heb ook bij MyAsics op moeten geven wat wedstrijdtempo was enzo, maar toch ben ik het niet echt eens met hun voorgestelde tijden.
Mijn punt was een beetje, dat je, naar mijn mening, niet moet doen alsof dat tempo wat zo'n schema aangeeft heilig is. Ik gebruik het als een richtlijn. Zelfde voor de afstand, als het goed gaat dan doe ik er graag een kilometer of twee bij, als het wat minder gaat haal ik er wat vanaf. De ene dag voelt 5:15 als snel, de andere dag moet ik me inhouden en voelt datzelfde tempo langzaam.
Trainen moet voor mij wel leuk blijven en dat kan ik alleen maar als ik een beetje kan varieren afhankelijk van hoe ik me die dag voel.
SPOILER: let op, het is veel ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom schrijf ik geen verslagen. Het is een heel boekwerk geworden. En dat bij de 10k, laat staan als ik ooit de M ga lopen
Nu vlug douchen en weer naar school![]()
Zoals Miez al zei, runners World. Ik heb m'n afgelopen tijd van de 10km opgegeven, dus daarom is m'n snelheid ook wat hoger. Het doel tempo voor de HM is volgens het schema 1:54. Lijkt me toch wat te ambitieus, en daar hecht ik nu (nog) helemaal geen waarde aan. Dat is echt nog niet te voorspellen..quote:Op maandag 27 mei 2013 16:31 schreef Onama het volgende:
[..]
Ahzo, ja ik heb ook bij MyAsics op moeten geven wat wedstrijdtempo was enzo, maar toch ben ik het niet echt eens met hun voorgestelde tijden.
Mijn punt was een beetje, dat je, naar mijn mening, niet moet doen alsof dat tempo wat zo'n schema aangeeft heilig is. Ik gebruik het als een richtlijn. Zelfde voor de afstand, als het goed gaat dan doe ik er graag een kilometer of twee bij, als het wat minder gaat haal ik er wat vanaf. De ene dag voelt 5:15 als snel, de andere dag moet ik me inhouden en voelt datzelfde tempo langzaam.
Trainen moet voor mij wel leuk blijven en dat kan ik alleen maar als ik een beetje kan varieren afhankelijk van hoe ik me die dag voel.
Ik ben toch ook eens aan het kijken voor een schema voor de marathon, nou ja, bij mij is het eigenlijk voor de hoge-veluwetrail van 37km, maar dat is bijna hetzelfde. Als ik mijn laatste 10k wedstrijd opgeef wil hij mij de marathon laten rennen in 2:52:36....quote:Op maandag 27 mei 2013 16:54 schreef Levitas het volgende:
[..]
Zoals Miez al zei, runners World. Ik heb m'n afgelopen tijd van de 10km opgegeven, dus daarom is m'n snelheid ook wat hoger. Het doel tempo voor de HM is volgens het schema 1:54. Lijkt me toch wat te ambitieus, en daar hecht ik nu (nog) helemaal geen waarde aan. Dat is echt nog niet te voorspellen..
quote:Op maandag 27 mei 2013 16:41 schreef streamnl het volgende:
Zoals beloofd mijn verslag. Ik zal proberen om het net zo levendig te maken als sommige hier dat zo goed kunnen.Leuk!SPOILER: let op, het is veel ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom schrijf ik geen verslagen. Het is een heel boekwerk geworden. En dat bij de 10k, laat staan als ik ooit de M ga lopen
Nu vlug douchen en weer naar school![]()
Hier zit les 12 met Evy er weer op, ging super!![]()
Dit keer samen met mijn moeder (zij deed les 10, dus hetzelfde). Ze loopt wat langzamer, dus wilde weten of ik dat ook kon. En het heeft zowaar geholpen, niet veel, maar toch.
Nu 7.30/km ipv rond de 7:00.De loopstukjes ergens rond de 6.00 ipv rond de 5.00 geloof ik. Al met al, voor mij dus heel wat langzamer.
![]()
Voor de geïnteresseerden:
http://www.endomondo.com/workouts/195250733/9947984
Welkomquote:Op maandag 27 mei 2013 17:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook wel mee gaan doen aan dit hardlooptopicBen nu rustig aan het trainen voor de halve marathon 16 juni (ik had me er redelijk impulsief voor ingeschreven, dus had maar 7 weken om echt te trainen). Doel is 1.58 maar daar wil ik eigenlijk onder.
Voorheen heb ik de Dam tot Damloop gelopen in 2009 (10,6 km/u) en twee keer de singelloop, pr is 53 minuten maar daar heb ik flink wat tijd verloren omdat ik 400m voor het einde moest kotsen
Vanavond een fartlek/vaartspel training!
Ja, dat is 10km ja. Ik loop niet bij een atletiekvereniging maar gewoon voor mezelf. Ik loop nu denk ik al 6 of 7 jaar hard, maar altijd naast mijn andere sporten/activiteiten. Ik heb 2 jaar gewedstrijdroeid (7x in de week) dus heb een goede conditie. Maar ben nu ook nog druk als coach dus in sommige periodes heb ik helemaal geen tijd om te lopen, en nu ben ik weer wat actiever met 3 a 4x p/w lopen.quote:Op maandag 27 mei 2013 17:10 schreef Quoi het volgende:
[..]
Welkom![]()
Die 53 minuten geldt voor een 10k?
Loop je overigens bij een (atletiek)vereniging? En hoelang loop je al?
Mooie tijdquote:Op maandag 27 mei 2013 17:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dat is 10km ja. Ik loop niet bij een atletiekvereniging maar gewoon voor mezelf. Ik loop nu denk ik al 6 of 7 jaar hard, maar altijd naast mijn andere sporten/activiteiten. Ik heb 2 jaar gewedstrijdroeid (7x in de week) dus heb een goede conditie. Maar ben nu ook nog druk als coach dus in sommige periodes heb ik helemaal geen tijd om te lopen, en nu ben ik weer wat actiever met 3 a 4x p/w lopen.
De Tata Steel Marquetteloop, omdat die in het dorp is waar mijn ouders wonen (Heemskerk).quote:Op maandag 27 mei 2013 17:24 schreef Quoi het volgende:
[..]
Mooie tijd![]()
Welke HM is het die je gaat lopen? sorry, vragenvuurtje, gewoon nieuwsgierig![]()
Succes met trainen iig!
Nja, sowieso vind ik persoonlijk voor eerste evenementen van die afstand (marathon en halve marathon) dat uitlopen het belangrijkste is. Ja, ik ben ook heel competitief ingesteld, en als ik dan toch een tijd zou moeten noemen die ik zou willen lopen op m`n eerste HM is sub 2 uur. Om meteen 1:54 als doel te nemen, zoals het schema van Runners World aangeeft, vind ik een beetje overdreven. Voor een tweede HM is het voor mij een ander verhaal denk ik..quote:Op maandag 27 mei 2013 17:02 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben toch ook eens aan het kijken voor een schema voor de marathon, nou ja, bij mij is het eigenlijk voor de hoge-veluwetrail van 37km, maar dat is bijna hetzelfde. Als ik mijn laatste 10k wedstrijd opgeef wil hij mij de marathon laten rennen in 2:52:36.... Dat is ook wel een beetje erg ambitieus inderdaad. Maar het schema ziet er verder wel goed uit, als je dat als leidraad gaat gebruiken inderdaad .
Leuke loop is dat!! Heb in Heemskerk gewerkt.quote:Op maandag 27 mei 2013 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De Tata Steel Marquetteloop, omdat die in het dorp is waar mijn ouders wonen (Heemskerk).
Bedankt!
Geinspireerd geraakt door de Italiaanse keuken?quote:Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Leuke loop is dat!! Heb in Heemskerk gewerkt.
1:54 op HM is een pace van 5:24. 10 seconden langzamer per kilometer dan wat je op de 10 hebt gelopen. Als je nog eens 3 maanden extra getraind hebt (je loopt nu toch ook pas 3 maanden toch) dan is sub 1:54 makkelijk haalbaar.quote:Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nja, sowieso vind ik persoonlijk voor eerste evenementen van die afstand (marathon en halve marathon) dat uitlopen het belangrijkste is. Ja, ik ben ook heel competitief ingesteld, en als ik dan toch een tijd zou moeten noemen die ik zou willen lopen op m`n eerste HM is sub 2 uur. Om meteen 1:54 als doel te nemen, zoals het schema van Runners World aangeeft, vind ik een beetje overdreven. Voor een tweede HM is het voor mij een ander verhaal denk ik..
Zeg dat nou nieeeeet!quote:Op maandag 27 mei 2013 17:37 schreef Onama het volgende:
[..]
1:54 op HM is een pace van 5:24. 10 seconden langzamer per kilometer dan wat je op de 10 hebt gelopen. Als je nog eens 3 maanden extra getraind hebt (je loopt nu toch ook pas 3 maanden toch) dan is sub 1:54 makkelijk haalbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |