abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:25:38 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:46:00 #2
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_43098299
hoe maak ik lekkere tuilles?
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:02:22 #3
45206 Pietverdriet
pi_43098716
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_43099593
quote:
Bedankt, ga het zaterdag maken, wordt een marinade met soja. Als het lukt om vrijdag naar Schmidt te gaan, lukt het wel om 24 uur te marineren. Anders zaterdag ochtend vroeg naar Schmidt en daarna meteen in marinade. Moet wel goed verse tonijn zijn, neem ik aan, om het rauw te kunnen eten?
*topic hijack*

Moet idd goede verse tonijn zijn. Schmidt heeft altijd wel goede vis (maar daar betaal je dan ook voor). Vis moet niet naar vis ruiken, en de ogen moeten glanzen. Verder - zoals piet zei - 24u is veel, omdat het wordt gegaard door de azijn, citroensap had ook gekund, zolang het maar zuur is.
En zo lang, dan kan je het net zo goed bakken.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:05:31 #5
45206 Pietverdriet
pi_43100446
Ik zou sowieso aanraden de tonijn gewoon lekker rauw te eten, das lekkerderder
pi_43100787
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:36 schreef Tha_Butcha het volgende:

[..]

*topic hijack*

Moet idd goede verse tonijn zijn. Schmidt heeft altijd wel goede vis (maar daar betaal je dan ook voor). Vis moet niet naar vis ruiken, en de ogen moeten glanzen. Verder - zoals piet zei - 24u is veel, omdat het wordt gegaard door de azijn, citroensap had ook gekund, zolang het maar zuur is.
En zo lang, dan kan je het net zo goed bakken.
Dan toch maar beter 's ochtends kopen en dan marineren. Paar uurtjes per zijde zal dan wel ruimschoots genoeg.

Schmidt is idd wel duurder dan de 'gewone' viswinkel. Zit ook een Visgilde winkel bij mij in de buurt, maar zowat alles wat je daar koopt is diepvries. Ga ervan uit dat het bij Schmidt wel vers is.
pi_43100830
Piet... welke kruiden mogen er volgens jou echt niet ontbreken in nasi goreng
eten!!!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:58:43 #8
45206 Pietverdriet
pi_43102049
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:16 schreef janatwork het volgende:
Piet... welke kruiden mogen er volgens jou echt niet ontbreken in nasi goreng
Kruiden? Geen idee, maar in mijn nassie gaat trassie
Ik gebruik verder gedroogde garnalen, spek, wat prei, knoflook, ui, peper, chili, vissaus en sojasaus als smaakmakers.
Kruiden voeg ik verder niet toe, maar dat gaat wel op het vlees of vis wat ik verder gebruik.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:47:51 #9
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43103888
In het vorige topic vroeg iemand hoe je rauwe tonijn marineert, zodat het iets gaart.
Heel simpel. met een shitload aan citroen. Zuur zorgt ervoor dat de rauwe tonijn iets gaart.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:03:18 #10
45206 Pietverdriet
pi_43104454
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:47 schreef SHE het volgende:
In het vorige topic vroeg iemand hoe je rauwe tonijn marineert, zodat het iets gaart.
Heel simpel. met een shitload aan citroen. Zuur zorgt ervoor dat de rauwe tonijn iets gaart.
Lekker is natuurlijk anders.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:12:21 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43104833
Ik vind het een doodzonde..
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:13:48 #12
45206 Pietverdriet
pi_43104905
Heb tonijn het liefst rauw of gebakken net als een biefstuk, helemaal rood van binnen..
Slechts een weinig peper en zout erop, verder niets
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:16:46 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43105037
Ik laat 'm altijd 3 cm omhoog garen ( je legt de steak dus in pan, geen vet..nada )
heel hoog vuur en je ziet dan langzaam van onderen het vlees wit worden..bij een cm of 3 van onderen wit , haal ik 'm eruit, zet 'm op een mooie salade en dan alleen flink wat lombok peper uit de molen en wat zeezout. Heerlijk
Is eigenlijk wat jij doet alleen dan van onder naar boven
Ik doe het zo omdat het er bijzonder presentabel uit ziet en je de tonijn vrnl. rauw eet.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:22:40 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43105247
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:16 schreef SHE het volgende:
Ik laat 'm altijd 3 cm omhoog garen ( je legt de steak dus in pan, geen vet..nada )
heel hoog vuur en je ziet dan langzaam van onderen het vlees wit worden..bij een cm of 3 van onderen wit , haal ik 'm eruit, zet 'm op een mooie salade en dan alleen flink wat lombok peper uit de molen en wat zeezout. Heerlijk
Is eigenlijk wat jij doet alleen dan van onder naar boven
Ik doe het zo omdat het er bijzonder presentabel uit ziet en je de tonijn vrnl. rauw eet.
Dus je houdt 1 kant eigenlijk helemaal rauw en 1 kant gaar?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:24:24 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43105309
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus je houdt 1 kant eigenlijk helemaal rauw en 1 kant gaar?
In feit wel..je krijgt helft wit en een heflt roze...ziet er echt heel geinig uit.
En bij de juiste tonijnsoort maakt het geen flaus aus of je'm rauw of gaar eet..ik vind zelf rauw net ff lekkerder.
Al is deze dan niet helemaal rauw meer natuurlijk
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:38:07 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43105830
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:24 schreef SHE het volgende:

[..]

In feit wel..je krijgt helft wit en een heflt roze...ziet er echt heel geinig uit.
En bij de juiste tonijnsoort maakt het geen flaus aus of je'm rauw of gaar eet..ik vind zelf rauw net ff lekkerder.
Al is deze dan niet helemaal rauw meer natuurlijk
Maar je ziet natuurlijk maar 1 kant dan? Het is dan toch de bovenkant roze, de onderkant wit?

Rauw is wel lekker, maar zelf heb ik hem liever wel iets verhit. Voegt m.i. wel iets aan de smaak/beleving toe.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:47:45 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43106226
Bij de kaas en worstzaak bij mij om de hoek zag ik laatst allerlei flessen chutney staan. Nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik aan de verkoper wat ik nou eigenlijk moet doen met chutney. Op de kaas smeren was het antwoord. Nu betwijfel ik of dat ooit de bestaansreden van chutney was. Dus mijn vraag is: wat doe ik met chutney?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:02:17 #18
45206 Pietverdriet
pi_43106793
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Bij de kaas en worstzaak bij mij om de hoek zag ik laatst allerlei flessen chutney staan. Nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik aan de verkoper wat ik nou eigenlijk moet doen met chutney. Op de kaas smeren was het antwoord. Nu betwijfel ik of dat ooit de bestaansreden van chutney was. Dus mijn vraag is: wat doe ik met chutney?
Chutney is een bijgerecht uit de Indiase keuken, vergelijk het met tafelzuur.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:09:46 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43107054
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Aha. En dat kan dus bij alle Indiase gerechten? Ik meen bij de slager ook wel eens gehaktballetjes in chutney te hebben gezien. Ik neem aan dat in dat geval de chutney verwarmd moet worden, maar als het als tafelbijgerecht geserveerd wordt kan het koud. Wat een verrassend veelzijdig iets, dat chutney. Bedankt voor je antwoord.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:14:26 #20
45206 Pietverdriet
pi_43107231
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:09 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Aha. En dat kan dus bij alle Indiase gerechten? Ik meen bij de slager ook wel eens gehaktballetjes in chutney te hebben gezien. Ik neem aan dat in dat geval de chutney verwarmd moet worden, maar als het als tafelbijgerecht geserveerd wordt kan het koud. Wat een verrassend veelzijdig iets, dat chutney. Bedankt voor je antwoord.
Je kan het overal bij eten, wat jij lekker vind.
Vergelijk het maar met Adjar Tjampoer, dat smaakt ook bij de boerenkool
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:59:40 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43110796
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je daar misschien een paar lekkere recepten van?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43119606
Ik zoek een goed/lekker idee voor een date die ik heb met een dame die zegt 'ik ben een beetje vegetarisch' (ze lust geen kip), maar voor het goede idee lijkt het me eens leuk een echte vegetarische maaltijd te doen. Het probleem is, ik heb geen snippertje kennis op het gebied van vegetarisch koken. Een google zoektocht komt bij mij niet veel verder dan 'vegetarisch recept' en dat levert niet echt wat leuks op.

Ik zoek inspiratie, kan iemand mij hieraan helpen? Geen 'over the top', geen 'minimalist'. Gewoon lekker eten. Italiaans, Aziatisch, Mexicaans, het maakt me niet uit, geef me alsjeblieft een leuke tip!
pi_43121522
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:19 schreef Khadgar het volgende:

Ik zoek inspiratie, kan iemand mij hieraan helpen? Geen 'over the top', geen 'minimalist'. Gewoon lekker eten. Italiaans, Aziatisch, Mexicaans, het maakt me niet uit, geef me alsjeblieft een leuke tip!
Mmm, piet maakt je af, als ie ziet dat je dit in "zijn" topic pleurt, maar goed.

ff snel wat ideetjes dan (uit me roestige geheugen/losse hand):

Blauwe kaas/Noten salade

Ingredienten:

- Willekeurige slamelange (eikenblad en rucola zijn wel lekkere combi)
- Blauwe schimmelkaas (stilton, danish blue, meerdere soorten mag ook, wat jij wil)
- Pijnboompitten

Maak de sla schoon, doe het op een bord, kruimel de kaas eroverheen. Rooster de pijnboompitten, doe deze ook over de sla. Mosterdhoning dressing is hier lekker bij. Olijfolie (extra vierge voor meer smaak), mosterd en honing mening, eventueel opsmaken met zeezout/versgemalen peper. (verhoudingen weet ik ff niet uit me hoofd, gewoon proeven)

Oosterse Salade

- Cellofaan noedels
- Willekeurige sla
- Ananas (uit blik mag ook)
- Cashew noten
- Tomaten puree
- Sambal Oelek

Frituur de noedels in de wok (NB: gaat heel snel, en zet heel erg uit, eerst ff proberen, handje erin, en e gelijk uit scheppen). Nadat ze uitgelekt zijn, op en bord leggen, salade erover heen (eerst wassen natuurlijk). Ananas in stukjes snijden, erover heen strooien, vervolgens de cashewnoten erover heen.
Saus eroverheen.

De saus als volgt: tomatenpuree in een pannetje ontzuren, ananas sap erbij en vervolgens beetje sambal (hangt ervanaf hoe pittig je het wil, eventueel afzwakken met suiker), beetje inkoken.

Paprika soep:

- Rode + gele Paprika's
- creme fraiche/koksroom
- groente bouillion
- rode peper
- peterselie (garnering)

Blanke roux maken (5 delen boter, 6 delen bloem).
Paprika's en peper in stukjes snijden, even opbakken, In een blender mixen met groentebouillon. De gepureerde mix mengen met de roux (stukje bij beetje). Eventueel nog monteren met creme fraiche.
Serveren met wat koksroom en gehakte peterselie en wat brood.

Zo hoppekee klaar.

Voorderest: aziatische keuken leent zich goed voor vegetarische gerechten. En natuurlijk de overbekende kaas, noten en champignons/paddestoelen doen het altijd goed. Italiaans: risotto (uiteraard als basis groente risotto) met paddestoelen. En maaltijdsoepen, b.v. aardappelsoep.

En voor de rest verwijs ik je door naar de vegetarier topic.s
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_43122769
Dit weekend wil ik biefstuk maken met aardappeltjes in schil. (Tenzij jullie een ander goed idee hebben om er qua aardappeltjes bij te doen, en het recept daarvoor niet té ingewikkeld is )

Normaal gebruik ik uit luiheid gewoon van die diepvries aardappelpartjes van Aviko. Maar ik wil ze nu graag zelf maken, hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon aardappels schoonmaken, in stukken snijden en vervolgens in de oven zetten totdat ze gaar zijn? Of moet het anders?

Alvast bedankt
  donderdag 2 november 2006 @ 10:54:47 #25
45206 Pietverdriet
pi_43165011
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Heb je daar misschien een paar lekkere recepten van?
Nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')