abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123048344
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:20 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Niet als je pas een half jaar traint en net klaar bent met bulken
Wie kan mij het bulken en cutten eens even kort (maar krachtig ;) ) uitleggen? :@
Wanneer/waarom doe je wat etc etc?
pi_123048789
Energie overschot is mits je voldoende bouwstoffen binnen krijgt zorgt voor maximale spieropbouw is bulk. Met als bij effect dat je vaak ook vet aanmaakt.

Energie deficit daar val je vanaf maar door slim te eten
(de juiste bouwstoffen binnen te krijgen) kan je spier afbraak voor een groot deel voorkomen. is cut..
  maandag 18 februari 2013 @ 21:47:35 #153
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123049649
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:26 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Wie kan mij het bulken en cutten eens even kort (maar krachtig ;) ) uitleggen? :@
Wanneer/waarom doe je wat etc etc?
Ik defineer het als volgt:

Bulken is 500~ kcal boven je behoefte eten met als doel rond een 0,5kg per week aan te zetten. Je lifts zullen makkelijker omhoog gaan omdat je meer spieren aanzet maar ook meer vet.

Cutten is 500~ kcal beneden je behoefte eten met als doel rond de 0,5kg per week af te vallen om zo het vetpercentage te verminderen dat je er bij hebt gekregen met de bulk en wat je al had te verminderen. Zolang je je macro's (dagelijke behoefte eiwitten,koolhydraten en vetten) blijft halen zullen je lifts nog steeds omhoog gaan maar niet zo snel.

Deze twee processen wissel je constant af waardoor je uiteindelijk steeds meer droge spiermassa hebt met een lager vetpercentage.

Meeste mensen bulken na de zomer en beginnen met cutten rond deze tijd.
  maandag 18 februari 2013 @ 22:41:40 #154
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_123052859
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:29 schreef Snakey het volgende:
Ik heb hetzelfde, ik kom niet van de 97 - 98 kilo vandaan. (1,83 hoog) Maar ik zie wel steeds meer definitie en aders tevoorschijn komen. Ik stap dus maar gewoon niet op de weegschaal.
Herkenbaar idd. Tijden van (actief) op de weegschaal meten zijn voor mij voorbij gezien ik niet meer over de 100kg zit, spiegel en progressiefoto's zijn de nieuwe leidraad. Moet binnenkort maar een vetmeting gaan doen (heb zelf zo'n accumeasure plastic geval maar die kan nooit echt accuraat zijn).

quote:
13s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:22 schreef VASND het volgende:
Bah denk ff een dagje met een maat mee te trainen krijg ik daar te horen 'dat alle begeleiders bezet zijn en dat dus niet kan'.
Bij hoog en laag proberen uit te leggen dat ik al langer dan vandaag train en weet ik wat maar het mocht niet baten dus nu onverrichter zake thuis. grmbl.
Bij wat voor gare gym train jij dan? Waarom zouden er begeleiders nodig moeten zijn :? .

En op een verder wat unrelated note. Goede gain op de deadlift vergeleken met de vorige week, squat minder tot geen gain, maar dat is omdat ik mijn form heb verbeterd en dieper ga en dat dus een stuk zwaarder is :') . Naast krachtgains ook in BF gezakt afgaande van foto's van een maandje terug. 4 pack abs zijn nu ietwat zichtbaar maar de onderste 2 en mijn heupen zijn nog omhuld met vet, nog een lange weg te gaan dus :) .
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 18 februari 2013 @ 22:49:36 #155
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_123053328
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:41 schreef Drinky het volgende:

[..]

Bij wat voor gare gym train jij dan? Waarom zouden er begeleiders nodig moeten zijn :? .
Normaal in Nijmegen bij het USC wat dikke prima is maar ik ben recent verhuisd vanwege stage en ben hier in Alphen a/d Rijn aan het rondkijken naar een fijne tent. Jawi gaat 'm dus niet worden.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  maandag 18 februari 2013 @ 22:59:21 #156
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123053866
Hoop wel dat die squatbips wat minder wordt in de cut, chicks miren wel maar ik vind het zelf niet staan
  maandag 18 februari 2013 @ 23:22:58 #157
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123055039
Zo, Nederland gaat de cut in, maar Australië gaat maar eens voorzichtig aan beginnen met bulken :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:07:50 #158
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123056977
Bulken - energieoverschot, vetopslag, goed hormonaal milieu voor spiergroei

Cutten - energietekort, vetafname, slechter hormonaal milieu voor spiergroei
Confidence through competence
pi_123057074
Bulken is gewoon hamburgers eten en cutten is kip, rijst en spinazie eten.
If not now, then when.
pi_123057730
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:47 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik defineer het als volgt:

Bulken is 500~ kcal boven je behoefte eten met als doel rond een 0,5kg per week aan te zetten. Je lifts zullen makkelijker omhoog gaan omdat je meer spieren aanzet maar ook meer vet.

Cutten is 500~ kcal beneden je behoefte eten met als doel rond de 0,5kg per week af te vallen om zo het vetpercentage te verminderen dat je er bij hebt gekregen met de bulk en wat je al had te verminderen. Zolang je je macro's (dagelijke behoefte eiwitten,koolhydraten en vetten) blijft halen zullen je lifts nog steeds omhoog gaan maar niet zo snel.

Deze twee processen wissel je constant af waardoor je uiteindelijk steeds meer droge spiermassa hebt met een lager vetpercentage.

Meeste mensen bulken na de zomer en beginnen met cutten rond deze tijd.
Duidelijk. Dank :Y)

Het lijkt me niet dat bulken per se nodig is toch? Het lijkt me alleen dat je daardoor meer uit je training haalt en sneller progressie boekt?
Of raden jullie het toch wel aan? Ookal is het nu de tijd om te gaan cutter voor de meesten.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:28:30 #161
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123057813
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:25 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Duidelijk. Dank :Y)

Het lijkt me niet dat bulken per se nodig is toch? Het lijkt me alleen dat je daardoor meer uit je training haalt en sneller progressie boekt?
Of raden jullie het toch wel aan? Ookal is het nu de tijd om te gaan cutter voor de meesten.
Hangt er van af wat je doel is. Je kan ook massa aanzetten zonder te bulken maar dat gaat echt veel en veel langzamer
pi_123057975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:28 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Hangt er van af wat je doel is. Je kan ook massa aanzetten zonder te bulken maar dat gaat echt veel en veel langzamer
Nouja het is wel de bedoeling om massa aan te zetten. Weeg nu 80 kg met 1.93m, dus naar de 90kg is tot dusver mijn doel.
pi_123058034
Ik zou gewoon bulken en goed in de spiegel blijven kijken dat er niet te veel vet bijkomt. Als je er voor de zomer ripped uit wilt zien ben je toch te laat.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_123058656
Bulken is gewoon een populaire term om boven je calorisch onderhoudsniveau te eten. Het is aan jou om uit te vinden wat voor jou het beste werkt. Relatief meer boven onderhoud eten zorgt ook voor een grotere vet-toename, ten opzichte van relatief weinig boven onderhoud eten.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 07:55:27 #165
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123060768
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:35 schreef esv7 het volgende:
Ik zou gewoon bulken en goed in de spiegel blijven kijken dat er niet te veel vet bijkomt. Als je er voor de zomer ripped uit wilt zien ben je toch te laat.
De zomer begint officieel pas 21 juli he. Ik weet niet hoeveel pond er wel niet af moet dan? :+
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:05:47 #166
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123060865
quote:
6s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:22 schreef star_gazer het volgende:
Zo, Nederland gaat de cut in, maar Australië gaat maar eens voorzichtig aan beginnen met bulken :7
Vreten kreng

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 19-02-2013 08:18:44 ]
pi_123062760
quote:
6s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:22 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben al een jaar aan het bulken, u mad ?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:30:33 #168
55709 Stereotomy
pi_123063433
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:33 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Nouja het is wel de bedoeling om massa aan te zetten. Weeg nu 80 kg met 1.93m, dus naar de 90kg is tot dusver mijn doel.
Dan zou ik licht boven onderhoud eten en iets vetaanzet voor lief nemen. Dit is echt iets wat je voor jezelf moet bepalen: hoeveel boven onderhoud wil ik eten, en hoeveel vet wil ik daarbij aanzetten, wat is realistisch?

http://scoobysworkshop.com/muscle-gain-calculator/

Je gemiddelde gewichtstoename zal spier + vet zijn, je gewichtsfluctuaties water; de meeste mensen overschatten hun spiertoename enorm imo, en zullen een pens kweken in de bulk - ook dit is ervaring zodat je het de volgende keer wel op een juiste tempo doet. Gezien je stats ben je nu heel erg mager, en zal iets meer vet aan je lichaam niet zo'n probleem zijn.

Bulken op een voor jou goed tempo is iets echt heel persoonlijks. Ik denk dat de meeste mensen pas na 2 of 3 bulk cycles (en evenzoveel cut cycles) echt goed bij zichzelf kunnen schatten wat realistisch voor hun is, met als extra moeilijkheid dat je de derde bulk natuurlijk veel minder snel spier aanzet dan je eerste n00bbulk met n00bgains.

Stel dat je 110 kg had gewogen bij 1.93m, dan had ik je aangeraden om gewoon onder onderhoud je n00bgains te maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stereotomy op 19-02-2013 10:37:03 ]
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:31:10 #169
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_123063453
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:01 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ik ben al een jaar aan het bulken, u mad ?
Deathlift or Die.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:33:16 #170
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123063837
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:30 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dan zou ik licht boven onderhoud eten en iets vetaanzet voor lief nemen. Dit is echt iets wat je voor jezelf moet bepalen: hoeveel boven onderhoud wil ik eten, en hoeveel vet wil ik daarbij aanzetten, wat is realistisch?

http://scoobysworkshop.com/muscle-gain-calculator/

Je gemiddelde gewichtstoename zal spier + vet zijn, je gewichtsfluctuaties water; de meeste mensen overschatten hun spiertoename enorm imo, en zullen een pens kweken in de bulk - ook dit is ervaring zodat je het de volgende keer wel op een juiste tempo doet. Gezien je stats ben je nu heel erg mager, en zal iets meer vet aan je lichaam niet zo'n probleem zijn.

Bulken op een voor jou goed tempo is iets echt heel persoonlijks. Ik denk dat de meeste mensen pas na 2 of 3 bulk cycles (en evenzoveel cut cycles) echt goed bij zichzelf kunnen schatten wat realistisch voor hun is, met als extra moeilijkheid dat je de derde bulk natuurlijk veel minder snel spier aanzet dan je eerste n00bbulk met n00bgains.

Stel dat je 110 kg had gewogen bij 1.93m, dan had ik je aangeraden om gewoon onder onderhoud je n00bgains te maken.
Ben wel mager ja, maar het is niet dat je me ziet en denkt van "jezus wat een mager ventje". Heb nagenoeg ook nergens vet, op inderdaad een klein pensje na :)
Dat is dan eigenlijk ook eigenlijk mijn enige zorg. Op de rest van mijn lichaam kan prima wat vet bij, maar ben bang dat dat dan vooral naar m'n buik gaat. aangezien dat nu dus de engie plek is waar wat zit

Ik ga deze week voor de grap eens opschrijven wat ik eet. Ben erg benieuwd hoeveel kcal ik naar binnenwerk op een dag.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:47:50 #172
55709 Stereotomy
pi_123063938
Vet gaat bij mannen meestal als eerste naar de buik, dus helaas kunnen we daar weinig aan doen. :)

Voor de rest moet je bepalen tussen welke vetpercentages jij wil leven, dus waartussen jij wil bulken en cutten richting jouw streeffysiek. Argumenten die je kunt gebruiken zijn: zie ik er goed uit, is het makkelijk te behouden, is het gezond, etc.

Voor mij is dat 10% - 15%, voor anderen weer anders.

Opschrijven wat je eet is ^O^ krijg je goed inzicht van.
pi_123064182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 07:55 schreef RaymondK het volgende:

[..]

De zomer begint officieel pas 21 juli he. Ik weet niet hoeveel pond er wel niet af moet dan? :+
Ja oke mischien verkeerd verwoord, maar dan loop je dus met weinig vet en weinig spier.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_123064337
Zie nu al op tegen de cut voor de zomer.

Heerlijk om veel te vreten in de winter 8-)

Gelukkig hoeft er bij mij niet zoveel af (go metabolisme! nadeel is wel dat het me klauwen met geld kost om voldoende te eten buiten die cut van 1-2 maanden :') )
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:40:50 #175
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123065932
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:57 schreef moonhammer het volgende:
Zie nu al op tegen de cut voor de zomer.

Heerlijk om veel te vreten in de winter 8-)

Gelukkig hoeft er bij mij niet zoveel af (go metabolisme! nadeel is wel dat het me klauwen met geld kost om voldoende te eten buiten die cut van 1-2 maanden :') )
Ik weet niet wat voor cut jij doet waardoor deze maar 2 maanden duurt tenzij je maar 4 kilo wil afvallen.

Trouwens voor het eerst brinta gemaakt volgens de officiele aanwijzing (250ml+40g brinta)

250 ml is een halve kom :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')