SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Scheren jullie trouwens je bovenlichaam? voor mij is het echt een groot verschil in de spiegel omdat ik donker haar heb![]()
Ik ben ook behoorlijk behaard op mijn borst en (deels) mijn buik, maar scheer het nooit eigenlijk. Maakt dat echt veel verschil ja?quote:Op donderdag 14 februari 2013 00:31 schreef StraatSoldaat het volgende:
Scheren jullie trouwens je bovenlichaam? voor mij is het echt een groot verschil in de spiegel omdat ik donker haar heb![]()
Mijn borst ziet er slanker uit als ie geschoren isquote:Op donderdag 14 februari 2013 00:44 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ik ben ook behoorlijk behaard op mijn borst en (deels) mijn buik, maar scheer het nooit eigenlijk. Maakt dat echt veel verschil ja?![]()
Tuurlijk maakt het uit, je wilt je aesthetics toch laten zien? Hoe is dat nou zichtbaar onder een laagje haar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 00:44 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ik ben ook behoorlijk behaard op mijn borst en (deels) mijn buik, maar scheer het nooit eigenlijk. Maakt dat echt veel verschil ja?
Hier wordt borst/oksels/buik en lager gewoon lekker geschoren.![]()
Ik vind scheren zo kut, komt na een dag weer terug. Waxen werkt ook niet, eens één stuk geprobeerd en liep een week met een rode streep op m'n borst.
Alternatieven?![]()
laseren, voor de echte pijnquote:Op donderdag 14 februari 2013 01:38 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind scheren zo kut, komt na een dag weer terug. Waxen werkt ook niet, eens één stuk geprobeerd en liep een week met een rode streep op m'n borst.
Alternatieven?![]()
![]()
Als je de definitie echt wil zien wel ja, maar onder een shirt merk je het verschil amper. Ik heb mijn borst een paar weken terug geharst ( onmenselijkquote:Op donderdag 14 februari 2013 00:31 schreef StraatSoldaat het volgende:
Scheren jullie trouwens je bovenlichaam? voor mij is het echt een groot verschil in de spiegel omdat ik donker haar heb) en het is leuk voor even, maar dat haar wil je op den duur toch wel terug.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Schijnt als je het vaker doet je eraan'gewend' raakt..quote:Op donderdag 14 februari 2013 01:38 schreef Sapstengel het volgende:
Alternatieven?Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 01:38 schreef Sapstengel het volgende:
Alternatieven?
![]()
'k scheer die 10 haren op m'n chest soms.
Maar wel altijd m'n oksels. Gewoon vanwege minder zweetlucht.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 14-02-2013 07:47:13 ]![]()
Jongens het is zo ver na wikken en wegen ben ik begonnen aan een kuurtje.
Het is even schrikken maar wil er gewoon een paar kilo spiermassa bij.
Graag jullie reacties.![]()
You've joined the dark sidequote:Op donderdag 14 februari 2013 07:42 schreef ZetaOS het volgende:
Jongens het is zo ver na wikken en wegen ben ik begonnen aan een kuurtje.
Het is even schrikken maar wil er gewoon een paar kilo spiermassa bij.
Graag jullie reacties.![]()
Wat voor kuur doe je? En hoe ziet je nakuur eruit?
En foto's van je progress graag
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik heb gekozen voor een kuur leverworst.quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
You've joined the dark side![]()
Wat voor kuur doe je? En hoe ziet je nakuur eruit?
En foto's van je progress graag![]()
rectaal ingebracht?quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:45 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik heb gekozen voor een kuur leverworst."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Jij durftquote:Je weet dat ze die troep oorspronkelijk alleen aan koeien geven
-
Maargoed, ik trapte er dus in. Homo
-
Lolol.quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:48 schreef star_gazer het volgende:
Maargoed, ik trapte er dus in. Homo
Nee, niks voor mij dat "kuren"..
Ik krijg al pijn in mijn zij van Vit. C.
Laat staan Leverworst HCL
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2013 07:51:51 ]![]()
Ik wou wat chest acne doorprikken omdat ik dacht dat het ingegroeide haartjes waren, slecht idee nu is het nog roder![]()
Helpt ook niet dat mijn lichaam de kleur van een lijk heeft omdat ik de hele zomer in de gym doorbracht ipv in de zon![]()
Donkerpaars/zwart?quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:01 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik wou wat chest acne doorprikken omdat ik dacht dat het ingegroeide haartjes waren, slecht idee nu is het nog roder![]()
Helpt ook niet dat mijn lichaam de kleur van een lijk heeft omdat ik de hele zomer in de gym doorbracht ipv in de zon
'k heb nooit echt acne gehad, maar kun je daar niet beter gewoon van afblijven i.v.m. littekens e.d.?![]()
Paar keer zonnebankje pakkenBehulpzaam als een waterkraan.
Vitamine C is dan ook zwaar anaboolquote:Op donderdag 14 februari 2013 07:51 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Lolol.
Nee, niks voor mij dat "kuren"..
Ik krijg al pijn in mijn zij van Vit. C.
Laat staan Leverworst HCL"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Hehe, dit zag ik gisteren ook.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:59 schreef Legatus het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan mensen die stoer doen over 'hoeveel ze wel niet kunnen squaten' terwijl ze de oefening volledig verkeerd doen. (probeer zelf zoveel mogelijk ass to grass te squaten, maar minimaal een 90 graden hoek)
Kom regelmatig zo'n ventje tegen (met rugband en al) die bij een squat slechts 10 cm z'n kont laat zakken en dan meteen weer omhoog komt . En alssie klaar is met z'n laatste set kreten uitslaan als "MOCRO POWER JONGENS !" of "OH YEAH, VOEL DIE POMP / DIT VOELT GOED !" Vervolgens stoer doen dattie wel tot 180 kg kan squaten.![]()
160 KG met moeite en hulp van de grond krijgen bij een deadlift (ja hulp, stond iemand voor hem aan de bar mee te trekken) en vervolgens toch nog 180 kg en 200 kg er aan hangen. Met als gevolg dat zijn "spotter" 50 kg mee moest deadliften.
Zo hard mogelijk laten vallen en stoer kijken natuurlijk....![]()
![]()
spotten met een deadliftquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:33 schreef moonhammer het volgende:
[..]
Hehe, dit zag ik gisteren ook.
160 KG met moeite en hulp van de grond krijgen bij een deadlift (ja hulp, stond iemand voor hem aan de bar mee te trekken) en vervolgens toch nog 180 kg en 200 kg er aan hangen. Met als gevolg dat zijn "spotter" 50 kg mee moest deadliften.
Zo hard mogelijk laten vallen en stoer kijken natuurlijk....![]()
![]()
![]()
Ik heb inderdaad ook even staan kijken hoe ze dat nu deden..quote:
Gozer had een brede grip op de bar (1.5 keer shoulderwidth ongeveer) en de "spotter"stond voor hem met 1 hand in het midden van de bar...
En toch als je 3-4 x 160 met HULP met moeite naar boven krijgt, toch naar 200 kg doorgaan... En dan een blik vol ongeloof aanzien voor bewondering natuurlijk![]()
![]()
Wat lichte power snatches, power clean + jerks, lichte snatch pulls en clean pulls.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Ziet er wel zwaar uit. Hoe ga je verder trainen?A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Van sommigen zou je bijna een foto maken en overal op het i-net plakken. Er stond er vanmorgen 1 met een met 5 kilo gewichtjes lateral raises te doen. Belt om, en elke keer na 8 reps de dumbells van staan hoogte laten vallen.
Hij ging op een gegeven moment naar de wc, toen bleek dat hij onder zijn shirt nog een belt had met van die kleine waterflesjes die hardlopers gebruiken. Jesus christ. En maar stoer rondkijken en zijn sprietjes (armen) in de spiegel bekijken.![]()
![]()
Nogmaals dezelfde vraag aan de experts. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik ben van plan om gripoefeningen te combineren met het Starting Strength programma. Ik vroeg mij af hoe ik dit het beste kan invoegen in mijn schema. Ik ga Dumbbell Holds / Farmers Walk doen. Ik train op ma, wo, vr volgens SS:
A
Squat 3x5
Bench 3x5
Deadlift 1x5
Dips 2x 8-12
Leg raise 2x 8-12
B
Squat 3x5
Military 3x5
Rows 3x5
Pull up / Chin 2x 8-12
Leg raise 2x 8-12
Zou ik het in principe elke training kunnen doen na alle core en assistance oefeningen? Of wellicht alleen op non-deadlift dagen.![]()
Dat is juist het principe van starting strength.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:46 schreef BadderAapje het volgende:
squat & Deadlift wordt zwaar hoor, kan je bij A niet bijv. squat eruit halen? en deadlift op 1?
Ik zou farmer walks op je niet deadlift dag doen. En je leg raises schrappen. Op je deadlift dag.Behulpzaam als een waterkraan.
YouTube staat vol met filmpjes van barbells die omhoog tegen je bakkes vliegen bij een deadlift, gevaarlijk hoorquote:
Confidence through competence![]()
Dat weet ik wel.. maar als je deadlift als 2de pakt moet je hier enorm op inleveren. Tevens kon mijn lichaam na 3maanden hier al niet meer tegenquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is juist het principe van starting strength.
Ik zou farmer walks op je niet deadlift dag doen. En je leg raises schrappen. Op je deadlift dag.![]()
![]()
En dat is nu juist wat ik zo vreemd vind aan die hele starting strenght.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:48 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Dat weet ik wel.. maar als je deadlift als 2de pakt moet je hier enorm op inleveren. Tevens kon mijn lichaam na 3maanden hier al niet meer tegen
Je kan nooit meer alles geven bij je tweede of je derde heavy compound oefening.
Zowel, dan heb je bij de eerste gewoon je best niet gedaan![]()
Ook niet als je net begint o.i.d.![]()
Nouja, da's beetje het 'nadeel' van fullbody he?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En dat is nu juist wat ik zo vreemd vind aan die hele starting strenght.
Je kan nooit meer alles geven bij je tweede of je derde heavy compound oefening.
Zowel, dan heb je bij je eerste gewoon je best niet gedaan![]()
Ook niet als je net begint o.i.d.
Ik rouleer altijd de volgorde waarin ik de compounds doe. Daarmee omzeil je het probleem.Confidence through competence![]()
ic ic.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef seto het volgende:
Het idee van SS is ook niet zo zwaar mogelijk te gaan maar om lineaire progressie op te bouwen.![]()
Ik heb één keer een fullbody geprobeerd whehehe. Eerst maximaal gesquat, toen maximaal deadlifts en toen ging ik naar huis want ik was kapot.
Tijdens een split heb ik hier geen last van, dan squat en DL ik nog steeds maximaal. Maar het feit dat je ze achter elkaar moet doen is gewoon teveel.
![]()
.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, da's beetje het 'nadeel' van fullbody he?
Ik rouleer altijd de volgorde waarin ik de compounds doe. Daarmee omzeil je het probleem.
Ik doe vanaf dag 1 eigenlijk al split, met alles gewoon op max sets van 8.
Er zijn meer wegen naar Rome natuurlijk.![]()
okee, maar dan noem je er ook twee
Ik heb zolang ik train nog nooit SQ en DL in één training gedaan, en ik heb alleen full bodies gedaan.Confidence through competence![]()
ik doe nu gewoon upper/lowerbody split, je pakt toch alles 1.5/2x per week (3/4dagen).. en je lichaam krijgt toch veel meer rust.![]()
Ik heb gisteren iemand "betrapt" op juice volgens mij.'t ging zo:
Gesprekje over m'n trainginsschema, en hoe ik dat nou deed met m'n schouders en zo. Hoe ik het opdeelde wilde hij weten, daar kwam het opneer.
Want hij kwam die avond nog ff terug om z'n schouders te doen zei die. (hij was dus net klaar)
Ik zeg: Nou gewoon Deadlift, bench, sqt, bla bla bla enz enz, split.
Ik zeg: " Maar euhm, 2x per dag trainen, das betrekkelijk nutteloos he, tenzij je je testosteron uit een potje haalt."
Ik bedoelde er verder weinig mee, maar meer dat ik hem wilde zeggen dat het geen nut had lol.
Hij had al een rooie kop, maar kreeg een boei van heb ik jou daar, en stamelde " Ja nee eh, alleen vandaag hoor, ik kon gisteren niet" .
Ik zeg: Oooooh gelukkig maar dan.
es ff in de gaten houden dat mannetje
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 14-02-2013 12:58:36 ]![]()
Lineaire progressie is toch het doel van elk schema?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef seto het volgende:
Het idee van SS is ook niet zo zwaar mogelijk te gaan maar om lineaire progressie op te bouwen.![]()
Progressie, ja, maar Rippletoe beargumenteert dat lineaire progressie voor beginners belangrijk is omdat: 1) je aan het begin simpelweg makkelijk + 5 kg elke keer erbij kan doen zonder te stallen en 2) dat een lekker gevoel van voldoening, presteren heeft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:46 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Lineaire progressie is toch het doel van elk schema?
Maar progressie is idd zonder meer het doel van elke serieuze krachtsporter die zijn doelen nog niet gehaald heeft.Confidence through competence![]()
Door starting strength te doen heb ik 2 volle dagen nodig om te herstellen...
alles tut weh!YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
ja precies.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Progressie, ja, maar Rippletoe beargumenteert dat lineaire progressie voor beginners belangrijk is omdat: 1) je aan het begin simpelweg makkelijk + 5 kg elke keer erbij kan doen zonder te stallen en 2) dat een lekker gevoel van voldoening, presteren heeft.
Maar progressie is idd zonder meer het doel van elke serieuze krachtsporter die zijn doelen nog niet gehaald heeft.
Maar verder kan een e-macht prima bij het zelfde punt uitkomen in de zelfde tijd.
't meeste in de natuur gaat met een kromme.
'k snap nog steeds niet waarom SS met lineaire gain nu effectiever zou kunnen zijn.
behalve dat dan. Vooral in het begin zul je dan toch niet maximaal presteren lijkt me.![]()
't is meer dat je aan het begin, met een lege stang, meer bezig bent techniek te leren dan echt spieren te laten groeien. Daarom elke keer weer extra gewicht erbij. Het serieuze n00bgains gedeelte komt waar het moeilijk begint te worden en je er niet meer elke training gewicht bij kunt gooien...Confidence through competence![]()
ah ja dat klinkt idd. logisch.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:53 schreef Stereotomy het volgende:
't is meer dat je aan het begin, met een lege stang, meer bezig bent techniek te leren dan echt spieren te laten groeien. Daarom elke keer weer extra gewicht erbij. Het serieuze n00bgains gedeelte komt waar het moeilijk begint te worden en je er niet meer elke training gewicht bij kunt gooien...
't werkt voor vele, dus ik zal de laatste zijn die het afkraakt, maar dat is wel een groot voordeel ja.
![]()
Ik heb ook nooit strikt SS gedaan, en sterker, behalve de SQ en DL heb ik geen voorkeur voor barbell werk, maar ik zou SS zeker aanraden voor beginners.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:55 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ah ja dat klinkt idd. logisch.
't werkt voor vele, dus ik zal de laatste zijn die het afkraakt, maar dat is wel een groot voordeel ja.
Wat ik wel van SS heb overgenomen is de lineaire progressie toen ik begon in de gym. Met hele lage gewichten beginnen, elke training iets erbij, totdat je plateaut. Goede techniek daardoor aangeleerd, en een goede 'steeds zwaarder tillen' mentaliteit.Confidence through competence![]()
Ik ben bij ss nooit met een lege stang begonnen, ook niet meteen 100% gegaan maar had het idee dat ik mijn tijd zou verspillen met helemaal op 0 beginnen.
Volgens mij begon ik met bench 40 sq 60 en dl 80, dan leer je imo ook prima de techniek.![]()
Wat is een rustige aanloopperiode van een maand waarin je op techiek, niet gewicht focust op een heel trainingsleven? Dát is het perspectief dat SS gebruikt.
Zelf zou ik nooit een beginner aanraden om de gewichten te nemen die jij hebt genomen, maargoed.Confidence through competence![]()
de squat en dl niet maar 40kg benchen moet toch wel lukken als beginner zonder dat je aan je form komt?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Wat is een rustige aanloopperiode van een maand waarin je op techiek, niet gewicht focust op een heel trainingsleven? Dát is het perspectief dat SS gebruikt.
Zelf zou ik nooit een beginner aanraden om de gewichten te nemen die jij hebt genomen, maargoed.![]()
Precies om dit soort discussies te voorkomen begint SS op 0 voor alles ;-)quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef Questular het volgende:
[..]
de squat en dl niet maar 40kg benchen moet toch wel lukken als beginner zonder dat je aan je form komt?
Het is ook altijd die irrationele paniek van een krachtsporter:
- 1 shake gemist, gains weg
- eerste maand op techniek, niet gewicht focussen, geen gains
- niks gegeten voor een training, gains weg
- wel iets gegeten voor een training, vetverlies weg
- keertje 25 reps gedaan, hypertrofie weg
etc.
Die haast en paniek van een beginner om zo snel mogelijk buff te worden en daarom niet op 0 durven te beginnen....Confidence through competence![]()
idd. dat is waar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Zelf zou ik nooit een beginner aanraden om de gewichten te nemen die jij hebt genomen, maargoed.
gast op m'n gym hier die ik aan het deadliften heb gekregen wilde het een maand of wat terug dus eens proberen nadat ik klaar was. Ik had geen flauw benul wat i zou kunnen, dus ik had 60kg klaar gezet. Ik denk dat moet wel lukken, maar no way dat dat normaal van de grond kwam lol. Uiteindelijk terug naar 40kg en met pijn en moeite en een rooie kop had i d'r een setje van gemaakt. lol.
Het kost je in het begin best wel veel moeite volgens mij om aan alles te denken. Iets wat op een gegeven moment als vanzelf gaat eigenlijk.![]()
Dat zou je nog verbazenquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef Questular het volgende:
[..]
de squat en dl niet maar 40kg benchen moet toch wel lukken als beginner zonder dat je aan je form komt?Sommige mensen hebben echt kippenkracht.
![]()
Mijn foam roller is binnen en ben net weer even bezig geweest, mijn rug kraakt nog steeds goedSchijnt wel goed te zijn voor je postuur en daar heb ik wel hulp mee nodig.
![]()
Ik heb mensen gezien die in het begin de bar amper omhoog kregen bij een bench press. De doorzetters hebben een kleinere bar gepakt en pressen nu aanzienlijke gewichten, de rest is meteen afgehaakt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat zou je nog verbazenSommige mensen hebben echt kippenkracht.
![]()
lol. Maar gewoon in het algemeen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb mensen gezien die in het begin de bar amper omhoog kregen bij een bench press. De doorzetters hebben een kleinere bar gepakt en pressen nu aanzienlijke gewichten, de rest is meteen afgehaakt.
Ik had een keer een lineaire 19" labvoeding van 55kg terug op een plank in een kast getost, hier op m'n werk. Plank lag op borst hoogte, dus ik dacht ff een clean jrk en dan hop op de plank.
Kreeg ik woensdags (dan ben ik altijd vrij) een belletje dat ze hem met z'n drieën niet van de plank af durfde te halen, en of ik nog eens wat wist lolJe kon me opvegen. 3 volwassen die het niet lukte.
![]()
lolquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol. Maar gewoon in het algemeen.
Ik had een keer een lineaire 19" labvoeding van 55kg terug op een plank in een kast getost, hier op m'n werk. Plank lag op borst hoogte, dus ik dacht ff een clean jrk en dan hop op de plank.
Kreeg ik woensdags (dan ben ik altijd vrij) een belletje dat ze hem met z'n drieën niet van de plank af durfde te halen, en of ik nog eens wat wist lolJe kon me opvegen. 3 volwassen die het niet lukte.
Boodschappentassen zijn ook leuk. Van die grote sterke tassen volgepakt met melk en andere zwaardere dingen, die iemand anders probeert op te pakken... no way.![]()
![]()
Zal ook niet voor iedereen zo zijn maar voor mij werkte het prima.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Zelf zou ik nooit een beginner aanraden om de gewichten te nemen die jij hebt genomen, maargoed.![]()
Ik kreeg in het begin ook met moeite de stang omhoog en doe nu 78, damn mijn lange armenquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb mensen gezien die in het begin de bar amper omhoog kregen bij een bench press. De doorzetters hebben een kleinere bar gepakt en pressen nu aanzienlijke gewichten, de rest is meteen afgehaakt.![]()
![]()
Ja ik heb ook lange armen, ub push oefeningen zijn altijd mijn zwakke punt geweest.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:54 schreef seto het volgende:
[..]
Ik kreeg in het begin ook met moeite de stang omhoog en doe nu 78, damn mijn lange armen![]()
Gelukkig wel. Dat is ook het mooie van deze sport.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Er zijn meer wegen naar Rome natuurlijk.
Pietje zweert bij full body, Jopie doet altijd een 4-day split en Jantje gelooft weer heilig in push/pull. En allemaal maken ze gainzzzzz.
Met een paar zware compounds, goed vreten en een hoge trainingsintensiteit komt iedereen er op z'n eigen manier. En je kunt naar eigen smaak eindeloos variëren. Mooi!Same here. Hele lange apen armen. Weak as phuck.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:56 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ja ik heb ook lange armen, ub push oefeningen zijn altijd mijn zwakke punt geweest.
Zal ook nooit wat worden met bench/overhead press. Maar boeiend.![]()
Ik herinner me dat ik de bench press in het begin mijde als de pest. Dat was voor de grote jongens in mijn gedachte.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:54 schreef seto het volgende:
[..]
Ik kreeg in het begin ook met moeite de stang omhoog en doe nu 78, damn mijn lange armen![]()
![]()
haha, ik durfde hem alleen in de smith te doen de eerste paar maanden. Vond het zo een gepats die normalequote:Op donderdag 14 februari 2013 14:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik herinner me dat ik de bench press in het begin mijde als de pest. Dat was voor de grote jongens in mijn gedachte.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het toch wel behoorlijk beroerd dat ik op zulke lage gewichten vast zit.
Squats 80 (nu lager omdat ik toch wat techniek probeer te verbeteren)
BP 55 (al moest ik vanochtend onder een 52.5 vandaan kruipen)
DL 100 (daar zit nog wat progressie in en ik doe het altijd na squat en BP)
OHP 37.5
Ik kom gewoon niet door die plateaus heen. Daarbij al tijden probleem met schouder na een val met de fiets. OHP en vooral pull ups met schouderwijde grip zijn pijnlijk![]()
Er is geen plateau waar je jezelf niet doorheen kan etenquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:10 schreef DrParsifal het volgende:
Ik vind het toch wel behoorlijk beroerd dat ik op zulke lage gewichten vast zit.
Squats 80 (nu lager omdat ik toch wat techniek probeer te verbeteren)
BP 55 (al moest ik vanochtend onder een 52.5 vandaan kruipen)
DL 100 (daar zit nog wat progressie in en ik doe het altijd na squat en BP)
OHP 37.5
Ik kom gewoon niet door die plateaus heen. Daarbij al tijden probleem met schouder na een val met de fiets. OHP en vooral pull ups met schouderwijde grip zijn pijnlijk![]()
Verder zijn het helemaal geen gekke waarden om eens een plateau op te hebben hoor.
Je bench zal heus wel beter worden. En wat Seto zegt idd. ff rust geven als je last blijft houden.
Je schouders worden behoorlijk belast met benchen. Als je dan ook nog een schouderdag doet heb je het zo overbelast, of het zo ver dat een blessure niet wil genezen.![]()
Meer eten inderdaad, een goede bulk helpt sowieso.
Je kunt ook nog gaan kijken naar assistance exercises. Voor benchpress bijvoorbeeld close grip BP, OHP of incline (dumbbell) press.![]()
Ik wacht wel op de echte zonquote:![]()
Klopt dit trouwens?
http://www.loonwijzer.nl/(...)job-id=3423010000000
Wist niet dat die Zumba/Les mills instructeurs 2200 bruto verdiende met 28 uur durende werkweken
Dat is meer dan de meeste afgestudeerde hbo/uni studenten verdienen![]()
Ja, misschien moet ik toch maar PT worden.
Zumba is niks voor mij, want ik ben te rustig van mezelf.
![]()
Denk dat je er van uit mag gaan dat je voor w.b.t. het startsalaris bruto en netto door elkaar haalt in je vergelijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik wacht wel op de echte zon![]()
Klopt dit trouwens?
Wist niet dat die Zumba/Les mills instructeurs 2200 bruto verdiende met 28 uur durende werkweken
Bij de zumba meneer gaat hier nog 30% belasting van af en de rest, en je mag 3x per week 's avonds en op exotische tijden komen lesgeven.![]()
![]()
Dat, maar ook goed naar je form kijken of laten kijken. Verkeerde form kun je ook op vast lopen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:11 schreef seto het volgende:
Even je schouder laten rusten, daarna meer gaan eten en weer knallen.![]()
1.500 euro voor 28 uur vind ik geen slecht salaris.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:29 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Denk dat je er van uit mag gaan dat je voor w.b.t. het startsalaris bruto en netto door elkaar haalt in je vergelijk.![]()
Bij de zumba meneer gaat hier nog 30% belasting van af en de rest, en je mag 3x per week 's avonds en op exotische tijden komen lesgeven.![]()
Voor nul opleiding zeker niet neequote:Op donderdag 14 februari 2013 14:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
1.500 euro voor 28 uur vind ik geen slecht salaris.![]()
![]()
Over lange armen gesproken.
Wat is de definitie van lange armen?
Ik zit zelf echt wel eens te denken wat nou precies mijn plus, en wat mijn minpunten zijn.
Mijn pluspunt is snelheid, maar daar heb je tijdens krachttraining niet zoveel aan (wordt alleen maar trager)
maar mijn minpunt, geen idee.... beperkte bewegingsruimte ofzo misschien,, lange armen ivm benchpress etc, I don't know.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Kut, heb ik voor niks al die jaren gestudeerd.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Voor nul opleiding zeker niet nee![]()
![]()
Ja kun je eigenlijk certificaten halen om PT te worden, of heb je hier een volledige mbo of iets dergelijks voor nodig?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Voor nul opleiding zeker niet nee
Lijkt me misschien wel interessant. Mocht ik niet direct een baan kunnen vinden na mijn hbo, dan zou ik liever de hele dag in de gym staan als PT, dan dat ik aan de lopende band in een fabriek werk.![]()
Gemiddeld startsalaris voor een normale universitaire studie(dus geen sociologie of tandheelkunde) ligt rond de 2500-2700 bruto hoorquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik wacht wel op de echte zon![]()
Klopt dit trouwens?
quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik zit zelf echt wel eens te denken wat nou precies mijn plus, en wat mijn minpunten zijn.
Mijn pluspunt is snelheid, maar daar heb je tijdens krachttraining niet zoveel aan (wordt alleen maar trager)
maar mijn minpunt, geen idee.... beperkte bewegingsruimte ofzo misschien,, lange armen ivm benchpress etc, I don't know.
Stel dat je dit ontwerpt voor iemand met korte armen die iedereen er uit benched he, dan bakt hij er niks meer van.
Die extenders die ik teken onder de bar, als je daar als klein kort kut ventje je handen zet, en dan gaat benchen tot de stang op je borst is heb je deels het nadeel wat iemand met lange armen heeft. En dan heb je nog niet eens de lengte van je bovenarm gecompenseerd die er voor zorgt dat je relatief breed moet pakken als lange gast.
m.a.w. iemand met lange armen benched dieper om op z'n borst te komen.
Verder heb je met deadlift dat je zomaar het hele gewicht 20 of 30cm hoger optilt, net als met squatten. Je verzet meer werk omdat je beweging groter is. En je zit altijd met je poten in de weg.
edit;
Sorry voor het a4-tje wit onder de tekening
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 14-02-2013 14:44:52 ]![]()
Van krachtraining hoef je niet langszamer te worden, kijk maar naar alle 100m sprinters en snelheid/explosiviteit kun je ook je voordeel mee doen bij oefeningen als clean of pushpress.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef ManageTheAnger het volgende:
maar mijn minpunt, geen idee.... beperkte bewegingsruimte ofzo misschien,, lange armen ivm benchpress etc, I don't know.![]()
Ik snap het verhaal maar de tekening maakt het mijns inziens alleen maar onduidelijker.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stel dat je dit ontwerpt voor iemand met korte armen die iedereen er uit benched he, dan bakt hij er niks meer van.
Die extenders die ik teken onder de bar, als je daar als klein kort kut ventje je handen zet, en dan gaat benchen tot de stang op je borst is heb je deels het nadeel wat iemand met lange armen heeft. En dan heb je nog niet eens de lengte van je bovenarm gecompenseerd die er voor zorgt dat je relatief breed moet pakken als lange gast.
edit;
Sorry voor het a4-tje wit onder de tekening![]()
![]()
Oefening die het meest met andere sporten helpt is de powerclean. Voor de rest is het meer de massa die je helpt met andere sporten dan echt de kracht (Bij de contactsporten tenminste, zoals voetbal en vechtsport)quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:41 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Van krachtraining hoef je niet langszamer te worden, kijk maar naar alle 100m sprinters en snelheid/explosiviteit kun je ook je voordeel mee doen bij oefeningen als clean of pushpress.![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Verder heb je met deadlift dat je zomaar het hele gewicht 20 of 30cm hoger optilt, net als met squatten. Je verzet meer werk omdat je beweging groter is. En je zit altijd met je poten in de weg.
edit;
Ik snap het wel... benchpress moet ik redelijk diep gaan...quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:43 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik snap het verhaal maar de tekening maakt het mijns inziens alleen maar onduidelijker.
met deadlift, kom ik redelijk hoog... maar ik zit altijd te kutten met me knieën
Mijn afmetingen kan ik wel eens posten trouwens, heb ze vd week opgemeten voor een op maat gemaakt overhemd.
ik geloof armen 64 (schouder tot iets onder de pols)
Lengte van het shirt (74)
me benen zijn elk geloof ik 98 centimeter.
Schouder tot schouder is geloof ik 54...
zal vanavond de juiste wel eens posten... maar op basis hiervan zouden jullie zeggen?YouTube
Bij mijn nieuwe gym zijn de stangen trouwens niet gelabeld waardoor het altijd een verrassing is hoe zwaar de workout wordt![]()
![]()
Ik ook niet, wel een stempel aan de zijkant met welk gewicgt die bar is.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef 16meter het volgende:
gelabelde stangen heb ik nog nooit gezien?Dan zet je de bar toch effe op de weegschaal?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:54 schreef StraatSoldaat het volgende:
Bij mijn nieuwe gym zijn de stangen trouwens niet gelabeld waardoor het altijd een verrassing is hoe zwaar de workout wordt![]()
Ze hebben hier squat stangen en BP stangen die olympisch zijn en dus 20kg.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef 16meter het volgende:
gelabelde stangen heb ik nog nooit gezien?
Maar ook andere stangen die lichter zijn maar ze zien er bijna precies hetzelfde uit
bij mijn oude gym zat er een sticker op maar bij mijn huidige niets![]()
Je kan beter de spanwijdte van je armen meten, ik ben 1.96m maar mijn spanwijdte is iets van 1.99m.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:51 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het wel... benchpress moet ik redelijk diep gaan...
met deadlift, kom ik redelijk hoog... maar ik zit altijd te kutten met me knieën
Mijn afmetingen kan ik wel eens posten trouwens, heb ze vd week opgemeten voor een op maat gemaakt overhemd.
ik geloof armen 64 (schouder tot iets onder de pols)
Lengte van het shirt (74)
me benen zijn elk geloof ik 98 centimeter.
Schouder tot schouder is geloof ik 54...
zal vanavond de juiste wel eens posten... maar op basis hiervan zouden jullie zeggen?![]()
Als je lang bent is de bar altijd langer onderweg, wat het wat zwaarder maakt. Er is in de gym een gozer die is bijna een kop groter dan ik die zei dat ik erg sterk ben. Hij is ook behoorlijk sterk dus mijn reaktie was dat we relatief gezien elkaar niet veel ontlopen. Ik ben korter dus de bar is een stuk eerder boven bij een bench press dan die van hem.
Klopt toch?![]()
Mad giant is mad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
edit;
Failure is success if we learn from it.![]()
Ja, en lange mensen zijn ook (vaak) zwaarder waardoor ze (vaak) meer kunnen tillen. Bij lange mensen staan spieren wel beter imo.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:05 schreef Snakey het volgende:
Als je lang bent is de bar altijd langer onderweg, wat het wat zwaarder maakt. Er is in de gym een gozer die is bijna een kop groter dan ik die zei dat ik erg sterk ben. Hij is ook behoorlijk sterk dus mijn reaktie was dat we relatief gezien elkaar niet veel ontlopen. Ik ben korter dus de bar is een stuk eerder boven bij een bench press dan die van hem.
Klopt toch?Failure is success if we learn from it.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn profielwerkstuk, eindelijkWel handig voor mensen die lopen te kutten met hun schouder.
![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:17 schreef Bendoe het volgende:
bedankt mijn neef had er nog 1 nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn profielwerkstuk, eindelijkWel handig voor mensen die lopen te kutten met hun schouder.
Wat voor cijfer kreeg je er voor![]()
Hij is een meter of 2, misschien ietjes meer zelfs.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:10 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Ja, en lange mensen zijn ook (vaak) zwaarder waardoor ze (vaak) meer kunnen tillen. Bij lange mensen staan spieren wel beter imo.![]()
Hij traint nu iets van een jaar ofzo, ziet er goed uit inderdaad.![]()
Kracht x arm (afstand) = kracht x arm (afstand)quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:05 schreef Snakey het volgende:
Klopt toch?
Hoe groter de hefboom, des meer kracht er geleverd moet worden.,,/![]()
Bij push of pull kan je niet echt van een hefboomeffect spreken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:21 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kracht x arm (afstand) = kracht x arm (afstand)
Hoe groter de hefboom, des meer kracht er geleverd moet worden.![]()
Nee dat is waar maar wel over grotere afstand.
Misschien is M(assa) x G(zwaartekracht) x H(oogte) meer van toepassing, lang geen natuurkunde meer gehad
,,/![]()
Ik kan wel veel meer Overhead pressen dan mensen die kleiner dan mij zijn terwijl ik 1,90m en lange arme heb![]()
1 of 2 centimeter kan al heeel erg veel uitmaken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bij push of pull kan je niet echt van een hefboomeffect spreken.
Kijk maar eens wat er gebeurt bij mensen die niet op hun from letten met dumble curls (met elleboog op bankje).
Die brengen onbewust hun pols onder 90 graden i.p.v. hem netjes recht met je onderarm te houden, zodat de dumble dichter bij je komt. Dat is vaak een onbewuste compensatie omdat ze het gewoon te zwaar doen natuurlijk, maar uiteindelijk maakt dat het al significant lichter.
[ Bericht 13% gewijzigd door RaymondK op 14-02-2013 15:41:07 ]![]()
kquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:05 schreef moonhammer het volgende:
Eiwitreepje geprobeerd net (gratis bij bestelling Whey) en die dingen zijn echt niet lekker....![]()
Zometeen eindelijk weer trainen na 2 workouts te hebben gemist door school. FUARK
Dat profielwerkstuk hebben jullie nog tegoed.![]()
Pindakaas, gemalen havermout en whey mengen en tot een reep kleien. Dan evt bedekken met chocola en geschaafde amandelen of kokos.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:05 schreef moonhammer het volgende:
Eiwitreepje geprobeerd net (gratis bij bestelling Whey) en die dingen zijn echt niet lekker....
Zijn wel een berg recepten over te vinden op internet. En je hebt zelf exact de macro's in de hand.![]()
Ik ben nu al even bezig maar de verhoudingen blijven verder uit elkaar lopen. Vooral mijn bench gaat niet hard, nu op45 kg terwijl mijn bor nu op 52,5 kg en mijn dl op 105kg zitten. Millitairy press op 37,5kg en squat nu 62,5.
Zou ik nu meer aandacht aan de borst moeten besteden of is dit redelijk normaal?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Je stats lijken op die van mij. Ik ben 1m73, 64kg.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:08 schreef esv7 het volgende:
Ik ben nu al even bezig maar de verhoudingen blijven verder uit elkaar lopen. Vooral mijn bench gaat niet hard, nu op45 kg terwijl mijn bor nu op 52,5 kg en mijn dl op 105kg zitten. Millitairy press op 37,5kg en squat nu 62,5.
Zou ik nu meer aandacht aan de borst moeten besteden of is dit redelijk normaal?
Bench: 60
Press: 37,5
Squat: 75
Deadlift: 107,5
Kun je nog elke training gewichten toevoegen?
[ Bericht 3% gewijzigd door banaliteit op 14-02-2013 17:27:59 ]![]()
Ik ben 1,78 en iets zwaarder maar weet het niet precies.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:19 schreef banaliteit het volgende:
[..]
Je stats lijken op die van mij. Ik ben 1m73, 64kg.
Bench: 60
Press: 37,5
Squat: 75
Deadlift: 107,5
Kun je nog elke training gewichten toevoegen?
En ik kan niet elke training verhogen, jij wel?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Maar jij bent al lang genoeg bezig dat je ook niet meer hoeft te verwachten dat je elke training kan verhogen. Lijkt me juist een goed iets.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:33 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik ben 1,78 en iets zwaarder maar weet het niet precies.
En ik kan niet elke training verhogen, jij wel?Confidence through competence![]()
Ik heb ongeveer anderhalf jaar 8 maanden getraind. Ik ben nu opnieuw begonnen en ik zit nu in mijn 4de week en tot nu toe heb ik elke week mogen verhogen. Ik ben ongeveer 1 kg aangekomen ook. Deze week heb ik een week rust genomen maar ik verwacht toch nog wel minimaal 1 a 2 maanden te kunnen verhogen. Mijn doel is om "intermediate" level te bereiken zo snel mogelijk. Gegevens komen van exrx.net:quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:33 schreef esv7 het volgende:
.
En ik kan niet elke training verhogen, jij wel?
1
2
3
4
5Ex Intermediate Goal 2013
Squat 100kg 120kg
Bench 75kg 100kg
Deadlift 115kg 140kg
Military 52,5kg 60kg
Doelen voor 2013 staan ernaast. Geen idee of het haalbaar is, dat is even afwachten. Volgens mijn schema bereik ik mijn intermediate doel binnen 6 weken. Daarna train ik door totdat ik mijn plateau bereik, daarna ga ik door met 531.![]()
goal voor bench ligt vrij hoog in vergelijking met de rest.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:41 schreef banaliteit het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer anderhalf jaar 8 maanden getraind. Ik ben nu opnieuw begonnen en ik zit nu in mijn 4de week en tot nu toe heb ik elke week mogen verhogen. Ik ben ongeveer 1 kg aangekomen ook. Deze week heb ik een week rust genomen maar ik verwacht toch nog wel minimaal 1 a 2 maanden te kunnen verhogen. Mijn doel is om "intermediate" level te bereiken zo snel mogelijk. Gegevens komen van exrx.net:
[ code verwijderd ]
Doelen voor 2013 staan ernaast. Geen idee of het haalbaar is, dat is even afwachten. Volgens mijn schema bereik ik mijn intermediate doel binnen 6 weken. Daarna train ik door totdat ik mijn plateau bereik, daarna ga ik door met 531.
Voor mijn pauze van het trainen waren dat ongeveer mijn stats alleen bench was een stuk lager(5x80) en sq(5x125) en dl(5x150) iets hoger.![]()
Ik zie nu idd ook dat ik meer kg toevoeg bij bench dan bij squat. Ik denk dat 85kg dan een stuk realistischer is. Wat denk jij?quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:43 schreef Agentperry het volgende:
[..]
goal voor bench ligt vrij hoog in vergelijking met de rest![]()
Heb mijn post geëditquote:Op donderdag 14 februari 2013 17:45 schreef banaliteit het volgende:
[..]
Ik zie nu idd ook dat ik meer kg toevoeg bij bench dan bij squat. Ik denk dat 85kg dan een stuk realistischer is. Wat denk jij?![]()
Hoe lang en zwaar weeg je? En hoe lang duurde het om tot deze stats te komen. Ben benieuwd...quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:43 schreef Agentperry het volgende:
[..]
goal voor bench ligt vrij hoog in vergelijking met de rest.
Voor mijn pauze van het trainen waren dat ongeveer mijn stats alleen bench was een stuk lager(5x80) en sq(5x125) en dl(5x150) iets hoger.![]()
Oh dat is dan weer wat anders.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:41 schreef banaliteit het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer anderhalf jaar 8 maanden getraind. Ik ben nu opnieuw begonnen en ik zit nu in mijn 4de week en tot nu toe heb ik elke week mogen verhogen. Ik ben ongeveer 1 kg aangekomen ook. Deze week heb ik een week rust genomen maar ik verwacht toch nog wel minimaal 1 a 2 maanden te kunnen verhogen. Mijn doel is om "intermediate" level te bereiken zo snel mogelijk. Gegevens komen van exrx.net:
[ code verwijderd ]
Doelen voor 2013 staan ernaast. Geen idee of het haalbaar is, dat is even afwachten. Volgens mijn schema bereik ik mijn intermediate doel binnen 6 weken. Daarna train ik door totdat ik mijn plateau bereik, daarna ga ik door met 531.
Iig. Veel sucses met je doelen. Ik zou echt geen doelen zo ver vooruit kunnen hebben.
Ik heb nu als doelstelling 50kg bp 70kg sq en 100kg dl(gehaald) daarna even kijken wat ik wil halen.
Ik moet zeggen dat het motiveert om wel een haalbaar doel te hebben voor mij.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Waarom trainen jullie bij rare gyms.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:54 schreef StraatSoldaat het volgende:
Bij mijn nieuwe gym zijn de stangen trouwens niet gelabeld waardoor het altijd een verrassing is hoe zwaar de workout wordt
Een stang hoort 20kg te zijnA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Vanmiddag was hier een vrouw op bezoek voor een onderzoek en zij was ook voedingsdeskundige.
Uiteindelijk compleet afgedwaald van het onderwerp en een heel gesprek gehad over voeding, supplementen, vitamines en mineralen. Wat een kennis had zij zeg, werd er bijna verliefd van
.
In ander nieuws: Vandaag eens deadlift gedaan met oly stang en olympic size plates, veel beter. Direct 5x110 neergezet.![]()
Het is wel te doen maar je moet vooraf echt goed gegeten hebben wil je er niet al teveel last van hebben.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:31 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb één keer een fullbody geprobeerd whehehe. Eerst maximaal gesquat, toen maximaal deadlifts en toen ging ik naar huis want ik was kapot.
Tijdens een split heb ik hier geen last van, dan squat en DL ik nog steeds maximaal. Maar het feit dat je ze achter elkaar moet doen is gewoon teveel.
Gister had ik een DL + SQ dag (en wat andere oefeningen), maar had slechts 4 boterhammen kalkoen op die dag. Kostte veel moeite om met dezelfde gewichten aan de slag te gaan.
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Dat scheelt enorm inderdaad. Ik had voor het eerst een PWO genomen toen, maar dat was me ook kut zeg. Die dingen neem ik nooit meerquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:25 schreef Drinky het volgende:
[..]
Het is wel te doen maar je moet vooraf echt goed gegeten hebben wil je er niet al teveel last van hebben.
Gister had ik een DL + SQ dag (en wat andere oefeningen), maar had slechts 4 boterhammen kalkoen op die dag. Kostte veel moeite om met dezelfde gewichten aan de slag te gaan.
.
Maarja, pak nu gewoon nog steeds alle compounds, alleen dan individueel. Nouja, DL en BOR op back day en OHP en push press op schouderdag, maar dat gaat prima.![]()
Pre en post shakes helpen wel moet ik zeggen. Als ik een keer slecht slaap dan kan een shake er voor zorgen dat ik toch nog goed train. Neem alleen niks met caffeine of andere oppeppende middelen. Had een keer dexaprine genomen stond echt iets van 12 uur strak![]()
![]()
Ja ik merk die PWO's ongeveer een half uur en daarna crasht het zo hard dat ik wil slapen. Gewoon altijd whey voor gym en wat dextrose in het drinkwater.
![]()
wat denk je zelf?quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:59 schreef Bombshell het volgende:
Als jullie hier je BP, Dl enz gewicht plaatsen tel je dan de stang mee eigenlijk? :p![]()
Klopt het trouwens dat als je full body doet je meer gains krijgt door 3x te trainen en twee dagen achter elkaar rust te houden dan als je 4x zou trainen?![]()
Daar valt echt geen zinnig woord over te zeggen, dat verschilt per de herstel mogelijkheden per persoon.
Als je meer traint dan je herstel toelaat, dan ja. Als je 4x zou trainen en je redt dit qua herstel, dan nee.Of toch du vader?![]()
Ligt aan je huidige fysiek, hersteltijd en krachtniveau. Een beginner heeft over het algemeen meer baat bij een fullbody. Dit door zijn snellere herstel waardoor er meer trainingsprikkels ontstaan. Naar mate de gewichten hoger worden zal het verloop van je herstel langzamer worden en is het misschien verstandiger om een UB/LB of een split te doen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:15 schreef StraatSoldaat het volgende:
Klopt het trouwens dat als je full body doet je meer gains krijgt door 3x te trainen en twee dagen achter elkaar rust te houden dan als je 4x zou trainen?
Maar zoals Stereo vaak aangeeft is het gene wat jij het makkelijkst volhoudt en consequent uitvoert het beste.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
maar ja, wat is hoog gewicht...
als ik 70 kilo deadlift
60 kilo bankdruk
60 kilo squat
heb ik er al 2 dagen last van
ja, tis wat.... 66 kilo zelf trouwens lolYouTube
Als je genoeg herstelt bent voor de volgende training dan kan je gewoon doorgaan. Maar de beginner periode is over het algemeen ~3-6 maanden. Dat betekent dat de techniek in orde en je een hele training kan volhouden zonder helemaal uitgeput te zijn. Dit betekent echter niet dat je dan direct van full body naar een ander schema moet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:41 schreef ManageTheAnger het volgende:
maar ja, wat is hoog gewicht...
als ik 70 kilo deadlift
60 kilo bankdruk
60 kilo squat
heb ik er al 2 dagen last van
ja, tis wat.... 66 kilo zelf trouwens lol
Voor meer informatie is dit een mooie reeks:
Beginning weight training part 1/6Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Beter eten beter slapen minder zuipen, werkt als een trein.Behulpzaam als een waterkraan.
Eet goed, slaap minstens 7 uur en eet goed. Verder drink ik al 2 jaar geen alcohol meer en ga ik nooit meer uit dus daarom denk ik dat 4x al lukt ondanks dat ik al 140kg squat en nog steeds omhoog gaquote:Op donderdag 14 februari 2013 23:02 schreef fathank het volgende:
Beter eten beter slapen minder zuipen, werkt als een trein.![]()
Idd.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:25 schreef Drinky het volgende:
[..]
Het is wel te doen maar je moet vooraf echt goed gegeten hebben wil je er niet al teveel last van hebben.
Ik doe al een tijd fullbody en ik merk echt dat je merkbaar slechter presteert als je voor je workout slecht hebt gegeten en afgelopen nacht slecht heb geslapen. Tijdens m'n 3 day split had ik hier echt veel minder last van.![]()
Mijn BP is trouwens best wel laag @ 75kg , ben nog niet gestalled maar toch
Squat en DL zitten allemaal boven de 140+ en ik OHP maar 10kg minder![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
'Hee een chick, paar keer extra liften'quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:43 schreef 1517 het volgende:
That moment when you realize you will never be Chinese
Verder fraai fysiek, full homo.
Je OHP't 130kg?quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:34 schreef StraatSoldaat het volgende:
Mijn BP is trouwens best wel laag @ 75kg , ben nog niet gestalled maar toch
Squat en DL zitten allemaal boven de 140+ en ik OHP maar 10kg minderOf toch du vader?![]()
Post shakes hebben veel effect op mij qua herstel, pre shakes niet echt. Daarnaast is 1 shake op een dag voldoende voor mij om mijn voeding aan te vullen. Heb wel eens RPM geprobeerd en dat had wel effect. Minder verzuring, iets hoger in gewicht maar ik kreeg er een raar high/stoned gevoel van. Heb ook Drive van het hetzelfde bedrijf geprobeerd ( applied neutriceuticals volgens mij), maar dat is volgens mij gewoon viagra want behalve een pijnlijke stijve doet het weinigquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:55 schreef StraatSoldaat het volgende:
Pre en post shakes helpen wel moet ik zeggen. Als ik een keer slecht slaap dan kan een shake er voor zorgen dat ik toch nog goed train. Neem alleen niks met caffeine of andere oppeppende middelen. Had een keer dexaprine genomen stond echt iets van 12 uur strak.
Ben nu volledig gestopt met drank en wiet om het maximale uit mijn trainingen te krijgen. Ik denk dat dat ook wel effect gaat hebben.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Ja 'k zat het ook te kijken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:01 schreef Jahr00n het volgende:
Pavlov op Ned 3 over sporten. Kan nog wel interessant zijn.
Lache om te zien dat het vetgehalte in z'n bloed lager bleef daags na z'n training. Ondanks een engels ontbijt. Weinig nieuws gehoord, maar wel leuk om te zien.
Vooral leuk om Joep z'n eigen enthousiasme af te lezen. Hij werd d'r serieus enthousiast van.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 15-02-2013 07:33:18 ]![]()
140 kg squat is ook wel ff wat anders als de 60 kg squat waar ik op reageerde. Met genoeg eten + rust moet je zonder al teveel problemen door kunnen stoten naar 100 kg in een mum van tijd.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:12 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Eet goed, slaap minstens 7 uur en eet goed. Verder drink ik al 2 jaar geen alcohol meer en ga ik nooit meer uit dus daarom denk ik dat 4x al lukt ondanks dat ik al 140kg squat en nog steeds omhoog gaBehulpzaam als een waterkraan.
Kwam deze site tegen. Vast al eens gepost hier, maar leuk om een beetje in te schatten hoe je bezig bent. Overigens one rep max:
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html
Qua gewichten ben ik best prima bezig (zit volgens de bovenstaande site tussen intermediate en advanced). Vind het frustrerend dat ik voor mijn gevoel veel minder breed ben dan anderen daar die echt maar de helft van mijn gewicht doen met bijv squat, deadlift, bp etc."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Doe je ook isolaties erbij? Flinke deltoids en bovenrug (lats en traps) maken je breed. Dat, en van de zijkant gezien veel massa voor en achterkant schouder.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:23 schreef ssebass het volgende:
Kwam deze site tegen. Vast al eens gepost hier, maar leuk om een beetje in te schatten hoe je bezig bent. Overigens one rep max:
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html
Qua gewichten ben ik best prima bezig (zit volgens de bovenstaande site tussen intermediate en advanced). Vind het frustrerend dat ik voor mijn gevoel veel minder breed ben dan anderen daar die echt maar de helft van mijn gewicht doen met bijv squat, deadlift, bp etc.
Schouderisolatiedagje d'r bij bij deze 3 heavy compounds?
'k weet natuurlijk niet hoe je verhoudingen zijn verder en je schema![]()
![]()
welke isolatie kun je daar goed voor gebruiken?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Doe je ook isolaties erbij? Flinke deltoids en bovenrug (lats en traps) maken je breed. Dat, en van de zijkant gezien veel massa voor en achterkant schouder.
'k weet natuurlijk niet hoe je verhoudingen zijn verder en je schema![]()
voor schouders?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:10 schreef Questular het volgende:
[..]
welke isolatie kun je daar goed voor gebruiken?
Overhead dumble press, front raizes, side raizes, reverse fly's.
Voor traps uiteraard shruggs, en voor je lats/bovenrug de pull down and row's in alle soorten en maten...![]()
Ja, mits je los BP-ed, DL-ed etc. In de Smith (die je als het goed is niet gebruikt) tel je de stang niet mee.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:59 schreef Bombshell het volgende:
Als jullie hier je BP, Dl enz gewicht plaatsen tel je dan de stang mee eigenlijk? :pDit.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:02 schreef fathank het volgende:
Beter eten beter slapen minder zuipen, werkt als een trein.
@Raymond: baas! (in dit geval i.vm. die 55kg voeding-actie).
[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 15-02-2013 10:47:21 (typo) ]![]()
Mijn favoriete rugoefening:
(ik doe hem met ietsje-pietje minder gewicht, maar wel betere vorm, grotere rom en ik sta meer voorover gebogen)
![]()
Doe full body 3x per week:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Doe je ook isolaties erbij? Flinke deltoids en bovenrug (lats en traps) maken je breed. Dat, en van de zijkant gezien veel massa voor en achterkant schouder.
'k weet natuurlijk niet hoe je verhoudingen zijn verder en je schema
A:
Squat 5x5
BP 5x5
Weighted pull ups 3x8
Shoulder press 3x8
extra: biceps en trips isolatie 3x8
B:
Deadlifts 3x5
Incl BP 5x5
BB rows 3x8
Shoulder press 3x8
Het is vooral mijn armen die gewoon niet opschieten. Borst en rug is ok. Benen mag ook meer, maar lang niet getraind vanwege gescheurde enkelbanden. Zit bij meeste dingen nu op een plateau. Ben met dit schema nu 5 maanden bezig, misschien tijd om iets anders te doen?"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Misschien kunnen andere mensen hier je ook ff adviseren, maar ik ben altijd heel erg van de split gewoon omdat ik denk dat je intenser kan trainen dan.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:36 schreef ssebass het volgende:
[..]
misschien tijd om iets anders te doen?![]()
5 maanden hetzelfde schema is sowieso niet aan te raden. Zelf wissel ik elke 6-8 weken tussen fullbody, 2-daagse split en 3-daagse split. Voor zover ik weet is het goed voor de progressie om 6-8 weken hetzelfde schema aan te houden en dan een echt ander schema te nemen. Afwisselen is belangrijk!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:36 schreef ssebass het volgende:
[..]
Doe full body 3x per week:
A:
Squat 5x5
BP 5x5
Weighted pull ups 3x8
Shoulder press 3x8
B:
Deadlifts 3x5
Incl BP 5x5
BB rows 3x8
Shoulder press 3x8
Het is vooral mijn armen die gewoon niet opschieten. Borst en rug is ok. Benen mag ook meer, maar lang niet getraind vanwege gescheurde enkelbanden. Zit bij meeste dingen nu op een plateau. Ben met dit schema nu 5 maanden bezig, misschien tijd om iets anders te doen?![]()
Is volgens mij gewoon broscience.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]
5 maanden hetzelfde schema is sowieso niet aan te raden. Zelf wissel ik elke 6-8 weken tussen fullbody, 2-daagse split en 3-daagse split. Voor zover ik weet is het goed voor de progressie om 6-8 weken hetzelfde schema aan te houden en dan een echt ander schema te nemen. Afwisselen is belangrijk!![]()
Dat is wel een extreme switch elke keer.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]
5 maanden hetzelfde schema is sowieso niet aan te raden. Zelf wissel ik elke 6-8 weken tussen fullbody, 2-daagse split en 3-daagse split. Voor zover ik weet is het goed voor de progressie om 6-8 weken hetzelfde schema aan te houden en dan een echt ander schema te nemen. Afwisselen is belangrijk!
Ik houd dezelfde splits aan, maar wissel de oefeningen en volgorde af om de paar weken (geeft weer spierpijn)
![]()
Muscle confusion is broscience ja. Wat natuurlijk wel helpt is gewicht, volume of intensiteit veranderen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:07 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Is volgens mij gewoon broscience.![]()
Ik zou sowieso niet Shoulder Press elke training doen en doe pull ups het laatste.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:36 schreef ssebass het volgende:
[..]
Doe full body 3x per week:
A:
Squat 5x5
BP 5x5
Weighted pull ups 3x8
Shoulder press 3x8
B:
Deadlifts 3x5
Incl BP 5x5
BB rows 3x8
Shoulder press 3x8
Het is vooral mijn armen die gewoon niet opschieten. Borst en rug is ok. Benen mag ook meer, maar lang niet getraind vanwege gescheurde enkelbanden. Zit bij meeste dingen nu op een plateau. Ben met dit schema nu 5 maanden bezig, misschien tijd om iets anders te doen?
Waarom heeft niemand hier Power Cleans in hun schema? heerlijke oefening![]()
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:57 schreef seto het volgende:
Power Cleans zijn niet echt gericht op massa, en moeilijke beweging om te leren.quote:Usually, people just feel intimidated by anything that resembles a technical exercise and just would rather not do them. This is just being a pussy, and sets a bad precedent for the management of both training and life. I think the Starting Strength includes an understandable method for learning to power clean, and just in case it's not simple enough I rewrote it for the new book so that it is even simpler. You don't really need bumper plates to do them if you don't have access, so that doesn't wash either. They are in the program because an explosive movement is a valuable contribution to power production, and they make deadlifts get stronger faster.
Okay, you don't need a coach to learn power cleans, because we fixed things up so that you can learn them out of the book. And what exactly is the downside of trying to learn them and failing? Firing squad? The fucking bodybuilders making fun of you from the safety of the dumbbell rack? Loss of wages? Just try them before you decide you can't learn them without a coach.![]()
Doe om de keer variaties daarop maar wel elke keer schouders. Power cleans eigenlijk nooit gedaan, maar zal het eens proberen. Wie weet bevalt het wel.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:49 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik zou sowieso niet Shoulder Press elke training doen en doe pull ups het laatste.
Waarom heeft niemand hier Power Cleans in hun schema? heerlijke oefening"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Heeft het eigenlijk zin om oefeningen die qua kracht achterlopen gaan trainen op 3x5 of 5x5, en de rest op 3/4x8? Mijn benchpress en overhead press zijn zwaar uit verhouding met mijn squat en deadlift, en ik zou dat graag een beetje recht willen trekken qua kracht. Massa van borst/schouders kan ik me nu niet zo druk om maken, ik wil ze qua kracht vooral een beetje in verhouding krijgen. Daarna kan ik dan wel weer op 4x8 gaan trainen om wat meer massa te pakken. Ik train nu alles op 4x8 overigens.![]()
Maar andere oefeningen voor dezelfde spiergroep kan wel heel verfrissend werken. Juist omdat je een andere beweging maakt zul je bv ook andere spieren meepikken als assistentie.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Muscle confusion is broscience ja. Wat natuurlijk wel helpt is gewicht, volume of intensiteit veranderen.Behulpzaam als een waterkraan.
Doe gewoon alles 3x5. Je squat/deadlift komen vanzelf een keer vast te lopen terwijl je BP en OHP omhoog zullen blijven gaanquote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:33 schreef meneer_valk het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om oefeningen die qua kracht achterlopen gaan trainen op 3x5 of 5x5, en de rest op 3/4x8? Mijn benchpress en overhead press zijn zwaar uit verhouding met mijn squat en deadlift, en ik zou dat graag een beetje recht willen trekken qua kracht. Massa van borst/schouders kan ik me nu niet zo druk om maken, ik wil ze qua kracht vooral een beetje in verhouding krijgen. Daarna kan ik dan wel weer op 4x8 gaan trainen om wat meer massa te pakken. Ik train nu alles op 4x8 overigens.![]()
Heb je hier een bron van? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dit nu precies zit.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Muscle confusion is broscience ja. Wat natuurlijk wel helpt is gewicht, volume of intensiteit veranderen.![]()
Maar dan heb je gewoon een incompleet schema.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Maar andere oefeningen voor dezelfde spiergroep kan wel heel verfrissend werken. Juist omdat je een andere beweging maakt zul je bv ook andere spieren meepikken als assistentie.![]()
Zie veel mensen hier roepen dat hun bench en ohp achter loopt op hun squat maar bedenk je wel dat 70% van de mensen in de gym hun benen niet echt goed traint en zij waarschijnlijk de mensen zijn met een lichaam dat uit verhouding is.![]()
Oh dit zijn oude stats van voor mijn pauze, die haal ik nu niet meer, maar was toen 86kg 11-12% 1.90mquote:Op donderdag 14 februari 2013 17:49 schreef banaliteit het volgende:
[..]
Hoe lang en zwaar weeg je? En hoe lang duurde het om tot deze stats te komen. Ben benieuwd...
Ben nu 82kg 15-16%
stats zijn nu: dl 110kg sq 105kg bp 57,5kg(alles 5x).
Mijn doel is om voor de zomer weer op mijn oude niveau te zitten, cuttten doe ik niet voordat ik aan de 90kg zit.![]()
Ik heb het tegenovergestelde, mn beenspieren lopen/liepen ver vooruit op mn bovenlichaam. Gelukkig ben ik dat nu aan het rechttrekkenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:55 schreef Agentperry het volgende:
Zie veel mensen hier roepen dat hun bench en ohp achter loopt op hun squat maar bedenk je wel dat 70% van de mensen in de gym hun benen niet echt goed traint en zij waarschijnlijk de mensen zijn met een lichaam dat uit verhouding is.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:58 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Oh dit zijn oude stats van voor mijn pauze, die haal ik nu niet meer, maar was toen 86kg 11-12% 1.90m, die stats haalde ik binnen 10 maanden vanaf ~74kg
Ben nu 82kg 15-16%
stats zijn nu: dl 110kg sq 105kg bp 57,5kg(alles 5x).
Mijn doel is om voor de zomer weer op mijn oude niveau te zitten, cuttten doe ik niet voordat ik aan de 90kg zit.![]()
Dat is toch wat is zeg veel mensen hebben het idee dat hun ub zwakker is dan hun lb. Als ik naar mezelf kijk, mijn dl en sq zijn bijna 2x mijn bench maar heb niet het gevoel dat mijn lichaam uit verhouding is.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:58 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik heb het tegenovergestelde, mn beenspieren lopen/liepen ver vooruit op mn bovenlichaam. Gelukkig ben ik dat nu aan het rechttrekken![]()
Hier staat wel wat o.a. http://www.liftbigeatbig.com/2011/09/muscle-confusion-myth.htmlquote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:47 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dit nu precies zit.Verder gewoon zoeken op "muscle confusion myth".quote:"You've got to change your routine a lot or your muscles will get used to the same one and stop growing."
"You've got to 'trick' your muscles and keep them guessing."
"If muscle growth hits a plateau, you have to 'shock' the tissue in order to resume progress."
These can be written off as ridiculous statements except for one thing: Like all myths and misconceptions, this myth evolved out of a truism that became distorted over time. Muscles CAN become "adaptive" to whatever you throw at them. However, what they become adaptive to is the volume load, NOT the exercise selection or workout sequencing. So, if the muscles are not adequately "volume overloaded" and adequately rested between sessions, the will simply stop making progress.![]()
Dit is een goed boek hier over Carbon. mark rippetoe; practical programmingquote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:47 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dit nu precies zit.![]()
Ja natuurlijk. Ik wissel ook wel gewoon een beetje is inderdaad verfrissend.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Maar andere oefeningen voor dezelfde spiergroep kan wel heel verfrissend werken. Juist omdat je een andere beweging maakt zul je bv ook andere spieren meepikken als assistentie.
Ik pak nu bijvoorbeeld OHP en push press ipv dumbbell shoulder press en op voor triceps CGBP. Maarja sommige dingen varieer ik dan weer niet mee, squat en deadlift houdt ik er altijd in bijv, terwijl ik voor biceps vaak een 5-tal oefeningen heb waar ik er dan elke week 2-3 van doe.![]()
Ik kreeg net een bericht met foto dat we een squatrek hebenEn ook weer spiegels terug na de verbouwing, eindelijk
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Toen ze in mijn oude gym een nieuw squatrek hadden werd het als curlrek gebruiktquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:34 schreef Pastapipos het volgende:
Ik kreeg net een bericht met foto dat we een squatrek hebenEn ook weer spiegels terug na de verbouwing, eindelijk
![]()
![]()
Het lichaam past zich aan door middel van overload. Je zal dus sterkere spieren/banden/botten krijgen als de stimulus groot genoeg is om een overload te creëren. Hiernaast leert het CNS zich bepaalde patronen(bewegingen) aan en zal het efficiënter te werk gaan.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:47 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dit nu precies zit.
De muscle confusion is het CNS wat zich aanpast op de beweging. Je kan het vergelijken met een beginner die een squat leert. Aan de start van het programma zal hij veel vooruitgang boeken, omdat je een nieuwe beweging aanleert. Dus als je om de 6-8 weken je schema helemaal omgooit zal je ongetwijfeld snel sterker worden in de beweging omdat je CNS de beweging aanleert. Maar je zal minder progressie boeken dan een consequente overload dankzij een hoger volume of intensiteit.
Had ooit een mooie quote erover gelezen. Blijkbaar had Sapstengel hem toen gepost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Echt? Dat hebben ze dan vanmiddag nog neergezet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:34 schreef Pastapipos het volgende:
Was zelf om 15:00 klaar met trainen, toen was het er nog niet.
![]()
Muscle confusion is ook gewoon weer zo'n fancy naam voor, welja, whatever de auteur er aan wil koppelen.![]()
Zolang er geen bewezen (fysiologisch) proces achter zit is het gewoon een leeg omhulsel van woorden idd.
Basically my best tip for workouts is muscle confusion.
When I hit the rack I try to make as much noise as possible, knocking the weights together, kicking my water bottle, anything that will confuse my muscles.
The next thing I do is grunt and scream as I'm lifting, this creates brain confusion and in turn creates muscle confusion.![]()
Klopt, maar dat het blijft onzin wat je er ook aan koppelt.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:08 schreef Diabox het volgende:
Muscle confusion is ook gewoon weer zo'n fancy naam voor, welja, whatever de auteur er aan wil koppelen.Je weet dat ik hem in de spoiler had gezet?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:12 schreef Sapstengel het volgende:
Basically my best tip for workouts is muscle confusion.
When I hit the rack I try to make as much noise as possible, knocking the weights together, kicking my water bottle, anything that will confuse my muscles.
The next thing I do is grunt and scream as I'm lifting, this creates brain confusion and in turn creates muscle confusion.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Brotip voor degenen die niet online supplementen willen bestellen: De Tuinen heeft nu 200 x 1 gram Omega-3 capsules voor 50% korting in de aanbieding @ 12,50 EUR per pot.
Komt pak hem beet overeen met wat bv. B&F Shop ervoor vraagt.
Kun je na gaan hoe duur dat spul is zonder korting bij De Tuinen, sowieso is alles duur bij die toko...Confidence through competence![]()
de tyfus,
Ik ben een bitch aan het worden, mijn oestrogeen level is te hoog![]()
Testo was wel goed.
zoekt online androgel leverancier![]()
![]()
Niet gezien, ik lees altijd te snel over spoilers heen. Is een bb.com misc copypasta trouwensquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:14 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Je weet dat ik hem in de spoiler had gezet?.
En De Tuinen is echt duur ja, 5lbs whey voor 87 euro.
![]()
Alleen als je ze in het squatrek doet. Curls for the girls toch..
Nee maar is het niet zo dat rows vooral rug zijn? Met curls isoleer je echt je biceps.![]()
Als je dit ziet valt de tuinen nog wel mee. http://www.lamuscle.com/products/lawhey2kg
£95,99 voor een pot whey.![]()
Ik zag het hier op tv, vreselijke reclame. Voor degenen die een enge oogbalziekte op willen lopen: here you go:
UK reacties: http://www.uk-muscle.co.u(...)-whey-seriously.html![]()
Wtf, dat is helemaal bizarquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:32 schreef Snakey het volgende:
Als je dit ziet valt de tuinen nog wel mee. http://www.lamuscle.com/products/lawhey2kg
£95,99 voor een pot whey.![]()
Ik zag het hier op tv, vreselijke reclame. Voor degenen die een enge oogbalziekte op willen lopen: here you go:
UK reacties: http://www.uk-muscle.co.u(...)-whey-seriously.html.
Maar hoezo enge oogziekte, zou die chick wel geven.
![]()
Ik kon haar na 1 minuut van haar gebrabbel al niet meer uitstaan.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wtf, dat is helemaal bizar.
Maar hoezo enge oogziekte, zou die chick wel geven.
![]()
![]()
Die hoge stem en manier van praten is nogal vervelend ja. Maarja, dat hoor je niet als ze haar mond vol heeft...![]()
Oh, blijkbaar is t van andere sportschool en loopt ie me te fuckenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Echt? Dat hebben ze dan vanmiddag nog neergezet.
Was zelf om 15:00 klaar met trainen, toen was het er nog niet.
zat me al te verheugen
Teabagging her...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:41 schreef Sapstengel het volgende:
Die hoge stem en manier van praten is nogal vervelend ja. Maarja, dat hoor je niet als ze haar mond vol heeft...![]()
Hoe heb je gemeten en wat is je bf% ?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:25 schreef THEFXR het volgende:
de tyfus,
Ik ben een bitch aan het worden, mijn oestrogeen level is te hoog![]()
Testo was wel goed.
zoekt online androgel leverancierConfidence through competence![]()
gemeten door het bloedprikken en bf is hoog.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe heb je gemeten en wat is je bf% ?![]()
bf% verlagen en you'll be just finequote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gemeten door het bloedprikken en bf is hoog.
Meh ik ookquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:42 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Oh, blijkbaar is t van andere sportschool en loopt ie me te fuckenzat me al te verheugen
. Had bijna zin om morgen speciaal squats te gaan doen
.
Maarja, binnenkort zal het wel komen toch? Paar gasten hadden laatst met de manager gepraat en die vertelde het ook. Squatrack en dumbbells tot 40kg.![]()
Ik twijfel nog of ik na SS eerst nog madcow moet gaan doen of een split bodybuilding schema.
Wat zijn trouwens de meest gebruikte BB schema's? Is er iets als SS/Madcow alleen voor BB?![]()
vit D was niet aanwezig in het bloed, lol, gelijk die laborant bellen naar de dokterquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
bf% verlagen en you'll be just fine![]()
![]()
Ben wel benieuwd naar dat niveau, we zijn allemaal wel deficientquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vit D was niet aanwezig in het bloed, lol, gelijk die laborant bellen naar de dokter
Heb nu wel vit d pillen, dus het was best erg,lolquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar dat niveau, we zijn allemaal wel deficient
met het voorjaar en de korte strakke truitjes ben ik meer buiten te vinden![]()
![]()
Mijn zus zat ook zo laag, die kreeg direct injecties vit D.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heb nu wel vit d pillen, dus het was best erg,lol
met het voorjaar en de korte strakke truitjes ben ik meer buiten te vinden![]()
Als je progressie boekt zou ik niet eens stoppen met SS. Meest gebruikte BB schemas zijn waarschijnlijk geheel anders dan degene die je opnoemd maar die je opnoemd zijn wel effectiefquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:46 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik twijfel nog of ik na SS eerst nog madcow moet gaan doen of een split bodybuilding schema.
Wat zijn trouwens de meest gebruikte BB schema's? Is er iets als SS/Madcow alleen voor BB?![]()
Dit is wel een mooi overzicht van SS en verwanten. Misschien heb je er wat aan. ]quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:46 schreef StraatSoldaat het volgende:
Wat zijn trouwens de meest gebruikte BB schema's? Is er iets als SS/Madcow alleen voor BB?
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=106677331&page=1![]()
Ze zeggen al heel lang dat 36 en 38 besteld zijn, maarja nog niks gezien. Ben benieuwd wanneer de spiegels terugkomenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Meh ik ook. Had bijna zin om morgen speciaal squats te gaan doen
.
Maarja, binnenkort zal het wel komen toch? Paar gasten hadden laatst met de manager gepraat en die vertelde het ook. Squatrack en dumbbells tot 40kg."If you do what you always did, then you will get what you always got."
Zijn ook allemaal voor powerliftingquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dit is wel een mooi overzicht van SS en verwanten. Misschien heb je er wat aan. ]
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=106677331&page=1![]()
Zijn net zo goed voor een beginnend bber te gebruiken. Verre uit de beste optie zelf met wellicht HST er nog aan toegevoegd.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:00 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Zijn ook allemaal voor powerlifting![]()
Enige gym wat ik weet is een "hardcore" gym, maar er zitten er ook een paar in mijn gym die daar vertrokken zijn wegens slechte, agressieve sfeer, hoor er wel vaker slechte dingen over.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:00 schreef ArteSuave het volgende:
Geen squatrek en dumbells onder de 40kg is geen gym. Vertrekken en een betere zoeken!"If you do what you always did, then you will get what you always got."
hmm nja ieder zijn ding anders gewoon een keer proeflesje dan merk je dat snel genoegquote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Enige gym wat ik weet is een "hardcore" gym, maar er zitten er ook een paar in mijn gym die daar vertrokken zijn wegens slechte, agressieve sfeer, hoor er wel vaker slechte dingen over.![]()
Roid raids gyms, altijd lachen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Enige gym wat ik weet is een "hardcore" gym, maar er zitten er ook een paar in mijn gym die daar vertrokken zijn wegens slechte, agressieve sfeer, hoor er wel vaker slechte dingen over.![]()
Yup, dat is wel een idee. Maar krigj je helaas niet de sfeer op lange termijn mee.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:06 schreef ArteSuave het volgende:
[..]
hmm nja ieder zijn ding anders gewoon een keer proeflesje dan merk je dat snel genoeg
@sapstengel: Weet jij nog dingen over josine en back to basics? Josine heeft geloof ik ook veel goede spullen, en ook de luxe zoals HC"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Bendoe, jij hebt dus TMW shirts? Zit erover te twijfelen om ook wat te halen, zijn wel toffe designs. Heb je van spreadshirt gehaald?"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Ik zit zelf bij Josine, heeft in ieder geval wel een squatrek. Helaas geen dumbbells zwaarder dan 38kg vreemd genoeg.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:07 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Yup, dat is wel een idee. Maar krigj je helaas niet de sfeer op lange termijn mee.
@sapstengel: Weet jij nog dingen over josine en back to basics? Josine heeft geloof ik ook veel goede spullen, en ook de luxe zoals HC![]()
Apd? Josine is geen franchise toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:26 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik zit zelf bij Josine, heeft in ieder geval wel een squatrek. Helaas geen dumbbells zwaarder dan 38kg vreemd genoeg."If you do what you always did, then you will get what you always got."
Yup, en is ook de enige josine zie ik. Nog een apeldoorner in dit topicJammer dat viinnncee (oid) niet meer post
Klopt. Maar deze gym is van de trainer van Badr Hari en heb verhalen gehoord van trainingsmaatjes die daar vrienden hadden trainen:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:08 schreef ArteSuave het volgende:
[..]
Jep bent hardcore of je bent het niet hahaha
- Je wordt bijna gepusht om te juicen. Als ze potentie in je zien, dan komen ze snel genoeg naar je toe met een "wondermiddeltje".
- Gast had jaarcontract daar, maar wilde opzeggen. Het contract is toen toch verlengd, wat vervolgens via de politie beëindigd moest worden.
- Gast kwam daar trainen en werd ook verleid tot juicen. Hij weigerde en de reactie was "dan heb je hier ook niks te zoeken!". Dat terwijl zijn jaarcontract net een paar maanden liep. Maarja, lekker teruggaan om te trainen doe je dan ook niet.
Geen squatrack is wel erg jammer inderdaad, maar ik heb hoop dat die komt. 40kg dumbbells gebruik ik nog met geen enkele oefening, dus mis ik ook niet.
Josine schijnt een goede gym te zijn ja. Helaas voor mij te ver weg. Ik heb persoonlijk geen zin in 20m heen fietsen, trainen, 20m terug fietsen.![]()
Papa Mike is de eigenaar?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:37 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt. Maar deze gym is van de trainer van Badr Hari en heb verhalen gehoord van trainingsmaatjes die daar vrienden hadden trainen:
- Je wordt bijna gepusht om te juicen. Als ze potentie in je zien, dan komen ze snel genoeg naar je toe met een "wondermiddeltje".
- Gast had jaarcontract daar, maar wilde opzeggen. Het contract is toen toch verlengd, wat vervolgens via de politie beëindigd moest worden.
- Gast kwam daar trainen en werd ook verleid tot juicen. Hij weigerde en de reactie was "dan heb je hier ook niks te zoeken!". Dat terwijl zijn jaarcontract net een paar maanden liep. Maarja, lekker teruggaan om te trainen doe je dan ook niet.
Geen squatrack is wel erg jammer inderdaad, maar ik heb hoop dat die komt. 40kg dumbbells gebruik ik nog met geen enkele oefening, dus mis ik ook niet.
Josine schijnt een goede gym te zijn ja. Helaas voor mij te ver weg. Ik heb persoonlijk geen zin in 20m heen fietsen, trainen, 20m terug fietsen.![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Correct. Althans dat is wat ik heb gehoord.quote:
Wil er zelf evt nog wel gaan kijken een keer, want je weet hoe het met geruchten is. De ene maakt het nog mooier dan de ander. Straks is het een dik relaxte gym.
![]()
Loopafstand van mij. Ben benieuwd wat je ervan vindquote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Correct. Althans dat is wat ik heb gehoord.
Wil er zelf evt nog wel gaan kijken een keer, want je weet hoe het met geruchten is. De ene maakt het nog mooier dan de ander. Straks is het een dik relaxte gym.
Hoe komt het eigelijk dat je cardiovasculaire conditie zo snel achteruit gaat? Als ik een maand geen vorm van cardio doe en dan stukje moet rennen voor de trein ben ik zo buiten adem![]()
Ik heb er een keer over gelezen in een topic, ging over waar mensen trainden met ervaringen. Die mensen waren er positief over en de mensen die er nooit geweest waren hadden rare verhalen over de maffia daarzo. Dat was volgens mij een topic op dbb.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Correct. Althans dat is wat ik heb gehoord.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Zullen wel van die wildwest geruchten zijn danquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:59 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik heb er een keer over gelezen in een topic, ging over waar mensen trainden met ervaringen. Die mensen waren er positief over en de mensen die er nooit geweest waren hadden rare verhalen over de maffia daarzo. Dat was volgens mij een topic op dbb.. Leek me ook al sterk dat het zo erg was.
![]()
Helaas veel mensen die aan die geruchten meewerken :pquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zullen wel van die wildwest geruchten zijn dan. Leek me ook al sterk dat het zo erg was.
Pushen om te juicen als ze potentie in je zien
Gewoon praatjes van pussy's.Facet!![]()
Totdat je tijdens het squatten ineens een naald in je reet krijgt van Papa Mikequote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:11 schreef JanKort het volgende:
[..]
Helaas veel mensen die aan die geruchten meewerken :p
Pushen om te juicen als ze potentie in je zien
Gewoon praatjes van pussy's.![]()
![]()
Zou zelf nooit naar een hardcore gym willen. Dat is een gigantische sausagefest met vaak hoge tarieven.
Een sportschool hoort gewoon mooie vrouwen te hebben ook al zitten ze alleen maar cardio te doen![]()
Wat is exact de motivatie van de mensen om je te 'moeten' laten juicen in die gym?Confidence through competence![]()
Zal wel dezelfde motivatie zijn, als dealers die stiekum een pilletje in iemand zn drinken gooien :pquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:41 schreef Stereotomy het volgende:
Wat is exact de motivatie van de mensen om je te 'moeten' laten juicen in die gym?Facet!![]()
Papa Mike is een bekend figuur in zowel de Nederlandse en Turkse onderwereld. Aangezien AAS in Turkije overal te krijgen is kan hij via zijn eigen gym een afzetmarkt creërenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:41 schreef Stereotomy het volgende:
Wat is exact de motivatie van de mensen om je te 'moeten' laten juicen in die gym?![]()
Daarnaast komen er dan alleen maar buffels uit je gym, ook geen verkeerde reputatie.Soukidan op je oogbal.![]()
ja papa mike geeft gewoon goede kuurtjes voor niet te veel geldquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:05 schreef 16meter het volgende:
Lijkt me wel een chille gym, als je verplicht moet juicen.
hoe kun je ooit groot worden zonder kuur?![]()
Ik had vannacht iets raars.
Gisteravond heb ik inc en decline dumbell press gedaan.
Nu werd ik vannacht wakker en voelde ik wat stijfjes aan. Dus ik rek me uit en ik voel in me borstkas iets schuiven/knakken.
Het deed niet zeer maargoed.. Iemand een idee?![]()
Cutten wil nog niet echt lukken ben nu 92kg @ 1,90 en eet 2600 rust 2800 trainingsdag en haal al m'n macros. Ik drink nu wel veel meer water![]()
Een stop langer dan twee weken heeft bijzonder veel impact. TIs absurd, maar waar. Helaasquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:20 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe komt het eigelijk dat je cardiovasculaire conditie zo snel achteruit gaat? Als ik een maand geen vorm van cardio doe en dan stukje moet rennen voor de trein ben ik zo buiten adem
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Heb ik ook weleens, gewoon je borstbeen wat knakt volgens mij, heb er in ieder geval nooit last van gehad.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:27 schreef BadderAapje het volgende:
Ik had vannacht iets raars.
Gisteravond heb ik inc en decline dumbell press gedaan.
Nu werd ik vannacht wakker en voelde ik wat stijfjes aan. Dus ik rek me uit en ik voel in me borstkas iets schuiven/knakken.
Het deed niet zeer maargoed.. Iemand een idee?![]()
Mijn workout duurt anderhalf uur/uur en drie kwartier.
Vooraf neem ik een eiwitshake en achteraf. Maar wanneer kan ik nu
het beste m'n buikspieren doen? Duurt mijn workout te lang als ik
nog een kwartier buikspieren meepak?
En wanneer kan ik het beste buikspieren op rustdagen pakken en moet ik daarvoor en of
daarna eiwitrijk eten/drinken?![]()
Wat is er zo belangrijk aan je buikspieren? Wasbordjes krijg je alleen als je een laag vet% hebt, abs are made in the kitchen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
En wanneer kan ik het beste buikspieren op rustdagen pakken en moet ik daarvoor en of
daarna eiwitrijk eten/drinken?
Maar post je schema idd eens. anderhalf uur sportscholen vind ik wel acceptabel eik.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je weet dat een shake gewoon eiwitten zijn en veel meer niet?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
Ik ook. Zeker na wat zwaar bench press dumbell werk.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:26 schreef seto het volgende:
[..]
Heb ik ook weleens, gewoon je borstbeen wat knakt volgens mij, heb er in ieder geval nooit last van gehad.![]()
homoquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
Doet me denken aan een vriend van mij die een keer met mij wou meetrainen, loopt hij steeds te bitchen dat we geen buikspieroefeningen doen![]()
![]()
Vriend van me was laatst mee, had ik hem weighted crunches laten doen op de decline bench, toen vond hij het niet zo chill meerquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:35 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
homo
Doet me denken aan een vriend van mij die een keer met mij wou meetrainen, loopt hij steeds te bitchen dat we geen buikspieroefeningen doen![]()
![]()
om de training een keer een paar crunches pakken is niks mis meequote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:35 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
homo
Doet me denken aan een vriend van mij die een keer met mij wou meetrainen, loopt hij steeds te bitchen dat we geen buikspieroefeningen doen-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Ik zou ook een shake tijdens je workout drinken, dan gieren die proteïnen zo je pumped up muscles inquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
daarna eiwitrijk eten/drinken?Behulpzaam als een waterkraan.
Ik deed een keer met buikspierkwartier meequote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:18 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
om de training een keer een paar crunches pakken is niks mis mee
Nooit meer![]()
![]()
Beter zet hij gewoon een whey injection dan wordt het gelijk opgenomenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou ook een shake tijdens je workout drinken, dan gieren die proteïnen zo je pumped up muscles in![]()
>GYMquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:25 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Beter zet hij gewoon een whey injection dan wordt het gelijk opgenomenEn zorgen voor andere bronnen van eiwitten behalve alleen shakes.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou ook een shake tijdens je workout drinken, dan gieren die proteïnen zo je pumped up muscles in
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
oh god weer zo eentjequote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Je workout duurt sowieso te lang. 45 minuten tot een uur is voldoende. Ik zou me niet te druk maken om je abs, 1x per week weighted crunches is voldoende. Eiwit intake kan je beter bijhouden zoals de rest van je voeding zodat je voldoende binnenkrijgt, maar ook weer niet teveel. Dat laatste heeft geen nut nameñijk.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
Echt vreemd btw, elke keer als ik donderdag deadlifts doe en vrijdag OHP+push press heb ik zaterdag zelfs spierpijn in m'n kaak.
![]()
ik doe elke dag 250x crunches op mijn bank s'avonds, lekkere kiwi's of vind je dat teveel?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
je klaagt hier weleens vaker, hequote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:54 schreef StraatSoldaat het volgende:
Traplopen na zwaar deadliften+squats![]()
Als je voor de trein of bus moet rennen op je rust dag![]()
![]()
Over spookverhalen gesprokenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:49 schreef JanKort het volgende:
[..]
Zal wel dezelfde motivatie zijn, als dealers die stiekum een pilletje in iemand zn drinken gooien :p
Behulpzaam als een waterkraan.
Thanks beide. Voelt toch raar zo voor de eerste keerquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ook. Zeker na wat zwaar bench press dumbell werk.![]()
![]()
Gelukkig dat een beginner zo goed wordt geholpen door de echte beesten zoals hieronder.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
daarna eiwitrijk eten/drinken?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:35 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
homo
Doet me denken aan een vriend van mij die een keer met mij wou meetrainen, loopt hij steeds te bitchen dat we geen buikspieroefeningen doenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou ook een shake tijdens je workout drinken, dan gieren die proteïnen zo je pumped up muscles inquote:quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik doe elke dag 250x crunches op mijn bank s'avonds, lekkere kiwi's of vind je dat teveel?Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Kom op als iedereen met zo'n instelling aankomt zetten is het einde zoek. Mensen als sapstengel en Panzer zijn prima voorbeelden van hoe het wel moet. In de verslavingszorg worden ook alleen mensen geholpen als ze echt de motivatie ervoor hebben, anders het verspilde moeite.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:09 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Gelukkig dat een beginner zo goed wordt geholpen door de echte beesten zoals hieronder.
[..]
[..]
[..]
[..]I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Idd respect. Vanaf dag 1 zitten deze beesten al een op superstrength achtig schema met IFF voedingspatroon.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:10 schreef Seam het volgende:
[..]
Kom op als iedereen met zo'n instelling aankomt zetten is het einde zoek. Mensen als sapstengel en Panzer zijn prima voorbeelden van hoe het wel moet. In de verslavingszorg worden ook alleen mensen geholpen als ze echt de motivatie ervoor hebben, anders het verspilde moeite.
Dit jaar pakken ze even de Arnold Classic om daarna in t najaar een mooie sandow voor de schoorsteenmantel even op te halen.
Nogmaals respect.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:10 schreef Seam het volgende:
[..]
Mensen als sapstengel en Panzer zijn prima voorbeelden van hoe het wel moet.![]()
Heb trouwens nooit specifiek buikspieren gedaan en heb onder het beetje BF toch wel een aardige core opgebouwd. Deadlifts, squats, overhead/push press etc. En ik voel m'n core ook wel bij dingen als straight arm pulldow.![]()
Respect, alleen de echte beesten pakken abs mee met een "straight arm pulldow".quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]![]()
Heb trouwens nooit specifiek buikspieren gedaan en heb onder het beetje BF toch wel een aardige core opgebouwd. Deadlifts, squats, overhead/push press etc. En ik voel m'n core ook wel bij dingen als straight arm pulldow.
Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Srs?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Respect, alleen de echte beesten pakken abs mee met een "straight arm pulldow".
Had het in het begin vooral trouwens, dat ik gewoon door die houding echt spanning op m'n core voelde. Laatste tijd is het echt 99% rug.![]()
Hij is een beginner die denkt dat hij goed bezig is, heeft niets met instelling of motivatie te maken.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:10 schreef Seam het volgende:
[..]
Kom op als iedereen met zo'n instelling aankomt zetten is het einde zoek. Mensen als sapstengel en Panzer zijn prima voorbeelden van hoe het wel moet. In de verslavingszorg worden ook alleen mensen geholpen als ze echt de motivatie ervoor hebben, anders het verspilde moeite.![]()
Je helpt hem zelf ook aardig... Maar als hij de OP van o.a. jou had gelezen waren een aantal vragen al beantwoord.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:09 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Gelukkig dat een beginner zo goed wordt geholpen door de echte beesten zoals hieronder.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Je doet wel alsof je zo verheven bent boven die gasten die sarcastisch reageren, maar zelf contribueer je ook geen drol en ben je ook alleen maar aan het azijnpissen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:16 schreef Mr.J het volgende:
Je mag dan zelf competen, maar het concept van ironie vergaat je nog even.Of toch du vader?![]()
Maar goed om die arme jongen te helpen:quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
-Workout moet ongeveer 3 á 5 kwartier bedragen.
-Eiwitshake na de training.
-Buikspieren na je oefeningen.
-Rust dagen zijn RUST dagen
P.s. post je schema voor meer tips/commentaar.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Voor KT mag je best voor en na een eitwitshake nemen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:36 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Maar goed om die arme jongen te helpen:
-Workout moet ongeveer 3 á 5 kwartier bedragen.
-Eiwitshake na de training.
-Buikspieren na je oefeningen.
-Rust dagen zijn RUST dagen
P.s. post je schema voor meer tips/commentaar.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Een shake na je training heeft meer nut. Verder is het kijken naar je totaal inname per dag. Als je uit voeding en een shake voldoende eiwitten haalt heeft het weinig nut meer te nemen. Als je meer nodig hebt kan je een shake voor je training nemen, of een casein shake voor je naar bed gaat. Of kwark uiteraard.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voor KT mag je best voor en na een eitwitshake nemen.![]()
Dit boek: http://www.bol.com/nl/p/voeding-en-sport/1001004006735252/ geeft anders aan dat eiwitten voor en na KT nuttig zijn. Helaas heeft m'n neef het nu in z'n bezit, anders had ik graag een scan voor je gemaakt van de passages waarin ze dit melden.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een shake na je training heeft meer nut. Verder is het kijken naar je totaal inname per dag. Als je uit voeding en een shake voldoende eiwitten haalt heeft het weinig nut meer te nemen. Als je meer nodig hebt kan je een shake voor je training nemen, of een casein shake voor je naar bed gaat. Of kwark uiteraard.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik kan me herinneren dat Stereo met bewijs aankwam dat het zowel voor, na als tijdens kan. Zolang je het iig maar rond de workout neemt.
Ik neem het altijd voor de workout.![]()
Ik hanteer doorgaans 'snelle eiwitten in de buurt van de training', zowel voor als tijdens als na hebben synergistisch effect met de training.Confidence through competence![]()
Flikker toch op man, ik ben niet degene die zich verheven voelt.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:28 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Je doet wel alsof je zo verheven bent boven die gasten die sarcastisch reageren, maar zelf contribueer je ook geen drol en ben je ook alleen maar aan het azijnpissen.
Je mag dan zelf competen, maar het concept van ironie vergaat je nog even.Verder heb ik meer dan genoeg toegevoegd aan deze reeks en 'alleen maar azijnpissen' is ook niet echt het geval he.
En 'sarcastisch reageren' is niet wat hier gebeurt. Dat is nu het stukje 'verheven voelen'. Niet de rollen omdraaien hier.![]()
En het feit van competen vs het wel of niet in staat zijn tot het begrijpen van 'ironie' kan ik even niet linken.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Nee, sorry, je hebt gelijk, dit waren natuurlijk compleet serieuze posts:quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:15 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Idd respect. Vanaf dag 1 zitten deze beesten al een op superstrength achtig schema met IFF voedingspatroon.
Dit jaar pakken ze even de Arnold Classic om daarna in t najaar een mooie sandow voor de schoorsteenmantel even op te halen.
Nogmaals respect.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tevens omdat je in het verleden 'meer dan genoeg' hebt toegevoegd (mooie subjectieve maatstaf) geeft dat je een vrijbrief om nu net zo te kloten als de mensen waar je zo op afgeeft? plsgo met je dubbele standaardenOf toch du vader?![]()
Dat je niet begrijpt dat 'een reactie op' iets totaal anders is dan 'dubbele standaarden' of 'zelf lopen kloten' vind ik erg vervelend voor je.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:04 schreef Luchtkoker het volgende:
Nee, sorry, je hebt gelijk, dit waren natuurlijk compleet serieuze posts:
jeroony pls
Tevens omdat je in het verleden 'meer dan genoeg' hebt toegevoegd (mooie subjectieve maatstaf) geeft dat je een vrijbrief om nu net zo te kloten als de mensen waar je zo op afgeeft? plsgo met je dubbele standaarden
Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
buikspieren 1x per week is genoegquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:57 schreef Atemno het volgende:
![]()
![]()
Goede tip.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:17 schreef 16meter het volgende:
[..]
buikspieren 1x per week is genoeg
En 100% serieus: Ik doe zelf 1x per week 5 minuutjes buik. Probeer oefeningen te zoeken die zwaar zijn dus max 15 reps. En dan 3 oefeningen, 2 setjes.
Verder train je idd al veelal je buik met squats, rugtrainingen etc.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Bedankt voor de serieuze reacties.ik ben idd een beginner en zeg helemaal nergens dat ik goed bezig ben, daarom vraag ik juist tips. Maar hier heb ik inderdaad wat aan, dus bedankt. =) En de instructeur zei dat anderhalf uur nog niet te lang was.
![]()
Nog net genoeg als in liever nog wat langer?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Nog net genoeg als in: Het zit op de rand van te kort?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:34 schreef Atemno het volgende:
Bedankt voor de serieuze reacties.ik ben idd een beginner en zeg helemaal nergens dat ik goed bezig ben, daarom vraag ik juist tips. Maar hier heb ik inderdaad wat aan, dus bedankt. =) En de instructeur zei dat anderhalf uur nog net genoeg was.
^^^ wizard![]()
Het kan, maar 1 shake lijkt me voldoende voor de meeste van ons. Als je 2 shakes(met melk) neemt zou je al op 80 gram eiwitten komen. Plus één stevige maaltijd kan je op 70 gram proteïnen komen. Dan heb je dus 1 maaltijd en 2 shakes, laat staan de andere maaltijden/tussendoortjes.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voor KT mag je best voor en na een eitwitshake nemen.
Iemand van 75 kilo zou er al ruim genoeg aan hebben wat betreft eiwitten. Voor de timing is het belangrijkst dat het rondom de training gebeurd. Dit doe je al met de shake en hoogstwaarschijnlijk met je maaltijd(en)Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Als jullie tricepsoefeningen doen, voelen jullie dan ook een steek de linkerkant van de rug/schouder?![]()
Met dips had ik dat laatst wel ja:/.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Nee, dat is niet goed. Dan is er of iets niet goed met je schouder, of je form is vreselijk slecht.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:40 schreef Atemno het volgende:
Als jullie tricepsoefeningen doen, voelen jullie dan ook een steek de linkerkant van de rug/schouder?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: