abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:47:21 #1
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122959917

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)
pi_122959965
And were back!
pi_122959975
Nee de form is absoluut niet fout. En zoals in het vorige topic te lezen heeft de poster na mij er ook last van. Ik hoorde het namelijk vaker, vandaar de vraag. :)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:50:54 #4
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_122960069
Doe je normale dips of bench dips? Want heb er zelf nooit last van gehad bij weighted dips
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_122960202
Normale dips, maar ik las net dat ik mogelijk te diep ging. Dus ligt het waarschijnlijk aan mijn form. Zal mij er even meer in verdiepen. Ik dacht namelijk dat je gewoon zo diep mogelijk moest gaan.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:55:00 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122960321
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

Duurde even. ik kon geen TT verzinnen dus ik heb tekst van Rip geript. :P

http://startingstrength.w(...)dom_of_Mark_Rippetoe
beter goed gestolen dan slecht verzonnen
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:58:05 #8
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_122960378
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:53 schreef esv7 het volgende:
Normale dips, maar ik las net dat ik mogelijk te diep ging. Dus ligt het waarschijnlijk aan mijn form. Zal mij er even meer in verdiepen. Ik dacht namelijk dat je gewoon zo diep mogelijk moest gaan.
De bedoeling is dat je parallel raakt of er net onder. Als je zo diep mogelijk gaat loop je meer kans op schouder (Rotator Cuff) blessures. Mocht dat gebeuren, reken dan op maanden lang herstellen.
Verbo is terug?
pi_122960438
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:58 schreef Verbosity het volgende:

[..]

De bedoeling is dat je parallel raakt of er net onder. Als je zo diep mogelijk gaat loop je meer kans op schouder (Rotator Cuff) blessures. Mocht dat gebeuren, reken dan op maanden lang herstellen.
Ok zal er goed op letten. Had er alleen de laatste keer een beetje last van daarvoor nooit gehad.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_122960460

gwn bier tijdens training _O- _O- _O- _O_ _O_
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
pi_122960674
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:59 schreef ChesterPerry het volgende:

Haha. Een man sprak mij ooit aan in de gym waar ik werkte en die vertelde dat voordat hij ging trainen hij altijd wat whiskey dronk want dan kreeg hij een betere pomp lolx
pi_122962955
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:38 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het kan, maar 1 shake lijkt me voldoende voor de meeste van ons. Als je 2 shakes(met melk) neemt zou je al op 80 gram eiwitten komen. Plus één stevige maaltijd kan je op 70 gram proteïnen komen. Dan heb je dus 1 maaltijd en 2 shakes, laat staan de andere maaltijden/tussendoortjes.

Iemand van 75 kilo zou er al ruim genoeg aan hebben wat betreft eiwitten. Voor de timing is het belangrijkst dat het rondom de training gebeurd. Dit doe je al met de shake en hoogstwaarschijnlijk met je maaltijd(en)
Het grote verschil is dus hoeveel eiwitten, ik neem 10g voor en na, dat is dus 1/4 van de hoeveelheid die jij opslokt na een training. Mijn shakes bevatten alleen (vers) fruit en eiwitten.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:53:43 #13
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_122963613
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:42 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Het grote verschil is dus hoeveel eiwitten, ik neem 10g voor en na, dat is dus 1/4 van de hoeveelheid die jij opslokt na een training. Mijn shakes bevatten alleen (vers) fruit en eiwitten.
Neem zelf geen shakes. Heb de hoeveelheid van B&F en XXLnutrition van 1 Dosering met melk genomen. Neem aan dat Atemno de aanbevolen hoeveelheid gebruikt.

Maar het punt dat je maaltijden/shakes om je training plaatst blijft staan.
Verbo is terug?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:09:10 #14
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_122964769
Het idee van een workout shake met whey is dat je synergistisch het acute spiersynthese verhogende effect van 3 gram leucine in je whey wil hebben in combinatie met je trainingsprikkel. Doorgaans kom je met 25-30 gram whey, afhankelijk van de hoeveelheid eiwit en concentratie leucine, aan je 3 gram leucine.

Lagere hoeveelheid whey heeft imo geen extra zin als je gewoon gevoed de training in gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 16-02-2013 21:48:25 ]
Confidence through competence
pi_122965431
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:12 schreef Mr.J het volgende:
En als we dan toch met plaatjes gaan strooien heb ik nog een mooie van Luchtkoker gevonden. Net na een goede training en vlak voor hij weer op weg gaat naar z'n cursus 'Begrijpend lezen 0.1'. :s)

[ afbeelding ]

/edit:
[ afbeelding ]

Nu allemaal weer lief zijn en buikspierhulp geven waar gevraagd. :Y)

Ah, het goede oude ad hominem, handig voor eenieder waarbij de intelligentie ontbreekt om het op een zinnige manier op te lossen. :')

Jep, je bent zeker een voorbeeldige user. Keep up the good work. ^O^
Of toch du vader?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:48:11 #16
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_122969893
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:21 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Ah, het goede oude ad hominem, handig voor eenieder waarbij de intelligentie ontbreekt om het op een zinnige manier op te lossen. :')
Nou nou, voor iemand die dingen niet in de context kan zetten heb je een behoorlijk mondje vol over andermans intelligentie. :)

quote:
Jep, je bent zeker een voorbeeldige user. Keep up the good work. ^O^
Dank. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_122970649
Iemand nog tips voor been oefeningen waarbij je zo weinig mogelijk de knie gebruikt? Ik heb zwak kraakbeen in mijn rechterknie dus squats/deadlifts zijn killing en ik wil het liefst niet in een rolstoel belanden :{

[ Bericht 1% gewijzigd door warchaser44 op 16-02-2013 23:14:10 ]
pi_122970895
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:07 schreef warchaser44 het volgende:
Iemand nog tips voor been oefeningen waarbij je zo weinig mogelijk de ROM van de knie gebruikt? Ik heb zwak kraakbeen in mijn rechterknie dus squats/deadlifts zijn killing en ik wil het liefst niet in een rolstoel belanden :{
Goodmournings/stiflegged deadlift voor je hams en gluten maar je quads kun je niet trainen zonder je knieën te buigen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 23:15:06 #19
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122970922
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:59 schreef ChesterPerry het volgende:

Volgens worden negers gewoon echt snel breed wat voor training ze ook doen. Die bij mij in de gym zijn ook echt 2x zo breed als de breedste blanke
  zondag 17 februari 2013 @ 00:05:39 #20
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_122972814
tegenovergestelde van no leg day

pi_122972940
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:05 schreef StraatSoldaat het volgende:

[ afbeelding ]
hou eens op met je onzin
pi_122973060
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:05 schreef StraatSoldaat het volgende:

[ afbeelding ]
Teletubbytech.
  zondag 17 februari 2013 @ 00:37:29 #23
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_122974065
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:15 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Volgens worden negers gewoon echt snel breed wat voor training ze ook doen. Die bij mij in de gym zijn ook echt 2x zo breed als de breedste blanke
Zou best genetisch bepaald kunnen zijn ja
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
pi_122975655
Ik kom hier hoi zeggen, ben recent begonnen met bodybuilden, december. Ben sinds januari ook wat meer op mijn eten gaan letten (lees: ik eet alleen nog maar gezond en haal al mijn macros en 1 keer in de week heb ik een cheat day.)

Wilde afvallen en ben van 74 kilo naar 65 kilo gegaan. Nu wil ik nog verder afvallen voor ik ga bulken.

Enige probleem is dat ik vandaag mijn rug heb verziekt door het touw springen. Is het verstandig om niks meer te trainen of kan ik nog wel biceps en triceps doen?

[ Bericht 18% gewijzigd door vault_tec op 17-02-2013 01:34:00 ]
  zondag 17 februari 2013 @ 02:03:58 #25
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_122976616
Ik word echt helemaal gek van de standing OHP. Krijg de techniek maar niet goed. Ik pak 'm nu met 30kg met moeite, maar zelfs met de losse stang is het stuntelen. Tips? Dit is echt de enige oefening waar ik echt problemen met de form heb. Vooral het initiele omhoog krijgen en het voorbij mijn hoofd krijgen voelt een beetje raar en onnatuurlijk aan.

[ Bericht 19% gewijzigd door Drinky op 17-02-2013 02:19:33 ]
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_122977183
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:03 schreef Drinky het volgende:
Ik word echt helemaal gek van de standing OHP. Krijg de techniek maar niet goed. Ik pak 'm nu met 30kg met moeite, maar zelfs met de losse stang is het stuntelen. Tips? Dit is echt de enige oefening waar ik echt problemen met de form heb. Vooral het initiele omhoog krijgen en het voorbij mijn hoofd krijgen voelt een beetje raar en onnatuurlijk aan.
Raar eigenlijk, want is een van de simpelste compounds. Filmpje van jezelf maken en hier posten? Dan kunnen we gerichter tips geven.

Nu slapen voor de gains ;)
  zondag 17 februari 2013 @ 05:28:54 #27
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_122977727
_O-

Vandaag een gozer in de gym die dacht dat het wel okay was om de barbell te loaden door hem even over het curlrack te leggen. Dat ding stak een kilometer uit aan beide kanten. En jawel, eerst de plates aan één kant doen _O- hup, dat ding verticaal de lucht in :D

Ik wou dat ik er een video van had. Wát een mongool :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 17 februari 2013 @ 09:51:18 #28
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_122978619
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:14 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Goodmournings/stiflegged deadlift voor je hams en gluten maar je quads kun je niet trainen zonder je knieën te buigen.
Good mornings, mourning is rouwen. hehehe.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_122978934
Mensen die zeggen dat je geen abs moet trainen omdat ze zogenaamd in de keuken worden gemaakt :'). Als je vet hebt ga je het idd niet zien maar als je lage vp dan zie je echt duidelijk het verschil tussen iemand die zijn abs trains en iemand die dat niet doet.

En het is niet raar als men 1.5 uur in de gym zit. Als je niet elke set tot failure (wat de meeate doen) gaat dan kan het best zijn dat je pas na 1.5 uur klaar bent. Er zijn genoeg andefe (amateur) bbuilders die zolang trainen.
Failure is success if we learn from it.
  zondag 17 februari 2013 @ 11:50:10 #30
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_122980514
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:03 schreef Drinky het volgende:
Je hoofd zo snel mogelijk onder de stang gooien als 'm presst. Da's tip 1. Ellebogen ten allen tijde naar voren laten wijzen. En niet te breed pakken.
  zondag 17 februari 2013 @ 11:53:04 #31
69994 seto
-|||--------|||-
pi_122980590
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:27 schreef vault_tec het volgende:
Ik kom hier hoi zeggen, ben recent begonnen met bodybuilden, december. Ben sinds januari ook wat meer op mijn eten gaan letten (lees: ik eet alleen nog maar gezond en haal al mijn macros en 1 keer in de week heb ik een cheat day.)

Wilde afvallen en ben van 74 kilo naar 65 kilo gegaan. Nu wil ik nog verder afvallen voor ik ga bulken.

Enige probleem is dat ik vandaag mijn rug heb verziekt door het touw springen. Is het verstandig om niks meer te trainen of kan ik nog wel biceps en triceps doen?
Hoi :W Ja dat kan nog wel.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_122982104
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:17 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Mensen die zeggen dat je geen abs moet trainen omdat ze zogenaamd in de keuken worden gemaakt :'). Als je vet hebt ga je het idd niet zien maar als je lage vp dan zie je echt duidelijk het verschil tussen iemand die zijn abs trains en iemand die dat niet doet.

En het is niet raar als men 1.5 uur in de gym zit. Als je niet elke set tot failure (wat de meeate doen) gaat dan kan het best zijn dat je pas na 1.5 uur klaar bent. Er zijn genoeg andefe (amateur) bbuilders die zolang trainen.
Een dagje of twee snijzaal rocks your world. Wil hiermee niet zeggen dat je ze niet moet trainen..
pi_122985596
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:17 schreef VeniVidiViciV het volgende:

Inderdaad. Maar abs hebben bij mij niet de hoogste prioriteit. Ik train mijn abs trouwens ook gewoon dmv 3*8, zie soms gasten 30 herhalingen doen of zo, is toch nergens voor nodig?

Vandaag vreetdagje trouwens, morgen beginnen de colleges weer waardoor ik iets meer ritme heb en dus ook kan trainen
  zondag 17 februari 2013 @ 17:13:27 #34
55709 Stereotomy
pi_122994831
Was van plan om eens met de hype mee te gaan en paardenbiefstuk uit te proberen binnenkort. Schijnen wat voordelen aan te zitten tov runderbief: goedkoper per kg, malser, minder vet (als dat je ding is), hogere omega-3 gehalte in het vet (tov niet-gras gevoerde runderen).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2882581/

Iemand hier die al regelmatig paardenbiefstuk eet?
pi_122994921
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 05:28 schreef star_gazer het volgende:
_O-

Vandaag een gozer in de gym die dacht dat het wel okay was om de barbell te loaden door hem even over het curlrack te leggen. Dat ding stak een kilometer uit aan beide kanten. En jawel, eerst de plates aan één kant doen _O- hup, dat ding verticaal de lucht in :D

Ik wou dat ik er een video van had. Wát een mongool :')
:')

Gister had iemand de smith-machine volledig vol geladen met plates om vervolgens een poging te wagen tot squatten. Hij kwam niet verder dan een hoek van 30 graden denk ik. En ondertussen z'n trainingsmaatje vragend aankijken of ie het wel goed deed. Waarschijnlijk had hij zelf wel door dat het niet helemaal klopte en is een van de "instructeurs" gaan halen om te vragen hoe en wat. Die instructeur begon vervolgens als een bezetene met een bezemsteel op z'n rug op en neer te stuiteren. Hoorde niet wat hij zei, dus misschien was het advies wel in orde, maar het zag er niet uit.

/lief dagboek
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
pi_122995125
Yo, ik heb een vraag over de deadlift.
Sowieso een killer oefening, maar jammer genoeg voel ik stress/spanning op mijn armen wanneer ik de stang loslaat. Een soort van lichte pijnscheut gedurende een seconde, waarna deze weer verdwijnt. En dan voel ik het voornamelijk in mijn bovenarm.

Ik lock wel gewoon m'n armen en gebruik een double overhand grip, probeer een buiging in mijn armen dus zeker te voorkomen. Iemand enig idee wat de oorzaak van deze pijnscheut kan zijn?
  zondag 17 februari 2013 @ 17:20:55 #37
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122995269
quote:
3s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:13 schreef Stereotomy het volgende:
Was van plan om eens met de hype mee te gaan en paardenbiefstuk uit te proberen binnenkort. Schijnen wat voordelen aan te zitten tov runderbief: goedkoper per kg, malser, minder vet (als dat je ding is), hogere omega-3 gehalte in het vet (tov niet-gras gevoerde runderen).

Niet meer, maar ik kan me herinneren dat we het vroeger thuis regelmatig aten. M´n vader werkte bij de bereden politie en een paar straten van de stal zat een paardenslager waar we vaak kwamen.

Ik kan me herinneren dat ik het altijd wel lekker vond. Lekkerder dan ander vlees.
  zondag 17 februari 2013 @ 17:22:29 #38
55709 Stereotomy
pi_122995363
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Niet meer, maar ik kan me herinneren dat we het vroeger thuis regelmatig aten. M´n vader werkte bij de bereden politie en een paar straten van de stal zat een paardenslager waar we vaak kwamen.

Ik kan me herinneren dat ik het altijd wel lekker vond. Lekkerder dan ander vlees.
Ik ben heel benieuwd! Zaterdag was ik al bij de slager/traiteur, maar die was uitverkocht door de hype. Volgende week weer proberen.

Paardenbiefstuk is al voor 5-7 EUR/kg te krijgen. Da's 2-3x zo goedkoop als runderbiefstuk, en als het nog lekkerder is, dan zeker de moeite waard om die eens met regelmaat in de roulatie op te nemen.
  zondag 17 februari 2013 @ 17:26:30 #39
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122995529
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd! Zaterdag was ik al bij de slager/traiteur, maar die was uitverkocht door de hype. Volgende week weer proberen.
Ik zal hier (spanje) ook eens op zoek gaan. Ik heb het tot nu toe niet gezien, maar ook nooit naar op zoek geweest eigenlijk.

Ik weet wel dat spanje paardenvlees uitvoert, vooral naar frankrijk en duitsland waar het meer gegeten wordt. Er gaan zo´n 70 paarden per week spanje uit naar die landen.
  zondag 17 februari 2013 @ 17:30:37 #40
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_122995730
quote:

Vrijdag nog gegeten, goedkoper en makkelijker klaar te maken dan rund.

Tijdje terug kwam ik een link tegen (weet alleen niet meer waar, dacht in deze reeks) over paardenvlees te bestellen. Veel voor weinig :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_122996157
quote:

het is niet te krijgen, vanwege edel dier shit
  zondag 17 februari 2013 @ 17:41:07 #42
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122996219
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Is wel te krijgen hoor. Er zijn alleen niet veel echte paardenslagers meer. Volgens mij kan je het bij een betere slager nog krijgen of in ieder geval bestellen.
  zondag 17 februari 2013 @ 17:45:51 #43
55709 Stereotomy
pi_122996432
Speciale paardenslager idd :)
pi_122996437
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Is wel te krijgen hoor. Er zijn alleen niet veel echte paardenslagers meer. Volgens mij kan je het bij een betere slager nog krijgen of in ieder geval bestellen.
ik lees wel dat paardenvlees met rundvlees wordt vermengt om het vervolgens als puur rund te verkopen, dus er is paardenvlees zat.
  zondag 17 februari 2013 @ 17:51:19 #45
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122996767
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik lees wel dat paardenvlees met rundvlees wordt vermengt om het vervolgens als puur rund te verkopen, dus er is paardenvlees zat.
Ik zeg dan ook niet dat het vlees er niet is, het wordt echter nog weinig verkocht. Als in echt paardenvlees dan, dat het stiekem in van alles verwerkt is is wat anders.

Veel mensen willen het niet eten, er zijn zelfs mensen erg op tegen om paardenvlees te eten.
pi_122996917
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:51 schreef Snakey het volgende:

Veel mensen willen het niet eten, er zijn zelfs mensen erg op tegen om paardenvlees te eten.
Wat een decadentie :P

Vroeger zat bijkans in ieder dorp een paardenslagerij :P
pi_122996955
Afgelopen week ziek geweest, morgen weer naar de gym *O*

Ben benieuwd of de schade meevalt :Y
pi_122997251
http://www.budgetslager.be/assort-versvlees.aspx#.USEMnvJtwfk

paardenvlees uit Argentinië
Daar zit toch veel clennie in, vanwege de fraudes, slechte controle? })

http://fourfourtwo.com/news/restoftheworld/88235/default.aspx
  zondag 17 februari 2013 @ 18:03:28 #49
19297 stinkie
pi_122997363
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hallo Jumbo :')

Ik neem het gewoon mee uit de supermarkt
  zondag 17 februari 2013 @ 18:07:50 #50
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122997556
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:03 schreef stinkie het volgende:

[..]

Hallo Jumbo :')

Ik neem het gewoon mee uit de supermarkt
Ik heb het in Nederland nog nooit in een supermarkt gezien.
pi_122997673
nu op rtl7: de sterkste man
  zondag 17 februari 2013 @ 18:18:59 #52
55709 Stereotomy
pi_122998035
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb het in Nederland nog nooit in een supermarkt gezien.
Alleen paardenrookvlees (plakjes, gezouten), geen paardenbiefstuk helaas :)

In Engeland is als respons op die hele paardenvleesheisa eindelijk paardenbiefstuk in de Tesco's gekomen; hopelijk kunnen we dat ook in Nederland zien, al zullen de prijsen prijzen - gefixt - wel weer een piek weergeven. 8)7
  zondag 17 februari 2013 @ 18:45:57 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122998940
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:18 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Alleen paardenrookvlees (plakjes, gezouten), geen paardenbiefstuk helaas :)

In Engeland is als respons op die hele paardenvleesheisa eindelijk paardenbiefstuk in de Tesco's gekomen; hopelijk kunnen we dat ook in Nederland zien, al zullen de prijsen prijzen - gefixt - wel weer een piek weergeven. 8)7
Yep, maar dat vind ik nou net weer niet lekker, paardenrookvlees.

Hier een discussie over paardenvlees. NWS / Veel Nederlanders geen moreel bezwaar tegen eten van paard

Beb benieuwd waarom mensen het niet willen eten. Een goede reden heb ik tot nu toe nog niet gezien.
pi_123000940
Omdat ze het zielig vinden denk ik. Gewoon gehuil van verwende of "bewuste" mensen.
pi_123003143
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:30 schreef Sapstengel het volgende:
Omdat ze het zielig vinden denk ik. Gewoon gehuil van verwende of "bewuste" mensen.
Jij had familie in iets met paarden zei je toch? Eet je t zelf veel?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_123004360
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:12 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Jij had familie in iets met paarden zei je toch? Eet je t zelf veel?
Klopt, maar zij fokken en handelen in renpaarden en springpaarden, zonde om die te eten :P . Mijn oom heeft wel een slagerij gehad, maar hij deed alleen rund en schapen.

Heb zelf nog nooit paardenvlees gehad eigenlijk, ben wel best benieuwd geworden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sapstengel op 17-02-2013 20:40:30 ]
  zondag 17 februari 2013 @ 21:38:51 #57
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_123008753
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:59 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Raar eigenlijk, want is een van de simpelste compounds. Filmpje van jezelf maken en hier posten? Dan kunnen we gerichter tips geven.

Nu slapen voor de gains ;)
Filmpje maken gaat lastig worden aangezien ik niemand in de gym ken en alleen train. Ik heb de filmpjes van Rippetoe al bekeken maar om de een of andere manier is het nog steeds een beetje lastig.
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:50 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Je hoofd zo snel mogelijk onder de stang gooien als 'm presst. Da's tip 1. Ellebogen ten allen tijde naar voren laten wijzen. En niet te breed pakken.
Volgende keer daar beter op letten dan, want volgens mij pak ik 'm nu te breed met mijn ellebogen naar buiten :') .
Drinky is een baas
pi_123009592
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Klopt, maar zij fokken en handelen in renpaarden en springpaarden, zonde om die te eten :P . Mijn oom heeft wel een slagerij gehad, maar hij deed alleen rund en schapen.

Heb zelf nog nooit paardenvlees gehad eigenlijk, ben wel best benieuwd geworden.
je wordt er zo sterk van, als een paard
  zondag 17 februari 2013 @ 22:04:42 #59
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123010296
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:38 schreef Drinky het volgende:

[..]

Filmpje maken gaat lastig worden aangezien ik niemand in de gym ken en alleen train. Ik heb de filmpjes van Rippetoe al bekeken maar om de een of andere manier is het nog steeds een beetje lastig.

[..]

Volgende keer daar beter op letten dan, want volgens mij pak ik 'm nu te breed met mijn ellebogen naar buiten :') .
Deze zijn erg duidelijk over form.

zondag 17 februari 2013 @ 22:04:46 #60
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_123010300
Echt een shitweek gehad. Maar 1x getraind door verplichtingen op school, en me daardoor en door keelpijn niet aan mijn eten kunnen houden. Dat ik door bullshit als school niet gewoon consistent kan blijven makes me MAD AS HELL BRAH
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_123010420
quote:
8s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:04 schreef Bendoe het volgende:
Echt een shitweek gehad. Maar 1x getraind door verplichtingen op school, en me daardoor en door keelpijn niet aan mijn eten kunnen houden. Dat ik door bullshit als school niet gewoon consistent kan blijven makes me MAD AS HELL BRAH
Is IF niks voor je? Wil t gaan doen als ik ga cutten, want scheelt weer met school enzo
  zondag 17 februari 2013 @ 22:30:48 #62
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123011889
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:06 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Is IF niks voor je? Wil t gaan doen als ik ga cutten, want scheelt weer met school enzo
Hij had ook keelpijn brah.
Seto is zo ene baas he
pi_123011926
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wtf doen die voor chin ups op de achtergrond van het tweede filmpje?
  zondag 17 februari 2013 @ 22:38:39 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123012253
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:31 schreef esv7 het volgende:

[..]

Wtf doen die voor chin ups op de achtergrond van het tweede filmpje?
Crossfit monkey business.
pi_123012650
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:30 schreef seto het volgende:

[..]

Hij had ook keelpijn brah.
Zie ik, was meer een algemene vraag :Y
  zondag 17 februari 2013 @ 23:35:43 #66
77130 star_gazer
pi_123015216
quote:
Gewoon een extra shake wegtikken als je keelpijn hebt.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 17 februari 2013 @ 23:41:18 #67
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123015449
quote:
Je zit toch nog op middelbare school? Als het goed is moet je elke avond tijd hebben om te trainen
pi_123021174
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Hier staat wel wat o.a. http://www.liftbigeatbig.com/2011/09/muscle-confusion-myth.html

[..]

Verder gewoon zoeken op "muscle confusion myth".
Tx.
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dit is een goed boek hier over Carbon. mark rippetoe; practical programming
Tx.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:00 schreef ArteSuave het volgende:
Geen squatrek en dumbells onder de 40kg is geen gym. Vertrekken en een betere zoeken!
Dit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Heb nu wel vit d pillen, dus het was best erg,lol
met het voorjaar en de korte strakke truitjes ben ik meer buiten te vinden >:)
In de winter ALTIJD vitamine D slikken (mijn mening).
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Roid raids gyms, altijd lachen.
Heb jij in je lange BB carriere hier wel eens ervaring mee opgedaan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
Mijn workout duurt anderhalf uur/uur en drie kwartier.
Vooraf neem ik een eiwitshake en achteraf. Maar wanneer kan ik nu
het beste m'n buikspieren doen? Duurt mijn workout te lang als ik
nog een kwartier buikspieren meepak?
En wanneer kan ik het beste buikspieren op rustdagen pakken en moet ik daarvoor en of
daarna eiwitrijk eten/drinken?
Er is al het nodige geschreven, maar in het algemeen worden trainingstijden van 3 kwartier tot 5 kwartier geadviseerd. Dit omdat je, afhankelijk van je conditie, na verloop van tijd door je energievoorraden heen bent en je anaeroob gaat verbranden. Je gaat dan spiermassa afbreken (voor je energievoorziening) i.p.v. opbouwen. Verder ben je als het goed is na een uur wel goed afgepeigerd als je goed zwaar traint.

Om je verder te kunnen helpen is het zinvol als je hier je trainingsschema post.

M.b.t. buikspieren: als je compoundoefeningen als squats, deadlifts, lunges, etc. doet is het niet nodig veel aparte buikspieroefeningen te doen. Als je ze doet, doe ze dan aan het eind van je training.
pi_123021408
Vrijdag een HG 200 gripper binnen gekregen (200 pounds / 91 kg).

Mooie uitdaging om daar reps op te gaan maken de komende tijd :)
pi_123021909
* Weissman telt af tot de dag dat hij weer aan het ijzer mag*
  maandag 18 februari 2013 @ 09:54:05 #71
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123021976
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:18 schreef moonhammer het volgende:
Vrijdag een HG 200 gripper binnen gekregen (200 pounds / 91 kg).

Mooie uitdaging om daar reps op te gaan maken de komende tijd :)
Ik heb geen idee hoe dat zich verhoudt tot het vasthouden van je deadlift bijv.
'k wil ze ook gaan bestellen, maar weet niet welke maat.
Wat DL je als ik vragen mag, en hoe makkelijk gaan deze?
  maandag 18 februari 2013 @ 09:57:54 #72
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123022047
Weet iemand al wanneer de nieuwe Do-Win's te bestellen zijn?
De nieuwe hadden een probleem met de kleurechtheid waardoor ze afgekeurd waren o.i.d.

Eigenlijk wil ik de oude van vorig jaar maatje 43/44 maar die zijn dus ook nergens meer te krijgen.
'k heb zelf ook een probleem met de kleur van die nieuwe, vind die oude veel beschaafder...
pi_123022055
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:54 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe dat zich verhoudt tot het vasthouden van je deadlift bijv.
'k wil ze ook gaan bestellen, maar weet niet welke maat.
Wat DL je als ik vragen mag, en hoe makkelijk gaan deze?
Ik heb ook het gevoel dat ik meer "crushing"strength ontwikkel dan het vasthouden zoals bij deadlift.

Ik DL tot 4x160 kg. Tot 130 kg overhand grip, daarboven switch ik naar alternate vanwege grip.

Ik heb nu die HG 200 en deze kneep ik rechts direct dicht. Links mis ik nog 1 mm of zo (meteen last van mn hand na 1 dag oefenen :')

Voordat ik hier herhalen mee doe ben ik nog wel even bezig iig.
  maandag 18 februari 2013 @ 09:59:38 #74
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123022084
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:58 schreef moonhammer het volgende:

[..]

Ik heb ook het gevoel dat ik meer "crushing"strength ontwikkel dan het vasthouden zoals bij deadlift.

Ik DL tot 4x160 kg. Tot 130 kg overhand grip, daarboven switch ik naar alternate vanwege grip.

Ik heb nu die HG 200 en deze kneep ik rechts direct dicht. Links mis ik nog 1 mm of zo (meteen last van mn hand na 1 dag
ja daar was ik al bang voor. Ik bestel de hg250 of de hg300 wel.
Beschrijving op de site waar ik ze wil gaan kopen slaat nergens op volgens mij.

Zijn er geen instelbare eigenlijk? Kon zo snel niks vinden.
pi_123022191
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:59 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja daar was ik al bang voor. Ik bestel de hg250 of de hg300 wel.
Beschrijving op de site waar ik ze wil gaan kopen slaat nergens op volgens mij.

Zijn er geen instelbare eigenlijk? Kon zo snel niks vinden.
Beschrijving zegt niets. Het viel mij iig tegen dat ik hem links niet direct dicht kreeg.

Zodra je hem een keer of 8 kunt reppen is het tijd voor een zwaardere, dat duurt bij mij nog wel een aantal maanden gok ik zo, dus ik zit wel goed.

Maar als je zwaarder deadlift, zou ik iig zwaarder of twee stuks bestellen.
Er bestaan wel verstelbare geloof ik, maar grippers gaan dusdanig zwaar dat ik me afvraag of zoiets duurzaam is.

/e nu dat ding op de koffietafel ligt heb ik overigens wel de neiging er constant mee te kloten als ik thuis ben. Dat is wel gevaarlijk aangezien ik vanavond wel grip nodig heb voor rugdag 8-)
  maandag 18 februari 2013 @ 10:07:06 #76
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123022220
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:05 schreef moonhammer het volgende:

[..]

Beschrijving zegt niets. Het viel mij iig tegen dat ik hem links niet direct dicht kreeg.

Zodra je hem een keer of 8 kunt reppen is het tijd voor een zwaardere, dat duurt bij mij nog wel een aantal maanden gok ik zo, dus ik zit wel goed.

Maar als je zwaarder deadlift, zou ik iig zwaarder of twee stuks bestellen.
Er bestaan wel verstelbare geloof ik, maar grippers gaan dusdanig zwaar dat ik me afvraag of zoiets duurzaam is.
oke thanks.

Duurzaam ligt aan hoe het ingesteld wordt dan. als je de voorspanning van een veer aanpast zou het wel gewoon duurzaam moeten zijn. Als je iets harder laat klemmen niet nee.

Thanks!
  maandag 18 februari 2013 @ 11:08:00 #77
347683 Boydie12
Dude where's my car?
pi_123023691
Lees hier weleens mee en denk dat ik ook al het een en ander weet over fitness/bodybuilding.
Toch heb ik nog een een aantal vragen. Zelf ben ik zo ecto als het maar kan, maar met een goed schema (lees : eet/train schema) gain ik nog wel redelijk. Kamp wel al 2 jaar met rugklachten helaas.

Ik weeg nu rond de 65/66 kg bij 1,76, heb van de zomer rond de 71 gezeten, dat vond ik er al een soort van goed uitzien. Op het moment train ik niet.

Ik speel ook voetbal (ja ik train m'n benen wel.. ), dus logischerwijs wil ik natuurlijk ook mijn snelheid behouden. Dus wil ik eigenlijk een kilo of 5/6 massa aankomen zonder snelheid te verliezen, dit gaat aanzienlijk langer duren dan dat snelheid verlies niets uitmaakt neem ik aan ?

Ik denk aan SS, welke reps zou ik moeten pakken 8/10/12 x 3/4/5 ? explosief uitvoeren?

Op het moment heb ik ook 3 momenten in de week dat ik voetbal, hierna moet je natuurlijk ook herstellen, is het dan wel mogelijk om goed te kunnen 'trainen' ?

ps: no beachboy, ben toendertijd op advies van heel veel specialisten gestopt met krachttraining maar het kriebelt...
Sexy qua lijf, doch bang voor 't zwempak.
pi_123023979
Welke niveau doe je voetballen ? Intensiteit van training verschilt nogal per klasse dat je speelt.
pi_123024116
En wat zijn je rugklachten exact?

Ik heb 3 jaar geleden thuis gezeten door mijn scoliose & gekantelde bekken (weinig rechte rug voor mij). Maar juist door weer rustig krachtraining op te pakken is mijn rug nu beter dan ooit (qua klachten/kracht & massa)
  maandag 18 februari 2013 @ 12:33:15 #80
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_123026474
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:08 schreef Boydie12 het volgende:
Lees hier weleens mee en denk dat ik ook al het een en ander weet over fitness/bodybuilding.
Toch heb ik nog een een aantal vragen. Zelf ben ik zo ecto als het maar kan, maar met een goed schema (lees : eet/train schema) gain ik nog wel redelijk. Kamp wel al 2 jaar met rugklachten helaas.

Ik weeg nu rond de 65/66 kg bij 1,76, heb van de zomer rond de 71 gezeten, dat vond ik er al een soort van goed uitzien. Op het moment train ik niet.

Ik speel ook voetbal (ja ik train m'n benen wel.. ), dus logischerwijs wil ik natuurlijk ook mijn snelheid behouden. Dus wil ik eigenlijk een kilo of 5/6 massa aankomen zonder snelheid te verliezen, dit gaat aanzienlijk langer duren dan dat snelheid verlies niets uitmaakt neem ik aan ?

Ik denk aan SS, welke reps zou ik moeten pakken 8/10/12 x 3/4/5 ? explosief uitvoeren?

Op het moment heb ik ook 3 momenten in de week dat ik voetbal, hierna moet je natuurlijk ook herstellen, is het dan wel mogelijk om goed te kunnen 'trainen' ?

ps: no beachboy, ben toendertijd op advies van heel veel specialisten gestopt met krachttraining maar het kriebelt...
Je hoeft geen snelheid te verliezen met krachttraining. Ik zou daarom ook niet op kracht maar op explosiviteit trainen. Demon_Hunter even dm'en, die heeft wel mooie explosiviteitsschemaatjes die hij icm American Football doet.

Je hebt trouwens enorm veel baat bij krachttraining naast het voetbal. Krachttraining naast sportspecifieke training wordt erg onderschat in Europa.
Deathlift or Die.
  maandag 18 februari 2013 @ 12:40:30 #81
347683 Boydie12
Dude where's my car?
pi_123026679
ik heb 6 jaar lang op het hoogste jeugd niveau gevoetbald (ben nu 17). De laatste anderhalf jaar constant last van m'n rug gehad en tot op heden is de oplossing nog niet gevonden. Heb rontgenfoto's gemaakt, MRI-scan gehad etc. Ben ook bij zowat alle soort specialisten geweest.. Ze hebben het op Scheuermann gehouden (voor meer info even op wikipedia kijken oid). Echter denk ik zelf dat het iets anders is maar heb zo geen enkel idee wat.

Op dit moment voetbal ik in het eerste elftal bij de plaatselijke club, niet een heel erg hoog niveau.

Je hebt trouwens enorm veel baat bij krachttraining naast het voetbal. Krachttraining naast sportspecifieke training wordt erg onderschat in Europa.

Wat je hier zegt klopt niet, bij alle profclubs en gedeeltelijk zelfs amateur voetbalclubs wordt er zeker (veel) aandacht besteedt aan krachttraining.
pi_123026801
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:08 schreef Boydie12 het volgende:

Kijk eens naar power snatches/power cleans.
Niet bepaald 'langzaam'.

Ik zou het voornamelijk bij grote compounds houden en dan submaximaal blijven.
Bijvoorbeeld 2 frontsquats iedere 30 seconden x10.

Voorbeeld voor explosieve oefeningen:
Snatch, power snatch, hang snatch
clean, power clean, hang clean
push press, jerks
sub maximale front squats, back squats.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  maandag 18 februari 2013 @ 12:47:05 #83
347683 Boydie12
Dude where's my car?
pi_123026932
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:43 schreef 1517 het volgende:

[..]

Kijk eens naar power snatches/power cleans.
Niet bepaald 'langzaam'.

Ik zou het voornamelijk bij grote compounds houden en dan submaximaal blijven.
Bijvoorbeeld 2 frontsquats iedere 30 seconden x10.

Voorbeeld voor explosieve oefeningen:
Snatch, power snatch, hang snatch
clean, power clean, hang clean
push press, jerks
sub maximale front squats, back squats.
Ja inderdaad compounds spreken met sowieso aan, vandaar ook SS.
Maargoed als ik dat filmpje zo kijk, krijg ik alleen daar al pijn in mijn rug van haha.
pi_123027381
Dan kun je het beter niet doen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_123027729
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:47 schreef Boydie12 het volgende:

[..]

Ja inderdaad compounds spreken met sowieso aan, vandaar ook SS.
Maargoed als ik dat filmpje zo kijk, krijg ik alleen daar al pijn in mijn rug van haha.
SS is voor kracht niet voor power.
Olympische lifts = power
powerlifting = strength

Probeer iemand te vinden met ervaring in de olympische lifts. Niks produceert een betere atleet dan een goede mix van veldwerk en olympische lifts.

En laat iemand naar je rug kijken
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  maandag 18 februari 2013 @ 13:35:40 #86
347683 Boydie12
Dude where's my car?
pi_123028536
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:08 schreef 1517 het volgende:

[..]

SS is voor kracht niet voor power.
Olympische lifts = power
powerlifting = strength

Probeer iemand te vinden met ervaring in de olympische lifts. Niks produceert een betere atleet dan een goede mix van veldwerk en olympische lifts.

En laat iemand naar je rug kijken
Ik kan voor de grap even vertellen waar ik allemaal geweest ben :

-Fysiotherapeut club/extern/tante
-Osteopaat
-Manueel therapeut
-Chiropracteur
-Sportfysiotherapeut
-Sportarts
-Huisarts
en nog een aantal, MRI-scan gehad, rontgenfoto's kortom om moe van te worden.
pi_123028598
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Tweede filmpje: op 2 minuten beginnen de mannen op de achtergrond aan de chin-ups... 20 reps in 15 seconden of zo. Leuk om te zien.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
  maandag 18 februari 2013 @ 13:43:18 #88
253447 Ethanolic
pi_123028822
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:40 schreef Boydie12 het volgende:
ik heb 6 jaar lang op het hoogste jeugd niveau gevoetbald (ben nu 17). De laatste anderhalf jaar constant last van m'n rug gehad en tot op heden is de oplossing nog niet gevonden. Heb rontgenfoto's gemaakt, MRI-scan gehad etc. Ben ook bij zowat alle soort specialisten geweest.. Ze hebben het op Scheuermann gehouden (voor meer info even op wikipedia kijken oid). Echter denk ik zelf dat het iets anders is maar heb zo geen enkel idee wat.

Op dit moment voetbal ik in het eerste elftal bij de plaatselijke club, niet een heel erg hoog niveau.

Wat je hier zegt klopt niet, bij alle profclubs en gedeeltelijk zelfs amateur voetbalclubs wordt er zeker (veel) aandacht besteedt aan krachttraining.
Ik heb nergens gezegd dat ze niet aan krachttraining doen.
Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen bij de grootste BVO van Nederland dat er een trainingsintensiteit van 0,0 is in het krachthok. Bij de één na grootste BVO van Nederland is ooit een trainer vertrokken omdat bepaalde 'vedettes' zich te goed voelden voor krachtsport.

Krachttraining in Europa is niets vergeleken Amerikaanse atleten.
Deathlift or Die.
pi_123028913
Heerlijk, naar huis fietsen berg op na het squatten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 18 februari 2013 @ 13:46:15 #90
347683 Boydie12
Dude where's my car?
pi_123028922
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:43 schreef Ethanolic het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat ze niet aan krachttraining doen.Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen bij de grootste BVO van Nederland dat er een trainingsintensiteit van 0,0 is in het krachthok. Bij de één na grootste BVO van Nederland is ooit een trainer vertrokken omdat bepaalde 'vedettes' zich te goed voelde voor krachtsport.
Oke misschien ben ik vergeten te vermelden dat (veel) spelers ook voor zichzelf bij een externe fitness/fysioclub gaan werken aan hun lichaam. Ik weet niet of dit in samenwerking gaat met de clubs of dat dit uit hunzelf gedaan wordt.
pi_123029066
Iemand aanbevelingen voor een gym in Rotterdam? Vanwege een beperkt budget neig ik al gauw naar F4F maar ik weet dat het krachthonk en de aanwezige expertise vrij matig is. Weet iemand andere (goedkope) gyms waar ze wat meer verstand van zaken hebben?
  maandag 18 februari 2013 @ 13:51:36 #92
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123029113
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:46 schreef Boydie12 het volgende:

[..]

Oke misschien ben ik vergeten te vermelden dat (veel) spelers ook voor zichzelf bij een externe fitness/fysioclub gaan werken aan hun lichaam. Ik weet niet of dit in samenwerking gaat met de clubs of dat dit uit hunzelf gedaan wordt.
De voetballers die ik ken doen bij de fitness alleen leg extensions, leg press en calf raises voor hun benen. Als ze de benen tenminste trainen... Voor de rest alleen maar upper body en wat cardio. Dus betwijfel dat ze er veel uit halen.

Moet de eerste nog zien die gaat squatten laat staan de olympische lifts.
Verbo is terug?
  maandag 18 februari 2013 @ 13:58:10 #93
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123029296
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:50 schreef RinkeNL het volgende:
Iemand aanbevelingen voor een gym in Rotterdam? Vanwege een beperkt budget neig ik al gauw naar F4F maar ik weet dat het krachthonk en de aanwezige expertise vrij matig is. Weet iemand andere (goedkope) gyms waar ze wat meer verstand van zaken hebben?
F4F Rotterdam Centraal heeft alles wat je nodig hebt voor krachttraining.
  maandag 18 februari 2013 @ 14:01:38 #94
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123029435
Erger me trouwens dood aan mensen die commentaar geven op je techniek of het gewicht waar je mee traint, kwam gisteren zo'n gast naar me toe die tegen mij zei dat ik veel te zwaar squat en dat dat slecht voor je onderrug is (Heb nog nooit mijn onderrug gevoeld met squatten maar goed). Als iemand mij advies geeft die veel gevorderder dan mij is en veel meer lift dan zal ik dat respecteren en proberen te verwerken maar ga mensen geen advies geven als je zelf met moeite 60kg squat :')
  maandag 18 februari 2013 @ 14:05:53 #95
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_123029606
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:43 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ze niet aan krachttraining doen.
Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen bij de grootste BVO van Nederland dat er een trainingsintensiteit van 0,0 is in het krachthok. Bij de één na grootste BVO van Nederland is ooit een trainer vertrokken omdat bepaalde 'vedettes' zich te goed voelden voor krachtsport.

Krachttraining in Europa is niets vergeleken Amerikaanse atleten.
Ik heb ook wel het idee dat er in de diverse Amerikaanse sporten ook heel wat meer gejuiced wordt als hier in Europa. Maar inderdaad, krachttraining is hier een ondergeschoven kindje bij de meeste voetbalclubs. Verbeek is bijv een trainer die zn spelers wel regelmatig het krachthonk in stuurt, maar dat werd bij Feijenoord bijv. niet geaccepteerd door de oudjes. Die vonden het namelijk niet nodig, want dat hadden ze nog nooit gedaan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_123029722
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:46 schreef Boydie12 het volgende:

[..]

Over krachttraining in het voetbal: het zegt al genoeg dat iemand als Gertjan Verbeek als zeer vooruitstrevend wordt gezien omdat hij krachttraining ziet als integraal onderdeel van het werk van een voetballer. Hij werd hierom zelfs regelmatig belachelijk gemaakt. En als ik mannen met een fysiek als Theo Janssen (een paar seizoenen terug voetballer van het jaar nota bene) de velden zie bevolken ga je mij niet wijsmaken dat krachttraining bij alle eredivisie clubs deel uitmaakt van het trainingsprogramma. Toen ik de biografie van Zlatan las stond ik echt verbaasd van (het gebrek aan) de begeleiding bij Ajax wat betreft ondersteunende training en voeding. Hij is pas in Italië zo'n beul geworden. Het zal de laatste jaren wel wat verbeterd zijn maar in vergelijking met andere landen en sporten is het nog steeds ondermaats. Het is zeker op de lagere niveaus veel aan de voetballer zelf wat hij met krachttraining wil, en niet zelden gaat het dan alleen om het esthetische aspect. Jou gaat het hier ook voornamelijk om maak ik op uit je post (?). In dat geval denk ik dat je niet heel veel inlevert aan snelheid als je compounds doet met zwaar gewicht en niet te veel herhalingen.
  maandag 18 februari 2013 @ 14:13:29 #97
347683 Boydie12
Dude where's my car?
pi_123029893
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:51 schreef Verbosity het volgende:
De voetballers die ik ken doen bij de fitness alleen leg extensions, leg press en calf raises voor hun benen. Als ze de benen tenminste trainen... Voor de rest alleen maar upper body en wat cardio. Dus betwijfel dat ze er veel uit halen.Moet de eerste nog zien die gaat squatten laat staan de olympische lifts.
Vergeet niet dat de romp het belangrijkste gedeelte om te trainen is voor een voetballer.
  maandag 18 februari 2013 @ 14:23:06 #98
157922 fathank
pi_123030223
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:08 schreef CPS2000 het volgende:

[..]

Over krachttraining in het voetbal: het zegt al genoeg dat iemand als Gertjan Verbeek als zeer vooruitstrevend wordt gezien omdat hij krachttraining ziet als integraal onderdeel van het werk van een voetballer. Hij werd hierom zelfs regelmatig belachelijk gemaakt. En als ik mannen met een fysiek als Theo Janssen (een paar seizoenen terug voetballer van het jaar nota bene) de velden zie bevolken ga je mij niet wijsmaken dat krachttraining bij alle eredivisie clubs deel uitmaakt van het trainingsprogramma. Toen ik de biografie van Zlatan las stond ik echt verbaasd van (het gebrek aan) de begeleiding bij Ajax wat betreft ondersteunende training en voeding. Hij is pas in Italië zo'n beul geworden. Het zal de laatste jaren wel wat verbeterd zijn maar in vergelijking met andere landen en sporten is het nog steeds ondermaats. Het is zeker op de lagere niveaus veel aan de voetballer zelf wat hij met krachttraining wil, en niet zelden gaat het dan alleen om het esthetische aspect. Jou gaat het hier ook voornamelijk om maak ik op uit je post (?). In dat geval denk ik dat je niet heel veel inlevert aan snelheid als je compounds doet met zwaar gewicht en niet te veel herhalingen.
Lijkt me sterk dat je in gaat leveren op je snelheid. Vooral trainen op explosiviteit kan juist heel goed met zware gewichten. Of dacht je dat die jongens op de 100-meter sprint vanzelf zo'n lichaam krijgen?

Daar zitten aardig wat trainingsuurtjes in. (Nu heb ik niet de illusie dat die jongens clean zijn, maar je begrijpt m'n voorbeeld wel denk ik..)
pi_123030409
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:01 schreef StraatSoldaat het volgende:
Erger me trouwens dood aan mensen die commentaar geven op je techniek of het gewicht waar je mee traint, kwam gisteren zo'n gast naar me toe die tegen mij zei dat ik veel te zwaar squat en dat dat slecht voor je onderrug is (Heb nog nooit mijn onderrug gevoeld met squatten maar goed). Als iemand mij advies geeft die veel gevorderder dan mij is en veel meer lift dan zal ik dat respecteren en proberen te verwerken maar ga mensen geen advies geven als je zelf met moeite 60kg squat :')
QFT.

"Je moet niet zo diep gaan zitten hoor"
"Doe jij altijd zo veel herhalingen? Zit daar een gedachte achter?"
"Waarom ...x? Oh ja, want ik las laatst dat y"

Of van die opgefokte pubers/tieners die herrie schoppen.
FUAAAAAAAAAARK
pi_123030506
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat je in gaat leveren op je snelheid. Vooral trainen op explosiviteit kan juist heel goed met zware gewichten. Of dacht je dat die jongens op de 100-meter sprint vanzelf zo'n lichaam krijgen?

[ afbeelding ]

Daar zitten aardig wat trainingsuurtjes in. (Nu heb ik niet de illusie dat die jongens clean zijn, maar je begrijpt m'n voorbeeld wel denk ik..)
Wel een beetje zo'n roid buikje :P
pi_123030561
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:23 schreef fathank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nee precies, als je de juiste oefeningen doet ga je juist vooruit in snelheid en explosiviteit. Ik doe zelf aan atletiek en 2 keer per week krachttraining om explosiever en sneller te worden. Voor mij is het balanceren om niet te veel gewicht aan te zetten en wel sterker te worden omdat mijn onderdeel hoogspringen is en ik niet te veel kilo's mee de lucht in wil nemen. Ik ga er van uit dat Boydie12 vooral voor aestethics wil gaan trainen en niet gelijk aan de clean en de snatch wil. Als je alleen gaat zitten vreten en curlen en vijf kilo aanzet dan zal je daar niet sneller van worden, dat was meer wat ik bedoelde.
  maandag 18 februari 2013 @ 14:38:56 #102
347683 Boydie12
Dude where's my car?
pi_123030809
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:32 schreef CPS2000 het volgende:
Nee precies, als je de juiste oefeningen doet ga je juist vooruit in snelheid en explosiviteit. Ik doe zelf aan atletiek en 2 keer per week krachttraining om explosiever en sneller te worden. Voor mij is het balanceren om niet te veel gewicht aan te zetten en wel sterker te worden omdat mijn onderdeel hoogspringen is en ik niet te veel kilo's mee de lucht in wil nemen. Ik ga er van uit dat Boydie12 vooral voor aestethics wil gaan trainen en niet gelijk aan de clean en de snatch wil. Als je alleen gaat zitten vreten en curlen en vijf kilo aanzet dan zal je daar niet sneller van worden, dat was meer wat ik bedoelde.
Nee goed, dit zo wat ik bedoel. Maar hoe pak je zoiets op, net boven je onderhoud zitten met eten of toch gewoon normaal doorgaan en kijken wat het oplevert ?
  maandag 18 februari 2013 @ 14:47:16 #103
157922 fathank
pi_123031071
gewoon ~300 tot ~500 kcal boven onderhoud eten. Wekelijks meten en progress foto's maken. Vind je dat je te vette pens krijgt heb je het er zo weer af natuurlijk. Het is toch iets wat je al doende moet leren. Je moet je eigen lichaam leren kennen, en vooral kijken hoe het reageert op bepaalde trainingsprikkels en voeding.
pi_123031295
En eventueel een nulmeting van je snelheid doen, gewoon iemand laten klokken hoe lang je over een sprint van de middenlijn naar de achterlijn doet (of zelf doen). Kan je dat tussentijds ook een paar keer bijhouden en weet je meteen hoe je ervoor staat.
pi_123032868
quote:
Rotterdam: ik kan je zo snel niet verder helpen.
Niet lullig bedoeld, maar: wat maakt dat je niet iets meer aan een gym uit kunt geven?
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:58 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

F4F Rotterdam Centraal heeft alles wat je nodig hebt voor krachttraining.
Inclusief paupers, mensen die stinken en mensen die met dumbbells gooien.
Is hier een squatrack die ook daadwerkelijk gebruikt kan worden voor het squatten?
Tot hoever gaan de dumbbells?

M.b.t. krachttraining en sporten: bij veel sporten wordt het op topsportniveau inmiddels toegepast. Zo zag ik ooit een documentaire over volgens mij Claudia Pechstein waarbij ze o.a.. squatte en bij mij in de gym is de NL-selectie zwemmers/zwemsters ook vrolijk aan het bankdrukken, clean & pressen etc. Amateursport zal ws. een ander verhaal zijn.
  maandag 18 februari 2013 @ 15:41:56 #106
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123032948
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:39 schreef CarbonC het volgende:

Om op je bovenstaande vraag te antwoorden: ik heb nooit aan de roids gezeten. Wel veel om me heen gezien. Vooral het foute gebruik waar behoorlijk wat dingen misgingen.
pi_123033099
Een collegea van mij sport in Rotterdam, kan het wel aan hem vragen maar ik ben bang dat het niet goedkoop is. Heeft wel een zwembad en squat kooi enzo.
pi_123033318
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Om op je bovenstaande vraag te antwoorden: ik heb nooit aan de roids gezeten. Wel veel om me heen gezien. Vooral het foute gebruik waar behoorlijk wat dingen misgingen.
OK, sorry: het was niet de bedoeling aan jou te vragen of je aan de roids had gezeten; daar ging ik eigenlijk al van uit dat dat niet zo was. Meer van wat je dan zoals ziet gebeuren enzo.
pi_123033520
quote:
http://forum.dutchbodybui(...)ol-rotterdam-314633/
  maandag 18 februari 2013 @ 16:02:01 #110
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123033683
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:52 schreef CarbonC het volgende:

[..]

OK, sorry: het was niet de bedoeling aan jou te vragen of je aan de roids had gezeten; daar ging ik eigenlijk al van uit dat dat niet zo was. Meer van wat je dan zoals ziet gebeuren enzo.
Ah okee. :P

Eh, vooral veel domme agressie. Tot broers die het altijd goed met elkaar konden vinden die elkaar letterlijk van het leven proberen te beroven op de parkeerplaats. Dat was wel het meest extreme.

Maar, impotentie, ballen die net iets groter waren dan een erwt, vreselijk fysieke schreefgroei door verkeerd trainen, belachelijke striae over het hele lichaam. Acne en haaruitval uiteraard. Dat soort shit.
pi_123033808
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Eh, vooral veel domme agressie. Tot broers die het altijd goed met elkaar konden vinden die elkaar letterlijk van het leven proberen te beroven op de parkeerplaats. Dat was wel het meest extreme.

Maar, impotentie, ballen die net iets groter waren dan een erwt, vreselijk fysieke schreefgroei door verkeerd trainen, belachelijke striae over het hele lichaam. Acne en haaruitval uiteraard. Dat soort shit.
Damn dat is wel vrij extreem. Komt dat dan vooral voort uit onkunde en onvoldoende verdieping of niet?
pi_123033907
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat laat zich op fok vrij makkelijk samenvatten: :')
  maandag 18 februari 2013 @ 16:14:49 #113
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123034213
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:04 schreef esv7 het volgende:

[..]

Damn dat is wel vrij extreem. Komt dat dan vooral voort uit onkunde en onvoldoende verdieping of niet?
Dat het onkunde is moge duidelijk zijn. Dit soort gyms zaten vaak in achterbuurten. Bij 1 van die gyms waar ik kwam was de eigenaar net uit de bak. Die zag er niet uit. Je kon zien dat hij enorm groot geweest moest zijn, maar niet getrained had in de tijd dat hij moest brommen. (Twee jaar ofzo, iets vaags met vuurwapens. Nooit naar de reden gevraagd, want dat doe je niet).
Anyway, die had ampullen gewoon achter de bar staan en een ieder die dat wilde kocht een zooi van hem. Volgens mij dus geen extra middelen om op een verantwoorde manier te gebruiken, gewoon hop, spuiten dat spul. :D

Volgens mij is hij niet lang vrij geweest want na iets van een maand of 4 was de gym weer op slot. :')

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:07 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat laat zich op fok vrij makkelijk samenvatten: :')
Yep.
pi_123034699
Lol dat is weer eens wat anders dan dat de mensen achter de balie zelf geen gewicht aanraken.

Schrok me trouwens net dood, ik was aan het deadliften en bezig met de werkset en bij de vierde rep hoorde ik ineens iets kraken. Gelijk het gewicht neer gezet, maar ik voelde niks en de houding van mijn rug was goed.
pi_123035186
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:26 schreef esv7 het volgende:
Lol dat is weer eens wat anders dan dat de mensen achter de balie zelf geen gewicht aanraken.

Schrok me trouwens net dood, ik was aan het deadliften en bezig met de werkset en bij de vierde rep hoorde ik ineens iets kraken. Gelijk het gewicht neer gezet, maar ik voelde niks en de houding van mijn rug was goed.
Hoorde het kraken? Waar ergens? Zo lang je geen pijn of ongemak hebt zal het wel meevallen btw ook met de perfect form kan er wat mis gaan dus een goede vorm is geen garantie voor het niet of wel krijgen van blessures
  maandag 18 februari 2013 @ 16:38:57 #116
55709 Stereotomy
pi_123035245
Ik snap niet hoe mensen kunnen miepen dat ze ' niet te langzaam willen worden door krachttraning' als de snelste sprinter ter wereld er zo uitziet:

Alsof je, beginnend als voetballende rasecto, zo'n fysiek makkelijk binnen 2 jaar haalt met ideaal eten en trainen wat je sowieso niet gaat doen ivm voetbal.
  maandag 18 februari 2013 @ 16:51:05 #117
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123035736
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:26 schreef esv7 het volgende:

Ik had vandaag een keiharde knak in m'n nek bij incline dumbbell presses. :P

Ik raakte meer uit m'n concentratie toen ik 35kg dumbbells lag te douwen en iemand tegen me zei: doing your warming up mate? :')
pi_123035895
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:37 schreef ArteSuave het volgende:

[..]

Hoorde het kraken? Waar ergens? Zo lang je geen pijn of ongemak hebt zal het wel meevallen btw ook met de perfect form kan er wat mis gaan dus een goede vorm is geen garantie voor het niet of wel krijgen van blessures
Oh ok, maar ik had geen bolle onder rug oid. Het leek alsof het gekraak uit mijn lichaam kwam maar ik voelde niks, behalve dat ik een zwaar gewicht in mijn handen had hangen natuurlijk.
Maar met een goede techniek kan het ook goed fout gaan dan?

Ja het zou ook wel mijn nek geweest kunnen zijn ofzo, heb de laatste rep wel afgemaakt. Maar ik dacht gelink aan het ergste, dat ik maanden niet meer kon trainen ofzo.
pi_123036255
quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:38 schreef Stereotomy het volgende:
Ik snap niet hoe mensen kunnen miepen dat ze ' niet te langzaam willen worden door krachttraning' als de snelste sprinter ter wereld er zo uitziet:

Alsof je, beginnend als voetballende rasecto, zo'n fysiek makkelijk binnen 2 jaar haalt met ideaal eten en trainen wat je sowieso niet gaat doen ivm voetbal.
Dat is het zelfde volk dat roept dat je van anabolen niet sterk wordt.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_123036345
quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:04 schreef Push. het volgende:

[..]

Dat is het zelfde volk dat roept dat je van anabolen niet sterk wordt.
Dat dacht ik vroeger ook lol, maar dat was wel op de basisschool ofzo lol. Had iemand gezegd dat het gewoon water was:p.
pi_123036420
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:06 schreef esv7 het volgende:

[..]

Dat dacht ik vroeger ook lol, maar dat was wel op de basisschool ofzo lol. Had iemand gezegd dat het gewoon water was:p.
Whehehe ja :') . Sowieso mensen die komen met dingen als: "bodybuilders zijn niet sterk, dat zijn showspieren en dat is iets anders dan krachtspieren". Sure, daarom zie je Coleman bijvoorbeeld ook BoR's doen met 400lbs :') .
  maandag 18 februari 2013 @ 17:20:03 #122
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_123036864
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:08 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Whehehe ja :') . Sowieso mensen die komen met dingen als: "bodybuilders zijn niet sterk, dat zijn showspieren en dat is iets anders dan krachtspieren". Sure, daarom zie je Coleman bijvoorbeeld ook BoR's doen met 400lbs :') .
495 om precies te zijn :9
Boks van Bendoe _O_
  maandag 18 februari 2013 @ 17:27:46 #123
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123037149
Ja met Coleman kies je er dan ook wel één uit, voormalig powerlifter enzo.
Seto is zo ene baas he
pi_123037254
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:27 schreef seto het volgende:
Ja met Coleman kies je er dan ook wel één uit, voormalig powerlifter enzo.
Johnny jackson nog een sterke bber/pler.
  maandag 18 februari 2013 @ 17:53:26 #125
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123038033
Heb nu een nieuw programma samengesteld voor mezelf aangezien ik de DL,Squat en BP over dagen wil splitsen. En de powerclean toegevoegd samen met muscle-ups(Deed voorheen 1 á 2 sets muscle up en 2 sets pull ups). Het ziet er nu als volgt uit:

Workout A:
SPOILER
Workout B:
SPOILER
Workout C:
SPOILER
Nog op of aanmerking?

[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 18-02-2013 18:03:55 ]
Verbo is terug?
  maandag 18 februari 2013 @ 18:25:41 #126
55709 Stereotomy
pi_123039046
http://brekend.nl/2013/02/18/hoe-zien-200-calorieen-eruit/

Leuk! 'Hoe zien 200 kcals eruit' gesorteerd van laagste energiedichtheid (eerste foto, selderij) naar de hoogste energiedichtheid (laatste foto, boter).

Geeft supergoed inzicht :) Zie je gelijk waarom Paleo-mensen moeilijk dik kunnen worden op zo'n dieet, tenzij ze boter/noten/pindakaas naar binnen blijven schransen.
pi_123039541
quote:
3s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:25 schreef Stereotomy het volgende:
http://brekend.nl/2013/02/18/hoe-zien-200-calorieen-eruit/

Leuk! 'Hoe zien 200 kcals eruit' gesorteerd van laagste energiedichtheid (eerste foto, selderij) naar de hoogste energiedichtheid (laatste foto, boter).

Geeft supergoed inzicht :) Zie je gelijk waarom Paleo-mensen moeilijk dik kunnen worden op zo'n dieet, tenzij ze boter/noten/pindakaas naar binnen blijven schransen.
Pindakaas, chips, nootjes, nice.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2013 18:40:41 ]
  maandag 18 februari 2013 @ 18:57:07 #128
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_123040268
Heeft er iemand ervaring met Dexaprine?
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  maandag 18 februari 2013 @ 18:59:16 #129
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123040355
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:57 schreef leeroy het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Dexaprine?
Ja niet aan te raden als je slecht tegen caffeine kan of een zwakke blaas hebt.

Toen ik nog een noob was kreeg ik een dexaprine sample bij mijn Whey, ik dacht dat het iets als dextrose was en nam het s'avonds na de workout. Ik stond vervolgens 12 uur lang strak (dus pas rond 10 s'ochtends begon het uit te werken) Of het ook daadwerkelijk helpt in de cut weet ik net zo nog niet. Ik gebruik liever geen supps speciaal voor de cut
  maandag 18 februari 2013 @ 19:02:19 #130
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_123040488
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:59 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Toen ik nog een noob was kreeg ik een dexaprine sample bij mijn Whey, ik dacht dat het iets als dextrose was en nam het s'avonds na de workout. Ik stond vervolgens 12 uur lang strak (dus pas rond 10 s'ochtends begon het uit te werken) Of het ook daadwerkelijk helpt in de cut weet ik net zo nog niet. Ik gebruik liever geen supps speciaal voor de cut
Als je het zo leest wat er op internet staat klinkt het allenmaal leuk en aardig, maar ik ben net met mijn creatine kuur begonnen dan is het vast niet handig om ook nog dexaprine te gaan gebruiken denk ik.
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  maandag 18 februari 2013 @ 19:12:29 #131
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123040938
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:02 schreef leeroy het volgende:

[..]

Als je het zo leest wat er op internet staat klinkt het allenmaal leuk en aardig, maar ik ben net met mijn creatine kuur begonnen dan is het vast niet handig om ook nog dexaprine te gaan gebruiken denk ik.
Sinds wanneer kuur je creatine? :P

Je kan het gedurende het hele jaar creatine nemen zonder bijwerkingen, creatine loaden is broscience en je zou het kunnen combineren met dexaprine
  maandag 18 februari 2013 @ 19:26:07 #132
253447 Ethanolic
pi_123041600
Creatine kuur, not sure if..

Ik krijg er heerlijke energie van. Heb zelfs dexa gebruikt op een feest (uiteraard shirtloos) :9
Deathlift or Die.
  maandag 18 februari 2013 @ 19:28:34 #133
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123041712
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:59 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

De werking verschilt per persoon. Ik heb een paar keer dexaprine genomen en merk geen enkel effect.
pi_123041923
Ik krijg morgen een sample binnen bij mijn Whey, zie wel of ik het überhaupt gebruikt.
pi_123042328
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef Ethanolic het volgende:
Creatine kuur, not sure if..

Ik krijg er heerlijke energie van. Heb zelfs dexa gebruikt op een feest (uiteraard shirtloos) :9
Is dat een PWO? Het enige moment wanneer ik die neem is idd wanneer ik op vrijdag na m'n workout een feest heb een ik anders te kapot ben :P .
  maandag 18 februari 2013 @ 19:48:00 #136
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123042627
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:42 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Is dat een PWO? Het enige moment wanneer ik die neem is idd wanneer ik op vrijdag na m'n workout een feest heb een ik anders te kapot ben :P .
Het is een fatburner, deze geeft je meer energie en onderdrukt de honger.
Verbo is terug?
pi_123043013
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:48 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het is een fatburner, deze geeft je meer energie en onderdrukt de honger.
Gewoon hetzelfde effect als pep dus? O-)
  maandag 18 februari 2013 @ 20:01:02 #138
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123043430
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:54 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Gewoon hetzelfde effect als pep dus? O-)
Probeer het de volgende keer wanneer je naar de gym gaat :7
Verbo is terug?
pi_123043644
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:53 schreef Verbosity het volgende:
Heb nu een nieuw programma samengesteld voor mezelf aangezien ik de DL,Squat en BP over dagen wil splitsen. En de powerclean toegevoegd samen met muscle-ups(Deed voorheen 1 á 2 sets muscle up en 2 sets pull ups). Het ziet er nu als volgt uit:

Workout A:
SPOILER
Workout B:
SPOILER
Workout C:
SPOILER
Nog op of aanmerking?
Ziet er kek uit.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 18 februari 2013 @ 20:22:32 #140
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_123044840
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:53 schreef Verbosity het volgende:

Workout A:
SPOILER
Workout B:
SPOILER
Workout C:
SPOILER
Nog op of aanmerking?
Ziet er allround goed uit, flink veel compounds en zwaar.
Boks van Bendoe _O_
  maandag 18 februari 2013 @ 20:23:57 #141
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123044935
Ik merk in de spiegel wel dat het cutten werkt maar ik kom maar niet onder de 90kg op de weegschaal. Is 2900 training 2700 rust dan toch nog te hoog? @ 1.90cm 91kg
pi_123045059
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:23 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik merk in de spiegel wel dat het cutten werkt maar ik kom maar niet onder de 90kg op de weegschaal. Is 2900 training 2700 rust dan toch nog te hoog? @ 1.90cm 91kg
wat is je vetpercentage dan?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 18 februari 2013 @ 20:29:10 #143
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123045209
quote:
Ik heb hetzelfde, ik kom niet van de 97 - 98 kilo vandaan. (1,83 hoog) Maar ik zie wel steeds meer definitie en aders tevoorschijn komen. Ik stap dus maar gewoon niet op de weegschaal.
pi_123045218
quote:
Ja.

Hier 1.91.

2550 rust in de cut nu.

Niet afvallen > kcal inname verder verlagen.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:30:49 #145
58789 Snakey
-||||--------||||-
  maandag 18 februari 2013 @ 20:33:24 #146
55709 Stereotomy
pi_123045491
kcal inname verder verlagen of verbruik omhooggooien idd :Y

Geen zwarte magie aan ;)
  maandag 18 februari 2013 @ 20:37:54 #147
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123045766
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:26 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

wat is je vetpercentage dan?
Geen idee, nooit mee bezig gehouden en ik weet nog steeds niet wat de beste manier is om het te meten.

Heb de oplossing trouwens al gevonden, ga wat minder rijst eten (zit nu op 100g) zit ik ook gelijk niet meer over mijn carb macro heen
pi_123047559
quote:
Als je 1.90 bent is 90kg een mooi gewicht toch beetje aan de lichte kant zelfs.
  maandag 18 februari 2013 @ 21:20:23 #149
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123047947
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:13 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

Als je 1.90 bent is 90kg een mooi gewicht toch beetje aan de lichte kant zelfs.
Niet als je pas een half jaar traint en net klaar bent met bulken
  maandag 18 februari 2013 @ 21:22:16 #150
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_123048067
Bah denk ff een dagje met een maat mee te trainen krijg ik daar te horen 'dat alle begeleiders bezet zijn en dat dus niet kan'.
Bij hoog en laag proberen uit te leggen dat ik al langer dan vandaag train en weet ik wat maar het mocht niet baten dus nu onverrichter zake thuis. grmbl.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_123048344
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:20 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Niet als je pas een half jaar traint en net klaar bent met bulken
Wie kan mij het bulken en cutten eens even kort (maar krachtig ;) ) uitleggen? :@
Wanneer/waarom doe je wat etc etc?
pi_123048789
Energie overschot is mits je voldoende bouwstoffen binnen krijgt zorgt voor maximale spieropbouw is bulk. Met als bij effect dat je vaak ook vet aanmaakt.

Energie deficit daar val je vanaf maar door slim te eten
(de juiste bouwstoffen binnen te krijgen) kan je spier afbraak voor een groot deel voorkomen. is cut..
  maandag 18 februari 2013 @ 21:47:35 #153
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123049649
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:26 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Wie kan mij het bulken en cutten eens even kort (maar krachtig ;) ) uitleggen? :@
Wanneer/waarom doe je wat etc etc?
Ik defineer het als volgt:

Bulken is 500~ kcal boven je behoefte eten met als doel rond een 0,5kg per week aan te zetten. Je lifts zullen makkelijker omhoog gaan omdat je meer spieren aanzet maar ook meer vet.

Cutten is 500~ kcal beneden je behoefte eten met als doel rond de 0,5kg per week af te vallen om zo het vetpercentage te verminderen dat je er bij hebt gekregen met de bulk en wat je al had te verminderen. Zolang je je macro's (dagelijke behoefte eiwitten,koolhydraten en vetten) blijft halen zullen je lifts nog steeds omhoog gaan maar niet zo snel.

Deze twee processen wissel je constant af waardoor je uiteindelijk steeds meer droge spiermassa hebt met een lager vetpercentage.

Meeste mensen bulken na de zomer en beginnen met cutten rond deze tijd.
  maandag 18 februari 2013 @ 22:41:40 #154
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_123052859
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:29 schreef Snakey het volgende:
Ik heb hetzelfde, ik kom niet van de 97 - 98 kilo vandaan. (1,83 hoog) Maar ik zie wel steeds meer definitie en aders tevoorschijn komen. Ik stap dus maar gewoon niet op de weegschaal.
Herkenbaar idd. Tijden van (actief) op de weegschaal meten zijn voor mij voorbij gezien ik niet meer over de 100kg zit, spiegel en progressiefoto's zijn de nieuwe leidraad. Moet binnenkort maar een vetmeting gaan doen (heb zelf zo'n accumeasure plastic geval maar die kan nooit echt accuraat zijn).

quote:
13s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:22 schreef VASND het volgende:
Bah denk ff een dagje met een maat mee te trainen krijg ik daar te horen 'dat alle begeleiders bezet zijn en dat dus niet kan'.
Bij hoog en laag proberen uit te leggen dat ik al langer dan vandaag train en weet ik wat maar het mocht niet baten dus nu onverrichter zake thuis. grmbl.
Bij wat voor gare gym train jij dan? Waarom zouden er begeleiders nodig moeten zijn :? .

En op een verder wat unrelated note. Goede gain op de deadlift vergeleken met de vorige week, squat minder tot geen gain, maar dat is omdat ik mijn form heb verbeterd en dieper ga en dat dus een stuk zwaarder is :') . Naast krachtgains ook in BF gezakt afgaande van foto's van een maandje terug. 4 pack abs zijn nu ietwat zichtbaar maar de onderste 2 en mijn heupen zijn nog omhuld met vet, nog een lange weg te gaan dus :) .
Drinky is een baas
  maandag 18 februari 2013 @ 22:49:36 #155
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_123053328
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:41 schreef Drinky het volgende:

[..]

Bij wat voor gare gym train jij dan? Waarom zouden er begeleiders nodig moeten zijn :? .
Normaal in Nijmegen bij het USC wat dikke prima is maar ik ben recent verhuisd vanwege stage en ben hier in Alphen a/d Rijn aan het rondkijken naar een fijne tent. Jawi gaat 'm dus niet worden.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  maandag 18 februari 2013 @ 22:59:21 #156
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123053866
Hoop wel dat die squatbips wat minder wordt in de cut, chicks miren wel maar ik vind het zelf niet staan
  maandag 18 februari 2013 @ 23:22:58 #157
77130 star_gazer
pi_123055039
Zo, Nederland gaat de cut in, maar Australië gaat maar eens voorzichtig aan beginnen met bulken :7
-
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:07:50 #158
55709 Stereotomy
pi_123056977
Bulken - energieoverschot, vetopslag, goed hormonaal milieu voor spiergroei

Cutten - energietekort, vetafname, slechter hormonaal milieu voor spiergroei
pi_123057074
Bulken is gewoon hamburgers eten en cutten is kip, rijst en spinazie eten.
If not now, then when.
pi_123057730
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:47 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik defineer het als volgt:

Bulken is 500~ kcal boven je behoefte eten met als doel rond een 0,5kg per week aan te zetten. Je lifts zullen makkelijker omhoog gaan omdat je meer spieren aanzet maar ook meer vet.

Cutten is 500~ kcal beneden je behoefte eten met als doel rond de 0,5kg per week af te vallen om zo het vetpercentage te verminderen dat je er bij hebt gekregen met de bulk en wat je al had te verminderen. Zolang je je macro's (dagelijke behoefte eiwitten,koolhydraten en vetten) blijft halen zullen je lifts nog steeds omhoog gaan maar niet zo snel.

Deze twee processen wissel je constant af waardoor je uiteindelijk steeds meer droge spiermassa hebt met een lager vetpercentage.

Meeste mensen bulken na de zomer en beginnen met cutten rond deze tijd.
Duidelijk. Dank :Y)

Het lijkt me niet dat bulken per se nodig is toch? Het lijkt me alleen dat je daardoor meer uit je training haalt en sneller progressie boekt?
Of raden jullie het toch wel aan? Ookal is het nu de tijd om te gaan cutter voor de meesten.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:28:30 #161
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123057813
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:25 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Duidelijk. Dank :Y)

Het lijkt me niet dat bulken per se nodig is toch? Het lijkt me alleen dat je daardoor meer uit je training haalt en sneller progressie boekt?
Of raden jullie het toch wel aan? Ookal is het nu de tijd om te gaan cutter voor de meesten.
Hangt er van af wat je doel is. Je kan ook massa aanzetten zonder te bulken maar dat gaat echt veel en veel langzamer
pi_123057975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:28 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Hangt er van af wat je doel is. Je kan ook massa aanzetten zonder te bulken maar dat gaat echt veel en veel langzamer
Nouja het is wel de bedoeling om massa aan te zetten. Weeg nu 80 kg met 1.93m, dus naar de 90kg is tot dusver mijn doel.
pi_123058034
Ik zou gewoon bulken en goed in de spiegel blijven kijken dat er niet te veel vet bijkomt. Als je er voor de zomer ripped uit wilt zien ben je toch te laat.
pi_123058656
Bulken is gewoon een populaire term om boven je calorisch onderhoudsniveau te eten. Het is aan jou om uit te vinden wat voor jou het beste werkt. Relatief meer boven onderhoud eten zorgt ook voor een grotere vet-toename, ten opzichte van relatief weinig boven onderhoud eten.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 07:55:27 #165
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123060768
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:35 schreef esv7 het volgende:
Ik zou gewoon bulken en goed in de spiegel blijven kijken dat er niet te veel vet bijkomt. Als je er voor de zomer ripped uit wilt zien ben je toch te laat.
De zomer begint officieel pas 21 juli he. Ik weet niet hoeveel pond er wel niet af moet dan? :+
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:05:47 #166
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123060865
quote:
6s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:22 schreef star_gazer het volgende:
Zo, Nederland gaat de cut in, maar Australië gaat maar eens voorzichtig aan beginnen met bulken :7
Vreten kreng

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 19-02-2013 08:18:44 ]
pi_123062760
quote:
6s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:22 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben al een jaar aan het bulken, u mad ?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:30:33 #168
55709 Stereotomy
pi_123063433
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:33 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Nouja het is wel de bedoeling om massa aan te zetten. Weeg nu 80 kg met 1.93m, dus naar de 90kg is tot dusver mijn doel.
Dan zou ik licht boven onderhoud eten en iets vetaanzet voor lief nemen. Dit is echt iets wat je voor jezelf moet bepalen: hoeveel boven onderhoud wil ik eten, en hoeveel vet wil ik daarbij aanzetten, wat is realistisch?

http://scoobysworkshop.com/muscle-gain-calculator/

Je gemiddelde gewichtstoename zal spier + vet zijn, je gewichtsfluctuaties water; de meeste mensen overschatten hun spiertoename enorm imo, en zullen een pens kweken in de bulk - ook dit is ervaring zodat je het de volgende keer wel op een juiste tempo doet. Gezien je stats ben je nu heel erg mager, en zal iets meer vet aan je lichaam niet zo'n probleem zijn.

Bulken op een voor jou goed tempo is iets echt heel persoonlijks. Ik denk dat de meeste mensen pas na 2 of 3 bulk cycles (en evenzoveel cut cycles) echt goed bij zichzelf kunnen schatten wat realistisch voor hun is, met als extra moeilijkheid dat je de derde bulk natuurlijk veel minder snel spier aanzet dan je eerste n00bbulk met n00bgains.

Stel dat je 110 kg had gewogen bij 1.93m, dan had ik je aangeraden om gewoon onder onderhoud je n00bgains te maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stereotomy op 19-02-2013 10:37:03 ]
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:31:10 #169
253447 Ethanolic
pi_123063453
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:01 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ik ben al een jaar aan het bulken, u mad ?
Deathlift or Die.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:33:16 #170
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123063837
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:30 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dan zou ik licht boven onderhoud eten en iets vetaanzet voor lief nemen. Dit is echt iets wat je voor jezelf moet bepalen: hoeveel boven onderhoud wil ik eten, en hoeveel vet wil ik daarbij aanzetten, wat is realistisch?

http://scoobysworkshop.com/muscle-gain-calculator/

Je gemiddelde gewichtstoename zal spier + vet zijn, je gewichtsfluctuaties water; de meeste mensen overschatten hun spiertoename enorm imo, en zullen een pens kweken in de bulk - ook dit is ervaring zodat je het de volgende keer wel op een juiste tempo doet. Gezien je stats ben je nu heel erg mager, en zal iets meer vet aan je lichaam niet zo'n probleem zijn.

Bulken op een voor jou goed tempo is iets echt heel persoonlijks. Ik denk dat de meeste mensen pas na 2 of 3 bulk cycles (en evenzoveel cut cycles) echt goed bij zichzelf kunnen schatten wat realistisch voor hun is, met als extra moeilijkheid dat je de derde bulk natuurlijk veel minder snel spier aanzet dan je eerste n00bbulk met n00bgains.

Stel dat je 110 kg had gewogen bij 1.93m, dan had ik je aangeraden om gewoon onder onderhoud je n00bgains te maken.
Ben wel mager ja, maar het is niet dat je me ziet en denkt van "jezus wat een mager ventje". Heb nagenoeg ook nergens vet, op inderdaad een klein pensje na :)
Dat is dan eigenlijk ook eigenlijk mijn enige zorg. Op de rest van mijn lichaam kan prima wat vet bij, maar ben bang dat dat dan vooral naar m'n buik gaat. aangezien dat nu dus de engie plek is waar wat zit

Ik ga deze week voor de grap eens opschrijven wat ik eet. Ben erg benieuwd hoeveel kcal ik naar binnenwerk op een dag.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:47:50 #172
55709 Stereotomy
pi_123063938
Vet gaat bij mannen meestal als eerste naar de buik, dus helaas kunnen we daar weinig aan doen. :)

Voor de rest moet je bepalen tussen welke vetpercentages jij wil leven, dus waartussen jij wil bulken en cutten richting jouw streeffysiek. Argumenten die je kunt gebruiken zijn: zie ik er goed uit, is het makkelijk te behouden, is het gezond, etc.

Voor mij is dat 10% - 15%, voor anderen weer anders.

Opschrijven wat je eet is ^O^ krijg je goed inzicht van.
pi_123064182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 07:55 schreef RaymondK het volgende:

[..]

De zomer begint officieel pas 21 juli he. Ik weet niet hoeveel pond er wel niet af moet dan? :+
Ja oke mischien verkeerd verwoord, maar dan loop je dus met weinig vet en weinig spier.
pi_123064337
Zie nu al op tegen de cut voor de zomer.

Heerlijk om veel te vreten in de winter 8-)

Gelukkig hoeft er bij mij niet zoveel af (go metabolisme! nadeel is wel dat het me klauwen met geld kost om voldoende te eten buiten die cut van 1-2 maanden :') )
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:40:50 #175
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123065932
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:57 schreef moonhammer het volgende:
Zie nu al op tegen de cut voor de zomer.

Heerlijk om veel te vreten in de winter 8-)

Gelukkig hoeft er bij mij niet zoveel af (go metabolisme! nadeel is wel dat het me klauwen met geld kost om voldoende te eten buiten die cut van 1-2 maanden :') )
Ik weet niet wat voor cut jij doet waardoor deze maar 2 maanden duurt tenzij je maar 4 kilo wil afvallen.

Trouwens voor het eerst brinta gemaakt volgens de officiele aanwijzing (250ml+40g brinta)

250 ml is een halve kom :')
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:47:11 #176
55709 Stereotomy
pi_123066113
Vind je dat veel of weinig juist? :)
pi_123066208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:40 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor cut jij doet waardoor deze maar 2 maanden duurt tenzij je maar 4 kilo wil afvallen.

Trouwens voor het eerst brinta gemaakt volgens de officiele aanwijzing (250ml+40g brinta)

Yep, kilootje of 4-5 afhankelijk van hoe ik er voor sta.

Situatieschets; op het moment 1.90 mr en 88 kg. 5 jaar geleden woog ik 63 kg (sportte niet), uiteraard bij dezelfde lengte. Ik heb een redelijk bizar metabolisme.
Afgelopen zomer 3 weken naar thailand (3 keer per dag wokken, zoveel mogelijk eten). Resultaat: 3 kg lichter...

Als ik 1-2 maanden mijn cardio flink opschroef en ~500 kcal van mijn dieet afschaaf ben ik binnen no-time weer een stuk droger. Mijn bulk zit rond de 3500 a 4000 kcal per dag, beetje afhankelijk van drukte en eet gelegenheid.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:52:47 #178
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123066297
quote:

[..]

lol.
ik doe elke ochtend 150gram droog afgewogen in een soepkom.
Pak een shakebeker, en gooi daar 1/3 in, kraan d'r op, 2 seconden roeren, en dan zo waterig mogelijk gelijk chuggen.
Dan weer 1/3, ff roeren, chuggen en dan weer.

Vooral niet laten staan 10 seconden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:57:40 #179
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123066462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:47 schreef Stereotomy het volgende:
Vind je dat veel of weinig juist? :)
Erg weinig, nam altijd een volle kom met 50g. Blijk ik dus 100kcal~ meer in te nemen dan gedacht. Nu ik alles heb nagemeten zit ik op 2734 actief/2513 rust
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:58:56 #180
55709 Stereotomy
pi_123066513
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:52 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol.
Pak een shakebeker, en gooi daar 1/3 in, kraan d'r op, 2 seconden roeren, en dan zo waterig mogelijk gelijk chuggen.

Jij eet altijd heel grappig :D :@
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:59:16 #181
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123066526
quote:

[..]

lol.

Ik moet al kokhalzen als ik eraan denk :P
Seto is zo ene baas he
pi_123066590
quote:

[..]

lol.

Ik doe altijd met havermout ook zoiets ja. Vermalen havermout in een shakebeker, halve liter melk erover en dan zo snel mogelijk opdrinken.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:02:25 #183
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123066636
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij eet altijd heel grappig :D :@
lol.
kies wel vaak de eenvoudige/snelle manier boven een lekkere manier ja.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:59 schreef seto het volgende:

[..]

Ik moet al kokhalzen als ik eraan denk :P
Ik ook (8>

'k zal het nog erger maken-->
Dan nog 3 zacht gekookte eieren er achter aan, en 20ml olijfolie slok, en een 20ml raapzaadolie slok.
pi_123066863
Wanneer beginnen jullie met cutten? En op welk gewicht/vp zitten jullie op dat mometn en wat willen jullie bereiken? Dit gaat mijn eerste fatsoenlijke cut worden namelijk
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:09:38 #185
55709 Stereotomy
pi_123066931
15% terug naar 10%, voorlopige doel is BMI 24 @ 10% bf.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:10:26 #186
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123066963
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:07 schreef Pastapipos het volgende:
Wanneer beginnen jullie met cutten? En op welk gewicht/vp zitten jullie op dat mometn en wat willen jullie bereiken? Dit gaat mijn eerste fatsoenlijke cut worden namelijk
week of 3 terug begonnen, zat op 103,5kg nu 101kg, wil nooit meer onder de 100kg komen, en naar de 12% toe ongeveer. Bij de start v.d. cut had ik ca 16% of zo (hoop ik)
pi_123067001
Ik train nu 5 maanden, eerst volgende cut is op zijn vroegst deze tijd volgend jaar denk ik.
pi_123067031
Ik doe niet aan cutten, ik train , let op mn eten en mn vet% is vanzelf minder aan het worden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:12:41 #189
55709 Stereotomy
pi_123067056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:12 schreef Questular het volgende:
Ik doe niet aan cutten, ik train , let op mn eten en mn vet% is vanzelf minder aan het worden.
Okee, dus je bent aan het cutten :')
pi_123067060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:11 schreef esv7 het volgende:
Ik train nu 5 maanden, eerst volgende cut is op zijn vroegst deze tijd volgend jaar denk ik.
Ik train nu sinds de zomervakantie serieus, (later daarna pas voeding bijgehouden)
Ik eet nu op gevoel, en weet dat ik meer moet binnenkrijgen dat ik zou denken.
Maar ik wil er gewoon een beetje vetjes af, weer wat meer definitie in borst, buik en rug voornamelijk.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:13:09 #191
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123067066
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

:D
Seto is zo ene baas he
pi_123067088
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

: Ik doe niet aan een x aantal maanden bulken om vervolgens een x aantal maanden te cutten. Dus dan zal ik wel 12 maanden per jaar cutten.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:14:39 #193
55709 Stereotomy
pi_123067116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:14 schreef Questular het volgende:

[..]

: Ik doe niet aan een x aantal maanden bulken om vervolgens een x aantal maanden te cutten. Dus dan zal ik wel 12 maanden per jaar cutten.
x = 12 ? :')
pi_123067144
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

x = 12 ? :')
wat jij wilt.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:16:06 #195
55709 Stereotomy
pi_123067170
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:15 schreef Questular het volgende:

[..]

wat jij wilt.
Sorry hoor, maar als jij na een jaar je vet verloren bent en denkt: hm, ben nu wel heel skinny, mag wel weer extra spier bij, dan ga je dus weer bulken of oneindig lang op recomp (lees: lichte bulk) zitten. Je zit gewoon in een lange cut nu.
pi_123067231
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:12 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Ik train nu sinds de zomervakantie serieus, (later daarna pas voeding bijgehouden)
Ik eet nu op gevoel, en weet dat ik meer moet binnenkrijgen dat ik zou denken.
Maar ik wil er gewoon een beetje vetjes af, weer wat meer definitie in borst, buik en rug voornamelijk.
Ik heb nu ook wel iets meer vet dan eerst, maar het is nog steeds niet veel, ik begon ook met erg weinig vet misschien daarom.
pi_123067294
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:16 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als jij na een jaar je vet verloren bent en denkt: hm, ben nu wel heel skinny, mag wel weer extra spier bij, dan ga je dus weer bulken of oneindig lang op recomp (lees: lichte bulk) zitten. Je zit gewoon in een lange cut nu.
Ik heb een bulk van 3 tot 4 jaar erop zitten (m.a.w vreten en dik worden), dus voordat ik weer massa moet gaan aanzetten ben ik wel een tijdje verder ;)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:20:11 #198
253447 Ethanolic
pi_123067312
quote:

[..]

lol.

:r waarom niet gewoon lekker met whey drinken?
Deathlift or Die.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:20:26 #199
55709 Stereotomy
pi_123067316
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:19 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik heb een bulk van 3 tot 4 jaar erop zitten, dus voordat ik weer massa moet gaan aanzetten ben ik wel een tijdje verder ;)
Da's prima, ik had een bulk van 27 jaar erop zitten (vetklep van BMI = 30 zonder spieren). Toen een cut van 1 jaar, en nu bulk/cut cycles van ongeveer 4-5 / 1-2 maanden :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:20:42 #200
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123067394
Ik heb nu trouwens een best wel zichtbare ader lopen op mijn linker bicep en op de rechter nog niet terwijl ik rechts ben.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:23:47 #202
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123067420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:22 schreef esv7 het volgende:
Ik heb nu trouwens een best wel zichtbare ader lopen op mijn linker bicep en op de rechter nog niet terwijl ik rechts ben.
fap je met links toevallig? :+
pi_123067436
quote:

[..]

Ik heb ooit eens gewogen wat ik als ontbijt naar binnen schuif. De uitkomst was: 0,8 liter melk met 150 gram Brinta (= 2 soepborden).
pi_123067460
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

fap je met links toevallig? :+
Niet eens lol.
pi_123067462
quote:
Is niet zo raar hoor. Heb op mijn rechterkuit ook een zichtbare ader lopen, terwijl ik toch echt beide benen even hard train. Met andere woorden: aders liggen per lichaamsdeel anders.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:27:10 #206
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123067524
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:25 schreef esv7 het volgende:

[..]

Niet eens lol.
Niet eens met links. Dus altijd met rechts begrijp ik _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:24 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens gewogen wat ik als ontbijt naar binnen schuif. De uitkomst was: 0,8 liter melk met 150 gram Brinta (= 2 soepborden).
D'r was een keer zo'n vrachtwagentrekker bij de sterkste man die ff kort geinterviewd werd over z'n ontbijt. 1kg brinta lol. De tering jongens 1kg van die meuk. Of het was een geintje van hem, maar dan ben je toch ruim 5kg verder als je klaar bent... Dat kan ik bijna niet geleuven :X
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:27:48 #207
19297 stinkie
pi_123067540
quote:
Ik ook alleen links. Zelfs zonder pump. En dan moet de echte cut nog beginnen.
pi_123067611
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:27 schreef RaymondK het volgende:

[..]

[..]

D'r was een keer zo'n vrachtwagentrekker bij de sterkste man die ff kort geinterviewd werd over z'n ontbijt. 1kg brinta lol. De tering jongens 1kg van die meuk. Of het was een geintje van hem, maar dan ben je toch ruim 5kg verder als je klaar bent... Dat kan ik bijna niet geleuven :X
Je hebt altijd baas boven baas. Ik vond zelf eigenlijk wel dat ik een redelijk bazenontbijt had.

Heeft trouwens iemand Jarno Hams gezien bij dat schaatsgedoe op tv?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:32:29 #209
157922 fathank
pi_123067690
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:27 schreef RaymondK het volgende:

[..]

[..]

M'n schoonzusje werkt in een horecatent waar die gasten eens een keer geweest zijn. Met z'n allen ontbijten voor de opnames. Er waren nog nooit zoveel broodjes bal verkocht :').
pi_123067707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:29 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Je hebt altijd baas boven baas. Ik vond zelf eigenlijk wel dat ik een redelijk bazenontbijt had.

Heeft trouwens iemand Jarno Hams gezien bij dat schaatsgedoe op tv?
Ja vijf minuten ofzo, hij tilde zijn schaatsster de hele tijd op.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:33:22 #212
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123067721
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:32 schreef fathank het volgende:

[..]

M'n schoonzusje werkt in een horecatent waar die gasten eens een keer geweest zijn. Met z'n allen ontbijten voor de opnames. Er waren nog nooit zoveel broodjes bal verkocht :').
ik snap niet dat d'r nooit eens een ader snapt in zo'n hoofd, of een hartaanval krijgt bij zulke acties. Die gasten zijn echt mega ongezond bezig vaak.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:37:27 #213
253447 Ethanolic
pi_123067844
quote:
Dat heb ik ook. :) Bicep ader op mijn linkerarm is meer zichtbaar, en onderarm aders op mijn rechter arm.
Deathlift or Die.
pi_123067951
Bij mij linker bicep, maar rechter borst schouder na het trainen. Op de onderarmen allebei wel goed zichtbaar na een training.
pi_123068018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:33 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik snap niet dat d'r nooit eens een ader snapt in zo'n hoofd, of een hartaanval krijgt bij zulke acties. Die gasten zijn echt mega ongezond bezig vaak.
Ik heb toch het idee dat veel bewegen / veel spiermassa of iets anders ervoor zorgt dat ze veel meer van dit soort slechte dingen kunnen hebben. Dat zou eens onderzocht moeten worden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:47:25 #216
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123068142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:43 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik heb toch het idee dat veel bewegen / veel spiermassa of iets anders ervoor zorgt dat ze veel meer van dit soort slechte dingen kunnen hebben. Dat zou eens onderzocht moeten worden.
ja idd.
Als ik kijk naar mijn oom, die man is pak hem beet 180cm, boter vet @ 140kg
Sport nu (lees Discovery kijken op de fitness) nauwelijks inspanning leveren natuurlijk. Heeft diabetes 2 uiteraard, drinkt minstens een liter jenever in de week, en elke avond een goeie halve liter wijn... heel andere vorm van te zwaar zijn dan die Sterkste man gasten natuurlijk.

Echt heel aardige man verder, maar echt een tikking time bom volgens mij.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:25:52 #217
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123069342
Die Dave Tate at toch ook meerdere keren per dag Mcdonalds?
Seto is zo ene baas he
pi_123069724
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:33 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Gaat ook over z'n meer dan 20 jaar elke dag eten bij macca's. en hoe ongezond dat is geweest voor m ;p
pi_123069879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:36 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Gaat ook over z'n meer dan 20 jaar elke dag eten bij macca's. en hoe ongezond dat is geweest voor m ;p
Daar dacht ik ook gelijk aan idd. Die at toch ook iedere dag een paar cheeseburgers om aan zijn kcals te komen of zo?
pi_123069957
Hier is ook een beetje een idee van hoe mn definitie achteruit is gegaan tijdens de bulk. Onduidelijk foto's en verschillende poses, maar ter illustratie:

SPOILER
Obliques zijn meegegroeid, dus die zullen een stuk harder zijn na een cut. abs en serratus zijn veeel minder zichtbaar
pi_123069967
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:40 schreef esv7 het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook gelijk aan idd. Die at toch ook iedere dag een paar cheeseburgers om aan zijn kcals te komen of zo?
Yup, 4 geloof ik, samen met 4 friet
pi_123070026
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:42 schreef Pastapipos het volgende:
Hier is ook een beetje een idee van hoe mn definitie achteruit is gegaan tijdens de bulk. Onduidelijk foto's en verschillende poses, maar ter illustratie:

SPOILER
Vergeleken daarmee ben ik dreamer :') . Bij jou is je serratus iig nog te zien :P .
pi_123070364
quote:

SPOILER
Obliques zijn meegegroeid, dus die zullen een stuk harder zijn na een cut. abs en serratus zijn veeel minder zichtbaar
Eeh: dit is voor de bulk?
(nice kleedkamer btw).
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:57:03 #224
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123070593
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:36 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Tof filmpje. Dat die gast al 54 is, je ziet hem niet helemaal duidelijk maar ik schatte hem tussen de 35 en 40 ofzo. Echt bizar hoeveel jonger je eruit kan zien door krachttraining en een goed dieet soms.
Seto is zo ene baas he
pi_123071099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:52 schreef CarbonC het volgende:

[..]

(nice kleedkamer btw).
Was tijdens/redelijk in het begin van de bulk, abs groeiden aardig mee
pi_123071714
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:06 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Was tijdens/redelijk in het begin van de bulk, abs groeiden aardig mee
Doe je goed dan.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 14:24:32 #227
253447 Ethanolic
pi_123072031
quote:

SPOILER
is dat david lloyd?
Deathlift or Die.
pi_123072140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:24 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

is dat david lloyd?
Nope, healthcity :)

Heb jij eigenlijk al eens foto's gepost? Jij traint al een tijdje toch
pi_123072291
quote:

[..]

(nice kleedkamer btw).
Dat dacht ik ook... Ik ben groter en net zo droog. (no pun intended) Twijfel erover om te gaan bulken en dan volgend seizoen in een zwaardere gewichtsklasse uit te komen (worstelaar)
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
pi_123072354
deze deed me trouwens gelijk aan dit draadje denken:

[ Bericht 0% gewijzigd door incompetente-palpeerder op 19-02-2013 14:33:15 (typo) ]
kunst zonder trein
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:01:08 #231
55709 Stereotomy
pi_123073429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:43 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat sowieso :)

Qua kans op CVD aandoeningen:

Regelmatig bewegen > couch potato
Relatief laag bf% > dikke viscerale vetbuik

Dus als je een dikke powerlifter bent, ben je gemiddeld genomen gezonder dan de dikke couch potato, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het geweldig in je aderen gaat. Ken je het verhaal van Dave Tate, de powerlifter?

http://www.t-nation.com/f(...)_dave_tate_project_i

http://www.t-nation.com/f(...)_tate_project_part_2

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 19-02-2013 15:07:42 ]
pi_123073458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:31 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook... Ik ben groter en net zo droog. (no pun intended) Twijfel erover om te gaan bulken en dan volgend seizoen in een zwaardere gewichtsklasse uit te komen (worstelaar)
Hoe lang train je?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:12:42 #233
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123073974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dus als je een dikke powerlifter bent, ben je gemiddeld genomen gezonder dan de dikke couch potato, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het geweldig in je aderen gaat. Ken je het verhaal van Dave Tate, de powerlifter?

[ afbeelding ]

Zo zwaar trainen maakt wel dat je cardiovasculaire systeem stukken gezonder is dan die couch potato. Maar het is inderdaad de vraag hoe ver je kan gaan.

Zo'n 10K kcal met ongezond eten zoals Tate is duidelijk dus te ver.
pi_123075009
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Hoe lang train je?
Ik worstel al zo'n 20 jaar, daarom zette ik er ook bij dat ik het niet slecht bedoelde... Ben nooit zo bezig geweest met BB.
kunst zonder trein
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:06:11 #235
253447 Ethanolic
pi_123076447
quote:

[..]

[ afbeelding ]

4 cheatmeals per week _O_
Deathlift or Die.
pi_123076734
nevermind
pi_123077725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:33 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Ik worstel al zo'n 20 jaar, daarom zette ik er ook bij dat ik het niet slecht bedoelde... Ben nooit zo bezig geweest met BB.
Zo lang leef ik nog nieteens :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Pastapipos op 19-02-2013 16:49:36 ]
pi_123079146
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:31 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Geen idee wat mijn bf% nu is eigenlijk.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:12:02 #239
253447 Ethanolic
pi_123084285
Jongens ik denk dat mijn triceps wat achterlopen. Iemand tips?
Deathlift or Die.
pi_123085041
quote:

[..]

Wat is een couch potato?
pi_123085088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:27 schreef Legatus het volgende:

[..]

Wat is een couch potato?
een bank aardappel
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:29:20 #242
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123085172
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:27 schreef Legatus het volgende:

[..]

Wat is een couch potato?
Iemand die heel de dag op de bank hangt.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:30:49 #243
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_123085249
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Iemand die heel de dag op de bank hangt.
Like a bag of potatoes... on a couch...
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_123085439
LOL . Ok, ik dacht dat er iets anders mee werd bedoeld. thnx
pi_123085684
Donderdag 28 februari op Nederland 2, 21:05 u. Brandpunt Reporter over dopingdealers (vooral in sportscholen) :D :P
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:40:57 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123085762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:39 schreef THEFXR het volgende:
Donderdag 28 februari op Nederland 2, 21:05 u. Brandpunt Reporter over dopingdealers (vooral in sportscholen) :D :P
Mmm, komt dat ook op uitzending gemist? Dat kan ik hier niet zien namelijk.
pi_123085910
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mmm, komt dat ook op uitzending gemist? Dat kan ik hier niet zien namelijk.
ja, dat komt ook daar op
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:44:35 #248
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:01:25 #249
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_123086882
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_123087775
Voor de 1e x 150 deadlift gehaald, jaja wat voel ik me nu een baas :)
pi_123087810
quote:

[..]

(nice kleedkamer btw).
Wtf idd, ik heb zo een vierkant hokkie van 4 bij 4 met badkamer tegels :')
pi_123087929
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:18 schreef robskem het volgende:
Voor de 1e x 150 deadlift gehaald, jaja wat voel ik me nu een baas :)
Nice, gratz:) op naar de 200:)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:04:54 #253
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123090269
Oke, een cheesecake van 2kg gemaakt. Nu nog 2 uur voorbereiden op de strijd tussen de cheesecake en mijn maag.
Verbo is terug?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:23:54 #254
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123095451
Zag vandaag iemand 180 kg "squatten".

Alleen het enige wat hij deed was licht door zijn knieien buigen en weer recht staan. Hij was er nog trots op ook :')

Waar halen die mensen hun fitness info vandaan
pi_123095817
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:23 schreef StraatSoldaat het volgende:
Alleen het enige wat hij deed was licht door zijn knieien buigen en weer recht staan. Hij was er nog trots op ook

Kun jij niet wat meer op jezelf letten?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:32:36 #256
19297 stinkie
pi_123096069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:29 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Kun jij niet wat meer op jezelf letten?
Dat soort lui houden het rek bezet. Langdurig meestal.
Wat ik overigens erger vind is dat de "instructeurs" dat soort lui niet helpen. Behalve met blond haar en dikke tieten. Maardie squaten niet
pi_123096314
Denk niet dat dat soort mensen graag hulp willen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_123097585
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ben nu bij deel 2, tof om te zien wat die gasten naar binnen werken
pi_123098550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:23 schreef StraatSoldaat het volgende:
Zag vandaag iemand 180 kg "squatten".

Alleen het enige wat hij deed was licht door zijn knieien buigen en weer recht staan. Hij was er nog trots op ook :')

Waar halen die mensen hun fitness info vandaan
dat is wat jij doet, fitness?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:20:28 #260
157922 fathank
pi_123098766
Het Alpha uurtje is weer begonnen?
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:18:35 #261
77130 star_gazer
pi_123101705
Hou eens schnell op met praten over aders.

Op mijn onderarmen na heb ik nul komma nul. Niks. Zelfs toen ik op 12% zat helemaal nada. Op mijn benen niet, op mijn armen niet. Nergens ;( Ik hoef heus geen roadmap te worden, maar ik zie er dus ook als ik droog ben gewoon rete zacht uit. Zelfs die dikke ader van schouders naar biceps is bij mij onzichtbaar. Zelfs al heb ik nog zo'n dikke pump; he-le-maal niks.

Iemand tips behalve een dikke spuit in de bips??

[ Bericht 7% gewijzigd door star_gazer op 20-02-2013 00:23:54 ]
-
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:27:54 #262
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123101999
quote:
8s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:18 schreef star_gazer het volgende:
Hou eens schnell op met praten over aders.

Op mijn onderarmen na heb ik nul komma nul. Niks. Zelfs toen ik op 12% zat helemaal nada. Op mijn benen niet, op mijn armen niet. Nergens ;( Ik hoef heus geen roadmap te worden, maar ik zie er dus ook als ik droog ben gewoon rete zacht uit. Zelfs die dikke ader van schouders naar biceps is bij mij onzichtbaar. Zelfs al heb ik nog zo'n dikke pump; he-le-maal niks.

Iemand tips behalve roids en gentherapie?
Wat een ander heeft vindt je altijd mooier, omdat het bijzonder is voor jou. Heb zelf wel aardig wat aders op de onderarm en met pump komt het ook bij de schouders/borst tevoorschijn. Vindt het zelf niet echt aantrekkelijk...

Maar enige wat je kan doen is shredded worden door te (droog) trainen. Dus ga lekker bulken voor spiermassa nu de herfst/winter eraan komen. Vervolgens je VP weer langzaam aan verlagen en hopen op je eventuele roadmap :D
Verbo is terug?
pi_123102796

Aderen komen niet zo mooi uit door die zachte belichting, maar ik zag vandaag ook van die gekruiste aderen op mijn schouder. :D

Zeker na een paar sets dips staat mijn hele onderarm strak met dikke induwbare aderen, oud plaatje met stadsbusbelichting. :') (en ja dat was mijn oude tijdelijke Jumbo gym-bag)

Gekke aderen op bovenarm ook.

Ben weer aan het eten trouwens, fuck het voorjaar. w/
  woensdag 20 februari 2013 @ 01:03:38 #264
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_123102861
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:59 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]

Aderen komen niet zo mooi uit door die zachte belichting, maar ik zag vandaag ook van die gekruiste aderen op mijn schouder. :D

Zeker na een paar sets dips staat mijn hele onderarm strak met dikke induwbare aderen, oud plaatje met stadsbusbelichting. :') (en ja dat was mijn oude tijdelijke Jumbo gym-bag)

[ afbeelding ]

Damn panzer, goede fysiek _O_
Drinky is een baas
pi_123103175
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 01:03 schreef Drinky het volgende:

[..]

Damn panzer, goede fysiek _O_
Thanks Drinkert, het gaat weer de goede kant op nu. Chest is wel mijn sterkste punt op het moment, daar zie je op deze foto helaas niets van terug nu. Wanneer daar een beetje pump in zit (cable crossovers!) en ik mijn dunne tanktop aan heb lijkt het monster, postbode-achtig, geen grappen. :') Oversized stuk gorillavlees daar. Heb er ook zo'n gap tussen zitten en dat dikt het effect ook nog aan. :@

Ik train borst en front delts momenteel al bijna een maand niet meer. (behalve bij triceps dips doen ze wel mee) Focus nu op 'binnenkant rug' en rear delts bijtrekken, want dit is foute boel. Kun je nog zo'n leuke V-vorm hebben (20 widegrip pullups achieved), maar mijn schouders hangen finaal naar voren en moet altijd en overal mijn houding corrigeren. :P

Heb me daar echt op verkeken en kan het de SS-soldaten in dit topic ook vooral aanraden: doe je cable rows, rear delt flyes, weet ik het, en focus op die 'binnenkant' van je bovenrug. :o Anders groeit het al snel uit verhouding met al die (bench) presses en pinda's.

Bij mij is het ook echt merkbaar, want dat laatste stukje van cable rows (dus wanneer je binnenkant echt gaat samentrekken) gaat 2x zo zwaar en is heel snel uitgeput vergeleken met het lats-deel. :D Dat moet bijtrekken.

Ziek trouwens hoeveel bloat ik in een weekje kan pakken trouwens, is allemaal water denk ik? :D (bulking abs) Vandaag op stage 11x het toilet bezocht en 5 liter kraanwater gehad. :')
  woensdag 20 februari 2013 @ 03:12:01 #266
360451 From_93_Til_Infinity
This is how we chill...
pi_123104141
^ Wat voor schema gebruik je nu?
  woensdag 20 februari 2013 @ 03:30:50 #267
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123104165
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Going strong :7

Voor de je rug/achterkant schouder zijn muscle-ups ,naast pull-ups, ook fantastisch en leuk om te doen. Het eist vooral explosiviteit en kracht. Als je de explosiviteit en kracht ervoor hebt zeker een keer proberen. Bijkomend voordeel is dat het er alfa uitziet.

En wat zou de bloat anders moeten zijn dan water? Een paar kilo vet lijkt me sterk :P
Verbo is terug?
  woensdag 20 februari 2013 @ 04:22:21 #268
77130 star_gazer
pi_123104213
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooie schouders en traps ^O^
-
pi_123104257
Een stevige PWO laat in de avond is geen aanrader.
BEASTMODE
pi_123104432
quote:
13s.gif Op woensdag 20 februari 2013 05:35 schreef Awesome_ het volgende:
No shit. Daar heb je non-stim pre-workouts voor.
  woensdag 20 februari 2013 @ 07:17:32 #271
77130 star_gazer
pi_123104481
quote:
Lekker 400mg caffeine voor het slapen gaan jwz
-
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:18:19 #272
157922 fathank
pi_123104896
quote:
Je meent het :')
pi_123105447
De Cookie Cream Syngex whey is wel erg zoet...

/firstworldproblems
pi_123105979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 03:12 schreef From_93_Til_Infinity het volgende:
^ Wat voor schema gebruik je nu?
Als ik aan 3x per week toe kom: push/pull/legs, al laat ik veel push-dingen momenteel weg dus. :') Train nu over het algemeen door drukte enzo 2x per week, en dat lijkt dan het meeste op semi-fullbody. Voel me er wel fijn bij nu, ook twee keer per week dem calves bangen enzo. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 03:30 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Going strong :7

Voor de je rug/achterkant schouder zijn muscle-ups ,naast pull-ups, ook fantastisch en leuk om te doen. Het eist vooral explosiviteit en kracht. Als je de explosiviteit en kracht ervoor hebt zeker een keer proberen. Bijkomend voordeel is dat het er alfa uitziet.

En wat zou de bloat anders moeten zijn dan water? Een paar kilo vet lijkt me sterk :P
Yeah! Muscle-ups moeten wel lukken nu, in ieder geval eentje wel, als ik explosief omhoog pull dan schiet ik al bijna over die stang heen. :P Doe ze meestal aan zo'n pullup bar tussen de cable crossovers, die is eigenlijk een beetje te hoog ervoor. Ik moet er niet aan denken dat je voorover tuimelt en 2.5+ meter naar beneden klapt ofzo. :') Misschien een verzwaarde barbell op de goede hoogte leggen in een squatrack? :)

Ik moet bij pullups er ook aan denken dat ik mijn schouders naar achter houd, en niet naar voren + omhoog!

quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 04:22 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Mooie schouders en traps ^O^
Thanks babe! Take your lateral raises + upright rows and do your multi.

quote:
:D
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:25:46 #275
55709 Stereotomy
pi_123106076
Ah, da's lekker wakker worden met Panzerpics :9

* Stereotomy kopje thee pakt
pi_123106347
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hoe zit je met voeding?
Believe that anything you can imagine, you can make real.
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:25:15 #277
55709 Stereotomy
pi_123107775
Voor degenen die het moeilijk vinden om naar 10% te cutten:

http://www.shiftn.com/obesity/Full-Map.html

:9~ 14.gif zelfde idee
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:33:27 #278
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_123108032
Nu zo een 1.5 jaar bezig met trainen, binnenkort beginnen met de eerste echte cut. Het doel is dus om onder onderhoud te gaan eten en na elke training ook wat cardio te pakken. Kan iemand dexaprine aanraden om te gebruiken in de cut? Zit nu rond de 90kg bij 1.90m met ~13%bf, het doel is om richting de 8% te gaan. Nog meer mensen die gaan cutten binnenkort?
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:55:25 #279
55709 Stereotomy
pi_123108766
quote:
Oscar Pistorius’ Possible Defense: Was it ‘Roid Rage’?

http://healthland.time.co(...)se-was-it-roid-rage/
Je kon erop wachten _O- Atleet schiet vriendin deaud en mept erop los met een cricket bat --> roid rage :')

Goed dat hij geen gewichtheffer was :')
pi_123111110
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je kon erop wachten _O- Atleet schiet vriendin deaud en mept erop los met een cricket bat --> roid rage :')

quote:
For some reason, I can forgive him, if he was on drugs
:')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_123111315
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Testosteron en naalden bij Blade Runner
pi_123111719
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:25 schreef Stereotomy het volgende:
Voor degenen die het moeilijk vinden om naar 10% te cutten:

http://www.shiftn.com/obesity/Full-Map.html

:9~ [ afbeelding ] zelfde idee
Jezus wat mooi in kaart gebracht :o
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_123112748
Roid-rage is een hoax.

Iemand toevallig al de white chocolate smaak van B&F gehad?

quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Solid. Thick. Tight.
If not now, then when.
pi_123112835
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Roid-rage is een hoax.

[..]

Solid. Thick. Tight.
niet te eten,man
pi_123113336
Zijn er nog mensen on momenteel (eerlijk)?
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_123113878
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:54 schreef Mopst3r het volgende:
Zijn er nog mensen on momenteel (eerlijk)?
ik zit vol op een whey kuur, telt dat ook?
pi_123114199
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

goedzo jongen

ik ben weer aan t cutten :')

op naar de 10% of zelfs lager, voor meer doe ik het niet.
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:18:12 #288
294141 tarantism
hups in die kont
pi_123114265
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 01:23 schreef Panzermaus het volgende:
doe je cable rows, rear delt flyes, weet ik het, en focus op die 'binnenkant' van je bovenrug. :o
Kun je hier meer over vertellen? Ik heb momenteel:

deadlifts,
pull-ups,
cable pull down
seated cable rows
t-bar row

als rugoefeningen (3 per training, roulerend). Zou het dan aan te raden zijn reverse flys toe te voegen volgens jouw ideeen?
pi_123114438
rear delt fly is gericht op je rear delts

en waarom maar 3 rug oefeningen? of doe je full body

[ Bericht 45% gewijzigd door 16meter op 20-02-2013 13:29:53 ]
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:11:13 #290
77130 star_gazer
pi_123116319
Face pulls. Dit is mijn rug schema:

- Deadlifts
- Barbell row
- Pull ups
- Face pulls

Heb ik volgens mij alles wel mee gepakt.
-
pi_123116379
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Geile bwoii (nohomo) volgens mij kan jij gewoon 4 weken voor de zomer wat kcals eruit gooien en ben je in no-time ripped
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:32:55 #292
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123117422
Holy fuck. Ik sta nog bij de David Lloyd Blijdorp in het bestand, en die willen graag dat ik weer daar kom sporten. Dus krijg ik de volgende aanbieding.

quote:
LET OP!

We hebben voor de eerste 40 aanmeldingen de geweldige aanbieding:

U betaald geen administratiekosten twv. 35,- euro
Geen inschrijfgeld twv. 100,- euro
Niks meer voor deze maand

En de volgende maand is ook gratis

U start pas met het betalen van uw lidmaatschap op 1 April

We zien u graag snel in onze club, bel voor een afspraak of kom gewoon langs!
Inschrijfgeld en admin kosten van 135 euro, zijn ze niet wijs geworden? _O-
pi_123117485
quote:
Roid-rage is een hoax.

Ja, ben bezig aan m'n tweede 10lbs emmer.

Vind het een vrij neutrale smaak die daarom juist erg lekker is. Alle fruitsmaken zijn veel te overheersend. Net als vanille, cappuccino etc.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:34:29 #294
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_123117508
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:32 schreef Snakey het volgende:
Holy fuck. Ik sta nog bij de David Lloyd Blijdorp in het bestand, en die willen graag dat ik weer daar kom sporten. Dus krijg ik de volgende aanbieding.

[..]

Inschrijfgeld en admin kosten van 135 euro, zijn ze niet wijs geworden? _O-
Inschrijfgeld 100 euro :')

Doe daar 20 euro bovenop en dan heb je het bedrag wat ik in een jaar betaal voor mijn gym :') !
Drinky is een baas
pi_123117545
quote:
3s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:11 schreef star_gazer het volgende:
Face pulls. Dit is mijn rug schema:

- Deadlifts
- Barbell row
- Pull ups
- Face pulls

Heb ik volgens mij alles wel mee gepakt.

Ik heb de face pulls op mijn schouderdag, en in plaats daarvan straight arm cable pulldowns

Maar na deadlifts en rows ben je eigenlijk al gesloopt is mijn ervaring :') heb iig al 2 dagen spierpijn hehe

Dat is in mijn ervaring iig een puik rugschema, 4 oefeningen.
pi_123117651
quote:
Roid-rage is een hoax.

[..]

Solid. Thick. Tight.
vanilla ice cream van optimum nutrition moet je eens proberen _O_
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:58:37 #297
77130 star_gazer
pi_123118573
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:35 schreef moonhammer het volgende:

[..]

Ik heb de face pulls op mijn schouderdag, en in plaats daarvan straight arm cable pulldowns

Maar na deadlifts en rows ben je eigenlijk al gesloopt is mijn ervaring :') heb iig al 2 dagen spierpijn hehe

Dat is in mijn ervaring iig een puik rugschema, 4 oefeningen.
Ik heb ervoor gekozen om face pulls op rug dag te doen en shrugs op schouderdag. Heb na deadlifts en pull-ups echt geen kracht meer in mijn handen om ook nog eens te gaan shruggen :')
-
pi_123119076
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:58 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik heb ervoor gekozen om face pulls op rug dag te doen en shrugs op schouderdag. Heb na deadlifts en pull-ups echt geen kracht meer in mijn handen om ook nog eens te gaan shruggen :')
Shrugs doe ik maar af en toe (schouderdag). Deze zijn al iets te groot ivm de rest en ik pak ze voldoende met andere schouderoefenen (upright row, side raises oid).

Wel een heerlijk oefening overigens.
pi_123119617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja, ben bezig aan m'n tweede 10lbs emmer.

Vind het een vrij neutrale smaak die daarom juist erg lekker is. Alle fruitsmaken zijn veel te overheersend. Net als vanille, cappuccino etc.
Thanks. Ik kijk nog even. Het is jammer dat B&F van die grote potten verkoop waardoor je er erg lang mee doet.

quote:
11s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:37 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

vanilla ice cream van optimum nutrition moet je eens proberen _O_
Ik heb er wat samples van gehad (caseine) en die was verassend lekker ja, maar imo te duur.
If not now, then when.
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:34:12 #300
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_123120064
Ik heb zelf Whey Isolate van powersupplements. Heeft een hoger eiwitgehalte ( 90% voor whey met smaak en 93% voor naturel) dan whey perfection van B&F( die zit op 78% volgens mij? ). Heb al een paar smaken geprobeerd maar vind whey of veels te zoet en super ranzig of gewoon super ranzig (naturel). Dus gewoon naturel pakken en atten.
Drinky is een baas
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:35:23 #301
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123120111
slotje
Seto is zo ene baas he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties