abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:33:31 #1
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_109187095

perry.jpg mondje.gif krea.jpg 2mc7vx2.gif 123.jpg --H-I-M--.jpg kip.gif m8z21d%5B1%5D.gif Nol2.jpeg 3ester60.jpg
aa.gif sunshine.jpg tekentje.jpg herman.jpg BB.gif maria.jpg omgonoz.gif meisje.jpg pudelrechtsklein.jpg
263em82.jpg

- Alg kun je makkelijk en veilig van je ruiten schrapen met een oud bank/id pasje
- Heb je een lege bak vol kalk zitten, gebruik dan 'PH-Min' om de kalk makkelijk en veilig te verwijderen.
- Tape de slangen van je pomp in met zwarte tape om alg in de slangen te voorkomen.
- Verduister de kamer als je foto's maakt van je aquarium.

Vorige delen:
001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010
011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 026 | 027 | 028 | 029 | 030
031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040
041 | 042 | 043 | 044 | 045 | 046 | 047 | 048 | 049 | 050
051 | 052 | 053

Wil jij ook met afbeelding in de OP? Klik hier.
De Openingspost is hier te vinden.
pi_109188811
Verkeerde OP :'(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_109196119
Mn Ramirezi mannetje is dood :'(

eergisteren had ie een ontsteking aan zn oog. gisterochtend dood. balen want ik wilde ermee gaan kweken, nu zit het vrouwtje alleen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:15 schreef Messina het volgende:
Verkeerde OP :'(
kan nog gewijzigd worden.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:43:26 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109198749
Yoo boys and girls.

Tijdje geleden dat ik gepost heb, maar ik zit met een probleem.
In mijn kleine aquarium zit een alg. Het is een soort wolachtig gebeuren. Weet iemand wat ik er tegen kan doen?
Ik ben 2 weken op vakantie geweest en toen ik terug kwam was het er ineens. geen idee hoe het komt en hoe ik er vanaf kom :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:56:53 #5
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_109200297
Draadalg misschien?
En toen was er niets!
pi_109205153
Ook alweer een tijdje niet gepost. bakje laatst weer goed schoongemaakt en nog steeds geen last meer van slakjes
(kut bedenk me net dat ik de plantjes die ik net gekocht heb dus niet heb 'afgespoelt')
Anyway, plantjes dus gehaald want die gaan op de 1 of andere manier toch een keer dood...

Kon het niet laten om wat visjes erbij te nemen :@
Dus heb ik een stel corydorassen erbij en een 3tal vijfstreep barbeeltjes

Nu wil ik een grotere bak :(

Want ik wil meer :D
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:52:05 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_109207354
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:26 schreef LovelyLady het volgende:
Ook alweer een tijdje niet gepost. bakje laatst weer goed schoongemaakt en nog steeds geen last meer van slakjes
(kut bedenk me net dat ik de plantjes die ik net gekocht heb dus niet heb 'afgespoelt')
Anyway, plantjes dus gehaald want die gaan op de 1 of andere manier toch een keer dood...

Drie vijfstreepbarbeeltjes is wel wat aan de weinige kant... Hoe groot is je bak? :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_109207985
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Drie vijfstreepbarbeeltjes is wel wat aan de weinige kant... Hoe groot is je bak? :)
50cm breed, 30 diep en 30 hoog.
Omdat ik al 3 platy's had en 5 tetra's adviseerde ze 3 omdat het anders misschien te druk in het midden zou kunnen worden..

Ik bedenk me net dat ik niet gevraagd heb wat voor voer ze eten :') |:(
Dus ik heb alleen maar voer wat ik de platy's en tetra's geef... kan dat kwaad?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2012 18:30:57 ]
  zaterdag 17 maart 2012 @ 19:51:55 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_109211049
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:15 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

50cm breed, 30 diep en 30 hoog.
Omdat ik al 3 platy's had en 5 tetra's adviseerde ze 3 omdat het anders misschien te druk in het midden zou kunnen worden..

Ik bedenk me net dat ik niet gevraagd heb wat voor voer ze eten :') |:(
Dus ik heb alleen maar voer wat ik de platy's en tetra's geef... kan dat kwaad?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barbeeltjes kunnen prima leven op gewoon droogvoer, maar ze kunnen wat levend of diepvriesvoer als afwisseling erg waarderen :) Ik heb ze ook in mijn bak, en ze jagen er echt achteraan en komen er ook beter door op kleur.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_109212276
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Barbeeltjes kunnen prima leven op gewoon droogvoer, maar ze kunnen wat levend of diepvriesvoer als afwisseling erg waarderen :) Ik heb ze ook in mijn bak, en ze jagen er echt achteraan en komen er ook beter door op kleur.
Oke super, dan hoef ik me voor het weekend geen zorgen te maken :@

De barbeeltjes krijg ik niet goed op te foto, de kleinste is nog witjes met streepjes, de middelgrote heeft al oranje gloed bij de vinnen en de grootste is mooi van kleur O+
  zondag 18 maart 2012 @ 00:14:39 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109219130
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:56 schreef IemandNiemand het volgende:
Draadalg misschien?
Zou kunnen.
Erg vervelend spul. Het ligt op de grond, maar gaat ook in de bodem nestelen waardoor je de steentjes mee neemt op het moment dat je het verwijdert :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 18 maart 2012 @ 00:17:06 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109219201
Ik kan trouwens een bak krijgen van 100x50x40 compleet met extern filter en alle benodigdheden voor een aquarium (licht, verwarming, etc) voor maar 100 euro. Familie van mijn vriendin hebben schildpadden en hun bak wordt te klein dus die kunnen wij kopen als we willen.

Moet je daar nog iets speciaals mee doen met bijvoorbeeld reinigen als je er dan vissen in zet :?
Filter materiaal vervangen lijkt me wel logisch, maar verder?
pi_109219523
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 00:17 schreef Komakie het volgende:
Ik kan trouwens een bak krijgen van 100x50x40 compleet met extern filter en alle benodigdheden voor een aquarium (licht, verwarming, etc) voor maar 100 euro. Familie van mijn vriendin hebben schildpadden en hun bak wordt te klein dus die kunnen wij kopen als we willen.

Moet je daar nog iets speciaals mee doen met bijvoorbeeld reinigen als je er dan vissen in zet :?
sowieso even goed uitspoelen van aqua en pomp. En ik zou hem wat later laten inwerken voordat ik er vissen inzet.
Verder niets bijzonders
pi_109227348
Barbeeltjes O+

ja zo lijkt het alsof mijn bak smerig is :') maar omdat hij steeds condens via de kap naar beneden druppelde heeft er zich kalkaanslag gevormd aan de buitenkant en ik krijg het er gewoon niet af....
Inmiddels een stukje tochtband geplaatst en het probleem is op gelost, alleen de aanslag niet

Platy's O+

Tetra's O+

Corydorasjes O+

zondag 18 maart 2012 @ 13:36:52 #15
78693 Hanzel_lane
Made by cerror
pi_109230038
Ik heb een 54liter bak... Daarin heb ik momenteel 5 kardinaal tetra's, 5 barbeeltjes, 1 ancistrus algeneter, 1 soort goudkarper achtig iets volgens mij en 1 vis waarvan ik geen idee heb wat het is :'). Zit ik op mijn max qua bevolking? Graag zou ik nog een vis willen met mooie kleuren... Als dit nog "past", heeft iemand dan een suggestie?

Dank!

Ohja, en mooie foto's hierboven!
Op vrijdag 30 juli 2004 13:25 schreef Houzer het volgende:
Hanzel is zo'n knuffelnewbie O+
  maandag 19 maart 2012 @ 08:52:45 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109263829
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2012 00:27 schreef Markster het volgende:

[..]

sowieso even goed uitspoelen van aqua en pomp. En ik zou hem wat later laten inwerken voordat ik er vissen inzet.
Verder niets bijzonders
Ik denk dat filter materiaal sowieso helemaal vervangen moet worden(?)
De rest even goed schoonmaken (lees: uitspoelen)

Ik moet alleen kijken wat ik er verder in doe. Ik heb het idee om er een Cichliden bak van te maken. Alleen vraag ik me af hoe ik verschillende algen tot een minimum kan beperken als ik zo weinig planten heb.
pi_109265231
quote:
10s.gif Op zondag 18 maart 2012 13:36 schreef Hanzel_lane het volgende:
Ik heb een 54liter bak... Daarin heb ik momenteel 5 kardinaal tetra's, 5 barbeeltjes, 1 ancistrus algeneter, 1 soort goudkarper achtig iets volgens mij en 1 vis waarvan ik geen idee heb wat het is :'). Zit ik op mijn max qua bevolking? Graag zou ik nog een vis willen met mooie kleuren... Als dit nog "past", heeft iemand dan een suggestie?

Dank!

Ohja, en mooie foto's hierboven!
Voor kleine vissen en kleine bakken geldt meestal 1 cm vis per 1 liter water. Omdat je er zelf ook zand, "stenen", hout etc erin hebt zitten haal ik meestal 5 a 10 liter van de berekening af.

Oh wat belangrijk is met de cm per liter berekening neem de uitgegroeide grote van de vis. Niet hoe groot hij nu is. ;) ( wat ik zo kan zien is dat je heel weinig liters overhoudt voor nog een vis )
pi_109265384
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik denk dat filter materiaal sowieso helemaal vervangen moet worden(?)
De rest even goed schoonmaken (lees: uitspoelen)

Ik moet alleen kijken wat ik er verder in doe. Ik heb het idee om er een Cichliden bak van te maken. Alleen vraag ik me af hoe ik verschillende algen tot een minimum kan beperken als ik zo weinig planten heb.
Goed, groot filter erin/erop/ernaast/eronder zetten :Y
Lange indraai periode 3 weken
Geen 20 vis er in 1 keer in gooien ( tenzij het tropheus of andere grote groeps vissen zijn )
Begin met kleine "opstart" vissen en elke 1 a 2 weken zet je er iets nieuws bij.

^O^
pi_109265573
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 00:17 schreef Komakie het volgende:

Hmja hoe vies is het, onder de douche alles schoonspoelen met zeepsop.Zelfs het aquarium kan in de douche staan ! Filtermateriaal in de wasmachine of vaatwasser zetten zonder schoonmaak middelen. Als het hard spul is zelf schoonspoelen onder de kraan of douche.

Binnen een uurtje ben je klaar en kan je ze de bak plaatsen en laten draaien. Daarna netjes 3 weken wachten voordat ge er visjes in gooit ^O^

TIP Plaats een handdoek ( of meerdere ) op de vloer van de douche en zet daar je aquarium op.
pi_109266730
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:14 schreef Aloria het volgende:

[..]

Hmja hoe vies is het, onder de douche alles schoonspoelen met zeepsop.Zelfs het aquarium kan in de douche staan ! Filtermateriaal in de wasmachine of vaatwasser zetten zonder schoonmaak middelen. Als het hard spul is zelf schoonspoelen onder de kraan of douche.

Binnen een uurtje ben je klaar en kan je ze de bak plaatsen en laten draaien. Daarna netjes 3 weken wachten voordat ge er visjes in gooit ^O^

TIP Plaats een handdoek ( of meerdere ) op de vloer van de douche en zet daar je aquarium op.
NOOIT met zeepsop spullen van het aquarium schoonmaken.
pi_109266782
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:26 schreef LovelyLady het volgende:

welk soort corydorassen heb je erbij?
jammer dat je totaal niet hebt geluisterd naar de goede adviezen en mooie visbestanden eerder in de reeks.
zoals 1 vissoort per waterlaag...
  maandag 19 maart 2012 @ 11:06:57 #22
92409 Twinky
Little star.
pi_109266839
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:02 schreef firefly90 het volgende:

[..]

NOOIT met zeepsop spullen van het aquarium schoonmaken.
ik doe het altijd met azijn, werkt net zo goed! en miljoen uur naspoelen natuurlijk, dan kan een beetje zeep geen kwaad :)
pi_109266954
ik neem die gok niet.
liever wat harder poetsen met gewoon water dan toch net wat schadelijke troep laten zitten.

azijn heb ik wel gebruikt voor de buitenkant bij extreme kalkplekken.
pi_109267782
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:04 schreef firefly90 het volgende:

[..]

welk soort corydorassen heb je erbij?
jammer dat je totaal niet hebt geluisterd naar de goede adviezen en mooie visbestanden eerder in de reeks.
zoals 1 vissoort per waterlaag...
Nouja zeg, het klinkt nu alsof ik het VET fout doe :')

De vissen zwemmen, hebben geen ruzie met elkaar, eten goed, ik zie het probleem niet zo.
De mevr van de viswinkel heeft er zeker geen verstand van.

Het zijn panda corydorassen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2012 11:40:06 ]
pi_109268384
het kan wel, maar echt ideaal is het niet.
een schoolvis hoort in een school. je hebt nu meerdere kleine miniklasjes ipv een school. en ze ziet er misschien leuk uit, maar een school is het niet.
daarbij zitten ook nog eens allemaal in dezelfde waterlaag. zeker met een kleine bak is dat belangrijk om in de gaten te houden. wanneer je de vissen uitzoekt over de 3 verschillende waterlagen is je bak meer in balans. de vissen uit de verschillende waterlagen zwemmen elkaar niet in de weg.

en nee aquarium winkels hebben er helaas maar al te vaak te weinig verstand van. er zijn natuurlijk uitzonderingen maar ik kom heel vaak adviezen tegen die niet het meest ideale zijn voor de vissen.
of erger nog en het gaat alleen om de verkoop. 101 onnodige middeltjes aansmeren enz.
daarom zelf inlezen, informatie opzoeken, met elkaar vergelijken en op aquariumforum's vragen/lezen naar ervaringen.

panda's zijn trouwens wel tof :D
ook een goede keuze met je bakmaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')