abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 februari 2009 @ 23:13:49 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66357566
Ik had het er vanmiddag nog over ook Maneki.
2 knullen hier is prima, maar al die jaren dat ik droomde van een kindje, evt. in combi met het alleen zwanger raken mbv een donor, al die jaren droomde ik van een meisje en ik zou het gewoon echt heel erg leuk vinden als ik dat meisje idd ook zou gaan krijgen.
Maar blijkt dit weer een knulletje te zijn ben ik er net zo dolgelukkig mee hoor. Een lekkere knuffelkont. Meisjes kunnen zo krengig zijn.
pi_66357647
maneki, je had me je verhaal wel eens verteld maar ik vind 't toch leuk om 't nog eens te lezen. en ook al weet ik dat je net zo blij geweest zou zijn met een 3e zoon, ik vind 't toch erg leuk dat je er een meisje bij gekregen hebt!

rocka, ik wist wel dat je creatief was, maar ZO crea, dat wist ik niet! ik kan me heel goed voorstellen dat het dan als beroep ineens toch niet zo 'werkt'. fijn dat je er toch een flinke plaats in je leven voor hebt kunnen blijven inruimen.

poppejans/mevrouwKoRN, leuk om jou ook wat beter te leren kennen! en wat een geweldige reis moet dat geweest zijn voor zo'n echte fan. super! ik hoop dat je snel 'legaal' op commodejacht kunt.
pi_66357711
Toen ik zwanger was van Lis maakte het me geen bal uit of het een jongetje of meisje zou zijn. Het leek me allebei even leuk. Maar toen ze geboren was, vond ik het toch wel heel erg leuk om ook mee te maken hoe een meisje is. En zij is weer een veeeeeel grotere knuffelkont dan haar broer

Slaapmeisje, prachtig verhaal ook weer en helemaal gewoon zoals het was en is
Ik krijg trouwens nog wel eens de slappe lach als ik aan het naalden in ijzeren potten zwangerschapstesttopic denk

Rocka ik denk dat jij naar Florence moet Zoveel kunst! Michelangelo, je bek valt open als je het ziet!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Hoofdredactie Fotografie maandag 23 februari 2009 @ 08:36:23 #204
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66364058
Mooie update Maneki!

En over dat geslacht. Ergens is het best raar dat er zo'n taboe op ligt dat je misschien wel een bepaalde voorkeur hebt. Als ik fantaseer over het hebben van een kindje, is dat eigenlijk ook altijd een meisje. Met roze kleertjes, strikken in haar haar en een stapel barbies. Maar ik weet zeker dat ik net zo blij zou zijn met een jochie. Of met een meisje in een spijkerbroek, klimmend in een boom. Gewoon omdat het je eigen kind is.

Maar dromen mag altijd toch...en ik denk dat ik ook wel even, heel even, zou moeten slikken als het een jongetje zou zijn.
pi_66364198
Maneki ! Prachtige aanvulling ! HIer juist voorkeur voor jochies, ik heb niets met die frutsels, staartjes en rokjes dus was ik 2x dolblij met mijn kereltje ! Natuurlijk was een meid welkom geweest en had ik er ongetwijfeld net zo veel van gehouden maar diep in mijn hart ben ik blij dat het 2 knullen zijn...
  maandag 23 februari 2009 @ 11:45:55 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  maandag 23 februari 2009 @ 13:04:55 #207
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66370782
Mooie update Faja! Bijzonder om te lezen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_66370844
Bass-Miss heb ik trouwens meteen gister PM gestuurd hoor, dus die weet dat zij mag schrijven, maar ik geloof dat ze hier niet iedere dag komt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 23 februari 2009 @ 13:12:25 #209
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66371004
Misschien had je haar eerst effe moeten vragen?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66371199
Faja, je verhaal over je vriendin raakt me erg, mag ik je PM-en ?
pi_66371764
Wow Faja, indrukwekkende update.
pi_66372651
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:06 schreef Poppejans het volgende:
Bass-Miss heb ik trouwens meteen gister PM gestuurd hoor, dus die weet dat zij mag schrijven, maar ik geloof dat ze hier niet iedere dag komt.
Ik zal er me vanavond eens aanzetten.
pi_66374107
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:19 schreef Stout het volgende:
Faja, je verhaal over je vriendin raakt me erg, mag ik je PM-en ?
ja hoor, geen enkel probleem
  maandag 23 februari 2009 @ 15:33:19 #214
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66375852
Poppejans, het lijkt helemaal niet zo lang geleden dat je je nickchange had. Grappig

De updates zijn erg indrukwekkend en mooi.
Faja, wat een tijd heb je gehad, zeg! Zoveel ellende achter elkaar!

Echt heel erg leuk, deze topicreeks!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 23 februari 2009 @ 16:23:14 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_66377493
Faja, wat een update zeg! Ik ben erg onder de indruk, wat heb je veel mee gemaakt.
stormy waters...
sailin'
  Hoofdredactie Fotografie maandag 23 februari 2009 @ 16:26:07 #216
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66377608
Mooie update ook Faja!

misschien dat een modje er nog wat witregels in kan zetten, dit leest wel wat lastig en da's zo zonde van zo'n mooi en open verhaal!
  maandag 23 februari 2009 @ 16:38:51 #217
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_66378037
Mooie update Faja! Ik geloof dat ik mijn verhaaltje ook maar eens moet gaan uitbreiden, nu ben ik nog de enige met zo'n summier stukje.
  Jubileum moderator maandag 23 februari 2009 @ 20:03:19 #218
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66384969
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:26 schreef Chell het volgende:

misschien dat een modje er nog wat witregels in kan zetten, dit leest wel wat lastig en da's zo zonde van zo'n mooi en open verhaal!
ik heb de vrijheid genomen het geheel iets leesbaarder te maken door witregels idd.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2009 @ 20:47:14 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66386749
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:03 schreef Lois het volgende:

[..]

ik heb de vrijheid genomen het geheel iets leesbaarder te maken door witregels idd.
pi_66388406
Hai,
Ik ben dus Dorien, geboren in Asse op 14 maart 1979. Jaja, bijna dertig dus...
Na de middelbare school ben ik op kot gegaan in Gent, heb mijn hart verloren aan deze stad en ben dus niet meer weggegaan.
Ik heb daar eerst drie jaar aan het conservatorium gestudeerd, het vierde jaar heb ik in Maasstricht gedaan en dan heb ik me halftijds in Gent ingeschreven voor het laatste jaar en deed ik intussen wat freelance werk, hoofdzakelijk in de opera van Luik en straattheater. Zo heb ik een tijdje meegespeeld in de Enige Echte Efteling Fanfare...
Wat werk betreft was dat wel de leukste periode in mijn leven. Helaas ben ik daarna nogal op de sukkel geraakt met mijn instrument. Hoe dat kwam weet ik eigenlijk nog steeds niet, maar iig, het ging niet meer dus heb ik alles moeten afzeggen waar ik mee bezig was en nam niks meer aan.
In die periode ging ook mijn toenmalige relatie niet goed meer en besloot ik terug alleen te gaan wonen. Alleen had ik dus geen werk en geen geld. Dus ging ik op zoek.Mijn eerste plan was meedoen aan het examen bij de brandweer, waar ik helaas de voorlaatste proef niet meer haalde. Dat een heleboel mannen het al eerder hadden moeten laten afweten was toen een magere troost.
Maar goed, er moest geld in het laadje komen dus ben ik begonnen als onthaalouder en kort nadien een huis gehuurd en weer alleen gaan wonen.

Na een aantal jaar alleen gewoond te hebben, waar ik erg van genoten heb toen, kwam ik de man van mijn leven opnieuw tegen. Hij wist dat al zo een tien jaar geleden toen we samen op het conservatorium zaten maar ik had blijkbaar wat meer tijd nodig. en dat moet ik nu soms nog horen...

Ik begon er steeds meer over na te denken en bleef maar met het beeld in mijn hoofd lopen van wij samen als een oud koppeltje op een bankje voor onze deur. (In het conservatorium zaten we ook geregeld samen op een bankje in de gang als we geen zin hadden in de les... )
Dus op een dag heb ik hem opgebeld om eens af te spreken en toen is alles nogal snel gegaan, wat veel mensen ons kwalijk namen toen. Hij brak met zijn vriendin, is bij mij ingetrokken en een maand later was ik zwanger van Fons.

Een dik half jaar later kwam mijn huisbaas vertellen dat hij het huis wou verkopen. De prijs die hij vroeg was te hoog voor ons maar we deden toch maar een lager bod en tot onze verbazing was hij akkoord.

Ik werkte dus vijf dagen in de week als onthaalouder en Hendrik had een zaak in de overpoort.
Om dat wat meer rendabel te maken zijn we daar beginnen verbouwen zodat er ook cantussen en zo konden gegeven worden. Het werd dus steeds drukker. Na de geboorte van ons Fonske heb ik de onthaalkindjes afgebouwd tot drie dagen in de week en hielp ik verder in de zaak. Fons heeft dus zowat zijn eerste stapjes gezet op de parking van de drankleverancier.

Toen Fons groter werd en een heel eigen willetje kreeg werd het steeds moeilijker om het werk te doen met hem erbij. Daarbij werd het voor mij met mijn intussen dikke buik van Elodie ook te zwaar dus kwam al het werk de laatste tijd op mijn lief zijn schouders terecht. Sorry!
Nu ja, eind april gaat Fons naar school en dan kan Elodie mee in de draagzak alles gaan klaarzetten in de zaal.

Verder hou ik van een beetje in de tuin prutsen, oude spulletjes op te knappen, kringloopwinkels af te zoeken, in het stad kuieren, met mijn lief in bed series kijken, gewoon samen een beetje met de auto gaan rondrijden (dat deden we tien jaar geleden al :p) en samen lekker eten te maken en op te eten natuurlijk.

Om je vraag te beantwoorden, Poppejans, momenteel speel ik dus niet echt meer in een band. Buiten af en toe ergens een beetje gaan helpen als ze een bas te kort komen, en dan namen we Fons gewoon mee, en zat hij soms tussen ons in of kwam een vriend mee die dan ff met hem bezig was. Heel serieus is dat niet, dus dat kon wel.
Hendrik speelt wel nog in een brassband en is momenteel ook bezig om een nieuwe band hier in Gent op te richten. Hij wil erg graag dat ik ook mee speel en ik weet eigenlijk nog niet of ik dat wel zo leuk vind... Enerzijds mis ik het en wil ik wel graag terug op hoger niveau spelen, anderzijds twijfel ik of ik het leuk genoeg ga vinden om de kinderen elders achter te laten. Ik denk dat ik er spijt van ga hebben als ik het niet doe want eigenlijk mis ik het nog steeds erg en moet soms al janken als ik een operauitvoering zie op tv, dus geven we het een kans, denk ik...

Ik wacht nog even op antwoord om het stokje door te geven.

aanvulling:
Mijn vraag aan Icicle. Je werkt grotendeels thuis denk ik. De foto's bewerken, contact met klanten, alles netjes afleveren... Vind je het niet moeilijk om je werk te doen met de kinderen erbij? Ik vroeg me soms wel eens af of Fons niet beter rustig in de opvang zou zitten waar men echt met hem bezig kon zijn ipv telkens door ons meegesleurd te worden en we soms alle moeite moeten doen om hem bezig te houden en intussen ons werk af te krijgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lois op 24-02-2009 09:54:38 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 21:40:10 #221
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_66388631
Dorien, leuk verhaal om zo eens te lezen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 23 februari 2009 @ 21:40:46 #222
190853 RockabeIIa
pi_66388643
Leuk BM, en de foto's illustreren het goed
  maandag 23 februari 2009 @ 21:41:47 #223
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66388681
BM, de enige echte efteling fanfare Wat een leuk stukske!
Lekker douchen!
  maandag 23 februari 2009 @ 21:44:43 #224
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66388796
haha leuk BM, de efteling fanfare leuk stukje, dat je na een maand al zwanger was joh
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 23 februari 2009 @ 21:47:49 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66388911
Leuk verhaal BM.
Behalve dat ik het stukje over de zaak van je man dus niet snap.
In de overpoort?
pi_66388978
Super verhaal met de foto's erbij! Leuk! Alleen het stukje over 't werk van je man snap ik ook niet helemaal
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_66389079
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:44 schreef pinquit het volgende:
haha leuk BM, de efteling fanfare leuk stukje, dat je na een maand al zwanger was joh
Mja, ik ben soms een beetje impulsief.
Ik heb er iig nog geen seconde spijt van gehad.
pi_66389089
leuk stukje BM!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66389177
De Overpoort in Gent is de studentenbuurt in Gent waar de zaak gelegen is.
www.thefrontline.be
  maandag 23 februari 2009 @ 21:56:17 #230
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66389220
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk verhaal BM.
Behalve dat ik het stukje over de zaak van je man dus niet snap.
In de overpoort?
dit dus.. en ik wil graag de vertaling van 'cantussen'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66389287
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:56 schreef E.T. het volgende:

[..]

dit dus.. en ik wil graag de vertaling van 'cantussen'
Een studentenbezigheid waar ze een paar vaten bier leegdrinken, liederen zingen en vetzakkerij uithalen als het doopcantus is...
pi_66389487
vetzakkerij nogwel! mooi verhaal, BM. klinkt wel als iets dat je moet gaan doen hoor, die nieuwe band! succes!
pi_66389571
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:04 schreef bixister het volgende:
vetzakkerij nogwel!
Je wil niet weten wat we aantreffen na zo een doopcantus.
Naast de hopen kots...
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2009 @ 22:11:06 #234
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66389705
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:06 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Naast de hopen kots...
heeft vorig jaar 2 weken tegen wil en dank in salou verbleven en kan zich er daardoor wel wat bij voorstellen hoe dat eruit moet zien
  maandag 23 februari 2009 @ 22:12:05 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66389744
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:06 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Naast de hopen kots...
En het klinkt zo stichtelijk, 'doopcantus'.
Leuk om je verhaal te lezen BM.

Maneki, wa bende een tobberd wat zwangerschappen betreft. Jeetje zeg! Indrukwekkende update.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:15:44 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66389871
Aha...nu snap ik het.
pi_66389976
Mijn vraag aan Icicle. Je werkt grotendeels thuis denk ik. De foto's bewerken, contact met klanten, alles netjes afleveren... Vind je het niet moeilijk om je werk te doen met de kinderen erbij? Ik vroeg me soms wel eens af of Fons niet beter rustig in de opvang zou zitten waar men echt met hem bezig kon zijn ipv telkens door ons meegesleurd te worden en we soms alle moeite moeten doen om hem bezig te houden en intussen ons werk af te krijgen.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:27:20 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66390284
Ah leuk, Icicle.
pi_66390449
Ja Moonah, en gelukkig ook erg eigenwijs anders had ik nu mijn mooie drietal niet gehad
Mooi verhaal Bass-miss! Na een maand zwanger, niks te snel
Saartje
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2009 @ 22:33:30 #240
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66390503
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:27 schreef Moonah het volgende:
Ah leuk, Icicle.
Hier nog iemand die dat leuk vind
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66390617
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Na een maand zwanger, niks te snel
Hm, volgens mijn lief had Fons nu al een jaar of tien moeten zijn.
pi_66390686
Ach ja, dan was Fons toch geen Fons geweest
Saartje
pi_66390806
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ach ja, dan was Fons toch geen Fons geweest
't Is dat. En ik denk niet dat ik er toen al klaar voor was. Niet voor een kind en niet voor een echte goede relatie.
pi_66390920
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:56 schreef E.T. het volgende:

cantussen
Daar heb ik er in m'n studententijd heel wat van gehad
(Het opruimen ervan lijkt me overigens duidelijk minder ja)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_66390931
Mooi stuk BM leuke foto's ook erbij!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66391976
Leuk stuk BM en leuk met foto's!
Oh en ik vind je keuze voor Icicle ook een hele goede!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66392814
Leuk verhaal BM!
Cantus. In mijn studententijd ook regelmatig gedaan . Zou het idd ook niet graag schoonmaken na afloop
pi_66394884
Leuk stuk BM, leuk om op deze manier wat meer over jou te lezen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_66397527
Leuk BM ! Ik kende je eigenlijk niet maar heb nu het idee dat ik een beetje weet wie je bent ! Die foto van Fons, braaf zittend naast je : prachtig !!
pi_66397879
BM wat leuk om wat meer van je te weten.
mama van 3 kids!
pi_66397937
BM, wat is er met jullie boot gebeurd?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:32:28 #252
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66399022
BM< leuk verhaal!
Mag ik ook vragen naar je film- en boekenvoorkeur?
(Om toch een beetje het format te houden)

BE, ik neem aan dat Faja haar berichtje heeft geüpdatet in 2009, niet 3009
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:38:33 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66399157
  Jubileum moderator dinsdag 24 februari 2009 @ 09:56:14 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66399635
Wat ontzettend leuk om te lezen BM, en de foto's maken het helemaal af.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66399913
Leuk stukje Bass-Miss! Volgens mij hebben jullie een heleboel lol samen en zijn jullie echt een gezin waar alles kan. Waar niet moeilijk gedaan wordt.

Dankjewel voor het stokje Ik vind het erg leuk het stokje juist van jou te krijgen. Denk dat jij wel de OUDer bent waar ik al het langste contact mee heb, nadat we furore gemaakt hebben elders op het forum En eigenlijk had ik me al voorgenomen om jou het stokje te geven, mócht ik het van iemand krijgen, nu mag ik op zoek naar een ander slachtoffer.

Ik ga er straks eens goed voor zitten! Met de kinderen om me heen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_66401103
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 08:34 schreef snoopy het volgende:
BM, wat is er met jullie boot gebeurd?
Wel, die ligt nog steeds te wachten tot we eens de tijd (en het geld) vinden om hem helemaal op te knappen.
We hadden het er deze week nog over dat we daar echt eens werk van moeten maken om hem comfortabel en betrouwbaar te maken zodat we met onze kindjes af en toe een paar dagen kunnen gaan varen en kamperen.
pi_66401392
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:32 schreef DaviniaHR het volgende:

Mag ik ook vragen naar je film- en boekenvoorkeur?

Dat is nogal uiteenlopend bij mij. Ik hou erg van die France en italiaanse films in de genre van Toto, le héros en La vita e Bella... En verder kijk ik ook graag naar oude zo fout mogelijke zombiefilms.
De boeken hier in de kast gaan ook van Stephen Kings tot Anne Rice, Patrick Suskind en wat gekende verhalen zoals de klokkenluider, frankenstein, siske de rat, hannibal, ...
  Moderator dinsdag 24 februari 2009 @ 11:11:42 #258
5428 crew  miss_sly
pi_66401572
De vampier-boeken van Anne Rice, BM? Ik heb ze met plezier gelezen.
Leuk stuk ook, leuk om iets meer van je te weten. Die foto van Fons tussen de muzikanten is echt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66401635
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:11 schreef miss_sly het volgende:
De vampier-boeken van Anne Rice, BM? Ik heb ze met plezier gelezen.
Leuk stuk ook, leuk om iets meer van je te weten. Die foto van Fons tussen de muzikanten is echt
De vampierboeken heb ik eens gelezen uit de bieb, maar eigenlijk nog nooit tegengekomen om zelf te kopen. (in de tweedehandswinkels en kringloop iig niet). Wel haar heksenboeken en die zijn ook erg leuk.
  Moderator dinsdag 24 februari 2009 @ 11:23:03 #260
5428 crew  miss_sly
pi_66401953
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:13 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

De vampierboeken heb ik eens gelezen uit de bieb, maar eigenlijk nog nooit tegengekomen om zelf te kopen. (in de tweedehandswinkels en kringloop iig niet). Wel haar heksenboeken en die zijn ook erg leuk.
Misschien die heksenboeken eens proberen dan.
Ik vond de vampier-boeken erg mooi en het leek me na het lezen daarvan ook eigenlijk best wel leuk, vampier zijn
pi_66401974
Mooi verhaal BM!! En leuk Met foto's erbij
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66401994
La vita e Bella...

geweldige film en op het laatst janken.
mama van 3 kids!
pi_66402950
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:06 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat is nogal uiteenlopend bij mij. Ik hou erg van die France en italiaanse films in de genre van Toto, le héros en La vita e Bella... En verder kijk ik ook graag naar oude zo fout mogelijke zombiefilms.
De boeken hier in de kast gaan ook van Stephen Kings tot Anne Rice, Patrick Suskind en wat gekende verhalen zoals de klokkenluider, frankenstein, siske de rat, hannibal, ...
BM, ken je dan ook de DVD la Meglio Gioventu? Die is echt zooo mooi
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_66403052
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:51 schreef flowerbox het volgende:

[..]

BM, ken je dan ook de DVD la Meglio Gioventu? Die is echt zooo mooi
Neen, nog niet gezien, bedankt voor de tip.
pi_66406511
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:54 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Neen, nog niet gezien, bedankt voor de tip.
Was een serie op Rai Uno en gaat over twee broers vanaf de jaren zesitg (geloof ik) tot en met 2000.
Zit ook steeds een beetje Italiaanse historie in van die tijd. Echt leuk.
Maarre...je moet wel even de tijd nemen want hij duurt zes uur
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_66410588
Als je van Italiaanse films houdt dan heb ik ook nog een mooie, La Bella Maffia. Ik heb dat echt altijd een mooie film gevonden.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:25:19 #267
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66422470
Wat leuk om alle verhalen weer te lezen!
Ik heb bewust het stokje gegeven aan iemand die ik bijna niet kende, maar het is ook super om nieuwe dingen te lezen over mijn Fok-bekenden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_66423193
Sorry, mijn stokje moet nog even wachten.. er is iets tussen gekomen vandaag
pi_66439257
En toen kreeg ík het stokje..
Mijn echte naam is net zo mooi als die van Slaapmeisje Ik ben geboren en getogen in het Limburgse als oudste in een gezin met vier dochters. Mijn ouders zijn hard werkende mensen, waardoor bij ons thuis alles een beetje 'vanzelf' ging. Wij gingen naar school en werden volwassen, dit alles zonder veel echte problemen. Wij kwamen niets te kort en er was altijd iemand thuis als we uit school kwamen.

En toen was ik bijna volwassen..
Voor mijn studie Grafisch Vormgeven ging ik elke dag op en neer met de fiets-bus-trein-bus en dat was na 2 jaar wel welletjes. Ik wilde enorm graag weg uit de ons-kent-ons cultuur in het dorp en op mijn 20e ben ik in het Brabantse gaan wonen. Ik vond een leuke studentenkamer in een flat met 17 anderen en woonde vijf minuten lopen van school, wat een verademing!

In die tijd ging ik veel naar concerten en festivals. Van Osdorp Posse tot Tori Amos en de Red Hot Chili Peppers, en van Pukkelpop naar Werchter en Lowlands. Ik ging werkelijk overal naartoe en had zelfs 5 jaargangen Lowlands bandjes om mijn arm. Trots dat ik daarop was haha!

Via ICQ kwam ik mijn man tegen. Al chattend op mijn studentenkamer bouwden we een leuk contact op. Hij had al eens op een date aangedrongen, we woonden immers in dezelfde stad. Ik vond het veel te eng om ineens met iemand anders af te spreken, maar na een paar maanden lukte het dan toch. Drie maanden later woonden we samen, een jaar na de eerste afspraak werd ik ten huwelijk gevraagd en in 2002 zijn we getrouwd. Met op de achtergrond het nummer 'Somebody to Love' van Depeche Mode, kwamen we de huwelijkszaal binnen. We ondertekenden de trouwacte bij 'Love you to Death' van Type o Negative en als afsluiter van de ceremonie kozen we voor 'Silent Lucidity' van Queensryche.

Samen bezochten we vaak concerten, al heb ik daar de laatste jaren minder behoefte aan. We gaan wel steevast elk jaar naar Frank Boeijen. Wat krijg ik kippenvel van zijn muziek, van zijn teksten, zijn stem.. Het genre waar ik af en toe nog naar luister is erg uitgebreid. Enkele namen (for the record) Keith Caputo, Thindersticks, Tori Amos, the Doors, Joan Armatrading, Joni Mitchell en meer singer/songwriters. Een van de laatste concerten die ik echt geweldig vond was Alice Cooper in 013, Tilburg. Schitterend, die show!

De bioscoop is niet meer aan mij besteed. Een van de laatste films waarbij ik aanwezig was (ben na een kwartiertje gaan slapen, vond er geen drol aan!) was The Lord of the Ring. Films van Lars von Trier met 'The Idiots' en Breaking the Waves' als uitschieters kunnen mij meer boeien. Feel good movies als Amelie en Chocolat zijn ook favoriet! En niet te vergeten: Forrest Gump. Wat een topfilm! Als ik echt wil lachen kijk ik naar Meet the Fockers/Parents en the Big Lebowski. Films van Nederlandse bodem als Turks Fruit en De Tweeling zijn ook nog noemenswaardig. (Goh, toch nog een hele lijst.)

Na mijn studie heb ik met veel voldoening en plezier in de Grafische branche gewerkt. Ik gaf daarin vorm aan verschillende gedrukte media. In 2005 ging ik naar de Fotovakschool, raakte ik én mijn baan kwijt, én zwanger. Probeer dan maar een nieuwe vaste baan te vinden, met een dikke buik en 20 andere kandidaten. In 2006 werd zo naast onze Oudste ook een thuisblijfmoeder geboren. Twee jaar daarna nog een paar zware bevallingen: onze Jongste en mijn eigen bedrijf!

En dan nu, de vraag van Bass-Miss. Hoe doe ik het als WAHM (Working At Home Mam).
De keuze om niet meer (voor een baas) te gaan werken na de geboorte van de kinderen, is niet bewust zo gemaakt, maar zo gelopen. Het heeft lang geduurd voordat ik het hardop durfde te zeggen, maar ik ben er rete trots op dat ik mijn kinderen zelf de volledige zorg kan geven! Ik moet er nu niet aan denken ze naar een kinderdagverblijf te moeten brengen.

En toch.. toch kriebelde het. Toch wilde ik niet alleen maar Mamma zijn. In mijn hoofd had ik heel mijn carrière al klaar, het had alleen nog wat uitvoering nodig. Ik ben een enorme perfectionist en wilde de opzet van mijn bedrijf (mijn droom!) dan ook helemaal zelf doen. Naam registreren, logo ontwerpen en website bouwen.. Het heeft me heel wat bloed zweet en tranen gekost tussen de borstvoeding en poepluiers door, om het op deze manier voor elkaar te krijgen.

De kinderen gaan nog steeds niet naar een vaste opvang. Gelukkig kunnen ze vaak bij mijn schoonouders terecht en ik werk op zaterdagen, wanneer Pappa thuis is. Het ontwerpen van huisstijlen kan gelukkig prima thuis. Met het maken van (fotografie voor) geboortekaartjes is het soms lastig een planning te maken. Daarom ben ik nu voorzichtig in gesprek met een flexibele gastouder. Het nabewerken van de fotografie, acquisitie, het contact met klanten en de administratie gebeurt dan ook vooral in de avonduren. Soms tot ergernis van mijn man..

Mijn droom en doel is om een goedlopend bedrijf te hebben wanneer de kinderen naar school gaan. Het is momenteel keihard werken om enige naamsbekendheid te maken in de regio door de vele concurrenten, maar ik ben ervan overtuigd dat het me gaat lukken!

Ik zou graag het stokje door willen geven aan Lishe. Mijn vraag voor jou is:
Ben je je eigen moeder met andere ogen gaan zien, sinds je zelf moeder bent? En kijk je nu anders terug op je opvoeding, sinds je zelf mag opvoeden?

[ Bericht 8% gewijzigd door lcicle op 26-02-2009 08:39:00 ]
pi_66440085
leuk stukje Icicle!!
maar je zat dus nog op de fotovakschool toen je oudste kreeg? of was het versneld ofzo?

[ Bericht 4% gewijzigd door pinquit op 25-02-2009 13:00:13 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_66442054
Mooi stuk Icicle
  woensdag 25 februari 2009 @ 13:03:23 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66442231
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:47 schreef lcicle het volgende:
Het heeft lang geduurd voordat ik het hardop durfde te zeggen, maar ik ben er rete trots op dat ik mijn kinderen zelf de volledige zorg kan geven!
Zo, die mag je best wat harder zeggen hoor.
Joh, wat spannend van die gastouder! Dat wist ik nog niet. Ik ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen.
En qua films hebben we iig een overlap in smaak....
'Breaking the waves' wilde ik ook noemen, maar ik kreeg het niet in mijn stukje gepast. Zóóóóó'n mooie film. Ik heb hem denk ik wel 6x gezien en ik blijf erbij huilen.
En 'Turks Fruit' is mijn all time favourit.

Leuk stukje dame!
En leuk dat Lishe nu is!
pi_66446293
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:13 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

pas dat je uitkijkt met de nieuwere boeken. sinds ze erg gelovig is geworden zijn ze niet denderend leuk meer.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:42:24 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66448553
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien die heksenboeken eens proberen dan.
Ik vond de vampier-boeken erg mooi en het leek me na het lezen daarvan ook eigenlijk best wel leuk, vampier zijn
Ik deed vroegah een role playing game waarin ik vampier was . Toch was dat toen gezellig .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66449761
haha gezellig vampiertje spelen.

icicle, leuk om ook wat meer over jou te weten. ik snap je soms wat 'harde' kant (die tegelijkertijd je kwetsbare kant is) nu denk ik ook een beetje beter. al vind ik die niet helemaal te rijmen met je Frank Boeijen-smaak.
oja en ik vind 't een hele mooie nieuwe vraag!

[ Bericht 5% gewijzigd door bixister op 25-02-2009 21:04:16 ]
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:28:32 #276
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66450404
Oh! gelijk mijn Type O Negative CD weer afgestoft .

Leuke verhalen BM en Icicle! Leuk om mensen beter te leren kennen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:00:45 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_66451616
BM en icicle, mooie stukken! leuk leuk leuk!
BM, je moet denk ik echt weer wat met je muziek! en icicle, wat stoer zoals je je droom aan het verwezelijken bent!
stormy waters...
sailin'
pi_66455903
Icicle, petje af dat je een eigen bedrijf op hebt gestart met de kinderen thuis.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:30:08 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66456115
Leuk om te lezen Icicle!
pi_66456731
Mag ik Icicle uitroepen tot de mamma met tot nu toe de beste muzieksmaak?
Ale je huwelijksmuzek kan ik hier zo uit de kast trekken, evenals bijna al je concertbezoeken (Frank Boeien )

Petje af voor je loopbaanverandering trouwens. Weliswaar uit nood geboren, maar toch ondanks de beginsituatie met succes opgezet.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:56:58 #281
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66456939
Bix schrijft wat ik wilde schrijven. Ik had van te voren al bedacht of dat duidelijker zou worden. En ja, je vecht als een leeuwin voor je bestaan, en daar mag je ook best trots op zijn.
Lekker douchen!
pi_66457010
Prachtig stukje... en zo zie je maar hoe smaken ook binnen in een mens kunnen verschillen
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:10:59 #283
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66457505
En nu valt mij de eer te beurt...
Mijn naam is dus Lishe, zo'n beetje fonetisch mijn eigen, oerhollandse, naam. Ik werd 29 jaar geleden geboren in een dorp in Brabant. Het was ondenkbaar dat ik daar ooit weg zou gaan. Ik ben een ontzettend familiemens (al is dat wel een vreselijk woord) en heb graag mijn familie en vrienden om me heen.

Na mijn middelbare school ging ik naar het MBO Sociaal Cultureel Werk. (tussendoor nog een tussenstop op Mode en Kleding, helemaal niks voor mij!) 3 geweldigde jaren gehad, voor het eerst vond ik school en leren echt heel leuk. Ik mocht op mijn stageplaats blijven werken, dus het werk mocht mij ook wel. Buiten mijn werk was ik druk met toneel, ik begon de vooropleiding aan de Academie voor Drama in Eindhoven, regisseerde een kindertoneelvereniging, speelde zelf in een musical en speelde toneel.
Todat ik mijn lief 'tegenkwam'. Grappig dat Icicle mij het stokje gaf, net als haar leerde ik mijn Verloofde ook kennen via ICQ. Omdat hij mij na een maand of 3, we spraken elkaar sporadisch, vroeg hoe het met mijn haaienverzameling ging, vond ik hem in 1 klap erg leuk. Een afspraakje volgde. Het heen en weer reizen van Zwolle naar brabant vond ik vreselijk, dus ik trok al snel bij hem in. Toch weg uit brabant, maar een fijn appartement in de stad, een nieuwe toneelvereniging en een groot aanbod op werkgebied. Binnen een maand had ik werk, waar ik nu alweer ruim 6 jaar met veel plezier werk. Ik werk als jongerenwerkster, organiseer en begeleid activiteiten, en heb veel contact met de doelgroep. Sinds januari ga ik 1 weekend per maand met kinderen met gedragsstoornissen een weekend weg, en dat voelt echt als mijn roeping. Heerlijk vind ik het. Een nieuwe uitdaging.
Ik mis mijn familie en vrienden, vandaar ook dat we vrijwel elk weekend op en neer reizen. Druk en chaotisch. Soms wens ik rust daarin, en hopelijk ooit, over niet al te lang, wonen we gewoon weer in het brabantsche. Gelukkig woont Deliedje ondertussen ook hier, ze heeft verkering met een vriend van Lief. Ik vind dat heel fijn omdat zij tenminste echt begrijpt hoe het voelt.
Qua films, muziek en boeken ben ik geloof ik behoorlijk saai. Ik ben dol op drama's, huil met elke film mee. De laatste tijd genoot ik van 21 (over gokken), Vicky Cristina Barcelona vond ik saai en huilde tranen met tuiten bij the curious Case of Benjamin Button. Als ik een man was was ik smoor op Angelina Jolie en Carice van Houten. Ik lach me ziek om The Office US en ben dol op Topstylist. Ik lees chicklit, want makkelijk en even snel tussendoor. Af en toe een roman van mijn moeder voor mee op vakantie. Vaak een thriller van mijn zus en regelmatig een tijdschrift. Ik luister Acda en de Munnik en Racoon, vrouwenstemmen, en wil Trouwen van K3 op mijn bruiloft.
En buiten dit alles ben ik natuurlijk de moeder van 2 heerlijk meiden. Ze zijn totaal verschillend, geweldig om te zien. Na een loodzwaar jaar, eerst Lena ziek na haar geboorte, en daarna ikzelf, dankzij een onopgemerkte buitenbaarmoederlijke zwangerschap, voelt het eindelijk weer goed. Ik heb wallen van hier tot Tokio, snauw meer dan me lief is, maar ik ben wel gelukkig. De rest volgt dan vast ook weer.

En dan de vraag van Icicle: Ben je je eigen moeder met andere ogen gaan zien, sinds je zelf moeder bent? En kijk je nu anders terug op je opvoeding, sinds je zelf mag opvoeden?

Ik heb een schat van een moeder, ik vind haar een hele wijze vrouw. Haar oneliners zijn vaak hilarisch, maar ze heeft eigenlijk (bijna) altijd gelijk."As ge klein bent moette vanalles, en as ge 16 bent madde ineens niks mir. Deh vin ik onzin. " Mijn zus en ik zijn best vrij opgevoed. Alles mocht en kon, mits verantwoord. Mijn familie kwam bijna dagelijks bij elkaar over de vloer, dus ook bij mijn ooms en tantes was ik 'thuis'. In dat opzicht vind ik dat ik echt een heel fijne jeugd gehad heb, een stabiele basis, een heel warm nest. Ik hoop dat mijn dochters het ook zo voelen.
Toen ik 12 werd krijg mijn moeder haar eerste psychose, ik vond dat heel heftig, ging net naar de middelbare school en had ineens een moeder die wilde dat ik in de speeltuin speelde, me thuis wilde houden van school en beweerde dat ik geadopteerd was. Tot mijn 20e heeft ze vaker zulke periodes gehad. Ik ben lang heel kwaad op haar geweest, hoe kon ze. We hebben daar veel over gepraat, en pas nu, met mijn eigen dochters, begrijp ik dat het haar nog veel meer pijn gedaan moet hebben.
En nu ik erover nadenk ben ik met zoveel dingen blij. Ze heeft me geleerd te relativeren, je mag overal grappen over maken. Ze zorgt voor iedereen, zoveel dat ze er zelf soms onder lijdt. Zoveel dat ik soms boos op haar word. Zie ik wat ze deed om haar onmacht te compenseren. En dat zag ik allemaal niet toen ik nog geen kinderen had. Ik kijk niet echt anders terug op mijn opvoeding, ik zie alleen de verbanden en het waarom.

En dan nu mijn vraag aan de volgende. Ik wil 'm graag stellen aan de Buurvrouw. Een vrouw die in mijn ogen een fijn 'af' gezin heeft, een goede relatie, een huis en straks ook weer aan het werk. Ik moet altijd iets groots hebben om naar uit te kijken, maar op een gegeven moment zijn die dingen ook 'op'. Een zwangerschap, verhuizing, trouwen. Wat doe jij om 'Is dit het nou'? te voorkomen? Of heb je dat gevoel gewoon helemaal niet?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 20:12:18 #284
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66457552
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:12 schreef bixister het volgende:
icicle, leuk om ook wat meer over jou te weten. ik snap je soms wat 'harde' kant (die tegelijkertijd je kwetsbare kant is) nu denk ik ook een beetje beter. al vind ik die niet helemaal te rijmen met je Frank Boeijen-smaak.
* Macka66 zingt mee met FB: ...doe iets van tederheid, doe iets dat niemand begrijpt...
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66457758
Icicle en Lishe, wat een mooie stukjes ook weer.
Goed van je Icicle, hoe je naast moeder zijn gestaag werkt aan je eigen bedrijf.
Lishe, hoe herkenbaar, dat missen van je familie. En hele goede vraag aan de buurvrouw. Ben benieuwd naar haar stukje en antwoord.

Wat een geweldig topic is het toch.
pi_66457944
Wat mooi beschreven, Lishe.
En een heel goeie nieuwe vraag.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:35:15 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66458456
Idd een hele interessante vraag!

Ik vind het zo mooi om te lezen hoe je je zo thuis voelt in je werk!
pi_66458831
Leuk om te lezen Icicle! Ook over je keuzes, kan me indenken dat je zo happy bent
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66459009
Lishe, ook heel mooi om te lezen! Wat een leuk werk heb je trouwens
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:58:02 #290
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66459150
Lies Ik moet een traantje wegpinken bij je verhaal over je moeder
Lekker douchen!
pi_66459529
ik ook lishe, wat moet dat aangrijpend geweest zijn. voor alle partijen. heeft ze er na je 20e geen last meer van gehad?
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:11:53 #292
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66459635
Lishe, ik wist dat helemaal niet van je moeder.
Maar dat bespreek je ook niet zo makkelijk met 4 van de kleine monstertjes om je heen.
Het heeft jullie liefde voor elkaar duidelijk alleen maar sterker gemaakt. Mooi stukje.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:19:03 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66459907
Nou, daar ga ik dan. Ik ben dus Buuf, gezegend met een friese voornaam waar ik een beetje een haat-liefde verhouding mee had. Geboren daar waar de Rijn Lek wordt. In mijn leven al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak verhuisd en dan nu al 10 jaar in hetzelfde huis ergens op de grens van de drie noordelijke provincies.! (dat is echt uniek, ik ben echt 25 keer verhuisd)

Al in mijn vroege jeugd zijn mijn ouders gescheiden, en ondanks dat ze enorm hun best hebben gedaan heb ik daar een enorme knauw van opgelopen. Vaak het gevoel erbuiten te staan, of er nooit echt bij te horen. Ik ben nog steeds hard aan het werk om dit achter me te laten. En ik moet zeggen, het lukt me steeds makkelijker niet alvast voor een ander te denken dat ik niet de moeite waard ben. Wat een winst.
Ging met een atheneumadvies op zak naar de middelbare school maar kwam met matige resultaten op de mavo terecht. Een wereldtijd gehad omdat ik me niet echt hoefde in te zetten om toch goede resultaten te krijgen. Hierna de havo, en toen dus HBO-Verpleegkunde. Een geweldige opleiding, die ik in 4 jaar heb afgerond. Helaas in het laatste jaar overspannen geraakt en mijn vertrouwen in mijn kunnen als verpleegkundige was weg. Ook was er toen (12 jaar geleden ) geen baan te vinden hier in het noorden.

Ik ben toen via een uitzendburo bij een bank gaan werken waar ik 6 jaar met veel plezier in dienst ben geweest. Ondertussen getrouwd met mijn vriendje vanaf mijn 17e. dit jaar gaan we het omslagpunt halen, dat we net zo lang samen wonen als dat we bij onze ouders zijn geweest. Ik heb altijd gezegd dat ik rond mijn 30e aan kinderen wilde beginnen. Maar mede door dingen die ik gezien had op stage en een vermoeden van een zwangerschap (wat gewoon griep bleek ) wat best jammer was zijn we er meteen maar aan begonnen. Tot mijn grote verbazing en opluchting hebben we niet lang hoeven wachten. En nu dus 3 zonen. Ik ben echt helemaal blij met mijn gezin. Heb ook in mijn zwangerschap nooit een voorkeur gehad. Een meisje was leuk geweest maar ik vind jongens zo leuk En het is mooi zo. Heb altijd gedacht 4 kinderen te krijgen. Maar dit is precies de balans waar ik zo nu en dan nog de baas ben.

Films maak je me niet blij mee. Ik vind het vaak zo zonde van mijn tijd. Wel de Bridget Joneses, alles met Hugh Grant en andere luchtige feelgood movies.Laatste wat ik in de bios zag was Madagaskar 2. een aanrader. Mijn hubbie is gék op film en meestal kijkt hij terwijl ik met lappie op schoot in de buurt ben. Kneuterdekneuter.
Ik heb echt tijden álles gelezen. Van bijsluiters tot kranten en boeken naar reklamefolders. Gelukkig verhuisde ik dan net weer als ik de bieb uithad. Nu lees ik Stieg Larsson en Lisa Marklund. Ik heb nu weer meer dan 5 minuten achter elkaar tijd dus het lukt weer. Jaaaaaaaaren chicklit en tijdschriften gedaan omdat dat wel kan met een korte aandachtsspanne.
Muziek. In mijn jeugd enorm fan van Duran Duran geweest maar via mijn hubbie andere muziek ontdekt. Jaren naar Waldrock geweest. Geweldig. Rammstein, Type o Negative, Bad Religion, vind het nog steeds heerlijk. Maar ook via mijn kinderen nu Coldplay ontdekt. Maar ook The beatles, crowded house en the Cure luister ik nog vaak. Divers dus. Bram Vermeulen zingt altijd recht in mijn hart. Dat luister ik dus zelden want huilen.

Dan nu de vraag van Lishe. Wat ik doe om "is dit alles" te voorkomen.... Tja geen idee. Het is immers ook gewoon zoals het is. Heb wel moeite met het goed genoeg te vinden. Heb zo'n bewijsdrang. Dat een beetje moederen en poetsen nooit goed genoeg kan zijn. Ik vind het heel fijn om wat ouder te worden, en daardoor ook iets relaxter. Maar ik zie nog zoveel dingen voor me. Een eigen bedrijf wellicht, misschien eens wat reizen. Maar ook nog een opleiding. Ben nog best jong. En ik krijg nu gewoon weer meer tijd. En wij zijn nog echt aan het opbouwen.Het huis is wel leuk, maar er staan nog 11de hands meubels in. DE carrieres moeten nog van de grond komen zeg maar. Straks lekker wat voor mijzelf, contact met collega's en eens niet alleen maar "de moeder van" Dat het huishouden, datgene wat ik het slechtse kan, nu mijn core business is vind ik echt heel deprimerend. Dus ik doe van alles, Bij voorkeur Fok!ken om dat te vermijden. Ik ben ook een enorme bemoeimoeder trouwens. Voorzitter van de ouderraad, heb net zo lang lopen zeuren tot er beleid voor kinderen kwam die wel wat extra's aankunnen. En tja, volgend jaar gaat de middelbare school zich aandienen. En de puberteit.Lijkt me ook een leuke uitdaging.

Pffff. Sorry voor de lap. Beetje breedsprakig geloof ik.

Mijn vraag is voor ET. Ik vond het echt al heel lastig om "mijzelf"te bewaren toen de kinderen kleiner waren. De jouwe zitten dichter op elkaar en het lijkt me echt slopend! Wat doe jij om nog iets van jezelf terug te zien in de dag (als volwassene zeg maar)?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:21:48 #294
190853 RockabeIIa
pi_66459994
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:58 schreef sjak het volgende:
Lies Ik moet een traantje wegpinken bij je verhaal over je moeder
Dat had ik ook... Toch zeer liefdevol geschreven. Bijzondere dame, die Lishe
pi_66460165
Jee, wat een mooie stukken weer van Icicle, Lishe en de Buurvrouw. Zo leuk om al die verhalen te lezen.
Icicle en Buurvrouw, komen dicht bij mijn muzieksmaak in de buurt. Leuk!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66460207
ooh buuv, ook alweer zo'n mooi en open relaas.
en dat met Bram Vermeulen heb ik precies zo... mooi he!
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:33:12 #297
24188 Belana
kloon van belana
pi_66460430
Lishe en Buuf, dat doen jullie even snel zeg
Lishe, jeetje zeg, wat moeilijk moet dat zijn geweest...
Buuf, ik vind jou een heel waardevol mens
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 21:39:54 #298
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66460679
Icicle Icicle where are you going?

Lishe en buurvrouw mooie verhalen en ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van ET
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:42:51 #299
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66460781
Wat zijn jullie een lieve schatten. Nu moet ik ook even de tranen lossen hoor.
Bix, nee, het gaat nu al een hele tijd goed. Ik vond het heel knap dat ze bleef staan tijdens ons afgelopen jaar. Ze heeft goede medicijnen en volgens mij helpt het dat wij niet meer thuis wonen. Het was inderdaad heel heftig, heb bakken vol anecdotes, grappige, verdrietige en gruwelijke. Maar we kunnen er altijd over praten, en dat helpt. Ik ben heel bang geweest dat het mij ook zou overkomen, maar dat gevoel heb ik heel lang niet meer gehad. Mijn zus wel. Ik hoop dat het haar ook nooit gebeurt. En dat het bij mijn moeder ook nooit meer zover komt. Ik wil niet dat Luuke en Lena dat zien.

Buuf, wat snel! Een fijn antwoord, dat geeft moed. En je hebt gelijk, er staat altijd wel wat op het programma. (Ik was echt bang dat na het trouwen mijn kleinkinderen het eerstvolgende zouden zijn. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')