Met liefde voor je ingredientenquote:Op zondag 14 maart 2004 19:50 schreef Markster het volgende:
hey, Piet, hoe maak ik t klaar?
Dank wederom voor je tip Piet! Mijn plan is echter om de gist helemaal weg te laten, en een puur zuurdesembrood te maken. Hoeveel zuurdesem zou je daar voor moeten hebben 300 gram? of meer?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Je doet wat gist in je preferment, en normaal gist in je recept.
Het hele idee van een preferment is dat je een betere smaak aan je brood krijgt.
Ga het toch proberen vanavond! ik zal verslag doen van de vorderingen in het brood-bakken-in de oven topic.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hebt meegekregen dat dit vreselijk stinkt?
hmm, dan heb ik toch niet lang genoeg gewacht, denk ik. de bavarois was ook niet zo luchtig als ik had gehoopt...maar dit weet ik nu voor de volgende keerquote:Op maandag 15 maart 2004 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Lobbig is bijna stijf, de room is dan al aan het vast worden, maar nog steeds dikvloeibaar.
volgens het recept dat ik volgde moest ik maar vrij weinig room gebruiken; de aardappelschjfjes stonden bepaald niet onder...zal het eens proberen zonder kaas en met meer room en boter.quote:Ik heb zo geen recept voor je, maar wel een paar tips.
1) Geen kaas gebruiken, slechts room en boter (en dan bedoel ik boter), knoflook en zout en peper.
2) Goeie aardappels gebruiken, ik neem altijd bloemige aardappels, het lekkerst zijn Irene´s en Eigenheimers.
3) Veel room gebruiken, niet gaan versnijden met melk,
4) Royaal met boter zijn.
Probeer beide recepten een keerquote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:40 schreef placebeau het volgende:
beste piet, ik heb twee recepten liggen van smoutebollen, en het ene gebruikt vier eieren, het ander slechts één. Ook staat er in het ene recept dat de deeg slechts een half uur moet rijzen en in het andere staat zeker twee uur. Nogal verwarrend.
zal ff in me kookboeken kijkenquote:En hoe maak je het best appelbeignets? Is dat dezelfde deeg maar dan rond een appel gedraaid?
dankje, brecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |