Haha succesquote:Op maandag 27 mei 2013 16:23 schreef Levitas het volgende:
[..]
Zelfde schema aan het doen als waar ik mee ga beginnen, zo te zien. Ben echt heel erg benieuwd hoe mij die 2x1600 meter afgaan. En heb er echt mega veel zin in al, hoewel ik nu al weet ik dood zal gaan tijdens het lopen (de intervals van m`n eerste training is op 5:11 min/km!)
Hoe heb je dat trainingstempo bepaalt? Ik heb een MyAsics schema en die zegt dan dat ik Snel moet lopen en geeft dan als tempo 5:30 (wat voor mij comfortabel is). Voel het meestal zelf een beetje aan wat Comfortabel of Snel is op dat moment.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:23 schreef Levitas het volgende:
[..]
Volgens mij moet je wat minder snel aan je interval beginnen. Je gaat 300 meter onder de 5:00 min/km, terwijl je gemiddelde op 5:20 min/km zou moeten komen. Iets meer doseren, lijkt me?
Zelfde schema aan het doen als waar ik mee ga beginnen, zo te zien. Ben echt heel erg benieuwd hoe mij die 2x1600 meter afgaan. En heb er echt mega veel zin in al, hoewel ik nu al weet ik dood zal gaan tijdens het lopen (de intervals van m`n eerste training is op 5:11 min/km!)
Schema op maat van Runner's World (het tijdschrift dusquote:Op maandag 27 mei 2013 16:25 schreef Onama het volgende:
[..]
Hoe heb je dat trainingstempo bepaalt? Ik heb een MyAsics schema en die zegt dan dat ik Snel moet lopen en geeft dan als tempo 5:30 (wat voor mij comfortabel is). Voel het meestal zelf een beetje aan wat Comfortabel of Snel is op dat moment.
Ahzo, ja ik heb ook bij MyAsics op moeten geven wat wedstrijdtempo was enzo, maar toch ben ik het niet echt eens met hun voorgestelde tijden.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:27 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Schema op maat van Runner's World (het tijdschrift dus). Ik had opgegeven hoelang ik over 10km doe (je kan ook voor andere afstanden opgeven) en dan rolt hij er een schema uit met die tempo's. Ik denk dat Levitas een snellere tijd heeft opgegeven want zijn schema is sneller
Ahh zoquote:Op maandag 27 mei 2013 16:31 schreef Onama het volgende:
[..]
Ahzo, ja ik heb ook bij MyAsics op moeten geven wat wedstrijdtempo was enzo, maar toch ben ik het niet echt eens met hun voorgestelde tijden.
Mijn punt was een beetje, dat je, naar mijn mening, niet moet doen alsof dat tempo wat zo'n schema aangeeft heilig is. Ik gebruik het als een richtlijn. Zelfde voor de afstand, als het goed gaat dan doe ik er graag een kilometer of twee bij, als het wat minder gaat haal ik er wat vanaf. De ene dag voelt 5:15 als snel, de andere dag moet ik me inhouden en voelt datzelfde tempo langzaam.
Trainen moet voor mij wel leuk blijven en dat kan ik alleen maar als ik een beetje kan varieren afhankelijk van hoe ik me die dag voel.
SPOILER: let op, het is veel ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom schrijf ik geen verslagen. Het is een heel boekwerk geworden. En dat bij de 10k, laat staan als ik ooit de M ga lopen
Nu vlug douchen en weer naar school![]()
Zoals Miez al zei, runners World. Ik heb m'n afgelopen tijd van de 10km opgegeven, dus daarom is m'n snelheid ook wat hoger. Het doel tempo voor de HM is volgens het schema 1:54. Lijkt me toch wat te ambitieus, en daar hecht ik nu (nog) helemaal geen waarde aan. Dat is echt nog niet te voorspellen..quote:Op maandag 27 mei 2013 16:31 schreef Onama het volgende:
[..]
Ahzo, ja ik heb ook bij MyAsics op moeten geven wat wedstrijdtempo was enzo, maar toch ben ik het niet echt eens met hun voorgestelde tijden.
Mijn punt was een beetje, dat je, naar mijn mening, niet moet doen alsof dat tempo wat zo'n schema aangeeft heilig is. Ik gebruik het als een richtlijn. Zelfde voor de afstand, als het goed gaat dan doe ik er graag een kilometer of twee bij, als het wat minder gaat haal ik er wat vanaf. De ene dag voelt 5:15 als snel, de andere dag moet ik me inhouden en voelt datzelfde tempo langzaam.
Trainen moet voor mij wel leuk blijven en dat kan ik alleen maar als ik een beetje kan varieren afhankelijk van hoe ik me die dag voel.
Ik ben toch ook eens aan het kijken voor een schema voor de marathon, nou ja, bij mij is het eigenlijk voor de hoge-veluwetrail van 37km, maar dat is bijna hetzelfde. Als ik mijn laatste 10k wedstrijd opgeef wil hij mij de marathon laten rennen in 2:52:36....quote:Op maandag 27 mei 2013 16:54 schreef Levitas het volgende:
[..]
Zoals Miez al zei, runners World. Ik heb m'n afgelopen tijd van de 10km opgegeven, dus daarom is m'n snelheid ook wat hoger. Het doel tempo voor de HM is volgens het schema 1:54. Lijkt me toch wat te ambitieus, en daar hecht ik nu (nog) helemaal geen waarde aan. Dat is echt nog niet te voorspellen..
quote:Op maandag 27 mei 2013 16:41 schreef streamnl het volgende:
Zoals beloofd mijn verslag. Ik zal proberen om het net zo levendig te maken als sommige hier dat zo goed kunnen.Leuk!SPOILER: let op, het is veel ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom schrijf ik geen verslagen. Het is een heel boekwerk geworden. En dat bij de 10k, laat staan als ik ooit de M ga lopen
Hier zit les 12 met Evy er weer op, ging super!![]()
Dit keer samen met mijn moeder (zij deed les 10, dus hetzelfde). Ze loopt wat langzamer, dus wilde weten of ik dat ook kon. En het heeft zowaar geholpen, niet veel, maar toch.
Nu 7.30/km ipv rond de 7:00.De loopstukjes ergens rond de 6.00 ipv rond de 5.00 geloof ik. Al met al, voor mij dus heel wat langzamer.
![]()
Voor de geïnteresseerden:
http://www.endomondo.com/workouts/195250733/9947984
Welkomquote:Op maandag 27 mei 2013 17:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook wel mee gaan doen aan dit hardlooptopicBen nu rustig aan het trainen voor de halve marathon 16 juni (ik had me er redelijk impulsief voor ingeschreven, dus had maar 7 weken om echt te trainen). Doel is 1.58 maar daar wil ik eigenlijk onder.
Voorheen heb ik de Dam tot Damloop gelopen in 2009 (10,6 km/u) en twee keer de singelloop, pr is 53 minuten maar daar heb ik flink wat tijd verloren omdat ik 400m voor het einde moest kotsen
Vanavond een fartlek/vaartspel training!
Ja, dat is 10km ja. Ik loop niet bij een atletiekvereniging maar gewoon voor mezelf. Ik loop nu denk ik al 6 of 7 jaar hard, maar altijd naast mijn andere sporten/activiteiten. Ik heb 2 jaar gewedstrijdroeid (7x in de week) dus heb een goede conditie. Maar ben nu ook nog druk als coach dus in sommige periodes heb ik helemaal geen tijd om te lopen, en nu ben ik weer wat actiever met 3 a 4x p/w lopen.quote:Op maandag 27 mei 2013 17:10 schreef Quoi het volgende:
[..]
Welkom![]()
Die 53 minuten geldt voor een 10k?
Loop je overigens bij een (atletiek)vereniging? En hoelang loop je al?
Mooie tijdquote:Op maandag 27 mei 2013 17:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dat is 10km ja. Ik loop niet bij een atletiekvereniging maar gewoon voor mezelf. Ik loop nu denk ik al 6 of 7 jaar hard, maar altijd naast mijn andere sporten/activiteiten. Ik heb 2 jaar gewedstrijdroeid (7x in de week) dus heb een goede conditie. Maar ben nu ook nog druk als coach dus in sommige periodes heb ik helemaal geen tijd om te lopen, en nu ben ik weer wat actiever met 3 a 4x p/w lopen.
De Tata Steel Marquetteloop, omdat die in het dorp is waar mijn ouders wonen (Heemskerk).quote:Op maandag 27 mei 2013 17:24 schreef Quoi het volgende:
[..]
Mooie tijd![]()
Welke HM is het die je gaat lopen? sorry, vragenvuurtje, gewoon nieuwsgierig![]()
Succes met trainen iig!
Nja, sowieso vind ik persoonlijk voor eerste evenementen van die afstand (marathon en halve marathon) dat uitlopen het belangrijkste is. Ja, ik ben ook heel competitief ingesteld, en als ik dan toch een tijd zou moeten noemen die ik zou willen lopen op m`n eerste HM is sub 2 uur. Om meteen 1:54 als doel te nemen, zoals het schema van Runners World aangeeft, vind ik een beetje overdreven. Voor een tweede HM is het voor mij een ander verhaal denk ik..quote:Op maandag 27 mei 2013 17:02 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben toch ook eens aan het kijken voor een schema voor de marathon, nou ja, bij mij is het eigenlijk voor de hoge-veluwetrail van 37km, maar dat is bijna hetzelfde. Als ik mijn laatste 10k wedstrijd opgeef wil hij mij de marathon laten rennen in 2:52:36.... Dat is ook wel een beetje erg ambitieus inderdaad. Maar het schema ziet er verder wel goed uit, als je dat als leidraad gaat gebruiken inderdaad .
Leuke loop is dat!! Heb in Heemskerk gewerkt.quote:Op maandag 27 mei 2013 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De Tata Steel Marquetteloop, omdat die in het dorp is waar mijn ouders wonen (Heemskerk).
Bedankt!
Geinspireerd geraakt door de Italiaanse keuken?quote:Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Leuke loop is dat!! Heb in Heemskerk gewerkt.
1:54 op HM is een pace van 5:24. 10 seconden langzamer per kilometer dan wat je op de 10 hebt gelopen. Als je nog eens 3 maanden extra getraind hebt (je loopt nu toch ook pas 3 maanden toch) dan is sub 1:54 makkelijk haalbaar.quote:Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nja, sowieso vind ik persoonlijk voor eerste evenementen van die afstand (marathon en halve marathon) dat uitlopen het belangrijkste is. Ja, ik ben ook heel competitief ingesteld, en als ik dan toch een tijd zou moeten noemen die ik zou willen lopen op m`n eerste HM is sub 2 uur. Om meteen 1:54 als doel te nemen, zoals het schema van Runners World aangeeft, vind ik een beetje overdreven. Voor een tweede HM is het voor mij een ander verhaal denk ik..
Zeg dat nou nieeeeet!quote:Op maandag 27 mei 2013 17:37 schreef Onama het volgende:
[..]
1:54 op HM is een pace van 5:24. 10 seconden langzamer per kilometer dan wat je op de 10 hebt gelopen. Als je nog eens 3 maanden extra getraind hebt (je loopt nu toch ook pas 3 maanden toch) dan is sub 1:54 makkelijk haalbaar.
Iedere keer weer. Tijdens het lopen zelf is het vaak blegh. Maar zodra ik eenmaal onder de douche sta en me een halve liter water naar binnen heb gegooid voel ik me echt het mannetjequote:Op maandag 27 mei 2013 18:03 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik geniet nog steeds van een runnershigh geloof ik, jullie ook?
Hahaquote:Op maandag 27 mei 2013 17:41 schreef Levitas het volgende:
[..]
Zeg dat nou nieeeeet!
Ik heb vanaf volgende week 16 weken om te trainen. En ja, ik loop pas 3 maanden. En man, wat zijn de afgelopen 3 maanden genieten geweest, ondanks een ronduit KUT privé situatie. Het lopen doet me echt goed, ik geniet van hoe m'n lichaam werkt (terwijl ik eerst altijd een luie donder) was.
Oké, ik sla weer door.
quote:Op maandag 27 mei 2013 16:41 schreef streamnl het volgende:
Zoals beloofd mijn verslag. Ik zal proberen om het net zo levendig te maken als sommige hier dat zo goed kunnen.Leuk verslagSPOILER: let op, het is veel ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom schrijf ik geen verslagen. Het is een heel boekwerk geworden. En dat bij de 10k, laat staan als ik ooit de M ga lopen
Daarom vind ik maandag-na-race-dag ook zo leuk, lekker verslagen teruglezen in de trein
Which reminds me, ik moet ook nog een verslagje typen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
in die runnershighoptimisme heb ik me net opgegeven voor de marathon in Istanbulquote:Op maandag 27 mei 2013 18:03 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik geniet nog steeds van een runnershigh geloof ik, jullie ook?
De HM die ik gepland heb staan is de Blackmore's Half Marathon op 22 september, tijdens het Sydney Running Festival. Een haas zou geweldig zijn, maar ik denk niet dat jij het waard vind om ¤1100 - ¤1500 neer te tellen voor een retour vluchtquote:Op maandag 27 mei 2013 18:06 schreef Jero_nimo het volgende:
Welke HM wil je gaan lopen en wanneer is dat precies? Nog een haas nodig?
Lol, dat had ik moeten wetenquote:Op maandag 27 mei 2013 18:10 schreef Levitas het volgende:
[..]
De HM die ik gepland heb staan is de Blackmore's Half Marathon op 22 september, tijdens het Sydney Running Festival. Een haas zou geweldig zijn, maar ik denk niet dat jij het waard vind om ¤1100 - ¤1500 neer te tellen voor een retour vlucht
Gelukkig lopen er haasjes met een ballonetje waar ik achter kan blijvenquote:Op maandag 27 mei 2013 18:11 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Lol, dat had ik moeten weten. Na de ekiden al bijna naar Australië inderdaad. Wel erg gaaf, maar dat hazen wordt het dan niet nee.
Waarom niet? Dik dat je 5km aankan, die ene week training meer of minder gaat echt niet uitmaken (mits je niet ziek bent natuurlijk). Je moet er wel zelf in geloven natuurlijk, anders gaat het nooit lukken.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:09 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
in die runnershighoptimisme heb ik me net opgegeven voor de marathon in Istanbul. Ze hebben een fun-run, 8 en 15 km. 15 is denk ik niet haalbaar voor die tijd, dus ik ga voor de 8.
Zit een beetje in m'n maag met de Ladiesrun over anderhalve week. Door ziekte haal ik het eigenlijk niet om die te lopen, maar wil wel. M'n C25K loopt officieel de 20e af...
Dat is altijd wel makkelijk inderdaad!quote:Op maandag 27 mei 2013 18:12 schreef Levitas het volgende:
[..]
Gelukkig lopen er haasjes met een ballonetje waar ik achter kan blijven
Je mag mij wel komen hazen de 13de van Juliquote:
Moeten lopen zou als een defeat voelen denk ikquote:Op maandag 27 mei 2013 18:12 schreef Onama het volgende:
[..]
Waarom niet? Dik dat je 5km aankan, die ene week training meer of minder gaat echt niet uitmaken (mits je niet ziek bent natuurlijk). Je moet er wel zelf in geloven natuurlijk, anders gaat het nooit lukken.
En mocht het dan toch blijken dat 5km niet gaat lukken dan loop je toch de laatste kilometer? (Al kan ik het me echt niet voorstellen dat als je (bijna) klaar bent met C25K dat je hem dan niet rustig uit kan lopen. Heb zelf ook C25K gedaan en die stoomt je wel echt lekker klaar voor de afstand.
Ik was zo bang voor die eerste keer 20 minuten, en zo blij toen het lukte! Grootste gedeelte van het lopen is mentaal, erin geloven moet je! En sowieso tempo niet te hoog gooien. Eerste 3 weken C25K waren voor mij een hel omdat ik veel te snel wou gaan.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:18 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Moeten lopen zou als een defeat voelen denk ik. Maar dat is natuurlijk onzin. Het is nou niet dat ik de lessen fluitend uitloop, 2x8 ging vorige week nét. Vandaar dat ik me afvraag of het lukt. Maar goed, morgen moet ik 20 minuten achter elkaar, eens kijken hoe dat gaat
.
Voor mij is een wedstrijd lopen zo veel anders dan in m'n eentje. Bij een wedstrijd heb ik veel meer drive om wel gewoon door te gaan, terwijl ik als ik in m'n eentje loop dan keihard zou falen. Het helpt echt om net even dat extra te geven. En er zijn er genoeg die de wedstrijd niet goed kunnen inschatten, er als dolle honden vandoor gaan en na 1km al moeten wandelen. En na 2km weer.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:18 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Moeten lopen zou als een defeat voelen denk ik. Maar dat is natuurlijk onzin. Het is nou niet dat ik de lessen fluitend uitloop, 2x8 ging vorige week nét. Vandaar dat ik me afvraag of het lukt. Maar goed, morgen moet ik 20 minuten achter elkaar, eens kijken hoe dat gaat
.
Horloge kijker!quote:Op maandag 27 mei 2013 18:12 schreef Levitas het volgende:
[..]
Gelukkig lopen er haasjes met een ballonetje waar ik achter kan blijven
Jaaaa, de filmpjes zijn er!
http://www.brandloyalty-i(...)l=NL&gotostream=true
Startnummer: 1874; Kleur shirt: Blauw (net zoals 80% van de lopers).
Kijk die finish dan even.. Ik zie nu pas dat ik héél asociaal inhaalde daar. Dat heb ik écht niet meegekregen tijdens het lopen zelf.
* Levitas Schaamt zich diep
Doe het dan gewoon, even een paar kilometer. Je moet ze toch rustig inlopen.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:21 schreef Levitas het volgende:
Damnit, ik wil echt héél graag een klein, langzaam rondje gaan lopen op m`n nieuwe schoenen (onder het mom van een herstelrondje), maar weet niet of het verstandig is
Ja, dat viel me ook al op. Ik kijk bijna bij elk filmpje wel even op m`n horloge en ook dat heb ik niet echt in de gaten tijdens het lopen. Misschien dat het nu wat meer was omdat ik zó gefocussed was op de tijd, misschien ook totaal onbewust.quote:
Ja, vooral dat. Gisteren tegen de 4K schreeuwde mijn hoofd "ok.. mooi geweest, nu gaan we wandelen, dit tempo is te dol!!" En toch zet je dan door, verzet je gedachten, kijk even rond, zie de finish en verdomd, je kan nog harder.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:19 schreef Onama het volgende:
[..]
Ik was zo bang voor die eerste keer 20 minuten, en zo blij toen het lukte! Grootste gedeelte van het lopen is mentaal, erin geloven moet je! En sowieso tempo niet te hoog gooien. Eerste 3 weken C25K waren voor mij een hel omdat ik veel te snel wou gaan.
quote:Op maandag 27 mei 2013 18:06 schreef Onama het volgende:
[..]
Iedere keer weer. Tijdens het lopen zelf is het vaak blegh. Maar zodra ik eenmaal onder de douche sta en me een halve liter water naar binnen heb gegooid voel ik me echt het mannetje
Ik merk erg veel verschil hoe het per dag is. Heeft mee te maken wanneer ik gegeten heb vooral en met of ik een of twee dagen rust heb gehad.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:18 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
.
SPOILER: pas op, foto met omhoogkruipend shirt, en nee in dit geval niet sexy :DOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier de filmpjes. Grappig, bij de laatste cameralocatie, gericht op de finish, ziet het eruit alsof ik nog supersoepel loop. Zo voelde het niet echt meer. Het valt me op dat ik echt heel erg rechtop loop![]()
Zometeen naar de fysio, mag hij even aan mijn gevoelige knie zitten
[ Bericht 29% gewijzigd door Serinde op 27-05-2013 19:18:37 (link naar filmpje toegevoegd) ]
gisteren ook even zo'n schema van myasics gemaakt. In mijn geval voormarathon over 20 weken. Trainingintensiteit zwaar en 3 keer per week. Ik vind de tempo's vrij laag en erg kote loopjes eigenlijk.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:31 schreef Onama het volgende:
[..]
Oh crap is het al zo laatquote:Op maandag 27 mei 2013 19:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
gisteren ook even zo'n schema van myasics gemaakt. In mijn geval voormarathon over 20 weken. Trainingintensiteit zwaar en 3 keer per week. Ik vind de tempo's vrij laag en erg kote loopjes eigenlijk.
Define kort en laag. Wat is je beoogde tempo dan?quote:Op maandag 27 mei 2013 19:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
gisteren ook even zo'n schema van myasics gemaakt. In mijn geval voormarathon over 20 weken. Trainingintensiteit zwaar en 3 keer per week. Ik vind de tempo's vrij laag en erg kote loopjes eigenlijk.
Ik had ook wel een beetje het idee dat ik met het My Asics schema onder mijn kunnen zou lopen. Ik zou langzamer moeten gaan lopen dan dat ik nu doe, met dezelfde afstanden die ik nu ook al doe.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 mei 2013 19:56 schreef clumsy_clown het volgende:
God, net weer zo'n tamponreclame met überblije rennende meisjes.
Ik tijdens het rennen:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Clumsy_clown heeft het antwoord gegeven.
Ik tijdens het rennen:
[ afbeelding ]
Whahaquote:Op maandag 27 mei 2013 19:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik tijdens het rennen:
[ afbeelding ]
Zet 'm op!quote:Op maandag 27 mei 2013 20:01 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik ga verder met mijn 10K schema (ebookhardloopschemas.pdf) , zoveel verschillende gelezen en deze sprak mij het meeste aan. Mooi strak, simpel, en naar mijn gevoel heel doelgericht. Ik ga mij hier helemaal op focussen, nog 16 weken voor de Vredesloop, over 10 weken heb ik het af, misschien 12 als het moet.
Je rent dat schema als twee honden?quote:Op maandag 27 mei 2013 20:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Clumsy_clown heeft het antwoord gegeven.
Aww. Dat is wel heel ergquote:Op maandag 27 mei 2013 19:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik tijdens het rennen:
[ afbeelding ]
Thanks! Maar zo snel als jou heb ik niet voor ogen hoorquote:
Ik tijdens het rennen:
[ afbeelding ]
Dat maakt toch niks uit. Het gaat erom dat je eruit haalt wat er voor jou persoonlijk inzit en dat je daar van geniet. Of je dat nou in 45 minuten doet of in 1,5 uur. So what? Ieder persoon is anders, ieder lichaam is anders. Tijden zijn relatiefquote:Op maandag 27 mei 2013 20:06 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Thanks! Maar zo snel als jou heb ik niet voor ogen hoor
Klopt helemaal.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:07 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat maakt toch niks uit. Het gaat erom dat je eruit haalt wat er voor jou persoonlijk inzit en dat je daar van geniet. Of je dat nou in 45 minuten doet of in 1,5 uur. So what? Ieder persoon is anders, ieder lichaam is anders. Tijden zijn relatief
Wat is dat voor een sport, dan?quote:Op maandag 27 mei 2013 20:06 schreef Quoi het volgende:
Op de boulevard van Rethymon, Kreta heerste echt een fout hardloopsfeertje, die ik nog even zal schetsen. Kwam er ineens uit een zijstraat zo'n chick aangerend, keihard, té hupsig, hield dit 2 minuten vol voor mijn neus. Dan een abrupte stop en 20 push ups. Dan weer hups-spring, abrupte stop en 20 sit-ups. In vol fluister-ornaat inclusief muziek. En hops, daar kwam er nog eentje.
I
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:01 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik ga verder met mijn 10K schema (ebookhardloopschemas.pdf) , zoveel verschillende gelezen en deze sprak mij het meeste aan. Mooi strak, simpel, en naar mijn gevoel heel doelgericht. Ik ga mij hier helemaal op focussen, nog 16 weken voor de Vredesloop, over 10 weken heb ik het af, misschien 12 als het moet.
Kort en laagquote:Op maandag 27 mei 2013 20:03 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je rent dat schema als twee honden?
Schema voor marathon in 4:12 ongeveer.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:45 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Define kort en laag. Wat is je beoogde tempo dan?
Dat dacht ik laatst ook, nergens krijg je het gevoel een sukkel te zijn omdat je zoveel minder kan dan anderen. Je wordt juist trots omdat je door de anderen doorzet en jezelf steeds meer verbaast. Denk dat ik zonder dit forum nooit zo fanatiek was gebleven. Ik vind het zo leuk om alles van anderen te lezen en je gaat al bijna denken dat je de mensen gaat kennen hier hahaquote:Op maandag 27 mei 2013 20:10 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Klopt helemaal.Iedereen zijn eigen target en tempo.
Vindt dat ook leuk in dit hardloopwereldje, die onderlinge felicitaties, puur omdat je ook loopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Bij een M van 4:12 is je wedstrijdtempo 5'58. Dan vind ik dat snelle nog wel redelijk goed zitten denk ik. Ik denk dat je beter kan kijken voor een iets snellere doeltijd anders als je dat zo makkelijk loopt.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:20 schreef hatsaflats het volgende:
Geen intervalletjes? Voor een M in 4:12 vind ik 5:43-5:56 ook niet echt snel nee. En die 5km joggen elke week in het superlangzaam? Dat ben ik volgens mij in schema's alleen als herstelloopje tegengekomen. Wat heb je als start opgegeven qua afstand/tempo?
Hm in 2:00 heb ik als startgegeven opgegeven en als streefdoel M in 4:00.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:20 schreef hatsaflats het volgende:
Geen intervalletjes? Voor een M in 4:12 vind ik 5:43-5:56 ook niet echt snel nee. En die 5km joggen elke week in het superlangzaam? Dat ben ik volgens mij in schema's alleen als herstelloopje tegengekomen. Wat heb je als start opgegeven qua afstand/tempo?
tuurlijk, maar het is maar net wat je wil lezen.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:15 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ga ook eens op zoek naar hardloopboekenmisschien heeft RD nog tips?
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
De Marikenloop dus!onder een spoiler, want lang verhaal met foto's!
Die bijna-juichfotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leuk verslag ook!Ik ben misschien ook wel heel erg intervalletjes gewendquote:Op maandag 27 mei 2013 20:25 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Bij een M van 4:12 is je wedstrijdtempo 5'58. Dan vind ik dat snelle nog wel redelijk goed zitten denk ik. Ik denk dat je beter kan kijken voor een iets snellere doeltijd anders als je dat zo makkelijk loopt.
Als ik mijn tijd bij Asics op de 10km invoer en een M in 3 uur voor schema wil, dan loop ik snel in 3'58 - 4'01, ook net onder het doeltempo wat hij zet op 4'05. N.a.v. mijn 10km tijd maakt hij er een 2:53 Marathon van.
Maar die 15km trainingen in 4'/km lijkt mij nogal extreem, dat zijn bijna wedstrijden die je dan loopt. Dus ik ga nog even kijken wat ik wil gaan doen, sowieso de doeltijd van de M wat lager zetten dan hij aangeeft..
De finish is druk ja. Maar goed, met zoveel dames is dat ook wel een beetje te verwachten. Daar stel je je dan ook op in. Ik denk dat een PR bij de Marikenloop niet haalbaar is als je het van je eindsprint moet hebben. Maar ik vond het wel heel leuk, terwijl ik helemaal niet zo van de ladies-only lopen benquote:Op maandag 27 mei 2013 20:25 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind die finish echt wel afschuwelijk drukDan loop je toch echt in de weg voor een normale sprint.
Vergeleken met de CPC is het echt heel erg rustigquote:Op maandag 27 mei 2013 20:25 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind die finish echt wel afschuwelijk drukDan loop je toch echt in de weg voor een normale sprint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Supergaaf! Well done
![]()
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:35 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Vergeleken met de CPC is het echt heel erg rustigVoordeel zou voor mij wel zijn dat ik niet te hard van start gaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik doe het voor een stuk minderquote:Op maandag 27 mei 2013 18:10 schreef Levitas het volgende:
[..]
De HM die ik gepland heb staan is de Blackmore's Half Marathon op 22 september, tijdens het Sydney Running Festival. Een haas zou geweldig zijn, maar ik denk niet dat jij het waard vind om ¤1100 - ¤1500 neer te tellen voor een retour vlucht
//Edit
Even voor de gein gekeken op de website.. Begintijd: 6:30 AM (`s-ochtends dus!)
Haha jij wel ja. Jij zit ook een stuk dichterbijquote:Op maandag 27 mei 2013 20:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik doe het voor een stuk minder
Ik heb hem op 4 keer per week staan en volgens mij normale intensiteit. Tempo's zijn belachelijk laag inderdaad. Kort vind ik de loopjes niet echt. Heb het idee dat er goed opgebouwd wordt.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ik het schema zo zie voor de komende 4 weken krijg ik wel echt de neiging om het om te gooien. 3 weken hetzelfde en dan de tweede week een temporun ipv met lange duurloop... Toch maar eens kijken of ik het wat om kan gooien. Of gewoon die temporun negeren en er weer 18km comfortabel van maken. Van de andere kant, het loopt nu lekker dus waarom iets veranderen.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
En ook niet te hard finishtquote:Op maandag 27 mei 2013 20:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Voordeel zou voor mij wel zijn dat ik niet te hard van start ga
Het is ook evengoed wel leuk hoor!quote:Op maandag 27 mei 2013 20:50 schreef debeterebob het volgende:
[..]![]()
![]()
Je hebt gelijk
Ik ben bang dat ik ook met zo'n type loop mee ga doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |