kan nog gewijzigd worden.quote:
Drie vijfstreepbarbeeltjes is wel wat aan de weinige kant... Hoe groot is je bak?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:26 schreef LovelyLady het volgende:
Ook alweer een tijdje niet gepost. bakje laatst weer goed schoongemaakt en nog steeds geen last meer van slakjes
(kut bedenk me net dat ik de plantjes die ik net gekocht heb dus niet heb 'afgespoelt')
Anyway, plantjes dus gehaald want die gaan op de 1 of andere manier toch een keer dood...
Kon het niet laten om wat visjes erbij te nemen
Dus heb ik een stel corydorassen erbij en een 3tal vijfstreep barbeeltjes
Nu wil ik een grotere bak
Want ik wil meer
50cm breed, 30 diep en 30 hoog.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Drie vijfstreepbarbeeltjes is wel wat aan de weinige kant... Hoe groot is je bak?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2012 18:30:57 ]
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:15 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
50cm breed, 30 diep en 30 hoog.
Omdat ik al 3 platy's had en 5 tetra's adviseerde ze 3 omdat het anders misschien te druk in het midden zou kunnen worden..
Ik bedenk me net dat ik niet gevraagd heb wat voor voer ze eten![]()
![]()
Dus ik heb alleen maar voer wat ik de platy's en tetra's geef... kan dat kwaad?Barbeeltjes kunnen prima leven op gewoon droogvoer, maar ze kunnen wat levend of diepvriesvoer als afwisseling erg waarderenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ze ook in mijn bak, en ze jagen er echt achteraan en komen er ook beter door op kleur.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Oke super, dan hoef ik me voor het weekend geen zorgen te makenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Barbeeltjes kunnen prima leven op gewoon droogvoer, maar ze kunnen wat levend of diepvriesvoer als afwisseling erg waarderenIk heb ze ook in mijn bak, en ze jagen er echt achteraan en komen er ook beter door op kleur.
Zou kunnen.quote:
sowieso even goed uitspoelen van aqua en pomp. En ik zou hem wat later laten inwerken voordat ik er vissen inzet.quote:Op zondag 18 maart 2012 00:17 schreef Komakie het volgende:
Ik kan trouwens een bak krijgen van 100x50x40 compleet met extern filter en alle benodigdheden voor een aquarium (licht, verwarming, etc) voor maar 100 euro. Familie van mijn vriendin hebben schildpadden en hun bak wordt te klein dus die kunnen wij kopen als we willen.
Moet je daar nog iets speciaals mee doen met bijvoorbeeld reinigen als je er dan vissen in zet
Filter materiaal vervangen lijkt me wel logisch, maar verder?
Ik denk dat filter materiaal sowieso helemaal vervangen moet worden(?)quote:Op zondag 18 maart 2012 00:27 schreef Markster het volgende:
[..]
sowieso even goed uitspoelen van aqua en pomp. En ik zou hem wat later laten inwerken voordat ik er vissen inzet.
Verder niets bijzonders
Voor kleine vissen en kleine bakken geldt meestal 1 cm vis per 1 liter water. Omdat je er zelf ook zand, "stenen", hout etc erin hebt zitten haal ik meestal 5 a 10 liter van de berekening af.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:36 schreef Hanzel_lane het volgende:
Ik heb een 54liter bak... Daarin heb ik momenteel 5 kardinaal tetra's, 5 barbeeltjes, 1 ancistrus algeneter, 1 soort goudkarper achtig iets volgens mij en 1 vis waarvan ik geen idee heb wat het is. Zit ik op mijn max qua bevolking? Graag zou ik nog een vis willen met mooie kleuren... Als dit nog "past", heeft iemand dan een suggestie?
Dank!
Ohja, en mooie foto's hierboven!
Goed, groot filter erin/erop/ernaast/eronder zettenquote:Op maandag 19 maart 2012 08:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik denk dat filter materiaal sowieso helemaal vervangen moet worden(?)
De rest even goed schoonmaken (lees: uitspoelen)
Ik moet alleen kijken wat ik er verder in doe. Ik heb het idee om er een Cichliden bak van te maken. Alleen vraag ik me af hoe ik verschillende algen tot een minimum kan beperken als ik zo weinig planten heb.
Hmja hoe vies is het, onder de douche alles schoonspoelen met zeepsop.Zelfs het aquarium kan in de douche staan ! Filtermateriaal in de wasmachine of vaatwasser zetten zonder schoonmaak middelen. Als het hard spul is zelf schoonspoelen onder de kraan of douche.quote:Op zondag 18 maart 2012 00:17 schreef Komakie het volgende:
Ik kan trouwens een bak krijgen van 100x50x40 compleet met extern filter en alle benodigdheden voor een aquarium (licht, verwarming, etc) voor maar 100 euro. Familie van mijn vriendin hebben schildpadden en hun bak wordt te klein dus die kunnen wij kopen als we willen.
Moet je daar nog iets speciaals mee doen met bijvoorbeeld reinigen als je er dan vissen in zet
Filter materiaal vervangen lijkt me wel logisch, maar verder?
NOOIT met zeepsop spullen van het aquarium schoonmaken.quote:Op maandag 19 maart 2012 10:14 schreef Aloria het volgende:
[..]
Hmja hoe vies is het, onder de douche alles schoonspoelen met zeepsop.Zelfs het aquarium kan in de douche staan ! Filtermateriaal in de wasmachine of vaatwasser zetten zonder schoonmaak middelen. Als het hard spul is zelf schoonspoelen onder de kraan of douche.
Binnen een uurtje ben je klaar en kan je ze de bak plaatsen en laten draaien. Daarna netjes 3 weken wachten voordat ge er visjes in gooit
TIP Plaats een handdoek ( of meerdere ) op de vloer van de douche en zet daar je aquarium op.
welk soort corydorassen heb je erbij?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:26 schreef LovelyLady het volgende:
Kon het niet laten om wat visjes erbij te nemen
Dus heb ik een stel corydorassen erbij en een 3tal vijfstreep barbeeltjes
Nu wil ik een grotere bak
Want ik wil meer
ik doe het altijd met azijn, werkt net zo goed! en miljoen uur naspoelen natuurlijk, dan kan een beetje zeep geen kwaadquote:Op maandag 19 maart 2012 11:02 schreef firefly90 het volgende:
[..]
NOOIT met zeepsop spullen van het aquarium schoonmaken.
Nouja zeg, het klinkt nu alsof ik het VET fout doequote:Op maandag 19 maart 2012 11:04 schreef firefly90 het volgende:
[..]
welk soort corydorassen heb je erbij?
jammer dat je totaal niet hebt geluisterd naar de goede adviezen en mooie visbestanden eerder in de reeks.
zoals 1 vissoort per waterlaag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |