Hier mijn leven:
25 jaar geleden ben ik geboren in IJ. Ik ben de 3e van 4 kinderen.
Mijn zus ’80, mijn Broer *81 †82 (4 dagen voor zijn eerste verjaardag onverwachts aan Kroep) ik van ’84 en mijn jongere broertje van ‘85
Mijn jeugd was niet geweldig goed, ben gepest (stotteren) en later begonnen mijn borsten snel te groeien en kreeg ik een beugel en een bril. Toen was het feest compleet. In groep 3 blijven zitten omdat ik weigerde te rekenen. Ik kon het toen niet, ik kan het nu nog steeds niet. Ik had één beste vriendin, maar zij zat op de christelijke school en ik op de enige andere, de openbare. Maar we waren 2 handen op één buik. Ze woonde vlak naast me. Toen ik naar de middelbare ging, zat zij nog in groep 8. En groeiden we uit elkaar. Mijn muziek was toen (Uiteraard) The Backsteet Boys en Hanson.
Ik heb in S. de middelbare gedaan, (het VBO) dit ging wel aardig, had een paar goeie vrienden en was een echte skater. Wijde broeken en strakke truitjes. En van die lekkere lompe schoenen. Het enige wat ontbrak was een skatebord. Mijn muziek van toen Korn en meer van die rare herrie.
Toen ik 16 was leerde ik mijn vriend kennen. Via mijn zus en haar Ex, ik mocht bij haar slapen als ik mn tentamens had gehaald en zij woonde toen der tijd in Selwerd, één van de 3 beroemde studenten flats in G.. Helemaal te gek natuurlijk. En toen ik J. zag was ik gelijk verkocht. “die is van mij” was het eerste wat ik dacht. Dit was op 3 november 2000, op 18 november 2000 hadden we officieel verkering.
Later ging het tussen mijn ouders en mij niet meer goed. Dit kwam tot gevolg dat ik met 17 jaar en een paar dagen in goed overleg vertrok naar J. die toen in H. woonde. Ik heb daar mijn SPW gedaan 5 jaar in totaal. (Een schakeljaar, 3 jaar SPW3 en één jaar SPW4.) Toen ik bijna klaar was wilden we verhuizen, terug naar Friesland, ik werd gek van die muggen mentaliteit, die er van overtuigd waren dat Spanje dichterbij lag dan Friesland. Heb er verder wel geweldig gehad hoor, Had wel een paar vrienden, maar met geen een iets echts op gebouwd omdat ik toch wel wist dat we daar niet zouden blijven.
Dat huis werd gevonden, in D. En eind eind mei zouden we over en ik zou dan op mijn motor de rest van de school afmaken. Helaas is dit niet zo mooi gegaan als we dachten…
Op 7 mei 2006 gingen we motorrijden. J. en zwager, schoonzus en ik.
J.’s motor ging stuk halverwege en werd opgehaald door zn vader met een kar. Wij drieën zouden nog een klein stukje doorrijden en dan ook naar huis. Maar nog geen 10 minuten later lag ik op mijn rug in de berm, met van alles kapot..
Mijn zwager remde en ik zag dat te laat. Ik en van schrik op de achterrem gaan staan en mijn achterwiel blokkeerde en ik ben er af gelanceerd. Die val kan ik me niet herinneren, daarna schoof ik op mijn buik op zo’n driehoek-berm betonblok, en het volgende ogenblik lag ik op mijn rug naast, dat blok. Met een mega pijn in mijn buik. Mijn pols kon ik niet bewegen en mijn schouder deed zeer. Ik ben afgevoerd met een Ambulance naar het UMCG. J. was inmiddels ook al weer bij ons en mocht mee. Na vele onderzoeken en scans later was de conclusie: Een gebroken pols, gekneusde nier, gescheurde lever en een gekneusde schouder. Ik heb 3 dagen op de Intesive Care gelegen en daarna nog 11 dagen op een kamer. Met 10 dagen verplichte bedrust en daarna dus gewoon weer leren lopen. Mijn buik en schouder zijn 100% hersteld. Maar mijn pols is verbrijzeld en ik onherstelbaar beschadigd. Het kraakbeen mist en wat belangrijke stukjes bot. Ik kan er mee leven, maar het zal steeds erger worden tot het definitief moet worden vast gezet. Tot nu toe red ik me nog prima met een brace.
Het huis verven en opknappen is dus totaal aan me ontgaan, ik kon niet helpen, zat in een rolstoel of lag op de bank. We hebben veel hulp van familie gehad en later is het met mijn school toch nog wel goed gekomen, ik heb uiteindelijk in december mijn diploma gehaald en was veel gematst door de leraren.
En dan zit je thuis, in een nieuw vers huis en op zoek naar werk. Dat viel me zo tegen, ik kon totaal geen werk vinden, dus heb ik uiteindelijk aangeklopt bij een uitzendbureau. Maar dat bleek waardeloos. De ene week 3 keer en daarna een hele maand niks. En ook elke keer een andere groep. Ik vond er niks aan. Dit was niet wat ik wilde. Nu ben ik inmiddels gastouder bij de mensen thuis en dat bevalt me prima. Ik solliciteer nog wel hier en daar, maar meestal zijn ze te beroerd om een briefje terug te sturen met “Nee, sorry” Ik hoor gewoon helemaal niks.
Mijn muziek: Dimmu Borgir, Opeth, Iron Maiden, Nevermore, Massive Attack, Elbow, The Veils, Acda en de Munnik, The Gossip, Snow Patrol en een hele hoop meer, maar voor wat goeie (heavy) Metal ben ik wel te vinden.
Boeken: Nicci French, Karin Slauhter, Stephen King, Saskia Noort, Kluun. Zolang er maar een goed verhaal in zit. En litterair en thriller zijn goeie zoekpunten.
Films: Cast Away, Intervieuw With A Vampire, Scruffy, August Rush, Titanic, The Birds, Sin City, Platvoetje
Serie: Grey's Anatomy, Private Practice, Prison Break, House, Vuurzee.
Laat mij 's avonds maar slapen, ben al moe genoeg nu. En speciaal eten heb ik niet. Ik lust bijna alles wel.
Verder hebben we nog 2 katten, Rokko en Nikkie. En zit ik graag achter de laptop te fokken en te hyven en op IRC te ouwehoeren.
Nu de vraag van Estrys:
Mijn vraag (nou eigenlijk twee): je bent nu 8 weken en een beetje zwanger hoe ervaar je het tot nu toe dat er een klein wezentje onderweg is? En hoe kijk je aan tegen het komend ouderschap?
Dit verhaal is wel een uitleg waard.
In maart 2007 besloten we te stoppen met de prikpil een kindje was wel welkom! In januari 2008 werd ik pas ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld te zijn ben ik naar de dokter gegaan. En na een 2e keer doorverwezen naar de gynaecoloog, die stuurde me naar een paar onderzoeken weer door naar een fertiliteitsarts. Ik bleek PCOS te hebben. Naar 8 maanden Clomid bleken mijn eitjes wel te groeien, maar niet altijd te springen. Dus werd er Pregnyl bijgedaan. En ik was gelijk zwanger.
Nu en ik 8w2d zwanger en ik vind het doodeng. Maar we zijn dolgelukkig. Tot nu toe gaat het goed en we moeten er vanuit gaan dat het goed blijft gaan. Ik ben niet misselijk alleen maar vreselijk moe.
Rond 30 december ben ik uitgerekend dus we hebben gelukkig nog alle tijd om alles klaar te maken. Daarna zal ik een thuisblijf mama worden. Ik ga thuis gastouderen, denk ik nu. We zien wel straks. Maar dit kleintje is zo onwijs welkom! J. Blijft gewoon werken, had ik nou buitenhuis´ werk gehad had hij rustig thuis kunnen werken, dus dat zou geen probleem zijn geweest. Ik durf nu nog niks te kopen, komt straks allemaal wel. Eerst maar de 10 weken echo afwachten en misschien wel de echo daarna
Ik zal even nadenken aan wie ik het stokje overgeef, het is wel een lang verhaal, maar ik zou niet weten wat er niet tussen zou horen. Er zou nog wel meer bij kunnen, maar dat zou wat overbodig zijn
[ Bericht 3% gewijzigd door Dubbeldrank op 10-08-2011 17:38:30 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡