SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Scheren jullie trouwens je bovenlichaam? voor mij is het echt een groot verschil in de spiegel omdat ik donker haar heb![]()
Ik ben ook behoorlijk behaard op mijn borst en (deels) mijn buik, maar scheer het nooit eigenlijk. Maakt dat echt veel verschil ja?quote:Op donderdag 14 februari 2013 00:31 schreef StraatSoldaat het volgende:
Scheren jullie trouwens je bovenlichaam? voor mij is het echt een groot verschil in de spiegel omdat ik donker haar heb![]()
Mijn borst ziet er slanker uit als ie geschoren isquote:Op donderdag 14 februari 2013 00:44 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ik ben ook behoorlijk behaard op mijn borst en (deels) mijn buik, maar scheer het nooit eigenlijk. Maakt dat echt veel verschil ja?![]()
Tuurlijk maakt het uit, je wilt je aesthetics toch laten zien? Hoe is dat nou zichtbaar onder een laagje haar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 00:44 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ik ben ook behoorlijk behaard op mijn borst en (deels) mijn buik, maar scheer het nooit eigenlijk. Maakt dat echt veel verschil ja?
Hier wordt borst/oksels/buik en lager gewoon lekker geschoren.![]()
Ik vind scheren zo kut, komt na een dag weer terug. Waxen werkt ook niet, eens één stuk geprobeerd en liep een week met een rode streep op m'n borst.
Alternatieven?![]()
laseren, voor de echte pijnquote:Op donderdag 14 februari 2013 01:38 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind scheren zo kut, komt na een dag weer terug. Waxen werkt ook niet, eens één stuk geprobeerd en liep een week met een rode streep op m'n borst.
Alternatieven?![]()
![]()
Als je de definitie echt wil zien wel ja, maar onder een shirt merk je het verschil amper. Ik heb mijn borst een paar weken terug geharst ( onmenselijkquote:Op donderdag 14 februari 2013 00:31 schreef StraatSoldaat het volgende:
Scheren jullie trouwens je bovenlichaam? voor mij is het echt een groot verschil in de spiegel omdat ik donker haar heb) en het is leuk voor even, maar dat haar wil je op den duur toch wel terug.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Schijnt als je het vaker doet je eraan'gewend' raakt..quote:Op donderdag 14 februari 2013 01:38 schreef Sapstengel het volgende:
Alternatieven?Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 01:38 schreef Sapstengel het volgende:
Alternatieven?
![]()
'k scheer die 10 haren op m'n chest soms.
Maar wel altijd m'n oksels. Gewoon vanwege minder zweetlucht.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 14-02-2013 07:47:13 ]![]()
Jongens het is zo ver na wikken en wegen ben ik begonnen aan een kuurtje.
Het is even schrikken maar wil er gewoon een paar kilo spiermassa bij.
Graag jullie reacties.![]()
You've joined the dark sidequote:Op donderdag 14 februari 2013 07:42 schreef ZetaOS het volgende:
Jongens het is zo ver na wikken en wegen ben ik begonnen aan een kuurtje.
Het is even schrikken maar wil er gewoon een paar kilo spiermassa bij.
Graag jullie reacties.![]()
Wat voor kuur doe je? En hoe ziet je nakuur eruit?
En foto's van je progress graag
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik heb gekozen voor een kuur leverworst.quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
You've joined the dark side![]()
Wat voor kuur doe je? En hoe ziet je nakuur eruit?
En foto's van je progress graag![]()
rectaal ingebracht?quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:45 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik heb gekozen voor een kuur leverworst."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Jij durftquote:Je weet dat ze die troep oorspronkelijk alleen aan koeien geven
-
Maargoed, ik trapte er dus in. Homo
-
Lolol.quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:48 schreef star_gazer het volgende:
Maargoed, ik trapte er dus in. Homo
Nee, niks voor mij dat "kuren"..
Ik krijg al pijn in mijn zij van Vit. C.
Laat staan Leverworst HCL
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2013 07:51:51 ]![]()
Ik wou wat chest acne doorprikken omdat ik dacht dat het ingegroeide haartjes waren, slecht idee nu is het nog roder![]()
Helpt ook niet dat mijn lichaam de kleur van een lijk heeft omdat ik de hele zomer in de gym doorbracht ipv in de zon![]()
Donkerpaars/zwart?quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:01 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik wou wat chest acne doorprikken omdat ik dacht dat het ingegroeide haartjes waren, slecht idee nu is het nog roder![]()
Helpt ook niet dat mijn lichaam de kleur van een lijk heeft omdat ik de hele zomer in de gym doorbracht ipv in de zon
'k heb nooit echt acne gehad, maar kun je daar niet beter gewoon van afblijven i.v.m. littekens e.d.?![]()
Paar keer zonnebankje pakkenBehulpzaam als een waterkraan.
Vitamine C is dan ook zwaar anaboolquote:Op donderdag 14 februari 2013 07:51 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Lolol.
Nee, niks voor mij dat "kuren"..
Ik krijg al pijn in mijn zij van Vit. C.
Laat staan Leverworst HCL"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Hehe, dit zag ik gisteren ook.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:59 schreef Legatus het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan mensen die stoer doen over 'hoeveel ze wel niet kunnen squaten' terwijl ze de oefening volledig verkeerd doen. (probeer zelf zoveel mogelijk ass to grass te squaten, maar minimaal een 90 graden hoek)
Kom regelmatig zo'n ventje tegen (met rugband en al) die bij een squat slechts 10 cm z'n kont laat zakken en dan meteen weer omhoog komt . En alssie klaar is met z'n laatste set kreten uitslaan als "MOCRO POWER JONGENS !" of "OH YEAH, VOEL DIE POMP / DIT VOELT GOED !" Vervolgens stoer doen dattie wel tot 180 kg kan squaten.![]()
160 KG met moeite en hulp van de grond krijgen bij een deadlift (ja hulp, stond iemand voor hem aan de bar mee te trekken) en vervolgens toch nog 180 kg en 200 kg er aan hangen. Met als gevolg dat zijn "spotter" 50 kg mee moest deadliften.
Zo hard mogelijk laten vallen en stoer kijken natuurlijk....![]()
![]()
spotten met een deadliftquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:33 schreef moonhammer het volgende:
[..]
Hehe, dit zag ik gisteren ook.
160 KG met moeite en hulp van de grond krijgen bij een deadlift (ja hulp, stond iemand voor hem aan de bar mee te trekken) en vervolgens toch nog 180 kg en 200 kg er aan hangen. Met als gevolg dat zijn "spotter" 50 kg mee moest deadliften.
Zo hard mogelijk laten vallen en stoer kijken natuurlijk....![]()
![]()
![]()
Ik heb inderdaad ook even staan kijken hoe ze dat nu deden..quote:
Gozer had een brede grip op de bar (1.5 keer shoulderwidth ongeveer) en de "spotter"stond voor hem met 1 hand in het midden van de bar...
En toch als je 3-4 x 160 met HULP met moeite naar boven krijgt, toch naar 200 kg doorgaan... En dan een blik vol ongeloof aanzien voor bewondering natuurlijk![]()
![]()
Wat lichte power snatches, power clean + jerks, lichte snatch pulls en clean pulls.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Ziet er wel zwaar uit. Hoe ga je verder trainen?A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Van sommigen zou je bijna een foto maken en overal op het i-net plakken. Er stond er vanmorgen 1 met een met 5 kilo gewichtjes lateral raises te doen. Belt om, en elke keer na 8 reps de dumbells van staan hoogte laten vallen.
Hij ging op een gegeven moment naar de wc, toen bleek dat hij onder zijn shirt nog een belt had met van die kleine waterflesjes die hardlopers gebruiken. Jesus christ. En maar stoer rondkijken en zijn sprietjes (armen) in de spiegel bekijken.![]()
![]()
Nogmaals dezelfde vraag aan de experts. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik ben van plan om gripoefeningen te combineren met het Starting Strength programma. Ik vroeg mij af hoe ik dit het beste kan invoegen in mijn schema. Ik ga Dumbbell Holds / Farmers Walk doen. Ik train op ma, wo, vr volgens SS:
A
Squat 3x5
Bench 3x5
Deadlift 1x5
Dips 2x 8-12
Leg raise 2x 8-12
B
Squat 3x5
Military 3x5
Rows 3x5
Pull up / Chin 2x 8-12
Leg raise 2x 8-12
Zou ik het in principe elke training kunnen doen na alle core en assistance oefeningen? Of wellicht alleen op non-deadlift dagen.![]()
Dat is juist het principe van starting strength.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:46 schreef BadderAapje het volgende:
squat & Deadlift wordt zwaar hoor, kan je bij A niet bijv. squat eruit halen? en deadlift op 1?
Ik zou farmer walks op je niet deadlift dag doen. En je leg raises schrappen. Op je deadlift dag.Behulpzaam als een waterkraan.
YouTube staat vol met filmpjes van barbells die omhoog tegen je bakkes vliegen bij een deadlift, gevaarlijk hoorquote:
Confidence through competence![]()
Dat weet ik wel.. maar als je deadlift als 2de pakt moet je hier enorm op inleveren. Tevens kon mijn lichaam na 3maanden hier al niet meer tegenquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is juist het principe van starting strength.
Ik zou farmer walks op je niet deadlift dag doen. En je leg raises schrappen. Op je deadlift dag.![]()
![]()
En dat is nu juist wat ik zo vreemd vind aan die hele starting strenght.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:48 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Dat weet ik wel.. maar als je deadlift als 2de pakt moet je hier enorm op inleveren. Tevens kon mijn lichaam na 3maanden hier al niet meer tegen
Je kan nooit meer alles geven bij je tweede of je derde heavy compound oefening.
Zowel, dan heb je bij de eerste gewoon je best niet gedaan![]()
Ook niet als je net begint o.i.d.![]()
Nouja, da's beetje het 'nadeel' van fullbody he?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En dat is nu juist wat ik zo vreemd vind aan die hele starting strenght.
Je kan nooit meer alles geven bij je tweede of je derde heavy compound oefening.
Zowel, dan heb je bij je eerste gewoon je best niet gedaan![]()
Ook niet als je net begint o.i.d.
Ik rouleer altijd de volgorde waarin ik de compounds doe. Daarmee omzeil je het probleem.Confidence through competence![]()
ic ic.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef seto het volgende:
Het idee van SS is ook niet zo zwaar mogelijk te gaan maar om lineaire progressie op te bouwen.![]()
Ik heb één keer een fullbody geprobeerd whehehe. Eerst maximaal gesquat, toen maximaal deadlifts en toen ging ik naar huis want ik was kapot.
Tijdens een split heb ik hier geen last van, dan squat en DL ik nog steeds maximaal. Maar het feit dat je ze achter elkaar moet doen is gewoon teveel.
![]()
.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, da's beetje het 'nadeel' van fullbody he?
Ik rouleer altijd de volgorde waarin ik de compounds doe. Daarmee omzeil je het probleem.
Ik doe vanaf dag 1 eigenlijk al split, met alles gewoon op max sets van 8.
Er zijn meer wegen naar Rome natuurlijk.![]()
okee, maar dan noem je er ook twee
Ik heb zolang ik train nog nooit SQ en DL in één training gedaan, en ik heb alleen full bodies gedaan.Confidence through competence![]()
ik doe nu gewoon upper/lowerbody split, je pakt toch alles 1.5/2x per week (3/4dagen).. en je lichaam krijgt toch veel meer rust.![]()
Ik heb gisteren iemand "betrapt" op juice volgens mij.'t ging zo:
Gesprekje over m'n trainginsschema, en hoe ik dat nou deed met m'n schouders en zo. Hoe ik het opdeelde wilde hij weten, daar kwam het opneer.
Want hij kwam die avond nog ff terug om z'n schouders te doen zei die. (hij was dus net klaar)
Ik zeg: Nou gewoon Deadlift, bench, sqt, bla bla bla enz enz, split.
Ik zeg: " Maar euhm, 2x per dag trainen, das betrekkelijk nutteloos he, tenzij je je testosteron uit een potje haalt."
Ik bedoelde er verder weinig mee, maar meer dat ik hem wilde zeggen dat het geen nut had lol.
Hij had al een rooie kop, maar kreeg een boei van heb ik jou daar, en stamelde " Ja nee eh, alleen vandaag hoor, ik kon gisteren niet" .
Ik zeg: Oooooh gelukkig maar dan.
es ff in de gaten houden dat mannetje
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 14-02-2013 12:58:36 ]![]()
Lineaire progressie is toch het doel van elk schema?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef seto het volgende:
Het idee van SS is ook niet zo zwaar mogelijk te gaan maar om lineaire progressie op te bouwen.![]()
Progressie, ja, maar Rippletoe beargumenteert dat lineaire progressie voor beginners belangrijk is omdat: 1) je aan het begin simpelweg makkelijk + 5 kg elke keer erbij kan doen zonder te stallen en 2) dat een lekker gevoel van voldoening, presteren heeft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:46 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Lineaire progressie is toch het doel van elk schema?
Maar progressie is idd zonder meer het doel van elke serieuze krachtsporter die zijn doelen nog niet gehaald heeft.Confidence through competence![]()
Door starting strength te doen heb ik 2 volle dagen nodig om te herstellen...
alles tut weh!YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
ja precies.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Progressie, ja, maar Rippletoe beargumenteert dat lineaire progressie voor beginners belangrijk is omdat: 1) je aan het begin simpelweg makkelijk + 5 kg elke keer erbij kan doen zonder te stallen en 2) dat een lekker gevoel van voldoening, presteren heeft.
Maar progressie is idd zonder meer het doel van elke serieuze krachtsporter die zijn doelen nog niet gehaald heeft.
Maar verder kan een e-macht prima bij het zelfde punt uitkomen in de zelfde tijd.
't meeste in de natuur gaat met een kromme.
'k snap nog steeds niet waarom SS met lineaire gain nu effectiever zou kunnen zijn.
behalve dat dan. Vooral in het begin zul je dan toch niet maximaal presteren lijkt me.![]()
't is meer dat je aan het begin, met een lege stang, meer bezig bent techniek te leren dan echt spieren te laten groeien. Daarom elke keer weer extra gewicht erbij. Het serieuze n00bgains gedeelte komt waar het moeilijk begint te worden en je er niet meer elke training gewicht bij kunt gooien...Confidence through competence![]()
ah ja dat klinkt idd. logisch.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:53 schreef Stereotomy het volgende:
't is meer dat je aan het begin, met een lege stang, meer bezig bent techniek te leren dan echt spieren te laten groeien. Daarom elke keer weer extra gewicht erbij. Het serieuze n00bgains gedeelte komt waar het moeilijk begint te worden en je er niet meer elke training gewicht bij kunt gooien...
't werkt voor vele, dus ik zal de laatste zijn die het afkraakt, maar dat is wel een groot voordeel ja.
![]()
Ik heb ook nooit strikt SS gedaan, en sterker, behalve de SQ en DL heb ik geen voorkeur voor barbell werk, maar ik zou SS zeker aanraden voor beginners.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:55 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ah ja dat klinkt idd. logisch.
't werkt voor vele, dus ik zal de laatste zijn die het afkraakt, maar dat is wel een groot voordeel ja.
Wat ik wel van SS heb overgenomen is de lineaire progressie toen ik begon in de gym. Met hele lage gewichten beginnen, elke training iets erbij, totdat je plateaut. Goede techniek daardoor aangeleerd, en een goede 'steeds zwaarder tillen' mentaliteit.Confidence through competence![]()
Ik ben bij ss nooit met een lege stang begonnen, ook niet meteen 100% gegaan maar had het idee dat ik mijn tijd zou verspillen met helemaal op 0 beginnen.
Volgens mij begon ik met bench 40 sq 60 en dl 80, dan leer je imo ook prima de techniek.![]()
Wat is een rustige aanloopperiode van een maand waarin je op techiek, niet gewicht focust op een heel trainingsleven? Dát is het perspectief dat SS gebruikt.
Zelf zou ik nooit een beginner aanraden om de gewichten te nemen die jij hebt genomen, maargoed.Confidence through competence![]()
de squat en dl niet maar 40kg benchen moet toch wel lukken als beginner zonder dat je aan je form komt?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Wat is een rustige aanloopperiode van een maand waarin je op techiek, niet gewicht focust op een heel trainingsleven? Dát is het perspectief dat SS gebruikt.
Zelf zou ik nooit een beginner aanraden om de gewichten te nemen die jij hebt genomen, maargoed.![]()
Precies om dit soort discussies te voorkomen begint SS op 0 voor alles ;-)quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef Questular het volgende:
[..]
de squat en dl niet maar 40kg benchen moet toch wel lukken als beginner zonder dat je aan je form komt?
Het is ook altijd die irrationele paniek van een krachtsporter:
- 1 shake gemist, gains weg
- eerste maand op techniek, niet gewicht focussen, geen gains
- niks gegeten voor een training, gains weg
- wel iets gegeten voor een training, vetverlies weg
- keertje 25 reps gedaan, hypertrofie weg
etc.
Die haast en paniek van een beginner om zo snel mogelijk buff te worden en daarom niet op 0 durven te beginnen....Confidence through competence![]()
idd. dat is waar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Zelf zou ik nooit een beginner aanraden om de gewichten te nemen die jij hebt genomen, maargoed.
gast op m'n gym hier die ik aan het deadliften heb gekregen wilde het een maand of wat terug dus eens proberen nadat ik klaar was. Ik had geen flauw benul wat i zou kunnen, dus ik had 60kg klaar gezet. Ik denk dat moet wel lukken, maar no way dat dat normaal van de grond kwam lol. Uiteindelijk terug naar 40kg en met pijn en moeite en een rooie kop had i d'r een setje van gemaakt. lol.
Het kost je in het begin best wel veel moeite volgens mij om aan alles te denken. Iets wat op een gegeven moment als vanzelf gaat eigenlijk.![]()
Dat zou je nog verbazenquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef Questular het volgende:
[..]
de squat en dl niet maar 40kg benchen moet toch wel lukken als beginner zonder dat je aan je form komt?Sommige mensen hebben echt kippenkracht.
![]()
Mijn foam roller is binnen en ben net weer even bezig geweest, mijn rug kraakt nog steeds goedSchijnt wel goed te zijn voor je postuur en daar heb ik wel hulp mee nodig.
![]()
Ik heb mensen gezien die in het begin de bar amper omhoog kregen bij een bench press. De doorzetters hebben een kleinere bar gepakt en pressen nu aanzienlijke gewichten, de rest is meteen afgehaakt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat zou je nog verbazenSommige mensen hebben echt kippenkracht.
![]()
lol. Maar gewoon in het algemeen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb mensen gezien die in het begin de bar amper omhoog kregen bij een bench press. De doorzetters hebben een kleinere bar gepakt en pressen nu aanzienlijke gewichten, de rest is meteen afgehaakt.
Ik had een keer een lineaire 19" labvoeding van 55kg terug op een plank in een kast getost, hier op m'n werk. Plank lag op borst hoogte, dus ik dacht ff een clean jrk en dan hop op de plank.
Kreeg ik woensdags (dan ben ik altijd vrij) een belletje dat ze hem met z'n drieën niet van de plank af durfde te halen, en of ik nog eens wat wist lolJe kon me opvegen. 3 volwassen die het niet lukte.
![]()
lolquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol. Maar gewoon in het algemeen.
Ik had een keer een lineaire 19" labvoeding van 55kg terug op een plank in een kast getost, hier op m'n werk. Plank lag op borst hoogte, dus ik dacht ff een clean jrk en dan hop op de plank.
Kreeg ik woensdags (dan ben ik altijd vrij) een belletje dat ze hem met z'n drieën niet van de plank af durfde te halen, en of ik nog eens wat wist lolJe kon me opvegen. 3 volwassen die het niet lukte.
Boodschappentassen zijn ook leuk. Van die grote sterke tassen volgepakt met melk en andere zwaardere dingen, die iemand anders probeert op te pakken... no way.![]()
![]()
Zal ook niet voor iedereen zo zijn maar voor mij werkte het prima.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Zelf zou ik nooit een beginner aanraden om de gewichten te nemen die jij hebt genomen, maargoed.![]()
Ik kreeg in het begin ook met moeite de stang omhoog en doe nu 78, damn mijn lange armenquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb mensen gezien die in het begin de bar amper omhoog kregen bij een bench press. De doorzetters hebben een kleinere bar gepakt en pressen nu aanzienlijke gewichten, de rest is meteen afgehaakt.![]()
![]()
Ja ik heb ook lange armen, ub push oefeningen zijn altijd mijn zwakke punt geweest.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:54 schreef seto het volgende:
[..]
Ik kreeg in het begin ook met moeite de stang omhoog en doe nu 78, damn mijn lange armen![]()
Gelukkig wel. Dat is ook het mooie van deze sport.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Er zijn meer wegen naar Rome natuurlijk.
Pietje zweert bij full body, Jopie doet altijd een 4-day split en Jantje gelooft weer heilig in push/pull. En allemaal maken ze gainzzzzz.
Met een paar zware compounds, goed vreten en een hoge trainingsintensiteit komt iedereen er op z'n eigen manier. En je kunt naar eigen smaak eindeloos variëren. Mooi!Same here. Hele lange apen armen. Weak as phuck.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:56 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ja ik heb ook lange armen, ub push oefeningen zijn altijd mijn zwakke punt geweest.
Zal ook nooit wat worden met bench/overhead press. Maar boeiend.![]()
Ik herinner me dat ik de bench press in het begin mijde als de pest. Dat was voor de grote jongens in mijn gedachte.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:54 schreef seto het volgende:
[..]
Ik kreeg in het begin ook met moeite de stang omhoog en doe nu 78, damn mijn lange armen![]()
![]()
haha, ik durfde hem alleen in de smith te doen de eerste paar maanden. Vond het zo een gepats die normalequote:Op donderdag 14 februari 2013 14:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik herinner me dat ik de bench press in het begin mijde als de pest. Dat was voor de grote jongens in mijn gedachte.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het toch wel behoorlijk beroerd dat ik op zulke lage gewichten vast zit.
Squats 80 (nu lager omdat ik toch wat techniek probeer te verbeteren)
BP 55 (al moest ik vanochtend onder een 52.5 vandaan kruipen)
DL 100 (daar zit nog wat progressie in en ik doe het altijd na squat en BP)
OHP 37.5
Ik kom gewoon niet door die plateaus heen. Daarbij al tijden probleem met schouder na een val met de fiets. OHP en vooral pull ups met schouderwijde grip zijn pijnlijk![]()
Er is geen plateau waar je jezelf niet doorheen kan etenquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:10 schreef DrParsifal het volgende:
Ik vind het toch wel behoorlijk beroerd dat ik op zulke lage gewichten vast zit.
Squats 80 (nu lager omdat ik toch wat techniek probeer te verbeteren)
BP 55 (al moest ik vanochtend onder een 52.5 vandaan kruipen)
DL 100 (daar zit nog wat progressie in en ik doe het altijd na squat en BP)
OHP 37.5
Ik kom gewoon niet door die plateaus heen. Daarbij al tijden probleem met schouder na een val met de fiets. OHP en vooral pull ups met schouderwijde grip zijn pijnlijk![]()
Verder zijn het helemaal geen gekke waarden om eens een plateau op te hebben hoor.
Je bench zal heus wel beter worden. En wat Seto zegt idd. ff rust geven als je last blijft houden.
Je schouders worden behoorlijk belast met benchen. Als je dan ook nog een schouderdag doet heb je het zo overbelast, of het zo ver dat een blessure niet wil genezen.![]()
Meer eten inderdaad, een goede bulk helpt sowieso.
Je kunt ook nog gaan kijken naar assistance exercises. Voor benchpress bijvoorbeeld close grip BP, OHP of incline (dumbbell) press.![]()
Ik wacht wel op de echte zonquote:![]()
Klopt dit trouwens?
http://www.loonwijzer.nl/(...)job-id=3423010000000
Wist niet dat die Zumba/Les mills instructeurs 2200 bruto verdiende met 28 uur durende werkweken
Dat is meer dan de meeste afgestudeerde hbo/uni studenten verdienen![]()
Ja, misschien moet ik toch maar PT worden.
Zumba is niks voor mij, want ik ben te rustig van mezelf.
![]()
Denk dat je er van uit mag gaan dat je voor w.b.t. het startsalaris bruto en netto door elkaar haalt in je vergelijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik wacht wel op de echte zon![]()
Klopt dit trouwens?
Wist niet dat die Zumba/Les mills instructeurs 2200 bruto verdiende met 28 uur durende werkweken
Bij de zumba meneer gaat hier nog 30% belasting van af en de rest, en je mag 3x per week 's avonds en op exotische tijden komen lesgeven.![]()
![]()
Dat, maar ook goed naar je form kijken of laten kijken. Verkeerde form kun je ook op vast lopen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:11 schreef seto het volgende:
Even je schouder laten rusten, daarna meer gaan eten en weer knallen.![]()
1.500 euro voor 28 uur vind ik geen slecht salaris.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:29 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Denk dat je er van uit mag gaan dat je voor w.b.t. het startsalaris bruto en netto door elkaar haalt in je vergelijk.![]()
Bij de zumba meneer gaat hier nog 30% belasting van af en de rest, en je mag 3x per week 's avonds en op exotische tijden komen lesgeven.![]()
Voor nul opleiding zeker niet neequote:Op donderdag 14 februari 2013 14:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
1.500 euro voor 28 uur vind ik geen slecht salaris.![]()
![]()
Over lange armen gesproken.
Wat is de definitie van lange armen?
Ik zit zelf echt wel eens te denken wat nou precies mijn plus, en wat mijn minpunten zijn.
Mijn pluspunt is snelheid, maar daar heb je tijdens krachttraining niet zoveel aan (wordt alleen maar trager)
maar mijn minpunt, geen idee.... beperkte bewegingsruimte ofzo misschien,, lange armen ivm benchpress etc, I don't know.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Kut, heb ik voor niks al die jaren gestudeerd.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Voor nul opleiding zeker niet nee![]()
![]()
Ja kun je eigenlijk certificaten halen om PT te worden, of heb je hier een volledige mbo of iets dergelijks voor nodig?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Voor nul opleiding zeker niet nee
Lijkt me misschien wel interessant. Mocht ik niet direct een baan kunnen vinden na mijn hbo, dan zou ik liever de hele dag in de gym staan als PT, dan dat ik aan de lopende band in een fabriek werk.![]()
Gemiddeld startsalaris voor een normale universitaire studie(dus geen sociologie of tandheelkunde) ligt rond de 2500-2700 bruto hoorquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik wacht wel op de echte zon![]()
Klopt dit trouwens?
quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik zit zelf echt wel eens te denken wat nou precies mijn plus, en wat mijn minpunten zijn.
Mijn pluspunt is snelheid, maar daar heb je tijdens krachttraining niet zoveel aan (wordt alleen maar trager)
maar mijn minpunt, geen idee.... beperkte bewegingsruimte ofzo misschien,, lange armen ivm benchpress etc, I don't know.
Stel dat je dit ontwerpt voor iemand met korte armen die iedereen er uit benched he, dan bakt hij er niks meer van.
Die extenders die ik teken onder de bar, als je daar als klein kort kut ventje je handen zet, en dan gaat benchen tot de stang op je borst is heb je deels het nadeel wat iemand met lange armen heeft. En dan heb je nog niet eens de lengte van je bovenarm gecompenseerd die er voor zorgt dat je relatief breed moet pakken als lange gast.
m.a.w. iemand met lange armen benched dieper om op z'n borst te komen.
Verder heb je met deadlift dat je zomaar het hele gewicht 20 of 30cm hoger optilt, net als met squatten. Je verzet meer werk omdat je beweging groter is. En je zit altijd met je poten in de weg.
edit;
Sorry voor het a4-tje wit onder de tekening
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 14-02-2013 14:44:52 ]![]()
Van krachtraining hoef je niet langszamer te worden, kijk maar naar alle 100m sprinters en snelheid/explosiviteit kun je ook je voordeel mee doen bij oefeningen als clean of pushpress.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef ManageTheAnger het volgende:
maar mijn minpunt, geen idee.... beperkte bewegingsruimte ofzo misschien,, lange armen ivm benchpress etc, I don't know.![]()
Ik snap het verhaal maar de tekening maakt het mijns inziens alleen maar onduidelijker.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stel dat je dit ontwerpt voor iemand met korte armen die iedereen er uit benched he, dan bakt hij er niks meer van.
Die extenders die ik teken onder de bar, als je daar als klein kort kut ventje je handen zet, en dan gaat benchen tot de stang op je borst is heb je deels het nadeel wat iemand met lange armen heeft. En dan heb je nog niet eens de lengte van je bovenarm gecompenseerd die er voor zorgt dat je relatief breed moet pakken als lange gast.
edit;
Sorry voor het a4-tje wit onder de tekening![]()
![]()
Oefening die het meest met andere sporten helpt is de powerclean. Voor de rest is het meer de massa die je helpt met andere sporten dan echt de kracht (Bij de contactsporten tenminste, zoals voetbal en vechtsport)quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:41 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Van krachtraining hoef je niet langszamer te worden, kijk maar naar alle 100m sprinters en snelheid/explosiviteit kun je ook je voordeel mee doen bij oefeningen als clean of pushpress.![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Verder heb je met deadlift dat je zomaar het hele gewicht 20 of 30cm hoger optilt, net als met squatten. Je verzet meer werk omdat je beweging groter is. En je zit altijd met je poten in de weg.
edit;
Ik snap het wel... benchpress moet ik redelijk diep gaan...quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:43 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik snap het verhaal maar de tekening maakt het mijns inziens alleen maar onduidelijker.
met deadlift, kom ik redelijk hoog... maar ik zit altijd te kutten met me knieën
Mijn afmetingen kan ik wel eens posten trouwens, heb ze vd week opgemeten voor een op maat gemaakt overhemd.
ik geloof armen 64 (schouder tot iets onder de pols)
Lengte van het shirt (74)
me benen zijn elk geloof ik 98 centimeter.
Schouder tot schouder is geloof ik 54...
zal vanavond de juiste wel eens posten... maar op basis hiervan zouden jullie zeggen?YouTube
Bij mijn nieuwe gym zijn de stangen trouwens niet gelabeld waardoor het altijd een verrassing is hoe zwaar de workout wordt![]()
![]()
Ik ook niet, wel een stempel aan de zijkant met welk gewicgt die bar is.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef 16meter het volgende:
gelabelde stangen heb ik nog nooit gezien?Dan zet je de bar toch effe op de weegschaal?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:54 schreef StraatSoldaat het volgende:
Bij mijn nieuwe gym zijn de stangen trouwens niet gelabeld waardoor het altijd een verrassing is hoe zwaar de workout wordt![]()
Ze hebben hier squat stangen en BP stangen die olympisch zijn en dus 20kg.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef 16meter het volgende:
gelabelde stangen heb ik nog nooit gezien?
Maar ook andere stangen die lichter zijn maar ze zien er bijna precies hetzelfde uit
bij mijn oude gym zat er een sticker op maar bij mijn huidige niets![]()
Je kan beter de spanwijdte van je armen meten, ik ben 1.96m maar mijn spanwijdte is iets van 1.99m.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:51 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het wel... benchpress moet ik redelijk diep gaan...
met deadlift, kom ik redelijk hoog... maar ik zit altijd te kutten met me knieën
Mijn afmetingen kan ik wel eens posten trouwens, heb ze vd week opgemeten voor een op maat gemaakt overhemd.
ik geloof armen 64 (schouder tot iets onder de pols)
Lengte van het shirt (74)
me benen zijn elk geloof ik 98 centimeter.
Schouder tot schouder is geloof ik 54...
zal vanavond de juiste wel eens posten... maar op basis hiervan zouden jullie zeggen?![]()
Als je lang bent is de bar altijd langer onderweg, wat het wat zwaarder maakt. Er is in de gym een gozer die is bijna een kop groter dan ik die zei dat ik erg sterk ben. Hij is ook behoorlijk sterk dus mijn reaktie was dat we relatief gezien elkaar niet veel ontlopen. Ik ben korter dus de bar is een stuk eerder boven bij een bench press dan die van hem.
Klopt toch?![]()
Mad giant is mad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
edit;
Failure is success if we learn from it.![]()
Ja, en lange mensen zijn ook (vaak) zwaarder waardoor ze (vaak) meer kunnen tillen. Bij lange mensen staan spieren wel beter imo.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:05 schreef Snakey het volgende:
Als je lang bent is de bar altijd langer onderweg, wat het wat zwaarder maakt. Er is in de gym een gozer die is bijna een kop groter dan ik die zei dat ik erg sterk ben. Hij is ook behoorlijk sterk dus mijn reaktie was dat we relatief gezien elkaar niet veel ontlopen. Ik ben korter dus de bar is een stuk eerder boven bij een bench press dan die van hem.
Klopt toch?Failure is success if we learn from it.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn profielwerkstuk, eindelijkWel handig voor mensen die lopen te kutten met hun schouder.
![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:17 schreef Bendoe het volgende:
bedankt mijn neef had er nog 1 nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn profielwerkstuk, eindelijkWel handig voor mensen die lopen te kutten met hun schouder.
Wat voor cijfer kreeg je er voor![]()
Hij is een meter of 2, misschien ietjes meer zelfs.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:10 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Ja, en lange mensen zijn ook (vaak) zwaarder waardoor ze (vaak) meer kunnen tillen. Bij lange mensen staan spieren wel beter imo.![]()
Hij traint nu iets van een jaar ofzo, ziet er goed uit inderdaad.![]()
Kracht x arm (afstand) = kracht x arm (afstand)quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:05 schreef Snakey het volgende:
Klopt toch?
Hoe groter de hefboom, des meer kracht er geleverd moet worden.,,/
Forum Opties Forumhop: Hop naar: