quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:19 schreef Khadgar het volgende:Ik zoek inspiratie, kan iemand mij hieraan helpen? Geen 'over the top', geen 'minimalist'. Gewoon lekker eten. Italiaans, Aziatisch, Mexicaans, het maakt me niet uit, geef me alsjeblieft een leuke tip!
Mmm, piet maakt je af, als ie ziet dat je dit in "zijn" topic pleurt, maar goed.
ff snel wat ideetjes dan (uit me roestige geheugen/losse hand):
Blauwe kaas/Noten saladeIngredienten:
- Willekeurige slamelange (eikenblad en rucola zijn wel lekkere combi)
- Blauwe schimmelkaas (stilton, danish blue, meerdere soorten mag ook, wat jij wil)
- Pijnboompitten
Maak de sla schoon, doe het op een bord, kruimel de kaas eroverheen. Rooster de pijnboompitten, doe deze ook over de sla. Mosterdhoning dressing is hier lekker bij. Olijfolie (extra vierge voor meer smaak), mosterd en honing mening, eventueel opsmaken met zeezout/versgemalen peper. (verhoudingen weet ik ff niet uit me hoofd, gewoon proeven)
Oosterse Salade- Cellofaan noedels
- Willekeurige sla
- Ananas (uit blik mag ook)
- Cashew noten
- Tomaten puree
- Sambal Oelek
Frituur de noedels in de wok (NB: gaat heel snel, en zet heel erg uit, eerst ff proberen, handje erin, en e gelijk uit scheppen). Nadat ze uitgelekt zijn, op en bord leggen, salade erover heen (eerst wassen natuurlijk). Ananas in stukjes snijden, erover heen strooien, vervolgens de cashewnoten erover heen.
Saus eroverheen.
De saus als volgt: tomatenpuree in een pannetje ontzuren, ananas sap erbij en vervolgens beetje sambal (hangt ervanaf hoe pittig je het wil, eventueel afzwakken met suiker), beetje inkoken.
Paprika soep:- Rode + gele Paprika's
- creme fraiche/koksroom
- groente bouillion
- rode peper
- peterselie (garnering)
Blanke roux maken (5 delen boter, 6 delen bloem).
Paprika's en peper in stukjes snijden, even opbakken, In een blender mixen met groentebouillon. De gepureerde mix mengen met de roux (stukje bij beetje). Eventueel nog monteren met creme fraiche.
Serveren met wat koksroom en gehakte peterselie en wat brood.
Zo hoppekee klaar.
Voorderest: aziatische keuken leent zich goed voor vegetarische gerechten. En natuurlijk de overbekende kaas, noten en champignons/paddestoelen doen het altijd goed. Italiaans: risotto (uiteraard als basis groente risotto) met paddestoelen. En maaltijdsoepen, b.v. aardappelsoep.
En voor de rest verwijs ik je door naar de vegetarier topic.s
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"