Je kan een bierbeslag maken, of door een losgeslagen ei halen en met verkruimelde cornflakes paneren.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:52 schreef _BassFace_ het volgende:
Ik wil graag kip frituren, of toch alleszins delen ervan. Liefst in een krokant korstje. Hoe maak ik dit klaar ?
je kan ook cornflakes er nog doorheen doen, krijg je nog lekkerderquote:Op woensdag 12 april 2006 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan een bierbeslag maken, of door een losgeslagen ei halen en met verkruimelde cornflakes paneren.
Bierbeslag voor kip
1 glas bier
1 ei
bloem
peper
zout
kipkruiden
Zoveel bloem toevoegen tot het een yoghurt dikte heeft, kip erdoorheen halen en even af laten druipen, zodat er een film over de kip zit. Die frituren.
Ik neem aan dat dit cornflakes zonder suiker op zijnquote:Op woensdag 12 april 2006 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan een bierbeslag maken, of door een losgeslagen ei halen en met verkruimelde cornflakes paneren.
Bierbeslag voor kip
1 glas bier
1 ei
bloem
peper
zout
kipkruiden
Zoveel bloem toevoegen tot het een yoghurt dikte heeft, kip erdoorheen halen en even af laten druipen, zodat er een film over de kip zit. Die frituren.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:56 schreef krakkemieke het volgende:
Waarom zijn rozeval aardappelen zo lekker? Ik vind het gewoon nieuwe aardappelen........
Kan het daar eigenlijk wel mee eens zijn, het zijn lekkere aardappels, maar dat zijn Irene´s ook.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:06 schreef Martijn_77 het volgende:
@ Piet deze vraag stond ook nog open in je vorige topic
[..]
Neem mooie kippenhaasjes, of dunne reepjes filet, of poten waar je het bot uit hebt gebeent. Bak bloem kruiden met peper en zout, en wat witte sesam zaad er doorheen. Kip er in, even afkloppen en heel kort frituren.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:52 schreef _BassFace_ het volgende:
Ik wil graag kip frituren, of toch alleszins delen ervan. Liefst in een krokant korstje. Hoe maak ik dit klaar ?
Ik ben absoluut geen liefhebber van varkenshaas, maar als ik het klaarmaak voor mensen, dan vul ik hem meestal. Mijn favoriet is dan een iets zoete vulling. Bijvoorbeeld iets met pruimen:quote:Op donderdag 13 april 2006 13:08 schreef Ingrid19 het volgende:
Nog een lekker recept voor varkenshaas? Niet met spek, ham, of champignons. (voor pasen)
Dat lijkt me nou echt ontzettend smerigquote:Op donderdag 13 april 2006 23:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen liefhebber van varkenshaas, maar als ik het klaarmaak voor mensen, dan vul ik hem meestal. Mijn favoriet is dan een iets zoete vulling. Bijvoorbeeld iets met pruimen:
Neem wat gewelde pruimen (je kunt ze in cognac of iets naar smaak wellen) in stukjes snijden en op een laag vuurtje zetten met wat appelstroop en een verdikkingsmiddel, in dit geval is ontbijtkoek ideaal. Verder gooi ik er meestal wat kruiden naar smaak bij en kook ik het wat in met diezelfde cognac of simpel wat port. Het geheel na het sudderen een beetje 'prakken' en de haas ermee vullen.
Ach, iedern zijn smaak. Het is trouwens geen ongebruikelijke combinatie, eerder wat ouderwets. Persoonlijk vind ik gerookte paling in een varkenshaas een misdaad, maar daar zal ook niet iedereen het met mij over eens zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:55 schreef Euc- het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou echt ontzettend smerig![]()
Gewoon naturel, eventueel een klein beetje (uiteraard zelfgemaakte met échte boter) kruidenboter erbij serveren
Met brie en ananasjam? (eigenlijk hoort er dan ook nog parmaham omheen, maar dat kun je ook weglaten...)quote:Op donderdag 13 april 2006 13:08 schreef Ingrid19 het volgende:
Nog een lekker recept voor varkenshaas? Niet met spek, ham, of champignons. (voor pasen)
hehehehehehequote:Op vrijdag 14 april 2006 09:25 schreef Isabeau het volgende:
Oh, Pietverdriet, ik moest gisteren aan je denken toen ik een artikel las over botontkalkingNiet dat ik denk dat je botontkalking hebt, maar er lijkt een link te zijn tussen te weinig dierlijk vet eten en botontkalking
En jij hamert er altijd zo op dat dierlijk vet niet ongezond is, vandaar.
Varkensvlees met pruimen is echt een perfecte combinatie, niks mis mee. Zelf doe ik niks met de pruimen, ik wel ze alleen. Armanac pruimen met varkensrollade. Varkenshaas roken is ook wel lekker. Moet dan wel een stevige saus bij.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:55 schreef Euc- het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou echt ontzettend smerig![]()
Gewoon naturel, eventueel een klein beetje (uiteraard zelfgemaakte met échte boter) kruidenboter erbij serveren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |