Niet mijn sterkste kant, ik zal m'n best doen.quote:Op zondag 5 december 2010 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Poeh, euh, werk erg schoon en steriel.
ik ook niet Piet but it is hard cold cash what talks herequote:Op maandag 6 december 2010 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk heb ik niet zoveel met slakken, vind het niet bijzonder lekker ofzo.
Abalone heb ik helaas niet gegeten bij mijn laatste bezoekquote:Op maandag 6 december 2010 09:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ook niet Piet but it is hard cold cash what talks here
Nee, alle gekheid daar gelaten, ik heb je ooit geproefd en het was lekker maar niet om over naar huis te schrijven maar dat is met heel veel produkten zo..heb je ervaring met abalone? hier in NZ een ware delicatesse maar enigszins overrated zeker omdat je ze, als je weet waar je moet zijn, zelf kunt opduiken
ik heb hier jaren terug ooit wat over gezien op tv bij een programma over de agrarische wereld maar ik heb er daarna weinig mee over gehoord...ik had het gevoel dat het toen ook een beetje een hype was waarbij er heel veel gelukszoekers zijn afgehaakt omdat het toch niet zo eenvoudig is als dat het lijkt.....er is ook een hoop overheidsgeld in gestoken zo'n 8 jaar terug, ook in onze provincie was een stuurgroep coldclimatecrops for southland die heeft gekeken of het haalbaar was om het grootschalig op te zetten...google levert echter maar twee profesionele bedrijven op...zal toch weer eens mijn oor te luister leggenquote:Op maandag 6 december 2010 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Abalone heb ik helaas niet gegeten bij mijn laatste bezoek
Wat ik trouwens begrijp is dat er nogal wat mensen proberen Wasabi (de echte, niet mirikswortel) te kweken in NZ voor de Japanse markt. Is erg lastig begrijp ik, weet jij meer?
Zit er eentje in Christchurch lijkt hetquote:Op maandag 6 december 2010 09:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb hier jaren terug ooit wat over gezien op tv bij een programma over de agrarische wereld maar ik heb er daarna weinig mee over gehoord...ik had het gevoel dat het toen ook een beetje een hype was waarbij er heel veel gelukszoekers zijn afgehaakt omdat het toch niet zo eenvoudig is als dat het lijkt.....zal toch weer eens mijn oor te luister leggen
inderdaad, maar het probleem is ook het vermarkten, onbekend maakt ombemind dus als het in het supermarktkanaal terecht komt dan ligt het vaak achter in het schap, vaak ook nog bij een bewaartemperatuur die niet optimaal is...verre van ideaal voor een produkt zoals dit..quote:Op maandag 6 december 2010 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zit er eentje in Christchurch lijkt het
http://www.coppersfolly.co.nz/
Meerwaarde aan toevoegen door er pasta van te maken en die geconserveerd in potjes te stoppen?quote:Op maandag 6 december 2010 10:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, maar het probleem is ook het vermarkten, onbekend maakt ombemind dus als het in het supermarktkanaal terecht komt dan ligt het vaak achter in het schap, vaak ook nog bij een bewaartemperatuur die niet optimaal is...verre van ideaal voor een produkt zoals dit..
Wat dacht je van (dikke) joghurt (gebruik van die emmertjes van de turk) met veel knoflook en wat zout ?quote:Op maandag 6 december 2010 13:55 schreef McGilles het volgende:
Piet!
Hoe maak jij een lekkere dipsaus voor rauwe groenten zoals paprika, wortel en komkommers etc?
Klinkt lekker voor de verandering, maak eigenlijk altijd een mayonaise met wat knoflook met een scheutje yoghurt, maar wil een keer wat anders. Ik ga hem straks maken, je hoort morgen wel hoe hij bevielquote:Op maandag 6 december 2010 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat dacht je van (dikke) joghurt (gebruik van die emmertjes van de turk) met veel knoflook en wat zout ?
Beviel goed, 300ml yoghurt + 3 grote teentjes, was zo opquote:Op maandag 6 december 2010 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat dacht je van (dikke) joghurt (gebruik van die emmertjes van de turk) met veel knoflook en wat zout ?
Yoghurt van de turk genomen, of gewoon uit een pak? Geen zout erbij gedaan?quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Beviel goed, 300ml yoghurt + 3 grote teentjes, was zo op
Wel zout erbij, mooi op smaak en yoghurt van de turk inderdaadquote:Op dinsdag 7 december 2010 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Yoghurt van de turk genomen, of gewoon uit een pak? Geen zout erbij gedaan?
Volgende keer eens proberen, dankje voor de toevoeging.quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:45 schreef RobinOok het volgende:
Geen zout, peper, citroensap, uitje, groene kruiden als basilicum of tijm of koriander?
Waar ben je naar op zoek? Een recept? Methode?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:20 schreef Lonaa het volgende:
Piet,
Hoe maak ik de lekkerste chocolademousse?
Een recept.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar ben je naar op zoek? Een recept? Methode?
Ah, okay, kom hier later even op terug.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Een recept.
Ik wil als dessert met kerst gevulde sinaasappel maken. Daarbij wil ik een lekkere pure chocolademousse maken.
Tevens ook op zoek naar echt lekkere pure chocola.
Heb je jampotjes met metalen deksel?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:49 schreef Erasmo het volgende:
Piet, ik moet weer eens een flinke pan bouillon maken maar mijn vriezer zit vol,
kan ik het na wat inkoken in potjes in de kelder zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |