abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_151097952
Goed, ik ben te veel verhuisd, in de laatste jaren. Ik denk wel 4 of 5 keer in de afgelopen 5 jaar.
Ik heb in december 2012 een maisonette woning gekocht die ik heb betrokken met mijn man (toen nog vriend). Een leuke starterswoning, 74 vierkante meter, totaal uitgeleefd :') Een slaapkamer beneden, een slaapkamer boven. We waren toen nog niet zo lang samen en op dat moment was dat een goede tussenstap.
Een jaar later zijn we aan het rondkijken geweest voor iets groters, maar dat was wegens restschuld op de maisonette niet haalbaar. We wisten wel wat we konden betalen en hoe we dat moesten oplossen. Weer een jaar later liep ik via funda tegen een huis aan die aan al onze eisen voldeed:
* Garage
* 2-onder-1-kap
* Ruime zolder
* Minimaal 3 slaapkamers
* Grote keuken
* Ruimte achter de woning zodat je niet de badkamer of slaapkamer van je buurman in kijkt.
Op de foto's leek het niet zo bijzonder, maar we zijn op vrijdag gaan kijken, en waren op slag verliefd. Zaterdag zijn mijn schoonouders mee geweest, die vonden het een goede investering, we hebben een bod gedaan en direct de maandag erop is ons bod geaccepteerd. Toen hadden we een huis! *O* En nou ben ik het verhuizen zat :+

Een huis van circa 130 vierkante meter, 5 slaapkamers, mooie ruime keuken, garage, voetbalveld aan de achtertuin :+ Zelfs met verrekijker kan ik de slaapkamer van de buurman niet in zien.
We hebben de beneden verdieping volledig geverfd, maar omdat we niet in een keer ons spaargeld er door heen willen knallen, doen we de rest in etappes.
Uiteindelijk was het de bedoeling om voor gezinsuitbreiding te gaan, dat ging al niet zo vlot, dus we hadden tijd zat om te klussen. Boy was I wrong..
3 weken na de sleuteloverdracht had ik een positieve zwangerschapstest in handen.

Dus.. Op de planning:
* Slaapkamers bovenverdieping voorzien van nieuwe stroomaansluitingen
* nieuwe gipsplaten
* Stucen
* Op de ouderslaapkamer staat een inbouwkast, die gaat eruit, want neemt te veel ruimte in beslag en is lelijk. Daarna moet er overal nieuw laminaat in.
* Babykamer inrichten *O* Die wil ik in augustus af hebben.
* Nieuwe keuken (moet eerst voor gespaard worden, bedoeling was eind 2016, maar die kleine kost ook geld)
* Nieuwe vloer beneden (Moet ook voor gespaard worden)
* Op de lange baan: Zolder opknappen
* Op de lange baan: Garage isoleren
* Op de lange baan: Badkamer en toilet moderniseren
Qua verbouwingplannen is Bartholomeus wat handiger om aanvulling te geven, hij gaat het meeste zelf doen.

Plaatje bij het verhaal:


(Plattegronden zijn in spiegelbeeld)




(Toekomstige studeerkamer, plattegrond slaapkamer 3)
(Onze slaapkamer, plattegrond slaapkamer 1)
(Toekomstige babykamer, plattegrond slaapkamer 2)
Badkamer, inmiddels bijna 27 jaar oud, maar is er niet aan af te zien.
Op zolder twee ruime slaapkamers en een ruime voorzolder



[ Bericht 0% gewijzigd door Cassandra87 op 27-03-2015 20:25:42 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:11:24 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151098120
Gefeliciteerd!

Ruim huis, fijn! Leuke tuin, zou ik voorlopig niks aan doen (behalve onderhoud).
The love you take is equal to the love you make.
pi_151098171
Dit voelde echt zo heerlijk!



De stoelen zijn inmiddels vervangen, en de nieuwe zijn helaas in beslag genomen door de katten :'(



Komende twee weekenden ruimen we de bovenverdieping en garage op, eind april gaan we beginnen met de studeerkamer en logeerkamer strippen
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:55:36 #4
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151103133
Ziet er gaaf uit!
Dubbel gefeliciteerd! En een nieuw huis en zwanger (als vond ik "positief testen" zo appart :P moest teruglezen omdat ik twijfelde of je zwanger was of aids etc had :+)

Maar ziet er echt leuk uit! Lekker de ruimte, en leefbaar zonder grote verbouwingen.
al begint mijn potlood onrustig te trillen in mijn hand bij het zien van de keuken (tja, vakidioot :P)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_151104392
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:55 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ziet er gaaf uit!
Dubbel gefeliciteerd! En een nieuw huis en zwanger (als vond ik "positief testen" zo appart :P moest teruglezen omdat ik twijfelde of je zwanger was of aids etc had :+)

Maar ziet er echt leuk uit! Lekker de ruimte, en leefbaar zonder grote verbouwingen.
al begint mijn potlood onrustig te trillen in mijn hand bij het zien van de keuken (tja, vakidioot :P)
Haha ja ik ben zwanger ;)
Zal t even aanpassen voor de andere twijfelaars :+

De keuken willen we ook héél graag aanpassen maar als we het doen doen we het goed. We hebben een mooie buffer, maar die willen we graag zo houden, zeker met een kleine op komst. Dus de keuken moet toch echt heel even wachten. Alles werkt gelukkig naar behoren, de kasten zijn alleen op en versleten :')
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:54:35 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151105885
Leuk huis! Tuin is ook erg mooi aangelegd.
Al vraag ik mij wel af waar je je verrekijker gekocht hebt, want op je laatste foto denk ik links van het midden de slaapkamer van de achterburen te kunnen zien :P .
Of is dat een weerspiegeling in de achterpui van de huizen aan de voorkant?
pi_151106083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:54 schreef bleiblei het volgende:
Leuk huis! Tuin is ook erg mooi aangelegd.
Al vraag ik mij wel af waar je je verrekijker gekocht hebt, want op je laatste foto denk ik links van het midden de slaapkamer van de achterburen te kunnen zien :P .
Of is dat een weerspiegeling in de achterpui van de huizen aan de voorkant?
Haha die komt nog uit het jaar 0.Maar er zit denk ik zeker zo'n vijftig meter tussen, dat is vrij uniek in Almere ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:18:37 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151107071
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Haha die komt nog uit het jaar 0.Maar er zit denk ik zeker zo'n vijftig meter tussen, dat is vrij uniek in Almere ;)
Aha, dat is wel erg fijn inderdaad.
Een diepe tuin is echt heerlijk :Y .
pi_151111408
Oooh zo'n feest is het niet helaas haha, onze tuin is een kleine 11 meter diep, daar achter ligt een voetbalveld, daar komt een speeltuintje, maar is gezamenlijk terrein.
pi_151126026
Gefeliciteerd! Ziet eruit als een lekker ruim huis voor een gezin, daar groei je voorlopig niet uit vermoed ik, tenzij je een elftal krijgt oid :P.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:24 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Haha ja ik ben zwanger ;)
Zal t even aanpassen voor de andere twijfelaars :+

De keuken willen we ook héél graag aanpassen maar als we het doen doen we het goed. We hebben een mooie buffer, maar die willen we graag zo houden, zeker met een kleine op komst. Dus de keuken moet toch echt heel even wachten. Alles werkt gelukkig naar behoren, de kasten zijn alleen op en versleten :')
Als je het visueel voor een relatief laag budget wil opknappen zou je kunnen overwegen om er voorlopig alleen nieuwe greepjes op te zetten?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 15:19:37 #11
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151126409
Ik heb er geen verstand van, maar was een keuken niet mee te financieren vanuit de hypotheek?
Share your talent, move the world.
pi_151127320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:19 schreef cvboer2 het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar was een keuken niet mee te financieren vanuit de hypotheek?
jawel, maar bewust gekozen om dat niet te doen. Iets met geen geld uitgeven dat je niet hebt, we sparen wel :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cassandra87 op 28-03-2015 16:43:25 ]
pi_151128172
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:03 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

jawel, maar bewust gekozen om dat niet te doen. Iets meer geen geld uitgeven dat je niet hebt, we sparen wel :)
Ik vind het verstandig! En het is nou ook geen afbraak-keuken :)

Gefeliciteerd, ik volg vanaf nu in stilte mee!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151131701
Gefeliciteerd! Ziet er lekker ruim uit, en wat een likje verf al niet kan doen om het meer eigen te laten voelen he :)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 20:30:39 #15
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_151134450
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:03 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

jawel, maar bewust gekozen om dat niet te doen. Iets met geen geld uitgeven dat je niet hebt, we sparen wel :)
Als je woning mee stijgt in waarde dan heb je het geld technisch gezien wel - na verbouwing. Maar meestal is dat voor een keuken maar 50-70%, hangt een beetje van je smaak af.

Gefeliciteerd met je woning en zwangerschap. Er wacht een hectische tijd voor je ;) Al ziet de woning er redelijk 'af' uit naar mijn mening :)
Chaos is a ladder.
pi_151138471
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:30 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Als je woning mee stijgt in waarde dan heb je het geld technisch gezien wel - na verbouwing. Maar meestal is dat voor een keuken maar 50-70%, hangt een beetje van je smaak af.

Gefeliciteerd met je woning en zwangerschap. Er wacht een hectische tijd voor je ;) Al ziet de woning er redelijk 'af' uit naar mijn mening :)
en van de smaak van een toekomstige koper, maar stijgt inderdaad niet evenredig met de investering. Geld hebben we sowieso hoor, lossen veel af en woning onder de waarde gekocht. Maar de keuken valt niet uit elkaar dus zelf sparen voelt prettiger.

Dankje, hectische tijd is vooral voor mijn man, die werkt 12+ uur per dag en moet de weekenden verbouwen. Ik mag vooral door de weeks lekker zwanger zijn (als in, heel veel slaap atm) ;)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:55:48 #17
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_151141501
Kleine tip: plaats afsluitbare raambeslag, het liefst met een sleutel. Hoef je over een jaar tot twee jaar dat niet alsnog te doen. :Y
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 11:55:14 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153124027
Keiharde semicrosspost: K&W / Stopcontact naast bestaande schakelaar in holle wand

Voor het beter wordt, wordt het eerst erger :+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 31 mei 2015 @ 13:21:48 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153124326
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:13 schreef Cassandra87 het volgende:
]De stoelen zijn inmiddels vervangen, en de nieuwe zijn helaas in beslag genomen door de katten :'(
Ik heb daar ook last van gehad. Gelukkig een bijzonder professioneel katten verdelgings bedrijf gevonden hier in de buurt. Sindsdien nagenoeg nergens meer last van gehad. Zo 1 a 2 keer per jaar zit er eentje in de val in de kelder. En die komt het bedrijf dan gewoon netjes ophalen. Geen omkijken naar. Ik kan de contact informatie wel opzoeken als je er iets aan hebt.
pi_155440770
Alweer een hele tijd geleden gepost, en het klussen gaat gestaag verder. Op het moment worden de achterste twee slaapkamers aangepakt: Onze toekomstige slaapkamer, en de babykamer. De babykamer is zo goed als af (wat heet..).
Hier moeten nog plinten komen, raambekleding, een nieuwe lamp, de radiator moet terug, en de stopcontacten moeten hier nog komen.
Geldt trouwens ook voor onze nieuwe slaapkamer, maar daar moet ook de vloer nog in ;)


Babykamer voor de start

Tijdens








pi_155441080
In de op staat onze toekomstige slaapkamer compleet met inbouwkast. Toen die er was uitgesloopt hadden we een gigantische kamer O+





pi_155441551
Mooi werk verricht! Nog even een het is klaar. Laatste dingen kost veel energie ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_155442476
Vooral het laminaat leggen. Godverdetering wat krijg je daar een spierpijn van. En het zaag werk, dat kost een partij tijd... De laatste twee rijen en de overloop was net zo veel werk als de rest van de babykamer 8)7
Nu nog onze nieuwe slaapkamer, maar dat kon ik vandaag niet opbrengen.

Iemand nog een adresje waar ik mooie plinten in ral9001 kan bestellen voor nie te veul? En schakelmateriaal, waar bestel ik dat?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_155443816
Kwaliteitparket.nl
Sandervunderink.nl
Laat die handjes wapperen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')