abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 februari 2009 @ 09:27:18 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_65823795
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik zag in het krantje van de creche een estafette staan waarin 1 ouder een aantal vragen krijgt voorgeschoteld en deze kan dan de estafette door spelen aan een andere ouder, een die je zelf kiest.

Het leek mij een leuk idee om hier op FOK ook zo een estafette te beginnen.

Vertel iets over je zelf,
wie je bent,
waar je (ongeveer) vandaan komt,
wat je zoal doet in het dagelijkse leven,
wat zijn je hobbies,
je grootste passies,
welk boek staat op je nummer 1 lijst of welk boek lees je momenteel,
welke film is je-van-het,
voor welk gerecht kunnen ze je 's nachts wakker maken,
wat is de leukste uitspraak die je in tijden hebt gehoord (mag van je kinderen zijn of als je nog geen kinderen hebt van je buurman of buurvrouw etc)
etc etc

en last but not least, stel een (persoonlijke) vraag aan de volgende van de estafette.

Zal ik maar zelf beginnen, mijn naam is dus niet Faja in het echt, maar begint met de letter P. Ik kom uit het westelijk gebied, in het dagelijks leven zit ik 3 dagen per week op kantoor, de andere dagen ben ik thuis en doe ik voornamelijk huishoudelijke taken. Ik ben natuurlijk ook mama, alle dagen van de week. Mijn hobbies, zijn fotograferen, een boek lezen, uit eten gaan, een goede film kijken, bij familie en vrienden langs gaan. Ik ben momenteel bezig in het boek Ciske de Rat en Salamina's dochter. Het mooiste boek blijft voor mij toch echt Nevelen van Avalon. De beste film tot nu toe is voor mij toch echt Kill Bill (1 en 2), ben een echte Tarantino fan. Je kan me 's nachts wakker maken voor een broodje pom, dat is een zoet-zuur Surinaams gerecht wat onwijs lekker is met wat zuur en peper. Leukste uitspraak die ik voorbij zag komen de laatste tijd is die van de dochter van Luchtbel over een paarse hamster.

Ik wil graag het stokje door geven aan Maneki. Hoe vind je het om na je zoons een dochter te hebben? Is het een wereld van verschil? En wat maakt FOK voor jou zo bijzonder?
Faja
Maneki
Spuug
bix
Sugar
Marie
Rewimo
pinquit
Huup
Swets
Lois
Macka
PM-girl
KP
Troel
p_iglet
Belana Of naar beneden scrollen
livelink
MeNicole
Kersjes
Sjak
Moussy
Stout
Brighteyes
just me

[ Bericht 7% gewijzigd door Lois op 13-02-2009 20:59:29 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 februari 2009 @ 09:28:14 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_65823801
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:00 schreef Belana het volgende:
Nou, ik ben Belana, ook wel B’tje voor sommigen, in het echte leven Brenda. Getrouwd sinds 5,5 jaar met Nick, die ik heb leren kennen op het werk; dezelfde effectenbank als waar Lois werkt, moeder van 2 prachtige zoons!

Lois is ook degene die mij hier gebracht heeft, als oermoeder van OUD en mijn beste vriendin sinds mijn 9e. Ik woonde in Amsterdam naast haar tante en toen die tante een kindje kreeg kwam Lois logeren en leerden wij elkaar kennen. Lois jatte mijn adres uit een barbapappa boekje wat ik aan het bewuste nichtje had gegeven en zo ontstond er een liefde voor het leven
Sinds ruim 24 jaar woon ik in Hoorn en daar ga ik nooit meer weg denk ik. Een prachtig oud stadje aan het IJsselmeer, komt het zien!

Vaak al verteld her en der, laatst nog eens foto’s van geplaatst, mijn glory days zijn mijn dagen als punker, zo tussen mijn 16e en 22e. Hanekam, zwarte make-up, studs, veel panty’s met gaten, harde muziek, veel uit gaan naar bandjes, jongerencentra, kraakpanden en daarnaast de KVS.
De Kinder Vakantie Spelen
11 jaar lang heb ik me zomers vermaakt in het Dijkgatsbos, met de kinderen, met de andere vrijwilligers, als coördinator, als kok, als administratieve kracht, als bestuurslid.
Tot ik te oud werd voor die shit

Ik lees veel en graag. Net “ duizend schitterende zonnen” uit gelezen en gehuild. Eigenlijk een uitstapje, want ik lees vooral “ literaire thrillers” en dan vooral van Scandinavische schrijvers als Kjell Ola Dahl, Arnaldur Indridason, Henning Mankell. Boeken zijn een passie! Je kunnen verliezen in het verhaal, geweldig!
Een van de mooiste films vind ik om die reden “ The shawshank redemption” , een bijzonder letterlijke vertaling van het gelijknamige boek, ik moest huilen toen de laatste zinnen in de film, exact de laatste zinnen van het boek waren.

Verder zijn mijn vriendschappen mijn passie. Ik ken een flink aantal mensen al heel lang en dat vind ik een geschenk. Ik ga graag bij vrienden langs, of samen uit eten. Samen zijn en die band voelen met mensen, goeie gesprekken voeren of soms gewoon over niks praten. Dat is mooi! Soms moeilijk te combineren met kleine kinderen en daar heb ik het best wel eens moeilijk mee, maar het hoort erbij en ik heb het inmiddels aardig leren combineren.

Wat ik zou doen met al mijn tijd als ik niet meer zou fokken?
Ik denk dat ik niet meer zoveel Fok! als in de tijd dat ik zwanger was van Ezra en hier de meeste posts had in dat jaar Ik heb het idee dat het tegenwoordig wel mee valt, ik kan zelfs alle dingen die ik zou willen volgen niet meer volgen, juist omdat ik meer buiten Fok! Om doe zeg maar

Ik luister vooral naar Prince, maar ook Acda en de Munnik, Damien Rice, Leonard Cohen, Nick Cave, Rage, Korn, Mozart.

Mijn vraag is voor Livelink. Livelink, zou je, als je het overnieuw kon doen, weer aan kinderen beginnen? Ik vraag dit omdat ik bij jou wel vaak dezelfde dingen terug zie als bij mezelf en ik mezelf de vraag ook wel eens gesteld heb. En ik vraag jou, omdat ik benieuwd naar je ben, ik vind je namelijk een bijzondere, bijzonder lieve vrouw!

Wederom een hele lap tekst, maar heej, dat komt er van
Ow er zijn er weer eens vijf

(Ik was bezig met het overzichtje van de namen alvast in een nieuw topic omdat ie bijna dicht zit, maar da's natuurlijk weer niet slim)

[ Bericht 62% gewijzigd door BE op 12-02-2009 11:55:47 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 februari 2009 @ 09:52:02 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65823956
Zal ik dit topic dan maar kiezen voor mijn verhaal straks? Of wordt het toch die van Miss_Sly?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zaterdag 7 februari 2009 @ 09:52:57 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65823964
Deze blijft open, deze OP was compleet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 7 februari 2009 @ 09:53:31 #5
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65823967
Die van miss_sly is volgens mij al gesloten!!!

Echt leuke verhaaltjes worden er gepost Die linkjes naar de verhalen zijn ook erg handig!!!
Make love, not war ☮
pi_65823978
Ik had geen linkjes, want dat zou nog gedaan worden...maakt verder niet uit hoor, maar zeg dat dan even in het topic dat je daarmee bezig bent, Troel. Dan steek ik er de volgende keer geen moeite in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 februari 2009 @ 09:57:18 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65823989
Faja, dit was echt een gouden idee Helemaal nu het lijstje met stukjes erin staat

Belana, waarom ben je nu "te oud" voor de kindervakantiespelen? Lijkt me onwijs leuk om te doen inderdaad!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65824034
wat een mooie OP
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65824252
Ziet er super uit ! Ben benieuwd naar het volgende verhaal !
  zaterdag 7 februari 2009 @ 10:35:48 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_65824388
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 08:34 schreef Swetsenegger het volgende:
I hope I will make it across the border,
I hope to see my friend and shake his hand,
I hope the pacific is as blue as it has been in my dreams,
I hope...
zo mooi.... kippevel!

rewimo, als vrijwilliger ben je daar van zaterdag tot zaterdag, je maakt in een gropeje het programma voor jou groep kinderen, knutselt een hoop en daarnaast ben je 's avonds veel feest aan het vieren tot in de vroege uurtjes. Toen ik 17 was en mee ging doen trok ik dat makkelijk. soms zelfs zonder slaap. Maar eenmaal 27 ging dat niet meer werken en lag ik er om 1 uur al in soms Bovendien is de gemiddelde leeftijd van de vrijwilliger een jaar of 18 denk ik en ik paste er zo langzamerhand niet meer tussen
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 7 februari 2009 @ 10:38:51 #11
37150 livelink
pi_65824435
OK, nu ben ik dus aan de beurt. Ik ben dus livelink (op zijn Engels, dus eigenlijk niet als lieveling bedoeld )
Mijn ouders komen allebei uit Zuid-Limburg, maar zelf ben ik in de provincie Utrecht geboren en ik woon en werk nu ook in de provincie Utrecht. Ik heb ook in Utrecht gestudeerd, dus ik ben behoorlijk honkvast.
Ik heb ontwikkelingspsychologie gestudeerd en ben afgestudeerd bij de vakgroep 'Taal en Denken', waarbij ik onderzoek heb gedaan naar hoe kinderen taal verwerven en wat de rol van de ouders hierbij is. Het onderzoek is na mij verder gegaan, maar ik helaas niet....
Na mijn afstuderen lukte het me niet om een onderzoeksbaan te krijgen en ben ik her en der gaan werken via uitzendbureaus en veel jaarcontracten. Dat paste op zich wel bij mij, ik vind het moeilijk om me vast te leggen. Nu werk ik al bijna 2 jaar op een afdeling Data & Research van een vereniging. Leuk werk en werk is voor mij ook heel belangrijk.

Lezen doe ik graag en ik hou het liefst van die echte familiekronieken. Lekker dikke pillen, waar je het wel en wee van een familie generaties lang volgt. Op dit moment heb ik Het lot van de familie Meijer van Charles Lewinsky op mijn nachtkast liggen, maar ik moet er nog aan beginnen. Met zijn 671 bladzijden is die te groot en te zwaar om in de bus mee te sjouwen en ook te dik om in bad te lezen en dat zijn eigenlijk mijn leesmomenten. Ik verheug me er wel al heel erg op.
Mijn favoriete film valt eigenlijk ook in dit genre en dat is Gone with the wind. Het boek heb ik ook al stukgelezen en de film verveelt ook niet.

Je kunt me 's nachts wakker maken voor dropjes. Dat vind ik echt heel lekker en dat is me ook aan te zien, helaas

Wat betreft de vraag van Belana of ik weer aan kinderen zou beginnen, mocht ik het overdoen. Een onmogelijke vraag natuurlijk . Het is geen geheim dat ik geen oermoeder ben, daarentegen is mijn partner wel echt een oervader, dus in die zin voel ik me niet schuldig ten opzichte van de kinderen. Ik heb heel lang getwijfeld over kinderen. Zware gesprekken gehad omdat hij wel graag kinderen wilde en ik niet. We hebben serieus besproken om om die reden uit elkaar te gaan, maar uiteindelijk heb ik het min of meer laten gebeuren. Ik was de pil zat en ben daarom gestopt en we hebben met de condooms kennelijk lopen rommelen, want in no time was ik zwanger. Achteraf was dat ook echt de enige manier voor mij om zwanger te raken, want ik had de keuze nooit bewust kunnen maken. Na de eerste hebben we wel bewust gekozen om ook voor een tweede te gaan. Het hebben van kinderen heeft mij zeker niet gelukkiger gemaakt, maar ook niet ongelukkiger. Ik ben veranderd. Ik sta het liefst aan de zijlijn alles te observeren, zonder me echt ergens mee te bemoeien, maar dat kan niet meer als je kinderen hebt. En dat is soms moeilijk en soms ook juist goed. Zo lurk ik al vanaf begin af aan mee op Fok, maar heb me pas geregistreerd nadat Katja geboren was.

Nou, ik hoop dat ik daarmee toch een bevredigend antwoord heb gegeven op je vraag, Belana.

Nu geef ik het stokje door aan MeNicole. Gezien mijn eigen worsteling met de keuze wel of geen kinderen, ben ik altijd verbaasd als mensen juist wel heel snel en heel makkelijk de keuze voor kinderen maken. En gezien het feit dat je niet lang na de scheiding weer zwanger was, moet jij vrij vlot de beslissing hebben genomen om met je nieuwe partner ook aan kinderen te beginnen. Ik ben benieuwd hoe je tot die beslissing bent gekomen en of je daar twijfels bij hebt of hebt gehad.
pi_65825299
Mooi geschreven livelink
En wat gaat het hard!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:53:55 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65825491
Thanks Troel, het leek mij een k*tklus en had hem in gedachten voor een verloren uurtje. Scheelt mij zoeken dit.

Mooi stukje Livelink!
pi_65825530
Wat een geweldig topic!
En wat een mooie en interessante (levens)verhalen allemaal
En Belana punk? Wauw!
Die ene keer dat ik je heel even heb gezien vond ik je juist overkomen als een degelijke, stoere en indrukwekkende mevrouw. You've come a long way!
.... met gevoel voor drama....
pi_65825627
heb je al die geweldige foto's gemist kersjes?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65825710
knap stuk livelink. ik wist helemaal niet dat je ook ontwikkelingspsychologie gestudeerd hebt trouwens, en zelfs ook de onderzoekskant!
pi_65825720
belana was ook een degelijke, stoere & indrukwekkende punkster geloof ik kersjes.
pi_65825737
Mooi geschreven Livelink heel oprecht.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 7 februari 2009 @ 12:20:31 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_65825996
Livelink, wat een mooi stuk! het maakt mij nu wel dingen duidelijk en ik had geen antwoord voor ogen hoor ik denk dat je mijn vraag juist heel goed begrepen hebt

kersjes, dankjewel " degelijk, stoer en indrukwekkend" zijn geen dingen om je voor te schamen

nog even dan:

[ Bericht 8% gewijzigd door Belana op 07-02-2009 12:28:15 ]
stormy waters...
sailin'
pi_65826513
Die foto's!

Mooi stuk livelink. Mooi om zoveel eerlijkheid te mogen lezen. Knap hoor je gebrek aan oermoedergevoelens was mij nog niet opgevallen verder
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 7 februari 2009 @ 12:48:36 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65826532
Die foto's zijn echt zo gaaf!
pi_65826611
Belana, supercool!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_65826677
Wat een mooi en eerlijk stuk Livelink! De rest is ook erg leuk om te lezen! Heerlijk dit topic!
pi_65826801
leuk stukje Livelink!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:13:25 #25
37150 livelink
pi_65827033
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 12:05 schreef bixister het volgende:
knap stuk livelink. ik wist helemaal niet dat je ook ontwikkelingspsychologie gestudeerd hebt trouwens, en zelfs ook de onderzoekskant!
Jij bent er een stuk verder in gekomen. Dat dat mij niet gelukt is, vind ik op zich niet heel erg, maar soms toch nog wel jammer.

Belana, die foto's
Ik vind dat echt geweldig. Hoe is het de rest van de scene vergaan, heb je dat nog een beetje gevolgd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')