abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2006 @ 09:34:15 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
  woensdag 12 april 2006 @ 15:39:15 #2
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_36889465
En dus een "ik blijf geïntreseerd meelezen" post.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 12 april 2006 @ 16:51:52 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_36891982
leuke reeks
Confidence through competence
pi_36892018
Ik wil graag kip frituren, of toch alleszins delen ervan. Liefst in een krokant korstje. Hoe maak ik dit klaar ?
  woensdag 12 april 2006 @ 17:05:58 #5
45206 Pietverdriet
pi_36892454
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:52 schreef _BassFace_ het volgende:
Ik wil graag kip frituren, of toch alleszins delen ervan. Liefst in een krokant korstje. Hoe maak ik dit klaar ?
Je kan een bierbeslag maken, of door een losgeslagen ei halen en met verkruimelde cornflakes paneren.

Bierbeslag voor kip
1 glas bier
1 ei
bloem
peper
zout
kipkruiden
Zoveel bloem toevoegen tot het een yoghurt dikte heeft, kip erdoorheen halen en even af laten druipen, zodat er een film over de kip zit. Die frituren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:18:22 #6
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36892843
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan een bierbeslag maken, of door een losgeslagen ei halen en met verkruimelde cornflakes paneren.

Bierbeslag voor kip
1 glas bier
1 ei
bloem
peper
zout
kipkruiden
Zoveel bloem toevoegen tot het een yoghurt dikte heeft, kip erdoorheen halen en even af laten druipen, zodat er een film over de kip zit. Die frituren.
je kan ook cornflakes er nog doorheen doen, krijg je nog lekkerder
beetje kipkorn effect
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 12 april 2006 @ 17:20:13 #7
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_36892907
onthou topic!
Wat moet je anders?
pi_36893768
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bierbeslag voor kip
1 glas bier
1 ei
bloem
peper
zout
kipkruiden
Ik neem aan dat dit cornflakes zonder suiker op zijn Maar bedankt voor de tip. Nu nog ergens kipkruiden scoren
  woensdag 12 april 2006 @ 18:50:28 #9
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36895376
ja gewoon van die meest smakeloze cornflakes
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 12 april 2006 @ 19:06:44 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36895866
@ Piet deze vraag stond ook nog open in je vorige topic
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 23:56 schreef krakkemieke het volgende:
Waarom zijn rozeval aardappelen zo lekker? Ik vind het gewoon nieuwe aardappelen........
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 12 april 2006 @ 19:10:53 #11
45206 Pietverdriet
pi_36895988
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:06 schreef Martijn_77 het volgende:
@ Piet deze vraag stond ook nog open in je vorige topic
[..]
Kan het daar eigenlijk wel mee eens zijn, het zijn lekkere aardappels, maar dat zijn Irene´s ook.
Persoonlijk vind ik opperdoezen nog het lekkerst, met boterdoop
pi_36900014
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:52 schreef _BassFace_ het volgende:
Neem mooie kippenhaasjes, of dunne reepjes filet, of poten waar je het bot uit hebt gebeent. Bak bloem kruiden met peper en zout, en wat witte sesam zaad er doorheen. Kip er in, even afkloppen en heel kort frituren.
Maak daarbij een dressing van 4 delen olie, en 1 deel kikkoman, en 1 deel gebrande sesamzaadjes. Goed doorroeren en over de kip. Is niet echt een dressing, want het is geen homogene saus, maar erg lekker bij kip. Beetje sla dr bij, lekker wat boerenbrood.
pi_36904048
Pietje is oke ole ole (tvp)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_36908216
Ah, ik dacht al dat ik iets gemist had! Ja, ik heb ook liever Opperdoezen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_36918544
Nog een lekker recept voor varkenshaas? Niet met spek, ham, of champignons. (voor pasen)
pi_36939762
Erg lekker recept van me ouwe chef.
Varkenshaas, insteken met uitbener, en met enkele snedes een kleine uitholling maken. Hierin steek je een schoongemaakte gerookte paling filet.
Erg aparte combinatie. Maar echt lekker.
Mooie stevige saus er bij. Gevogelte fond als je echt gek wilt doen. Lekker met pommes dauphin dr bij, wat groene asperges. En dan ben je wel eens een middagje zoet.
pi_36939940
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:08 schreef Ingrid19 het volgende:
Nog een lekker recept voor varkenshaas? Niet met spek, ham, of champignons. (voor pasen)
Ik ben absoluut geen liefhebber van varkenshaas, maar als ik het klaarmaak voor mensen, dan vul ik hem meestal. Mijn favoriet is dan een iets zoete vulling. Bijvoorbeeld iets met pruimen:

Neem wat gewelde pruimen (je kunt ze in cognac of iets naar smaak wellen) in stukjes snijden en op een laag vuurtje zetten met wat appelstroop en een verdikkingsmiddel, in dit geval is ontbijtkoek ideaal. Verder gooi ik er meestal wat kruiden naar smaak bij en kook ik het wat in met diezelfde cognac of simpel wat port. Het geheel na het sudderen een beetje 'prakken' en de haas ermee vullen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 13 april 2006 @ 23:55:14 #18
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_36940268
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen liefhebber van varkenshaas, maar als ik het klaarmaak voor mensen, dan vul ik hem meestal. Mijn favoriet is dan een iets zoete vulling. Bijvoorbeeld iets met pruimen:

Neem wat gewelde pruimen (je kunt ze in cognac of iets naar smaak wellen) in stukjes snijden en op een laag vuurtje zetten met wat appelstroop en een verdikkingsmiddel, in dit geval is ontbijtkoek ideaal. Verder gooi ik er meestal wat kruiden naar smaak bij en kook ik het wat in met diezelfde cognac of simpel wat port. Het geheel na het sudderen een beetje 'prakken' en de haas ermee vullen.
Dat lijkt me nou echt ontzettend smerig

Gewoon naturel, eventueel een klein beetje (uiteraard zelfgemaakte met échte boter) kruidenboter erbij serveren

[ Bericht 5% gewijzigd door Euc- op 14-04-2006 12:26:34 ]
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_36940507
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:55 schreef Euc- het volgende:

[..]

Gewoon naturel, eventueel een klein beetje (uiteraard zelfgemaakte met échte boter) kruidenboter erbij serveren
Ach, iedern zijn smaak. Het is trouwens geen ongebruikelijke combinatie, eerder wat ouderwets. Persoonlijk vind ik gerookte paling in een varkenshaas een misdaad, maar daar zal ook niet iedereen het met mij over eens zijn.

Maar goed, zoals ik al zei, ik hou ook absoluut niet van varkenshaas. Ik maak het alleen als mensen het speciaal verzoeken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36945012
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:08 schreef Ingrid19 het volgende:
Met brie en ananasjam? (eigenlijk hoort er dan ook nog parmaham omheen, maar dat kun je ook weglaten...)
pi_36945069
tvp, even een mooie reeks in mijn AT krijgen!
pi_36945113
Oh, Pietverdriet, ik moest gisteren aan je denken toen ik een artikel las over botontkalking Niet dat ik denk dat je botontkalking hebt, maar er lijkt een link te zijn tussen te weinig dierlijk vet eten en botontkalking En jij hamert er altijd zo op dat dierlijk vet niet ongezond is, vandaar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:18:28 #23
45206 Pietverdriet
pi_36946170
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:25 schreef Isabeau het volgende:
Oh, Pietverdriet, ik moest gisteren aan je denken toen ik een artikel las over botontkalking Niet dat ik denk dat je botontkalking hebt, maar er lijkt een link te zijn tussen te weinig dierlijk vet eten en botontkalking En jij hamert er altijd zo op dat dierlijk vet niet ongezond is, vandaar.
hehehehehehe
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:37:21 #24
45206 Pietverdriet
pi_36946574
Varkenshaas kruiden met zout en peper en aanbraden in wat geklaarde boter.
Eisneeuw slaan en vermengen met een hand hooi.
Varkenshaas verpakken met de eisneeuw en in de oven bij 175 graden tot bruin.
Varkenshaas uitpakken, hij is nu mooi rosé (alle stroo en ei moet er weer af)

Serveren met salade en nieuwe aardappels.

Mosterdsaus.
Kook een 300 cc witte wijn met een sjalotje, verse kruiden en wat peperkorrels langzaam in tot de helft. Voeg een eetlepel milde mosterd toe (maille a la provence is erg lekker) en een 200 cc room.
Eventueel even binden met wat sausbinder (pijlwortel, of gewoon uit een pakje)
pi_36947570
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:55 schreef Euc- het volgende:

[..]

Varkensvlees met pruimen is echt een perfecte combinatie, niks mis mee. Zelf doe ik niks met de pruimen, ik wel ze alleen. Armanac pruimen met varkensrollade. Varkenshaas roken is ook wel lekker. Moet dan wel een stevige saus bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')