quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:53 schreef Rabieluh het volgende:
Algenprobleem hier blijft ook aanwezig, maar ben nog geen week bezig met plantenvoeding + easycarbo toevoegen, dus ik blijf geduldig...
quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:00 schreef Messina het volgende:
[..]
De tijd geven inderdaad. Helaas zijn er geen wondermiddeltjes die al je problemen in één keer magisch oplossen
Als 'ie heel aankomt is het een prima bak!quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
http://www.zooplus.nl/sho(...)aria_110_180l/131249 dit is wel een goede bak toch?
Laat hem niet opsturen. Wou naar zoiets gelijks in de winkel gaan zoeken :-)quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Als 'ie heel aankomt is het een prima bak!
Niet moeders mooiste, maar dat is mijn mening![]()
Ik vind die kappen van Jewel sowieso maar gammele dingetjes.
ik wil een 110 liter bak:-) vind het nogal een prijsverschil trouwens. 155 voor een 80 liter en 124 euro voor een 110 liter :-)quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:00 schreef Lolaatje het volgende:
Weet niet wat je wilt besteden, maar bij Pets Place heb je een Ferplast Dubai 80 voor 155 euro. Voordeel daarvan vind ik het losse interne filter en de mooiere kap. Maar het is maar net of je dat wat uitmaakt.
80 staat voor de cm, hij is 125 liter.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
ik wil een 110 liter bak:-) vind het nogal een prijsverschil trouwens. 155 voor een 80 liter en 124 euro voor een 110 liter :-)
O sorry ik zal het even overleggen hier. Thanx voor de tip.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:00 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
80 staat voor de cm, hij is 125 liter.
Gisteren mijn licht terug gezet naar 10 uur. Kijken of dat wat uit haalt. Of zou meer nog beter zijn? Wordt wel een erg groot verschil ben ik bang.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:34 schreef firefly90 het volgende:
[..]
nu terugzetten heeft nog wel zin en zou ik zeker doen als de lamp 12uur aan staat.
normale tijd van verlichting is starten met 8uur. en dit opbouwen naar een uur of 10.
12uur is vrij lang voor een normale bak.
ik heb in het begin precies dezelfde fout gemaakt. verlichting terugzetten was bij mij wel de oplossing. en niet te snel weer verhogen. eerst wachten totdat de alg duidelijk minder is anders komt het net zo hard weer terug.
een andere methode om snel van de algen af te komen is om de bak helemaal in te pakken met vuilniszakken en de lamp uit voor een paar dagen. werkt niet voor alle soorten alg maar valt te proberen.
easycarbo ben ik wat minder bekend mee. het wordt soms aangeraden bij alg, maar het kan idd ook weer alg veroorzaken. probeer anders eens ene halve dosis.
geef je verder ook nog plantenvoeding?
ok dan gaan we terug naar 8 uur licht voorlopig.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:59 schreef Twinky het volgende:
Nog minder licht juist, 8u is goed genoeg. Ik heb een 'middagpauze' waar het licht uit is, dat helpt ook zeker.
Daglicht is supergoed voor algen, houden ze van. Is er een manier waarop je je aquarium af kunt schermen?
Zijn ze al geclaimd door iemand?quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iemand toevallig interesse in een GRATIS plant (ex verzendkostenwant die neem ik niet op me)..
Javavaren heb ik hier 2 grote bossen van, en die gaan binnenkort kort geknipt worden, dus vandaar de vraag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Is dat nou een Sewelia met een Cory?quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:12 schreef Rabieluh het volgende:
Normaal hebben ze wel eens wat schermutselingen waarbij ze elkaar ff najagen, maar wat ik hier nou van moet vinden...
Iig wel een Sewelia (ik dacht altijd dat 't een Beauforti Leveretti was maar die lijken verdacht veel op elkaar), de ander ben ik dus vergeten wat het precies is.quote:
ik zou zeggen nu eerst een week terug naar 10 en pas volgende week terug naar 8 en hou dat een paar weken vol. en pas als alles weer rustig is heel langzaam opbouwen naar 10uur.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:56 schreef Komakie het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Gisteren mijn licht terug gezet naar 10 uur. Kijken of dat wat uit haalt. Of zou meer nog beter zijn? Wordt wel een erg groot verschil ben ik bang.
Maakt het trouwens nog uit of je het overdag of s'avonds doet? Als je hem s'avonds eerder uit zet heb je helemaal geen licht en overdag komt er natuurlijk wel een beetje daglicht bij. Hij staat niet in de zon dus dat is geen probleem, maar toch.
Ik heb altijd begrepen dat de bak helemaal inpakken niet een goed idee is omdat het ook niet goed is voor de rest van je bak.
Ik gebruik ook profito voor mijn plantjes. Easycarbo ga ik dan de aanbevolen dagelijkse dosering om de 2 dagen doen ofzo. Het is maar 2ml dus veel minder krijg ik al niet in het meetbakje
Zeg dat nog eens? verzendkosten van 20 euro; hoe bedoel je genaaid worden?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:33 schreef paarse_paashaas het volgende:
Of als je niet genaaid wil worden qua prijs,
http://www.wildkamp.nl/wi(...)-zak-25-kg_pr_745090
Vies als in smerigheid, of vies als in kalk?quote:Op zondag 6 mei 2012 01:09 schreef Rabieluh het volgende:
Aquarium gekocht voor een krat pils, 100x50x40.
Hij is wel erg vies, wat is een goeie manier om schoon te maken, soda in oplossen en met een zachte borstel tekeer gaan?
je kan ook gewoon afhalenquote:Op zondag 6 mei 2012 14:17 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Zeg dat nog eens? verzendkosten van 20 euro; hoe bedoel je genaaid worden?
Of je gaat er gewoon langs.......quote:Op zondag 6 mei 2012 14:17 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Schijnbaar veel groene dode algen maar ik verwacht ook kalk. Heb de bak namelijk alleen op een foto'tje gezien. Vriend van me kwam opeens hiermee aanzetten en volgens hem is hij behoorlijk goor.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Vies als in smerigheid, of vies als in kalk?
Ik doe elke week 1x easycarbo en profito..quote:Op zondag 6 mei 2012 18:06 schreef ShaoliN het volgende:
Wat doen jullie qua planten voeding?
Ik heb bij mijn aquarium Tetraplant Plantamin gekregen en Flora daydrops. De daydrops gebruik ik nu dus dagelijks. Is het verstandig om de Plantamin ook te gebruiken, en met wat voor regelmaat adviseren jullie?
't is geen internetshop, zoiets heet een winkel, daar haal je gewoon fysiek je spullen op.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:17 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
bij easycarbo is het juist belangrijk dat dit dagelijks word toegevoegd. het liefst sochtends net voordat het licht aangaat zodat de planten de gehele verlichtingstijd de easycarbo kunnen opnemen.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:02 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik doe elke week 1x easycarbo en profito..
Dus niet elke dag zoals staat aangeschreven...
mooi dat de bak zo makkelijk schoon te krijgen was. dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt (frusterend!!)quote:Op zondag 6 mei 2012 23:50 schreef Rabieluh het volgende:
Vanmiddag de bak van zeeland naar Breda gereden, wat een enorm ding zeg. Viel enorm mee hoe vies hij was trouwens, de algen kon je zo wegvegen met een zacht sponsje en van kalkaanslag is nauwelijks sprake behalve aan de buitenkant waar de kap afsluit.
Moet nu ff een goed plannetje maken wat ik allemaal ga doen, zit met zoveel ideeën tegelijk, nieuwe lampen bestellen, zelf achterwand maken of een kant en klare bestellen, hoe ga ik m'n vissen overzetten, hoe ga ik m'n vissenbestand uitbreiden (en ook, hoe ga ik alles financieren).
En wat voor bodem, voedingsbodem wel/niet, welke kleur, wat voor planten, TOO MUCH.
Ben zelf helemaal fan van akwaline, goedkoper dan back to nature en nog mooier ook. Maarja dan praat je niet meer over een achterwandje van 30 euro maar het 5 dubbele.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:23 schreef Rabieluh het volgende:
Heb de afgelopen dagen zoveel dingen opgezocht voor m'n nieuwe aquarium dat ik door de bomen het bos ff niet meer zie...
Iemand nog tips voor me qua achterwand? Zat eerst te denken aan zelf te klussen met piepschuim en tegellijm ed maar toch maar besloten om een kant en klare achterwand te kopen. Die van Juwel is wel mooi maar 31 euro per stuk (bij de Hornbach)...dat moet goedkoper kunnen. Iemand een idee?
Ja alleen jammer dat die fysieke winkel niet fysiek in de buurt zit van mij en ik geen zin heb om 2+ uur te reizen voor wat zand.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:32 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
't is geen internetshop, zoiets heet een winkel, daar haal je gewoon fysiek je spullen op.
Ik had het water zaterdag 50% ververst toen ik er nieuw grind in had zitten.quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:12 schreef firefly90 het volgende:
heb je het water al ververst? zo niet direct 50% verversen.
je hebt dus geen luchtpompje om in je bak te hangen? je had toch zo'n bubbelwall gemaakt?
anders zou je als tijdelijke oplossing de uitstroom van je filter zo hangen dat de uitstroom boven het wateroppervlakte zit. dat zorgt ook voor extra zuurstof.
heb je het water al getest? met een teststripje of druppeltest??
zo niet morgen ff met wat water langs de winkel, kan je direct een zuurstofpompje kopen.
dat zwarte zand wat is dat voor soort zand? geschikt voor het aquarium?
ornamenten zijn dat toevallig van die witte dingen? voor de zekerheid eruit halen.
Qua zuurstof bedoel je ?quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:26 schreef Twinky het volgende:
je kunt er ook nog een berg waterpest ofzo ingooien. Ik heb zelf gemerkt dat dat ook veel verschil kan maken.
Wtf? Een nitrietgehalte van 2 is al dodelijk voor vissen. Ik hoop dat je nitraat bedoelde, anders zou ik rap gaan verversen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:36 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Initriet was 7,6 geloof ik, iets te hoog,
Uh ja dat bedoel ik, excuses.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wtf? Een nitrietgehalte van 2 is al dodelijk voor vissen. Ik hoop dat je nitraat bedoelde, anders zou ik rap gaan verversen.
als je zonder duidelijke rede een dode vis aantreft altijd opnieuw verversen! ookal is je laatste verversing een paar dagen daarvoor geweest. hiermee verdun je namelijk de mogelijke gifstoffen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:36 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik had het water zaterdag 50% ververst toen ik er nieuw grind in had zitten.
Had een bubblewall, maar die bruisstenen waren beide afgebroken
Water is getest, nitriet was 7,6 geloof ik, iets te hoog, PH en hardheid was 7 geloof ik.
Volgens het tuincentrum was dat in orde.
Het zand is gewoon voor het aquarium, was zelfs van het zelfde merk als dat vorige witte zand.
Maar net een nieuw stuk luchtslang en bruissteentje gehaald, en ook direct 4 mooie plantjes gehaald
Ook bacteriën gehaald, waarschijnlijk zijn die allemaal weggegaan toen ik al het grind vervangen heb.
Beetje onduidelijke foto, maar de vissen doen weer normaal, en het ziet er mooi uit zo toch?
[ afbeelding ]
Hodver das kut zeg, nu snel nieuw aquarium fixen? Of heb je nog reserve staan?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:12 schreef AchJa het volgende:
Kut, aquarium lek...![]()
Gisteren de bovenplank van de kast helemaal uitgezet door het vocht, dacht eerst nog dat het kwam door vochtophoping na lange tijd. Had nog een stuk trespa liggen en daar een nieuwe bovenplank van gemaakt. Aquarium weer op zijn plaats en zie net dat alles weer nat is...
Morgen maar ff een nieuwe halen, het is gelukkig maar een 60 liter bakje dus niet schokkend duur. Maar ja, weer een hoop werk...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hodver das kut zeg, nu snel nieuw aquarium fixen? Of heb je nog reserve staan?
Thanx, ben al lang blij dat ik er nu net in mijn vrije week achter kom, heb dus ff alle tijd. Vrijdag moet ik voor een week naar Noorwegen. Kan het gelukkig nog voor die tijd herstellen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Pff wel klote als dat gebeurd zeg..
Sterkte!
Ik zie alleen maar plantjes...quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:10 schreef Twinky het volgende:
[ afbeelding ]
Familiefoto
Sebastien links, Anne-Marie rechtsachter en een baby vooraan in het midden.
Sebastien (de paps) zit links tegen het glasquote:
quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:10 schreef Twinky het volgende:
[ afbeelding ]
Familiefoto
Sebastien links, Anne-Marie rechtsachter en een baby vooraan in het midden.
Nee nog nooit! Wel dat van 1x plantenvoeding de hele bak vol alg zat maar niet dat ze er dood van gaan!quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:43 schreef ShaoliN het volgende:
Ik heb gisteren mijn planten voeding gegeven, en nu lijken ze spontaan allemaal de geest te geven. Iemand dat wel eens meegemaakt?
Ik heb profito en Easylife carb gebruikt in een 125 liter bak. Het was er 1 die echt levenloos was. Ik heb de dode blaadjes eruit gehaald, en 20% water ververst. Het lijkt nu alweer een stuk beter.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het kan wel..
Dat heb ik es gehad met een Vallisneria. Die ging met Sera Florena gewoon binnen een dag kapot. Halve collectie aan Vallisneria weg.. En met Profito groeide ze al een tierelier.
Dus het is mogelijk..
Maar wat heb je gebruikt, en hoeveel, en hoe groot is je bak?
Is het bij alle planten te zien, of slechts bij 1?
Ik heb dat wel gehad bij planten die penseelalg hadden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:43 schreef ShaoliN het volgende:
Ik heb gisteren mijn planten voeding gegeven, en nu lijken ze spontaan allemaal de geest te geven. Iemand dat wel eens meegemaakt?
De plantenvoeding is nieuw. Als het niet gaat zal inderdaad de plant maar vervangen worden.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 07:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Is de plant of je plantenvoeding nieuw?
Sommige planten moeten er gewoon even aan wennen.. En voor sommige planten zou je wellicht een vervanger moeten zoeken als het echt niet goed samen gaat.
Dat zou ook nog wel eens het probleem kunnen wezen. Heb 1 plant die hier wel iets last van lijkt te hebben.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb dat wel gehad bij planten die penseelalg hadden.
De plantenvoeding heeft effect op de penseelalg (dood het) en daar kan de gastheer (de plant) niet tegen, dus die legt het loodje dan.
Ik weet het niet zeker. Mijn tetra's schieten heel snel even naar het oppervlak en duiken dan weer naar beneden. Ze eten erg graag, dus kan ook zijn dat ze resten zoeken. Ze lijken het iig minder als ik wat bubbels door het aquarium jaag.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
ShaoliN, teststrips zijn erg onnauwkeurig.. Maar gaan je vissen dan echt lucht lopen happen aan de oppervlakte? Want dan zou ik het filter toch eens nakijken of er wel stroming is (dat zorgt ook voor zuurstof in de bak)
Met elke toevoeging aan het water doe je iets de met de water samenstelling. Maar met Profito en EasyCarbo zou je eigenlijk hooguit heel veel alg kunnen veroorzaken, of je moet ineens je hele fles EasyCarbo erin mikken.. Dat vinden vissen ook niet grappig.
Twinky, das leuk om te horen
Als ik zo lees lusten die zowel insecten als kleine vissen. Wat me ook lichtelijk doet vrezen voor eventueel aanwezige schaaldieren.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:47 schreef senesta het volgende:
Wij hebben gisteren een klein bakje voor dochterlief gekocht, het is een bakje van 60 bij 30 en ze wil er heel erg graag een paar axolotl in hebben. We moeten nog even kijken wat ernaast nog voor beestjes in kunnen, ik hoorde dat dwerggarnaaltjes goed ging en macropodus opercalis.
Ik ga even terug lezen voor goede tips
Ik vind de OP echt super van dit topic
Ja, ze eten ze op he?quote:Op maandag 21 mei 2012 20:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als ik zo lees lusten die zowel insecten als kleine vissen. Wat me ook lichtelijk doet vrezen voor eventueel aanwezige schaaldieren.
2 maanden is best lang! Drie weken is normaler. Misschien is het dus al de tweede lichting, of heeft ze een miskraam gehad.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:48 schreef Caithlinn het volgende:
Vraag, misschien weet hier iemand wat er aan de hand is.
In mijn aquarium zitten 2 mexicaanse dwergkreeftjes en een van die twee kreeftjes draagt eitjes. Al behoorlijk lang (2 maanden ofzo). Vandaag zag ik dat kreeftje opeens hele spastische bewegingen maken, ze kromt haar staart telkens en springt langs de ruit, dan krabbelt ze weer naar achter. Heel vaag, normaal is ze echt heel rustig. Nou zag ik ook dat die eitjes allemaal zwarte puntjes hebben. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Bij voorbaat dank voor de moeite.
Dat zou best kunnen want ze heeft zich een hele tijd verstopt... Maar nu zie ik haar alweer een paar dagen rondscharrelen. En het lijkt nu wel alsof ze aan t dansen is, is dat normaal als ze eitjes dragen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:04 schreef Twinky het volgende:
[..]
2 maanden is best lang! Drie weken is normaler. Misschien is het dus al de tweede lichting, of heeft ze een miskraam gehad.
De zwarte puntjes zijn oogjesdus waarschijnlijk heb je binnenkort jonkies!
Dansen? Ze wappert met haar pootjes de eitjes vers water toe, en de mijne is ook altijd wel moeilijk aan het doen omdat ze vooral haar staart krom wil houden omdat ze de eitjes wil beschermen en dan is het zo irritant met botsen enzo. En vrouwtjes zijn volgens mij sowieso wat meer schrikachtig en minder aanvallend dan mannetjes!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:07 schreef Caithlinn het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen want ze heeft zich een hele tijd verstopt... Maar nu zie ik haar alweer een paar dagen rondscharrelen. En het lijkt nu wel alsof ze aan t dansen is, is dat normaal als ze eitjes dragen?
quote:Op maandag 28 mei 2012 17:11 schreef Twinky het volgende:
Hallo ik ben Anne-Marie en ik kan mijn pootjes niet bij elkaar houden!
ja he, ze groeien echt als kool! die kleine is denk ik ong. 0,7 mm, de grote al meer dan 2,5cm!quote:Op maandag 28 mei 2012 17:56 schreef LovelyLady het volgende:
Tof Twinky![]()
wat een verschil zeg tussen 2 en 5 weken oud
*Proest* Ik verslikte me even toen ik moest lachenquote:Op maandag 28 mei 2012 17:11 schreef Twinky het volgende:
Hallo ik ben Anne-Marie en ik kan mijn pootjes niet bij elkaar houden!
Ohhh die ga ik volgen, ben erg benieuwd!quote:Op zondag 3 juni 2012 12:03 schreef Aloria het volgende:
Dit wordt mijn nieuwe speeltje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ga mijn red sea max ombouwen tot een nature scape aquarium![]()
![]()
![]()
![]()
meer info
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php?/topic/15/8451.html
Corydorasbaby'squote:Op maandag 4 juni 2012 17:06 schreef Messina het volgende:
[..]
Ohhh die ga ik volgen, ben erg benieuwd!
[ afbeelding ]
Corydoras jongen, 2 dagen oud.
Ze zijn inmiddels drie dagen en hebben net versgekweekte Artemia gehad. Allemaal oranje buikjes nu, erg grappig om te zien, maar helaas niet op de foto te krijgen
Heb je er eigenlijk al een paar van de hand kunnen doen?quote:Op zondag 3 juni 2012 11:06 schreef Twinky het volgende:
Zijn er misschien mensen hier die nakweek willen van Anne-Marie en Sebastien?
http://link.marktplaats.nl/565566676
Mijn hemel, hoeveel zijn dat er wel niet?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:58 schreef Twinky het volgende:
Wat een poepies!!
Hier ook babies. Damn, ik zit hier echt met een grijns van oor tot oor, vind het zo prachtig allemaal!
[ afbeelding ]
Kijk eens Twinky, dit zijn mijn babies:
[ afbeelding ]
en even knuffelen!
[ afbeelding ]
nee, behalve 1 naar mijn nichtje. Ik had gehoopt dat het sneller zou gaan, De eerste junior mist al een klauwtje (wat ik heb gezien is het een mannetje, en ik zag Sebastien al een beetje gemeen doen, dat is me toch een alphakreeftje!)...quote:Op maandag 4 juni 2012 20:18 schreef Messina het volgende:
Heb je er eigenlijk al een paar van de hand kunnen doen?
VEEL!!! ik denk wel 20+!quote:Mijn hemel, hoeveel zijn dat er wel niet?
Ik moet zeggen dat Anne-Marie echt een model is. Ze komt vlak langs het glas, lijkt het licht op te zoeken en gaat er echt voor zitten om me een foto te laten maken. Daarnaast is ze groot, en redelijk traag (zeker met zo'n tros onder haar buik) dus is het wat makkelijker.quote:Jouw foto's zijn inderdaad prachtig. Ik heb inmiddels de macrostand op de camera ontdekt, maar ik heb er niet het geduld voor om tijden te wachten op die ene perfecte foto. Doe ik met de honden wel, maar niet met de vissen
Toch gek, ze zijn zo mooiquote:Op maandag 4 juni 2012 20:37 schreef Twinky het volgende:
[..]
nee, behalve 1 naar mijn nichtje. Ik had gehoopt dat het sneller zou gaan, De eerste junior mist al een klauwtje (wat ik heb gezien is het een mannetje, en ik zag Sebastien al een beetje gemeen doen, dat is me toch een alphakreeftje!)...
ik ga morgen even langs een dierenwinkel hier of ze otocinclus hebben, en meteen even vragen of die interesse hebben. Als het zo doorgaat kan ik ze elke maand minstens een stuk of 8 brengendubbel zoveel als ik een nog wat dochters houd voor Sebas
[..]
Dit is dus de reden dat ik geen kreeftjes wilquote:VEEL!!! ik denk wel 20+!
Maar ik moet zeggen, van de tweede lichting (die ook echt onzettend zwart getrost was) zie ik er niet heel veel meer, kan ook dat ze zich goed verstoppen maar er wandelen een stuk of zes best flinke happertjes rond waar ze tegenop moeten boxen.
[..]
Ik vind grote Anne-Marie echt prachtig om te zien. ^^quote:Ik moet zeggen dat Anne-Marie echt een model is. Ze komt vlak langs het glas, lijkt het licht op te zoeken en gaat er echt voor zitten om me een foto te laten maken. Daarnaast is ze groot, en redelijk traag (zeker met zo'n tros onder haar buik) dus is het wat makkelijker.
Foto's van de rest is niet makkelijk, zeker niet van snelbewegende garnalen, visjes en babykreeftjes.
En uhm... mijn bakjes zijn echt even mijn thuiskom-momentje elke dag. Jas ophangen, even kroelen met Mozes(waar ik ook duizend foto's en filmpjes van heb) en dan meestal mijn beestjes voeren. En dan komen ze allemaal tevoorschijn en loop ik de hele tijd naar allebei de kanten om te kijken en te wachten op Anne-Marie tot ze er is
en de camera ligt binnen handbereik en dan zit je zo een half uur te turen
Ohhh mooi! Ik vind blauwig licht sowieso prachtigquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:15 schreef Aloria het volgende:
2 nieuwe scapes
[ http://img40.imageshack.us/img40/4803/redseamax002.jpg (copy/paste deze link) ]
Bij deze setup kan ik alles een beetje naar voren schuiven zodat er op de kale plek in het hout, stengelplanten er achter kunnen groeien.
Zij aanzicht
[ http://img814.imageshack.us/img814/20/redseamax003.jpg (copy/paste deze link) ]
Bij deze heb ik het gat opgevult met de kleine tak
[ http://img560.imageshack.us/img560/563/redseamax005.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img850.imageshack.us/img850/7674/redseamax006.jpg (copy/paste deze link) ]
Hja of toch de setup maar kompleet anders neerzetten pff de keuzes...
( of zie de link van boven voor de foto's zucht )
als iemand nog meer geintresseerd is in de pro flora van min bovenste topic hij is 180 euro op marktplaats inplaats van 400 euro overal in elke winkel !!!! Zoek op co2 boxtel. Hij heeft er nog 9 unieke kans dus.
5 euro? Ik weet het niet, normale Texaantjes kosten 3 maar deze zijn wel bijzonder, ondanks dat ze fokken als mallen...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:59 schreef Messina het volgende:
Toch gek, ze zijn zo mooi
Is de prijs niet aan de hoge kant? Note: Ik heb nul verstand van kreeftjes. Nul!
wat is LFS? ik ga zometeen even naar de dierenwinkel, mijn water laten testen en algenetertjes kopen, en zal dan even vragen of ze interesse hebben!quote:Mijn LFS neemt altijd m'n visjes over waar ik mee blijf zitten, dat is erg fijn. Nu heb ik geen guppen die maar blijven fokken, dat scheelt.
Misschien krijg je d'r geen geld voor, maar ruilen ze (dat doet mijn LFS bijv.) voor andere vissen, of fijne middeltjes (easylife, esha, etc)
nouja, het is twee of drie keer gebeurd bij de ringbandjes, daarna niet meer. En de brigittae slapen redelijk laag en daar gebeurt het niet bij. Het valt dus wel mee!quote:Dit is dus de reden dat ik geen kreeftjes wilIk heb alleen maar vriendelijke vissen en zit niet te wachten op happen uit staarten
![]()
Zeker m'n corydorassen zijn zo dom als 't achterend van een varken en zouden pas vluchten als 't te laat is
Nee, ze herkennen me niet, denk ik. Al zou het wel kunnen dat ze dat doen, want Anne-Marie showt zichzelf wel alleen als ik er alleen ben (wat meestal wel zo is).quote:Ik vind grote Anne-Marie echt prachtig om te zien. ^^
Herkennen ze je ook? Klinkt als een stomme vraag misschien, maar mijn borstelneuzen (M&V) blijven gewoon liggen als mijn man, mijn zoon of ik voor het glas staan. Als een vreemde voor het glas staat schieten ze weg hun verstopplekken in. Jammer, want ik vind ze zoooo mooi en wil ze zoooo graag showen
artemia's zijn ook lief en schattigquote:Ohhh mooi! Ik vind blauwig licht sowieso prachtig![]()
Hier een (niet zo geweldig scherpe) foto van oranje artemia buikjes:
[ afbeelding ]
En gister gekocht voor een prikkie, wordt hun nieuwe onderkomen zodra ze uit het accubakje groeien:
[ afbeelding ]
Canon Ixus 95 ISquote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:26 schreef LovelyLady het volgende:
Twinky? Er wordt hier gevraagd wat voor camera je hebt
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:30 schreef Twinky het volgende:
[..]
Canon Ixus 95 IS
en een redelijk goed inschattingsvermogen qua scherpte. De camera (op Macro-stand) heeft moeite om precies scherp te stellen waar je het wil hebben, maar dan schuif ik gewoon een cm naar achter ofzo.
Mijn bakkie zit zonder inhoudt op 130 liter waarvan 110 liter als "aquarium" wordt gebruikt, de rest is het filter. Nu ik 20L kattegrind als bodem heb + hout, hja denk dat ik zo'n 100 liter heb. Dan kom ik met 500 gram co2 toch wel een eindquote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Opzich een leuke set, alleen een 500grams fles.. Zeker met aquarium vanaf zo'n 400liter moet je eigenlijk minimaal een 2kg willen hebben. Anders blijf je naar de winkel aan het rennen.
Als je een 2kg fles koopt moet je denken aan een 120 euro ongeveer, en hervullen bij aquazaak 19euro.
Een 10kg fles huren bij de slijter kost hier borg 150, en hervullen 30 euro.
Ziet er mooi uit! Geinig ook dat witte zandstukje naast het zwarte grind. Heb ik ook ooit gedaan, bleef niet lang mooi.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:15 schreef Rabieluh het volgende:
Wat een productieve beesten allemaal zeg. M'n waaierhandgarnaal heeft ook constant eitjes, maar die kunnen helaas alleen in brak water tot wasdom komen.
[ afbeelding ]
Hier m'n nieuwe aquarium trouwens, moeten nog wat drijfplanten bij komen en alles moet uiteraard nog een beetje groeien.
LFS is Local Fish Shopquote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:11 schreef Twinky het volgende:
[..]
5 euro? Ik weet het niet, normale Texaantjes kosten 3 maar deze zijn wel bijzonder, ondanks dat ze fokken als mallen...
[..]
wat is LFS? ik ga zometeen even naar de dierenwinkel, mijn water laten testen en algenetertjes kopen, en zal dan even vragen of ze interesse hebben!
[..]
nouja, het is twee of drie keer gebeurd bij de ringbandjes, daarna niet meer. En de brigittae slapen redelijk laag en daar gebeurt het niet bij. Het valt dus wel mee!
[..]
Nee, ze herkennen me niet, denk ik. Al zou het wel kunnen dat ze dat doen, want Anne-Marie showt zichzelf wel alleen als ik er alleen ben (wat meestal wel zo is).
En als ik voor het raam sta doet Sebas even zijn gevaarlijke truc (pootjes omhoog, beetje dreigen), wat de kinders nu ook steeds meer doen. Heel stoer en schattigze reageren dus wel echt op je! Maar dat doen ze bij andere mensen ook...
[..]
artemia's zijn ook lief en schattig
Dan zijn het niet de echte japonica's oftewel amano garnaal. Want die kweken namelijk op zout waterquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:57 schreef jroz het volgende:
Echter die Mini Japonica's... Wat een konijnen zijn dat. Ik vind dat dit er nu wel erg veel zijn.
Jup het tompoes foetsie bah, maar het water is op dit moment nog bruinig, heb er nu een gafzak op draaien en filterwatten. Als dit na 2 dagen nog zo is moet ik even kijken als ik het ga veranderen ja of nee.quote:
Nee klopt. Het zijn Mini Japonica's. Ik heb de naam ook niet verzonnenquote:Op woensdag 6 juni 2012 19:54 schreef Aloria het volgende:
[..]
Dan zijn het niet de echte japonica's oftewel amano garnaal. Want die kweken namelijk op zout water
Niet alle kattenbakgrit heeft parfumquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:16 schreef firefly90 het volgende:
waarom kattengrind op de bodem willen? wat is de gedachten daarachter?
het is dan wel klei maar heeft toegevoegde geurstoffen, niet iets wat ik in mijn aquarium zou willen.
quote:Tom Poes Foetsie-ba is een betrouwbare en een frisse kattenbakvulling. Door de poreuze korrelstructuur worden vocht en geur perfect geabsorbeerd. De actieve luchtverfrisser zorgt dat kwalijke luchtjes rondom de kattenbak worden omgetoverd in een frisse geur, nadat uw kat de bak heeft bezocht.
quote:De korrels van Tom Poes Foetsie-ba bestaan uit 100% natuurlijke Deense klei. Een echt natuurproduct dat na gebruik ook goed is te gebruiken als bodemverbetering van uw tuin. De toegevoegde actieve luchtverfrisser heeft een deodoriserende werking.
Thanks. Zelf zat ik inderdaad ook aan honing goerami's te denken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:16 schreef firefly90 het volgende:
@jroz, een koppel honing goerami's(colisa chuna)? die lusten de jonge garnalen wel. de volwassenen zullen ze wel met rust laten.
je hebt eigenlijk alleen de bovenlaag nog vrij (aquarium indelen in 3 lagen, onderlaag garnalen, helena's en oto's. middenlaag Kardinaal Tetra's)
wat je ook zou kunnen doen is de garnalen aan de winkel geven. mini japonica's worden goed verkocht.
je wil er toch vanaf?? wat maakt het dan uit dat de winkel ze voor 3/4 euro per stuk verkoopt?quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:12 schreef jroz het volgende:
[..]
Thanks. Zelf zat ik inderdaad ook aan honing goerami's te denken.
Wat betreft het weggeven aan de dierenwinkel... Kan inderdaad, maar als ik ze een week later voor 3/4 euro per stuk te koop zie staan, dan houd ik ze liever zelf.
Heb je een foto van de kier ter illustratie?quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:14 schreef Komakie het volgende:
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van cristalred garnalen in een bak met achterwand waar nog wel eens eenkleine opening in zit?
Ik wil mijn garnalen overzetten, maar in mijn bak zitten een paar kleine kieren in de wand. Iets wat zo goed als niet op te vullen is omdat het een hoekaquarium is.
Ik ben alleen benieuwd of ik ze dan ooit nog terug zie
Neequote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Heb je een foto van de kier ter illustratie?
Spannend!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee
Maar geeft niet, ik heb ze er bij gezet aangezien ik wel moest en het gaat tot nu toe allemaal goed
Foto's, foto's!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:57 schreef Komakie het volgende:
Ik heb mijn eerste aquarium weg gedaan vanmiddag. Weggebracht naar familie van mijn vriendin die hem graag wilden hebben. Toch wel een beetje pijn in mijn hart...
Aan de andere kant ga ik met een uurtje ook weer een nieuwe grotere bak ophalen
Vanmorgen gecheckt en ik zie er nu niet 1 meer. Maar goed, het is een groot aquarium en we hebben het over 5 hele kleine diertjes die wel vaker verstopt zitten. Even afwachten.quote:
quote:[..]
Foto's, foto's!
Ik vond dit:quote:Op zondag 10 juni 2012 14:01 schreef ShaoliN het volgende:
Mijn vrouwelijke antennebaars heeft een gezwollen oog. 1 kant. Iemand een idee wat ik hier mee aan moet.
Het lijkt er veel op...quote:Op zondag 10 juni 2012 14:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vond dit:
http://www.vissenpraatjes(...)554e6aba0e7766f5377c
maar misschien weet iemand anders wel wat het is?
ja je kunt ze ook door de wc spoelenquote:Op zondag 10 juni 2012 21:44 schreef firefly90 het volgende:
in de diepvries rustig laten sterven![]()
![]()
![]()
gebruik dan kruidnagelolie
wordt ook gebruikt om vissen te verdoven (bijvoorbeeld bij het knippen van de tanden bij kogelvissen) en in hogere dosering om bij vissen euthanasie te plegen.
Dit staat ook bekend als “diervriendelijke” methode, omdat de dieren eerst verdoofd worden voordat ze inslapen en sterven.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php?/topic/50/151.html
Hier heb ik zat horrorverhalen over gelezen. Vissen die niet snel dood gingen maar minuten en minuten voor hun leven vechten voordat ze buiten westen raken. Het schijnt nog lastig te zijn kruidnagelolie goed met het water te laten vermengen.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:44 schreef firefly90 het volgende:
in de diepvries rustig laten sterven![]()
![]()
![]()
gebruik dan kruidnagelolie
wordt ook gebruikt om vissen te verdoven (bijvoorbeeld bij het knippen van de tanden bij kogelvissen) en in hogere dosering om bij vissen euthanasie te plegen.
Dit staat ook bekend als “diervriendelijke” methode, omdat de dieren eerst verdoofd worden voordat ze inslapen en sterven.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php?/topic/50/151.html
Dus deze methode liever.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En als je dat niet hebt en toch met spoed iets moet doen.. even verstand op nul en het mes erin. Snel en eenvoudig (hoe gruwelijk het ook is)
doe ik meestal ook bij kleine visjes. maar merk dat veel mensen er van gruwen dus vandaar dat ik kruidnagelolie noem. heb ik trouwens ook in huis maar voor andere doeleinden.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En als je dat niet hebt en toch met spoed iets moet doen.. even verstand op nul en het mes erin. Snel en eenvoudig (hoe gruwelijk het ook is)
Ok coolquote:Op maandag 11 juni 2012 13:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Co2 is voor sommige planten echt een vereiste. Ik gebruik het al een aardige tijd, en zou niet meer zonder willen.
Co2 in een bak kan echt wonderen verrichten..
Maar als je het echt gruwelijk verkeerd doet en niet logisch kan denken, kun je al je vissen vermoorden..
Planten nemen overdag co2 op, en geven die 's nachts af (als de lampen uit staan).
Planten hebben naast co2 ook voedselstoffen nodig en deze zul je ook in de gaten moeten houden (dat moet altijd, want dat kan het hele alg probleem zijn)
Woah wat akelig zeg, rechtstreeks uit een horrorfilm.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vond dit:
Gevalletje TB of teveel doorgefokt. Doe je weinig aan. Beste is idd het beestje uit zijn lijden te verlossen en de resterende bewoners goed te observeren.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vond dit:
Als je wat geld er aan wilt spenderen moet je nog even snel op marktplaats kijken en dan co2 boxtel intyppen, hier zie je testsetje van anders 400 euro voor nu 180 of 225 ( prijs is verhoogd) helemaal nieuw in de doos en alles. De mijne draaid nu 2 dagen.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ok cool
In mijn nieuwe bak komt weinig plant (het plan is een Chicliden bak, maar eerst maar eens de haalbaarheid bekijken) maar het is toch wel interessant.
Nog ideeën over de andere vragen over mijn nieuwe bak?
Algen krijg je door "te veel" voedingstoffen in je bak of te weinig. Baardalg bijvoorbeeld komt door te weinig co2 in je bak. Bij blauwalg is je fosfaat en nitraat niet in balans ( meestal komt het door een niet goed werkend filter, of veel vuil, weinig water beweging). Of te veel of te weinig. mijn blauw alg is weggegaan doordat ik het nitraat heb verhoogd ( 3 a 5 maanden niet ververst wel alleen met slakkenhuis chciliden, dus geen planten of "zwakke" vissen )quote:Op maandag 11 juni 2012 13:26 schreef Komakie het volgende:
Hoe staan jullie trouwens tegenover Co2 in het aquarium? Oom van mijn vriendin die heeft zo'n installatie in zijn bak gezet en die is er helemaal wild van. Hij had een echte baardalg plaag en die schijnt aardig af te nemen o.a. door de Co2. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Om zijn algen te verminderen doet hij zijn licht in 2 fasen aan. van 8:00 tot 13:00, dan uit en daarna van 17:00 tot 23:00 weer aan. Voor zover ik weet was dit niet zo best voor je planten, maar hij zegt dat het (samen met de C02) wel erg goed werkt tegen alg.
Courgette!quote:
Ja dat zal best,quote:
Ik wil voor malawi's gaan. Dwerg cichliden en maanvissen heb ik al in mijn andere bak(ken) gehad. In 1 zit nog steeds een dwerg. Ook erg leuke beestjes, maar aangezien dat juist een bak met meer planten erin wil ik een andere met een heel ander type vis. Ik vind het mooi om op die manier variatie aan te brengenquote:Op maandag 11 juni 2012 23:37 schreef Aloria het volgende:
[..]
Algen krijg je door "te veel" voedingstoffen in je bak of te weinig. Baardalg bijvoorbeeld komt door te weinig co2 in je bak. Bij blauwalg is je fosfaat en nitraat niet in balans ( meestal komt het door een niet goed werkend filter, of veel vuil, weinig water beweging). Of te veel of te weinig. mijn blauw alg is weggegaan doordat ik het nitraat heb verhoogd ( 3 a 5 maanden niet ververst wel alleen met slakkenhuis chciliden, dus geen planten of "zwakke" vissen )
Aan wat voor cichliden zit je te denken, voor dwerg cichliden en maanvissen en discussen kun je prima co2 gekruiken en veel planten. Voor tanganyika en malawi heb je hard water nodig, dus meer kalk, veel steen weinig planten.
Mijn Algie is dol op komkommer en courgette.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:44 schreef Kreator het volgende:
Die van mij eten niks anders dan wafeltjes en garnalenkorrels (de vissen zijn er ook gek op).
Heb al van alles geprobeerd, maar courgette vonden ze maar niks.
Oja tip van flip. Als je ene keer een nieuw plantje koopt zit daar zo'n stenen rondje bij voor het gewicht. Die haal ik er altijd uit, maar daar kun je wel mooi voer aan vastmaken.
Die van mij laten zich steeds minder zien. Misschien moet ik ze eens wat minder voeren.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn Algie is dol op komkommer en courgette.
Ze is dan ook wel de enige die dat lust
Het is zelfs in een 60liter bakje goed zoeken naar de algeneterquote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die van mij laten zich steeds minder zien. Misschien moet ik ze eens wat minder voeren..
Dan is het trouwens ook geen ze.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goed, ik wist niet dat mijn ancistrus ook weerhaken /stekels bij de bek had.
Ze zat helemaal vast in het vangnetjes
Oh is het een hij?quote:
Woon je in de buurt van de Hornbach?quote:Op maandag 18 juni 2012 13:20 schreef Kreator het volgende:
De uitvoerbuis van mijn pomp is 32mm ofzoiets. Net anders dan de standaard maten voor pvc.. Ik wil em iets langer maken omdat de uitvoer nu 10cm onder het oppervlak ligt en ik wil het graag meer laten stromen ivm kamlaag...
En ik ben niet handig.. Had ik nou maar geen amerikaans aquariummerk gekocht....
De gemeente doet al jaren moeilijk. We hebben geen Hornbach.quote:
Ze zijn online te krijgen...quote:Op maandag 18 juni 2012 13:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
De gemeente doet al jaren moeilijk. We hebben geen Hornbach.
Volgens mij uit mijn hoofd is het 32mm omtrek.
Thx. Ben benieuwd. Zal voor de zekerheid nog even nameten en dan pm ik je wel.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Ze zijn online te krijgen...
Ik wil na m'n korte vakantie ook wel even bij de Hornbach kijken voor je
Ik ben de 22e weer thuis
Mja, dat ziet er bij mij toch wel even anders uit. Gaat rechtstreeks door de bodem van de bak en in de bak zit een (losse) pvc buis, die te kort is. Die zou ik zo kunnen vervangen, als de diameter zou kloppen.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:28 schreef firefly90 het volgende:
ik heb nog een foto zie ik
[ afbeelding ]
de delen die los liggen zijn niet verlijmd
Idd een oude fotoquote:Op maandag 18 juni 2012 14:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mja, dat ziet er bij mij toch wel even anders uit. Gaat rechtstreeks door de bodem van de bak en in de bak zit een (losse) pvc buis, die te kort is. Die zou ik zo kunnen vervangen, als de diameter zou kloppen.
oude foto, maar het gaat om de buis linksachterin zeg maar. De uitvoer.
[ afbeelding ]
Bij mij gaan ze vaak op volle kracht tegen de stroom van het filter in zwemmenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:37 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Vandaag een schooltje kegelvlek barbeeltjes in de bak gedaan. Wat een leuke visjes zijn dat! Wordt er helemaal blij van als ik ze zie zwemmen
Dat heb ik als ik thuis kom. Zodra ze me zien, schieten ze allemaal in de houding omdat ze weten dat ze eten krijgen. Algies liggen klaar op de voorste steen, regenboogzalmen bovenin, Ramirezi strategisch daaronder.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:40 schreef Twinky het volgende:
Dat 's ochtends het licht aangaat en dan zie je de visjes rustig wakker worden, zo bleek als ze nog zijn dan. De garnalen zijn al driftig aan het poetsen. En dan komen er drie mediums (eerste lichting nakweek kreeftjes) naar de ruit gerend om naar je te zwaaien met hun schaartjes.
Ja dat is leuk. Mijn vaste plek op de bank is naast het aquarium, daar hangen er altijd wel een paar rond, want je kan nooit weten of je wat krijgt. Als ik opsta zie je meerdere actief worden, maar zodra ik de deur van het meubel opendoe om voer te pakken worden ze allemaal actief. Dan hoef ik nog geeneens het voerklepje open te doen. Vissen zijn inderdaad slimmer en hebben een beter/langer geheugen dan de meeste denken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat heb ik als ik thuis kom. Zodra ze me zien, schieten ze allemaal in de houding omdat ze weten dat ze eten krijgen. Algies liggen klaar op de voorste steen, regenboogzalmen bovenin, Ramirezi strategisch daaronder.
(en dan zijn er mensen die zeggen dat vissen toch maar een geheugen van 7 seconden hebben.)
doodmaken: Tropisch aquarium #56 - De vis wordt duur betaaldquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:55 schreef Thaboel het volgende:
Wat was ookal weer het advies voor een antennebaarsje met een uitpuilend oog?
kutzooi... Ach het is het beste voor het beestjequote:Op woensdag 20 juni 2012 14:57 schreef Twinky het volgende:
[..]
doodmaken: Tropisch aquarium #56 - De vis wordt duur betaald
Heb ik ook gehad, maar niet de hele bak leeg gehaald.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:18 schreef chappie88 het volgende:
Heb vandaag de bak helemaal leeg gehaald erg veel last van blauwalg helaas.
Hier in Enschede verkopen ze een wit poeder (men zegt dat het geen antibiotica is) dat de symptomen goed bestrijdt. Dan kun je daarna naar de bron gaan zoeken. (in mijn geval was het een kwestie van de helft vd verlichting uitzetten)quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:40 schreef chappie88 het volgende:
Ja klopt maar die middeltjes zie ik niet echt zitten,dan zijn straks alle garnalen weer dood.
Nu maar hopen dat het niet terugkomt anders moet ik wat anders bedenken.
Ach, elke hobby kost geld.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zou ook een grotere bak willen.
Het liefst gewoon een 300x60x55 (lxbxh).
En dan discussen in zetten. Maarja bijna 900liter constant verwarmen op die temperaturen zal ook niet echt een feestje zijn voor de energierekening..
MAF bak met 5 cm eps er om heenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En dan discussen in zetten. Maarja bijna 900liter constant verwarmen op die temperaturen zal ook niet echt een feestje zijn voor de energierekening..
Ik zou gewoon gaan voor meerdere bakken van een meter of 1.5 per stuk. Eentje met een Zuid-Amerika biotoop met maanvissen, corydoortjes en wat L-nummers. Een Aziëbiotoop met diverse zoetwaternaalden, een Malawibak, en een nog iets grotere zoutwaterbak met naaldvissen en zeepaardjesquote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Opzich niet erg, maar als je meerdere hobby's hebt kan dat wel lastiger worden hahaquote:
Dat moet je ook vooral blijven doenquote:
Ik was al op zoek naar rubbertjes ;-)quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Paar visjes erbij zetten die van (jonge) garnaaltjes houden (dat doen ze bijna allemaal). Anticonceptie voor garnalen is nog niet op de markt gebracht dus dan blijft natuurlijke selectie over
Hm, daar zeg je zowat. Je zou guppen kunnen houden, maar die planten zich ook nogal rap voort dus dan zit je daar weer meequote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:23 schreef makkie88 het volgende:
[..]
Ik was al op zoek naar rubbertjes ;-)
mijn aquarium is maar 25 liter, ik vraag me af wat voor vis ik daar in kan zetten die Wel garnalen eten, maar niet te groot is
Die guppen planten zich snel voort ja, maar ze zijn ook een kei in het opvreten van hun eigen kroost.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hm, daar zeg je zowat. Je zou guppen kunnen houden, maar die planten zich ook nogal rap voort dus dan zit je daar weer meeEen kleine Rasbora-soort kan wel denk ik, Rasbora galaxy of briggitae bijvoorbeeld. Die zullen misschien de volwassen garnalen niet aanvallen maar de jongen wel.
Dat is ook weer zo, maar met een beetje beschutting overleeft een klein aantal het wel. Je hoeft ze iig niet veel meer te voeren dan, levend voer genoegquote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:38 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die guppen planten zich snel voort ja, maar ze zijn ook een kei in het opvreten van hun eigen kroost.
waarschijnlijk zijn het vuurgarnalen? oranje/roze/rood?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:23 schreef makkie88 het volgende:
[..]
Ik was al op zoek naar rubbertjes ;-)
mijn aquarium is maar 25 liter, ik vraag me af wat voor vis ik daar in kan zetten die Wel garnalen eten, maar niet te groot is
Daar zijn de meningen over verdeeld, hoor ook wel dat met voldoende beplanting en geen andere vissen een schooltje van 10 wel kan. Maar anders kan een Bengaals vuurtje nog wel, in een harempje dan wel. Of inderdaad gewoon een paar gupjes.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:15 schreef chappie88 het volgende:
Vuurgarnalen die fokken net als konijnen idd,maar je kan er aardig wat kwijt in een 25 liter bak gelukkig.
@fluitbekzeenaald2.0: rasbora galaxy`s zijn geen aanrader in een kleine bak,dan zijn ze erg schuw in een grotere groep komen ze veel beter tot hun recht en dat gaat niet lukken in 25 liter.
Oke ik heb het geprobeerd in een cube van 30 liter,maar ze werden helemaal gek van de stressquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld, hoor ook wel dat met voldoende beplanting en geen andere vissen een schooltje van 10 wel kan. Maar anders kan een Bengaals vuurtje nog wel, in een harempje dan wel. Of inderdaad gewoon een paar gupjes.
Okee, dan neem ik het advies van galaxy's terugquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:15 schreef chappie88 het volgende:
[..]
Oke ik heb het geprobeerd in een cube van 30 liter,maar ze werden helemaal gek van de stress
en erg schuw.Heb ze inmiddels aan iemand met een grote bak gegeven en nu gaat het wel goed zitten ze lekker met 25 stuks bij elkaar en zo hoort het ook gewoon.Bakjes tot 30 liter zou ik gewoon lekker garnalen of CPO kreeften in houden of eventueel een paar rasbora brigittae,maar galaxy`s is echt een dikke afrader.
Thx.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:13 schreef chappie88 het volgende:
Die grote bak is wel mooi kwa inrichting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Ook ik heb de L144 in mijn bak. Ijverig beestje, leuk om bezig te zien. Ik had een koppeltje Ramirez, waarvan het vrouwtje overleed. Het mannetje werd hier behoorlijk onrustig van en kreeg eigenlijk een identiteitscrisis. Hij waande zich ook even algeneter leek het wel. Nu heb ik er een nieuwe vrouwlinke Ramirez bij gezet, en het mannetje is weer helemaal de oude. Was liefde op het eerste gezicht. Apart om te zien.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:19 schreef Komakie het volgende:
Ik heb weer een paar nieuwe visjes erbij.
Een vrouwtjes apistogramma cacatuoides. Dit om mijn paartje weer compleet te maken. 2 keer L144 algeneters en 2 Ramezi's in navolging van Kreator.
Wat anders is leuk. Daar hou ik ook wel van. (ondanks mijn gezelschapsbak, maar dat is om te oefenen.) Ik heb gewoon niks met goudvissen. Komt misschien omdat iedereen ze heeft en ik ze gewoon niet zo mooi vind.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De crisis is hier nog niet toegeslagen, dus daar ligt het niet aan.
Wil na een paar jaar gewoon wat anders, en dat zal altijd met zandbodem worden. Dus vandaar deze keuze.
Het is weer eens wat anders dan het algemene wat je in dergelijke bakken ziet
Leuk, ben ik destijds ook mee begonnen. Tot mijn wederhelft aan de lopende band begon te klagen dat ze het maar saaie vissen zonder kleur vond etc. Toen maar overgestapt op tropisch.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:08 schreef Prowl het volgende:
Ik heb 1,5 jaar een koudwaterbak gehad met doodnormale vissen en beestjes uit de sloot
Stekelbaarsjes, voorntjes en een zeeltje dat als een idioot groeide
Toen kon ik alleen nergens bittervoorntjes vinden, die heb ik nu wel in de vijver zitten, echt supermooie visjes net regenboogzalmen
Alleen de planten waren wat moeilijk bij te houden omdat dat net onkruid was met de hoeveelheid licht, in het laatste hals jaar had ik maar 1 tl branden op een bak van 150x40x40
Leuk en interessant, zelfs de libelles vlogen door mijn kamer
Ik wou er later nog een paling bij doen maar ben toen weer over gestapt op een barbelen bak
hij stond op een ideale plek, de vissen waren in puike conditie, absoluut niet te dik, geen overbevolking, daarom snap ik er ook geen ene fuck van. en dat maakte het alleen maar frusterender om met het aquarium bezig te zijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:52 schreef Kreator het volgende:
Goede waterwaardes zijn belangrijk maar natuurlijk niet het enige criterium. Licht (vooral direct zonlicht en overbelichting, voeren en overbevolking zijn allemaal factoren.
Jammer dat je ermee stopt. Als het goed draait is het een leuke hobby.
pangio kuhlii misschien?quote:Op maandag 25 juni 2012 20:25 schreef yvette1982 het volgende:
Een aantal maanden geleden was ik bij de Waterweelde en zag ik hele leuke tropische zoetwatervissen. Destijds kocht ik ze niet omdat ik er geen plek voor had. Nu ben ik zaterdag weer geweest om ze te kopen en waren ze helaas uitverkocht. Misschien kan ik ze ergens anders halen, ik weet alleen niet hoe ze heten.
Het waren soort slangen (geen modderkruipers) en waren dus grondbewoners. Maar niet echte slangetjes, rond de kop stak het wat omhoog. Leek net of ze dus pootjes hadden en de borst fier vooruit stak. En ze waren ook wat dominant. Iemand die een idee heeft?
Zijn kuilengravers en zo uit mijn hoofd moet je ze als koppeltje houden. En dan gaan ze dus de bodem omwoelen, kuilen graven... wel leuk om te zien verder.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:37 schreef yvette1982 het volgende:
De Rhinogobius Sp. lijkt er het meeste op, ook qua kleur. Maar volgens mij was het toch een andere vis.
Wat voor holletje? Ik heb er 2 kokosnoten in liggen, maar daar ligt alleen een L333 in.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:38 schreef Komakie het volgende:
Ik ga een extra holletje maken voor mijn Ramezi en mijn Apistogramma caca'tjes. Kijken of ze er iets mee doen.
Ìk heb nog wat stenen voor in het aquarium liggen. Daar een mooi holletje van maken is een mogelijkheid.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wat voor holletje? Ik heb er 2 kokosnoten in liggen, maar daar ligt alleen een L333 in.
Die L200 is prachtig, zegquote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:32 schreef Dragonberry het volgende:
Iemand hier nog interesse in een rio 300 en/of malawi cihlide?
Of een L200 van zo'n 15 cm?
Alles mag weg!
Ik moet nog slapen vanavond, hoorquote:Op maandag 25 juni 2012 12:53 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Rechtstreeks uit een horrorfilm die libellelarven, vaak gevangen vroeger.
Wat voor een malawi's zijn het? Ik ben net bezig om een malawi bak op te startenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:32 schreef Dragonberry het volgende:
Iemand hier nog interesse in een rio 300 en/of malawi cihlide?
Of een L200 van zo'n 15 cm?
Alles mag weg!
Hmm jammer genoeg zijn ze iets te groot voor mijn meter bak.quote:
Wat zou volgens jou een betere prijs zijn dan? Ik zie ze op mp ook van 6 cm voor 25 euro.. Bij de LFS ook kleintjes voor 30..quote:
Nette prijs hoorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
Ze zwemmen ook heel leuk, erg geïnteresseerd in plantjes loeren en dan af en toe happen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Colisa Lalia, die zijn mooooi
Ik ben al me visjes al kwijt.. Gaat soms erg snel
Waar wonen de visjes en welk soort zijn ze?quote:Op zondag 1 juli 2012 14:33 schreef unknown89 het volgende:
Ik weet niet of je hier ook visjes mag aanbieden?
Mocht dit zo zijn dan heb ik wat algeneters te koop/ te ruil (eigen foto's)
[ afbeelding ]
Ze zijn nu tussen de 2cm en 4/5cm en worden uiterlijk zo'n 14 cm.
Bij die eerste moest ik aan zoiets denken:quote:Op maandag 2 juli 2012 11:21 schreef unknown89 het volgende:
Oh helemaal vergeten
Ze wonen in Amsterdam en het is een kruising tussen een L144 en een ancistrus cf cirrhosus.
Ze mogen voor een kleinigheidje weg, wat visvoer zou leuk zijn
Hier een foto van mijn L144
[ afbeelding ]
En van mijn ancistrus cf cirrhosus.
[ afbeelding ]
Zijn mooi, maar twee uur rijden is me wat te dolquote:Op maandag 2 juli 2012 11:21 schreef unknown89 het volgende:
Oh helemaal vergeten
Ze wonen in Amsterdam en het is een kruising tussen een L144 en een ancistrus cf cirrhosus.
Ze mogen voor een kleinigheidje weg, wat visvoer zou leuk zijn
Hier een foto van mijn L144
[ afbeelding ]
En van mijn ancistrus cf cirrhosus.
[ afbeelding ]
Die zijn mooiquote:Op maandag 2 juli 2012 17:45 schreef Byte_Me het volgende:
Ik heb ook weer wat nieuwe visjes aangeschaft. Ik vond de rode rio's toch niet zo leuk, dus die zijn verkocht, en nu heb ik roze tetra's. Deze bevallen me erg goed, ze waren in het begin erg schuw, maar inmiddels zwemmen ze door de hele bak.
[ afbeelding ]
Tnx! Ben van plan ermee te gaan kweken, dus wie weet hebben meer fokkers ze over een tijdje. Hier nog even een zelfgemaakte foto ipv eentje die ik van internet heb geplukt:quote:
Leuk groepje bij elkaarquote:Op maandag 2 juli 2012 21:10 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Tnx! Ben van plan ermee te gaan kweken, dus wie weet hebben meer fokkers ze over een tijdje. Hier nog even een zelfgemaakte foto ipv eentje die ik van internet heb geplukt:
[ afbeelding ]
Ja, 15 van die roze tetras. ik hou niet van die minimale scholen, al ben ik blij dat ik er geen 20 heb genomen, want het zijn flinke visjes. En er zit ook een koppeltje rami's in, daaronder zie je het vrouwtje.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Leuk groepje bij elkaar
Zie ik daaronder een Ramezi?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |