SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:17 schreef 16meter het volgende:
Verwacht topicverloop:
-welke whey moet ik kopen?
-hoe voer ik [oefening] uit?
-dagboekpost van Panzermuis
-ik ben 65kg, mijn vriendinnetje vindt dat ik te gespierd wordt?!
-20 posts onderling bitchen
-e-hero die nooit wat bijgedragen heeft, maar zich boven de rest probeert te verheffen door iedereen uit te maken voor onzekere beta![]()
Bazen TTKlopt, maar dit was alweer 3 jaar geleden.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gaat economisch niet echt lekker in Spanje he...Of toch du vader?![]()
Heb je nog een van die wijven geneukt destijds?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:02 schreef Luchtkoker het volgende:
Bazen TT
[..]
Klopt, maar dit was alweer 3 jaar geleden.![]()
Eentje maar?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je nog een van die wijven geneukt destijds?![]()
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:02 schreef Weissman het volgende:
Het is aan de TT al te zien dat dit een kuttopic gaat worden.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je nog een van die wijven geneukt destijds?quote:Of toch du vader?![]()
Waarom zou je niet groot én sterk willen zijn? Je hoeft niet per se droog te zijn. Ik zou het heel zonde vinden als ik na jaren werk mezelf bewust zou laten afglijden naar een normaal fysiek.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:20 schreef Kroc het volgende:
als ik in een vreemde stad mma of ga boksen met trainen dan ben ik een soort van underdog omdat ik altijd tegen de zwaardere boys wil sparren, ik ben 90kg maar ga dan ook tegen jongens van mijn gewicht of zwaarder.
Ik ben verre van opgeblazen, wellicht verschil tussen sarcoplasmic en myofibrillar, ik moet me altijd bewijzen en over de knie leggen wil ik respect krijgen van haantjes. Dat had ik minder toen ik echt aan bb deed en dus meer opgeblazen was.Ik ben ook meer een fan van alles wat je zelf mentaal voor elkaar hebt gebokst. Maar NoxiPro geeft mij echt meer focus enzo. Dus vind het wel mooi spul, is al weer even geleden dat ik het gebruikt heb maar goed. Mooiste zou natuurlijk zijn dat je zonder dat spul net zo kon blazen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee.![]()
Het is gewoon niet mijn ding, zulke middelen. Ik heb zo´n beetje alles wat los en vast zit gebruikt en het enige wat het mij geleerd heeft is dat ik het beste op mijn eigen kracht kan vertrouwen omdat dat het enige is wat echt is.
Maar hee, ieder zijn ding.Vorig jaar was het inderdaad geweldig! Maar nu zitten we straks al bijna in februari en ik heb het gevoel dat de winter nog moet komen. Straks is het in augustus pas zomer.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:36 schreef BeamofLight het volgende:
CuttingSeason trouwens begonnen. Ik voorzie knallend weer in april,dus wil er tijdig bij zijn.Zelf wordt het mijn eerste cut en ik denk dat ik toch wel iets van 4 kg vet moet wegschrapen. Totaal geen indicatie van hoe lang me dat gaat duren. Zou in ieder geval zonde zijn wanneer het langer dan verwacht duurt en je late-to-the-party bent.
![]()
![]()
2 maanden, met een beetje discipline. 0.5 kg per week, ongeveer -500 kcal deficit per dag.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:09 schreef Panzermaus het volgende:
Zelf wordt het mijn eerste cut en ik denk dat ik toch wel iets van 4 kg vet moet wegschrapen. Totaal geen indicatie van hoe lang me dat gaat duren.
Hoe dichter je bij je einddoel komt, hoe beter je eruit gaat zien, dus je krijgt steeds meer waar voor je geld.
Maar gezien je concentratiekamp-look van weleer moet het geen probleem zijn om vet eraf te slopenzou eerder oppassen dat je niet te snel gaat, dus max 20-25% onder je maintenance zitten.
[ Bericht 14% gewijzigd door Stereotomy op 27-01-2012 13:40:26 ]Confidence through competence![]()
Ik begin pas in maart, vetpercentage is niet zo hoog. Denk dat er zo'n 2 tot 3 kg vanaf moet. Dat moet wel lukken voordat het echt mooi weer wordt.
Zie er wel tegenop, die cardio en met name het minder eten.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Cardio (als in binnen op een tredmolentje) is niet echt noodzakelijk, imho. Die 22 kg ben ik zonder als een hamster te rennen in een kooitje kwijtgeraakt. Dieet is imho veel belangrijker en effectiever bij cutten.
Minder eten is wel kut
Confidence through competence![]()
Of beide zoals ik nu doe, dan gaat het pas snel.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:46 schreef Stereotomy het volgende:
Cardio (als in binnen op een tredmolentje) is niet echt noodzakelijk, imho. Die 22 kg ben ik zonder als een hamster te rennen in een kooitje kwijtgeraakt. Dieet is imho veel belangrijker en effectiever bij cutten.
Minder eten is wel kut![]()
Gaat niet om snel, gaat om een consistente, bescheiden energiedeficientie. Ik kan ook wel 1 kg per week afvallen (ca. -1000 kcal verschil per dag) maar daar zit dan hoe je het wendt of keert spieren bij.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:53 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Of beide zoals ik nu doe, dan gaat het pas snel.
Edit: Tenzij je een hele grote, dikke jongen bent.Mik op -20-25% van je maintenance.
[ Bericht 12% gewijzigd door Stereotomy op 27-01-2012 14:04:19 ]Confidence through competence![]()
mooie vierkante pecsOp woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Wat wel zo is: cardio verbrandt geen spier (in principe), dus als je jezelf flink geeft en daarna je glycogeen weer grotendeels aanvult kan je meer vet kwijtraken zonder spier te verliezen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Gaat niet om snel, gaat om een consistente, bescheiden energiedeficientie. Ik kan ook wel 1 kg per week afvallen (ca. -1000 kcal verschil per dag) maar daar zit dan hoe je het wendt of keert spieren bij.
Edit: Tenzij je een hele grote, dikke jongen bent.Mik op -20-25% van je maintenance.
![]()
Nee, als je jezelf flink geeft zoals je dat zegt is het catabolisch.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:55 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Wat wel zo is: cardio verbrandt geen spier (in principe), dus als je jezelf flink geeft en daarna je glycogeen weer grotendeels aanvult kan je meer vet kwijtraken zonder spier te verliezen.![]()
Catabolisch in de zin dat je vet en glycogeen afbouwt. Heb wel eens een studie gelezen waarin zo'n groep marathonlopers werd gevolgd. Een half jaar lang ofzo renden ze elke dag een marathon. Wat bleek; hun bovenlichaam was 0 spier kwijt, alleen hun benen, en dat kwam waarschijnlijk door overtraining.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:09 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee, als je jezelf flink geeft zoals je dat zegt is het catabolisch.
Cardio is niet anabolisch, maar ook niet catabolisch in de zin dat het lean mass afbreekt (tenzij je gevaarlijk lage vetpercentages hebt).![]()
Bron?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:45 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Catabolisch in de zin dat je vet en glycogeen afbouwt. Heb wel eens een studie gelezen waarin zo'n groep marathonlopers werd gevolgd. Een half jaar lang ofzo renden ze elke dag een marathon. Wat bleek; hun bovenlichaam was 0 spier kwijt, alleen hun benen, en dat kwam waarschijnlijk door overtraining.
Cardio is niet anabolisch, maar ook niet catabolisch in de zin dat het lean mass afbreekt (tenzij je gevaarlijk lage vetpercentages hebt).
Ben benieuwd wat onze crew er zo na het eten van gaat zeggen.
Want ik ben niet overtuigd door simpel je glycogeen voorraad aan te vullen na de workout of zelf tijdens de workout.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2012 17:58:01 ]![]()
http://news.softpedia.com(...)ral-Fat-169202.shtmlquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:56 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Bron?
Ben benieuwd wat onze crew er zo na het eten van gaat zeggen.
Want ik ben niet overtuigd door simpel je glycogeen voorraad aan te vullen na de workout of zelf tijdens de workout.
http://healthland.time.co(...)a-endurance-runners/
Is allemaal op hetzelfde gebaseerd. Ik begin te twijfelen of het ooit ook daadwerkelijk gepubliceerd is.![]()
Ze gebruiken allebei de pecs en lats, maar wat je precies wil weten weet ik niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:29 schreef Weissman het volgende:
Zit er nog een anatomisch verband tussen dippen en chin-ups ?![]()
Dippen blijft een beetje onprettig voelen, maar niemand daar kan me corrigeren of zeggen wat ik fout doe. Het voelt gewoon alsof ik mijn lichaam verkeerd gebruik want er staat superveel 'strain' op mijn schouders en borstbeen.![]()
Ook als je je lichaam zeg maar haaks aan de grond houdt? (dus jezelf recht omhoog duwt ipv schuin t.o.v. de grond.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:38 schreef Panzermaus het volgende:
Dippen blijft een beetje onprettig voelen, maar niemand daar kan me corrigeren of zeggen wat ik fout doe. Het voelt gewoon alsof ik mijn lichaam verkeerd gebruik want er staat superveel 'strain' op mijn schouders en borstbeen.![]()
Smallere grip pakken misschien? Kweet het ook niet hoor.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:38 schreef Panzermaus het volgende:
Ja maar jou cardio is naar je werk fietsen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:46 schreef Stereotomy het volgende:
Minder eten is wel kutIf not now, then when.![]()
?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:45 schreef drumstickNL het volgende:
Ecto Meso Endo - Hoe zwart/wit zijn de kenmerken?![]()
Vandaag voor het eerst wrist/power straps gebruikt bij het dl'en. Een maat gaf zijn straps om mij het eens te laten proberen. Kon meer gewicht pakken, merkte echt dat ik veel verlies op de grip. Maar anderzijds, ik versterk liever mijn grip dan dat ik de gemakkelijke weg zoek.
Wat vinden jullie?This isn't even my final form.![]()
Boeit me niet. Gaat me om spieropbouw en krachtontwikkeling met goede form, niet om eeltvorming.Confidence through competence![]()
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ditquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:38 schreef Panzermaus het volgende:
Dippen blijft een beetje onprettig voelen, maar niemand daar kan me corrigeren of zeggen wat ik fout doe. Het voelt gewoon alsof ik mijn lichaam verkeerd gebruik want er staat superveel 'strain' op mijn schouders en borstbeen.
Of toch du vader?![]()
Dat klopt dan wel weerquote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja maar jou cardio is naar je werk fietsen.
Ik word zo depressief van de mensen die op de ellips / hometrainer / loopband staan te rennen in de cardio hal in de sportschool. Ben je gvd 1 miljoen jaar geëvolueerd, sta je daar nog als een hamster te rennen.Ga iets buiten doen, denk ik dan.
Want niet gebruik maken van technologie getuigt uiteraard meer van evolutionaire voortgang dan wel technologie gebruiken
geen haat intended
Of toch du vader?![]()
Dit doe ik al van 'nature' en het scheelt inderdaad behoorlijk.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:26 schreef Zith het volgende:
Zwaar trekken zonder die eeltbobbels in je palm kan ook prima hoor![]()
Mij ging het niet om eelt, maar om de grip zelf. Ik verlies kracht na een aantal reps, waardoor de bar van mijn vingers lijkt te glijden. De straps voorkomen dit.
Maar ik ben ook van mening dat ik beter mijn grip kan versterken dan de makkelijke weg zoeken.This isn't even my final form.![]()
Met handschoentjes is echt helemaal om te huilen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat klopt dan wel weer
Ik word zo depressief van de mensen die op de ellips / hometrainer / loopband staan te rennen in de cardio hal in de sportschool. Ben je gvd 1 miljoen jaar geëvolueerd, sta je daar nog als een hamster te rennen.Ga iets buiten doen, denk ik dan.
BEASTMODE![]()
Ik gebruik zelf ook geen handschoenen (meer), maar dat alphagedrag als iemand zegt dat ie ze wel gebruikt altijdquote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:28 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Met handschoentjes is echt helemaal om te huilen.![]()
![]()
Zo doen wolven dat, als er een kans is om te stijgen op de sociale ladder. Komt door de testerone shots.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Jij draagt handschoentjes?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:35 schreef Luchtkoker het volgende:
Want niet gebruik maken van technologie getuigt uiteraard meer van evolutionaire voortgang dan wel technologie gebruiken
geen haat intended![]()
Ik gebruik nu ook 2 leren handschoenen, heb met chin/pullups mijn handen tot echt bloedens toe gekregen.
Heb nu 4 bloedende stukken eelt, dus leek mij handschoenen nu wel even praktisch.
De weg naar muscle-ups is hard
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2012 23:17:50 ]![]()
kan je nog meer voluit gaan jwzquote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:17 schreef ZetaOS het volgende:
Ik gebruik nu ook 2 leren handschoenen, heb met chin/pullups mijn handen tot echt bloedens toe gekregen.
Heb nu 4 bloedende stukken eelt, dus leek mij handschoenen nu wel even praktisch.
De weg naar muscle-ups is hard![]()
![]()
Sommige mensen komen er om spiermassa te kweken en andere eelt... het is maar net wat je wilt.![]()
Hij is al sinds oktober bezig, zijn deadlifts zijn zwaar op die handen, zou jij niet aankunnen.quote:![]()
Niet boos worden lucktkoker is maar garpje
-----
Maar het punt is een beejte dat niemand van ons (neem ik aan, laat maar horen als je anders denkt) op 'handschoen-/strapwaardige gewichten' traint. Als je met 80kg deadlifts al gaat handschoenen/strappen zul je in de toekomst nooit zwaarder kunnen deadliften zonder handschoenen/straps (of je palmen spatten open omdat geen eelt, of geen grip om het omhoog te tillen). Ben je dus voor altijd afhankelijk van een instrument om iets te tillen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Zith op 27-01-2012 23:28:57 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik doelde dus op handschoentjes op de loopband.
Handschoenen om eelt te voorkomen, niks mis mee
BEASTMODE![]()
gwoon handschoentjes dragen als ik jog niks mis mee krijg altijd eelt van die tegenwind vinde de chicks nie mooiquote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:49 schreef Awesome_ het volgende:
Ik doelde dus op handschoentjes op de loopband.
Handschoenen om eelt te voorkomen, niks mis meeThis isn't even my final form.![]()
Hallo, daar ben ik weer.
Na mijn eerste 'succesvolle' week SL 5x5 nog een vraag, of twee.
De deadlift: Vandeweek gedaan, en het omhoog gaan ging goed, echter bij het naar beneden gaan voelde ik al dat ik het niet goed deed. De bar ging van m'n benen af, en het voelde daarna (logischerwijs) niet goed in m'n onderrug. Ik probeerde zo goed mogelijk de bar bij m'n benen te houden, maar het naar beneden gaan voelde erg onnatuurlijk.
De kekke fitness instructeur kon mij ook niet helpen, dus na wat faalhazerij omtrent de deadlift heb ik maar wat extra BoR's gedaan waarna ik huilend op de fiets stapte.
Net dus even dit filmpje gekeken, waarbij alles wordt uitgelegd, hopende dat het volgende week beter gaat.
YT film: (is wel een goede instructiefilm volgens mij)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter nu dus mijn vraag: Kan ik ook de Romanian deadlift doen ipv de normale deadlift (in SL 5x5)? De Romanian ziet er een stuk makkelijker uit, rug archen, en een beetje pelvic thrusts maken. Of moet ik maar gewoon een goede deadlift gaan leren?
Mocht de normale DL aangeraden zijn: Tips zijn welkom voor bij het naar beneden gaan.![]()
Beetje kortzichtig natuurlijkquote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat klopt dan wel weer
. Als het fucking -10 buiten is ga ik niet buiten staan joggen als een mongool.
Also, ik cardio na mijn krachttraining dus doe ik dat standaard daar ja.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 03:00 schreef sneez het volgende:
Hallo, daar ben ik weer.
De deadlift: Vandeweek gedaan, en het omhoog gaan ging goed, echter bij het naar beneden gaan voelde ik al dat ik het niet goed deed. De bar ging van m'n benen af, en het voelde daarna (logischerwijs) niet goed in m'n onderrug. Ik probeerde zo goed mogelijk de bar bij m'n benen te houden, maar het naar beneden gaan voelde erg onnatuurlijk.
De kekke fitness instructeur kon mij ook niet helpen, dus na wat faalhazerij omtrent de deadlift heb ik maar wat extra BoR's gedaan waarna ik huilend op de fiets stapte.
Net dus even dit filmpje gekeken, waarbij alles wordt uitgelegd, hopende dat het volgende week beter gaat.
YT film: (is wel een goede instructiefilm volgens mij)Met een lege barbell oefenen. Zijdelings langs een spiegel staan en opzij kijken zodat je precies kan zien hoe je de oefening uitvoert. Eindeloos herhalen totdat de form goed is. Deadliften leer je niet in 1 keer, en zeker niet zonder fatsoenlijke instructeur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter nu dus mijn vraag: Kan ik ook de Romanian deadlift doen ipv de normale deadlift (in SL 5x5)? De Romanian ziet er een stuk makkelijker uit, rug archen, en een beetje pelvic thrusts maken. Of moet ik maar gewoon een goede deadlift gaan leren?
Mocht de normale DL aangeraden zijn: Tips zijn welkom voor bij het naar beneden gaan.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 03:00 schreef sneez het volgende:
Hallo, daar ben ik weer.
YT film: (is wel een goede instructiefilm volgens mij)Met een lege stang oefenen inderdaad. Probeer exact dezelfde beweging te maken als je naar boven en beneden gaat, door je knieën zakken tijdens het naar beneden gaan was iets waar ik ook aan moest wennen. Of je kan de barbell gewoon laten vallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter nu dus mijn vraag: Kan ik ook de Romanian deadlift doen ipv de normale deadlift (in SL 5x5)? De Romanian ziet er een stuk makkelijker uit, rug archen, en een beetje pelvic thrusts maken. Of moet ik maar gewoon een goede deadlift gaan leren?
Mocht de normale DL aangeraden zijn: Tips zijn welkom voor bij het naar beneden gaan.![]()
![]()
Chest naar voren, barbell tegen je lichaam aan omhoog brengen. Als de stang niet meer in contact is met je lichaam dan doe je het fout.
Bij omlaag gaan: Eerst je rug buigen (en dan bedoel ik dat je je rug nog wel recht houdt! chest naar voren!!) tot de stang voorbij je knieen is, dan je heupen naar achteren om verder naar beneden te gaan.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Het is de laatste tijd niet vaak -10 geweest.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 03:10 schreef Jajong het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig natuurlijk. Als het fucking -10 buiten is ga ik niet buiten staan joggen als een mongool.
Also, ik cardio na mijn krachttraining dus doe ik dat standaard daar ja.![]()
Je weet dat er mensen zijn die dit misschien serieus zouden kunnen nemen toch?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:52 schreef 16meter het volgende:
niet deadliften, je verneukt je rug
beter lat pulldown en roeienBEASTMODE![]()
Je weet dat de mensen die dat serieus nemen hier niks te zoeken hebben ?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:03 schreef Awesome_ het volgende:
Je weet dat er mensen zijn die dit misschien serieus zouden kunnen nemen toch?![]()
Als je trouwens echt goede uitleg wilt over de deadlift-squat etc, haal de limited editie van starting strength (een of andere winkel met een piraten naam ofzo), deze heeft videos van 30min per oefening waar rippetoe elke oefening met veel diepte uitlegt. Deze vids zijn niet op youtube.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ja inderdaad, laten we vooral niet openstaan voor mensen die ook interesse hebben in de sport, maar nog niet hetzelfde level aan expertise hebben.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je weet dat de mensen die dat serieus nemen hier niks te zoeken hebben ?
BEASTMODE![]()
Die vids zijn/waren te downloadenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:22 schreef Zith het volgende:
Als je trouwens echt goede uitleg wilt over de deadlift-squat etc, haal de limited editie van starting strength (een of andere winkel met een piraten naam ofzo), deze heeft videos van 30min per oefening waar rippetoe elke oefening met veel diepte uitlegt. Deze vids zijn niet op youtube.![]()
![]()
'Piratenwinkel'quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:26 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Die vids zijn/waren te downloaden![]()
![]()
En de beginners dan Weiss, daar moet je ook een beetje rekening mee houden. Je zei het zelf al, wees een beetje lief voor elkaar!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je weet dat de mensen die dat serieus nemen hier niks te zoeken hebben ?![]()
Ik lurk hier al lang genoeg om te weten dat het sarcasme van 16meter's posts afdruipt
Maar bedankt voor de tips! Morgen proberen..![]()
Heb de moed al opgegeven. Het enige wat de gemiddelde poster hier kan waarderen zijn de dagboek posts van Pantermuis; dat zegt toch al genoeg over het niveau ?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:25 schreef H1N1 het volgende:
En de beginners dan Weiss, daar moet je ook een beetje rekening mee houden. Je zei het zelf al, wees een beetje lief voor elkaar!![]()
Nee hoor, tussen de regels door pik ik wel goede tips op.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:54 schreef Weissman het volgende:
[..]
Heb de moed al opgegeven. Het enige wat de gemiddelde poster hier kan waarderen zijn de dagboek posts van Pantermuis; dat zegt toch al genoeg over het niveau ?![]()
Panzer met z'n first world problems. Ik vind het wel komisch maar het voegt weinig toe, beetje lucht mag best.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:54 schreef Weissman het volgende:
[..]
Heb de moed al opgegeven. Het enige wat de gemiddelde poster hier kan waarderen zijn de dagboek posts van Pantermuis; dat zegt toch al genoeg over het niveau ?![]()
gisteren met wat collega's bezig geweest aan een giethars prothese, man van 190 kg. Moest meteen aan jou denken toen we met elkaar aan het overleggen waren hoe we dat ding zo sterk mogelijk gingen maken omdat dat ding nogal wat te verwerken krijgt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nee hoor, tussen de regels door pik ik wel goede tips op.![]()
veel ducttape!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:05 schreef H1N1 het volgende:
[..]
gisteren met wat collega's bezig geweest aan een giethars prothese, man van 190 kg. Moest meteen aan jou denken toen we met elkaar aan het overleggen waren hoe we dat ding zo sterk mogelijk gingen maken omdat dat ding nogal wat te verwerken krijgt.![]()
Wat was de uitkomst? Werkt het?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:05 schreef H1N1 het volgende:
[..]
gisteren met wat collega's bezig geweest aan een giethars prothese, man van 190 kg. Moest meteen aan jou denken toen we met elkaar aan het overleggen waren hoe we dat ding zo sterk mogelijk gingen maken omdat dat ding nogal wat te verwerken krijgt.
En wat hebben jullie gedaan om het zo sterk mogelijk te krijgen? Hebben jullie ook aan de enkel (gewricht) gedacht? Die breek ik meestal namelijk. Al 2x gebeurd.![]()
![]()
Hoe kom je aan die Dexter outfit uit je fobo?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:05 schreef H1N1 het volgende:
[..]
gisteren met wat collega's bezig geweest aan een giethars prothese, man van 190 kg. Moest meteen aan jou denken toen we met elkaar aan het overleggen waren hoe we dat ding zo sterk mogelijk gingen maken omdat dat ding nogal wat te verwerken krijgt.![]()
Combinatie van unidirectionale matten koolstofvezel, glasvezel en zeer veel lagen tricot (die dienen ervoor om het hars op te nemen). Megaproject maar wel leuk om aan mee te werken. Enkel werd kant en klaar aangeleverd, die maken we niet zelf dus daar kunnen we helaas niets aan veranderen. Zeker ook omdat dan de garantie meteen weg is zodra er iemand anders behalve de producent aan gaat ' knoeien' Of het werkt dat horen we de a.k. tijd, patient gaat eerst een tijdje proeflopen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat was de uitkomst? Werkt het?
En wat hebben jullie gedaan om het zo sterk mogelijk te krijgen? Hebben jullie ook aan de enkel (gewricht) gedacht? Die breek ik meestal namelijk. Al 2x gebeurd.![]()
American Apparel, heb m ook in het rood. Ik was een tijd verknocht aan Dexter en kwam er via via achter dat zijn shirts van AA waren. Meteen maar 2 gekocht.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:50 schreef Diabox het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die Dexter outfit uit je fobo?![]()
right on!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:55 schreef Diabox het volgende:
http://store.americanapparel.net/t457.html?cid=14-655&c=Brown![]()
Daar krijg je op zeker een sterke koker mee. Hoe zit het met de verbinding van de koker naar ¨het been¨? Is die ook sterk? Ik neem aan dat die in de koker gegoten wordt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:51 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Combinatie van unidirectionale matten koolstofvezel, glasvezel en zeer veel lagen tricot (die dienen ervoor om het hars op te nemen). Megaproject maar wel leuk om aan mee te werken. Enkel werd kant en klaar aangeleverd, die maken we niet zelf dus daar kunnen we helaas niets aan veranderen. Zeker ook omdat dan de garantie meteen weg is zodra er iemand anders behalve de producent aan gaat ' knoeien' Of het werkt dat horen we de a.k. tijd, patient gaat eerst een tijdje proeflopen.
Ik vraag speciaal naar de enkel voor mezelf. Als ik wil squaten op een prothese denk ik dat ik een gefixeerde enkel nodig heb. Het hoeft niet te bewegen dus alles wat kan breken wil ik elimineren.![]()
Ik ben zo'n 1.80 lang. Ben ecto dus heb destijds een s gekocht en draag 'm nog steeds maar het is eigenlijk geen porem, schouders zijn veel te smal dus het is alleen toonbaar als je alle knopen opendoetquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:57 schreef Diabox het volgende:
[..]
Zie dat ie maar tot XL gaat. Welke maat heb jij bij welke lengte?en dat is dan weer niet toonbaar. Fit is wel super maar dat zie je bij Dexter zelf ook.
![]()
Ja die koker zelf was echt n massief blok, supersterk. De verbinding naar het been bestaat uit een titanium ' anker', een 3 poot met schroefdraad erin. Die wordt er idd in verwerkt, tussen de lagen glas, tricot en koolstof. Het been was dit maal een titanium buis met een 'socket' en nog een verbindingsstuk dat je dus weer in het anker draait.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar krijg je op zeker een sterke koker mee. Hoe zit het met de verbinding van de koker naar ¨het been¨? Is die ook sterk? Ik neem aan dat die in de koker gegoten wordt.
Ik vraag speciaal naar de enkel voor mezelf. Als ik wil squaten op een prothese denk ik dat ik een gefixeerde enkel nodig heb. Het hoeft niet te bewegen dus alles wat kan breken wil ik elimineren.
Ik zal het eens opschrijven en dan ga ik maandag even wat informatie inwinnen bij m'n collega's en dan pm ik jou wel even.![]()
Mooie site.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:55 schreef Diabox het volgende:
http://store.americanapparel.net/t457.html?cid=14-655&c=Brown
Heb meteen dit t-shirt besteld:
http://store.americanapparel.eu/rsa0410.html![]()
LOL, vette fit.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:10 schreef 16meter het volgende:
[..]
Mooie site.
Heb meteen dit t-shirt besteld:
http://store.americanapparel.eu/rsa0410.html![]()
Great, thanks. Laat dan ook even weten met welke prothese maker je werkt. Tot nu toe is mijn prothese maker niet erg behulpzaam. Of niet geintereseerd, dat kan ook.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:10 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ja die koker zelf was echt n massief blok, supersterk. De verbinding naar het been bestaat uit een titanium ' anker', een 3 poot met schroefdraad erin. Die wordt er idd in verwerkt, tussen de lagen glas, tricot en koolstof. Het been was dit maal een titanium buis met een 'socket' en nog een verbindingsstuk dat je dus weer in het anker draait.
Ik zal het eens opschrijven en dan ga ik maandag even wat informatie inwinnen bij m'n collega's en dan pm ik jou wel even.![]()
Prima. Ik ben zelf de prothese/orthesemaker he, wij zijn afhankelijk van de behandelend arts waar jij weer mee te maken hebt. Wij moeten voldoen aan de opdracht dus het ligt er puur aan wat hij voorschrijft. Je moet er echt op hameren dat je dat ding gaat/wil gebruiken voor krachtsport (alhoewel je dat vast al gedaan zal hebben).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Great, thanks. Laat dan ook even weten met welke prothese maker je werkt. Tot nu toe is mijn prothese maker niet erg behulpzaam. Of niet geintereseerd, dat kan ook.![]()
Dat begrijp ik. Maar met de supervisie van een arts, en ikzelf die de prothese (eventueel) zelf financieer moet er meer mogelijk zijn dan in het reguliere mogelijk is.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:19 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Prima. Ik ben zelf de prothese/orthesemaker he, wij zijn afhankelijk van de behandelend arts waar jij weer mee te maken hebt. Wij moeten voldoen aan de opdracht dus het ligt er puur aan wat hij voorschrijft. Je moet er echt op hameren dat je dat ding gaat/wil gebruiken voor krachtsport (alhoewel je dat vast al gedaan zal hebben).
Kunnen we, alsik weer in Nederland ben, april waarschijnlijk) eens afspreken om te brainstormen? Als je zin hebt om hierover mee te denken uiteraard.![]()
Uiteraard, goed idee. Tot die tijd zal ik ook even met wat collega's gaan overleggen over wat zij het beste achten en dan een soort van 'opbouwplan' uitschrijven. Kijken hoe ver ik kom.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar met de supervisie van een arts, en ikzelf die de prothese (eventueel) zelf financieer moet er meer mogelijk zijn dan in het reguliere mogelijk is.
Kunnen we, alsik weer in Nederland ben, april waarschijnlijk) eens afspreken om te brainstormen? Als je zin hebt om hierover mee te denken uiteraard.![]()
Zelf heb je in de afgelopen 30 topics niks zinnings gepost. Het enige wat jij post is gekanker over het niveau van andere users.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:54 schreef Weissman het volgende:
[..]
Heb de moed al opgegeven. Het enige wat de gemiddelde poster hier kan waarderen zijn de dagboek posts van Pantermuis; dat zegt toch al genoeg over het niveau ?
Kom dan gewoon niet.Behulpzaam als een waterkraan.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:39 schreef fathank het volgende:
Zelf heb je in de afgelopen 30 topics niks zinnings gepost. Het enige wat jij post is gekanker over het niveau van andere users.
Kom dan gewoon niet.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2012 16:44:06 ]![]()
Great, thanks. Ik denk dat we een balans moeten vinden tussen wat sterk genoeg is, en wat een stomp aankan. Daar zit uiteraard een limiet aan, maar misschien is het mogelijk een iets dikkere liner te maken die de druk beter opvangt. Die mag ook weer niet te dik zijn want dan verlies je de balans in je prothese volgens mij. Maar zolang er iets van 60 - 70% van het gewicht opgevangen wordt onder m´n knie en het hele kniegewricht denk ik dat we al aardig wat oplossen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:38 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Uiteraard, goed idee. Tot die tijd zal ik ook even met wat collega's gaan overleggen over wat zij het beste achten en dan een soort van 'opbouwplan' uitschrijven. Kijken hoe ver ik kom.![]()
The definition of aesthetics;quote:My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2012 17:03:59 ]![]()
Wat? Nee. Was een reactie op onderstaande post, en ging dus om in de natuur cardio'en (hardlopen etc) tegenover machines gebruiken, ik zie niet hoe je daaruit de conclusie trekt dat ik handschoentjes draag.quote:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat klopt dan wel weer
[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtkoker op 28-01-2012 17:14:02 ]Of toch du vader?![]()
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Zelf heb je in de afgelopen 30 topics niks zinnings gepost. Het enige wat jij post is gekanker over het niveau van andere users.
Kom dan gewoon niet.If not now, then when.![]()
Tof dat je op deze manier op dit forum zo iemand vind die wil helpen. Hopen dat het wat wordt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Great, thanks. Ik denk dat we een balans moeten vinden tussen wat sterk genoeg is, en wat een stomp aankan. Daar zit uiteraard een limiet aan, maar misschien is het mogelijk een iets dikkere liner te maken die de druk beter opvangt. Die mag ook weer niet te dik zijn want dan verlies je de balans in je prothese volgens mij. Maar zolang er iets van 60 - 70% van het gewicht opgevangen wordt onder m´n knie en het hele kniegewricht denk ik dat we al aardig wat oplossen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Alle progressie zal ik hier posten uiteraard.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:03 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Tof dat je op deze manier op dit forum zo iemand vind die wil helpen. Hopen dat het wat wordt.
Lijkt me te gek om zonder angst dat er iets breekt te kunnen squaten, deadliften en legg pressen. En de frustratie te verliezen van wel zwaarder kunnen, maar gelimiteerd zijn door een handicap. Uiteraard zal ik altijd een limitatie hebben, maar het tot de grens pushen is ook een doel.![]()
![]()
Zijn er geen Paralympische gewichtheffers?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Alle progressie zal ik hier posten uiteraard.
Lijkt me te gek om zonder angst dat er iets breekt te kunnen squaten, deadliften en legg pressen. En de frustratie te verliezen van wel zwaarder kunnen, maar gelimiteerd zijn door een handicap. Uiteraard zal ik altijd een limitatie hebben, maar het tot de grens pushen is ook een doel.If not now, then when.![]()
Ow en ja. Inderdaad te gek om hier een prothesemaker tegen te komen die ook nog begrijpt wat ik doe en waar ik heen wil.![]()
![]()
Ik ben ze nog niet tegengekomen. Wel bodybuilders trouwens.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zijn er geen Paralympische gewichtheffers?
Ziet er raar uit, iemand met een enorm lichaam en dan 1 been.![]()
![]()
boven 90 kg 252.5 kgquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:14 schreef Snakey het volgende:
Ah: http://nl.wikipedia.org/w(...)che_Zomerspelen_1992
Wel degelijk mogelijk dus.If not now, then when.![]()
BP inderdaad, de beste man heeft ´geen onderlichaam´, of in ieder geval niet waar hij iets aan heeft.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
boven 90 kg 252.5 kg
[ afbeelding ]
Wel degelijk mogelijk dus.
Ik mis een half been, en daarop moet een hoop mogelijk zijn, meer als er nu voorhanden is in ieder geval.![]()
Heeeeeeeeel af en toe ik ook wel maar met 2 posts op de 300 durf ik niet te zeggen dat het topic erg productief is.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:01 schreef Snakey het volgende:
Nee hoor, tussen de regels door pik ik wel goede tips op.
Of mss ligt het gew aan mij dat ik nu veel meer weet dan 1 jaar terug en dat ik ben gaan neerkijken op bullshit en vage posts waar de onzekerheid er van af druipt.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2012 18:42:51 ]![]()
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
BP inderdaad, de beste man heeft ´geen onderlichaam´, of in ieder geval niet waar hij iets aan heeft.
Ik mis een half been, en daarop moet een hoop mogelijk zijn, meer als er nu voorhanden is in ieder geval.Inderdaad.
Maar ik denk dat hij ook wel aan deadlifts deed van hoog gewicht.If not now, then when.![]()
Jezelf superieur voelen aan anderen is denk ik een grote fout. Zeker met wat iemand op een forum plaatst want je leest het altijd in jouw beleving, niet zoals die ander het bedoeld heeft.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:38 schreef Weissman het volgende:
[..]
Heeeeeeeeel af en toe ik ook wel maar met 2 posts op de 300 durf ik niet te zeggen dat het topic erg productief is.
Of mss ligt het gew aan mij dat ik nu veel meer weet dan 1 jaar terug en dat ik ben gaan neerkijken op bullshit en vage posts waar de onzekerheid er van af druipt.
En als je zoveel ervaring hebt zou je hier moeten komen om dat te delen, niet om anderen mee af te blaffen.
nofi uiteraard![]()
Zo ziet hij er wel uit inderdaad.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]Inderdaad.
Maar ik denk dat hij ook wel aan deadlifts deed van hoog gewicht.![]()
Als jij stopt met zeiken op anderen dan worden die cijfers al automatisch beter.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:38 schreef Weissman het volgende:
[..]
Heeeeeeeeel af en toe ik ook wel maar met 2 posts op de 300 durf ik niet te zeggen dat het topic erg productief is.Ik heb er spijt van de laatste maanden via DM/PM jou geholpen te hebben met jouw noob-vragen, hoe simpel die dan ook waren. In plaats van anderen te helpen, kijk jij op ze neer. Verwacht in de toekomst geen hulp van mij.quote:Of mss ligt het gew aan mij dat ik nu veel meer weet dan 1 jaar terug en dat ik ben gaan neerkijken op bullshit en vage posts waar de onzekerheid er van af druipt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 28-01-2012 19:33:43 ]Confidence through competence![]()
Ik voel me absoluut niet superieur, begrijp me niet verkeerd.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jezelf superieur voelen aan anderen is denk ik een grote fout. Zeker met wat iemand op een forum plaatst want je leest het altijd in jouw beleving, niet zoals die ander het bedoeld heeft.
En als je zoveel ervaring hebt zou je hier moeten komen om dat te delen, niet om anderen mee af te blaffen.
nofi uiteraard
En heb niet het idee dat extra kennis hier wordt gewaardeerd. Het zijn keer op keer dezelfde vragen.Ik zal er me er proberen aan te houden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:27 schreef Stereotomy het volgende:
Als jij stopt met zeiken op anderen dan worden die cijfers al automatisch beter.Dit ga je niet menenquote:Ik heb er spijt van de laatste maanden via DM/PM jou geholpen te hebben met jouw noob-vragen, hoe simpel die dan ook waren. Verwacht in de toekomst geen hulp van mij.![]()
![]()
Als jij geen intentie hebt om je opgedane kennis op een nuttige manier in te zetten, maar alleen loopt te zeiken, dan meen ik dat serieus.quote:Confidence through competence![]()
Ben ook begonnen met het bijhouden van een trainingslog, geeft toch een voldoening om op te schrijven wat je op een dag hebt getild. Heb ook meteen wat persoonlijke doelen opgeschreven op de eerste pagina om me gemotiveerd te houden.![]()
ja is mooi om te zien dat je sterker word heb dikke app daarvoorquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:50 schreef seto het volgende:
Ben ook begonnen met het bijhouden van een trainingslog, geeft toch een voldoening om op te schrijven wat je op een dag hebt getild. Heb ook meteen wat persoonlijke doelen opgeschreven op de eerste pagina om me gemotiveerd te houden.![]()
Keep it up brahquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:50 schreef seto het volgende:
Ik hou het bij in excel, erg leuk om de grafieken ervan te zien, ik doe er dan ook nog volume bij (5x100kg = 500kg) zodat het extra veel lijkt in de grafiekenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:50 schreef seto het volgende:
Ben ook begonnen met het bijhouden van een trainingslog, geeft toch een voldoening om op te schrijven wat je op een dag hebt getild. Heb ook meteen wat persoonlijke doelen opgeschreven op de eerste pagina om me gemotiveerd te houden.
quote:Op zondag 29 januari 2012 00:28 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik hou het bij in excel, erg leuk om de grafieken ervan te zien, ik doe er dan ook nog volume bij (5x100kg = 500kg) zodat het extra veel lijkt in de grafieken
If not now, then when.![]()
Doe ik ook altijd. Dan kom ik thuis en zeg ik tegen mijn vriendin: Hey schatje heb vandaag 5000 kilo getiltquote:. En dan neuk ik haar.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Ik zie hem een beetje als de tafelgast van het topic, tevens columnistquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:02 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Panzer met z'n first world problems. Ik vind het wel komisch maar het voegt weinig toe, beetje lucht mag best.
Houdt t gezeur wat in evenwicht, vrij nuttig dus eigenlijk.Facet!![]()
Ik zou in haar kont plassen. Dat is meer alpha.quote:Op zondag 29 januari 2012 01:50 schreef Jajong het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd. Dan kom ik thuis en zeg ik tegen mijn vriendin: Hey schatje heb vandaag 5000 kilo getilt. En dan neuk ik haar.
![]()
5k maar?quote:Op zondag 29 januari 2012 01:50 schreef Jajong het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd. Dan kom ik thuis en zeg ik tegen mijn vriendin: Hey schatje heb vandaag 5000 kilo getilt. En dan neuk ik haar.
![]()
![]()
Kan dit filmpje in de OP onder de noemer; Newb Guide ? Simpel filmpje waar in bijna alle basisinformatie wordt opgesomd.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2012 15:10:02 ]![]()
Ik cut niet, maar bulk ook niet.. does that apply to your question?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
In september gestopt met trainen na 2 jaar, had flink wat massa maar is nu ook flink weggezakt. Zit er aan te denken het weer op te pakken. Hoe zit dat met spiergeheugen? Als ik nu weer goed ga eten enz.![]()
Had men het laatst nog over hier, er lijkt wel degelijk sprake te zijn van 'spiergeheugen'. Je spiervezels vermeerderen door training hun celkernen, die blijven bestaan indien gestopt wordt met trainen. Wanneer het trainen weer opgepakt wordt, zijn deze celkernen nog steeds aanwezig en in staat om snel weer eiwitten te synthetiseren. Zoiets.quote:Op maandag 30 januari 2012 01:56 schreef Warsaw het volgende:
In september gestopt met trainen na 2 jaar, had flink wat massa maar is nu ook flink weggezakt. Zit er aan te denken het weer op te pakken. Hoe zit dat met spiergeheugen? Als ik nu weer goed ga eten enz.
Hoe dan ook, laat je niet demotiveren door je spierverlies. Zelfs als er geen sprake zou zijn van spiergeheugen, is dat geen reden om de boel niet weer op te pakken. Gewoon ervoor gaan.
Goede UI trouwens.This isn't even my final form.![]()
Vandaag met SL begonnen, alsof je veertjes optilt. Een gaat zat me enigsinds vaag aan te kijken, die krijgen we nog welIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zorg ervoor dat m'n pens niet te groot wordt. Hoef ik ook niet als idioot te cutten.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:52 schreef Panzermaus het volgende:
Zijn hier trouwens nog zomerbulkers? Als in, geen cut voor de zomer?Behulpzaam als een waterkraan.
Binnen no time kijken ze weer raar, van al dat gewicht dat je tilt !quote:Op maandag 30 januari 2012 09:10 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag met SL begonnen, alsof je veertjes optilt. Een gaat zat me enigsinds vaag aan te kijken, die krijgen we nog wel![]()
Filmpje neit helemaal gezien, maar sowieso +1 want Greg Plitt.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Kan dit filmpje in de OP onder de noemer; Newb Guide ? Simpel filmpje waar in bijna alle basisinformatie wordt opgesomd.Behulpzaam als een waterkraan.
De OP is wel vol genoeg zo. Als je er meer in gaat zetten wordt het juist helemaal niet gelezen/gezien.![]()
quote:Op zondag 29 januari 2012 20:56 schreef slacker_nl het volgende:
Ik cut niet, maar bulk ook niet.. does that apply to your question?Geen behoefte aan definitie & abs voor de zomer?quote:Op maandag 30 januari 2012 11:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zorg ervoor dat m'n pens niet te groot wordt. Hoef ik ook niet als idioot te cutten.![]()
quote:Op zondag 29 januari 2012 14:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Kan dit filmpje in de OP onder de noemer; Newb Guide ? Simpel filmpje waar in bijna alle basisinformatie wordt opgesomd.Stop met trollen a.u.b.
![]()
Nee, krachttraining voor mij is ter ondersteuning aan hardlopen. Dat ik er goed uitzie is leuk meegenomen. Tuurlijk vind ik leuk als het allemaal mooi uit de verf komt, maar voorbereidingen voor Dam to Dam, Halve v. Amsterdam zijn belangrijker. Het is geen doel. Plus ik ga in november naar Aruba, dan wil ik strak in m'n vel zittenquote:Op maandag 30 januari 2012 15:23 schreef Panzermaus het volgende:
Geen behoefte aan definitie & abs voor de zomer?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik dacht juist een filmpje waarin alles uitgelegd wordt is makkelijker dan lezen.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:13 schreef Snakey het volgende:
De OP is wel vol genoeg zo. Als je er meer in gaat zetten wordt het juist helemaal niet gelezen/gezien.![]()
gebruiken hier mensen een riem tijdens t squatten? ik heb namelijk steeds last van mijn onderrug tijdens squatten en kan de oorzaak maar niet vinden.![]()
zo is even mijn vet gemeten, ik was zeker van een goede progressie en ik kwam uit op 16-17% met huidplooimeter, toen was ik weer even trots op mezelf als je ziet dat ik eerst een propje was met een dikke kop, vooral mn gezicht is echt slanker geworden, qua postuur is het met kleding niet echt te merken maar dat komt denk ik omdat ik zoweiso al breed ben vanmezelf,
ik woog ooit 85 kilo, weeg nu 75 kilo @ 1,82 meter
vanavond dus weer met volle moed na de training de crosstrainer op!![]()
Goed!quote:Op maandag 30 januari 2012 17:35 schreef mtchel112 het volgende:
zo is even mijn vet gemeten, ik was zeker van een goede progressie en ik kwam uit op 16-17% met huidplooimeter, toen was ik weer even trots op mezelf als je ziet dat ik eerst een propje was met een dikke kop, vooral mn gezicht is echt slanker geworden, qua postuur is het met kleding niet echt te merken maar dat komt denk ik omdat ik zoweiso al breed ben vanmezelf,
vanavond dus weer met volle moed na de training de crosstrainer op!
Op naar de 15%Confidence through competence![]()
Ik ben 1.83 hoog en weeg 92 kilo, maar ik ben absoluut geen propje!!quote:Op maandag 30 januari 2012 17:35 schreef mtchel112 het volgende:
vanavond dus weer met volle moed na de training de crosstrainer op!![]()
![]()
ik ga door tot de zomervakantie met cutten, daarna beslis ik of ik door wil of een clean bulk,quote:
ik weet een ding zeker, net zoals jij zei laatst: nooit meer een buikje![]()
thx voor de link, zal er allemaal meer op gaan letten, maar toch vraag ik me nog af of er hier mensen een belt gebruiken, ik zie namelijk verschillende meningen (dan werkt ie weer wel goed en dan heb je er niks aan)quote:Op maandag 30 januari 2012 17:08 schreef seto het volgende:
http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/![]()
Ik schrok me vandaag rot bij de sportschool, zou op 25% bf zitten, dat was een tijdje terug 20%. Ga het woensdag nogmaals meten, geloofde m'n ogen niet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
jij hebt wss ook veel meer spiermassa :p ik kom net om de hoek kijkenquote:Op maandag 30 januari 2012 17:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben 1.83 hoog en weeg 92 kilo, maar ik ben absoluut geen propje!!![]()
![]()
Ik zou pas een belt gebruiken als je echt zware gewichten gaat tillen, probeer eerst gewoon je techniek te perfectioneren.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:41 schreef borstmelk het volgende:
[..]
thx voor de link, zal er allemaal meer op gaan letten, maar toch vraag ik me nog af of er hier mensen een belt gebruiken, ik zie namelijk verschillende meningen (dan werkt ie weer wel goed en dan heb je er niks aan)![]()
Ok, hartstikke bedankt. meer op de techniek letten vanaf nu.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:41 schreef seto het volgende:
[..]
Ik zou pas een belt gebruiken als je echt zware gewichten gaat tillen, probeer eerst gewoon je techniek te perfectioneren.![]()
Ken het gevoel, zit nu op 12% en sixpack schijnt door: erg onwerkelijk want die heb ik van m'n leven nog nooit gezien.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:41 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
ik ga door tot de zomervakantie met cutten, daarna beslis ik of ik door wil of een clean bulk,
ik weet een ding zeker, net zoals jij zei laatst: nooit meer een buikje
Als ik je een tip mag geven: als je gaat bulken, niet téveel kcal boven je maintenance gaan zitten en goed je vetpercentage in de gaten houden. Als je echt meetbaar veel vet aankomt in je bulk, gewoon kcal wat terugschroeven. Gaat bij endo's nu eenmaal makkelijker, dat vet aantikken. Niet te gretig zijn en veel kcal = snel spiermassa denken...Confidence through competence![]()
94,5 kilo zelfs, zag ik net. Had me al een tijd niet gewogen. Maar buikje is weg en ja, ik begin nu wel redelijk massa te krijgen. Gaat redelijk rap de laatste paar weken.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:41 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
jij hebt wss ook veel meer spiermassa :p ik kom net om de hoek kijken
Geen idee wat m´n vet percentage nu is. Op zeker lager dan een paar weken maar ik zou niet durven zeggen wat het nu is.![]()
Het is natuurlijk ook je bouw.
Je kan prima 1m80 zijn en 85kg wegen zonder buikje.
Maar je kan ook 1m80 zijn en 85kg wegen met een aardig vetpensje.
Foto's/Spiegel zegt veel meer.![]()
Ik heb een redelijk stevige bouw van mezelf inderdaad.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:48 schreef DjMark het volgende:
Het is natuurlijk ook je bouw.
Je kan prima 1m80 zijn en 85kg wegen zonder buikje.
Maar je kan ook 1m80 zijn en 85kg wegen met een aardig vetpensje.
Foto's/Spiegel zegt veel meer.
Foto van en week ofzo geleden. http://i40.tinypic.com/2ungh.jpg![]()
nee, dat zijn tegels.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dus die dingen achter m´n ellenbogen zijn helemaal geen spieren?![]()
Die paar maanden is niet eens echt een full stop te noemen. Zal wel zo terug komen.quote:Op maandag 30 januari 2012 01:56 schreef Warsaw het volgende:
In september gestopt met trainen na 2 jaar, had flink wat massa maar is nu ook flink weggezakt. Zit er aan te denken het weer op te pakken. Hoe zit dat met spiergeheugen? Als ik nu weer goed ga eten enz.
Zelfs na jaren niks doen is het echt verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich weer kan aanpassen en omvormen. Noobgains zijn er werkelijk niks bij.
Hard werk geeft blijvende resultaten. Muscle memory.
full stops and exclamation marks![]()
Beetje vreemde biceps Krioro... Fotoboek van Userquote:Op maandag 30 januari 2012 17:56 schreef krioro het volgende:
[..]
Die paar maanden is niet eens echt een full stop te noemen. Zal wel zo terug komen.
Zelfs na jaren niks doen is het echt verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich weer kan aanpassen en omvormen. Noobgains zijn er werkelijk niks bij.
![]()
Concentration curls zijn de sleutel.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Beetje vreemde biceps Krioro... Fotoboek van Userfull stops and exclamation marks![]()
Ben sinds een maandje of twee van SS naar 3day split gegaan (legs, pull, push - met zelfde compounds + wat extras) omdat ik zo hard aan het plateauen was met squad/BP/overhead press... maar dit gaat nog slechterBij de push dag zijn mijn overhead presses al slap omdat ik gebenched heb en omdat ik elke groep nu maar 1x per week train ipv 1.5x per week bij SS gaat het nu ook niet vooruit.
Dus maar weer terug naar SS als mn lies genezen is en ik weer normaal kan squatten.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Zit je schema dan wel goed in elkaar? Ik doe bijvoorbeeld nooit BP en OHP op 1 dag. Borst en schouders laat ik expres 2 dagen tussen zitten.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:31 schreef Zith het volgende:
Ben sinds een maandje of twee van SS naar 3day split gegaan (legs, pull, push - met zelfde compounds + wat extras) omdat ik zo hard aan het plateauen was met squad/BP/overhead press... maar dit gaat nog slechterBij de push dag zijn mijn overhead presses al slap omdat ik gebenched heb en omdat ik elke groep nu maar 1x per week train ipv 1.5x per week bij SS gaat het nu ook niet vooruit.
Dus maar weer terug naar SS als mn lies genezen is en ik weer normaal kan squatten.![]()
4 dagen uit de running i.v.m. een zware griep. Vandaag weer geweest en het ging super. Wel twintig minuten staan te stuiteren dankzij de pre-workout shake, maar het ging allemaal prima!![]()
Vergeef me als ik dingen zeg die je natuurlijkquote:Op maandag 30 januari 2012 17:41 schreef slacker_nl het volgende:
Ik schrok me vandaag rot bij de sportschool, zou op 25% bf zitten, dat was een tijdje terug 20%. Ga het woensdag nogmaals meten, geloofde m'n ogen niet.al lang wist!
Maar als je elektronisch meet en je doet dit niet elke dag op exact hetzelfde tijdstip met een bijna exact gelijk voedingspatroon.... Dan kan dat zomaar ja.
Daarom niet elektronisch, maar gewoon huidplooi
'Cos boys don't cry.![]()
Als zo´n Aldi-schaaltje het allemaal goed zou kunnen meten, zou iedereen er wel eentje hebben, Dat laatste is niet het geval, dus trek je conclusies.![]()
Sjah... Bij mij valt het nog een beetje tegenquote:Op maandag 30 januari 2012 17:56 schreef krioro het volgende:
[..]
Die paar maanden is niet eens echt een full stop te noemen. Zal wel zo terug komen.
Ik ben 3 kilo lichter. Het is zo te zien echt overgrote deel vet... Maar toch. Beetje vermoeiend dit.
Nog meer vreten dusen maar weer strikt elke 2 uur.
Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik dit cardio'end nooit had gered, dus als ik er nu nog een kilootje of 6 a 7 aanknal zonder al te veel vet er bij... Dan zie ik er beter uit dan ooit denk ik
Aldi schaal of niet, het is gewoon niet betrouwbaar genoeg.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:58 schreef Halcon het volgende:
Als zo´n Aldi-schaaltje het allemaal goed zou kunnen meten, zou iedereen er wel eentje hebben, Dat laatste is niet het geval, dus trek je conclusies.'Cos boys don't cry.![]()
Daar wil ik het nog wel over hebben met je, maar heb er geen zin in. De samenvatting, elektronisch is daadwerkelijk meten. Huidplooimeting is schatten. Ik ga voor de eerste variant.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:57 schreef grrrbeer het volgende:
Maar als je elektronisch meet en je doet dit niet elke dag op exact hetzelfde tijdstip met een bijna exact gelijk voedingspatroon.... Dan kan dat zomaar ja.
Daarom niet elektronisch, maar gewoon huidplooiIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik weet niet of elektronisch nou zoveel nauwkeuriger is voor absolute getallen noch om voortgang te meten.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar wil ik het nog wel over hebben met je, maar heb er geen zin in. De samenvatting, elektronisch is daadwerkelijk meten. Huidplooimeting is schatten. Ik ga voor de eerste variant.
Zelf ben ik gecharmeerd van de nek/middel(/heup) omtrek methode.Confidence through competence![]()
Ik weet het ook niet, maar mij is verteld dat elektronisch nog wel eens vergissingen wil maken met vocht in je lichaam.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik weet niet of elektronisch nou zoveel nauwkeuriger is voor absolute getallen noch om voortgang te meten.
Zelf ben ik gecharmeerd van de nek/middel(/heup) omtrek methode.![]()
Zou fijn zijn als ik dit fysiek had over 15 jaarquote:Op maandag 30 januari 2012 17:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb een redelijk stevige bouw van mezelf inderdaad.
Foto van en week ofzo geleden. http://i40.tinypic.com/2ungh.jpg
Volgens m´n vrouw ben ik op mijn 45ste gereset neer mijn 30ste.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als ik dit fysiek had over 15 jaar![]()
![]()
Lijkt me een leuk compliment om te horenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Volgens m´n vrouw ben ik op mijn 45ste gereset neer mijn 30ste.
Is mooi van man zijn: het wordt alleen maar beter. Nouja, totdat je echt aftakelt
Huidplooimeting is hoe het hoort.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar wil ik het nog wel over hebben met je, maar heb er geen zin in. De samenvatting, elektronisch is daadwerkelijk meten. Huidplooimeting is schatten. Ik ga voor de eerste variant.
Punt, uit.
Reden: die schatting is altijd hetzelfde. Dus je kunt je voortgang perfect monitoren. En dat is de reden om te meten.
Elektronisch meten geeft te grote verschillen. De foutenmarge is te groot. Derhalve niet geschikt voor het meten van je voortgang.'Cos boys don't cry.![]()
Over de huidplooimeting zeggen ze dat deze redelijk betrouwbaar is.quote:De laatste jaren zijn er methoden op de markt gekomen die werken op basis van impedantie. Men gaat met blote voeten op een weegschaal staan of houdt handvaten vast. Er gaat een zwakke elektrische stroom door het lichaam. Vet heeft weinig vocht en geleidt de stroom slecht. Spieren hebben veel vocht; de stroom wordt daardoor beter geleid. De weerstand die de stroom door het gehele lichaam ondervindt, is de maat voor het vetpercentage. Na het invoeren van lichaamslengte, leeftijd, geslacht en het aantal trainingsuren per week komt er met een druk op de knop op de display het vetpercentage tevoorschijn. Deze methode werkt snel en kan door iedereen gedaan worden. Onderzoek geeft aan dat wanneer het apparaat langer vastgehouden wordt en/of harder ingeknepen wordt dit de score beinvloedt. Meten voor of na toiletgebruik, drinken en zweten hebben ook invloed op de uitslag van het vetpercentage.
Bron: Voeding en sport - Teamsport - Krachtsport - Duursport, p105, Anja van Geel en Joris Hermans, De Vrieseborch, ISBN 9789060765739Met deze informatie is een meting dmv impedantie goed te doen, mits je onder dezelfde situaties de meting verricht en als je dit combineert met zo eens in de zoveel tijd een huidplooimeting door een bekwaam iemand. Vooral voor amateurs (waaronder ik mezelf schaar) is een meeting dmv stroom een goed(koper) alternatief dan het inhuren van een dietist die eens in de zoveel tijd je vetpercentage schat dmv een huidplooimeting.quote:Deze methode wordt in de praktijk veel gebruikt. Door middel van het bepalen van vier huidplooien kan met behulp van een tabel het individuele vetpercentage worden geschat. Het meten van de huidplooien vereist de nodige ervaring en dient meerdere keren te gebeuren. Het is een redelijk betrouwbare method.
Bron: Voeding en sport - Teamsport - Krachtsport - Duursport, p105, Anja van Geel en Joris Hermans, De Vrieseborch, ISBN 9789060765739Met een huidplooimeting, meet je alleen het oppervlakkige vet, niet het vet wat rondom organen zit ed, dat wat wel gemeten wordt met een BIA meting.quote:BIA (Bioelectrical Impedance) - The only method that is based on measuring something, not estimating anything, is Bio-Impedance measurement. Bio-Impedance is a means of measuring electrical signals as they pass through the fat, lean mass, and water in the body. Through laboratory research we know the actual impedance or conductivity of various tissues in the body, and we know that by measuring current between two electrodes and applying this information to complex proven scientific formulas accurate body composition can be determined. The fact that the measurement is based on a reading of lean mass and not an estimate of fat mass, lends to a much more comprehensive testing method and results.
Bron: http://www.new-fitness.com/body_fat_analyzing.html
En dus niet punt, uit. Aangezien beide methodes hun plussen en minnen hebben. Overigens is het wel zo dat de meting op de sportschool alleen via de handen gaat en niet via handen en voeten, wat een betrouwbaardere meting oplevert. Ik moet gewoon zelf zo'n ding aanschaffen, dan kan ik m'n gewicht in bf% dagelijks meten en op hetzelfde moment. Ik ga nml nooit op dezelfde uren naar de sportschool...
De meting is uitgevoerd met: http://www.helisports.nl/(...)ichaamsvetmeter.htmlIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Volgens mij is het hele punt dat het aantal variabelen, en de uiteindelijke invloed van deze variabelen op de uitslag bij een elektr. meting dusdanig groot is dat je gewoon niet goed je progressie inzichtelijk kunt maken.
En zit daar het verschil met een huidplooimeting in.
Maar mocht ik het verkeerd hebben, dan alvast mijn allernederigste excuses
met weegschaal gemeten?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:41 schreef slacker_nl het volgende:
Ik schrok me vandaag rot bij de sportschool, zou op 25% bf zitten, dat was een tijdje terug 20%. Ga het woensdag nogmaals meten, geloofde m'n ogen niet.![]()
Ik denk dat cijfers van wat voor soort meting dan ook niet zo belangrijk zijn. De spiegel zegt meer dan genoeg.
Maar misschien is dat mijn instelling. Ik kijk ook niet te veel naar de calorieen die ik eet of drink, als er zich ´vetrandjes´ beginnen te vormen weet je dat je teveel of verkeerd eet. Dan pas je weer beter op je eten en ga je voor straf weer cardio doen. Simple as that.![]()
Ik let wel op m´n algemene eten uiteraard, ik eet gewoon gezond. Maar lekker uit eten en je een keer ergens aan te buiten gaan is ook gewoon lekker leven. Ook belangrijk.![]()
![]()
FYI: je cyclus beïnvloed de uitkomst van impedantie BF metingen.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:41 schreef slacker_nl het volgende:
Ik schrok me vandaag rot bij de sportschool, zou op 25% bf zitten, dat was een tijdje terug 20%. Ga het woensdag nogmaals meten, geloofde m'n ogen niet.![]()
Er zijn enkele variablen die de meting mogelijk kunnen aanpassen, geheel mee eens. Een huidplooimeting kent die variabelen niet/minder, echter heb je daar andere nadelen. Daarom is het niet zomaar punt uit, einde discussie, etcquote:Op maandag 30 januari 2012 20:43 schreef grrrbeer het volgende:
Volgens mij is het hele punt dat het aantal variabelen, en de uiteindelijke invloed van deze variabelen op de uitslag bij een elektr. meting dusdanig groot is dat je gewoon niet goed je progressie inzichtelijk kunt maken.
En zit daar het verschil met een huidplooimeting in.
Maar mocht ik het verkeerd hebben, dan alvast mijn allernederigste excusesDe BIA metingen in het verleden waren misschien minder betrouwbaar, maar de techniek gaat vooruit en zo ook de nauwkeurigheid.
Ik moet gewoon zelf zo'n ding gaan aanschaffen, wel leuk speelgoed
@deRakker nee, zie mijn vorige post, laatste zin, met dat ding
Misschien leuk leesvoer, of je nou pro of anti bent: http://www.nutritionalass(...)amenstelling/bia.htmIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
imo zou ik betrouwbaarheid zo ordenen qua vetmetingen:
DEXA >> bod pod >> onderwatermeting >> huidplooimetingen door steeds dezelfde, gespecialiseerde persoon >> impedantiemetingen met gespecialiseerd handheld toestel >> impedantiemetingen op weegschaal
Al zou ik bod pod en onderwatermeting misschien omdraaien. En als het je gaat om progressie meten, zou ik gewoon met een meetlint aan de slag gaan thuis.Confidence through competence![]()
boh millitairy press op 45 kg vandaag. Voelt echt goed elke week omhoog te gaan wetende dat ik vorig jaar maandenlang op 30 kg zat
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Ik zit er ook al maanden vast mee![]()
Wat heb jij gedaan om dit te overkomen?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik neem aan dat je hem tegenwoordig wel staand doet Chuck_Norris?
Zelf ben ik eruit, ik ga verder met SS na een deload, daarna elke workout weer gewicht erbij. Ook minder warmup sets. Vandaag dus squat 3x5x90, bench 3x5x70, 3 sets dips tot failure, deadlift 5x100 5x105, had nog energie over en was benieuwd. Allemaal easy, lekker getraind en gemotiveerd. OHP reset ik naar 40 kg, Pendlay row naar 70 kg. Vanaf nu extra veel slaap en eten pakken. Moet nog veel meer uit te halen zijn.![]()
waarom niet verder gaan met madcow of wendler bijv?quote:Op maandag 30 januari 2012 23:02 schreef Panzermaus het volgende:
Ik neem aan dat je hem tegenwoordig wel staand doet Chuck_Norris?
Zelf ben ik eruit, ik ga verder met SS na een deload, daarna elke workout weer gewicht erbij.![]()
Die squat moet naar 120+, bench naar 80+, deadlift naar 150+. Overhead press heb ik ook verwaarloosd door Rip's 'deload when plateau'ing for x workouts' te negeren, te lang met 47 kg gerotzooid. Ja, deze muis is BOOS op zijn eigenwijze ectoinstinct.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:07 schreef Kroc het volgende:
[..]
waarom niet verder gaan met madcow of wendler bijv?![]()
SS. Daarvoor deed ik een 3-day split.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:59 schreef Zith het volgende:
Ik zit er ook al maanden vast mee![]()
Wat heb jij gedaan om dit te overkomen?
En panzer. Ja ik doe em wel zittend meestal. Maar soms ook wel staand. Sorry
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
wat een troll postquote:Op maandag 30 januari 2012 11:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zorg ervoor dat m'n pens niet te groot wordt. Hoef ik ook niet als idioot te cutten.![]()
![]()
Heeft wenig te maken met lekkerder/niet lekkerder vinden.quote:
Staande overheadpress/MP is veel lastiger en dus ook beter doordat je veel meer je core meetraint om je balans goed te houden, en je gehele core strak te houden.
SS/SL gebruiken enkel en alleen de staande MP/OHP precies om deze reden.![]()
Ik heb ongeveer hetzelfde.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Volgens m´n vrouw ben ik op mijn 45ste gereset neer mijn 30ste.
Heel mijn leven een ecto van +2 meter geweest (eigenlijk nog wel natuurlijk), en na mijn 35ste begon er een buikje en iets hangend bovenlichaam bij te komen.
Met 36 jaar weer begonnen met trainen,een vierdaagse split, en nu met 38/39 jaar een beter lichaam dan ik in mijn jeugd had![]()
En na je 40ste wordt het leven alleen maar beter, dus je krijgt nòg een bonus binnenkort!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:55 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer hetzelfde.
Heel mijn leven een ecto van +2 meter geweest (eigenlijk nog wel natuurlijk), en na mijn 35ste begon er een buikje en iets hangend bovenlichaam bij te komen.
Met 36 jaar weer begonnen met trainen,een vierdaagse split, en nu met 38/39 jaar een beter lichaam dan ik in mijn jeugd had![]()
Zo, dadelijk weer trainen in mijn oude, vertrouwde gym. Fullbody-workout, hoog gewicht, weinig herhalingen.
Wanneer ik morgen niet kapot ga van de spierpijn heb ik iets niet goed gedaan![]()
![]()
http://www.nu.nl/geldzake(...)ng-dikke-mensen.html
Selectie op basis van BMI. En als je veel lean body mass hebt?
Beter gebruiken ze waist-to-height of waist-to-hip ratio, als ze dan toch willen onderscheiden op basis van cijfertjes.Confidence through competence![]()
Mijn BMI is 28, en ik hoop over een half jaar op 30 te zitten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:41 schreef Stereotomy het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)ng-dikke-mensen.html
Selectie op basis van BMI. En als je veel lean body mass hebt?
Beter gebruiken ze waist-to-height of waist-to-hip ratio, als ze dan toch willen onderscheiden op basis van cijfertjes.![]()
Dat wordt een leuk gesprek als mijn verzekering ook zoiets gaat gebruiken.![]()
![]()
Idd, BMI is in dit geval een slechte graadmeter. Ik zou eerder iedereen met een bf-percentage boven de 20% extra gaan belasten, per 3% 5 euro meer ofzo.![]()
Gemiddelde, gezonde, vet percentages voor vrouwen liggen op 25 - 31%, en voor mannen op 18 - 24%. Pas boven 32% + (vrouwen) en 25% + (mannen) kom je in het obese. Dus die grens moet wat hoger dan 20% liggen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:00 schreef Weissman het volgende:
Idd, BMI is in dit geval een slechte graadmeter. Ik zou eerder iedereen met een bf-percentage boven de 20% extra gaan belasten, per 3% 5 euro meer ofzo.![]()
Het was juist een poging om het gemiddelde straatbeeld beter te krijgen, iets hoger kan wel. Zo kan je voorkomen dat het nageslacht ook een frikadellen-generatie wordt.![]()
Oeps, dat waren US standaarden. Ik kan me voorstellen dat ze hier anders liggen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:06 schreef Weissman het volgende:
Het was juist een poging om het gemiddelde straatbeeld beter te krijgen, iets hoger kan wel. Zo kan je voorkomen dat het nageslacht ook een frikadellen-generatie wordt.![]()
Ik heb even wat inspiratie nodig.
Is 1 van jullie, terwijl je BB deed, gestopt met roken? En zo ja,wat waren de merkbare verschillen?
Indeed, ik probeer mezelf redenen te geven om te stoppen met roken.![]()
![]()
Valt genoeg op internet te vinden denk ik wat de voordelen zijnquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:36 schreef Snakey het volgende:
Is 1 van jullie, terwijl je BB deed, gestopt met roken? En zo ja,wat waren de merkbare verschillen?
![]()
Het heeft in ieder geval geen een nadeel wanneer je stopt.![]()
Ik, vorig jaar ergens maar toen trainde ik nog als een drol op poten dus daar kan ik helaas niet aan refereren. Ik zou het nu nog weleens willen vergelijken maar heb de discipline niet om te stoppen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:36 schreef Snakey het volgende:
![]()
Eten jullie trouwens vaak ongezouten cashewnoten? Ik at dat vroeger vaak, maar die dingen zijn fucking duur geworden, of ligt dat aan mij?![]()
Ik haal ze meestal van de markt. Ongezouten maar ook ongebrand. Tja, wat is duur ?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:01 schreef ZuidGrens het volgende:
Eten jullie trouwens vaak ongezouten cashewnoten? Ik at dat vroeger vaak, maar die dingen zijn fucking duur geworden, of ligt dat aan mij?![]()
Op de markt bij zo'n notenkraamquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:07 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik haal ze meestal van de markt. Ongezouten maar ook ongebrand. Tja, wat is duur ?![]()
![]()
Jemig net terug van wat sprints, echt verschrikkelijk koud buiten. Kost teveel energie nu om warm te blijven, was niet vooruit te branden.![]()
Respect, vorig jaar rond deze tijd gestopt met buiten cardio, mn enkels waren er ook gelukkiger meequote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:28 schreef Jahr00n het volgende:
Jemig net terug van wat sprints, echt verschrikkelijk koud buiten. Kost teveel energie nu om warm te blijven, was niet vooruit te branden.![]()
vandaag weer lekker curls gedaan, op het laatst altijd goed volpompen met de grote stang uit het rek
ligt toch het fijnst in de handen en precies het goeie gewicht om de training af te maken![]()
http://streep-je-slank.nl/
Moet toch wel een succesje mee te halen zijn door een streep-je-breed.nl in de lucht te krijgen. Ethisch onverantwoord breed worden voor skinnyboys.
Daarna 8%-en-onder-de-zonnebank met Dokter Frank. Squat je mank met Dokter Frank. 150 kg 1RM op de bank met Dokter Frank. Kaskraker dit.![]()
Train je waus met maus.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:26 schreef Panzermaus het volgende:
Moet toch wel een succesje mee te halen zijn door een streep-je-breed.nl in de lucht te krijgen. Ethisch onverantwoord breed worden voor skinnyboys.
Daarna 8%-en-onder-de-zonnebank met Dokter Frank. Squat je mank met Dokter Frank. 150 kg 1RM op de bank met Dokter Frank. Kaskraker dit.full stops and exclamation marks![]()
Ik heb vaak het idee gehad om een buikspier apparaat te ontwikkelen, proposal opstellen en binnenharken. Als dat soort types het kunnen met een dieetplan en natuurlijk al die idioten op tell sell, dan kan iedereen het met de juiste stappen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:26 schreef Panzermaus het volgende:
Daarna 8%-en-onder-de-zonnebank met Dokter Frank. Squat je mank met Dokter Frank. 150 kg 1RM op de bank met Dokter Frank. Kaskraker dit.![]()
Om heel eerlijk te zijn, als je kijkt naar de pagina "Hoe werkt het", dan is het nog best een degelijk programma. Het idee is er en het wordt in een aardig jasje gestoken. Ze hameren op een gevarieerd dieet, en het is geen extreem crashdieet of eenzijdig dieet. Het probleem is dat ze geen rekening houden met je persoonlijke onderhoud en een algemeen doel stellen van 1300 kcal. Ook "krijg je meer streepjes" als je >30 min sport/beweegt. Ook tonen ze hoeveel kcal producten bevatten etc, en kan je in bepaalde mate dus zelf een dieet samenstellen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:26 schreef Panzermaus het volgende:
Daarna 8%-en-onder-de-zonnebank met Dokter Frank. Squat je mank met Dokter Frank. 150 kg 1RM op de bank met Dokter Frank. Kaskraker dit.
Eigenlijk is het gewoon een soort van "tel je weg naar de 1300 kcal" op een speelse manier. Het is commercieel en sub optimaal, maar het is beter dan de talloze crash diëten out there.Of toch du vader?![]()
Nadeel van dat trainen vind ik toch dat ik de hele dag met een hongergevoel/het idee dat ik moet eten rondloop. Ik heb het idee dat ik nu alweer honger begin te krijgen, terwijl ik een half uurtje geleden een bak kwark en een appel genuttigd heb..![]()
zo lekker is t niet hoorquote:Op woensdag 1 februari 2012 00:51 schreef Luchtkoker het volgende:
Als je niet in de cut bent, toch juist nice? Lekker dooreten. nom nom nom![]()
![]()
Tuurlijk, zeer goede site.quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kennen jullie deze:
www.leangains.com![]()
Hahaha jij bent echt een troll he, dat Samsung filmpje op je youtube.quote:
En deze op je blog..
If not now, then when.![]()
Hej, geen grappen met mijn idoolquote:Op woensdag 1 februari 2012 02:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hahaha jij bent echt een troll he, dat Samsung filmpje op je youtube.
En deze op je blog..
[ afbeelding ], wat ziet die man er uit hè.
Filmpje met de Samsung grap is hier te vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 03:01:10 ]![]()
Ga ik morgen mee beginnen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kennen jullie deze:
www.leangains.com[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
De tering 1300 calorierenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:26 schreef Panzermaus het volgende:
Daarna 8%-en-onder-de-zonnebank met Dokter Frank. Squat je mank met Dokter Frank. 150 kg 1RM op de bank met Dokter Frank. Kaskraker dit..
Als ik 2 keer zoveel eet zit ik nog meer dan 1000 onder onderhoud.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Dat zijn 350 calorien ofzo (bij 500ml kwark)?quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:44 schreef ZuidGrens het volgende:
Nadeel van dat trainen vind ik toch dat ik de hele dag met een hongergevoel/het idee dat ik moet eten rondloop. Ik heb het idee dat ik nu alweer honger begin te krijgen, terwijl ik een half uurtje geleden een bak kwark en een appel genuttigd heb..I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Als je binnen een uur na een eetmoment alweer honger krijgt betekend dat je vorige maaltijd niet genoeg was. Mss eet je te weinig carbs ?quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:44 schreef ZuidGrens het volgende:
Nadeel van dat trainen vind ik toch dat ik de hele dag met een hongergevoel/het idee dat ik moet eten rondloop. Ik heb het idee dat ik nu alweer honger begin te krijgen, terwijl ik een half uurtje geleden een bak kwark en een appel genuttigd heb..![]()
Hoe?quote:hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
plus een stuk fruit is vooral suikers = snelle koolhydraten. Als je het vervangt door koolhydraten die geen suikers zijn (rijst, aardappelen, crackers, groene groentes, etc.) dan heeft je lichaam meer tijd nodig om ze af te breken, en duurt het langer voor je het volgende hongermoment krijgt.quote:![]()
En gewoon meer eten, je ontbijt hoort je grootste maaltijd van de dag te zijn (bron: BFFM), een bak kwark (ik neem aan 500ml anders is het nog erger) en een appel is 350 kcal, dat is niets.
Fructose wordt helemaal niet zo snel opgenomen, en dat is toch wel een significant deel van fruitsuikers. Verder zit er in fruit veel vezel, wat de opname van de suikers vertraagd. Daarom ben ik het maar gedeeltelijk eens dat fruit snelle koolhydraten is.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:10 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
plus een stuk fruit is vooral suikers = snelle koolhydraten. Als je het vervangt door koolhydraten die geen suikers zijn (rijst, aardappelen, crackers, groene groentes, etc.) dan heeft je lichaam meer tijd nodig om ze af te breken, en duurt het langer voor je het volgende hongermoment krijgt.![]()
die ecto's zijn inderdaad een prima motivatie om te gaan trainen, zo wil je er niet uitzienquote:![]()
Eind vorig jaar veel over gelezen, ik gebruik principes al een maandje en het bevalt me heel erg, verrassend genoeg. In het (heel) kort:quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kennen jullie deze:
www.leangains.com
- Is geen magie, maar een eetmethode: energiebalans / kcal's tellen nog steeds. Het wordt - volgens die gast van Leangains - *makkelijker* om je aan je voorgeschreven kcal/macro planning te houden.
- Intermittent Fasting is een periode van bijvoorbeeld 16 uur van niet eten en 8 uur wel eten. Niet eten is strategisch geplaatst tijdens het slapen en het overslaan van je ontbijt
- Het idee is dat je lichaam *niet* meteen spier afbreekt na het wakker worden, zoals dat normaal wel gedacht wordt in de BB community. Studies over vasten (en Ramadan enzo) hebben aangetoond dat het ongeveer 72 uur duurt voordat je spieren worden afgebroken om je eigen lichaam van aminozuren te voorzien, daarvoor wordt het uit de aminozuur pool gehaald en/of worden verteringsenzymen afgebroken om daaraan te voldoen
- Doordat je het meeste voedsel strategisch *na* je workout plaatst, geef je je lichaam optimaal de gelegenheid om spiersynthese te bevorderen (hoge hoeveelheid eiwitten) en spierafbraak te voorkomen (hoge insuline niveaus). Zowel spiersynthese als -afbraak zijn immers het hoogst in de uren (of zelfs dag) na een krachttraining.
Meeste weerstand is denk ik te geloven / accepteren / bewijzen te verzamelen dat je lichaam niet je spieren afbreekt direct na het slapen. Als je dat gelooft, volgt de rest vanzelf met deze methode.
Die Martin Berkhan is ermee begonnen, maar veel zogenaamde mensen met een PhD (of vergelijkbaar, wetenschappers dus) zijn daar qua hobby ook in geinteresseerd geraakt. Een paar dagen geleden zag ik dit artikel voorbij komen op een mainstream (non BB) blog:
http://artofmanliness.com/2012/01/25/intermittent-fasting/
Die Berkhan vertelt dat deze methode het meest geschikt is om spiermassa te behouden / klein beetje te vergroten tijdens een cut. Bulken met een energieoverschot via deze eetmethode werkt ook, maar niet ideaal ivm de grote hoeveelheden voedsel in een kort tijdsbestek.
[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 01-02-2012 13:08:40 ]Confidence through competence![]()
Ik zit nu op 11-12% . Doel is dat te behouden, met 3 kilo spiermassa erbij (halve kilo per maand).quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:11 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
30 cm breder met 16meter, keto met seto.
En Stereo, wat is jouw bf% doel voor de zomer?
'k ga voor de langzame progress zonder excessief vet aanzetten. Ik voel me nu geweldig zoals ik nu ben vergeleken met m'n oude ik.
Geen 9-10%?quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zit nu op 11-12% . Doel is dat te behouden, met 3 kilo spiermassa erbij (halve kilo per maand).
'k ga voor de langzame progress zonder excessief vet aanzetten. Ik voel me nu geweldig zoals ik nu ben vergeleken met m'n oude ik.Een keiharde sixpack zou toch wel de kers op de transformatie-taart zijn. Maar ja, eigen smaak natuurlijk.
En dit vraagt om pics.
Dat laatste kan ik me in herkennen trouwens.![]()
![]()
![]()
Als je nog weinig massa hebt ziet 9-10% er maar armoedig uit. Dan zou ik liever wat hoger in vet zitten.![]()
Ja, dat ik nu niet naar 9-10% wil is omdat ik dan wel heel schriel word. Eerst langzaam die massa bouwen op een iets hoger vetpercentage.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:32 schreef 16meter het volgende:
Als je nog weinig massa hebt ziet 9-10% er maar armoedig uit. Dan zou ik liever wat hoger in vet zitten.
Wat ik belangrijk voor mezelf vind is dat ik mezelf toonbaar wil houden als ik bezig ben mijn lichaam te verbeteren. Voor mij is het, met mijn huidige lean body mass, niet acceptabel om naar 15-17% te gaan (te dik), of naar 9% (te iel). Dus mijn werkruimte, terwijl ik aan mezelf klus, zit daartussen.Confidence through competence![]()
Ik vind van mezelf dat ik relatief weinig massa heb momenteelquote:Op woensdag 1 februari 2012 13:37 schreef Panzermaus het volgende:
Zo weinig massa had hij toch niet?quote:En hij is ook niet zo lang.![]()
Iemand een idee waar je powerlift-schoenen kan kopen (en nee, geen all-stars)?
http://lmgtfy.com/?q=adidas+weightlifting+shoequote:Op woensdag 1 februari 2012 14:35 schreef Zith het volgende:
Iemand een idee waar je powerlift-schoenen kan kopen (en nee, geen all-stars)?
![]()
Yo homies, heb net van een maatje van me een pot creatine gekregen en wil daar binnenkort mee gaan beginnen. Raden jullie een oplaadfase aan of niet?Soukidan op je oogbal.![]()
Idd, die zoek ik, maar wil niet vanuit de USA of Duitsland importeren. Ben bang dat ik een foute maat koop en dat ik het terug moet sturen enzo. Ik zou graag een winkel in willen lopen om te passenquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:38 schreef 16meter het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=adidas+weightlifting+shoe
Voor degenen die het intereseert. Een indirect gevolg van roken op BB is het bekende minder zuurstof, uithoudingsvermogen enz. Maar, in het kort:
Belangrijker is dat uit onderzoek is gebleken dat bij rokers een vehoogde activiteit van het gen voor myostatine aanwezig is. Myostatine houdt spiergroei tegen zodat we er niet als dit uit gaan zien:
Zo zullen wij er niet snel uit gaan zien.Maar bij dit beest hebben ze dus met z'n Myostatine geknoeid zodat hij veel meer spier ontwikkeld, en dus meer vlees.
Kortom, de verhoogde activiteit van myostatine zorgt voor een tragere spiergroei. Een nieuwe reden op mijn lijstje om te stoppen met roken.![]()
"Smoking is a potent inhibitor of the muscle protein synthetic machinery"
http://www.ergogenics.org/gezondheid140.html![]()
Het was vreselijk in de gym vandaag trouwens... Ik was wat later als normaal, en meestal let ik niet zo op mensen om me heen en kan ik concentratie goed vasthouden.
Maar overal waar ik keek waren er vreselijk lekkere vrouwmensen.![]()
Beetje ´welcome to the candy store´.![]()
![]()
Bij mij gros ook. En de vrouwen die er rondlopen, lopen er rond om flink wat overtollige kilogrammen kwijt te raken.quote:
Komt er al eens 'n leuk Pools wijffie binnen, dan hoort ze meestal bij een of andere anabolenpool.![]()
Hier 90% van de tijd ook. Ik denk dat er net een klas ofzo afgelopen was, of moest beginnen.quote:
Allemaal van die mooie spaanse deernes.![]()
![]()
Krachthonk ligt naast de route richting de Zumba-lessen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:05 schreef Weissman het volgende:
Interessant artikel Sneek.
Hier is het krachthonk een aparte ruimte waar er nauwelijks vrouwen komen![]()
![]()
Da's bij mijn gym altijd.quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:49 schreef Snakey het volgende:
Maar overal waar ik keek waren er vreselijk lekkere vrouwmensen.![]()
Beetje ´welcome to the candy store´.
Ik voel me zo bekeken als ik lig te leg curlen.![]()
full stops and exclamation marks![]()
Het squatrek in mijn gym staat naast de zumba-zaal, met alleen een glazen wand er tussen
Deathlift or Die.![]()
maat van mij. Haalt zijn motivatie uit t eten nu. Groeit als een babyquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:36 schreef Snakey het volgende:
![]()
Ah interessantquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:33 schreef Snakey het volgende:
Voor degenen die het intereseert. Een indirect gevolg van roken op BB is het bekende minder zuurstof, uithoudingsvermogen enz. Maar, in het kort:
Belangrijker is dat uit onderzoek is gebleken dat bij rokers een vehoogde activiteit van het gen voor myostatine aanwezig is. Myostatine houdt spiergroei tegen zodat we er niet als dit uit gaan zien:
[ afbeelding ]
Zo zullen wij er niet snel uit gaan zien.Maar bij dit beest hebben ze dus met z'n Myostatine geknoeid zodat hij veel meer spier ontwikkeld, en dus meer vlees.
Kortom, de verhoogde activiteit van myostatine zorgt voor een tragere spiergroei. Een nieuwe reden op mijn lijstje om te stoppen met roken.![]()
"Smoking is a potent inhibitor of the muscle protein synthetic machinery"
http://www.ergogenics.org/gezondheid140.html
Vandaag ook eens s' middags gegaan rond een uur of 1 en het was vol met vrouwen ook
Niet verkeerd wat dan heb je wat om rond te kijken tussen je sets door en ze gebruiken toch geen gewichten. Wel keek een groepje erg vreemd toen ik ging squatten en pendlay rowen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Ik heb trouwens nog niet verder gelezen. Maar blijkbaar is een blocker van myostatine nu ook een bekende in de steriode wereld, uiteraard....![]()
ah dan kan je roken en blocken
Dat kan ik me voorstellen. Het wordt voor mij, na zo´n 33 jaar roken, nogal een leegte ineens denk ik. Dus ik zal dat waarschijnlijk met iets op moeten vullen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:26 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
maat van mij. Haalt zijn motivatie uit t eten nu. Groeit als een baby
Veel eten en veel sex staat al op m´n lijstje.![]()
![]()
Lekker getraind, 3x5x95 squat 3x5x41 OHP 3x5x70 pendlay row 2x8 chinups 2xfailure pullups en een shitload aan cable rows en pulldowns. Vrijdag 3x5x100 squat etc etc, kijken hoelang ik het kan volhouden.
Ook nog boys leren deadliften, een deed het voor de eerste keer en de ander leer ik het wel vaker maar zijn onderrug is zo messed up door slechte houding etc dat hij zijn onderrug alleen maar kan bollen. Tips? Gaan glute-ham raises helpen?
De klachten over strakke hamstrings ook, zo herkenbaar.![]()
![]()
heb wel een lange lulquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:55 schreef Kroc het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen met een kort sleutelbeen?![]()
Ik bedoelde qua botstructuur en het lichaam wat je kan krijgen:
http://www.bodybuilding.com/fun/ronharris16.htm
ik schijn alles tegen te hebben puur esthetisch![]()
Die heeft iedereen op FOK!quote:
Hoe meet of weet je zoiets?quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:03 schreef Kroc het volgende:
Ik bedoelde qua botstructuur en het lichaam wat je kan krijgen:
http://www.bodybuilding.com/fun/ronharris16.htm
ik schijn alles tegen te hebben puur esthetisch![]()
staat grotendeels uitgelegd in het artikelquote:Op woensdag 1 februari 2012 23:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Die heeft iedereen op FOK!
[..]
Hoe meet of weet je zoiets?![]()
Net 110kg squat gedaanquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:18 schreef Panzermaus het volgende:
Lekker getraind, 3x5x95 squat 3x5x41 OHP 3x5x70 pendlay row 2x8 chinups 2xfailure pullups en een shitload aan cable rows en pulldowns. Vrijdag 3x5x100 squat etc etc, kijken hoelang ik het kan volhouden.
Ook nog boys leren deadliften, een deed het voor de eerste keer en de ander leer ik het wel vaker maar zijn onderrug is zo messed up door slechte houding etc dat hij zijn onderrug alleen maar kan bollen. Tips? Gaan glute-ham raises helpen?
De klachten over strakke hamstrings ook, zo herkenbaar.![]()
Breed staan werkt echt chiller.
Zagen trouwens keer 2 gasten deadliften... hield eentje zn rug heel erg bol.
Gingen we er wat van zeggen... was meteen klaar en ze liepen weg![]()
Kwam wel weer mooi uit zodat ik de rek kon gebruiken![]()
![]()
Rippetoe komt wel eens studenten tegen die niet weten hoe ze hun rug moeten aanspannen, nooit geleerd hoe een normale rug hoort te staan, en al helemaal niet hoe het moet bij squat/deadlift.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:18 schreef Panzermaus het volgende:
De klachten over strakke hamstrings ook, zo herkenbaar.
Hij laat ze supermans doenI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ga ik zo in bed lezen.Vandaag rug getrained dus ik kan sowieso niet meer normaal zitten.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:21 schreef Kroc het volgende:
[..]
staat grotendeels uitgelegd in het artikel![]()
![]()
Heb de afgelopen week deze twee boeken uitgelezen en nu heb ik hoofdpijn van alle info:
Controversieel figuur die Taubes. Zegt dat carbs de boosdoener is van alle moderne welvaartsziektes: obesitas, hart- en vaatziekten, alzheimer en vormen van kanker.
Iemand ook gelezen?Confidence through competence![]()
Nee. Maar lijkt me wel een interessant boek. Heb je nog andere lees tips behalve de standaardliteratuur ?
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 00:09:37 ]![]()
Alle carbs of alleen fructose / glucose? Dat HFCS een grote boosdoener is ben ik het helemaal mee eens, maar dat zou niet zo heel controversiëel zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:56 schreef Stereotomy het volgende:
Controversieel figuur die Taubes. Zegt dat carbs de boosdoener is van alle moderne welvaartsziektes: obesitas, hart- en vaatziekten, alzheimer en vormen van kanker.
Iemand ook gelezen?![]()
De relatie carbs/insuline, dus zetmeel, sucrose, glucose, HFCS. De geraffineerde suikershit. In mindere mate, uiteraard, fruit e.d. en niet de fibrous/leafy carbs, zoals in sla, spinazie, brocolli.quote:Op donderdag 2 februari 2012 00:34 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Alle carbs of alleen fructose / glucose? Dat HFCS een grote boosdoener is ben ik het helemaal mee eens, maar dat zou niet zo heel controversiëel zijn.
Met name z'n eerste boek is echt lang. 400 pagina's tekst en dan nog 100 pagina's aan referenties.Er valt wat op aan te merken op z'n redeneringen, maar z'n links bijvoorbeeld dat suiker de grote boosdoener is, en niet vet in voedsel - zoals veel mensen (nog) denken - zijn imo aannemelijk.
Zijn tweede boek is geschreven voor mensen die niet door heel veel gewauwel willen kauwen en is wat leesbaarder.Confidence through competence![]()
Het metabool syndroom of syndrome-X, ook interessante zoektermen (pubmed).
Nog iets wat de meeste mensen niet weten, hoog cholesterol komt niet direct door wat er in voedsel zit, maar indirect. Celmembraan is opgebouwd uit vetzuren. De helft verzadigd, helft onverzadigd. Wanneer die balans verstoord is (te weinig onverzadigde vetzuren), wordt het celmembraan minder flexibel. Dat gaat ten koste van allerlei processen, o.a. afweersysteem. Transvetzuren hechten beter dan goede vetzuren, door hun ruimtelijke vorm hebben ze niet dezelfde voordelen als de vetzuren die ze vervangen. Die vetzuren komen in de bloedbaan en laten het cholesterol stijgen.
Linolzuur is een ontstekingsbevorderend vetzuur (omega-6). Relatief gezien krijgen we daar te veel van binnen. Mais is een boosdoener. Vee (koe, graseter) krijgt mais, daardoor meer insuline (groeihormoon), een kalfje is sneller slachtrijp. Maar wel met ongezond vet ipv relatief gezonder vet wanneer de koe gras gegeten had.
Post mobiel, dus niet heel gedetailleerd.crap in = crap out![]()
Ben op zoek naar goeie BCAA. Tips?[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Niet doen. Zitten al in je Whey shake. Losse capsules of pillen zijn een afrader, financieel gezien, nuttige gezien, en beter voor je maag.quote:
Wat anders DMAA ligt weer eens onder vuur, nu door het Amerikaanse leger!
http://www.stripes.com/military-probe-adding-to-skepticism-of-dmaa-1.167088
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 04:28:40 ]![]()
RDL's doen, en steeds progressief dieper gaan.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:18 schreef Panzermaus het volgende:
De klachten over strakke hamstrings ook, zo herkenbaar.
Verder een defranco warmingup doen, maar ook bijv kijken naar wat thai boxers doen.
Ook bij een warmingup een lunges doen, dus geen gewicht, en je bewegende pootje alle kanten op zetten (dus vooruit, schuin vooruit, zijwaarts, schuin zijwaarts, achter, overnemen met andere been en rondje zo afmaken).
maar tip nummer 1 is heel simpel RDL's doen. En laat ze dan meteen goed de schouders tucken en de heupen gebruiken.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ze bieden het hier wel op een lucratieve manier aan.quote:Op donderdag 2 februari 2012 03:37 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Niet doen. Zitten al in je Whey shake. Losse capsules of pillen zijn een afrader, financieel gezien, nuttige gezien, en beter voor je maag.
Wat anders DMAA ligt weer eens onder vuur, nu door het Amerikaanse leger!
http://www.stripes.com/military-probe-adding-to-skepticism-of-dmaa-1.167088
[ afbeelding ]![]()
http://dmaapowder.net/![]()
Bij mij lopen er niet veel vrouwen maar die paar die er lopen zijn allemaal atletes, hockeymeiden, judokas, etc.quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij mij gros ook. En de vrouwen die er rondlopen, lopen er rond om flink wat overtollige kilogrammen kwijt te raken.
Komt er al eens 'n leuk Pools wijffie binnen, dan hoort ze meestal bij een of andere anabolenpool.
Trainen harder dan 75% van de mannen die er rondlopen en die hier op het forum zitten denk ik (incl mezelf )
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ze bieden het hier wel op een lucratieve manier aan.![]()
http://dmaapowder.net/![]()
![]()
Herkenbaar.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Net 110kg squat gedaan![]()
Breed staan werkt echt chiller.
Zagen trouwens keer 2 gasten deadliften... hield eentje zn rug heel erg bol.
Gingen we er wat van zeggen... was meteen klaar en ze liepen weg![]()
Kwam wel weer mooi uit zodat ik de rek kon gebruikenSommige mensen vinden het niet leuk om geholpen te worden, dat ego.
Alright, thanks!quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:32 schreef Zith het volgende:
[..]
Rippetoe komt wel eens studenten tegen die niet weten hoe ze hun rug moeten aanspannen, nooit geleerd hoe een normale rug hoort te staan, en al helemaal niet hoe het moet bij squat/deadlift.
Hij laat ze supermans doenRomanian deadlifts gaan het worden dus. Thanks voor je hulp!quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:10 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
RDL's doen, en steeds progressief dieper gaan.
Verder een defranco warmingup doen, maar ook bijv kijken naar wat thai boxers doen.
Ook bij een warmingup een lunges doen, dus geen gewicht, en je bewegende pootje alle kanten op zetten (dus vooruit, schuin vooruit, zijwaarts, schuin zijwaarts, achter, overnemen met andere been en rondje zo afmaken).
maar tip nummer 1 is heel simpel RDL's doen. En laat ze dan meteen goed de schouders tucken en de heupen gebruiken.![]()
![]()
Normaal zeg ik ook niks... maar dit was zo erg dat we ons wel verplicht voelde.quote:Herkenbaar.Sommige mensen vinden het niet leuk om geholpen te worden, dat ego.
Echt ziek gewoon.... de stang lag op de grond en zijn onderrug was zeg maar al helemaal omhoog/recht...
Als het verder niet gevaarlijk is zeg ik niks.![]()
Zo'n instructeur hier is regelmatig zichtbaar mad wanneer ik mensen vriendelijk aanraad om niet hun dumbbells zo te draaien bij shoulder press. Of mensen helpen die halve squats maken met hun knieen helemaal voor hun voeten, of benchen met dumbbells zo gedraaid dat ze naast zich zijn. Dan voelt hij zich tegen het hoofd gestoten want hij legt ze het zo uit. En dan verontwaardigd zijn dat mensen dan er wat aan doen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:59 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Normaal zeg ik ook niks... maar dit was zo erg dat we ons wel verplicht voelde.
Echt ziek gewoon.... de stang lag op de grond en zijn onderrug was zeg maar al helemaal omhoog/recht...
Als het verder niet gevaarlijk is zeg ik niks.
Absoluut, je bedoelt dat je dan meer je lijf naar de barbell toe trekt dan de barbell naar je lijf? Wanneer ik dat merk dan gewoon even stoppen, concentratie herstellen en goed 'tight' zijn, en dan extra explosief rowen. Dat gewicht moet omhoog, zo moet je denken. Maar meestal is het gewoon het probleem dat je niet genoeg gerust hebt tussen je sets.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:04 schreef seto het volgende:
Heb jij trouwens ook niet snel dat je cheat met pendlay rows Panzermausje?Als je eerste set goed gaat dan moet je gewoon wat meer rust pakken tussen de andere twee sets.
![]()
Ja dat ik omhoog ga met mijn lichaam, beetje een naar trekje. Vind ze wel heel lekker, ben vaak uitgeput na drie sets.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: