Robin is meer de expert op deze kooktechniek.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:41 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Piet,
Wokken moet volgens mij vaak op hoog vuur.
Hoe voorkom je dat je knoflook gelijk verbrandt?
Kookproces te stoppen, zodat het niet te gaar wordt, en ik doe dat niet tot het koud is.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:44 schreef MutedFaith het volgende:
Ik zag in de laatste post in je vorige topic dat je de pasta afspoelt met koud water.
Wat is daar de reden voor? Koelt de pasta dan niet erg af?
Bloed er goed uitspoelen, ontvliezen, tja, gewoon de vliesjes weghalen. Verder gewoon net als Zwezerik behandelen.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:01 schreef Erasmo het volgende:
Piet, ik wil dit jaar me wat meer richten op orgaanvlees, zodoende liggen er nu kalfshersenen in mijn koelkast. Om te beginnen wil ik het gewoon bebloemen en in plakjes bakken, maar hoe ontvlies je zo'n ding eigenlijk en zijn er verder nog valkuilen betreft het bereiden van hersens?
Pfff, wat jou lekker lijkt zou ik zeggen, ben bij koken niet zo erg van het wegen, dat doe ik alleen bij patisserie.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:21 schreef Fiorellino het volgende:
Bedankt voor de recepten @ pasta carbonara,
even nog een vraag, een berg parmezaanse kaas... hoeveel gram moet ik dan aan denken?
Gewoon vals spelen en de knoflook pas toevoegen als je vleesjes (of wat je wokt) al bijna klaar zijn. Of zoals de Chinezen het doen: het vlees (of wat je wokt) eerst wokken tot net niet (of net wel) gaar. Dat uit de wok laten glijden op een bord of in een zeef of zo. Daarna wok schoon vegen, olie erin, knoflook, gember, etc en daarna het gare vlees en gare groenten erbij om het samen met eventueel een sausje snel nog even door te warmen.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:41 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Piet,
Wokken moet volgens mij vaak op hoog vuur.
Hoe voorkom je dat je knoflook gelijk verbrandt?
Haha ik heb maar gedaan wat me goed leek en het was super lekker! Bedanktquote:Op maandag 2 januari 2012 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pfff, wat jou lekker lijkt zou ik zeggen, ben bij koken niet zo erg van het wegen, dat doe ik alleen bij patisserie.
Carbonara gemaakt? Welke?quote:Op maandag 2 januari 2012 18:29 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Haha ik heb maar gedaan wat me goed leek en het was super lekker! Bedankt
Goeie tips, thx!quote:Op maandag 2 januari 2012 17:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Gewoon vals spelen en de knoflook pas toevoegen als je vleesjes (of wat je wokt) al bijna klaar zijn. Of zoals de Chinezen het doen: het vlees (of wat je wokt) eerst wokken tot net niet (of net wel) gaar. Dat uit de wok laten glijden op een bord of in een zeef of zo. Daarna wok schoon vegen, olie erin, knoflook, gember, etc en daarna het gare vlees en gare groenten erbij om het samen met eventueel een sausje snel nog even door te warmen.
Ja, zou ik doenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 08:17 schreef Steven184 het volgende:
Hmm, ik zie dat ik nog rendang heb staan van vorige week. Kan ik zeker wel weggooien?
Ik ben niet zo van de asiatische keuken, maar mijn Moe maakte het zoquote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:22 schreef MaximusTG het volgende:
Tokoooo zoeken he.
@Pietverdriet;
Wat is cockosmelk :p? Freudiaanse vertyping?
Naar een goede tokoquote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:14 schreef Bleie het volgende:
Dank, ik ga eens wat proberen. Die boemboes ken ik wel, en vind ik wel oké, maar zelf gemaakt is ongetwijfeld lekkerder. Maar of ik in het culinaire niemandsland waar ik tegenwoordig woon alle ingrediënten kan vinden, is weer een tweede.
http://www.onlinetoko.eu/quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:29 schreef Bleie het volgende:
Ja, maar die hebben we hier dus niet. Er is één Turkse supermarkt in de buurt, maar of ze daar ook dingen als daun salam verkopen, betwijfel ik.
Dank je.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet geeft Robin een roosje voor haar bijdrages
----/-----\---<@
Moet dat per se vanavond? Kan 't niet over, laten we zeggen.. een weekje?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:18 schreef lipper het volgende:
Oké piet ik heb een vraag.
Ik wil vanavond hartige taart maken, en nu wil ik ze in een muffinbakplaat maken.(kan even niet op de naam komen)
Gaat dat lukken, en krijg ik ze er heel uit?
Ik maak gewoon met bladerdeeg.
Nou, omdat Piet schijnbaar geband is (waaromquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:18 schreef lipper het volgende:
Oké piet ik heb een vraag.
Ik wil vanavond hartige taart maken, en nu wil ik ze in een muffinbakplaat maken.(kan even niet op de naam komen)
Gaat dat lukken, en krijg ik ze er heel uit?
Ik maak gewoon met bladerdeeg.
Ik vermoed dat het iets hiermee te maken heeft: UFO's en aliens in het nieuwsquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:21 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Nou, omdat Piet schijnbaar geband is (waarom?), dit zou ik doen; Óf goed invetten en proberen ze eruit te poeren, óf bakpapier onderin vouwen, óf, invetten en van bakpapier lintjes knippen die je op de bodem van de vormpjes legt, zo, dat het lint door het midden van de onderste cirkel loopt, maar er nog wel stukken lint uitsteken als je het bladerdeeg erin gedaan hebt. Als ze dan gebakken zijn moet je ze er in principe zo uit kunnen trekken.
Dat zag ik laatst ook ergens ja. Een kruisje maken van bakpapier en dan zo in een muffinvormpje leggen. Trek je 't taartje er zo uit. Wel de muffinvorm zelf ook nog even invetten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:21 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Nou, omdat Piet schijnbaar geband is (waarom?), dit zou ik doen; Óf goed invetten en proberen ze eruit te poeren, óf bakpapier onderin vouwen, óf, invetten en van bakpapier lintjes knippen die je op de bodem van de vormpjes legt, zo, dat het lint door het midden van de onderste cirkel loopt, maar er nog wel stukken lint uitsteken als je het bladerdeeg erin gedaan hebt. Als ze dan gebakken zijn moet je ze er in principe zo uit kunnen trekken.
De keukenkoning is dood, lang leve de keukenkoningin!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:29 schreef Isegrim het volgende:
Weet niet wat er stond, maar het was vast terecht.
Nu zullen wij allen moeten vertrouwen op RobinOok.
Het was ook maar een grapjequote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:48 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar ik ga mooi niet Piet's plekje innemen of zo. Dat voelt niet goed.
Ik doe gewoon een beetje moeien, zoals normaal. Als ik er toevallig ook iets over te zeggen denk te hebben.
Das ist ja ganz einfach: Pasta Mehl!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:26 schreef Rewimo het volgende:
Hm, ik had Piets kennis van het Duits nodig... Weet iemand toevallig welke soort bloem ik in DLD moet kopen voor pastadeeg? Ik heb diverse soorten bloem gezien maar ik weet niet welke geschikt is (ik zoek dus de Duitse naam ervoor).
Nou neequote:
Hee, dat is misschien wel wat. Bij de Penny, daar had ik nog niet gekekenquote:
Piet is er effe nietquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:50 schreef ymme het volgende:
Ik heb laats een heerlijk zalmtartaartje op.
Hoe maak je nou zoiets Piet?
Dat is inderdaad heel moeilijk, omdat bloemindelingen nogal verschillen tussen landenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:26 schreef Rewimo het volgende:
Hm, ik had Piets kennis van het Duits nodig... Weet iemand toevallig welke soort bloem ik in DLD moet kopen voor pastadeeg? Ik heb diverse soorten bloem gezien maar ik weet niet welke geschikt is (ik zoek dus de Duitse naam ervoor).
Ik ga je links even bekijken, dank je welquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:51 schreef MaximusTG het volgende:
Dat is inderdaad heel moeilijk, omdat bloemindelingen nogal verschillen tussen landen
Je hebt dus twee opties; je neemt de bloem die de Italianen ook gebruiken, en kijkt of je italiaanse bloem in Duitsland kan krijgen. Lees bv dit even:
http://www.dekooktips.com/warenkennis/graan-rijst/meel-pasta.htm
Of je neemt een Duitse bloem die ook veel gluten heeft.
Kijk je bv hier http://en.wikipedia.org/wiki/Flour in het tabelltje dan zou je voor type 812 kunnen gaan.
Nee, niet DIE gebruiken, die is baggerquote:
Niet goed? Heb je een andere optie voor me?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:57 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, niet DIE gebruiken, die is bagger
Had 'm een keer bij onze internationale super gehaald, maar 't is echt nergens goed voor. Bah!
Piet komt snel weer terug hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:19 schreef Rewimo het volgende:
Is Piet geband?
* Rewimo zet vraag in ijskast
Die heb ik wel, ik heb ook 550 (zie lijstje dat iemand hierboven gaf). Het wordt de eerste keer dat ik het ga maken en dan is het wel handig om het goede meel te hebbenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:00 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ken de Duitse supermarkten niet, dus kan je zo geen alternatief noemen qua merk of wat dan ook, maar ik herkende de verpakking en dacht alleen maar 'neeeeeeeeeee!'.
Dan kun je nog beter overwegen om gewoon patentbloem te gebruiken voor je pasta, heus!
En dat moet hoog zijn? Laag zijn? *pastameelnoob*quote:Op woensdag 4 januari 2012 11:32 schreef MaximusTG het volgende:
Soms wel, je moet naar het eiwitgehalte kijken.
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:08 schreef Isegrim het volgende:
Klinkt interessant allemaal, ga je er ook foto's van maken? -> Fok-Foodgawkers #10 - post hier foto's van je kookkunsten!
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:05 schreef rhubarb het volgende:
... Als dessert een moleculair 'gebakken' eitje, eiwit van vanilleyoghurt-gelei met sferische bol van mango (moleculaire kit uitproberen).
...
Was je je moleculaire kit kwijt, en was de vanille, yoghurt en mango uitverkocht?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:14 schreef rhubarb het volgende:
[ afbeelding ]
Het smaakte zowaar nog lekker ook. Alle 8 gasten hadden het bord leeggegeten
Ik dacht het idee was dat het op een gebakken ei leek, maar dat het dan iets anders was? Dat is toch de hele grap van dat moleculaire koken?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
[..]
Was je je moleculaire kit kwijt, en was de vanille, yoghurt en mango uitverkocht?![]()
het ziet er een beetje uit als 2 gebakken eitjes
Ah, vandaar. Dan is het dus goed gelukt!quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:22 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik dacht het idee was dat het op een gebakken ei leek, maar dat het dan iets anders was? Dat is toch de hele grap van dat moleculaire koken?
Dat volgens mij nou ook weer niet. Volgens mij gaat het om een wetenschappelijke benadering van de processen binnen voedingsmiddelen bij het koken, en dan kom je moleculair niveau uit waarop je het manipuleert, zowel qua smaak, vorm als mondgevoel. Daardoor heb je hele andere mogelijkheden, en als een soort bijproduct daarvan wordt er dan ook wat gespeeld met wat het oog verwacht en wat de mond proeft.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:22 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik dacht het idee was dat het op een gebakken ei leek, maar dat het dan iets anders was? Dat is toch de hele grap van dat moleculaire koken?
Als je het "bouquet" maar kan ruiken..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:57 schreef Mirjam het volgende:
ik heb de neiging om port als wijn te drinken, per wijnglas
is dat eigenlijk de bedoeling?![]()
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:03 schreef Rewimo het volgende:
Gewoon uit de fles drinken, scheelt afwas
tuurlijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als je het "bouquet" maar kan ruiken..
scheelt inschenken ook
Ik heb hetzelfdequote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:57 schreef Mirjam het volgende:
ik heb de neiging om port als wijn te drinken, per wijnglas
is dat eigenlijk de bedoeling?![]()
quote:
Ik doe eerst een paar eetlepels olie in een klein bakje met wat knoflook erbij. Zodat die smaak erin trekt. Ik bak de knoflook niet mee, want die verbrandt.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:00 schreef Freak188 het volgende:
Het is waarschijnlijk te simpel voor woorden, maar ik heb een vraag hoe je zelf croutons het beste kan maken.
Heb nu 2 keer geprobeerd en allebei de keren waren ze niet helemaal gelukt. Ik maak van witbrood (1 dag oud) kleine blokjes (1 cm bij 1 cm). Doe olijfolie in de pan en wat gesnipperde knoflook. Vervolgens als de olie heet is, gooi ik het brood erbij tot de broodblokjes een mooi kleurtje krijgen. Daarna leg ik ze op keukenpaier. Alleen blijft de binnenkant van de croutons zompig van de olijfolie. Opzich niet heel erg, want het smaakt best aardig. Maar volgens mij hoort het niet zo.
Iemand tips? Moet de olie heel heet zijn? Of juist niet?
Als je ouder brood neemt heeft die volgens mij een andere structuur waardoor die minder olie opzuigt, of wat dan ook opzuigt. Er zijn volgens mij twee verouderingsprocessen in brood, het 'droog worden' en het 'oud worden'. Het een krijg je van blootstelling aan lucht, het ander door tijdsverloop. Dat laatste wordt vaak tegengegaan door de bakkers, meen ik, dus dan moet je extra je best doen.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:00 schreef Freak188 het volgende:
Het is waarschijnlijk te simpel voor woorden, maar ik heb een vraag hoe je zelf croutons het beste kan maken.
Heb nu 2 keer geprobeerd en allebei de keren waren ze niet helemaal gelukt. Ik maak van witbrood (1 dag oud) kleine blokjes (1 cm bij 1 cm). Doe olijfolie in de pan en wat gesnipperde knoflook. Vervolgens als de olie heet is, gooi ik het brood erbij tot de broodblokjes een mooi kleurtje krijgen. Daarna leg ik ze op keukenpaier. Alleen blijft de binnenkant van de croutons zompig van de olijfolie. Opzich niet heel erg, want het smaakt best aardig. Maar volgens mij hoort het niet zo.
Als je ze echt dik wil kan je misschien een kruising maken tussen kippensoep en tomatensoep. Smaakt overwegend naar kippensoep maar is echt dik. Aan de andere kant is het natuurlijk niet 100% kippensoep zoals je misschien zou willen.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:12 schreef Broertie het volgende:
Vraagje: Heb laatst een ongekruide hele kip gekregen. Ik wil daar een heerlijk dikke kippesoep van maken, maar aangezien ik nog nooit soep gemaakt heb, behalve cup á soup, vraag ik me af of iemand een lekker recept voor me heeft. Het liefst met veel vermicelli en groenten.....
Alvast mijn grote dank!
Ik zeg oven.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:00 schreef Freak188 het volgende:
Ik zeg lekker grof brood in ganzenvetquote:Op maandag 9 januari 2012 10:45 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ik zeg oven.
Gewoon brood in grove stukken scheuren (of snijden, als je dat liever wilt). Olijfolie erover sprenkelen, zout en peper bestrooien, knoflook erover uitpersen en onder de heetste stand van de grill. Werkt heel goed
Oh nee tochquote:Op maandag 9 januari 2012 11:24 schreef MaximusTG het volgende:
Helaas is Piet nog steeds geband, dus misschien als je wat meer info post over wat voor smaken je wil gebruiken dat iemand anders je kan helpen?
Grof zeezout en geslagen eiwit, maar persoonlijk blijf ik het smerig vinden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:33 schreef komrad het volgende:
Piet, heb jij tips hoe je een mooie zoutkorst op de vis krijgt? Wil me maar niet lekker lukken.
Goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben. Gaat me er vooral om dat het een keer mooi opgemaakt moet lukken, meer dat ik het extreem lekker vind.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grof zeezout en geslagen eiwit, maar persoonlijk blijf ik het smerig vinden.
Stoom een hele zalm, verwijder de gehele huid maar laat de vinnen, dat ziet er prachtig uit.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:46 schreef komrad het volgende:
[..]
Goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben. Gaat me er vooral om dat het een keer mooi opgemaakt moet lukken, meer dat ik het extreem lekker vind.
Er moet toch wel iéts fatsoenlijks te eten zijn voor onze diervriendelijke medemens?quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:21 schreef RobinOok het volgende:
Ja, Piet, vertel eens, wat is jouw favoriete veganistische gerecht. :-)
Inderdaad, maar dat is een beetje het idee van veganisme. Denk bijvoorbeeld ook aan boter, yoghurt, gelatine, bouillonblokjes. Allemaal een no-go..quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:37 schreef MaximusTG het volgende:
Nou inderdaad, vegetarisch kan ik zo wel wat bedenken, maar als je ook dierlijke producten wegstreept die niet het doden van het dier omvatten dan houd je niet heel veel over.
Noten, goeie, dat kan ik nog wel eens proberen. Keep 'em coming!quote:Iets van pasta misschien met een tomaten-groentesaus, met iets van noten of zo ?
Ik maak best vaak ratatouille in de oven, gewoon omdat ik het lekker vind en eet ik soms zomaar zonder vlees of zuivel. Ik zie niet hoe dat er lekkerder van zou worden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:14 schreef DonJames het volgende:
Piet, wat is jouw favoriete veganistische gerecht? if any Ik ga binnenkort koken voor een vegavriendinnetje en heb even geen inspiratie. Al wel eens tagliatelle gemaakt (zelf, ja), met gegrilde groentesaus (met soyaroom dus). Best aardig, maar het gemis van kaas kan wat mij betreft niet worden gecomposeerd door kruiden. Help!
Ik zal zo wel even langsgaan bij de toko. Weet trouwen niet zeker of een veganist nepvlees op prijs gaat stellen. Het is toch een beetje alsof je een malt-pilsje voor een alcoholist inschenktquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:12 schreef Isegrim het volgende:
Nog veel lekkerder dan tofu, tempeh e.d. is seitan (gluten). Ga eens naar een Aziatische supermarkt, daar verkopen ze o.a. 'mock duck' in blik en ander 'nepvlees'. Is erg goed te kanen, veel lekkerder dan die vieze zooi die ze in de super verkopen. Of het veganistisch is weet ik niet 100% zeker maar lijkt me wel.
Qua structuur vind ik het lekkerder.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:14 schreef RobinOok het volgende:
Nou, seitan veel lekkerder dan tofu of tempeh? Uh-uh.
Dat maken ze zichzelf wijs ja.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:30 schreef DonJames het volgende:
En ik begreep dat vega's de smaak van vlees niet meer lekker vinden.
Ik ga het proberen!quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:49 schreef Isegrim het volgende:
Qua structuur vind ik het lekkerder.Nou ja, lekkerder, het is anders. 'Vleziger'. Lekkerder voor iemand die eigenlijk liever vlees zou eten.
Op welke manier hebben ze je bekeerd?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:50 schreef Isegrim het volgende:
Dat maken ze zichzelf wijs ja.Ik kan het weten, ben de helft van mijn leven vega geweest.
Robin, ik ook van jou!quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:21 schreef RobinOok het volgende:
Ja, Piet, vertel eens, wat is jouw favoriete veganistische gerecht. :-)
Je zou ook een groentecurry kunnen maken, met kokosmelk (kikkererwtencurry, linzencurry, aardappelcurry, bloemkoolcurry, etc).quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zal zo wel even langsgaan bij de toko. Weet trouwen niet zeker of een veganist nepvlees op prijs gaat stellen. Het is toch een beetje alsof je een malt-pilsje voor een alcoholist inschenkt
Ja, ik weet ook niet wie dat ooit verzonnen heeft. Maargoed, we doen het er maar mee.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Veganistisch? Dus zonder zuivel, eieren?
Wow, thanks, dat ziet er echt heel goed uit! Ik heb nog een halve fles Pedro Ximénez, maar dat zal wel te zoet worden denk ik. Even een flesje Cream meenemen dus.quote:...
Heb dit recept aangepast, niet geprobeerd, maar zou zo moeten werken.
Met kokosmelk.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:32 schreef Bleie het volgende:
Ik zou het ook in de Aziatische keuken zoeken geloof ik. Een curry met groenten en rijst bijvoorbeeld?
Ik ben gewoon van gedachten veranderd. Ik ben wel van mening dat de dieren die ik eet een fatsoenlijk leven gegund moet zijn. Dus liefst scharrel of bio.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:52 schreef DonJames het volgende:
Op welke manier hebben ze je bekeerd?
Geldt dat in het algemeen? Ik bak namelijk graag champignons knetterheet (ghee) maar niet te lang en dan gooi ik er nog wat lenteui en peterselie overheen, maar alleen om even mee te warmen. Verder heeft het niks nodig vind ik, en dan op een broodje. Maar dat zou dat ook lekkerder worden als ik wat sherry bij in de pan giet?quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
200 Ml zoete sherry (is hét geheim van de kok, paddestoelen en sherry, dat versterkt elkaar in paddestoelen smaak)
Ik ben nog niet op zoek geweest, en ik wil toch graag ook even advies van Piet zelfquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:26 schreef Rewimo het volgende:
Neem meel met een hoog gluten gehalte, werk zelf erg graag met een Semolina voor pastaquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik ben nog niet op zoek geweest, en ik wil toch graag ook even advies van Piet zelf
Hoe heet het in het Duits en waar kan ik het kopen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem meel met een hoog gluten gehalte, werk zelf erg graag met een Semolina voor pasta
Hartweizengriessquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hoe heet het in het Duits en waar kan ik het kopen?
En dan natuurlijk biologische eitjes gebruiken, of van eigen kipjesquote:
Die laatste hebben we niet maar wel eieren van de boerenmarkt (Lindchen, ken je dat?)quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
En dan natuurlijk biologische eitjes gebruiken, of van eigen kipjes
Nee, die ken ik nietquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die laatste hebben we niet maar wel eieren van de boerenmarkt (Lindchen, ken je dat?)
Dat is straks vlakbij, bij Rees de Rijn over.quote:
Nu je er toch over begint...quote:
quote:Op zondag 8 januari 2012 16:12 schreef Broertie het volgende:
Vraagje: Heb laatst een ongekruide hele kip gekregen. Ik wil daar een heerlijk dikke kippesoep van maken, maar aangezien ik nog nooit soep gemaakt heb, behalve cup á soup, vraag ik me af of iemand een lekker recept voor me heeft. Het liefst met veel vermicelli en groenten.....
Alvast mijn grote dank!
Ja, dat is zeker vlakbij (letterlijk bij ons om de hoekquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is straks vlakbij, bij Rees de Rijn over.
Is dat biologisch?
Hoi! Parttime veganist met aversie tegen vleesvervangers meldt zich!quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zal zo wel even langsgaan bij de toko. Weet trouwen niet zeker of een veganist nepvlees op prijs gaat stellen. Het is toch een beetje alsof je een malt-pilsje voor een alcoholist inschenkt
Ik heb het wel 'es geprobeerd, risotto zonderquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Veganistisch? Dus zonder zuivel, eieren?
Paddestoelen Risotto, aangepast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |