Ik heb inderdaad ook even staan kijken hoe ze dat nu deden..quote:
Wat lichte power snatches, power clean + jerks, lichte snatch pulls en clean pulls.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Ziet er wel zwaar uit. Hoe ga je verder trainen?
Dat is juist het principe van starting strength.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:46 schreef BadderAapje het volgende:
squat & Deadlift wordt zwaar hoor, kan je bij A niet bijv. squat eruit halen? en deadlift op 1?
YouTube staat vol met filmpjes van barbells die omhoog tegen je bakkes vliegen bij een deadlift, gevaarlijk hoorquote:
Dat weet ik wel.. maar als je deadlift als 2de pakt moet je hier enorm op inleveren. Tevens kon mijn lichaam na 3maanden hier al niet meer tegenquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is juist het principe van starting strength.
Ik zou farmer walks op je niet deadlift dag doen. En je leg raises schrappen. Op je deadlift dag.
En dat is nu juist wat ik zo vreemd vind aan die hele starting strenght.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:48 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Dat weet ik wel.. maar als je deadlift als 2de pakt moet je hier enorm op inleveren. Tevens kon mijn lichaam na 3maanden hier al niet meer tegen
Nouja, da's beetje het 'nadeel' van fullbody he?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En dat is nu juist wat ik zo vreemd vind aan die hele starting strenght.
Je kan nooit meer alles geven bij je tweede of je derde heavy compound oefening.
Zowel, dan heb je bij je eerste gewoon je best niet gedaan![]()
Ook niet als je net begint o.i.d.
ic ic.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef seto het volgende:
Het idee van SS is ook niet zo zwaar mogelijk te gaan maar om lineaire progressie op te bouwen.
.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, da's beetje het 'nadeel' van fullbody he?
Ik rouleer altijd de volgorde waarin ik de compounds doe. Daarmee omzeil je het probleem.
Lineaire progressie is toch het doel van elk schema?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef seto het volgende:
Het idee van SS is ook niet zo zwaar mogelijk te gaan maar om lineaire progressie op te bouwen.
Progressie, ja, maar Rippletoe beargumenteert dat lineaire progressie voor beginners belangrijk is omdat: 1) je aan het begin simpelweg makkelijk + 5 kg elke keer erbij kan doen zonder te stallen en 2) dat een lekker gevoel van voldoening, presteren heeft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:46 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Lineaire progressie is toch het doel van elk schema?
ja precies.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Progressie, ja, maar Rippletoe beargumenteert dat lineaire progressie voor beginners belangrijk is omdat: 1) je aan het begin simpelweg makkelijk + 5 kg elke keer erbij kan doen zonder te stallen en 2) dat een lekker gevoel van voldoening, presteren heeft.
Maar progressie is idd zonder meer het doel van elke serieuze krachtsporter die zijn doelen nog niet gehaald heeft.
ah ja dat klinkt idd. logisch.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:53 schreef Stereotomy het volgende:
't is meer dat je aan het begin, met een lege stang, meer bezig bent techniek te leren dan echt spieren te laten groeien. Daarom elke keer weer extra gewicht erbij. Het serieuze n00bgains gedeelte komt waar het moeilijk begint te worden en je er niet meer elke training gewicht bij kunt gooien...
Ik heb ook nooit strikt SS gedaan, en sterker, behalve de SQ en DL heb ik geen voorkeur voor barbell werk, maar ik zou SS zeker aanraden voor beginners.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:55 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ah ja dat klinkt idd. logisch.
't werkt voor vele, dus ik zal de laatste zijn die het afkraakt, maar dat is wel een groot voordeel ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |