Overigens heeft Mauro zich in het verleden zelf ook op Fok! gemanifesteerd:quote:Eindhovense asielzoeker Mauro: 'Hopelijk valt het kinderpardon voor mij positief uit"
LEIDEN - Defence for Childeren gaat er vanuit dat de Angolsese asielzoeker Mauro uit Eindhoven in aanmerking komt voor het kinderpardon van het nieuwe kabinet. Volgens de kinderrechtenorganisatie voldoet hij aan alle eisen. Mauro is voorzichtig: "Ik wil dit pas vieren als alles helemaal geregeld is".
"Hij heeft voor zijn achttiende een verblijfsvergunning aangevraagd en hij woonde voor zijn achttiende al vijf jaar in Nederland", aldus een woordvoerder van Defence for Childeren tegen Omroep Brabant. Dat maakt de kans groot dat Mauro in Nederland mag blijven.
'Het is nog onzeker voor ons'
Mauro is positief over het nieuws maar houdt een slag om de arm. "Anita, Hans (de pleegouders, red.) en ik zijn heel blij met het goede nieuws over het kinderpardon, ook voor alle andere kinderen.Het is nog onzeker voor ons. Ik hoop dat dit pardon ook positief voor mij zal zijn, maar wil dit pas gaan vieren als alles helemaal geregeld is", zo zei hij tegen Omroep Brabant.
Veel ophef
De twintigjarige Mauro Manuel kreeg vorig jaar na veel politieke discussie een studievisum voor een jaar. Het was voor hem de enige manier om in Nederland te mogen blijven. Een verblijfsvergunning werd eerder door een meerderheid van de Tweede Kamer afgewezen. Mauro kwam op zijn negende alleen naar Nederland en woont al jaren bij pleegouders.
In het maandag gepresenteerde regeerakkoord kondigden VVD en PvdA een regeling aan om een verblijfsvergunning te geven aan sommige kinderen van buitenlandse afkomst die vijf jaar of langer in Nederland zijn. Het gaat daarbij om kinderen van afgewezen asielzoekers, maar ook om alleenstaande minderjarige asielzoekers die voor hun achttiende al minimaal vijf jaar hier zijn. Ze moeten wel aan hun eventuele terugkeer hebben meegewerkt en over identiteitspapieren beschikken.
De woordvoerder Defence for Childeren schat dat er nog enkele honderden andere jongere asielzoekers in een soortgelijke situatie verkeren. Ook zij maken kans op het kinderpardon.
En het is mijn mening dat mensen met jouw soort opvattingen, die een dubbele nationaliteit hebben, beter kunnen wegblijven uit Nederland. Of beter nog: hun Nederlandse nationaliteit inleveren.quote:Op vrijdag 2 november 2012 02:24 schreef De_Ilias het volgende:
Ja ik ben tegen Homoseksualiteit, en dat is een mening. En zo ook de christenen en Joden, moeten hun nu ook Nederland uit?
En wanneer ben ik dan een Nederlander? Ik heb een NL paspoort, ik spreek Nederlands geboren en getogen in Nederland en ik ben goed geïntegreerd (niet geassimileerd) en ik heb goede omgang met de medemens (Ja ook met Homo's en andere mensen met een seksuele stoornis).
Zal niet gaan. Ik heb alleen de Nederlandse nationaliteit.quote:
Fout gedacht. Ik sta niet intolerant tegenover religie, maar homofobe moslims zie ik het liefst zo snel mogelijk uit dit land vertrekken. Ik zeg niet dat ze weg moeten, ik pleit daar ook niet voor, maar ik zie ze wel graag weggaan. Verder heb ik niks met Geert Wilders, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:20 schreef Xa1pt het volgende:
Die bij jou ophoudt bij de voordeur. Zo'n beetje het soort vrijheid van meningsuiting wat Geert Wilders voor ogen heeft.
Wellicht, maar ik kan hier niet weg. En als ik al naar een ander land zou vertrekken, zouden daar dezelfde zaken aan de orde zijn en zou ik dezelfde mening erop nahouden. Dit in tegenstelling tot de intolerante moslim die ophoepelt naar een islamitisch land. Die vindt daar de hemel op aarde.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Amen, de retoriek van Boldface verschilt op geen enkele manier van De_Ilias. Nederland is beter af zonder Boldface.
Uit het feit hoe goed Mauro geïntegreerd is, blijkt wel dat hij niet kansloos is. Verder is de jongen volledig vernederlandst. Heeft in Angola echt niks te zoeken. En dat hij de taal niet spreekt, maakt de situatie nog veel moeilijker.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:02 schreef dr.dunno het volgende:
1. wellicht een verloren investering (je kunt het ook als ontwikkelingswerk zien), maar we hebben wel weten te voorkomen dat hij een familie vol kanslozen hierheen heeft gehaald onder het kinderbeschermingsverdrag, daar weegt die 20-30k aan kosten met gemak tegenop.
2. hij doet een mbo-opleiding, geen politicologie; of hij de taal spreekt is derhalve van ondergeschikt belang.
Mijn probleem is niet met de mate van integratie, noch met de persoon. Maar wel met het feit dat het geen zin heeft om regels te hebben als je ze niet consequent handhaaft, inclusief de discretionaire bevoegdheid die om 'menselijke' redenen uitzonderingen mogelijk maakt. Zelfs die mogelijkheid was er niet, mede omdat Mauro c.s. zelf fraude heeft gepleegd.quote:Op zondag 4 november 2012 18:16 schreef Boldface het volgende:
Uit het feit hoe goed Mauro geïntegreerd is, blijkt wel dat hij niet kansloos is. Verder is de jongen volledig vernederlandst. Heeft in Angola echt niks te zoeken. En dat hij de taal niet spreekt, maakt de situatie nog veel moeilijker.
Het humane aspect moet voorop staan. Het aspect dat Mauro duidelijkheid krijgt en verder kan met zijn leven. En dat leven is hier in Nederland, voor de goede orde. En dat humane aspect gaat ook nog eens hand in hand met ons belang: een jonge, geschoolde, goed Nederlands sprekende arbeidskracht.
Mauro heeft geen fraude gepleegd. Mede op advies van anderen zijn alle juridische mogelijkheden tot het uiterste doorlopen. Verder is Mauro nooit daadwerkelijk voorbereid op een terugkeer. Op het moment dat hij moest vertrekken, werd hij daar niet op voorbereid, maar ging zijn leven in een Nederlands gezin en op een Nederlandse school gewoon verder. Onze systemen en procedures falen; laten we dat gewoon onderkennen, om ze daarna te verbeteren.quote:Op zondag 4 november 2012 20:28 schreef dr.dunno het volgende:
Mijn probleem is niet met de mate van integratie, noch met de persoon. Maar wel met het feit dat het geen zin heeft om regels te hebben als je ze niet consequent handhaaft, inclusief de discretionaire bevoegdheid die om 'menselijke' redenen uitzonderingen mogelijk maakt. Zelfs die mogelijkheid was er niet, mede omdat Mauro c.s. zelf fraude heeft gepleegd.
En verder heb ik ook een probleem met het feit, dat had hij toegelaten geweest voor z'n 18de, hij het recht had een hele groep kansloze familieleden over te laten komen. Daar wegen de potentiële belastinginkomsten van een enkele laaggeschoolde mbo'er in opbrengsten bij lange na niet tegenop. En daar had de maatschappij dus voor moeten bijspringen. Onterecht, want hij had geen recht om toegelaten te worden.
Feitelijk onjuist. Moraalridder. Volgens de regels moet hij gewoon terug afzender.quote:Op maandag 5 november 2012 09:46 schreef Boldface het volgende:
[..]
Mauro heeft geen fraude gepleegd.
Er was geen sprake van fraude. Er was sprake van een foutieve geboortedatum (3 dagen afwijkend van de juiste datum) op zijn paspoort en er was wat gedoe over de achternaam in zijn paspoort. Zie dit artikel uit december 2011:quote:Op maandag 5 november 2012 09:51 schreef GJonline het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist. Moraalridder. Volgens de regels moet hij gewoon terug afzender.
Bron: http://www.deondernemer.n(...)auro-irrelevant.html (destijds nog Dagblad De Pers)quote:'Foute gegevens Mauro irrelevant'
De foute gegevens die namens Mauro Manuel zijn aangeleverd voor zijn asielaanvraag, ,,stellen helemaal niets voor'' en het rumoer erom is ,,een storm in een glas water.'' Dit zegt Mauro's advocaat Marq Wijngaarden in reactie op de berichten over deze kwestie.
Volgens de raadsman zijn de fouten verklaarbaar en voor het overige ,,totaal irrelevant'' geweest voor de aanvraag. ,,De fouten zijn pas gebleken nadat Mauro zijn paspoort had gekregen voor de laatste aanvraag voor een verblijfsvergunning'', aldus Wijngaarden zaterdag.
Andere achternaam
De fouten in het dossier van Mauro kwamen onlangs aan het licht. Het ging om een andere achternaam in zijn Angolese paspoort (de achternaam van zijn vader) en een foutieve geboortedatum. Volgens Wijngaarden wijkt de vermelde datum drie dagen af van de juiste.
Minister Gerd Leers van Immigratie en Asiel is niet van plan Mauro de fouten aan te rekenen, liet hij vrijdag al weten.
Uit het regeerakkoord:quote:Op maandag 5 november 2012 09:46 schreef Boldface het volgende:
Verder is Mauro nooit daadwerkelijk voorbereid op een terugkeer. Op het moment dat hij moest vertrekken, werd hij daar niet op voorbereid, maar ging zijn leven in een Nederlands gezin en op een Nederlandse school gewoon verder.
Mauro heeft zijn terugkeer niet tegengewerkt, maar alleen de juridische mogelijkheden benut. Verder is hij nooit daadwerkelijk op een terugkeer voorbereid. Hij heeft zich ook niet aan toezicht onttrokken. Sterker nog: hij verbleef al die tijd aantoonbaar bij één en hetzelfde pleeggezin, ging gewoon naar school in Nederland, enzvoort. Ook is zijn identiteit duidelijk.quote:Op maandag 5 november 2012 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Uit het regeerakkoord:
In de definitieve regeling, die naar zijn aard betrekking zal hebben op een klein aantal personen, kunnen kinderen van afgewezen asielzoekers of alleenstaande minderjarige vreemdelingen die vijf jaar of langer aaneengesloten in ons land verblijven voor het bereiken van de leeftijd van 18 jaar, alleen in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning indien zij deze aanvragen voordat zij de leeftijd van 19 jaar hebben bereikt. Zij moeten dan, voordat zij de leeftijd van 18 jaar bereikten, hebben voldaan aan de voorwaarden dat zij zich niet langdurig aan het toezicht van de rijksoverheid hebben onttrokken, aan hun terugkeer hebben meegewerkt en hun identiteit hebben aangetoond, onder meer door het overleggen van documenten en/of consistent en naar waarheid verklaren en antwoorden.
Wat is je voorstel precies dan? Dat Nederland alle problemen in de wereld oplost? Alle honger, armoede en ellende de wereld uit dankzij Nederland? Lijkt me een tikje ambitieus.quote:Op maandag 5 november 2012 11:12 schreef 3-voud het volgende:
Aaah... wat een liefde voor die ene knul.
Bedank de media voor je humane hype. Al die kids wereldwijd die al die jaren nog steeds in pure shit leven, hoor je ze niet over. Meespringen op de bandwagon die Mauro heet is lekker makkelijk scoren.
Eenvoudig druk maken om deze ene die aangereikt wordt, vanachter de compjoeter en jezelf een hele held vinden. Maar opstaan en in den lijve wat doen aan al die andere gevallen is een stap te ver.
Durf te wedden dat als internet er nog niet was, je drukte om deze knul 99% minder was.
Als het aan de mauro-vechters ligt... maar dan enkel die hier zijn. Dat is makkelijker.quote:Op maandag 5 november 2012 11:34 schreef Boldface het volgende:
[..]
Wat is je voorstel precies dan? Dat Nederland alle problemen in de wereld oplost? Alle honger, armoede en ellende de wereld uit dankzij Nederland? Lijkt me een tikje ambitieus.
Die procedures waren er er stonden klaar uitgevoerd te worden. Maar een stelletje hypocriete selectieve medemensen menen dat die aangepast moeten worden.quote:Mauro is symbool geworden voor een groep minderjarigen die op zeer jonge leeftijd in Nederland zijn terechtgekomen, zonder ouders. Die groep ging niet naar Finland, ook niet naar Vietnam of Cuba, maar kwam naar Nederland. Dat is ons land, dus hebben wij een probleem waarvoor we een oplossing moeten zoeken. Daar hebben we goede procedures voor nodig. En beleid dat op de juiste manier wordt uitgevoerd.
Dat zijn de consequenties van de regels. Beetje achteraf jammeren met argumenten die in je straatje passen is gewoon je zin naar je hand zetten.quote:Dat hebben we in de voorbije jaren duidelijk niet gedaan. We hebben kinderen als Mauro uitgebreid laten wortelen in Nederland. Ze zijn vernederlandst. Mauro spreekt nota bene met een zachte G waar menig Limburger jaloers op is.
Dat pardon blijft maar gaan. Ondertussen moeten we alles maar betalen. Hun onderhoud en onderwijs en dan ook nog eens de velen die nadien hier blijven om in de bijstand terecht te komen.quote:Ik weet niet wat jij stemt of doet, maar ik kan melden dat ik heb gestemd op een partij die niet wilde bezuinigen op ontwikkelingshulp en die altijd voorstander is geweest voor een pardon voor de groep Mauro's in ons land. Vanuit humaan oogpunt. Helaas heeft de partij waarop ik heb gestemd, geen absolute meerderheid behaald en is in de coalitieonderhandelingen afgesproken dat er enigszins wordt bezuinigd op het budget voor ontwikkelingssamenwerking. Niettemin is Nederland nog steeds toonaangevend qua uitgaven. Ik sta daar achter en je hoort mij in verkiezingstijd niet populistisch roepen dat OSW wel kan worden wegbezuinigd.
Tja.... ik weet verder niet wat ik hier op moet zeggen. Ik ben geen Mauro-vechter en evenmin heb ik tijd en geld om alle problemen in de wereld op te zoeken en aan te pakken.quote:Op maandag 5 november 2012 12:34 schreef 3-voud het volgende:
Als het aan de mauro-vechters ligt... maar dan enkel die hier zijn. Dat is makkelijker.
Zelf de problemen opzoeken aldaar is te veel moeite. Men wacht liever op het nieuws of reportage voor ze uit hun vel springen. Selectieve vorm van meeleven.
Welke procedures er ook waren, ze werden niet uitgevoerd. Dat is precies het probleem. In plaats dat jongens als Mauro in uitzetcentra werden geplaatst, in plaats dat ze onderwijs kregen in de eigen taal, in plaats dat ze actief werden voorbereid op terugkeer..... bleven ze in Nederlandse gezinnen, op Nederlandse scholen en werden ze niet voorbereid op terugkeer.quote:Op maandag 5 november 2012 12:34 schreef 3-voud het volgende:
Die procedures waren er er stonden klaar uitgevoerd te worden. Maar een stelletje hypocriete selectieve medemensen menen dat die aangepast moeten worden. Komt er gewoon op neer dat de regels enkel gelden als ze bevallen.
Het is geen gejammer achteraf, het is de feiten in ogenschouw nemen. In het geval van Mauro is het een lang en ingewikkeld dossier, waarbij juridische mogelijkheden uitvoerig zijn benut en waarbij nooit is aangestuurd op een daadwerkelijke terugkeer.quote:Op maandag 5 november 2012 12:34 schreef 3-voud het volgende:
Dat zijn de consequenties van de regels. Beetje achteraf jammeren met argumenten die in je straatje passen is gewoon je zin naar je hand zetten.
En dat wortelen... kom op. Mauro was 10 toen die hier kwam. Waar was jij toen om hem direct terug te sturen omdat zijn wortels toen al eruit getrokken werden? Waar ben je nu met kinderen van 10 die vandaag aankomen om ze terug te sturen omtrent de worteltjes?
Dat we in eigen land armoede hebben, heb ik nog nooit ontkend. Maar het ontslaat ons niet van de verplichting om procedures rond allenstaande minderjarige asielzoekers goed te regelen. De komst van AMA's is gewoon een probleem waarmee we te maken hebben, dus moet er deugdelijk beleid zijn. Dat staat verder compleet los van armoede in Nederland.quote:Op maandag 5 november 2012 12:34 schreef 3-voud het volgende:
Dat pardon blijft maar gaan. Ondertussen moeten we alles maar betalen. Hun onderhoud en onderwijs en dan ook nog eens de velen die nadien hier blijven om in de bijstand terecht te komen.
Het is mooi dat je Nederland als rijk land ziet maar ook wij hebben onder onze eigen gelederen behoorlijke armoede. Daar is amper geld voor. Laat staan de wil. Veel media aandacht voor Mauro en soortgenootjes, heel weinig tot niks voor de 1000den Nederlanders die al jaren onder de armoede grens leven.
Ik heb geen traan gelaten om Mauro. Ik heb me wél sterk gemaakt voor het verstrekken van een verblijfsvergunning op humane gronden. Gezien de situatie vind ik dat wenselijk; en bovendien ook nog eens verstandig.quote:Op maandag 5 november 2012 12:34 schreef 3-voud het volgende:
Het is gewoon een hype. En mensen die de traantjes voelen stromen bij de trieste beelden van Mauro willen maar wat graag de wereld via fora laten weten hoe enorm ze meeleven. Het is weinig anders dat egoistische humane zelfbevrediging.
Als je echt zo betrokken was stond je er altijd. Niet alleen bij die ene die ff op TV qua aandachtspanne uitgemolken wordt.
Sja, daar heeft ie zelf voor gezorgd. De uitslag was al bekend. Al jaren.quote:Op maandag 5 november 2012 12:59 schreef Boldface het volgende:
Het is geen gejammer achteraf, het is de feiten in ogenschouw nemen. In het geval van Mauro is het een lang en ingewikkeld dossier, waarbij juridische mogelijkheden uitvoerig zijn benut en waarbij nooit is aangestuurd op een daadwerkelijke terugkeer.
Je verzint het ter plekkequote:Welke procedures er ook waren, ze werden niet uitgevoerd.
Je kunt jongeren als Mauro niet verwijten dat ze de juridische mogelijkheden tot het uiterste benutten. Zie het maar als een test van ons systeem en beleid. En er was wel degelijk wat aan de hand: Mauro is nooit bij dat pleeggezin weggehaald, in een uitzetcentrum gezet en voorbereid op terugkeer naar Angola.quote:Op maandag 5 november 2012 13:09 schreef 3-voud het volgende:
Sja, daar heeft ie zelf voor gezorgd. De uitslag was al bekend. Al jaren.
Als die gewoon geaccepteerd was, was er niks aan de hand.
Nee, is gewoon een feit. Zie vorige alinea. En onze democratie werkt zo dat iedereen de media mag opzoeken om zijn punt kracht bij te zetten. Deed Wilders ook met z'n MOE-landers Meldpunt, of met zijn knutselwerkje Fitna.quote:Op maandag 5 november 2012 13:09 schreef 3-voud het volgende:
Je verzint het ter plekke![]()
Het stond al jaren vast dat: 18 bereikt? Dan terug.
Dat heeft Mauro met een clubje jankers en geldwolven van te voren aangevochten. En bewust de media opgezocht omdat ze de tranen van het volk nodig hadden. Smerige praktijken als je het mij vraagt.
Uiteindelijk wordt alles gewoon democratisch gewogen. Tot voor kort was er geen meerderheid voor zo'n pardon, tot voor kort zat het CDA in een spagaat, omdat ze Wilders te vriend moesten houden. Sinds 12 september zijn de kaarten anders geschud.quote:Op maandag 5 november 2012 13:09 schreef 3-voud het volgende:
Als Wilders roept "De media heeft me al veroordeeld" liggen de hypocriete weldoeners in een deuk en wordt het als argument weg gelachen. Als Mauro een traantje wegpinkt moeten de meningen van die hypocriete weldoeners ineens heel zwaar meewegen.
Aan "als" hebben we niet zo veel. De media is wél opgezocht en het is een issue geworden. Niet in de laatste plaats dankzij de politiek zelf. Overigens worden dingen niet anders door ze te verzwijgen of onderbelicht te laten. Ook als er nooit aandacht aan de zaak was besteed, hadden we nog steeds een Nederlands sprekende jongen, die hier al 10 jaar is, op z'n 9e in Europa aankwam en geworteld is in een Nederlands gezin. Kortom: de situatie wordt er niet anders van.quote:Op maandag 5 november 2012 13:09 schreef 3-voud het volgende:
Laten we wel wezen. Als de media niet opgezocht was, zoals in 100den andere zaken niet gebeurd is en die persoon al terug is, hadden we dit gezeur niet. Dan was je bezig met... waarmee je normaal bezig bent.
Waar het mij om gaat, en wat je dus ook toegeeft, is dat je je enkel druk om kunt maken als het je op een presenteerblaadje wordt aangereikt.quote:Op maandag 5 november 2012 13:19 schreef Boldface het volgende:
Nee, is gewoon een feit. Zie vorige alinea. En onze democratie werkt zo dat iedereen de media mag opzoeken om zijn punt kracht bij te zetten. Deed Wilders ook met z'n MOE-landers Meldpunt, of met zijn knutselwerkje Fitna.
Wat is je verwijt precies? Dat ik geen alwetend orakel ben? Dat ik niet de plaatsvervanger van God op aarde ben?quote:Op maandag 5 november 2012 13:22 schreef 3-voud het volgende:
Waar het mij om gaat, en wat je dus ook toegeeft, is dat je je enkel druk om kunt maken als het je op een presenteerblaadje wordt aangereikt. De rest kan bij wijze van, dood vallen. Horen we je niet over.
Dat soort mensen moeten geen moeite doen mij ergens van te overtuigen.
Was dat het maar. Je bent al delen lang een betoog aan het houden om mensen te beïnvloeden.quote:Op maandag 5 november 2012 13:27 schreef Boldface het volgende:
[..]
Wat is je verwijt precies? Dat ik geen alwetend orakel ben? Dat ik niet de plaatsvervanger van God op aarde ben?
Ik reageer op zaken die in het nieuws komen. Het is nogal lastig om overal en altijd van alles op de hoogte te zijn. Daarom hebben we kranten, tv, tijdschriften, websites, enzovoort.
Waar jij de bizarre conclusie vandaan haalt dat de rest dood kan vallen, is mij een compleet raadsel. Als er bepaalde zaken aan het licht komen, lees ik daarover en vorm ik een mening.
Wat is dat dan voor kromme redenering? Mogen we nu ook maar meer geen halfdode dieren meenemen en verzorgen, omdat die ons op een presenteerblaadje worden aangereikt? En moeten hulpverleners (huisartsen, psychotherapeuten et cetera) in het vervolg ook maar tijdens een intake zeggen: "Sorry meneer, maar hier ga ik niet meer aan beginnen. Een behandeling zou emotionele zelfbevrediging zijn. Ik kan me niet om al het leed op de wereld bekommeren."quote:Op maandag 5 november 2012 13:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waar het mij om gaat, en wat je dus ook toegeeft, is dat je je enkel druk om kunt maken als het je op een presenteerblaadje wordt aangereikt.
De rest kan bij wijze van, dood vallen. Horen we je niet over.
Dat soort mensen moeten geen moeite doen mij ergens van te overtuigen.
Ik ben aan het discussiëren op een forum. Tenminste.... dat dacht ik.quote:Op maandag 5 november 2012 13:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Was dat het maar. Je bent al delen lang een betoog aan het houden om mensen te beïnvloeden.
Een mening geef je 1x.
Juist wel. Je argumenten (een paar belangrijke) zijn aantoonbaar fout en het enige wat je doet is ze herhalen. Dan is de soep snel klaar. Jij je mening, en anderen een andere. Gebed zonder einde.quote:Op maandag 5 november 2012 13:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik ben aan het discussiëren op een forum. Tenminste.... dat dacht ik.
Ik geef niet alleen een mening, ik voer ook argumenten aan waarom ik die mening heb. En ik weerleg argumenten die voor een tegengestelde aanpak pleiten.
Maar zelfs het principe van discussiëren is al niet meer aan je besteed, zie ik....
Elke bewering is onjuist. Nadat hij al zijn juridische mogelijkheden gebruikt had, en te horen dat hij onherroepelijk en definitief uitgeprocedeerd was, is hij op allerlei andere manieren gaan proberen om alsnog een verblijfsvergunning te kunnen krijgen.quote:Op maandag 5 november 2012 11:03 schreef Boldface het volgende:
[..]
Mauro heeft zijn terugkeer niet tegengewerkt, maar alleen de juridische mogelijkheden benut. Verder is hij nooit daadwerkelijk op een terugkeer voorbereid. Hij heeft zich ook niet aan toezicht onttrokken. Sterker nog: hij verbleef al die tijd aantoonbaar bij één en hetzelfde pleeggezin, ging gewoon naar school in Nederland, enzvoort. Ook is zijn identiteit duidelijk.
Mijn argumenten zijn juist, daarom herhaal ik ze ook steeds. Het "gebed zonder einde" is dat jij de feiten niet onder ogen wilt zien. De zaak-Mauro ligt bijzonder gecompliceerd. Een redelijk compleet chronologisch overzicht kun je hier vinden: http://www.krapuul.nl/blog/55904/tijdlijn-mauro/quote:Op maandag 5 november 2012 13:35 schreef 3-voud het volgende:
Juist wel. Je argumenten (een paar belangrijke) zijn aantoonbaar fout en het enige wat je doet is ze herhalen. Dan is de soep snel klaar. Jij je mening, en anderen een andere. Gebed zonder einde.
Het eerste deel van de tweede zin is feitelijk onjuist. Zie het chronologisch overzicht in de link hierboven.quote:Op maandag 5 november 2012 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Elke bewering is onjuist. Nadat hij al zijn juridische mogelijkheden gebruikt had, en te horen dat hij onherroepelijk en definitief uitgeprocedeerd was, is hij op allerlei andere manieren gaan proberen om alsnog een verblijfsvergunning te kunnen krijgen.
Lees het chronologisch overzicht nog eens en geef dan aan op welk moment de toen ongeveer 15- /16-jarige Mauro zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen en wat hij precies had moeten doen. Voor de duidelijkheid: er is hem nooit definitief gezegd dat hij uitgezet moet worden; juist dat gegeven is onderdeel van het probleem.quote:Op maandag 5 november 2012 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En het belangrijkste: Het was zijn eigen verantwoordelijkheid om nadat hij definitief te horen had gekregen dat hij uitgezet zou worden, dat hij zich op zijn eigen terugkeer zou voorbereiden. Dat hij dit op geen enkele manier heeft gedaan, dat is zijn eigen schuld en heeft geen waarde als argument om toch een verblijfsvergunning te kunnen krijgen. Een argument dat sowieso niet van belang is, omdat hij al onherroepelijk afgewezen was.
Hij heeft niet aan zijn terugkeer meegewerkt. Dat is niet hetzelfde als tegengewerkt.quote:Op maandag 5 november 2012 11:03 schreef Boldface het volgende:
[..]
Mauro heeft zijn terugkeer niet tegengewerkt, maar alleen de juridische mogelijkheden benut. Verder is hij nooit daadwerkelijk op een terugkeer voorbereid. Hij heeft zich ook niet aan toezicht onttrokken. Sterker nog: hij verbleef al die tijd aantoonbaar bij één en hetzelfde pleeggezin, ging gewoon naar school in Nederland, enzvoort. Ook is zijn identiteit duidelijk.
Ga je er nu serieus vanuit dat ik een verslag van Krapuul.nl als objectieve bron ga gebruiken?quote:Op maandag 5 november 2012 14:14 schreef Boldface het volgende:
[..]
Lees het chronologisch overzicht nog eens en geef dan aan op welk moment de toen ongeveer 15- /16-jarige Mauro zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen en wat hij precies had moeten doen. Voor de duidelijkheid: er is hem nooit definitief gezegd dat hij uitgezet moet worden; juist dat gegeven is onderdeel van het probleem.
Hoe moet een 15-jarige zoiets doen? Ergens een paar studieboeken Portugees op de kop tikken en thuis gaan zitten studeren? Je bent er bekend mee dat die jongen steeds in een Nederlandstalige omgeving is gebleven en dat de voogdij van zijn pleegouders in 2010 zelfs doodleuk is verlengd?quote:Op maandag 5 november 2012 15:14 schreef Gia het volgende:
Hij heeft niet aan zijn terugkeer meegewerkt. Dat is niet hetzelfde als tegengewerkt.
Hij had bijvoorbeeld kunnen zorgen dat hij de taal machtig bleef. Heeft hij niet gedaan en dit wordt nu als argument gebruikt waarom hij niet terug kan.
Genoeg mogelijkheden voor thuisstudie, of in een groep.quote:Op maandag 5 november 2012 16:01 schreef Boldface het volgende:
[..]
Hoe moet een 15-jarige zoiets doen? Ergens een paar studieboeken Portugees op de kop tikken en thuis gaan zitten studeren? Je bent er bekend mee dat die jongen steeds in een Nederlandstalige omgeving is gebleven en dat de voogdij van zijn pleegouders in 2010 zelfs doodleuk is verlengd?
Het staat je vrij om andere bronnen te zoeken en te hanteren. Hanteer desnoods deze bron: http://www.omroepbrabant.(...)auro+op+een+rij.aspxquote:Op maandag 5 november 2012 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ga je er nu serieus vanuit dat ik een verslag van Krapuul.nl als objectieve bron ga gebruiken?
De asielaanvraag werd op 4 juni 2007 afgewezen. Mauro was toen 14, nog geen 15. Dat werd hij pas in november 2007. Terwijl op dat moment nog een adoptieprocedure loopt, zet de Dienst Terugkeer en Vertrek stappen:quote:Op maandag 5 november 2012 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In 2007 werd de asielaanvraag van de toen 15 jarige Mauro definitief afgewezen. Hij was toen amper 4 jaar in Nederland. In plaats van die 3 jaar tot zijn uiterste verblijf in Nederland te gebruiken om zijn Angolees weer goed aan te leren en zich voor te bereidden op zijn toekomst in Angola, heeft hij er alles aan gedaan om een achterdeurtje te kunnen vinden.
Dus pas 10 maanden na de afwijzing komt de dienst T&V eens in actie!quote:april 2008: De Dienst Terugkeer en Vertrek start het terugkeertraject op, maar er zijn nog geen inreispapieren beschikbaar.
Ook interessant is dit moment:quote:14 oktober 2009: De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) komt met het “rapport Kalverboer”: bij terugzending naar Angola zal Mauro voor een tweede maal worden gescheiden van zijn primaire verzorgers, wat onherroepelijk zal leiden tot een volledige breuk in zijn ontwikkeling. Dit is “een onacceptabel en onverantwoord risico”.
Naderhand tekent de minister bezwaar aan bij de Raad van State, die deze beslissing van de rechter weer ongedaan maakt.quote:4 oktober 2010: De rechtbank van Amsterdam verklaart het beroep van Mauro wel gegrond en draagt de minister op Mauro met ingang van 20 mei 2010 een verblijfsvergunning te geven. De rechter vindt dat Mauro en zijn pleegouders aannemelijk hebben gemaakt dat ze een gezin vormen zoals is omschreven in het artikel 8 van het Europese Verdrag Voor de Rechten van de Mens.
Weer onjuist. Hij is naar de rechter gegaan voor die EVRM "gezinsleven"-zaak. De minister heeft daarna bij de Raad van State zijn gram gehaald, in plaats van een gerechtelijke beslissing te accepteren.quote:Op maandag 5 november 2012 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zo is hij bij meerdere rechtbanken adoptieprocedures aangegaan. Is hij naar de Raad van State gegaan met als excuus zijn mensenrecht op 'Eerbiediging van het gezinsleven', wat uiteraard lachend is afgewezen.
Prima, mij best. Dan stellen we dat het "zeer mild" is om slechts dat te stellen. Dan nu mijn tegenvraag: waaruit blijkt dat de Nederlandse overheid actief de terugkeer van Mauro heeft bevorderd, of daarop heeft aangestuurd? Welke voorzieningen zijn er sinds 2007 getroffen? Waarom is hij niet weggehaald bij dat pleeggezin? Waarom is hem geen onderwijs geboden in de oorspronkelijke taal? Waarom kregen zijn pleegouders in juni 2008 alsnog de voogdij over Mauro toegewezen, terwijl hij toen al lang vertrekplichtig was?quote:Op maandag 5 november 2012 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ja, technisch gezien heeft hij het recht om dat allemaal te doen, maar dan is het zeer mild om te zeggen dat hij slechts niet meegewerkt heeft aan zijn terugkeer.
De taal die Mauro machtig is, is het Nederlands. Of nog wat precieze gesteld: Nederlands met Limburgs accent. De Portugese taal was hij nauwelijks nog machtig.quote:Op maandag 5 november 2012 16:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Genoeg mogelijkheden voor thuisstudie, of in een groep.
Hij hoefde ook geen Portugees te leren, dat kende hij namelijk al.
Alleen de taal machtig blijven is echt wel te doen. Met wat leesboeken of zo.
Die is een stuk objectiever inderdaad. Ik ga de rest zo even doorlezen.quote:Op maandag 5 november 2012 16:21 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het staat je vrij om andere bronnen te zoeken en te hanteren. Hanteer desnoods deze bron: http://www.omroepbrabant.(...)auro+op+een+rij.aspx
Je zult zien dat de opsomming van Krapuul zelfs completer is.
[..]
De asielaanvraag werd op 4 juni 2007 afgewezen. Mauro was toen 14, nog geen 15. Dat werd hij pas in november 2007. Terwijl op dat moment nog een adoptieprocedure loopt, zet de Dienst Terugkeer en Vertrek stappen:
[..]
Zijn gewoon dezelfde feiten: bijna één op één dezelfde punten. Alleen is de lijst van Krapuul veel uitgebreider, maar goed... dat ontdek je zelf wel als je ze vergelijkt.quote:Op maandag 5 november 2012 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die is een stuk objectiever inderdaad. Ik ga de rest zo even doorlezen.
Hij kreeg dus zelfs meer tijd om zich op zijn onherroepelijke terugkeer voor te bereiden. Je begrijpt dat dat jouw mening dat hij alsnog een verblijfsvergunning moet krijgen zwakker maakt?
Omdat hij ruimschoots minderjarig was en daarbij hulp nodig heeft? En die pleegouders zijn er om hem op te voeden en een dak boven het hoofd te geven. Het is de Dienst Terugkeer & Vertrek die heeft nagelaten om door te pakken. Die dienst is verantwoordelijk voor de terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers en heeft totaal geen haast gemaakt.quote:Op maandag 5 november 2012 16:53 schreef Gia het volgende:
Waarom moet Nederland hem voorbereiden op zijn terugkeer?
Op het moment dat hij wist dat hij terug moest, had hij stappen moeten ondernemen, eventueel samen met zijn pleegouders. Zelf op instanties afstappen en vragen om hulp. Niet thuis afwachten of de instanties naar jou toe komen.
De dienst Terugkeer& Vertrek treft voorbereidingen zoals je zelf zegt. Er is nooit sprake van dat ze hem snel uit zouden zetten, aangezien hij het recht had om als minderjarige in Nederland op te groeien tot zijn 18e. Mauro deed er toen al alles aan om na zijn definitieve uitwijzing alsnog een verblijfsvergunning te verkrijgen. Dat ze dus niet direct zijn reispapieren voor een eventuele terugreis hebben maakt niets uit.quote:Op maandag 5 november 2012 16:21 schreef Boldface het volgende:
[..]
De asielaanvraag werd op 4 juni 2007 afgewezen. Mauro was toen 14, nog geen 15. Dat werd hij pas in november 2007. Terwijl op dat moment nog een adoptieprocedure loopt, zet de Dienst Terugkeer en Vertrek stappen:
[..]
Dus pas 10 maanden na de afwijzing komt de dienst T&V eens in actie!
Ondertussen wordt nergens concreet gewerkt aan de terugkeer van de 15-jarige jongen, die zich steeds verder wortelt.
[..]
Ja, en die pleegouders kozen ervoor om hem weg te houden uit zijn geboorteland en zijn echte moeder.quote:Op maandag 5 november 2012 17:17 schreef sp3c het volgende:
dat is meer te wijten aan de pleegouders denk ik, die waren immers verantwoordelijk voor die jongen zijn toekomst
Klopt, maar een voorwaarde om nu te mogen blijven is dat je actief meegewerkt hebt aan een eventuele terugkeer. Wat die 'coach' hierboven ook al aangeeft, er zijn genoeg instanties waar je voor hulp aan kunt kloppen. Hadden ze dat gedaan, dan was hij nu beter bekend met zijn thuisland en de taal.quote:Op maandag 5 november 2012 17:17 schreef sp3c het volgende:
dat is meer te wijten aan de pleegouders denk ik, die waren immers verantwoordelijk voor die jongen zijn toekomst
ow dat zal allemaal best wel maar dat is eigenlijk al een gepasseerd stationquote:Op maandag 5 november 2012 17:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar een voorwaarde om nu te mogen blijven is dat je actief meegewerkt hebt aan een eventuele terugkeer. Wat die 'coach' hierboven ook al aangeeft, er zijn genoeg instanties waar je voor hulp aan kunt kloppen. Hadden ze dat gedaan, dan was hij nu beter bekend met zijn thuisland en de taal.
Maar ze hebben niets gedaan, en beroepen zich nu op zaken als ontheemd, hier geworteld, enz.
Hij voldoet niet aan de voorwaarde zoals genoemd in het regeerakkoord.
Had hij hier wel aan voldaan, dan had hij wellicht zelf liever terug gegaan.
Niet dat het ook maar iets met dit topic te maken heeft maar ik wil je best mijn username verklaren.quote:Op maandag 5 november 2012 17:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat die 'coach' hierboven ook al aangeeft, er zijn genoeg instanties waar je voor hulp aan kunt kloppen.
Is niet minachtend bedoeld, hoor. Mijn excuses als dat zo over kwam.quote:Op maandag 5 november 2012 17:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet dat het ook maar iets met dit topic te maken heeft maar ik wil je best mijn username verklaren.
Ik ben ooit lid geworden van Fok! omdat ik een fan ben van online spelletjes waar je een fictief voetbalteam moet samenstellen en waar je punten krijgt op basis van de resultaten in het echte voetbal. Fok! heeft daarvan de beste simulator vind ik.
Pas later ben ik poster op het forum geworden.
Waar komt 'ie minachting voor mijn username vandaan eigenlijk?
Lol, tuurlijk.quote:Op maandag 5 november 2012 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Is niet minachtend bedoeld, hoor. Mijn excuses als dat zo over kwam.
Coach betekent hetzelfde, maar is een stuk korter. Zit hier met het eenvingersysteem op een tablet te typen en dan probeer ik het kort te houden. Zal het niet meer doen.
Mag ik het wel afkorten tot VM2?
He, ben een meisje. Voor mij is dat hetzelfde.quote:Op maandag 5 november 2012 17:52 schreef sp3c het volgende:
de coach en de manager zijn meestal niet dezelfde mensen
quote:Op maandag 5 november 2012 17:52 schreef sp3c het volgende:
de coach en de manager zijn meestal niet dezelfde mensen
http://managers.fok.nl/voetbal/2012-2013quote:Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef Gia het volgende:
[..]
He, ben een meisje. Voor mij is dat hetzelfde.
Misschien kan je je beter bij de feiten houden. Mauro is daarvoor zelf naar de rechter gestapt nadat hij met dat ene argument al 2x was afgewezen. En meen je het nu echt dat je het de minister aanrekent dat hij beroep aantekent? Zullen we misschien gaan tellen hoe vaak Mauro een besluit van de rechter niet geaccepteerd heeft en beroep heeft aangetekend? Elke keer werd Mauro's aanvraag afgewezen en hij heeft in elk mogelijk geval beroep aangetekend. Daar had jij nooit problemen mee, terwijl je het de minister al kwalijk neemt als hij 1x bezwaar aantekent.quote:Op maandag 5 november 2012 16:21 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ook interessant is dit moment:
[..]
Naderhand tekent de minister bezwaar aan bij de Raad van State, die deze beslissing van de rechter weer ongedaan maakt.
[..]
Weer onjuist. Hij is naar de rechter gegaan voor die EVRM "gezinsleven"-zaak. De minister heeft daarna bij de Raad van State zijn gram gehaald, in plaats van een gerechtelijke beslissing te accepteren.
[..]
De D T&V voerde nauwelijks wat uit. En iemand in Nederland laten tot z'n 18e is wat anders dan iemand in Nederland in z'n pleegzin, sociale omgeving en Nederlandse school laten.quote:Op maandag 5 november 2012 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De dienst Terugkeer& Vertrek treft voorbereidingen zoals je zelf zegt. Er is nooit sprake van dat ze hem snel uit zouden zetten, aangezien hij het recht had om als minderjarige in Nederland op te groeien tot zijn 18e. Mauro deed er toen al alles aan om na zijn definitieve uitwijzing alsnog een verblijfsvergunning te verkrijgen. Dat ze dus niet direct zijn reispapieren voor een eventuele terugreis hebben maakt niets uit.
Simpelweg mee oneens, los van hoe het feitelijk ligt. Is iemand meerderjarig, prima: dan mag dit gelden. Maar iemand van 15 heeft hulp nodig. Alleen daarom al vind ik dat Nederland heeft gefaald in dit verhaal.quote:Op maandag 5 november 2012 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dan nog 1x over de voorbereidingen voor zijn terugkeer. Mauro zelf is verantwoordelijk om zich op zijn terugkeer voor te bereiden. Hijzelf en niemand anders.
Dat kun je prima als argument gebruiken. De jaren in Nederland hebben hem veel meer gevormd dan de jaren als kind in Angola. Dat is overduidelijk en blijkt onder meer uit zijn Limburgse tongval. Een betere illustratie kun je nauwelijks hebben. Mauro spreekt niet Nederlands met een Portugees accent, hij spreekt Nederlands met een zachte G. Zowel qua taal en cultuur is hij vernederlandst.quote:Op maandag 5 november 2012 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is geen plicht om je daarop voor te bereiden, maar je kan als je er zelf voor gekozen hebt om daar niets aan te doen dan kan je onmogelijk het argument gebruiken dat je niets meer hebt met de cultuur en de taal van je geboorteland. En wat ook gewoon een feit is is dat Mauro zeker tot zijn 9e en waarschijnlijk tot zijn 10e gewoon alleen Portugees heeft gepraat. De taal beheerste hij altijd al, hij is het hoogstens wat verleerd.
Dat mag. En het doet niets af aan de slordigheid van onze procedures.quote:Op maandag 5 november 2012 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hij is tegen elke rechterlijke uitspraak in beroep gegaan waar hij het niet mee eens is.
Begrijpelijk, aangezien er overlappende procedures liepen. En ik herhaal nogmaals het punt van minderjarig zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb verder even gegoogled en er zijn buiten de dienst T&V een flink aantal onafhankelijke stichtingen die uitgeprocedeerde asielzoekers hulp aanbieden bij het voorbereiden op hun toekomstige terugkeer. Deze worden vaak gesubsidieerd door de overheid en zijn soms speciaal opgericht om AMA's voor te bereiden op hun vertrek. Mauro heeft hier nooit enige hulp aangevraagd.
Ja, dat reken ik Leers aan. Want Leers deed dat onder druk van de populistische PVV, die hij te vriend moest houden. Er lag een gerechtelijke uitspraak, die niets aan duidelijkheid te wensen overlaat. Die uitspraak wordt door de Raad van State simpelweg van tafel geveegd. Leers zocht het onder druk van de PVV hogerop, vanwege de onwenselijkheid van een positieve uitkomst voor Mauro.quote:Op maandag 5 november 2012 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Misschien kan je je beter bij de feiten houden. Mauro is daarvoor zelf naar de rechter gestapt nadat hij met dat ene argument al 2x was afgewezen. En meen je het nu echt dat je het de minister aanrekent dat hij beroep aantekent?
Anders veeg je even doodleuk van tafel dat die jongen zo'n 7 jaar van de tijd bij zijn pleegouders minderjarig was en pas een dik half jaar meerderjarig op het moment van die RvS-uitspraak. Met andere woorden: je verwijt een kind van 12-13-14 jaar, dat het zich hecht aan zijn pleegouders.quote:Op maandag 5 november 2012 18:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je al jaren weet dat je uiterlijk op je 18e uitgezet gaat worden en je kiest er zelf voor om ondanks die uitspraak toch op te willen groeien in Nederland, dan kan je niet later alsnog gaan klagen dat je uit je geboorteland ontworteld bent en daar niet meer kunt wonen. Als je er vervolgens ook nog eens voor kiest om zelf niets te doen om je op je terugkeer voor te bereiden dan ben je in mijn ogen hypocriet.
Dat heb je al meerdere keren beweert. Feit is dat Mauro geen voorbereiding heeft gehad om terug te kunnen keren. Bewijs maar dat de dienst T&V daar verantwoordelijk voor is, want alles wijst erop dat het Mauro was die elke hulp wat dat betreft afwees.quote:Op maandag 5 november 2012 18:55 schreef Boldface het volgende:
[..]
De D T&V voerde nauwelijks wat uit. En iemand in Nederland laten tot z'n 18e is wat anders dan iemand in Nederland in z'n pleegzin, sociale omgeving en Nederlandse school laten.
[..]
Nee, leg jij maar uit waarom we het toelaten dat minderjarige asielzoekers die zijn uitgeprocedeerd niet uit hun pleeggezin en omgeving worden weggehaald en concreet op terugkeer worden voorbereid. Dat een 15-jarige jongen, die net aan zijn gezin is gehecht, dergelijke hulp afwijst, is volstrekt begrijpelijk.quote:Op maandag 5 november 2012 19:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat heb je al meerdere keren beweert. Feit is dat Mauro geen voorbereiding heeft gehad om terug te kunnen keren. Bewijs maar dat de dienst T&V daar verantwoordelijk voor is, want alles wijst erop dat het Mauro was die elke hulp wat dat betreft afwees.
In het Internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind staat dat de overheid bij een minderjarige bewaring alleen mag toepassen als uiterste maatregel en dat de termijn zo kort mogelijk moet zijn. Om deze reden gaan gezinnen naar de VBL als alternatief voor bewaring van gezinnen met kinderen.quote:Op maandag 5 november 2012 19:09 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, leg jij maar uit waarom we het toelaten dat minderjarige asielzoekers die zijn uitgeprocedeerd niet uit hun pleeggezin en omgeving worden weggehaald en concreet op terugkeer worden voorbereid. Dat een 15-jarige jongen, die net aan zijn gezin is gehecht, dergelijke hulp afwijst, is volstrekt begrijpelijk.
Je moet het eens wat minder bij Mauro zoeken en eens wat meer bij falende procedures en instanties.
De aanvraag moet naar waarheid worden ingevuld en dat verklaar je ook te hebben gedaan aan het einde van de aanvraag. Dat is een objectieve toets, om discussie te voorkomen.quote:Op maandag 5 november 2012 10:02 schreef Boldface het volgende:
[..]
Er was geen sprake van fraude. Er was sprake van een foutieve geboortedatum (3 dagen afwijkend van de juiste datum) op zijn paspoort en er was wat gedoe over de achternaam in zijn paspoort. Zie dit artikel uit december 2011:
Inderdaad. Dat die pleegouders hierin in gebreke zijn gebleven, geeft Mauro niet het recht om te blijven.quote:Op maandag 5 november 2012 22:01 schreef probeer het volgende:
Ik schaar me helemaal achter voetbalmanager2
En zelfs als je het een 14-15 jarige niet kan aanrekenen dat hij zich niet wil voorbereiden op een onvermijdelijke terugkeer naar zijn geboorteland, kan je dat bij zijn pleegouders wel. Die hadden hem ook kunnen (nee, zelfs moeten, imo) helpen bij die voorbereiding.
maar het is toch helemaal niet erg dat hij zich hecht aan zijn pleegouders?quote:Op maandag 5 november 2012 19:04 schreef Boldface het volgende:
[..]
Anders veeg je even doodleuk van tafel dat die jongen zo'n 7 jaar van de tijd bij zijn pleegouders minderjarig was en pas een dik half jaar meerderjarig op het moment van die RvS-uitspraak. Met andere woorden: je verwijt een kind van 12-13-14 jaar, dat het zich hecht aan zijn pleegouders.
En precies daarom is dit soort situaties zo verschillend van oudere asielzoekers, die heel berekenend hierheen komen. Die hebben een veel langere geschiedenis in het land van herkomst, waar ze volledig zijn opgegroeid en de cultuur kennen. Die verblijven niet jarenlang in een pleeggezin, omdat ze daar simpelweg te oud voor zijn.
Jij wilt gewoon geen humaniteit tonen ten opzichte van minderjarigen die hier buiten hun schuld zijn beland en die niet adequaat zijn voorbereid op een terugkeer; sterker nog - die verder konden wortelen in pleeggezin, school, vriendengroep, enzovoort.
Hij heeft toch een studentenvisum nu? Mag ie wel hopen dat hij nog onder de oude regeling valt en dus gewoon een basisbeurs krijgt. Anders zit ie straks met een Nederlands bachelor diploma en een schuld van 20000 euro in the middle of nowhere in Angolaquote:
dat zou wel een mooie afsluiting zijn ja!quote:Op maandag 5 november 2012 22:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Hij heeft toch een studentenvisum nu? Mag ie wel hopen dat hij nog onder de oude regeling valt en dus gewoon een basisbeurs krijgt. Anders zit ie straks met een Nederlands bachelor diploma en een schuld van 20000 euro in the middle of nowhere in Angola
Wie heeft het over bewaring of detentie? Het gaat niet om criminelen. En wie heeft het over gezinnen? Je betrekt er van alles bij wat niet relevant is. We hebben gewoon uitzendcentra. Daar kun je jongeren als Mauro prima opvangen als ze zijn uitgeprocedeerd en terug moeten. Je moet ze dan weg halen uit de familie-omgeving. En zoiets moet ook veel sneller dan wat bij Mauro is gebeurd. Binnen een paar maanden moet zo'n procedure zijn afgerond. Niet pas na meer dan 4 jaar.quote:Op maandag 5 november 2012 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In het Internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind staat dat de overheid bij een minderjarige bewaring alleen mag toepassen als uiterste maatregel en dat de termijn zo kort mogelijk moet zijn. Om deze reden gaan gezinnen naar de VBL als alternatief voor bewaring van gezinnen met kinderen.
Maximaal 2 weken voor de datum van het vertrek uit Nederland, kan een geheel gezin in vreemdelingenbewaring worden geplaatst. Dit gebeurt in een detentiecentrum dat geschikt is voor de opvang van kinderen. De vreemdelingenbewaring van een heel gezin kan alleen worden verlengd als er sprake is van fysiek verzet tegen de uitzetting of als op het laatste moment een nieuwe aanvraag voor een verblijfsvergunning wordt ingediend.
http://www.rijksoverheid.(...)eleiding-bij-vertrek
Dat Mauro niet stond te trappelen, is evident. Nergens blijkt uit dat de jongen is weggehaald uit zijn Nederlandse omgeving.quote:Op maandag 5 november 2012 19:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Heb je al bewijs dat de DT&V geen hulp bij het voorbereiden van zijn vertrek aan heeft geboden, ondanks dat Mauro natuurlijk stond te popelen om die hulp?
Volgens mij is het bouwen van opvangcentra in die landen goedkoper dan ze hier in een pleeggezin te zetten.quote:Op maandag 5 november 2012 22:24 schreef sp3c het volgende:
wij hebben echt geen geld om in ieder derde wereldland een opvangcentrum voor zwerfkindertjes op te zetten dus die mogen dan gewoon een nachtje op de ambassade slapen en als de grote meneer met de groene overall ze dan komt ophalen dan krijgen ze 2 boterhammen met kaas voor de lunch en horen we er niet meer over
Basisbeurs? Hij is toch 'uitwonend'!quote:Op maandag 5 november 2012 22:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Hij heeft toch een studentenvisum nu? Mag ie wel hopen dat hij nog onder de oude regeling valt en dus gewoon een basisbeurs krijgt. Anders zit ie straks met een Nederlands bachelor diploma en een schuld van 20000 euro in the middle of nowhere in Angola
zoveel zijn het er nu ook weer nietquote:Op maandag 5 november 2012 22:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij is het bouwen van opvangcentra in die landen goedkoper dan ze hier in een pleeggezin te zetten.
Wat een bullshit; zelden zulke crap gelezen op dit forum. Je hebt fraude met het doel om de boel te bedonderen en je hebt fouten / onvolkomenheden. Dat van Mauro betreft het laatste: achternaam vader, plus een geboortedatum die drie dagen afweek. Overigens heeft ook minister Leers destijds gezegd dat hij Mauro die fouten niet aanrekende. Het gaat dus nergens over. En het is ook totaal niet relevant in de verdere discussie.quote:Op maandag 5 november 2012 21:26 schreef dr.dunno het volgende:
De aanvraag moet naar waarheid worden ingevuld en dat verklaar je ook te hebben gedaan aan het einde van de aanvraag. Dat is een objectieve toets, om discussie te voorkomen.
De aanvraag is echter niet naar waarheid ingevuld, dus is er juridisch sprake van fraude.
Fraude is en blijft fraude, ongeacht in welke mate het is gedaan. Dat jij en andere supporters van de zieligheidsindustrie daar anders over denken doet daar niet aan af. De wet is daar duidelijk in, dan krijg je geen verblijfsstatus.
En dus terecht retour afzender.
Nee, het contact had verbroken moeten worden. En dat had ook niet moeten gebeuren na meer dan 4 jaar (of zelfs bijna 5 jaar voordat de Dienst Terugkeer & Vertrek überhaupt iets deed), maar al veel eerder. Pleegouders zijn er om een kind op te voeden, niet om de taken van de DT&V (lees: overheidsbeleid) uit te voeren.quote:Op maandag 5 november 2012 22:01 schreef probeer het volgende:
Ik schaar me helemaal achter voetbalmanager2
En zelfs als je het een 14-15 jarige niet kan aanrekenen dat hij zich niet wil voorbereiden op een onvermijdelijke terugkeer naar zijn geboorteland, kan je dat bij zijn pleegouders wel. Die hadden hem ook kunnen (nee, zelfs moeten, imo) helpen bij die voorbereiding.
We kunnen inderdaad niet alle arme kindjes opvangen. Daarom zijn er procedures. Maar die waren in Nederland zo'n puinhoop dat een groep AMA's hier inmiddels zo lang is, dat ze hier zijn geworteld. Het is ons eigen falen als land. Dat moeten we niet afwentelen op de kinderen in kwestie.quote:Op maandag 5 november 2012 22:13 schreef Gia het volgende:
Inderdaad. Dat die pleegouders hierin in gebreke zijn gebleven, geeft Mauro niet het recht om te blijven. Tja, we kunnen nu eenmaal niet alle arme kindjes opvangen, dus zijn er regels wie wel en wie niet.
Mauro is inmiddels gehecht aan zijn pleegouders. Los daarvan is hij ook totaal vernederlandst, gaat hij in Nederland naar school, naar de voetbal en heeft hij gewoon een Nederlandse vriendengroep. Daar komt bij dat hij niet of nauwelijks binding heeft met Angola, de taal amper spreek en de cultuur niet kent.quote:Op maandag 5 november 2012 22:24 schreef sp3c het volgende:
maar het is toch helemaal niet erg dat hij zich hecht aan zijn pleegouders?
het is toch niet zo dat die ineens niets meer met hem te maken willen hebben als hij teruggaat naar Angola? Dat is het probleem ook helemaal niet volgens mij
het is altijd duidelijk geweest dat hij op zijn 18de terugmoest of dat iig die dreiging boven zijn hoofd hing en dan is het gewoon een heel raar verhaal dat hij zelfs de taal niet meer spreekt, daar is echt iets fout gegaan in dat pleeggezin en dat kun je imo de staat niet aanrekenen
imo is het een heel mooi ding dat we kindertjes die hier komen zonder ouders opvangen in een pleeggezin tot ze volwassen zijn maar dan moeten ze ook gewoon terug als ze volwassen zijn ... nu gaan er al stemmen op om die kinderen in het land van herkomst op te vangen
wij hebben echt geen geld om in ieder derde wereldland een opvangcentrum voor zwerfkindertjes op te zetten dus die mogen dan gewoon een nachtje op de ambassade slapen en als de grote meneer met de groene overall ze dan komt ophalen dan krijgen ze 2 boterhammen met kaas voor de lunch en horen we er niet meer over
maar gelukkig mag Mauro blijven
Zelfs als dat het geval zou zijn, wat is daar dan zo leuk aan? Heeft die jongen nog niet genoeg ellende meegemaakt in z'n leven? Op z'n 9e compleet ontheemd en aan z'n lot overgelaten door z'n ouders, nu inmiddels zo'n 10 jaar in Nederland, hier gewend en geworteld en dan wordt wéér alles overhoop gegooid.quote:Op maandag 5 november 2012 22:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zou wel een mooie afsluiting zijn ja!
met geen stok weg te krijgen maar zodra de rekening op de mat valt zit hij op het vliegtuig
wat een soap
ik zou het wel grappig vinden als het zo zou aflopenquote:Op maandag 5 november 2012 22:48 schreef Boldface het volgende:
[..]
Zelfs als dat het geval zou zijn, wat is daar dan zo leuk aan? Heeft die jongen nog niet genoeg ellende meegemaakt in z'n leven? Op z'n 9e compleet ontheemd en aan z'n lot overgelaten door z'n ouders, nu inmiddels zo'n 10 jaar in Nederland, hier gewend en geworteld en dan wordt wéér alles overhoop gegooid.
Waarom je dat met eenmeent te moeten begroeten, is mij een raadsel. Zo'n situatie zou namelijk een boel menselijk leed betekenen.
Overigens doet Mauro een MBO-opleiding dus zal het met de studieschuld zo'n vaart nog niet lopen.
Dat is het wel. Doel is geweest het verstrekt krijgen van een verblijfsstatus. Daarbij zijn onwaarheden medegedeeld en die worden (terecht) aangerekend. Het gaat hier niet om een spelfout o.i.d. En wat Leers ervan vindt doet aan de constatering dat fraude is gepleegd niets af; het viel binnen zijn discretionaire bevoegdheid om dat te negeren. Echter, omdat ook discretionaire bevoegdheid geen willekeur mag vertonen, heeft hij uiteindelijk toch niet dat feit genegeerd en hem toch niet op basis van de discretionaire bevoegdheid hem die status gegeven, anders had hij namelijk hetzelfde moeten doen bij al die anderen die óók fraude plegen.quote:Op maandag 5 november 2012 22:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Wat een bullshit; zelden zulke crap gelezen op dit forum. Je hebt fraude met het doel om de boel te bedonderen en je hebt fouten / onvolkomenheden. Dat van Mauro betreft het laatste: achternaam vader, plus een geboortedatum die drie dagen afweek. Overigens heeft ook minister Leers destijds gezegd dat hij Mauro die fouten niet aanrekende. Het gaat dus nergens over. En het is ook totaal niet relevant in de verdere discussie.
Je kind voorbereiden op het volwassen leven is niet een van de taken van (pleeg)ouders?quote:Op maandag 5 november 2012 22:45 schreef Boldface het volgende:
[..]
We kunnen inderdaad niet alle arme kindjes opvangen. Daarom zijn er procedures. Maar die waren in Nederland zo'n puinhoop dat een groep AMA's hier inmiddels zo lang is, dat ze hier zijn geworteld. Het is ons eigen falen als land. Dat moeten we niet afwentelen op de kinderen in kwestie.
[..]
Mauro is inmiddels gehecht aan zijn pleegouders. Los daarvan is hij ook totaal vernederlandst, gaat hij in Nederland naar school, naar de voetbal en heeft hij gewoon een Nederlandse vriendengroep. Daar komt bij dat hij niet of nauwelijks binding heeft met Angola, de taal amper spreek en de cultuur niet kent.
Dat Mauro nooit adequaat op een terugkeer is voorbereid, is een falen van de staat. Niet van de pleegouders. De pleegouders verzorgen een kind. Die zijn niet aangesteld om overheidsbeleid uit te voeren.
De stemmen die nu opgaan (dus: gericht op de toekomst) zijn niet meer relevant voor de groep-Mauro die zo lang hier is, dat ze hier geworteld zijn. In de toekomst moet het beslist anders. Dat heb ik ook steeds bepleit. Snellere procedures en bij een negatieve uitkomst onmiddellijk de banden verbreken, naar een vertrekcentrum en concreet voorbereiden op terugkeer. En zoiets moet binnen een paar maand gepiept kunnen zijn.
Hearhear!quote:Op maandag 5 november 2012 22:49 schreef sp3c het volgende:
het kan binnen een dag gepiept zijn
gewoon linea recta terug op het vliegtuig en doen alsof het wel goedkomt met zo'n kind
ik prefereer de huidige manier van werken maar dan moeten die pleegouders niet doen alsof er niets aan de hand is en ze er een zoon bij hebben ofzo want ze verzorgen het kind tot het terug moet, daar krijgen ze subsidie voor (afaik) en ja natuurlijk zijn ze dan verplicht om het kind daarop voor te bereiden
nee, gewoon retour afzender sturen; hij heeft geen Nederlands paspoort en dat doen we ook met andere ongewenste vreemdelingen.quote:Op maandag 5 november 2012 23:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Je kind voorbereiden op het volwassen leven is niet een van de taken van (pleeg)ouders?
Die knul heeft zelf op geen enkele manier meegeholpen of initiatief getoond in die voorbereiding op uitzetting. Moet de overheid hem daar dan toe dwingen?
dat is niet ons probleem.quote:Op maandag 5 november 2012 22:45 schreef Boldface het volgende:
Mauro is inmiddels gehecht aan zijn pleegouders. Los daarvan is hij ook totaal vernederlandst, gaat hij in Nederland naar school, naar de voetbal en heeft hij gewoon een Nederlandse vriendengroep. Daar komt bij dat hij niet of nauwelijks binding heeft met Angola, de taal amper spreek en de cultuur niet kent.
Als jij voor mij de straat wilt asfalteren, m'n brood wilt gaan bakken, m'n bejaarde buurvrouw d'r derrière wilt gaan wassen en het vuilnis wilt komen ophalen, dan vind ik het prima.quote:Op maandag 5 november 2012 23:25 schreef probeer het volgende:
Sinds wanneer krijg je een studentenvisum voor een MBO opleiding :S
(zal wel sinds altijd zijn, maar toch .. een MBO opleiding .. willen we dat soort scholieren wel echt aantrekken? los van het hele Mauro gedoe)
Is ook niet standaard, maar gedaan om hem de mogelijkheid te geven zijn opleiding af te maken, onder voorwaarde dat hij daarna ook vertrekt.quote:Op maandag 5 november 2012 23:25 schreef probeer het volgende:
Sinds wanneer krijg je een studentenvisum voor een MBO opleiding :S
(zal wel sinds altijd zijn, maar toch .. een MBO opleiding .. willen we dat soort scholieren wel echt aantrekken? los van het hele Mauro gedoe)
Je verwart het doel van de ingediende aanvraag met het doel te "frauderen", wat in deze zaak een enorme overdrijving is. De "fraude" betreft het verstrekken van vaders achternaam. Dat is geen opzettelijke fraude. Verder is een fout gemaakt met de geboortedatum; die wijkt precies 3 dagen af, dus ook daar kan geen bijbedoeling achter zitten. Stel dat er 1-2 jaar verschil in zat, dan zou je nog kunnen proberen om daar een motief bij te zoeken, maar bij 3 dagen verschil is er gewoon sprake van een foutje. Daarbij speelt nog mee dat de verstrekking van paspoorten in Angola destijds een puinhoop was. Zelfs Leers heeft gewoon aangegeven dat Mauro te goeder trouw was.quote:Op maandag 5 november 2012 23:21 schreef dr.dunno het volgende:
Dat is het wel. Doel is geweest het verstrekt krijgen van een verblijfsstatus. Daarbij zijn onwaarheden medegedeeld en die worden (terecht) aangerekend. Het gaat hier niet om een spelfout o.i.d. En wat Leers ervan vindt doet aan de constatering dat fraude is gepleegd niets af; het viel binnen zijn discretionaire bevoegdheid om dat te negeren. Echter, omdat ook discretionaire bevoegdheid geen willekeur mag vertonen, heeft hij uiteindelijk toch niet dat feit genegeerd en hem toch niet op basis van de discretionaire bevoegdheid hem die status gegeven, anders had hij namelijk hetzelfde moeten doen bij al die anderen die óók fraude plegen.
Zoals ik eerder al zei, het heeft geen zin om regels te hebben als je ze niet naleeft, zeker niet met zo'n enorme toestroom van economische vluchtelingen (gelukszoekers dus) als wij jaarlijks mee te maken hebben. Regels zijn regels. En als je niet wordt geaccepteerd moet je wieberen, klaar.
Dat het jou niet bevalt, prima, maar het maatschappelijk belang zit in het naleven van de regels en daarmee voorkomen dat we worden overspoeld met gelukszoekers zoals ook Mauro en z'n familie. Hij heeft een fantastische start gekregen in Nederland, een die hij in Angola niet had gekregen en die kan hij nu mooi daar ten gelde maken, in Angola.
Of wellicht hier, dat zou kunnen als hij binnen de nieuwe kaders toch een verblijfsstatus zou kunnen krijgen (wat kwalijk zou zijn, gelet op z'n fraude, maar omdat hij nuttig kan zijn mag dat in zijn specifieke geval wat mij betreft wel), maar dan heeft hij in ieder geval niet meer het recht om z'n familie (= kansloos) over te laten komen op basis van het feit dat hij minderjarig is. En daar zit hem het maatschappelijk belang van iedereen die hier belasting betaalt (en dat is nogal wat).
Ja! Ik vind dat de overheid uitgeprocedeerde asielzoekers bij de hand moet nemen en moet dwingen om zich voor te bereiden op terugkeer.quote:Op maandag 5 november 2012 23:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Je kind voorbereiden op het volwassen leven is niet een van de taken van (pleeg)ouders?
Die knul heeft zelf op geen enkele manier meegeholpen of initiatief getoond in die voorbereiding op uitzetting. Moet de overheid hem daar dan toe dwingen?
Simplisme en populisme in één zin. Je zult altijd eerst moeten toetsen of terugsturen verantwoord is.quote:Op maandag 5 november 2012 23:23 schreef dr.dunno het volgende:
Nee, gewoon retour afzender sturen; hij heeft geen Nederlands paspoort en dat doen we ook met andere ongewenste vreemdelingen.
Dat is wél ons probleem, want we hebben jarenlang aangemodderd met Mauro en zijn lotgenoten. We hebben inadequate procedures, we hebben het laten gebeuren dat die jongeren zich aan Nederland zijn gaan hechten.quote:Op maandag 5 november 2012 23:26 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat is niet ons probleem.
Inmiddels is hij volwassen en kan hij daar zichzelf op voorbereiden; aan ons te taak om nooit meer toe te staan dat procedures gestapeld kunnen worden en überhaupt langer kunnen duren dan een half jaar.
juridisch fraude is juridisch fraude; welke betekenis, of rechtvaardiging jij eraan geeft is niet relevant; als jurist kijk ik uitsluitend naar de toepassing van de regels.quote:
niet mijn probleem; regels moet je consequent naleven en je kunt niet voor individuele gevallen stelselmatig uitzonderingen maken; dat hij hier zo lang is gebleven is verder ook aan zichzelf te wijten, plus natuurlijk linkse rakkers als jij die het mogelijk maken dat in de zieligheidsindustrie procedures gestapeld konden worden; dat is nu gelukkig voorbij.quote:Het maatschappelijk belang zit niet alleen in het naleven van regels. Het zit ook in zorgvuldigheid, humaniteit én in betere procedures, die sneller worden afgewikkeld dan in het verleden is gebeurd. Mauro heeft hier geen start gekregen, hij is hier geworteld. Hij is omstreeks oktober/november 2002 hier aangekomen, waarschijnlijk kort voor zijn 10e verjaardag. Deze maand wordt -ie 20. Die jongen is nergens anders beter op z'n plaats dan in Nederland; het land waar -ie het grootste deel van z'n leven verblijft en dat hem heeft gevormd. In Angola heeft hij niks meer te zoeken.
dat was het wél toen hij z'n aanvankelijke aanvragen deed en is het nog steeds onder de oude regels; derhalve wel degelijk relevant.quote:Dat hij geen familie meer mag laten overkomen uit Angola, is evident. Dat is bovendien sowieso niet aan de orde, aangezien hij meerderjarig is.
die toets ligt besloten in de afhandeling van de asielaanvraag, het is verantwoord, Angola is veilig genoeg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:59 schreef Boldface het volgende:
[..]
Simplisme en populisme in één zin. Je zult altijd eerst moeten toetsen of terugsturen verantwoord is.
alleen als je het leed van de hele wereld op je wilt nemen; ik wil dat niet, we hebben hier in dit land genoeg problemen; de situatie is anders voor echte asielzoekers die niet gelukszoekers zijn, maar ook beperkt (aangezien we er verhoudingsgewijs al veel meer opnemen dan andere EU-lidstaten).quote:Dat is wél ons probleem, want we hebben jarenlang aangemodderd met Mauro en zijn lotgenoten. We hebben inadequate procedures, we hebben het laten gebeuren dat die jongeren zich aan Nederland zijn gaan hechten.
nee, door ze het land uit te kieperen en niet langer in Nederland te laten dan nodig is voor de afhandeling van hun verblijfsaanvraag plus twee weken.quote:Je oplossingsrichting voor de toekomst deel ik. Procedures snel, maar zorgvuldig afhandelen. Bij negatieve uitkomst niet in een pleeggezin laten, maar naar een uitzendcentrum en concreet (dus ook verplicht) voorbereiden op terugkeer, onder meer door het bieden van passend onderwijs.
Wat jij samenvat als een "hoop emotioneel gelul" was een inhoudelijke toelichting op de omvang van iets wat amper de naam fraude mag dragen. En wat Mauro dan ook terecht niet wordt aangerekend. Er is een verschil tussen doelbewust foute gegevens verstrekken, en per abuis foute gegevens verstrekken. In het geval van Mauro is overduidelijk van dat laatste sprake. Dat jij als een soort autist de jurist gaat uithangen, verandert niets aan de zeer geringe omvang van Mauro's fout, namelijk het geven van de achternaam van zijn vader (in plaats van moeder) en een geboortedatum die 3 dagen afwijkt. Het is echt peanuts.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:16 schreef dr.dunno het volgende:
Juridisch fraude is juridisch fraude; welke betekenis, of rechtvaardiging jij eraan geeft is niet relevant; als jurist kijk ik uitsluitend naar de toepassing van de regels.
Procedures moeten correct en liefst ook snel worden doorlopen. In het geval van Mauro (en consorten) was het één grote puinhoop. Die kinderen zijn jarenlang hier gebleven, opgevangen in Nederlandse gezinnen, gingen naar Nederlandse scholen, enzovoort. En juist omdat het hier om minderjarigen gaat, heeft dat grote effecten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:16 schreef dr.dunno het volgende:
niet mijn probleem; regels moet je consequent naleven en je kunt niet voor individuele gevallen stelselmatig uitzonderingen maken; dat hij hier zo lang is gebleven is verder ook aan zichzelf te wijten, plus natuurlijk linkse rakkers als jij die het mogelijk maken dat in de zieligheidsindustrie procedures gestapeld konden worden; dat is nu gelukkig voorbij.
Nee, het was ook toen niet relevant, want één van de argumenten om Mauro hier te laten was juist dat het contact met zijn biologische ouders nagenoeg geheel verdwenen was. Vervolgens is een adoptieverzoek ingediend (wat dus betrekking heeft op de pleegouders en wat dus absoluut geen rechten toekent aan de biologische ouders) en tot slot is het pad bewandeld van het recht op een gezinsleven (EVRM), ook weer gericht op de relatie van Mauro en diens pleegouders.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:16 schreef dr.dunno het volgende:
dat was het wél toen hij z'n aanvankelijke aanvragen deed en is het nog steeds onder de oude regels; derhalve wel degelijk relevant.
Angola is volgens de huidige criteria veilig genoeg, inderdaad. Een Angolees kind van 10 dat vandaag hier aankomt in z'n eentje, kan gewoon weer terug. Dat heb ik nooit bestreden. Al pleit ik wel voor een (snelle) zorgvuldige toetsing, in plaats van onmiddellijk op het vliegtuig terug zetten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:20 schreef dr.dunno het volgende:
Die toets ligt besloten in de afhandeling van de asielaanvraag, het is verantwoord, Angola is veilig genoeg.
En kom niet aanhuilen met dat er in Angola worden mensen vermoord, want dat wordt hier ook gedaan en ook in de VS en Rusland, die sturen we ook terug.
Stop eens met een karikatuur maken van mijn opvatting; het begint knap irritant te worden. Ik wil niet al het leed van de wereld op me nemen. Ik wil slechts een humane oplossing voor kinderen als Mauro, waarme wee als land veel te lang hebben aangeklooid en die nu eenmaal hierheen zijn gekomen. Als het om tienduizenden kinderen ging, zou ik ook een stuk sceptischer zijn, maar dat is niet het geval. Het gaat om honderd of hooguit een paar honderd gevallen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:20 schreef dr.dunno het volgende:
alleen als je het leed van de hele wereld op je wilt nemen; ik wil dat niet, we hebben hier in dit land genoeg problemen; de situatie is anders voor echte asielzoekers die niet gelukszoekers zijn, maar ook beperkt (aangezien we er verhoudingsgewijs al veel meer opnemen dan andere EU-lidstaten).
Je kunt kinderen niet het land uitkieperen voordat de verblijfsaanvraag is afgehandeld. Als je (naast zorgvuldigheid) ook snelheid in het proces wilt, moet je dus zorgen dat dergelijke aanvragen met voorrang worden behandeld. Bij mijn weten heeft elk kind recht op onderwijs, dus ook een kind dat buiten zijn schuld in Nederland wordt gedumpt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:20 schreef dr.dunno het volgende:
nee, door ze het land uit te kieperen en niet langer in Nederland te laten dan nodig is voor de afhandeling van hun verblijfsaanvraag plus twee weken.
Kerel, je kunt lullen wat je wilt, maar wat krom is kun je niet recht lullen. Wie fraude pleegt moet retour afzender, klaar. Er zijn geen gradaties in fraude en dat weet iedereen, behalve de mensen die er een belang bij hebben en die het niet willen zien.quote:
De pleegouders wilden Mauro adopteren maar daarvoor moest zijn moeder afstand van hem doen en zij kreeg de papieren niet rond.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:39 schreef paddy het volgende:
Mauro heeft blijkbaar een moeder die hem hier wil houden. Adoptie? Ik als moeder die mijn kind uit de ellende wil halen en koste wat het kost in een (veilig) land wil onderbrengen zou uit liefde afstand doen van mijn kind wanneer het op die manier wel zou lukken. Ik heb die vraag eerder gesteld geloof ik, maar geen antwoord op gekregen.
Hebben de pleegouders nooit adoptie overwogen? Zo nee, waarom niet?
Jawel, 2 pogingen gewaagd ook. Op Jure.nl staan de uitspraken daarvan. Die zijn hier al eens geplaatst.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:39 schreef paddy het volgende:
Mauro heeft blijkbaar een moeder die hem hier wil houden. Adoptie? Ik als moeder die mijn kind uit de ellende wil halen en koste wat het kost in een (veilig) land wil onderbrengen zou uit liefde afstand doen van mijn kind wanneer het op die manier wel zou lukken. Ik heb die vraag eerder gesteld geloof ik, maar geen antwoord op gekregen.
Hebben de pleegouders nooit adoptie overwogen? Zo nee, waarom niet?
Ik knip je bullshit maar weg zonder verder nog aandacht aan deze onzin te besteden. Je blijft mijn mening verdraaien, dus we zijn uitgepraat.quote:
mening verdraaien? ik reageer er gewoon op met inhoudelijke argumenten; dat de inhoud daarvan je niet bevalt was overigens al wel 10 posts geleden duidelijk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:34 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik knip je bullshit maar weg zonder verder nog aandacht aan deze onzin te besteden. Je blijft mijn mening verdraaien, dus we zijn uitgepraat.
Je reageert helemaal niet. Je knipt alles weg wat ik heb gezegd en maakt nog eens een karikatuur van mijn mening, met opmerkingen als "leed van de rest van de wereld op me nemen" en andere bullshit.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
mening verdraaien? ik reageer er gewoon op; dat de inhoud daarvan je niet bevalt was overigens al wel 10 posts geleden duidelijk.
quote:Verblijfsvergunning Mauro in zicht
` Het kabinet heeft de criteria voor
het 'kinderpardon' bekendgemaakt.
Staatssecretaris Teeven denkt dat ook
de uitgeprocedeerde Angolees Mauro aan
de voorwaarden voldoet en dus ook een
verblijfsvergunning zal krijgen.
Teeven verwacht dat zo'n 800 kinderen
van de regeling profiteren en ook een
aantal van hun familieleden.Het gaat om
kinderen die vóór hun 18e verjaardag
ruim vijf jaar in Nederland verblijven,
zonder zicht op een vergunning.
Mensen die illegaal in Nederland zijn,
kunnen straks een boete krijgen of een
celstraf.Het helpen van een illegaal om
humanitaire redenen is niet strafbaar.
En wij kunnen weer met z'n allen betalen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:32 schreef Dwersdriever het volgende:
Da's dus weer een hele woonwijk. De overheid ook altijd met zijn slappe knieën.
nouzeg, betalen voor een jongen die MBO doetquote:Op vrijdag 21 december 2012 22:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wij kunnen weer met z'n allen betalen.![]()
![]()
En de andere 799 en hun familieleden. En die 800 zal wel veel te laag ingeschat zijn. Iedere asieladvocaat likt zijn lippen al af bij de gedachte aan allemaal nieuwe procedures.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nouzeg, betalen voor een jongen die MBO doet
Uit De Volkskrantquote:Op zaterdag 22 december 2012 00:47 schreef Gia het volgende:
Hoezo ook familieleden?
Waar staan de letters AMA voor?
Als ze familie hebben in hun thuisland, dan kan beter die ene terug naar huis, dan meerdere familieleden hierheen te halen. En geen smoesjes meer over de taal niet kennen en hier geworteld zijn. Die familieleden kennen ook de Nederlandse taal niet.
quote:Asielzoekende kinderen en de andere leden van hun gezin die al zeker 5 jaar in Nederland zijn, kunnen hier blijven als zij aan bepaalde voorwaarden voldoen.
NRC Handelsblad heeft meer informatiequote:Op zaterdag 22 december 2012 11:15 schreef Gia het volgende:
En dan hoor je nu ineens dat kinderen die met hun familie zijn gekomen, en uitgeprocedeerd zijn ook mogen blijven.
Zoals gezegd, de champagneflessen kunnen open op de advocatenkantoren van de asielindustrie. Allemaal discutabele voorwaarden die bestreden kunnen worden. Het is wachten tot via de VARA een volgend kind naar voren wordt geschoven wiens vader en moeder 4 jaar in Nederland zijn. De hartverscheurende beelden van het afscheid. De petitie van klasgenoten, die zich huilend tot Hart van Nederland richten. Kamervragen van Groen Links, de PvdA-achterban die oproept tot 'menselijkheid'. De minister die onder druk de regeling aanpast. En het circus begint weer van voor af aan.quote:Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven (VVD) verwacht dat zo’n achthonderd kinderen in aanmerking komen voor de regeling. Het gezin waar zij deel van uitmaken mag ook blijven. Teeven stelt als voorwaarden onder meer dat de gezinsleden gedurende vijf jaar ook daadwerkelijk in Nederland verbleven en zich niet langer dan drie maanden onttrokken hebben aan het toezicht van de overheid. Vertrek naar een land buiten de Europese Unie zorgt er ook voor dat geen vergunning wordt verstrekt.
De staatssecretaris zei dat er voor gevallen die net buiten de boot vallen alsnog gekeken wordt of een oplossing mogelijk is.
“Dat moeten we echt per geval bekijken. Ik kan dan altijd nog gebruikmaken van mijn discretionaire bevoegdheid.”
Inderdaad, weer een leger kanslozen hier naar toe, goed beleid hoor.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:15 schreef Gia het volgende:
Dit topic gaat al 10 delen over de kinderen die door hun familie naar Nederland zijn gestuurd en dus niet terug kunnen omdat ze niemand meer hebben.
En dan hoor je nu ineens dat kinderen die met hun familie zijn gekomen, en uitgeprocedeerd zijn ook mogen blijven.
Wordt weer een toeloop van nieuwe gevallen. Vijf jaar procederen en je mag blijven.
Mooie overwinning voor Mauro en de andere 800 gewortelden en hun gezin.quote:Op zaterdag 22 december 2012 08:51 schreef GJonline het volgende:
[..]
Schijt kabinet. Maar niks is nog zeker
Had je al gepost. Dubbelop.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mooie overwinning voor Mauro en de andere 800 gewortelden en hun gezin.
Mooi kabinet!
Nee niet echt, maar vind dit wel bijzonder genoeg om meerdere malen bij stil te slaan. Ik kan mij de lange discussies en de verwensingen aan het adres van die kinderen hier goed herinneren.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Had je al gepost. Dubbelop.
Of vond je het vervelend dat mijn post als laatste er stond?
Had ik je al verteld dat je zo doorzichtig bent als een goedkoop plastic boterhamzakje?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee niet echt, maar vind dit wel bijzonder genoeg om meerdere malen bij stil te slaan.
Moment. Jij bent toch die de_guidance die me dagelijks in POL-SC achter mijn rug om zwart probeert te maken?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:36 schreef De_Guidance het volgende:
Niet zo op de man zuigen aub. Ik speel op de bal en uit mijn mening wat mijn goed recht is.
Nooit achter je rug om maar ben wel vaak in het openbaar kritisch naar jou geweest, inderdaad.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moment. Jij bent toch die de_guidance die me dagelijks in POL-SC achter mijn rug om zwart probeert te maken?
Buiten dat. Ik zeg niks vreemds. Je bent echt zo.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nooit achter je rug om maar...
quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:21 schreef 3-voud het volgende:
Wat doen we toch moeilijk zeg. Maak van de hele wereld "Nederland". Dan zijn er geen buitenlanders meer en valt iedereen onder de Nederlandse wet met recht op uitkering en alle benodigde documentjes.
We hebben toch geld zat en nu hebben enkel die lucky few dat recht terwijl die al in de voordeelpositie zaten, financieel gezien, om de reis naar hier te maken. Dat is dubbel voortrekken en een enorme douw in de gezichten van de rest van de arme sloebers in de wereld.
Diegene die daar halleluja voor roepen zijn hypocriet tot op het bot.
Daarbij, die rechtse verderfelijke kapitalisten betalen dat wel joh. Eitje. Die linkse betweters denken dat er altijd nog meer rek in zet dan de vorige keer, dus rek het dan maar helemaal uit.
quote:Mauro heeft verblijfsvergunning
Mauro mag in Nederland blijven.Hij
heeft donderdag een verblijfsvergunning
gekregen,in het kader van het
kinderpardon.Dat bevestigt het
ministerie van Veiligheid en Justitie.
Mauro Manuel werd in 2011 nationaal
nieuws toen minister Leers besloot dat
de 18-jarige jongen terug naar Angola
moest.Hij was op zijn negende naar
Nederland gekomen en werd opgevangen
door pleegouders in het Limburgse
Oostrum.Hij was volledig ingeburgerd,
zat op school en op een voetbalclub.
Na grote media-aandacht kreeg hij als
tussenoplossing een studentenvisum.Dat
is nu een verblijfsvergunning geworden.
Omdat iets te vaak denigrerend met de term "tentnegers" werd gegooid misschien?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:46 schreef Misty_eyes het volgende:
Beetje raar dat dit topic een slotje krijgt. Reden?
Hoe grappigquote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:49 schreef Good_Luck het volgende:
Met veel vreugde in mijn ziel lees ik dit bericht. Mijn vraag is nu of er al voor een woning en inkomen is gezorgd voor deze arme jongen. Maandenlang gemarteld door de Nederlandse overheid. Ik stel voor een schadevergoeding van ¤ 10.000.000,- aan hem uit te keren. Dat is nog geen ¤ per inwoner dus een kleinigheid.
Voor de rest: one down 3 billion to go. NIEMAND IS ILLEGAAL
Omdat de discussie ging over "wat is een tentneger", jullie op een gegeven moment niet verder kwamen dan domweg strafbaar racistische leuzen posten, en omdat dit de Mauro reeks is waarin normaliter het Mauro-nieuws hoort en komt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:46 schreef Misty_eyes het volgende:
Beetje raar dat dit topic een slotje krijgt. Reden?
Ik wacht met liefde nog wel een paar jaar op een woning zodat Mauro voorrang krijgt en snel een huisje heeft.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:49 schreef Good_Luck het volgende:
Mijn vraag is nu of er al voor een woning en inkomen is gezorgd voor deze arme jongen.
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:31 schreef trancethrust het volgende:
Jij bent degene zonder enkele gegronde reden.
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:41 schreef Barbusse het volgende:
Op zaterdag 30 maart 2013 11:40 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Daar hoort Mauro dan niet bij
Jamaar denigrerend doen laat je belangrijk voelen, alleen zo komt je gelijk over op al die onwetenden!
quote:
Het ging daar ook niet over Mauro. Het ging over die uitgeprocedeerde asielzoekers die niet weg wilden gaan en in een tentenkamp gingen zitten.quote:
Zo mag ik het horen, wij hebben het al zo goed. Wij kunnen nog genoeg inleveren.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:52 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik wacht met liefde nog wel een paar jaar op een woning zodat Mauro voorrang krijgt en snel een huisje heeft.
Drop die discussie.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:52 schreef dashung het volgende:
ok, gaan we hier verder,
[..]
[..]
[..]
[..]
Het ging daar ook niet over Mauro. Het ging over die uitgeprocedeerde asielzoekers die niet weg wilden gaan en in een tentenkamp gingen zitten.
Mauro is geen tentneger nee. Dat was een adoptieneger
Toch denk ik dat het beter is om het op Mauro te houden. Een discussie over die uitgeprocedeerde asielzoekers is verder nogal off-topic.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:52 schreef dashung het volgende:
ok, gaan we hier verder,
Het ging daar ook niet over Mauro. Het ging over die uitgeprocedeerde asielzoekers die niet weg wilden gaan en in een tentenkamp gingen zitten.
Mauro is geen tentneger nee. Dat was een adoptieneger
Lazerstraal een eind op met je poging tot humor.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:52 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Oh ja, vind je onderdrukking van mensen grappig? Dit zegt genoeg over jou.
Klopt. Toch is het goed om erover na te denken hoe wij alle uitgeprocedeerde asielzoekers hier kunnen houden. Immers, geen mens is illegaal. Ideeën zijn welkom.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:54 schreef Voszje het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het beter is om het op Mauro te houden. Een discussie over die uitgeprocedeerde asielzoekers is verder nogal off-topic.
Mensen gunnen het hem en soortgelijke gevallen gewoon niet, om de een of andere reden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:53 schreef Barbusse het volgende:
Ik begrijp ook niet waar de weerstand vandaan komt. Iemand maakt handig gebruik van de mazen in een niet correct werkend systeem, maar dat mag schijnbaar niet. Dan erkent de overheid de fout daarin, geeft een pardon, verandert echter weinig aan het systeem zelf, en dan ligt dat aan Mauro?
Neuh. Mauro even buiten schot gelaten...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:53 schreef Barbusse het volgende:
Ik begrijp ook niet waar de weerstand vandaan komt. Iemand maakt handig gebruik van de mazen in een niet correct werkend systeem, maar dat mag schijnbaar niet. Dan erkent de overheid de fout daarin, geeft een pardon, verandert echter weinig aan het systeem zelf, en dan ligt dat aan Mauro?
Ik hoop echt dat dit sarcasme is, anders kan je wat mij betreft gelijk een joint gaan rollen LSD scoren en bijpassende bloemetjes en tiedye kleding gaan aantrekken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:49 schreef Good_Luck het volgende:
Mijn vraag is nu of er al voor een woning en inkomen is gezorgd voor deze arme jongen. Maandenlang gemarteld door de Nederlandse overheid. Ik stel voor een schadevergoeding van ¤ 10.000.000,- aan hem uit te keren. Dat is nog geen ¤ per inwoner dus een kleinigheid.
Mensen uit Afrika die in Nederland komen wonen kan toch gewoon niet!!!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen gunnen het hem en soortgelijke gevallen gewoon niet, om de een of andere reden.
Die discussie hebben we gelukkig nu al. Beter laat dan nooit.quote:Je zet gewoon de poort open en over 10 jaar zit Fok vol met verontwaardigde discussie waarom de bende in Nederland toch telkens zo achteruit gaat.
Alle uitgeprocedeerde asielzoekers hier houden? Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Ik ben wel van mening dat de procedures m.b.t. uitzetting of het mogen blijven sneller moeten gaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:55 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Klopt. Toch is het goed om erover na te denken hoe wij alle uitgeprocedeerde asielzoekers hier kunnen houden. Immers, geen mens is illegaal. Ideeën zijn welkom.
Wellicht dat bepaalde lieden bang zijn dat ze met Mauro moeten concurreren op de arbeidsmarkt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen uit Afrika die in Nederland komen wonen kan toch gewoon niet!!!
Ik weet niet waar je het over hebt maar ik zoek nog medestanders voor mijn kruistocht tegen racisme en discriminatie. Aanmeldingen zijn welkom. Wel met overleg van Verklaring van Goed Gedrag.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Lazerstraal een eind op met je poging tot humor.
Nederland gaat niet achteruit. Het is nog steeds een van de beste landen om in te wonen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:57 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Die discussie hebben we gelukkig nu al. Beter laat dan nooit.
Misschien had je het nog niet in de gaten maar het gaat hier om MENSEN. Met mensen speel je niet. Ze komen niet voor hun lol helemaal naartoe van de andere kant van de wereld. Het zijn menselijke vluchtelingen. Die kun je helemaal niet uitprocederen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:57 schreef Voszje het volgende:
[..]
Alle uitgeprocedeerde asielzoekers hier houden? Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Ik ben wel van mening dat de procedures m.b.t. uitzetting of het mogen blijven sneller moeten gaan.
Ik begrijp niet precies wie je bedoelt met dat volk wat je tussen aanhalingstekens hebt geplaatst. Als je daarmee asielzoekers bedoelt, die mogen niet werken. Als je daarmee de mensen bedoelt die het fijn vinden dat Mauro mag blijven, dan ben je gewoon aan het trollen. En de poort is niet open en ook niet verder open gezet. Het feit dat er een pardon gegeven moet worden aan een groep minderjarige asielzoekers geeft al aan dat a- de poort behoorlijk op slot staat voor de gemiddelde asielzoeker, en b- het systeem niet werkt. Maar daarvoor mag je imho gaan klagen tegen de politiek, niet tegen mensen die gebruik maken van het systeem.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh. Mauro even buiten schot gelaten...
Dit systeem is telkens te verneuken. en waar het niet kan komen de "wij-werken-niet-maar-vinden-wel-dat-werkend-volk-het-moet-betalen"-club weer op de proppen om toch uitzonderingen gedaan te krijgen.
Je zet gewoon de poort open en over 10 jaar zit Fok vol met verontwaardigde discussie waarom de bende in Nederland toch telkens zo achteruit gaat.
Dat lijkt me ook, voornamelijk door dat verongelijkte toontje wat altijd wordt aangeslagen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen gunnen het hem en soortgelijke gevallen gewoon niet, om de een of andere reden.
Verander jij dan even de hele wet anders?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:00 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Misschien had je het nog niet in de gaten maar het gaat hier om MENSEN. Met mensen speel je niet. Ze komen niet voor hun lol helemaal naartoe van de andere kant van de wereld. Het zijn menselijke vluchtelingen. Die kun je helemaal niet uitprocederen.
Die zichzelf op de schouder kloppende humane voorvechters.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik begrijp niet precies wie je bedoelt met dat volk wat je tussen aanhalingstekens hebt geplaatst.
Dis is geen sarcasme maar realisme. Ga maar eens kijken in een uitzetcentrum, de tranen vliegen je om de oren kan ik je wel zeggen. Zo slecht had hij het niet? Uit de klas door politiemensen weggevoerd worden.Dat doen ze zelfs in Afganistan niet. Al die maanden onzekerheid, publiciteit. Ga jij maar eens in een dergelijke situatie zitten zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:56 schreef dashung het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat dit sarcasme is, anders kan je wat mij betreft gelijk een joint gaan rollen LSD scoren en bijpassende bloemetjes en tiedye kleding gaan aantrekken.
Enorme marteling hoor, hij kreeg scholing en alles. Zo slecht had ie het niet. Dan kan je alles wel marteling van de overheid gaan noemen. Weg met wetten en regels.
Echt, ik dacht dat hippies bijna uitgestorven waren
Ik bedoelde o.a. noord Afrikaanse bontkraagjes die volkomen losgeslagen zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederland gaat niet achteruit. Het is nog steeds een van de beste landen om in te wonen.
De reden dat het nu wat minder gaat, is economisch van aard.
Dus je bent gewoon aan het trollen dus. Duidelijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die zichzelf op de schouder kloppende humane voorvechters.
Dat ben ik van plan. Stem tot die tijd op een partij die een menselijk gezicht heeft. Spreek je steun uit voor mijn plan!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:01 schreef Voszje het volgende:
[..]
Verander jij dan even de hele wet anders?
Dat zijn asielzoekers? Je zit voor het gemak twee totaal verschillende situaties door elkaar te halen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:03 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik bedoelde o.a. noord Afrikaanse bontkraagjes die volkomen losgeslagen zijn.
Niet zo verheven doen als de posts je niet aan staan.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus je bent gewoon aan het trollen dus. Duidelijk.
Kom je weer met die vooroordeel? Uit onderzoek blijkt dat roomblanke nederlanders veel crimineler zijn dan marokkanen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:03 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: Jouw idee is dus dat alle asielzoekers hier mogen blijven?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:04 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Dat ben ik van plan. Stem tot die tijd op een partij die een menselijk gezicht heeft. Spreek je steun uit voor mijn plan!
Ik heb cijfers van het CBS voor je, moment.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:05 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Kom je weer met die vooroordeel? Uit onderzoek blijkt dat roomblanke nederlanders veel crimineler zijn dan marokkanen.
Welk onderzoek?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:05 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Kom je weer met die vooroordeel? Uit onderzoek blijkt dat roomblanke nederlanders veel crimineler zijn dan marokkanen.
Alle vluchtelingen noem ik ze liever. Asielzoekers vind ik zo negatief klinken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:05 schreef Voszje het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: Jouw idee is dus dat alle asielzoekers hier mogen blijven?
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:05 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ach, natuurlijk. Plaats zat.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:06 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Alle vluchtelingen noem ik ze liever. Asielzoekers vind ik zo negatief klinken.
Dat heeft hier toch geen kloot mee te maken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:03 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, jij echter wel. Mensen die een mening hebben die jou niet aanstaan betitelen als "wij-werken-niet-maar-vinden-wel-dat-werkend-volk-het-moet-betalen"-club getuigt niet echt van gelijkwaardige behandeling.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet zo verheven doen als de posts je niet aan staan.
De PVV ook niet. Deed je ook niet moeilijk over. Je deed zelfs mee.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft hier toch geen kloot mee te maken.
Haha leuke woordgrap. Maar ik ben echt serieus in mijn kruistocht tegen onrecht. Kinderen die uit gezinnen worden weggetrokken, op straat als vuil worden gegooid. Ik krijg er tranen van in mijn ogen wanneer ik hier aan denk. Ik kan me niet voorstellen dat jij hier anders over denkt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:06 schreef Copycat het volgende:
Het wordt tijd dat die niet zo Good_geluckte-troll wordt uitgezet.
Krijgen ze ook niet. Lijkt me helder.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, jij echter wel. Mensen die een mening hebben die jou niet aanstaan betitelen als "wij-werken-niet-maar-vinden-wel-dat-werkend-volk-het-moet-betalen"-club getuigt niet echt van gelijkwaardige behandeling.
PVV en Mauro zijn inherentquote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De PVV ook niet. Deed je ook niet moeilijk over. Je deed zelfs mee.
Rij maar eens door Friesland, Drenthe ofzo. Kilometers gebied dat leeg staat. Er is ruimte genoeg. Alleen een gebrek aan barmhartigheid.quote:
Dus we moeten alles vol gaan bouwen?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:11 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Rij maar eens door Friesland, Drenthe ofzo. Kilometers gebied dat leeg staat. Er is ruimte genoeg. Alleen een gebrek aan barmhartigheid.
Het is wezenlijk incorrect. Volgens jou zijn de voorstanders van het pardon allemaal uitkeringtrekkers, dat is wat er staat. En de tegenstanders zijn allemaal werkende mensen. Dat slaat nerdens op, en dat weet je. Maar ik had al begrepen dat je er een aparte kijk op de realiteit op na houdt. Dat mag. Het is een vrij land.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Krijgen ze ook niet. Lijkt me helder.
Wel het hardst schreeuwen met opgehouden handje.
Als je dat niet bevalt: jammer.
Dat is dan een verkeerde interpretatie van jou geweest. Jij beweerde dat ik niet geloofwaardig overkwam. Ik stuurde je alleen een bericht van iemand die mijn wel geloofwaardig vond overkomen. Puur om jouw ongelijk te bewijzen. Niets meer, niets minder. Van een toll is zeker geen sprake.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:10 schreef Copycat het volgende:
Je hebt in een ongevraagde PM aan me toegegeven dat je trollt. Remember?
Daarbij is het zo opzichtig.
Je haalde zelf de PVV erbij, held.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De PVV ook niet. Deed je ook niet moeilijk over. Je deed zelfs mee.
Geef eens een link naar dat onderzoek.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:05 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat roomblanke nederlanders veel crimineler zijn dan marokkanen.
Nee, toll ben je zeker niet. Wel vervelend. En een troll.quote:
Als er behoefte is aan woonruimte dan moet er gebouwd worden ja. Dat is toch niet zo vreemd?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:12 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dus we moeten alles vol gaan bouwen?
Dat vraagt om een quote. If not, zit je zoals gewoonlijk te leuteren.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je haalde zelf de PVV erbij, held.
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, toll ben je zeker niet. Wel vervelend. En een troll.
Al 30 jaar. Langer zelfs meen ik.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:14 schreef Barbusse het volgende:
Maar goed, hebben alle tegenstanders al aangedrongen op politieke maatregelen waardoor dit nooit meer kan gebeuren?
Er is ook behoefte aan natuur en land. Dat is niet vreemd, aangezien dat ook nodig is.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:14 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Als er behoefte is aan woonruimte dan moet er gebouwd worden ja. Dat is toch niet zo vreemd?
Oke ik geeft het toe, alleen Anton is toll.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, toll ben je zeker niet. Wel vervelend. En een troll.
Je komt met zgn. 'feiten' die je helemaal niet kan onderbouwen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:15 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Oke ik geeft het toe, alleen Anton is toll.
Lees maar terug. Jij schreef iets over IQ-loze PVV stemmer, waarop ik reageerde dat jij zelf PVV stemt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat vraagt om een quote. If not, zit je zoals gewoonlijk te leuteren.
Wij wachten...
Kun je nog even dat "onderzoek" van je hier neerpleuren?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:15 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Oke ik geeft het toe, alleen Anton is toll.
Ben je te lui om te zoeken? Ok vooruit dan:quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:13 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Geef eens een link naar dat onderzoek.
Cijfers van het CBS weerleggen dat artikel.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:19 schreef Good_Luck het volgende:
Ehm ehm ehm het is stil aan de overkant....
Hahaha... wat ga je weer onderuit zeg.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lees maar terug. Jij schreef iets over IQ-loze PVV stemmer, waarop ik reageerde dat jij zelf PVV stemt.
Maar dat jij natuurlijk in alle toonaarden ontkennen omdat je een of andere aandoening hebt waardoor je niet kunt erkennen dat je fout zit.
Ik ga niks quoten want ik ga m'n laptop niet voor jou open klappen.
Dan hebben ze niet hard genoeg aangedrongen of op de verkeerde partij gestemd. Helaas, maar neem het verlies als een vent en hoop op betere tijden. Mensen wegzetten als "tentnegers" of "linksch werkloze hippies" veranderd niks. Die energie kan men beter gebruiken voor het verhogen van de kans op succes bij de volgende verkiezingen.quote:
Oh, bevalt jou de inhoud van het onderzoek niet? word je wreed wakker geschud uit je droom? Is de realiteit anders dan je altijd hebt gedacht? Nou, welkom in de echte wereld.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:20 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Cijfers van het CBS weerleggen dat artikel.
En een voorspelbare reactie. Zelf ga je niet erkennen dat je fout zit en anderen gaan het, terecht, niet checken want zij geven geen fuck.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hahaha... wat ga je weer onderuit zeg.
Nogmaals dan maar: dit zijn de meest recente cijfers.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:21 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Oh, bevalt jou de inhoud van het onderzoek niet? word je wreed wakker geschud uit je droom? Is de realiteit anders dan je altijd hebt gedacht? Nou, welkom in de echte wereld.
Leuke poging.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan hebben ze niet hard genoeg aangedrongen of op de verkeerde partij gestemd. Helaas, maar neem het verlies als een vent en hoop op betere tijden. Mensen wegzetten als "tentnegers" of "linksch werkloze hippies" veranderd niks. Die energie kan men beter gebruiken voor het verhogen van de kans op succes bij de volgende verkiezingen.
Of hij zegt iets denigrerends over je. Misschien noemt hij je zelfs "knulletje".quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En een voorspelbare reactie. Zelf ga je niet erkennen dat je fout zit en anderen gaan het, terecht, niet checken want zij geven geen fuck.
Dus claim jij deze 'overwinning'. En dan besef je plots dat de 'discussie' nergens over ging en ga je je schamen en snel maar weer over iets anders beginnen.
Lees je flauwekul terug en datgene waarnaar je refereert en lach jezelf uit.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En een voorspelbare reactie. Zelf ga je niet erkennen dat je fout zit en anderen gaan het, terecht, niet checken want zij geven geen fuck.
Dus claim jij deze 'overwinning'. En dan besef je plots dat de 'discussie' nergens over ging en ga je je schamen en snel maar weer over iets anders beginnen.
Het meest sneue is natuurlijk dat zelfs wanneer hij gelijk had, het nog steeds nergens over ging en het een tamelijk zielige 'overwinning' is.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Of hij zegt iets denigrerends over je. Misschien noemt hij je zelfs "knulletje".
Slechte poging van je.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Leuke poging.
Het is zoals ik al zei: soms zijn er mazen, bij overige zaken staat het land op de kop.
Resultaat is altijd 100% mag-blijven.
Zet dan gewoon de poort open of strooi ons geld over de hele wereld uit. Dit is half werk waarbij die overgekomen mazzelpikjes nog meer mazzel hebben dan die er nog zitten. Vraag je maar eens af hoe ze kosten van de heenreis al konden betalen. En die schijnbaar in eigen land toch niet zulke arme gevallen gaan je nog belonen ook.
Maffe wereld.
Oh die gemanipuleerde cijfers van het centraal Bureau voor de Statistiek? Je weet wat ze zeggen he:quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:22 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar: dit zijn de meest recente cijfers.
[ afbeelding ]
Mooi. Je geeft toe.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het meest sneue is natuurlijk dat zelfs wanneer hij gelijk had, het nog steeds nergens over ging en het een tamelijk zielige 'overwinning' is.
Maar het is hem gegund.
Oké, met jou valt dus geen discussie te voeren.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:26 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Oh die gemanipuleerde cijfers van het centraal Bureau voor de Statistiek?
Hmhm.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Leuke poging.
Het is zoals ik al zei: soms zijn er mazen, bij overige zaken staat het land op de kop.
Resultaat is altijd 100% mag-blijven.
Zet dan gewoon de poort open of strooi ons geld over de hele wereld uit. Dit is half werk waarbij die overgekomen mazzelpikjes nog meer mazzel hebben dan die er nog zitten. Vraag je maar eens af hoe ze kosten van de heenreis al konden betalen. En die schijnbaar in eigen land toch niet zulke arme gevallen gaan je nog belonen ook.
Ook daar zit je fout.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Slechte poging van je.
Daarmee negeer je dus bewust een gedeelte van mijn posts. Ik gaf al aan dat de politiek die mazen dicht moet timmeren. Het is van de zotte dat mensen meer dan 5 jaar lang in onzekerheid zitten met betrekking tot een verblijfsvergunning. Reken dat de politiek aan.
Precies, 3-voud. Blijven volhouden, kerel. Wees maar blij met je imaginaire winst in een discussie die überhaupt al nergens over ging.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lees je flauwekul terug en datgene waarnaar je refereert en lach jezelf uit.
Sta er niet van te kijken dat je het niet quote. Dan lacht iedereen je uit.
Tyft eens op met je getroll.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:26 schreef Good_Luck het volgende:
centraal Bureau voor de Statistiek? Je weet wat ze zeggen he:
You've got lies...
Achtervolging? Jij was degene die mij citeerde nadat ik reageerde op mevrouw misty eyes.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mooi. Je geeft toe.
Nu je achtervolgingsdrang op mij wat intomen en je voorkomt meer van dit soort stupide uitglijers.
Waar heb je het over? Ik kom met beweringen die ik staat mat harde onderzoeksresultaten. Probeer je me zwart te maken ofzo? Ben je voor racisme en discriminatie ofzo?quote:
And in the end there are those who deny....quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:26 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Oh die gemanipuleerde cijfers van het centraal Bureau voor de Statistiek? Je weet wat ze zeggen he:
You've got lies...
You've got damn lies...
And you've got statistics
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:29 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik kom met beweringen die ik staat mat harde onderzoeksresultaten. Probeer je me zwart te maken ofzo? Ben je voor racisme en discriminatie ofzo?
quote:
Het feit dat hij nu van de regering een pardon heeft gekregen bewijst anders wel dat hij dus mag blijven, na jaren procederen. Geeft dus alleen maar aan dat het systeem niet deugt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook daar zit je fout.
Mauro is al vaker medegedeeld dat ie moest vertrekken zodra die 18 werd. Uitspraken liggen ter inzage voor je op internet.
5 minuten daarvoor had je mij al 5x gequote in de hoop dat ik zou happen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Achtervolging? Jij was degene die mij citeerde nadat ik reageerde op mevrouw misty eyes.
Maar claim jij deze ook maar, held.
Na druk van de media en het geblèr.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het feit dat hij nu van de regering een pardon heeft gekregen bewijst anders wel dat hij dus mag blijven, na jaren procederen. Geeft dus alleen maar aan dat het systeem niet deugt.
Jouw argument komt toch ook alleen maar van een artikeltje uit de Volkskrant? Dat noem jij harde onderzoeksresultaten? Ik zie niet in waarom dat wel gegrond is, en de statistieken van het CBS niet.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:29 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik kom met beweringen die ik staat mat harde onderzoeksresultaten. Probeer je me zwart te maken ofzo? Ben je voor racisme en discriminatie ofzo?
Oh ja, ik citeerde jou nadat je een opmerking maakte over de PVV.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
5 minuten daarvoor had je mij al 5x gequote in de hoop dat ik zou happen.![]()
... en nou opdonderen.
Inderdaad, het systeem deugt niet. Mauro had al veel eerder het land uit gemoeten, maar omdat het systeem niet deugt mag hij nu blijven. Tijd om het systeem te updaten.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het feit dat hij nu van de regering een pardon heeft gekregen bewijst anders wel dat hij dus mag blijven, na jaren procederen. Geeft dus alleen maar aan dat het systeem niet deugt.
Dat doe je nu zelf. Waarom denk je dat mensen gaan blèren? Omdat Mauro zo lief is? Of omdat het systeem niet klopt?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Na druk van de media en het geblèr.
Ga nou geen struisvogel uithangen.
Het system klopt gewoon. Hij moest vertrekken. Geen spelt tussen te krijgen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat doe je nu zelf. Waarom denk je dat mensen gaan blèren? Omdat Mauro zo lief is? Of omdat het systeem niet klopt?
Dat had al lang geleden moeten gebeuren. Maar ik vind het niet rechtvaardig om de mensen die zolang vastzitten in een niet goed functionerende bureaucratische molen slachtoffer te laten worden van later genomen besluitvorming door ze na 10 jaar in Nederland terug te sturen. En al helemaal niet als ze als kind hier zijn gekomen en hier zijn opgegroeid.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inderdaad, het systeem deugt niet. Mauro had al veel eerder het land uit gemoeten, maar omdat het systeem niet deugt mag hij nu blijven. Tijd om het systeem te updaten.
Toch vind ik dat geen reden voor het zoveelste pardon (het eennalaatste pardon zou zonder meer het laatste zijn, echt!). Men weet dat men hier niet mag komen. De onzekerheid is dus alleen... zou ik ondanks dat ik er geen recht op heb toch een verblijfstitel krijgen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:26 schreef Barbusse het volgende:
Het is van de zotte dat mensen meer dan 5 jaar lang in onzekerheid zitten met betrekking tot een verblijfsvergunning. Reken dat de politiek aan.
Zal ik je eens vertellen wat het verschil is tussen de Volkskrant en het CBS? Ik de Volkskrant staat wat mensen meemaken. Het CBS publiceert cijfers die hun het beste uitkomt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:31 schreef Voszje het volgende:
[..]
Jouw argument komt toch ook alleen maar van een artikeltje uit de Volkskrant? Dat noem jij harde onderzoeksresultaten? Ik zie niet in waarom dat wel gegrond is, en de statistieken van het CBS niet.
Nee. Want dat trekt alleen maar meer economische vluchtelingen aan die het systeem verstoppen voor de mensen die het echt nodig hebben.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
En dat zou moeten gelden voor alle kinderen die hier na verloop van tijd geworteld zijn.
Dat dus. En dan ga ik nu genieten van een heerlijk zonnetje door op een terrasje te gaan zitten.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, Mauro mag blijven. Heel goed. En dat zou moeten gelden voor alle kinderen die hier na verloop van tijd geworteld zijn.
Tuurlijk, wat weet je het allemaal goed!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:38 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Zal ik je eens vertellen wat het verschil is tussen de Volkskrant en het CBS? Ik de Volkskrant staat wat mensen meemaken. Het CBS publiceert cijfers die hun het beste uitkomt.
Neem nou de werkeloosheidscijfers. Geloof je het CBS? Die de werkeloze ZZP'er niet meetelt om zo een positief mogelijk resultaat te kunnen publiceren?
Met jou kan ik praten. Geen mens is illegaal!!!!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat had al lang geleden moeten gebeuren. Maar ik vind het niet rechtvaardig om de mensen die zolang vastzitten in een niet goed functionerende bureaucratische molen slachtoffer te laten worden van later genomen besluitvorming door ze na 10 jaar in Nederland terug te sturen. En al helemaal niet als ze als kind hier zijn gekomen en hier zijn opgegroeid.
Sorry DS, zo denk ik er nou eenmaal over.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Want dat trekt alleen maar meer economische vluchtelingen aan die het systeem verstoppen voor de mensen die het echt nodig hebben.
Trolls moet je negeren. Niet feeden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:39 schreef Voszje het volgende:
[..]
Tuurlijk, wat weet je het allemaal goed!
Hmmm ben je door je argumenten heen?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:39 schreef Voszje het volgende:
[..]
Tuurlijk, wat weet je het allemaal goed!
Goede voeding is een grondrecht!!quote:
En dat wortelen (in het geval van onterechte binnenkomers) moet tegengegaan worden. Kortere procedures en sneller terugsturen. Systeem updaten dus.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, Mauro mag blijven. Heel goed. En dat zou moeten gelden voor alle kinderen die hier na verloop van tijd geworteld zijn.
Dat mag, maar je kan niet ontkennen dat economische vluchtelingen het aardig verpesten voor de echte vluchtelingen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
Sorry DS, zo denk ik er nou eenmaal over.
Met jou kan ik praten. Heb je die belachelijke reacties van die racisten hier gelezen?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:43 schreef Elfletterig het volgende:
Geweldig nieuws. Het heeft lang geduurd, maar dit is natuurlijk de enig juiste afloop, die getuigt van menselijkheid. Die jongen kan nu eindelijk écht aan z'n toekomst in Nederland gaan bouwen.
Jouw argument raakt ook kant noch wal. Je hebt geen bewijzen voor gesjoemel met statistieken. Maar goed je wilt het niet zien, dat dat nu eenmaal de statistieken zijn. De Volkskrant is naar mijn inziens in geen geval gegronder dan statistieken van het CBS.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:40 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Hmmm ben je door je argumenten heen?
Ik geef je toch net een voorbeeld? Als je een werkeloze ZZP'er niet meeneemt in de werkeloosheidscijfers dan ben je gewoon aan het sjoemelen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:45 schreef Voszje het volgende:
[..]
Jouw argumenten raakt ook kant noch wal. Je hebt geen bewijzen voor gesjoemel met statistieken. Maar goed je wilt het niet zien, dat dat nu eenmaal de statistieken zijn. De Volkskrant is naar mijn inziens in geen geval gegronder dan statistieken van het CBS.
Overigens, dit is ook niet het doel van dit topic. Het topic gaat over Mauro, en al het bovenstaande is volledig off-topic. Het feit dat Mauro nu dan mag blijven, is natuurlijk mooi.
Die jongen had ook aan zijn toekomst kunnen bouwen bij zijn familie...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:43 schreef Elfletterig het volgende:
Geweldig nieuws. Het heeft lang geduurd, maar dit is natuurlijk de enig juiste afloop, die getuigt van menselijkheid. Die jongen kan nu eindelijk écht aan z'n toekomst in Nederland gaan bouwen.
Ach, het is niet alsof half Afrika hierheen komt wanneer je je enigszins coulant opstelt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat mag, maar je kan niet ontkennen dat economische vluchtelingen het aardig verpesten voor de echte vluchtelingen.
Niet gegrond, er is geen bron.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:47 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ik geef je toch net een voorbeeld? Als je een werkeloze ZZP'er niet meeneemt in de werkeloosheidscijfers dan ben je gewoon aan het sjoemelen.
Ik weet niet precies wat de mogelijkheden tot maatwerk zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die jongen had ook aan zijn toekomst kunnen bouwen bij zijn familie...
Je houdt hiermee een van de meest smerige criminaliteit in stand, te weten mensensmokkel. En ja, die heeft weer een boost te pakken nu NL aantoont dat je om de zoveel tijd een pardon krijgt. Gewoon volhouden!
Nee, omdat de meesten de mensenhandelaren niet kunnen betalen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, het is niet alsof half Afrika hierheen komt wanneer je je enigszins coulant opstelt.
Waarom niet? Omdat hij hier geworteld zou zijn? Nou, dat was ook geen probleem toen hij kwam. En dan nog... dat wortelen komt doordat hij hier illegaal is gekomen. Eigen schuld (al is die schuld in zijn geval een kwestie van schuld van zijn ouders).quote:Ik vind het verder prima om bepaalde lieden bij de grens tegen te houden, maar als zo'n Mauro het voor elkaar heeft gekregen om hier al die tijd te blijven, dan hoeft hij wat mij betreft niet weg.
Je moet het gewoon niet meer doen. Het zal je verbazen hoeveel asielzoekers nog gewoon naar eigen land terug gaan om familie te bezoeken...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ik weet niet precies wat de mogelijkheden tot maatwerk zijn.
Juist vanwege dat laatste moet maatwerk mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, omdat de meesten de mensenhandelaren niet kunnen betalen.
[..]
Waarom niet? Omdat hij hier geworteld zou zijn? Nou, dat was ook geen probleem toen hij kwam. En dan nog... dat wortelen komt doordat hij hier illegaal is gekomen. Eigen schuld (al is die schuld in zijn geval een kwestie van schuld van zijn ouders).
Is al 37x aangedragen. Wordt toch ontweken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:50 schreef DS4 het volgende:
Waarom niet? Omdat hij hier geworteld zou zijn? Nou, dat was ook geen probleem toen hij kwam. En dan nog... dat wortelen komt doordat hij hier illegaal is gekomen. Eigen schuld (al is die schuld in zijn geval een kwestie van schuld van zijn ouders).
Tsja, kan me goed voorstellen dat je die ellende daar wilt ontsnappen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet het gewoon niet meer doen. Het zal je verbazen hoeveel asielzoekers nog gewoon naar eigen land terug gaan om familie te bezoeken...
Ik reageer maar 1 keer op jou. Degene die jij uitmaakt voor racisten hebben gewoon WETTELIJK gezien gelijk. Daar is NIETS racistisch aan.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:44 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Met jou kan ik praten. Heb je die belachelijke reacties van die racisten hier gelezen?
Gewoon negeren.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:44 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Met jou kan ik praten. Heb je die belachelijke reacties van die racisten hier gelezen?
Je weet donders goed dat het verhaal van Mauro zo niet is gegaan. Bovendien is ook je conclusie bizar. Mensensmokkel wordt bestreden. Ook het beleid rondom immigratie van minderjarigen is allang aangescherpt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die jongen had ook aan zijn toekomst kunnen bouwen bij zijn familie...
Je houdt hiermee een van de meest smerige criminaliteit in stand, te weten mensensmokkel. En ja, die heeft weer een boost te pakken nu NL aantoont dat je om de zoveel tijd een pardon krijgt. Gewoon volhouden!
De wet is een verzinsel van mensen. Hier gaat het om mensen zelf. De mens is onschendbaar en derhalve is deze wet nietig.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik reageer maar 1 keer op jou. Degene die jij uitmaakt voor racisten hebben gewoon WETTELIJK gezien gelijk. Daar is NIETS racistisch aan.
Een PARDON is een uitzondering op de wet.
Dat is er al... De discretionaire bevoegdheid.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Juist vanwege dat laatste moet maatwerk mogelijk zijn.
Ik ook! Ik kan mij ook voorstellen dat mensen graag eens een ritje maken in andermans auto, zeker als dat een leuke auto is, maar dan nog ben ik tegen joyriden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, kan me goed voorstellen dat je die ellende daar wilt ontsnappen.
Ach dat valt allemaal ook wel mee.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, kan me goed voorstellen dat je die ellende daar wilt ontsnappen.
Nou ben ik al weer kwijt hoe Mauro hier in gekomen, maar het gaat ook niet alleen om hem.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
Je weet donders goed dat het verhaal van Mauro zo niet is gegaan.
De mensensmokkelaars gebruiken dit nieuws om te werven. Dat het wordt bestreden is waar, dat geldt ook voor autodiefstal, maar toch is het niet verstandig om je autosleutels op de auto te laten 's nachts...quote:Bovendien is ook je conclusie bizar. Mensensmokkel wordt bestreden. Ook het beleid rondom immigratie van minderjarigen is allang aangescherpt.
Toen ze hier kwamen waren ze verafrikaanst... Dat ze vernederlandst zijn lost zich ook wel weer op hoor... Alsof je als Nederlander niet buiten NL zou kunnen leven...quote:Het gaat hier om een groepje jongeren dat tussen wal en schip is gevallen; jongeren die buiten hun schuld hierheen kwamen en in tussen compleet vernederlandst zijn. Op dat moment krijgen humane aspecten voorrang op procedures en criminaliteitsbestrijding, waar deze kinderen trouwens slechts "lijdend voorwerp" in waren.
Argumentum ad hominem en bovendien onwaar (maar vast gelezen tussen de regels door, nietwaar?).quote:Bovendien zou jij jezelf iets minder nadrukkelijk als crimefighter moeten afficheren. Als plegers van ernstige misdrijven wegkomen met lage straffen, ben jij de eerste die voor de rechter staat te applaudiseren. Jouw gevoel voor medemenselijkheid richt zich kennelijk liever op crimineel tuig dan op jongeren die hun schuld hier beland zijn. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
Was jij niet degene die altijd loopt te zaniken hoe bagger Zuid-Afrika wel niet is?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach dat valt allemaal ook wel mee.
Prima te overzien met wat geld.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was jij niet degene die altijd loopt te zaniken hoe bagger Zuid-Afrika wel niet is?
Nee, dat ritje in andermans auto kan ik me eigenlijk niet voorstellen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ook! Ik kan mij ook voorstellen dat mensen graag eens een ritje maken in andermans auto, zeker als dat een leuke auto is, maar dan nog ben ik tegen joyriden.
Houd dan ook gewoon je klep.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima te overzien met wat geld.
Ik misgun het niemand, maar besef dat we niet onbeperkt mensen kunnen helpen. Dus maak je keuzes en heel asociaal als maatschappij kies je primair voor de eigen hulpbehoevenden en de daadwerkelijke vluchtelingen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
Maar juist jij, die bij uitstek de vruchten plukt van al het moois dat Nederland ons biedt, misgunt dat zo'n knaap toch niet?
Laat dat nou precies het probleem zijn; het verklaart tevens je nogal stompzinnige opmerkingen in dit topic.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:07 schreef DS4 het volgende:
Nou ben ik al weer kwijt hoe Mauro hier in gekomen
Tuurlijk wel. Een verblijfsvergunning voor Mauro is een verblijfsvergunning voor Mauro. Wel is er een groepje jongeren die in dezelfde situatie zit: als kind buiten hun schuld hierheen gekomen. etc. - Ach, je leest het zelf maar na. Je kunt toch zo goed lezen?quote:
Alweer geen bijster gelukkige uitspraak.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:07 schreef DS4 het volgende:
De mensensmokkelaars gebruiken dit nieuws om te werven. Dat het wordt bestreden is waar, dat geldt ook voor autodiefstal, maar toch is het niet verstandig om je autosleutels op de auto te laten 's nachts...
... ah... daar is het humane gezicht van crimefighter DS4 weer. Alsof die jongen al niet genoeg ellende achter de rug heeft.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:07 schreef DS4 het volgende:
Toen ze hier kwamen waren ze verafrikaanst... Dat ze vernederlandst zijn lost zich ook wel weer op hoor... Alsof je als Nederlander niet buiten NL zou kunnen leven...
Nee hoor, gewoon gebaseerd op je gedragingen hier en de uitlatingen die je zoal doet.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:07 schreef DS4 het volgende:
Argumentum ad hominem en bovendien onwaar (maar vast gelezen tussen de regels door, nietwaar?).
Dat kan best volgens de voorstanders. Zolang het maar 1 tegelijk is. Per seconde maakt niet uit.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik misgun het niemand, maar besef dat we niet onbeperkt mensen kunnen helpen.
Helemaal mee eens. Daarom houd je ze zoveel mogelijk tegen bij de grens. Wanneer zo'n jongen, met dank aan z'n ouders, hier terecht is gekomen en een bestaan heeft opgebouwd in ons mooie land dan vind ik het geen bezwaar dat hij blijft.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik misgun het niemand, maar besef dat we niet onbeperkt mensen kunnen helpen. Dus maak je keuzes en heel asociaal als maatschappij kies je primair voor de eigen hulpbehoevenden en de daadwerkelijke vluchtelingen.
Daarnaast is het prima om de welvaart te exporteren, maar wel... exporteren. Ik ben een groot voorstander van maatregelen om honger op te lossen, zoals het opheffen van handelsbelemmeringen waardoor een boer in de derde wereld afhankelijk blijft. Maar af en toe een klein groepje toelaten... nee, ben ik niet voor. Dat lost niets op, dat zorgt alleen maar voor het afbrokkelen van de solidariteit.
Dit.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:50 schreef Good_Luck het volgende:
Niemand is illegaal. Elk mens is uniek. De wereld is van iedereen.
Klinkt mooi. Waar het mis gaat is dat je denkt dat Nederland het allemaal wel even oplost en betaald.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:50 schreef Good_Luck het volgende:
Dat is alleen mogelijk in een wereld waarbij de welvaart volledig gelijk verdeelt is en er geen sociaal vangnet meer op nationaal niveau is.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:50 schreef Good_Luck het volgende:
Haal er 10 in huis.. Waar slaat dat nou op? Moeten mensen die voor kernwapens zijn ook 10 kernbommen in huis nemen? Buiten dit, ze zijn welkom.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klinkt mooi. Waar het mis gaat is dat je denkt dat Nederland het allemaal wel even oplost en betaald.
Geef zelf het goede voorbeeld en haal er 10 in huis. Eens kijken hoe lang je dat vol houdt en gek wordt of aan de subsidiekraan probeert te lurken.
Mauro is naar Nederland gevlucht omdat zijn leven daar niet zeker was. Het is een misverstand dat mensen hier naartoe vluchten voor de lol. Het is nogal wat hoor, als je het land moet verlaten waar jij je hele leven hebt gewoond.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is alleen mogelijk in een wereld waarbij de welvaart volledig gelijk verdeelt is en er geen sociaal vangnet meer op nationaal niveau is.
De ouders van Mauro hebben hem doelbewust op het vliegtuig naar Nederland gezet met het idee dat hier dan wel voor hem gezorgd zou gaan worden. Lekker goedkoop en gemakkelijk. We moeten niet willen dat zoiets gebruikelijk wordt. Dat kunnen we voorkomen door dat soort adoptietoeristen niet te accepteren.
Let niet op ze. Dat zijn racisten.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:06 schreef Kwaliteit het volgende:
hoe kunnen mensen hier zo negatief op reageren... schaam je!
And so it begins...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:08 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Let niet op ze. Dat zijn racisten.
Stond er niet een tijdje geleden iets in Feedback over mensen die steeds een ban voor een ander aanvragen?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:14 schreef Montagui het volgende:
Kan die Good_Luck geen ban krijgen met zijn constant ongefundeerd gemekker over racisten?
ik denk dat we eerder jou een ban kunnen geven, lulquote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:14 schreef Montagui het volgende:
Kan die Good_Luck geen ban krijgen met zijn constant ongefundeerd gemekker over racisten?
Precies, jij weet hoe het zit.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:19 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
ik denk dat we eerder jou een ban kunnen geven, lul
Het hele punt van de Mauro-discussie is juist dat dit niet het geval was. Hij was gewoon vanuit alle veiligheid door z'n moeder op het vliegtuig gezet om hier op Nederlandse kosten zijn opvoeding te krijgen. Een koekoeksjong dus. Daarom werd zijn asielaanvraag ook keer op keer afgewezen. Hij was alles behalve een vluchteling.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:08 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Mauro is naar Nederland gevlucht omdat zijn leven daar niet zeker was. Het is een misverstand dat mensen hier naartoe vluchten voor de lol. Het is nogal wat hoor, als je het land moet verlaten waar jij je hele leven hebt gewoond.
Welke moeder zet haar kind op een vliegtuig naar een ander land wanneer dit niet absoluut noodzakelijk is. Geloof de propaganda van de MSM niet. Zij proberen hem gewoon zwart te maken. Ok, misschien heeft niet altijd voor 100% de waarheid verteld maar dat is ook niet zo vreemd als je bedenkt wat voor vreselijks hij allemaal niet heeft meegemaakt. Hij is en blijft een kind.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het hele punt van de Mauro-discussie is juist dat dit niet het geval was. Hij was gewoon vanuit alle veiligheid door z'n moeder op het vliegtuig gezet om hier op Nederlandse kosten zijn opvoeding te krijgen. Een koekoeksjong dus. Daarom werd zijn asielaanvraag ook keer op keer afgewezen. Hij was alles behalve een vluchteling.
Het is een tijdlang vrij gebruikelijk geweest dat ouders hun kinderen op het vliegveld naar Nederland zetten. Dat had niets met een eventuele dreiging in Angola te maken. Het waren juist vaak zelfs de wat beter gesitueerde Angolezen die dat deden (anderen konden het niet betalen). De meeste van die kinderen zijn ook teruggestuurd.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:29 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Welke moeder zet haar kind op een vliegtuig naar een ander land wanneer dit niet absoluut noodzakelijk is. Geloof de propaganda van de MSM niet. Zij proberen hem gewoon zwart te maken. Ok, misschien heeft niet altijd voor 100% de waarheid verteld maar dat is ook niet zo vreemd als je bedenkt wat voor vreselijks hij allemaal niet heeft meegemaakt. Hij is en blijft een kind.
Ik vind het nogal wat dat je hem met een dier vergelijkt. Maar het is tenminste niet met een aap.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een tijdlang vrij gebruikelijk geweest dat ouders hun kinderen op het vliegveld naar Nederland zetten. Dat had niets met een eventuele dreiging in Angola te maken. Het waren juist vaak zelfs de wat beter gesitueerde Angolezen die dat deden (anderen konden het niet betalen). De meeste van die kinderen zijn ook teruggestuurd.
En hoezo allerlei vreselijks meegemaakt? Hij is gewoon naar NL gekomen en is hier opgevangen door een pleeggezin. Het is geen kind meer, daarom moet hij ook terug. Al zou het beter zijn geweest dit soort koekoeksjongen meteen terug te sturen inderdaad.
Het is politiek incorrect om negers met apen te vergelijken. Daarvoor ben ik al eens een keer een week gebanned, dus ik kijk wel uit.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:37 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat dat je hem met een dier vergelijkt. Maar het is tenminste niet met een aap.
Ok, dus je hebt wel eerder negers met apen vergeleken? Maar anyway je vergelijking raakt kant noch wal. de moeder van Mauro is toch helemaal niet in Nederland van hem bevallen?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is politiek incorrect om negers met apen te vergelijken. Daarvoor ben ik al eens een keer een week gebanned, dus ik kijk wel uit.
Ik vergelijk hem niet met een koekoeksjong omdat het een neger is, maar omdat de koekoek, net als de moeder van Mauro, haar ei in het nest van een andere vogel legt en die vogel dan laat ploeteren om het jong op te voeden. Dat heeft verder niks met de huidskleur van de familie Mauro te maken, maar enkel met het gedrag. En dan mag het wel denk ik. Ook met negers.
Eigenlijk vind ik het juist racistisch om negers niet met apen te vergelijken. Want door daarover bij negers zo'n heibel te maken zeg je eigenlijk impliciet dat ze er teveel op lijken om nog grapjes over te kunnen maken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:43 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ok, dus je hebt wel eerder negers met apen vergeleken? Maar anyway je vergelijking raakt kant noch wal. de moeder van Mauro is toch helemaal niet in Nederland van hem bevallen?
Jij bent dan ook een rasmongool.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is politiek incorrect om negers met apen te vergelijken. Daarvoor ben ik al eens een keer een week gebanned, dus ik kijk wel uit.
Nooit op de man spelen!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een rasmongool.
Is hij hier gekomen op uitnodiging van de overheid met een belofte dat hij een verblijfstitel zou krijgen, of was hij hier toch stiekem illegaal? Dan is het verder niet zo relevant of hij nu hier is gekomen via smokkel of voor mijn part op de fiets!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:21 schreef Elfletterig het volgende:
Laat dat nou precies het probleem zijn; het verklaart tevens je nogal stompzinnige opmerkingen in dit topic.
Ik kan prima lezen en Mauro had geen recht op een verblijfstitel (dat is de bedoeling geweest van de wetgever, dat is bij strafmaat bij jou leidend, zelfs als je die bedoeling volledig verhaspelt) en heeft een familie die hem in zijn thuisland op kan vangen, voor zover dat al nodig is.quote:Tuurlijk wel. Een verblijfsvergunning voor Mauro is een verblijfsvergunning voor Mauro. Wel is er een groepje jongeren die in dezelfde situatie zit: als kind buiten hun schuld hierheen gekomen. etc. - Ach, je leest het zelf maar na. Je kunt toch zo goed lezen?
Je leest weer eens op zijn elfletterig tussen de regels... kortom, iets wat er niet staat.quote:Alweer geen bijster gelukkige uitspraak.Diefstal vergelijken met smokkel, cq. mensenhandel.
Welke ellende? Dat hij hier in NL een opleiding heeft mogen genieten op kosten van onze staat? Nou, wat hebben wij hem onrechtvaardig behandeld zeg!quote:... ah... daar is het humane gezicht van crimefighter DS4 weer. Alsof die jongen al niet genoeg ellende achter de rug heeft.
Als je niet weet wat een ad hominem is, google dan even!quote:Nee hoor, gewoon gebaseerd op je gedragingen hier en de uitlatingen die je zoal doet.
Ik vind Mauro toch wel echt een slecht voorbeeld. Kijk, als hij nou helemaal niemand meer had gehad, maar hij heeft gewoon nog contact met zijn moeder daar. Waarom hij niet terug zou kunnen, waarom dat inhumaan zou zijn, het ontgaat mij ten ene male.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
Helemaal mee eens. Daarom houd je ze zoveel mogelijk tegen bij de grens. Wanneer zo'n jongen, met dank aan z'n ouders, hier terecht is gekomen en een bestaan heeft opgebouwd in ons mooie land dan vind ik het geen bezwaar dat hij blijft.
En ik ben mij bewust van de eventuele precedentwerking, maar die houd je altijd, tenzij je de grenzen volledig op slot draait.
Ja en wie gaat dat allemaal betalen dan ?quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:24 schreef Dwersdriever het volgende:
En het circus begint weer van voor af aan.
Wat een kletskoek! Wij hebben hier sociale zekerheid met zijn allen opgebouwd en dat is niet houdbaar als iedereen uit de ruif mee kan pikken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:50 schreef Good_Luck het volgende:
Wij moeten niet klagen want wij hebben het nog zo goed. Oh we kunnen nog maar 2 x ipv 3x per jaar op vakantie...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ja en wie gaat dat allemaal betalen dan ?
Wij Nederlanders moeten al jaren bezuinigen op onze kosten en kunnen op den duur niets meer kopen
maar als het dan gaat over 400.000 en vaak nog wel het veelvoudige hiervan moet toch ook ergens van betaald worden ?
Terwijl er al zo veel Euro's die kant op gaan.
die 5 miljoen voor ontwikkelings-hulp in het buitenland weggeven ...
en 5 miljoen voor ontwikkelings-hulp hier in Nederland weggeven
dat is bij elkaar 10 Miljoen euro zo maar even van de werkende Nederlander.
maar waarom hoor ik daar geen mensen over terwijl de Voedselpakketten in Nederland niet meer aan te slepen zijn voor onze eigen mensen
Obvious troll, enz.quote:
Allemaal aangetoond hoor!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:29 schreef Good_Luck het volgende:
Welke moeder zet haar kind op een vliegtuig naar een ander land wanneer dit niet absoluut noodzakelijk is. Geloof de propaganda van de MSM niet.
Te... makkelijk...quote:Zij proberen hem gewoon zwart te maken.
Had hij vliegangst? Of wat was dat vreselijke dan?quote:Ok, misschien heeft niet altijd voor 100% de waarheid verteld maar dat is ook niet zo vreemd als je bedenkt wat voor vreselijks hij allemaal niet heeft meegemaakt. Hij is en blijft een kind.
Hij is daar gemarteld. Dat kun jij je niet voorstellen hequote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Allemaal aangetoond hoor!
[..]
Te... makkelijk...
[..]
Had hij vliegangst? Of wat was dat vreselijke dan?
En verder ben ik helemaal niet begonnen over apen. Lees eerst eens goed. Ik noemde hem een koekoeksjong vanwege het gedrag van zijn moeder en nergens anders om.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een rasmongool.
o,ja mijn laatste vakantie is 1993 geweest die ik zelf betaalt heb dan.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:55 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Wij moeten niet klagen want wij hebben het nog zo goed. Oh we kunnen nog maar 2 x ipv 3x per jaar op vakantie...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |