Het OUD Estafette topicquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik zag in het krantje van de creche een estafette staan waarin 1 ouder een aantal vragen krijgt voorgeschoteld en deze kan dan de estafette door spelen aan een andere ouder, een die je zelf kiest.
Het leek mij een leuk idee om hier op FOK ook zo een estafette te beginnen.
Vertel iets over je zelf,
wie je bent,
waar je (ongeveer) vandaan komt,
wat je zoal doet in het dagelijkse leven,
wat zijn je hobbies,
je grootste passies,
welk boek staat op je nummer 1 lijst of welk boek lees je momenteel,
welke film is je-van-het,
voor welk gerecht kunnen ze je 's nachts wakker maken,
wat is de leukste uitspraak die je in tijden hebt gehoord (mag van je kinderen zijn of als je nog geen kinderen hebt van je buurman of buurvrouw etc)
etc etc
en last but not least, stel een (persoonlijke) vraag aan de volgende van de estafette.
Ha Groof, fijn dat jij het ook gelezen hebt!!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ladyblack, wat is het (voor mij) toch fijn om te lezen dat je zo'n goede jeugd hebt gehad met je moeder (alleen).
En helemaal geweldig dat je zelf nu een kindje verwacht.
Ja tof!quote:Op zondag 24 mei 2015 16:34 schreef amaranta het volgende:
Ik ga dit topic kicken. Er is veel nieuwe aanwas in OUD en wellicht ook leuk om heea over hen te weten te komen
Usernames ookquote:Op zondag 24 mei 2015 21:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Oh jongens wat is er veel veranderd zeg in die paar jaar, en wat heftig om sommige verhalen weer terug te lezen.
Tuurlijk wel! Wij zijn allemaal bijzonder.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:11 schreef Loj het volgende:
Wat een tof topic zeg...
Dit gaat op m'n volglijst!
(En wat een bijzondere verhalen, mijn leven is niet zo bijzonder zeg..)
Dat hoeft ook niet, Chanty. Je hoeft niet meer te zeggen dan je zelf kwijt wilt. Wat een goed idee, Amaranta om dit een kick te geven. Ik merk dat ik inderdaad steeds minder mensen 'ken' hier.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:21 schreef Chanty het volgende:
Leuk interessant topicalleen dv haar verhaal gelezen maar heftig. Als ik tijd heb maar eens verder terug lezen. Weet overigens niet of ik zo openhartig zou durven zijn online over mijn leven...
+1!quote:Op zondag 24 mei 2015 23:02 schreef Lijnloos het volgende:
Wow, flashback!wat leuk om weer wat verhaaltjes van toen te lezen
quote:Op zondag 24 mei 2015 21:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Even een brutale quote.
Wil jij iemand nomineren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
quote:Op maandag 25 mei 2015 11:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb verdorie de halve nacht wakker gelegen door dit topic..
Jij ook al? Ik heb ook liggen piekeren iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar nee zeggen of dingen niet vermelden kan altijd.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ik zou het een eer vinden om het stokje doorgegeven te krijgen, dus ik zou dan ook wel meedoen.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Jij ook al? Ik heb ook liggen piekeren iddmaar nee zeggen of dingen niet vermelden kan altijd.
Ik solliciteerde niet naar een nominatie hoor.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik zag dit ineens in mijn AT staan. Pff jeetje wat is er sinds die tijd veel gebeurd. Ongelofelijk.
Leuk dat het topic weer gekickt is.
Ik wil het stokje aan Nikki overdragen.
En dan een vraag.
Je ging van een eenling naar een tweeling en werd mama van 3. Vertel wat over je leuke 3tal en hoe was die overstap om ineens 2 baby's te hebben?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
Dat zou ik niet zo durven te doen. Ik weet van sommigen dat ze om minder herkenbaar te zijn hun userename hebben gewijzigd. Dus die zijn dan vast niet blij met zo'n overzicht.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet van 95% de oude username niet. Maakt iemand ff een overzicht?
Ah, sorry. Ik ben niet zo alert vandaag.quote:
Die van mij raad je nooit!quote:Op maandag 25 mei 2015 21:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet van 95% de oude username niet. Maakt iemand ff een overzicht?
De broer en zus van mijn moeder waren op dat moment al ziek, dus hij wist dat het bewegen door de ziekte veroorzaakt werd. Uiteindelijk zijn ze nog wel naar de neuroloog gegaan hoor, maar dat was meer om daar jaarlijks opgevolgd te worden, niet per se meer voor het stellen van de diagnose.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:47 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft ze al gedaan
leuk om je verhaal te lezen, Nikki! We hebben nog best veel overeenkomstenmaar dat lees je nog wel
ik neem de stok graag over
Hoe kon je vader trouwens die diagnose stellen bij je moeder? Is hij medisch onderlegd? Wel vreselijk lijkt me, om dat zo jong mee te maken
Ik weet het niet. Het is inderdaad dominant. Ik heb er (nog) geen behoefte aan om het te weten op dit moment. Als er een moment komt dat de vraag wel/niet ziek dagelijks in mijn gedachten zit vind ik het vroeg genoeg om te testen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Nikki, wat een mooi en op sommige punten heftig verhaal.
Ik vroeg me af, weet jij nu of je het HD gen draagt? Want het is dominant toch, als je het hebt word je ziek? Of zijn er meerdere varianten?
Of lees ik nou over dat stukje heen?
Ah ja dat vermoedde ik al. Dus je hebt voor embryoselectie gekozen voor het geval dat je het mócht hebben, je kinderen het sowieso niet hebben.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het is inderdaad dominant. Ik heb er (nog) geen behoefte aan om het te weten op dit moment. Als er een moment komt dat de vraag wel/niet ziek dagelijks in mijn gedachten zit vind ik het vroeg genoeg om te testen.
Klopt, het was PGD of een vlokkentest en evt. abortus. Ik ben wel voornemens om mijn kinderen een brief te schrijven (als ik ziek blijk) waarin staat dat ook zij zich moeten laten testen. PGD geeft een zekerheid van 98-99%. Er is theoretisch dus een heel kleine kans dat de PGD diagnose van de embryo's niet goed was. Al denk ik persoonlijk dat het een soort zelfbescherming van de ziekenhuizen is, zodat er geen torenhoge claims komen als er toch een keer een fout gemaakt blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ah ja dat vermoedde ik al. Dus je hebt voor embryoselectie gekozen voor het geval dat je het mócht hebben, je kinderen het sowieso niet hebben.
Heftig joh, ik heb in mijn omgeving een familie met Huntington dus heb die overwegingen meegekregen. Het klinkt zo leeg zo maar ik hoop van harte dat dat klote-gen jou heeft overgeslagen
Ik vind dit ook nog steeds zo'n moeilijke overweging.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Klopt, het was PGD of een vlokkentest en evt. abortus. Ik ben wel voornemens om mijn kinderen een brief te schrijven (als ik ziek blijk) waarin staat dat ook zij zich moeten laten testen. PGD geeft een zekerheid van 98-99%. Er is theoretisch dus een heel kleine kans dat de PGD diagnose van de embryo's niet goed was. Al denk ik persoonlijk dat het een soort zelfbescherming van de ziekenhuizen is, zodat er geen torenhoge claims komen als er toch een keer een fout gemaakt blijkt te zijn.
Leuk om te lezen Nikki. Grappige 'band' hebben wij met onze kleuters die de verjaardag delen en ook allebei eenbtweeling.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een lieve reacties van iedereen.Ik vond het erg leuk om mijn verhaal eens op te schrijven en met jullie te delen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, en nu ga ik nadenken over mijn nominatie. Daar kom ik snel op terug. Bedankt voor het lezen.
[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 09-06-2015 14:17:02 ]disclaimer
het LL lyceum naast de RC havo?quote:Op maandag 1 juni 2015 22:22 schreef Lamb29 het volgende:
Pff Nikki wat heftig verhaal! Heb veel bewondering voor je!
En SQ nu ben ik heel benieuwd naar dat lyceumZou zomaar kunnen dat wij door dezelfde gangen liepen.
Checkquote:
ditquote:Op maandag 1 juni 2015 22:34 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor je verhaal SQ, mooi beschrevenIk vind het echt zo bijzonder om door dit topic de verhalen achter de users te leren kennen
Ben benieuwd wie de volgende is!
<3quote:Op maandag 1 juni 2015 22:57 schreef Stormqueen het volgende:
Bedankt voor de leuke reacties! Blij dat het toch niet zo saai was om te lezen
En dan wil ik zelf graag Roomsnoes nomineren!
Roomsnoes, ik kan wel honderd vragen bedenken, maar ik kies voor deze:
Je hebt in het hoge noorden een compleet nieuw leven opgebouwd. (Hoe) geef jij je eigen herkomst door aan jouw dochter? En is dat niet ontzettend lastig als je die geschiedenis niet om je heen hebt?
Ben benieuwd, wil wel meer van mn oude lootje wetenquote:Op maandag 1 juni 2015 23:02 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
<3
Ik vind het een grote eer om het stokje doorgegeven te krijgen!
Ik hoop dat ik een dezer dagen tijd heb om een verhaal op te schrijven!
Hier moest ik een beetje om huilen omdat het zo herkenbaar isquote:ze is alles en alles is voor haar
Wat een mooi einde van je verhaal. SQ gij moederkloek ❤️quote:
Dit.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:40 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Wat een mooi einde van je verhaal. SQ gij moederkloek ❤️
dat leest een beetje als "ik was altijd een beetje bang van je"quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:40 schreef .Sparkling. het volgende:
Mooi SQ! Voor jij in oud zat was ik altijd een beetje onder de indruk van jemaar je bent echt een fantastische moeder van wat ik lees en volgens mij ook een heel leuk mens!
Wat een mooi stukjequote:Op maandag 1 juni 2015 22:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ze is alles, en alles is voor haarIk zei van de week nog tegen blei; dit hadden we veel eerder moeten doen :’).
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:40 schreef .Sparkling. het volgende:
Mooi SQ! Voor jij in oud zat was ik altijd een beetje onder de indruk van jemaar je bent echt een fantastische moeder van wat ik lees en volgens mij ook een heel leuk mens!
Ik zit me echt suf te zoeken, maar kan echt niet bedenken wie jouw moeder dan isquote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:01 schreef Amsel het volgende:
Wat een leuk topic dit!
En hoe vervreemdend is het dat mijn moeder hier ooit haar verhaal eens heeft geschreven en dat ik nu degene ben die in OUD zit en zij niet meer.
ze staat in t rijtjequote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:43 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik zit me echt suf te zoeken, maar kan echt niet bedenken wie jouw moeder dan is![]()
![]()
Mooi Sq
Ja, dat snap ik. Daar sta ik zelf ook tussenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:01 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ze staat in t rijtjeoooh dat was al bekend. Ik heb in ieder geval de topivs doorgelezen. Toen kwam ik erachter
![]()
Ik wil het ook wel weten....quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Daar sta ik zelf ook tussenMaar welke nick haar moeder dan is. "moeder van Amsel" lijkt me ook niet echt het geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem het stokje met liefde over!quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik moet heel, heel erg blozen en stiekem een beetje huilen om jullie lieve reacties. Het doet meer met me dan ikhad verwacht.
Ik voel me zelf helemaal niet zo dapper, of een bikkel. Ik moet toegeven dat ik er soms best doorheen zit hoor. Heel erg het gevoel dat je wortels weggehakt zijn, eenzaam, op een bepaalde manier. Emigreren helpt daar ook niet bij, kan ik je zeggen![]()
Ik heb Alwaysgevraagd om het stokje over te nemen. Je lijkt me zo'n toffe jongensmoeder
Hoe vind je het om de enige vrouw in huis te zijn? En wat heeft je het meest verbaasd over jezelf in het moederschap?
ik doe stiekem met je meequote:Op woensdag 3 juni 2015 22:34 schreef silliegirl het volgende:
Ik kende dit topic dus niet, sloeg even aan het lezen en nu zit ik te snotteren om mooie bewoordingen en heftige verhalen.
ik ook. ben ook telkens maar een stukje aan het terug lezen, sommige verhalen moeten ff bezinken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
ik doe stiekem met je mee![]()
Stom he want de meeste mensen ken je rl helemaal niet... voel me zon sufferd
Benieuwd naar je verhaalquote:
En haar ook stug overal Always noemenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:51 schreef Stormqueen het volgende:
Jullie wisten niet dat always een soort tienermoeder is
Ik raak echt helemaal in de war van dat jaartal, als je uit 89 bent dan ben je toch gewoon iets van 17 nuquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:51 schreef Stormqueen het volgende:
Jullie wisten niet dat always een soort tienermoeder is
You wishquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik raak echt helemaal in de war van dat jaartal, als je uit 89 bent dan ben je toch gewoon iets van 17 nu
Maar Away, tienermoeders ftw!Lekker he, al die kerels die aan je voeten liggen
Ik ben ook 17. Al 9 jaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik raak echt helemaal in de war van dat jaartal, als je uit 89 bent dan ben je toch gewoon iets van 17 nu
Maar Away, tienermoeders ftw!Lekker he, al die kerels die aan je voeten liggen
De studenten op mbo? Die komen uit 1998/ 1999quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:00 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
You wishde komende lichting studenten gaat uit f*cking 1997 komen
!
Dan kan niet mijn zoon van '99 gaat nog lange niet studeren...echt dat duurt nog 100 jaarquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:00 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
You wishde komende lichting studenten gaat uit f*cking 1997 komen
!
idem hier!quote:Op zaterdag 6 juni 2015 07:08 schreef livelink het volgende:
Het is echt een nieuwe generatie in OUD. Ik voel me nu ook heel erg OUD
Pardon?quote:BEREKENEND
1) Altijd op eigen voordeel bedacht 2) Doortrapt 3) Gehaaid 4) Gewiekst 5) Ostentatief 6) Steeds op eigen voordeel bedacht 7) Uitgekookt aan het calculeren (crypt.) 8) Uitgekookt als de computer (crypt.) 9) Uitgekookt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Haha oke, niet het goede woord. Doordacht en rustig. Niet erg impulsief en in 7 sloten tegelijk lopend. Daar weet jij vast een woord voorquote:Op zondag 7 juni 2015 19:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Pardon?.
Maar toffe vragen! Ik ga er even over nadenken.
mijn oom is ook nogal in de war. Niks bedreigends gelukkig maar wel jaren lange telefoon terreurquote:Op zondag 7 juni 2015 22:25 schreef livelink het volgende:
DaD, helaas komt verhaal 2 mij heel bekend voor. Mijn schoonzus is schizofreen en heeft mij jarenlang bedreigd omdat ze de waan had dat alles bij hen in de familie fout was gegaan op het moment dat ik er bij kwam. Regelmatig 112 moeten bellen idd en als ik alleen thuis was had ik de telefoonnummers van de sterke buurmannen bij mijn telefoon liggen. Ook op mijn werk viel ze me lastig. Reden dat niemand van mijn schoonfamilie weet waar ik nu werk. Na een heleboel gedwongen opnames is het rustig geworden. We hebben bijna geen contact meer. Heel af en toe belt ze nog.
Wat ik altijd het ergste vond was dat er binnen mijn schoonfamilie niet over gepraat mocht worden. Alles werd doodgezwegen. Dat ik jarenlang in angst heb geleefd mocht en mag niet besproken worden. Achteraf gezien heb ik daar bijna meer last van gehad dan van het gedrag van mijn schoonzus zelf. Dat proef ik ook uit jouw verhaal. Het zal wel met onmacht en schaamte te maken hebben, maar begrijpen doe ik het nog steeds niet.
Jarenlange telefoonterreur klinkt anders aardig bedreigendquote:Op maandag 8 juni 2015 00:47 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
mijn oom is ook nogal in de war. Niks bedreigends gelukkig maar wel jaren lange telefoon terreur
Oma in geschakeld. Zij was de enige die nog enigszins vat op hem had.quote:Op maandag 8 juni 2015 11:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jarenlange telefoonterreur klinkt anders aardig bedreigendHoe is het opgehouden?
+1. Wat een verhalen hier. Erg bijzonder om de personen achter de nicks te leren kennen.quote:Op maandag 8 juni 2015 13:02 schreef dobbey het volgende:
Wat een bijzondere verhalen komen hier voorbijVolgens mij heb ik hier nog nooit gepost maar ik lees al vanaf het begin van het topic mee.
Ik weet niet of mijn ouders ooit hebben vermoed of dit gebeurde. Ik heb het ze in ieder geval niet verteld. Mijn vader is mijn oom ooit eens fysiek aangevallen, omdat hij één van ons iets had gedaan (ik weet al niet eens meer wat...). Mijn moeder heeft ze uit elkaar getrokken, waarbij ze tegen mijn vader riep dat hij de gevangenis in zou gaan als hij mijn oom werkelijk iets aan zou doen. Dat was mijn angstbeeld, dat mijn vader naar de gevangenis moest terwijl mijn oom nog vrij rond zou lopen. Wie moest ons dan beschermen? Ik dacht dat als ik dit zou vertellen, dat dat dan vast zou betekenen dat mijn vader opgepakt zou worden omdat hij dan heel boos zou worden op mijn oom.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:19 schreef elamanilo het volgende:
DaD, heftig wat je hebt meegemaakt met je oom.. Hebben je ouders het echt nooit doorgehad of geweten dat hij zo gevaarlijk dichtbij kwam? Dachten ze echt dat hij alleen maar soms foto's door de brievenbus deed of dachten ze dat je opa en oma beter zouden opletten? Ik kan me niet voorstellen dat ze je daar elke woensdag alleen lieten
Daarnaast ook bewonderenswaardig dat je op school zo goed bleef werken
Maar vooral het 'ze-leven-nog-lang-en-gelukkig' einde, supertof dat je je man hebt gevonden met wie je als kers op de taart een prachtige zoon kreeg, terwijl je daarnaast ook nog eens je droombaan bent gaan beoefenen <3
Ja, dat is ook zo! Voor je taart! Het was zo'n huisje waarvan iedereen die binnenkwam zei: 'Goh. Het is wel knus, hè?'quote:Op zondag 7 juni 2015 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
Allejezus DaD
En het einde van je verhaal is zo mooi en zo verdiend
Ik was een keer in dat kleine huisje van jou en je ex weet ik nogwas idd erg klein maar erg schattig
Dat zou heel goed kunnen. Ik kon/kan me echt in boeken verliezen. Het zat er wel al heel vroeg in - mijn moeder en zus zijn ook echte boekenwurmen en ik las mijn ouders al voor toen ik drie was. Op zondagochtend in het grote bed.quote:Op maandag 8 juni 2015 09:50 schreef Cholula het volgende:
Wat eng zo'n oom of schoonzus. Vooral ook omdat je je niet gehoord en gesteund voelt door zijn/haar ouders.
DAD denk je dat je je zo veel bent gaan lezen omdat je dan kon 'vluchten' ( niet het juiste woord) in een andere wereld?!
Hysterisch gejankt bij de geslachtsbepaling.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:23 schreef Olf het volgende:
Wow dad jouw verhaal! Wat heftig moet dat zijn geweest, en wat klink je vol liefde over je huidige leven!
Ik heb nog een heel gekke en persoonlijke vraag, negeer hem vooral indien gewenst.
Jij hebt toch in je zwangerschap best geworsteld met het feit dat je een jongen verwachtte? Hoe kijk jij daar nu op terug? Is dat helemaal weg? Zou dat bij een eventuele tweede denk je weer een rol kunnen spelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |