Nee, helaas. Had geen sleutel van die auto hequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kon je die niet zelf verwisselen?
Zo goed? Ben geen modje in WGR maar in C&H, maar heb dit ff vrijwillig gedaan. Als het goed is genereerd hij met de volgende topic-serie het zonder die <br> tagquote:
je bent geweldigquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo goed? Ben geen modje in WGR maar in C&H, maar heb dit ff vrijwillig gedaan. Als het goed is genereerd hij met de volgende topic-serie het zonder die <br> tag
Pietertje zal vroegah vast veul pindakaas gevroten hebben, dus gaan we maar uit van het goedequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:04 schreef carboni het volgende:
Topic gaat snel, we halen die AH gasten nog eens in.
Bakker is gelukkig weg. Maar kunzt die kunz de job wel?
Undercover"bazen" pik je er zo uit bij PostNL. Een rare herintreder met cameraploeg die spreek over "deppots" in plaats van depôtquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
De mannen en vrouwen aan de top snappen er de ballen van, maar dat was reeds bekend!!!
Dat ze eens als "undercover baas" meelopen met de gewone man die het echte veldwerk doet.
Lijkt mij ook zo dat je die gelijk herkentquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:16 schreef carboni het volgende:
[..]
Undercover"bazen" pik je er zo uit bij PostNL. Een rare herintreder met cameraploeg die spreek over "deppots" in plaats van depôt.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:16 schreef carboni het volgende:
[..]
Undercover"bazen" pik je er zo uit bij PostNL. Een rare herintreder met cameraploeg die spreek over "deppots" in plaats van depôt.
was wel spoed mag ik hopen? het is zondag!quote:Op zondag 2 oktober 2011 07:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Pffff, uitslapen is me ook niet gegunt zeg,.......TC belde me net wakker
Het was een andere fietsenmaker.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:40 schreef sbientje het volgende:
[..]
neem aan dat je die kosten wel terugkrijgt bij de fietsenmaker,w at een lul de behanger
ja dat begreep ik, maar ik zou toch teruggaan naar fietsenmaker 1 en op zijn minst mijn geld terug willen, wat een gepruts!quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het was een andere fietsenmaker.
Fietsenmaker nummer 2 kwam erachter..
Ik laat het maar zo..Ik ga iig nooit meer naar fietsenmaker nummer 1
Misschien zou ik dat wel moeten doen ja.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:04 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja dat begreep ik, maar ik zou toch teruggaan naar fietsenmaker 1 en op zijn minst mijn geld terug willen, wat een gepruts!
Nee, geen spoedquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:09 schreef sbientje het volgende:
[..]
was wel spoed mag ik hopen? het is zondag!
daar zou ik serieus niet blij mee zijnquote:Op zondag 2 oktober 2011 13:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, geen spoed![]()
Of ik wist dat ik morgen een andere rit moest rijden dan normaal
ronduit belachelijk zoiets.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:37 schreef sbientje het volgende:
[..]
daar zou ik serieus niet blij mee zijn
Ja dat is waar. Het zou fijn zijn als je bij het online solliciteren aan kan geven op welke dagdelen je beschikbaar bent. Helaas staan de dagdelen waarvoor je solliciteert vast dus is een keuze niet mogelijk.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
In overleg is er wellicht wat mogelijk?
Post op zondag, met HAH erbij? Dan heeft ze de zaterdag dus gewoon verzuimd haar werk te doen!!!quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:05 schreef sbientje het volgende:
ik was gisteren uit eten, zat op t terras en toen zag ik een collega van tnt de post bezorgen. op zondagavond.. Het was zeker de post want ik herkende het HAH.. ze zag mij niet. Ik weet niet echt of ik het moet melden of niet. Eerlijk gezegd vind ik het niet kunnen, maar ja
no shit sherlockquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Post op zondag, met HAH erbij? Dan heeft ze de zaterdag dus gewoon verzuimd haar werk te doen!!!
In ben géén NSB'er, maar wat die collega geflikt heeft kan echt niet door de beugel, en JA, ik zou het melden aan de TC. Aan zulk soort collega's heb je niks.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:39 schreef sbientje het volgende:
[..]
no shit sherlockdat is dus ook precies mijn probleem, moet ik dat melden of niet? ik vind het wat matennaaierig maar aan de andere kant, als jij op zaterdag moet werken vind ik dat je het ook op zaterdag moet uitvoeren. en niet op zondag om 7 uur ofzo
PostNL heeft het liefste dat je parttime werkt maar fulltime beschikbaar bentquote:Op maandag 3 oktober 2011 18:10 schreef Blistering het volgende:
Zit ook te twijfelen of ik zal solliciteren voor postsorteerder. Maar denk eigenlijk dat 't weinig zin heeft i.v.m. school. Moet aangeven of ik 's ochtends of 's middags kan, maar kan 2 dagen 's middags en 3 dagen 's ochtends. Lekker handig dusGaat 'm dus waarschijnlijk niet worden.
Maar lachen is dat je als je op 31-12-2010 een paar rolletjes "1 zegel" had gekocht je nog steeds voor 44 ct kon posten in 2013quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
De bedoeling van de cijfers op de postzegels is ook wel duidelijk geworden. Ze kosten vanaf 1 januari straks 50 cent ipv 46 cent nu.
Vandaag Gamma, C1000, Karwei en nog iets mbt electronica. 4x dus.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:00 schreef ellenatmars het volgende:
Oeh, voortaan de 'standaard' c1000 dus voortaan op Dinsdag mee?![]()
Wel balen als de Gamma er bij zit... En die flutblaadjes op zaterdag
Persoonlijk zou ik het niet melden, allereerst omdat het me niet boeit wanneer ze het weg brengen áls ze het maar wegbrengen en ik het niet hoef te doenquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:39 schreef sbientje het volgende:
[..]
no shit sherlockdat is dus ook precies mijn probleem, moet ik dat melden of niet? ik vind het wat matennaaierig maar aan de andere kant, als jij op zaterdag moet werken vind ik dat je het ook op zaterdag moet uitvoeren. en niet op zondag om 7 uur ofzo
Nou, je kan iig niet beweren dat hij niet communiceertquote:Op zondag 2 oktober 2011 07:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Pffff, uitslapen is me ook niet gegunt zeg,.......TC belde me net wakker
Ja dat zeggen er echt heeeeeel veeeeeelquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:40 schreef Deezertje het volgende:
Ook zo bemoedigend om bij elk huis te horen, nadat je vijf tassen HAH hebt geladen: ''Nou, die folders had je wel achterwege mogen laten hoor!''
Ja, dus nu hamsteren!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:50 schreef carboni het volgende:
[..]
Maar lachen is dat je als je op 31-12-2010 een paar rolletjes "1 zegel" had gekocht je nog steeds voor 44 ct kon posten in 2013
Container neerzetten????quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:04 schreef lbeew het volgende:
@ErwinRommel, ik dacht dat autobedrijf niks hoefde uit te lopen op de depots, gewoon container neerzetten en klaar?
True, maar je hebt er tussen zitten, in met name de bible-belt waar ik dus werk ze die krengen wel dolgraag sparen. Kunnen ze weer op koopjesjacht (ivm grote gezinnen in 1 huis)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:41 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja dat zeggen er echt heeeeeel veeeeeel
Alles wordt nu al in een container gedumpt en zoek het maar uitquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Container neerzetten????![]()
Was dat maar zo zeg.
Welke regio is dat dan?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Alles wordt nu al in een container gedumpt en zoek het maar uit![]()
Mijn wijk staat echt zelden op de juiste plaats.
Nee, niet overal. Op de depots waar ik kom ziet het er orderlijk uit. Komt ook dat het autobedrijf alles weer ophaalt met de haalritten in de avonden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:43 schreef carboni het volgende:
Is het eigenlijk overal zo'n teringzooi? Die piekdagen zorgen voor nieuw pieken qua wijken die blijven staan...
Area West.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Welke regio is dat dan?
In de regio waar ik werk mogen we alles vanuit de RC's op de vestiging in de auto smijten en handmatig nog steeds op postcode zetten IN de depots. En geloof me, op een dinsdag ga je daar NIET blij van worden. Komt echt wat spierkracht bij kijken en is dus geen werk voor mietjes.
Ik heb dan altijd de neiging om te roepen: "Dan moet je een sticker plakken HOER!1!1!!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:40 schreef Deezertje het volgende:
Ook zo bemoedigend om bij elk huis te horen, nadat je vijf tassen HAH hebt geladen: ''Nou, die folders had je wel achterwege mogen laten hoor!''
Area Centrum hierzo!quote:
Neequote:
Eind van deze maand ga ik ook over naar autobedrijf, maar wij hebben nog wel een aantal sprinters met klep, ik krijg iig een dienst waar een klep voor staat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Area Centrum hierzo!
Enige die de RC's vervoeren voor de depots zijn de subco's, want hun hebben een wagen met laadklep. Maar voor mijn dienst waar ik dus 4 steunpunten heb + 1 depot echt alles met het handje.
Heb zelf wel eens gevloekt tegen de postbezorgers om ook eens de poten uit de mauwen te steken ipv appelig voor zich uit te staren waar ik hun tassen nu wel niet zet
Netjesquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:57 schreef lbeew het volgende:
[..]
Eind van deze maand ga ik ook over naar autobedrijf, maar wij hebben nog wel een aantal sprinters met klep, ik krijg iig een dienst waar een klep voor staat.
http://www.nu.nl/economie/2632263/postnl-slag-met-uitzenders.htmlquote:PostNL aan de slag met uitzenders
Laatste update: 4 oktober 2011 10:19 info
DEN HAAG - PostNL, Randstad Nederland en Tempo-Team slaan de handen ineen om postbodes die overtollig worden, aan een baan te helpen.
Foto: ANP
Via het Banenbedrijf kunnen de postmedewerkers inkomenszekerheid en uitzicht op een nieuwe vaste baan krijgen, maar daar moet dan wel een deel van de vertrekpremie voor worden ingeleverd. Dat maakten de partijen dinsdag bekend.
Het sterkste punt van deze constructie is volgens PostNL en de uitzenders dat de mensen aan het werk blijven, terwijl er wordt gezocht naar ander werk.
''Deze innovatieve samenwerking is een verdere concrete invulling van begeleiding van PostNL-medewerkers van werk naar werk.''
Inleg
De postbodes kunnen zich voor 1, 2, 3 of 3,5 jaar vastleggen bij het Banenbedrijf. Als er snel een nieuwe baan wordt gevonden, krijgt de medewerker een deel van zijn inleg terug.
De grote reorganisatie bij PostNL, waarbij het bedrijf in een deeltijdorganisatie wordt veranderd, begint komend jaar. Ongeveer 300 bestelkantoren worden gesloten.
In totaal verdwijnen 11.000 banen, waarbij wordt gerekend op minimaal 2800 gedwongen ontslagen.
Maar dat is net zo min hun werk als het helpen met zetten als het in de voorbereiding laat wordt jouw werk is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Area Centrum hierzo!
Enige die de RC's vervoeren voor de depots zijn de subco's, want hun hebben een wagen met laadklep. Maar voor mijn dienst waar ik dus 4 steunpunten heb + 1 depot echt alles met het handje.
Heb zelf wel eens gevloekt tegen de postbezorgers om ook eens de poten uit de mauwen te steken ipv appelig voor zich uit te staren waar ik hun tassen nu wel niet zet
Dat zal wel zo wezen, gelukkig gaat het veranderen, en hoeven we de tassen met de post enkel te dumpen volgens onze TC. Al zal dat de sfeer er niet beter op makenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:19 schreef TokenW het volgende:
[..]
Maar dat is net zo min hun werk als het helpen met zetten als het in de voorbereiding laat wordt jouw werk is.
Nou dan mogen ze die (doorgezakte) tafels wel weg doen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zal wel zo wezen, gelukkig gaat het veranderen, en hoeven we de tassen met de post enkel te dumpen volgens onze TC. Al zal dat de sfeer er niet beter op maken
Voor mij zal het geen ene flikker uitmaken, ik ben toch weer zo een lul die de dames met kippekracht helptquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nou dan mogen ze die (doorgezakte) tafels wel weg doen.
Neemt alleen maar ruimte in beslag.
Ik kom vrijwel nooit chauffeurs tegen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor mij zal het geen ene flikker uitmaken, ik ben toch weer zo een lul die de dames met kippekracht helpt
Ik rij vanuit Culemborg, welke binnenkort dus dicht gaat, naar Geldermalsen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:04 schreef lbeew het volgende:
@ErinwRommel, waar rijd jij vandaan? Nieuwegein grote wade?
Bij ons rijden er nog geen subco's, alleen eigen vervoer. Maar hoorde zodra ze over gaan op autobedrijf dat ze al gelijk 2 sprinters tekort komen en dus ook subco's gaan inhuren... Waarom hebben we nu dan geen tekort aan kleppen...??quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:51 schreef carboni het volgende:
Hier hebben ze ook alle mooie strakke professionele laadklepsprinters vervangen door subco's. Gaan alle klanten langs in een auto die er ECHT niet uit ziet, eentje heeft nog de halve bestickering van de vorige eigenaar er op zitten, iets met "nergietechniek". Zeker 10 jaar oud, die autos lekker milieuvriendelik.Binnen kort hebben we postbezorgers jonger dan subcoauto's
.
Klep buigt ook al gevaarlijk door als er ook maar 1 rc met volle binnentassen op staat. Met die goede oude postsprinter kon je met wat moeite twee volle karren omhoog hijsen.
Oh en een tip om postbezorgers je auto leeg te halen, kom of precies op tijd of enkele minuten te laat. Werkte bij mij altijd prima
Subco'squote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:51 schreef carboni het volgende:
Hier hebben ze ook alle mooie strakke professionele laadklepsprinters vervangen door subco's. Gaan alle klanten langs in een auto die er ECHT niet uit ziet, eentje heeft nog de halve bestickering van de vorige eigenaar er op zitten, iets met "nergietechniek". Zeker 10 jaar oud, die autos lekker milieuvriendelik.Binnen kort hebben we postbezorgers jonger dan subcoauto's
.
Klep buigt ook al gevaarlijk door als er ook maar 1 rc met volle binnentassen op staat. Met die goede oude postsprinter kon je met wat moeite twee volle karren omhoog hijsen.
Oh en een tip om postbezorgers je auto leeg te halen, kom of precies op tijd of enkele minuten te laat. Werkte bij mij altijd prima
Kleppenwagens gaan er uit vrees is, gaan de subco's doen schijnbaar.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef lbeew het volgende:
[..]
Bij ons rijden er nog geen subco's, alleen eigen vervoer. Maar hoorde zodra ze over gaan op autobedrijf dat ze al gelijk 2 sprinters tekort komen en dus ook subco's gaan inhuren... Waarom hebben we nu dan geen tekort aan kleppen...??
Ach ja, zal wel beslissing van hogerop geweest zijn. Planners van autobedrijf weten ook wel dat die subco's op komen dagen met meubelbakken die maar 400-500 kg mogen laden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kleppenwagens gaan er uit vrees is, gaan de subco's doen schijnbaar.
Hier zeiden ze ook dat subco's pas in latere instantie alleen de piekdiensten zouden doen. Nou ze rijden de gehele dag hiero.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef lbeew het volgende:
[..]
Bij ons rijden er nog geen subco's, alleen eigen vervoer. Maar hoorde zodra ze over gaan op autobedrijf dat ze al gelijk 2 sprinters tekort komen en dus ook subco's gaan inhuren... Waarom hebben we nu dan geen tekort aan kleppen...??
Ha, 400 kg is niks man. 1 rolcontainer voor een depot weegt dat al.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:59 schreef lbeew het volgende:
[..]
Ach ja, zal wel beslissing van hogerop geweest zijn. Planners van autobedrijf weten ook wel dat die subco's op komen dagen met meubelbakken die maar 400-500 kg mogen laden.
Gevaar op de weg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:59 schreef carboni het volgende:
[..]
Ha, 400 kg is niks man. 1 rolcontainer voor een depot weegt dat al.
Ik heb al eens geopperd dat de heren van hogerop eens een keertje komen meerijden. Maar dat zal nooit gebeuren want die "spreadsheets" zijn belangrijker.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:59 schreef lbeew het volgende:
[..]
Ach ja, zal wel beslissing van hogerop geweest zijn. Planners van autobedrijf weten ook wel dat die subco's op komen dagen met meubelbakken die maar 400-500 kg mogen laden.
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:59 schreef carboni het volgende:
[..]
Ha, 400 kg is niks man. 1 rolcontainer voor een depot weegt dat al.
Die RC's zijn als ze vol zitten met zwaardere mailingen/zwaar HAH best zwaar, maar 400 kg?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:59 schreef carboni het volgende:
[..]
Ha, 400 kg is niks man. 1 rolcontainer voor een depot weegt dat al.
Toch geen "Baron Koeriers"?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:01 schreef carboni het volgende:
Overigens hebben ze net de laadklepsubco hier vervangen voor een andere laadklepsubco. Schijnt dat ze te onbeschoft tegen klanten deden, onzorgvuldig werk afleverden en te laat kwamen.
Als je uitgaat van 20-25kg per tas en makkelijk 15-20 tassen en een lege container van 70kg kom je daar wel aan jaquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Die RC's zijn als ze vol zitten met zwaardere mailingen/zwaar HAH best zwaar, maar 400 kg?
Kan goed, 1 tas met HAH weegt al 20kg. En je weet zelf wel hoe hoog ze die kunnen opstapelen in een RC.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Die RC's zijn als ze vol zitten met zwaardere mailingen/zwaar HAH best zwaar, maar 400 kg?
Nee, maar blijkbaar gebeurd het meerquote:
400kg is echt een zware, maar 200 zit je zo aan per container. Vooral de HAHcontainers. Container zelf weegt 75 kg (nieuwe zijn lichter).quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Die RC's zijn als ze vol zitten met zwaardere mailingen/zwaar HAH best zwaar, maar 400 kg?
mja, volgens mij valt het gewicht van de HAH regelmatig mee hoor en is die 20 kg een uitzondering voor HAH. Een tas met post daarentegen kan dat gewicht wel makkelijk halen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan goed, 1 tas met HAH weegt al 20kg. En je weet zelf wel hoe hoog ze die kunnen opstapelen in een RC.
leeg massa 2390quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:13 schreef carboni het volgende:
Hoeveel kilo kan er eigenlijk in de gemiddelde laadklepauto. Die oude oranje sprinters?
Vermoedde altijd al dat ik soms de wet overtrad, als die echt vol zat nam ik altijd wat meer afstand
Max 6 rolcontainers, 6 * 75 = 450 kg leeg. Kan er dus 550 kg mee. Houd niet overquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:18 schreef lbeew het volgende:
[..]
leeg massa 2390
dus incl diesel en chauffeur 2500 ongeveer, nog 1000 kg over om te laden.
Maar met rc veel handiger laden/lossen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Max 6 rolcontainers, 6 * 75 = 450 kg leeg. Kan er dus 550 kg mee. Houd niet overKan je net zo goed je kangoo-tje gebruiken.
Denk ook niet dat je 6 rolcontainers in een kangoo krijgtquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:22 schreef lbeew het volgende:
[..]
Maar met rc veel handiger laden/lossen.
Sure we can. Haha, geloof dat ze dan ook nog betalen voor dat depot.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:38 schreef pussywillow het volgende:
Het autobedrijf zet bij ons de tassen ook gewoon met rolcontainer en al in het depot, en dan mogen de postbezorgers het uitzoeken
Dat depot is bij ons trouwens een enorme flop. Iedereen (ik ook) komt gewoon naar het kantoor een paar straten verderop om daar de post te halen nog voordat het naar het depot wordt gebracht. Rijdt er uiteindelijk een autootje naar het depot met 3 wijken ofzoVandaag is het depot trouwens maar helemaal buiten gebruik genomen, want de sleutel is kwijt. Fail
Ach ja. Onze vestiging gaat begin volgend jaar al dicht, de teamcoaches zijn allang onder de pannen en de oude voltijdwerkers gaan met pensioen. Het boeit ook niemand meer echt iets wat er tot die tijd allemaal gebeurtquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:05 schreef carboni het volgende:
[..]
Sure we can. Haha, geloof dat ze dan ook nog betalen voor dat depot.
Zojuist zag ik foto's verschijnen op internet van een aanrijding door Postnl, het bleek dat de remvloeistof op was....quote:
Lullig, maar als goed chauffeur check je zelf eens in de zoveel tijd of alle vloeistoffen goed gevuld zijn. Althans, ik doe dat. Net zoals met je eigen wagen je dat dus doet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:16 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Zojuist zag ik foto's verschijnen op internet van een aanrijding door Postnl, het bleek dat de remvloeistof op was....![]()
Daar ga ik m'n nest niet voor uitkomen voor die 4/5 uur op de zaterdag.quote:
Ligt er natuurlijk aan hoe oud je bent en hoe lang je er al werkt. Bij 23 jaar of ouder verdien je ¤8,69 per uur, en de eerste zes jaar gaat dat nog elk jaar omhoog.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Krijgen zaterdagpostbezorgers maar 6¤ ???????
Ik word echt geen zaterdagbezorger, hoor.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:51 schreef Troeta het volgende:
Even voor de vaste zaterdagbestellers, er is namelijk eindelijk nieuws over wat er met ons gaat
gebeuren!
De CVL's komen in Den Bosch,Amsterdam,Utrecht,Rotterdam,Roosendaal,Bleiswijk,Assen, Deventer en Heerenveen.
Nah, met de fiets kom ik niet bij zo'n CVL, dus ik zou een zaterdagpostbezorger moeten worden met een uurloon van 6 nog wat?? Mogen ze dit echt zomaar doen??
En waarom krijg ik niet gewoon wat geld als ik ontslag neem?
Daarvoor moet je wel een rolcontainer vol met kleding besteld hebben.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:16 schreef pussywillow het volgende:
Genoeg om een heel weeshuis aan te kleden
Ja is gewoon minimumloon, gebaseerd op leeftijd. Ik zit nu ook op de max, toch iets meer dan 6 euro iig jaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:33 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan hoe oud je bent en hoe lang je er al werkt. Bij 23 jaar of ouder verdien je ¤8,69 per uur, en de eerste zes jaar gaat dat nog elk jaar omhoog.
Mental image van een heel weeshuis met postnl/tnt kleding aan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:16 schreef pussywillow het volgende:
Genoeg om een heel weeshuis aan te kleden
Zwolle wordt zelfs verdeeld over drie CVL'squote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:20 schreef TokenW het volgende:
Amsterdam, Rotterdam en Utrecht krijgen wel hun eigen CVL maar Den Haag als enige van de 4 weer niet. Fietsen naar Bleiswijk gaat het hem niet worden en met de auto kost teveel benzine. Dan kopen ze mijn dan 10 jaar maar af.
Goeie timing wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:27 schreef sbientje het volgende:
mijn laatste jaarcontract is net ingegaan dus ik ben mooi weg voor onze vestiging dichtgaat. Helemaal prima, want ik ga echt niet naar Roosendaal of Den Bosch karren voor een bijbaantje van 5 uur 20 min in de week haha..
PTT/TPG is toen ingeleverd voor malawiquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mental image van een heel weeshuis met postnl/tnt kleding aan.
hetzelfde denk ikquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:34 schreef gridjuh het volgende:
....ik hoor zo her en der er weleens wat van....maar heb nog geen idee wat alles gaat inhouden voor mij,(word mij ook niets verteld:()
Want ik haal nu mijn post op bij een steunpunt, hoe gaat dat dan in zijn werk als oosterhout verdwijnt?
Ben wel benieuwd hoe de nieuwe kleding er uit ziet. Of je hebt per ongeluk nog een heel TNT pakket ontvangen ;')quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Pfff.. je kon op internet aangeven dat je het pakketje op het postkantoor op wilde halen de volgende dag, dus geen tweede bestelpoging. Er staat duidelijk: ophalen kan op 6 oktober vanaf 4 uur.
Op Track and trace staat dat het pakket al op het postkantoor/AH staat, maar daar hebben ze hem niet..Volgens mij zit dat mens van de AH gewoon scheel te kijkenwant ze herhaalde mijn huisnummer totaal verkeerd.
Morgen maar weer even kijken dan
dat weet ik wel zeker. Nieuwe kleding komt volgend jaar pas.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja ik ben ook benieuwd wat erop staat.
Ik gok tnt.
Die kledingbestelsite zegt in een bericht op 29-9 dat de product van start is gegaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat weet ik wel zeker. Nieuwe kleding komt volgend jaar pas.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:54 schreef TokenW het volgende:
Hier zijn ze ook niet wijs. Loop je een extra kant in een ander DVG weg, zit er op een piekdag een verdeelkant bij die nog groter is dan de wijk zelf.
Ja en als je gevraagd word om een extra wijk te lopen is ie altijd makkelijk in 2 uur te doen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:15 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Leuk is dat altijd. Of je even "een stukje" van een wijk wil lopen, en dan loop je uiteindelijk vrijwel de hele wijk
Mijn aars! Geloof me dat er op de Didoza veel meer in komt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:52 schreef Schild het volgende:
Zag toevallig vandaag op z'n nieuwe rolcontainer staan dat er maximaal 325 kg in mocht.
Alleen oneven nummers, geen probleem in een wijk met alleen even nummers.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:26 schreef pussywillow het volgende:
Het was niet best, nee. En dan ook nog loeizware tassen met post, want de Kampioen zat erbij.
Haha nee natuurlijk nietquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:12 schreef EdNoolk het volgende:
Morgen ga ik voor het eerst vossen en begin ik om 06:00 uur. Je krijgt toch extra betaald als je vroeg begint?
Dus dat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:58 schreef pussywillow het volgende:
En dan zetten ze erbij dat als je structureel teveel HAH hebt je dat moet melden, dan gaan ze er iets aan doen. RightIk heb dat pas een keer of 80 gemeld.
Dat zou ons team iig morgen goed uitkomen omdat we even wat krap in de mankracht zitten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Het zal mij benieuwen morgen, kreeg toen straks een mail waarin stond dat het qua post rustig zou zijn
Klinkt goed, maar HAH zal het altijd verziekenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Het zal mij benieuwen morgen, kreeg toen straks een mail waarin stond dat het qua post rustig zou zijn
Als het niet wordt doorgeschoven of eerder is meegegeven dan is er een restant kampioenen voor de oneven kant (is erg weinig, ongeveer 20 stuks per loop), Gall&Gall en Checkpoint qua grote mailings.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Het zal mij benieuwen morgen, kreeg toen straks een mail waarin stond dat het qua post rustig zou zijn
Haha, dan willen ze zeker ook nog dat je het overschot gaat tellen. Moest hier ook maar bij vsp niet meer geloof ik, "teveel" was niet voldoende moest zo'n beetje achter de kommaquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:58 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb vandaag geen Kampioenen gezien, dus misschien dat de even nummers bij ons dan morgen meegaan. Gelukkig werk ik nooit op zaterdag, ik vind een 5-daagse werkweek wel voldoende
Wel zwaar irritant, die buien steeds! Het ene moment is het stralend weer en het andere moment hoost het. Gelukkig is het tijdens het lopen wel min of meer droog gebleven, de ergste bui kwam toen ik al klaar was en net onder een viaduct door fietste
Ik vond net een "boze brief" van onze teamcoaches op de mat, dat er in de depots steeds vaker grote hoeveelheden HAH worden aangetroffen en dat er een aantal mensen zijn die geen HAH bezorgen op adressen waar geen post is, of gewoon überhaupt geen HAH bezorgen. En dan zetten ze erbij dat als je structureel teveel HAH hebt je dat moet melden, dan gaan ze er iets aan doen. RightIk heb dat pas een keer of 80 gemeld.
Dat is landelijk geworden ja. Helaas.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
C1000 is hier overigens van zaterdag naar dinsdag gegaan, wel een vervangend flyertje er voor terug op zaterdag.
Pakketten wel in elk geval voor zover ik weet, kom nog wel karren tegen met Scp Dordrecht erop.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:58 schreef FS1986NL het volgende:
Weet iemand toevallig of PostNL sorteercentrum nog bestaat in Dordrecht?
Wat een drama, inderdaad! Maar dat krijg je dan ook met 4 soorten die alle vier dun en glad zijn, twee kleine kaartjes, en twee van langwerpig formaat (in de lengte doormidden gevouwen A4-tje). Door dat rare formaat en de gladheid bleven die tiewraps er ook niet goed omheen zitten, en waren ze er vaak al in de tas afgeraakt, met als resultaat dat diverse bundels in de tas al uit elkaar gedonderd waren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:11 schreef carboni het volgende:
Nou het HAH was weer prima gesorteerd. Toppertje die machine.
als part timer krijg je wel gewoon TOT als je vanaf 6 uur werkt :-)quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:26 schreef EdNoolk het volgende:
@tntster @VKV
Oké bedankt voor jullie reactie. Ben geen zaterdagwerker trouwen, heb 10-urencontract maar werk nagenoeg fulltime. Dan is dit ook de laatste keer dat ik voor ¤3,95 om kwart over 5 op ga staan
Het was echt ernstig vandaag hoor. Heb er niet naar willen kijken, steeds van deen tot deen gepakt maar er was niks aan te redden. Die AH folder zat er willekeurig door heen. Zou mij niet verbazen als de ene helft van mijn wijk 2 AH foldertjes heeft en de andere geen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een drama, inderdaad! Maar dat krijg je dan ook met 4 soorten die alle vier dun en glad zijn, twee kleine kaartjes, en twee van langwerpig formaat (in de lengte doormidden gevouwen A4-tje). Door dat rare formaat en de gladheid bleven die tiewraps er ook niet goed omheen zitten, en waren ze er vaak al in de tas afgeraakt, met als resultaat dat diverse bundels in de tas al uit elkaar gedonderd waren.
Inmiddels begint het hier bij het management ook door te dringen dat VSP niet zo goed stapelt, want steeds vaker krijgen we bezorgklachten over het hah waarbij mensen aangeven dat ze van de 4 soorten hah die dag er 1 niet gehad hebben.
VSP heeft ook nog niet door dat het handiger is om de folders van klein naar groot te stapelen, ipv lukraak door elkaar, en dat langwerpige folders bij voorkeur in de lengte moeten, en niet in de breedte. Laatst hadden we twee langwerpige folders die ze kruislings hadden gestapeld. waardoor je bundels in de vorm van een T had.
Volgens mij wel (aangetekende brieven kan sowieso) en ik zou niet weten waarom het niet aan te raden is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:50 schreef sittingtuck het volgende:
werk niet bij postnl, maar denk dat dit wel de kortste klap is om antwoord te krijgen:
Kun je aangetekende pakketten naar een postbus (binnen NL) sturen en is dit aan te raden?
Ja kan, En of het aan te raden is ligt aan je zelf en om wat voor een pakket het gaat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:50 schreef sittingtuck het volgende:
werk niet bij postnl, maar denk dat dit wel de kortste klap is om antwoord te krijgen:
Kun je aangetekende pakketten naar een postbus (binnen NL) sturen en is dit aan te raden?
Dat weet ik niet precies, maar wel dat je dan onder de grote TNT CAO valt. Dat is op zich gunstig, want dan krijg je ook koffiegeld en reiskostenvergoeding en zo. Wat je uurloon is weet ik niet, maar ik neem aan dat ze je als ex-zdw inpassen in schaal 2. Dat is ongeveer vergelijkbaar met het uurloon van een zdw, maar de schaaljaren lopen niet helemaal synchroon. In het begin is het uurloon lager, maar omdat er meer schaaljaren zijn gaan de jaarlijkse loonsverhogingen wel langer door. Dus de vraag is in welk schaaljaar van schaal 2 ze je inpassen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 04:42 schreef gekkewiebel het volgende:
Ik zit momenteel in het buitenland, en veel van wat er momenteel gebeurt bij TNT ontgaat me dan ook. Even kort de situatie: ik ben ZAW'er met 4-uurs contract, maar draaide gemiddeld zo'n 2 à 3 volle dagen in de week. Momenteel voor 4 maand met lang vervlof maar ik kom rond de jaarwisseling weer terug.Half januari gaat mijn VBG op de schop.
Nou hoorde ik een aantal maand geleden dat je PBZ'er zou kunnen blijven met behoud van salaris. Het probleem voor mij was dat ik a) niet alleen wilde PBZ'en en B) dan nooit meer zoveel uur zou kunnen draaien als dat ik nu deed. Maar nu lees ik ook nog dat C) het loon omlaag gaat na een zekere periode?
Weet iemand hoe het met het inkomensverschil zit door op een van die CVLs te gaan werken? En bij de autounit?
Tnx
Misschien dat het per vestiging verschilt, maar bij ons beginnen de postvoorbereiders niet eerder dan 07.30 uur. De sorteerwerkzaamheden die voor dat tijstip plaatsvinden (vossen, HSM) worden door de vaste postbodes gedaan.quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:31 schreef mainedoll het volgende:
Ik heb gesolliciteerd als Postvoorbereider
Qua uurloon ga ik er flink op achteruit, maar qua werk-privé combinatie zal ik er vermoedelijk flink op vooruit gaan. In de vacature staat: Een parttime baan die uitstekend te combineren is met je andere bezigheden/activiteiten zoals kinderen, school, studie, eigen bedrijf, sporten etc.
Mijn vraag is eigenlijk: Moet je niet altijd vroeg (dus zeg: 05.00/06.00 uur) beginnen? Vind ik niet erg, maar dat is dus niet te combineren met kleine kinderen... Kan je daar om, zeg, 09.00 uur beginnen dan?
Hoe werkt die functie in de praktijk? Of kan ik beter postbezorger worden (qua combi met kinderen)?
(ja, dit ga ik vragen zodra ik gebeld word, en misschien bel ik morgen zelf wel even maar ben er nieuwsgierig naar. Daarbij is het altijd goed om info first hand van de werkvloer te krijgen).
Op onze vestiging zijn zelfs daar te weinig man voor, inmiddels zijn er al een redelijk aantal voorbereiders die in de VOS of bij de HSM staan.quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien dat het per vestiging verschilt, maar bij ons beginnen de postvoorbereiders niet eerder dan 07.30 uur. De sorteerwerkzaamheden die voor dat tijstip plaatsvinden (vossen, HSM) worden door de vaste postbodes gedaan.
Zou het dan gewoon aangetekend versturen. De enige reden om het niet te doen is ongemak voor de ontvanger. Bij de meeste postbuslocatie is de balie alleen s'ochtends en s'avonds open of ietwat onkundig (multicopies en dergelijke).quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:08 schreef sittingtuck het volgende:
Het is een verzoek van iemand die iets van me heeft gekocht.Geen bekende dus.
Hmmm, 07.30 is ook te vroeg. Maar als ik logisch nadenk, lijkt me om 09.00 uur beginnen ook niet handig? Dan zo de post toch al zo goed als klaar moeten liggen?quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien dat het per vestiging verschilt, maar bij ons beginnen de postvoorbereiders niet eerder dan 07.30 uur. De sorteerwerkzaamheden die voor dat tijstip plaatsvinden (vossen, HSM) worden door de vaste postbodes gedaan.
Ah!quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:44 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons verschillen de aanvangstijden qua voorbereiden per dienst en per team. Er zijn bij ons ook wel diensten die pas om half 9 of 9 uur beginnen.
Sommige wijken, ja, maar je hebt (bij ons tenminste) ook nog wijken die om 10:00 klaar moeten zijn, en wijken die om 12:00 klaar moeten zijn. Er is genoeg te doen in de ochtendquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:24 schreef mainedoll het volgende:
[..]
Hmmm, 07.30 is ook te vroeg. Maar als ik logisch nadenk, lijkt me om 09.00 uur beginnen ook niet handig? Dan zo de post toch al zo goed als klaar moeten liggen?
Ik heb hiervoor zelf voor selekt mail gewerkt, maar de post is eigenlijk niet belangrijk. Ben toen een keer geopereerd geweest aan mijn pols, maar wilde doorwerken...toen was het van ja als je alleen de veronicagidsen bezorgt is het ook goed.....quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:22 schreef Deezertje het volgende:
Ik blijf het verrekte irritant vinden dat post uit de UK de ene keer met TNT en de andere keer met Sandd komt... Met TNT is het altijd binnen een week binnen, Sandd duurt meestal 3 (!) weken voor een simpel tijdschrift o.i.d.Ligt denk ik ook aan Royal Mail waar het niet al te best mee gaat dus die verzenden het gewoon met de goedkoopste partij op dat moment vrees ik...
Maar blijft zeer vervelend dat je als klant vooraf niet kan zien als het via TNT of een andere komt. Royal Mail splits het. 1st class mail ook vaak zat via de concurrent gehad (en dus 2/3 weken later, niet echt First Class...)
Hoor in mijn wijk steeds meer klachten over buitenlandse post en als je dan weet dat de bezorger van Sandd hier het niet zo nauw neemt met de 'bezorgdagen' dan kan je vaak nog langer wachten
Ik zou voorstellen om zaterdagpostmedewerker te worden. Dan mag je voorbereiden en vervolgens ook bezorgen. Verdien je ook meer..quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:30 schreef Blistering het volgende:
Nou goed, toch ook maar de stap genomen en (online) gesolliciteerd naar de post voorbereiding functie. Kantoor/magazijn zit hier ook minder dan 1km vandaan, dus ook dat komt mooi uit (Chr. Geurtsweg te Apeldoorn).
Ben benieuwd hoe de functie precies te werk gaat, heb me altijd al afgevraagd wat er allemaal bij komt kijken namelijk.
Hopelijk is er een mogelijkheid iets te regelen met mijn schoolrooster, zoals ik eerder al aangaf heb ik enkele dagen 's morgens les en andere 's middags. Dus maar even afwachten in hoeverre dat problemen gaat opleveren.
edit: Alhoewel ik nu ook zie dat ik op 2 dagen eigenlijk helemaal niet kan. Maandag van 10:00 - 16:00 school (met tussenuren) en donderdag idem.
Nouja, op zaterdag/zondag kan ik de hele dag.
Ons kantoor heeft daar laatst een waarschuwing voor gehad dat we zelf maar 1 keer mee mogen doen met die acties. Moet wel zeggen dat ik me destijds met de Jumbo (supermarkt) actie ook behoorlijk schuldig aan heb gemaakt (met die krasfolders waar je vervolgens bij elk bezoek een gratis item mee kreeg (je kon zo'n celebrations doos, shampoo of 10% korting openkrassen), heb nu nog steeds 3 van die dozen celebrations thuis staan).quote:Op woensdag 12 oktober 2011 00:25 schreef carboni het volgende:
AH heeft wel vaker op zaterdag erbij gezeten met speciale acties. Kan me nog wel herinneren dat ik 3 weken lang goedkoop boodschappen heb gedaan met het overschot jokersplakken HAH. Al waren er "plots" wat minder stickers in de wijk.
Oops, gelukkig niet al te veel gedaan danquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:09 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ons kantoor heeft daar laatst een waarschuwing voor gehad dat we zelf maar 1 keer mee mogen doen met die acties. Moet wel zeggen dat ik me destijds met de Jumbo (supermarkt) actie ook behoorlijk schuldig aan heb gemaakt (met die krasfolders waar je vervolgens bij elk bezoek een gratis item mee kreeg (je kon zo'n celebrations doos, shampoo of 10% korting openkrassen), heb nu nog steeds 3 van die dozen celebrations thuis staan).
Ongeschoold werk?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:16 schreef pussywillow het volgende:
Je verdient sowieso nooit minder dan het minimumloon, daarvoor ontvang je een aanvulling op je salaris.
Maar ja, wat verwacht je dan? Een tientje per uur op je 19e, voor ongeschoold werk?
Jep, dus ongeschooldquote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:00 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Ongeschoold werk?Het is wel verantwoordelijk werk, en je moet toch beschikken over zo'n VOG-verklaring nietwaar?
Niet zeiken, je hebt een auto.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:13 schreef ErwinRommel het volgende:
En ja, gvd, dit komt er binnenkort ook weer aan, dat gaan lange dagen voor me worden. Dus 1 appèl aan iedereen hier, stuur aub een online kaart!!!!!
En ja bestel niet online, anders krijg ik weer alle retour artikelen mee terug en zit me wagen weer vol geladen met Zalando, H&M etc etc dozen omdat het niet past. GVD ga dan met je luie aars naar de winkel om het te passen!!!!
Die wanten zijn wel ok. Doe altijd om de linkerhand die want en de rechterhand die handschoen zonder vingertoppen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb wanten gekregen van postnl.
Kies je zelf voorquote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:23 schreef carboni het volgende:
[..]
Niet zeiken, je hebt een auto.. Op de fiets kun je gewoon 2 keer extra naar depot fietsen.
Om nog maar te zwijgen over het rijden over de dijken en door de polder met je wagen ;Pquote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:32 schreef carboni het volgende:
Om nog maar te zwijgen over verwarming in de auto vs koude handen
En is het wat?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb wanten gekregen van postnl.
Dan bel je toch op vanuit de boerensloot dat het niet gaat lukkenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over het rijden over de dijken en door de polder met je wagen ;P
Vergeet niet dat na de auto bestelling we ook nog haal-ritten hebben
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:55 schreef carboni het volgende:
[..]
Dan bel je toch op vanuit de boerensloot dat het niet gaat lukken
Ondanks de gladde wegen waren wij afgelopen winter anders niet veel later dan normaal met de bestelling. Het is wel blij dat ik glij, maar op de lange rechte stukken kun je gewoon doorrijden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over het rijden over de dijken en door de polder met je wagen ;P
Vergeet niet dat na de auto bestelling we ook nog haal-ritten hebben
Precies als je nummer 2 en 3 voorbij glijd kun je altijd 4 nog doen!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ondanks de gladde wegen waren wij afgelopen winter anders niet veel later dan normaal met de bestelling. Het is wel blij dat ik glij, maar op de lange rechte stukken kun je gewoon doorrijden.
jij zit bij het auto-bedrijf?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ondanks de gladde wegen waren wij afgelopen winter anders niet veel later dan normaal met de bestelling. Het is wel blij dat ik glij, maar op de lange rechte stukken kun je gewoon doorrijden.
En weer in de achteruit en dan kom je terug bij nummer 1quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:59 schreef carboni het volgende:
[..]
Precies als je nummer 2 en 3 voorbij glijd kun je altijd 4 nog doen!
Nee, maar ik draai wel regelmatig autodiensten. Ik sorteer ook regelmatig, net als dat ik regelmatig loopwijken weg breng. Van alles wat dus en dat op zaterdag.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
jij zit bij het auto-bedrijf?
VBG heeft jarenlang gewoon postbezorgd hoor per auto voordat ze met dat autobedrijf experiment op kwamen zetten. Wij bezorgden op kale zomerbanden gewoon de post. Zelfs zonder schades, geloof dat vorig jaar alleen s'avonds in die dikke sneeuwstorm een kleine deuk is gereden. Denk dat de autobedrijfchauffeurs het ook wel lukt, die subcontractor.... die gasten hebben ook andere werk er tussendoor dus potententieel clusterfuck nightmare.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
jij zit bij het auto-bedrijf?
Ahh ok, duidelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar ik draai wel regelmatig autodiensten. Ik sorteer ook regelmatig, net als dat ik regelmatig loopwijken weg breng. Van alles wat dus en dat op zaterdag.
Men gaat voor "All Season" banden. Dat werd ons verteld tijdens laatste werkoverleg 3 dagen geleden. Veiligheid van de chauffeurs gaat dus voorop, ......zegt men.....quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:07 schreef carboni het volgende:
Is er opeens geld voor winterbanden? Vroeger wilden ze nog net niet de banden op de limiet vervangen
LOL, zou goed kunnen ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:15 schreef lbeew het volgende:
Waarschijnlijk heeft iemand berekend dat winterbanden goedkoper zijn met verwachte minder schades.
Het is jammer dat we geen 'eigen' auto's meer hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:18 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag voor de postbestellers, wat is jullie mening over het autobedrijf?
Weet ik niet, het zijn wel handige wanten, want ze zijn in het midden open, zodat je je vingers kunt gebruiken.quote:
Ik moet zeggen dat ik er als postbezorger weinig mee te maken heb. Vriendelijke mensen, ik zie ze wel eens als ze de herstelpost op komen halen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:18 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag voor de postbestellers, wat is jullie mening over het autobedrijf?
Wij hebben ook maanden moeten zeuren voordat we eens nieuwe banden op 'onze' transporter kregen. Zolang ze maar door de keuring kwamen moesten we niet zeuren was een beetje de insteek. Was echt geen doen met die sneeuwquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:07 schreef carboni het volgende:
Is er opeens geld voor winterbanden? Vroeger wilden ze nog net niet de banden op de limiet vervangen
Door jaren van ervaring ben ik nogal cynisch geworden over wat er bij ons door het management 'gezegd' wordt helaas, maar ik hoop het voor jequote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Men gaat voor "All Season" banden. Dat werd ons verteld tijdens laatste werkoverleg 3 dagen geleden. Veiligheid van de chauffeurs gaat dus voorop, ......zegt men.....
Als postbode die regelmatig postbode + moet spelen zal ik blij zijn als het bij ons ingaat, scheelt mij een hoop ellendequote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:18 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag voor de postbestellers, wat is jullie mening over het autobedrijf?
Die krijgen toch geen Track&trace?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
meestal zijn het buspakketjes, dus waarschijnlijk morgen.
Je krijgt hem alleen als de zending gesorteerd is en de chauffeur onderweg is. Over het algemeen zijn bol.com trouwens ZAD'jes (zonder aanvullende dienst, geen handtekening dus). Een enkele keer wel, in het geval van wat duurdere elektronica e.d. In dat geval is het trouwens nog altijd niet aangetekend, dus wordt het als je er morgen niet bent maandag opnieuw geprobeerd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:44 schreef V_KING01 het volgende:
Ik heb gister iets besteld bij Bol.com
het is gister nog verstuurd stond op de site,
ik kreeg vanochtend om half 6 een mailtje dat het (gister) verzonden was via PostNL (Tnt)
Ik kreeg de track&trace code gestuurd, en de hele dag staat het al op;
13.10.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
Kan het zijn dat k m vandaag (vanavond) nog krijg?
en nog een vraag is bij bol.com de pakketen altijd aangetekend ofniet want als dat niet is kan k m morgen nog ontvangen :$
Als je een normale brievenbus hebt wel....als hij er niet inpast duurt dat langer....quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:15 schreef V_KING01 het volgende:
Dus als t goed is krijg k 'm morgen?
En wat houd aangetekend eigenlijk in
Is over het algemeen niet erg positief. Niet tegenover de mensen van het autobedrijf hoor maar wel tegen de (vooral hogere) management die het werk afgepakt heeft en het nu slechter laat uitvoeren door subcontractors. Kan het me wel voorstellen dat als je afgewezen bent om de vage reden "past niet in het profiel" of "er is geen plaats meer" het nogal zuur is om de hele dag een halve gare in een even halve gare kleppenauto rond te zien rijden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:18 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag voor de postbestellers, wat is jullie mening over het autobedrijf?
Ik heb eens een tijdje met een heel licht gekneusde rib post bezorgd. Ik zag eruit als een bejaarde, zo langzaam ging datquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:41 schreef MissSpooky het volgende:
Darn, gisteren sinds lange tijd weer gesport en als resultaat spierpijn, tering héDat wordt wat morgen met de post, kom amper een trap op/af.
Het tekenen zou kunnen, maar volgens mij heb ik dat bij Bol nog nooit gezienquote:
Jazeker, tot een uur of 5-6quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:04 schreef V_KING01 het volgende:
@gridjuh het is een pakket dus past niet door de brievenbus, maar op zaterdag versturen ze toch ook pakketjes (behalve aangetekend en rembours) ?
Als er een reëel risico bestaat op ongelukken mag je dat zeker. Ik heb dat ook gedaan bij een adres waar ze in de voortuin leuk bedoelde vlondertjes hadden liggen met een dikke laag alg erop. De bewoners gaven zelf aan er geen last van te hebben, want zij gingen altijd via de achtertuin het huis in............quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:59 schreef gridjuh het volgende:
Oh even een andere vraag trouwens...aangezien het weer winter gaat worden met sneeuw...
Mag ik als iemand die een huis heeft met trap...ongeveer 9 treden en hij is niet sneeuwvrij weigeren daar post te bezorgen...er zit tevens geen leuning aan de trap...
(als het regent moet ik ook al oppassen, want dat hout is zo groen, dat ik binnenkort al naar beneden zal vallen)
Ja zo heb ik er meer...Ik bezorg in een boerendorp, daar gaat iedereen achteromquote:[..]
Als er een reëel risico bestaat op ongelukken mag je dat zeker. Ik heb dat ook gedaan bij een adres waar ze in de voortuin leuk bedoelde vlondertjes hadden liggen met een dikke laag alg erop. De bewoners gaven zelf aan er geen last van te hebben, want zij gingen altijd via de achtertuin het huis in............
Ik heb geen snowboots gekocht maar van die rubberen "schoentjes" met ijzertjes eronder...Ze heten snowsteps..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik denk dat ik maar alvast snowboots ga kopen.
Is het uberhaupt wel minder dan 10 meter van de openbare straat?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:59 schreef gridjuh het volgende:
Oh even een andere vraag trouwens...aangezien het weer winter gaat worden met sneeuw...
Mag ik als iemand die een huis heeft met trap...ongeveer 9 treden en hij is niet sneeuwvrij weigeren daar post te bezorgen...er zit tevens geen leuning aan de trap...
(als het regent moet ik ook al oppassen, want dat hout is zo groen, dat ik binnenkort al naar beneden zal vallen)
Die heb ik ook ja. Werkte vorig jaar prima, ook op een autoroutequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:23 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb geen snowboots gekocht maar van die rubberen "schoentjes" met ijzertjes eronder...Ze heten snowsteps..
Want ook met snowboots....ga ik gewoon op mijn bek, verkopen ze volgens mij ook bij anwb ofzo...
http://www.anwb.nl/webwin(...)now-steps-36-41.html
Zal zo ff reageren op de anderen die reageerden op een eerdere post van mij.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik denk dat ik maar alvast snowboots ga kopen.
quote:Verbeterd model! Voorzien van Tungsten stalen spikes, die aanzienlijk langer meegaan dan de vele goedkope imitaties.
Zonder problemen over ijzige wegen of sneeuw lopen? Dat kan met de robuuste Alaska GripfeetPlus. Eenvoudig over elke schoen of laars te gebruiken. Met maar liefst 20 Tungsten 'spikes' voelt elke gladde ondergrond als vertrouwd aan.
Tja, dat is dus een beslissing geweest van TNT.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het is jammer dat we geen 'eigen' auto's meer hebben.
Nu krijg ik geen ritjes meer naar het depot.
Klopt!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:14 schreef lololo het volgende:
[..]
Als postbode die regelmatig postbode + moet spelen zal ik blij zijn als het bij ons ingaat, scheelt mij een hoop ellende.
De postbezorgers bij ons kijken er met grote vrees naar, aangezien we bij ons zeer moeilijk aan depots kunnen komen en er niet meer naar nabrengadressen gereden mag worden zodra het autobedrijf de depotritten over neemt. Tenzij ze binnen nu en een paar maanden nog een zooi depots vinden (geloof ik niks van, probleem speelt al jaren) gaat met name die beslissing echt bakken met geld kosten aan extra tijd voor het op en neer fietsen.
Die dingen kregen we vorige keer van kantoor overigens. Werkte beter dan die metalen dingetjes die ze daarvoor hadden, daar kreeg je gewoon last van je voet mee. Maar over dichte sneeuw lopen die dingen ook niet lekker.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zal zo ff reageren op de anderen die reageerden op een eerdere post van mij.
Maar om je een tip te geven, om veilig je werk te doen, is dit misschien wel iets.
Hopelijk gaat dit niet als spam gezien worden want ik heb verder niks met dat bedrijf
Maar voor de postbestzorgers wellicht handig en veilig?
[..]
[ afbeelding ]
http://www.bever.nl/index(...)7/group/2840/level/2
Leuk en aardig maar jullie hebben vaak niks extra's beschikbaar. Aan het einde van het jaar word de balans opgemaakt door de het aaandeelhouders en die vinden alles leuk en aardig. Maar zelf zou ik als aandeelhouder niet blij zijn met die gepruts en gezeik over wie wat nou doet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt!
Indien men té laat is met vos'en en zetten, dan komt dat op rekening VBG. Dan zullen ze de TC van autobedrijf moeten bellen die een extra chauffeur regelt, en de kosten worden doorberekend aan de vestiging.
Breek me de bek niet open over dat zgn "hogere management". Waar die hun verstand hebben zitten is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Is over het algemeen niet erg positief. Niet tegenover de mensen van het autobedrijf hoor maar wel tegen de (vooral hogere) management die het werk afgepakt heeft en het nu slechter laat uitvoeren door subcontractors. Kan het me wel voorstellen dat als je afgewezen bent om de vage reden "past niet in het profiel" of "er is geen plaats meer" het nogal zuur is om de hele dag een halve gare in een even halve gare kleppenauto rond te zien rijden.
Die ene met die brandnetels is minder als 10 meter, denk meter of 5/6 en die met die trap, tja je gaat de hoogte in, best hoog maar goed, ik ging woensdag al bijna...een leuning is prettigerquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:30 schreef carboni het volgende:
[..]
Is het uberhaupt wel minder dan 10 meter van de openbare straat?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:23 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb geen snowboots gekocht maar van die rubberen "schoentjes" met ijzertjes eronder...Ze heten snowsteps..
Want ook met snowboots....ga ik gewoon op mijn bek, verkopen ze volgens mij ook bij anwb ofzo...
http://www.anwb.nl/webwin(...)now-steps-36-41.html
Ziet er handig uit!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zal zo ff reageren op de anderen die reageerden op een eerdere post van mij.
Maar om je een tip te geven, om veilig je werk te doen, is dit misschien wel iets.
Hopelijk gaat dit niet als spam gezien worden want ik heb verder niks met dat bedrijf
Maar voor de postbestzorgers wellicht handig en veilig?
[..]
[ afbeelding ]
http://www.bever.nl/index(...)7/group/2840/level/2
Uhu, het was ook maar een grapjequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, dat is dus een beslissing geweest van TNT.
En officieel al sinds 1 oktober hoeven we niet in de depots meer alles netjes neer te leggen, dat moet het VBG zelf regelen door daar een besteller neer te zetten. In principe, dat is de doelstelling ook leverd het autobedrijf enkel af en dumpt het neer in depot.
Zelf ben ik niet te beroerd het ff fatsoenlijk voor de postbezorgers neer te zetten, kost me hooguit 2 minuten extra.
Geloof dat die autobedrijf TC (geloof dat ze het hier geen TC noemen maar "operationeel planner") niet zo goed ligt met VBG management.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open over dat zgn "hogere management". Waar die hun verstand hebben zitten is mij een raadsel.
Wij, de chauffeurs van het autobedrijf zelfs matsen vaak de VBG lokatie-manager, ondanks dat het niet mag. ff zetten oid's. Onze TC vind ook dat we elkaar moeten helpen, maar officieel mag dat dus niet.
En die subco's? Ik zeg, flikker ze eruit, want ze maken ons als auto-besteller belachelijk.
Daar geef ik je ook ruiterlijk gelijk in. Maar "officieel" moet het dus via deze weg zoals ik die aangaf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:59 schreef carboni het volgende:
Leuk en aardig maar jullie hebben vaak niks extra's beschikbaar. Aan het einde van het jaar word de balans opgemaakt door de het aaandeelhouders en die vinden alles leuk en aardig. Maar zelf zou ik als aandeelhouder niet blij zijn met die gepruts en gezeik over wie wat nou doet.
Tuurlijk is het ook een teringzooi op de VBG's, werkdruk is ook wat lager nu je niet om halfelf klaar moest staan met de auto voor de depotrit. En moet bekennen dat er doordeweeks wat minder gehaast word om de brengritten klaar te hebben. In het einde is vbg+autobedrijf gewoon minder dan het vbg een jaar terug, laat staan toen ik hier jaren geleden ben begonnen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar geef ik je ook ruiterlijk gelijk in. Maar "officieel" moet het dus via deze weg zoals ik die aangaf.
Punt is wel dat er té vaak nog té laat alles klaar staat, en dat de kosten voor rekening zijn van autobedrijf terwijl het VBG alles "op orde" schijnt te hebben. Zo krijg je dus een vertekend beeld. Omdat wij, de chauffeurs coulant zijn om ff 2 of 3 keer te rijden zou het autobedrijf "verlies lijden door inzet chauffeurs, terwijl het VBG gewoon wel tijden heeft gekregen dat op die en die tijd alles gereed moet zijn.
Kijk, ik ben niet te beroerd ff bij te springen hoor, maar officieel mag dat dus dus niet meer.
Dan ligt de fout dus of bij het verkeerd bezorgen van de posttassen, of het ligt eraan dat ze bij het VBG zich niet aan de gestelde tijden houdenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:07 schreef carboni het volgende:
[..]
Geloof dat die autobedrijf TC (geloof dat ze het hier geen TC noemen maar "operationeel planner") niet zo goed ligt met VBG management.
Maar rekeningen sturen vind ik zo. Stuurt het VBG dan ook weer een rekening als er 10 postbezorgers staan te wachten? Of als een wijk weer eens fout staat en er weer 5 depots afgefietst kan worden? Volgens mij hebben het wet autobedrijf dan zo failliet zeg. Denk dat alleen de boekhouders en de interne postbode winnen met dat facturen heen en weer sturen.
Haha dat is wel sneu zeg, zeker omdat ze dikke winst maken op dat slappe vieze brocht (10 ct!).quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan ligt de fout dus of bij het verkeerd bezorgen van de posttassen, of het ligt eraan dat ze bij het VBG zich niet aan de gestelde tijden houden
En vaak, in mijn area ligt dat aan het laatste.
Verder ben ik het wel met je eens hoor, het is allemaal heel flauw, en puur gedaan om elkaar af te knijpen, en dat komt de sfeer niet ten goede. Wij mochten enige tijd niet meer gebruik maken van het koffie apparaat van de VBG lokatie-manager ivm zijn conflict met onze TC
Efficienter is het er in mijn ogen niet op geworden sinds deze splitsing. En de sfeer lijdt er ook onder. Nu is het zo van "hullie tegen gullie".quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:12 schreef carboni het volgende:
[..]
Tuurlijk is het ook een teringzooi op de VBG's, werkdruk is ook wat lager nu je niet om halfelf klaar moest staan met de auto voor de depotrit. En moet bekennen dat er doordeweeks wat minder gehaast word om de brengritten klaar te hebben. In het einde is vbg+autobedrijf gewoon minder dan het vbg een jaar terug, laat staan toen ik hier jaren geleden ben begonnen.
En bij ons is de koffie niet te zuipen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:23 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha dat is wel sneu zeg, zeker omdat ze dikke winst maken op dat slappe vieze brocht (10 ct!).
En die tassen hier zijn kleur gecodeerd, speciaal voor de grootste mongool. Elk depot heeft zijn eigen kleur. Als HAH verkeerd gaat kan ik nog begrijpen dat kan fout zijn van vbg en heeft geen kleur maar komop zeg. Rood tussen allemaal blauwe tassen flikkeren
Hoe laat is dat? Indien namiddag zullen dat dus de containers zijn van de haalritten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Uhu, het was ook maar een grapje![]()
Ik heb er zelf op dit moment geen opmerking over.
Af en toe staat heel dat depot vol met containers, maar dat zal wel een reden hebben.
Laat maar, ik las verkeerdquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe laat is dat? Indien namiddag zullen dat dus de containers zijn van de haalritten.
Zo deden we dat dus ook vroeger. We hebben niet zo veel depots en maar 2 depots liggen qua postcode door elkaar heen. Ging niet vaak mis. Maar deze gasten rijden zonder spanbanden in een te ruime laadbak dus gaan al die rolcontainers door elkaar heen. Maar probleem is dat die subco's steeds weer veranderen dus kun je weer van voor af aan beginnen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En bij ons is de koffie niet te zuipen.
Heb uit ellende maar een senseo apparaat naar de vestiging gebracht ( had er nog eentje op zolder liggen) toen we geen goede koffie meer mochten drinken![]()
Kleurtjes?? Leuk en aardig, ik kijk gerwoon naar de postcode. Dan KAN het niet misgaan
Na half twee - twee uur, dan pak ik mijn tweede en laatste wijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe laat is dat? Indien namiddag zullen dat dus de containers zijn van de haalritten.
Post ophalen bij bedrijven en buslichting.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Na half twee - twee uur, dan pak ik mijn tweede en laatste wijk.
En wat zijn haalritten eigenlijk?
Wat zit er dan in die containers als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Aha... maar goed, voorheen stond er maar een of twee containers of geen, en nu standaard 4.
Het maakt mij niet zoveel uit,maar echt handig is het niet.
En tassen plus herstel post ophalen bij de depot's en/of steunpuntenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:38 schreef carboni het volgende:
[..]
Post ophalen bij bedrijven en buslichting.
Hmmm, geen idee dan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Niets en af en toe een enkele wijk.
Mijn wijk zat bijvoorbeeld een keer apart op de rolcontainers.
Nou ja, wel handig
Als er lege containers zijn, dan worden die ook wel door de postbezorgers als afvalbak gebruikt voor de HAH die overblijft.
Wij hebben alleen bij het vgb-depot een papierbak, bij ons is het zelfs de vraag of er zo'n retourbak voor het vgb staat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hmmm, geen idee dan.
Maar dat vetgedrukte, dumpen ze dat gewoon daarin? Bij ons gaat het de papierbak in.
"Wij", de stoere werkers van het autobedrijf nemen het toch wel mee hoorquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wij hebben alleen bij het vgb-depot een papierbak, bij ons is het zelfs de vraag of er zo'n retourbak voor het vgb staat.
Nou is het voor mij geen probleem, omdat ik sowieso naar het vgb terug fiets, omdat daar de fietsenstalling is, maar voor mensen die dat dus niet moeten is het wel een beetje jammer.
Zij worden zo gedwongen om terug naar het vgb te gaan.
Of ze laten het gewoon in het depot liggen, maar dat durf ik niet
Diverse BV's op 1 adresquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh, dolletjes, de Makro..
Af en toe heb ik ook twee, drie Makro's voor een adres met dezelfde naam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |