SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
Huizenmarkttopic #159: What goes down, must come up #2
Huizenmarkttopic #161: Met huurders en kopers!"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
Nee. Net als bv de zelfstandigenaftrek. Iedereen kan daar recht op krijgen, moet je wel wat voor doen natuurlijk. Net als HRA, heb jij ook recht op, maar moet je wel een hypotheek nemen. Jij wilt blijkbaar wel de lusten maar niet de lasten?quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:33 schreef RemcoDelft het volgende:
En die korting is uitsluitend bestemd voor mensen die een hypotheek hebben... Wie dat niet heeft, moet een groter bedrag aftikken, oftewel netto is het gewoon een cadeautje van de belastingbetaler.
zelfstandigenaftrek is voor ondersteuning van startende ondernemers vanwege het extra risicoquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Net als bv de zelfstandigenaftrek. Iedereen kan daar recht op krijgen, moet je wel wat voor doen natuurlijk. Net als HRA, heb jij ook recht op, maar moet je wel een hypotheek nemen. Jij wilt blijkbaar wel de lusten maar niet de lasten?
Je bent in de war met de startersaftrek...quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
zelfstandigenaftrek is voor ondersteuning van startende ondernemers vanwege het extra risico
9,6 miljard.quote:HRA is een zinloze subsidie, een verspilling van 15 miljard euro
Welke lasten? Vooral jij roept het hardst van allemaal dat je toch ergens moet wonen? Als je leent ben je slimmer en vooral goedkoper uit dan met huren. Hoe kan dat ineens een last geworden zijn?quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Net als HRA, heb jij ook recht op, maar moet je wel een hypotheek nemen. Jij wilt blijkbaar wel de lusten maar niet de lasten?
De bruto lasten natuurlijk.quote:
Dat is ook zo. Liever een hypotheek van 30 jaar (of zelfs wat korter) dan een huurschuld van 50 a 60 jaar.quote:Vooral jij roept het hardst van allemaal dat je toch ergens moet wonen?
Alleen als je slim leent. Uiteraard.quote:Als je leent ben je slimmer en vooral goedkoper uit dan met huren.
Slim lenen? Je bedoelt daarmee dat het systeem zo is ingericht dat spaarders genaaid worden. Dat is inderdaad heel slim gespeeld door de banksters en corrupte politiciquote:Op vrijdag 23 september 2011 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Alleen als je slim leent. Uiteraard.
Nee, als je slim leent betaal je minder aan rente over de lening dan de uitgestelde aflossing aan rente opbrengt. Sparen loont wel degelijk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
Slim lenen? Je bedoelt daarmee dat het systeem zo is ingericht dat spaarders genaaid worden.
Geloel, zou Happel zeggen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nee, als je slim leent betaal je minder aan rente over de lening dan de uitgestelde aflossing aan rente opbrengt.
Dan voortaan maar wat minder naar Happel luisteren zou ik zeggen.quote:
Hypotheek 20 jaar vast @ 4,35%. Moet raar lopen wil ik geen termijndeposito kunnen vinden die daar niet boven zit. En al helemaal niet als je uitgaat van de 'netto' rente.quote:Dat werkt alleen als je in de 52% schaal zit + lening variabel of kortlopend afsluit + spaargeld langere tijd 5-10-20 jr. vastzet.
Nee, zo te horen loelt die Happel maar wat.quote:En dat is niet echt slim te noemen.
Moet raar lopen als er wel een termijndeposito te vinden is wat over 20 jaar een hogere rente geeft als de leenrente voor 20 jaar vast.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Hypotheek 20 jaar vast @ 4,35%. Moet raar lopen wil je geen termijndeposito kunnen vinden die daar niet boven zit. En al helemaal niet als je uitgaat van de 'netto' rente.
Ehm... die 4,35% heb ik afgelopen oktober afgesloten voor 20 jaar. Dus die heb ik pas 10 maanden. En toen al was de rente op een 10 jaars termijndeposito 4,5%. Reken dan even de HRA van die 4,35% af en je begrijpt dat ik niet echt haast heb met aflossen. De jaarlijkse HRA teruggave gaat elk jaar recht een termijndeposito in. Gewoon omdat het kan. En voordeliger is, dat ook.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:11 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Moet raar lopen als er wel een termijndeposito te vinden is wat over 20 jaar een hogere rente geeft als de leenrente voor 20 jaar vast.
Sterker nog het is onmogelijk.
Dat je de leenrente van een aantal jaren terug gaat vergelijken met de spaarrentes van nu slaat natuurlijk nergens op.
Laagste leenrente voor 20 jr is 5 komma nogwat procent. Zoek maar een spaardeposito van 20 jr dat een hogere rente geeft.
Ik weet niet wat je allemaal sjouwt, maar je kan niet zomaar bijstorten op een termijndeposito met vaste rente.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehm... die 4,35% heb ik afgelopen oktober afgesloten voor 20 jaar. Dus die heb ik pas 10 maanden. En toen al was de rente op een 10 jaars termijndeposito 4,5%. Reken dan even de HRA van die 4,35% af en je begrijpt dat ik niet echt haast heb met aflossen. De jaarlijkse HRA teruggave gaat elk jaar recht een termijndeposito in. Gewoon omdat het kan. En voordeliger is, dat ook.
OW, en ik had hem ook voor 4,2% af kunnen sluiten. Maar ik, als optimist, dacht dat hij nog wel ietsje zou zakken...![]()
Nee, zie post hierboven. Je vergeet een hoop en zet jezelf klem voor 10 of 20 jr tijd zodat je niet in kunt spelen op veranderingen die nadelig voor je kunnen zijn.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dus onmogelijk? Nee. Kwestie van slim lenen.![]()
Nee, wel een nieuwe termijndeposito. Tot nu toe iedere keer 5 jaars deposito's. (En nee, dan heb je er niet uiteindelijk 30, want jaar 1 loopt af en stort je dan samen met jaar 6 op een nieuwe)quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:26 schreef PierreBetfair het volgende:
Open je elk jaar een nieuwe spaarrekening of wat?
Dat ligt aan de rest van de omstandigheden. Zodra het voordeliger is om af te lossen, los ik een klein stukje af natuurlijk. Altijd de maximale vrijstelling benutten (en HRA lurken), ook altijd makkelijk als buffer want elk jaar loopt er een deposito af. (Niet nodig? -> weer 5 jaar vast. Wel nodig? -> Jammer voor het eindrendement, maar het is er in ieder geval.)quote:Dan staat je spaargeld vast tegen 4.5% (3.3% effectief) terwijl je 4.35% over je lewning moet betalen.
Dit kan alleen dankzij de zeer dubieuze praktijken van banken, namelijk het veel-meer-uitlenen dan ze hebben. Ze kunnen inderdaad meer rente betalen voor spaargeld dan ze krijgen op leningen, simpelweg omdat ze dat geld 10-20 keer uitlenen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehm... die 4,35% heb ik afgelopen oktober afgesloten voor 20 jaar. Dus die heb ik pas 10 maanden. En toen al was de rente op een 10 jaars termijndeposito 4,5%.
En daar ben ik ze zeer dankbaar voor.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit kan alleen dankzij de zeer dubieuze praktijken van banken, namelijk het veel-meer-uitlenen dan ze hebben. Ze kunnen inderdaad meer rente betalen voor spaargeld dan ze krijgen op leningen, simpelweg omdat ze dat geld 10-20 keer uitlenen.
Wat een gejankt weer bij de financiële maffia, het geld komt niet meer makkelijk met bakken tegelijk binnen en nu rollen de tranen over de wangen. Hup.... saneren die handel... laat ze maar eens wat nuttige arbeid gaan verrichtenquote:Hypotheekmarkt in nog dieper dal
hypotheekVolgens het FD is het aantal aanvragen voor hypotheken op een dieptepunt beland. Door een combinatie van nieuwe gedragsregels van banken en onzekerheid over de economie is de interesse vanaf augustus scherp gedaald.
Daarmee lijkt het effect van de verlaagde overdrachtsbelasting, die per 1 juli is ingevoerd en die de schatkist ¤ 1,2 mrd kost, na een maand al uitgewerkt. Het kabinet-Rutte wilde de moeizame huizenmarkt vlot trekken met een tijdelijke verlaging van deze belasting van 6% naar 2% van de koopsom.
In juli waren er meer aanvragen, maar daarna ging het bergafwaarts. Het Hypotheken Data Netwerk (HDN) laat op zijn website zien dat er in augustus nog maar gemiddeld tweeduizend aanvragen per week binnenkwamen voor een hypotheekofferte, de eerste stap op weg naar een hypothecaire lening. Vergeleken met de juliweken is dat een halvering. Niet alleen de vakantiemaand augustus was slecht. In de eerste drie weken van september was de markt niet veel beter: rond de 2400 door het HDN geregistreerde aanvragen per week. Dat is ruim een kwart minder dan in dezelfde periode vorig jaar.
De gegevens van het HDN beslaan ongeveer de helft van de Nederlands markt. Het Kadaster, dat de hele markt bijhoudt, heeft alleen gegevens over hypotheken die daadwerkelijk bij de notaris zijn gepasseerd. Trends zijn daardoor pas na maanden te zien.
In de hele markt wordt de dalende vraag gevoeld. ‘Het is erg rustig in de winkels’, zegt directielid Bas Millenaar van keten De Hypotheker. Marktleider Rabobank noemde onlangs de recente hypotheekproductie ‘een all-time low’, bij monde van financieel directeur Bert Bruggink. Ook bij andere banken zijn deze geluiden te horen.
Volgens directeur Ron Bavelaar van keten De Hypotheekshop gingen de aanvragen in juli nog omhoog, vlak na de belastingverlaging. ‘Maar vanaf augustus is de markt in elkaar gezakt.’
Sinds augustus is de nieuwe Gedragscode Hypotheken van kracht. Daarin zijn banken, daartoe aangespoord door de Autoriteit Financiële Markten (AFM), strenger geworden in hun kredietverstrekking. Een huis mag bijvoorbeeld nog maar voor 50% met een aflossingsvrije hypotheek gefinancierd worden.
Bovendien is in dezelfde periode onzekerheid over de economie vergroot door speculaties over een faillissement van Griekenland en problemen met het overheidstekort in de VS. Afgelopen week meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek een scherpe daling van het consumentenvertrouwen in zowel augustus als september.
Goed nieuws voor de huizenkoper is dat de hypotheekrente is gedaald. ‘Samen met de lagere overdrachtsbelasting kun je nu 9% meer lenen dan in juni’, zegt Bavelaar. Toch blijven kopers weg, volgens hem omdat ze eerst hun eigen huis willen verkopen. ‘Ze willen nog te vaak de hoofdprijs hebben. Je moet bereid zijn je huis scherp in de markt te zetten.’
Financieel Dagblad 27 september 2011
Sprak Xeno vanuit zijn sociale huurwoning, onderwijl nog een schultenbrau, gekocht van zijn uitkering , opentrekkendquote:Op dinsdag 27 september 2011 09:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
. Hup.... saneren die handel... laat ze maar eens wat nuttige arbeid gaan verrichten![]()
Volgens mij zou je het daar toch mee eens moeten zijn? Wat piep je dan ze "janken"quote:‘Ze willen nog te vaak de hoofdprijs hebben. Je moet bereid zijn je huis scherp in de markt te zetten.
Volgens mij verkoopt xeno tegenwoordig de straatkrant omdat hij in een doos onder een brug woont. Ik zal hem binnenkort eens een bezoekje brengen om te vragen hoe het gaat, neem ik meteen even een sixpack schultenbrau voor hem meequote:Op dinsdag 27 september 2011 10:07 schreef Whuzz het volgende:
Sprak Xeno vanuit zijn sociale huurwoning, onderwijl nog een schultenbrau, gekocht van zijn uitkering , opentrekkend
Het gaat die man helemaal niet om de belangen van de verkoper of koper, die man wil transacties en het liefst zo hoog mogelijk, immers zegt hij:quote:Volgens mij zou je het daar toch mee eens moeten zijn? Wat piep je dan ze "janken"
Meer lenen... en anderen vertellen dat zij moeten zakken.... zodat zij zich vol kunnen vreten.... 'bankster style'quote:‘Samen met de lagere overdrachtsbelasting kun je nu 9% meer lenen dan in juni’
quote:di 27 sep 2011, 14:37 | 6 reacties
'Verlagen overdrachtsbelasting helpt weinig'
DEN HAAG - De tijdelijke verlaging van de overdrachtsbelasting is sympathiek, maar draagt nauwelijks bij aan een herstel van de woningmarkt.
Dat stelt de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) in een visie op de woningmarkt, die dinsdag aan de Tweede Kamer is overhandigd.
De VNG vindt dat het kabinet onvoldoende maatregelen neemt om de woningmarkt echt uit het slop te halen. Alleen al de bezuinigingen op gemeenten en woningcorporaties hebben een averechts effect, vindt de VNG
Deze onzin loopt dus nog steedsquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
De overheid kan de huizenmarkt zeepbel niet redden, simpelweg omdat de huizenmarkt zeepbel too big to save is. De betaalbaarheid is bereikt en iedereen die denkt dat nog meer uitlenen de oplossing is wil in feite de geldpersen laten draaien. Voorlopig gaat dat niet gebeuren, onze oosterburen die een stuk minder geleend hebben zijn het daar namelijk nog niet mee eens. Dus bankslaven van Nederland... bukt u nog maar eens voor uw banksters
De onzin van de zeepbel die in stand zal blijven bedoel je?quote:
Nee hetzelfde verhaaltje dat jij al een paar jaar onder verschillende gebruikersnamen loopt te verkondigen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De onzin van de zeepbel die in stand zal blijven bedoel je?
Maar hoe weet je zo zeker dat het 'onzin' is? Jij komt hier ook telkens terug om dat te blijven roepen, waarom eigenlijk? Je kwam, zag en het was kut... toch?quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
Nee hetzelfde verhaaltje dat jij al een paar jaar onder verschillende gebruikersnamen loopt te verkondigen.
Ik kan niet voor Coolguy spreken, maar dit soort waanideeën maken het dat ik toch iedere keer weer even kom kijken wat voor gedachtenkronkels Xeno en consorten nu weer bedacht hebben:quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Jij komt hier ook telkens terug om dat te blijven roepen, waarom eigenlijk? Je kwam, zag en het was kut... toch?
Mijn god, hebben we dan niets geleerd? Inderdaad ja, een jong gezin van tweeverdieners dat samen 40k verdient krijgt minder dan een eenverdiener die in zijn eentje 20k verdient. Het risico dat een deel van het salaris weg valt is dan ook twee keer zo groot en de opvang mogelijkheden zijn de helft zo klein. Als een van de jonge tweeverdieners zijn nek breekt kan de andere niet even alsnog gaan werken om bij te springen.quote:Jonge gezinnen met een dubbel inkomen zouden een hogere hypotheek moeten kunnen afsluiten. Dat vindt de Vereniging Eigen Huis. Volgens de vereniging moet minister Donner daarvoor zorgen.
Uit berekeningen van de Vereniging Eigen Huis (VEH) blijkt dat een gezin met twee inkomens bij de bank veel minder hypotheek kan krijgen dan een eenverdiener. Het gaat om een verschil van 27.000 euro bij eenzelfde inkomen van 40.000 euro.
QFTquote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef Whuzz het volgende:
VEH wil hogere hypotheken voor jongeren
[..]
Mijn god, hebben we dan niets geleerd? Inderdaad ja, een jong gezin van tweeverdieners dat samen 40k verdient krijgt minder dan een eenverdiener die in zijn eentje 20k verdient. Het risico dat een deel van het salaris weg valt is dan ook twee keer zo groot en de opvang mogelijkheden zijn de helft zo klein. Als een van de jonge tweeverdieners zijn nek breekt kan de andere niet even alsnog gaan werken om bij te springen.
We zijn de laatste jaren heel druk bezig om te zorgen dat mensen *minder* lenen en beter leren om aan de veilige kant van de grenzen te leven dan *meer*!![]()
Jonge tweeverdieners moeten gewoon even beseffen dat het geen *recht* is om op je 25e een eengezinswoning te kopen. Lekker doorwerken, carriere maken, doorsparen, die hele startersmarkt fijn overslaan en dan pas kopen.
Lees ook even wie er om vraagt... de VEH... dat is de vakbond voor babyboomers die van hun overgewaardeerde vastgoed af willen. Als er geen waardestijging meer te behalen valt dan raakt zo'n club als de VEH in de vergetelheid... immers hun 'macht' is gebaseerd op de alsmaar stijgende waarde van woningen.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef Whuzz het volgende:
Lekker doorwerken, carriere maken, doorsparen, die hele startersmarkt fijn overslaan en dan pas kopen.
My bad... rekenen had ik ook beter aan xeno kunnen overlatenquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik kan niet voor Coolguy spreken, maar dit soort waanideeën maken het dat ik toch iedere keer weer even kom kijken wat voor gedachtenkronkels Xeno en consorten nu weer bedacht hebben:
Huizenmarkttopic #161: Met huurders en kopers!
'Onzin' slaat op dezelfde discussie die keer op keer op keer op keer gevoerd wordt, al jarenlang. 5 jaar geleden werden er al dingen geroepen door 'jullie' die niet uitkwamen, en diezelfde dingen roepen jullie nog steeds, en ook nu worden weer voorspellingen gedaan voor over 2 jaar of welke termijn dan ook.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar hoe weet je zo zeker dat het 'onzin' is? Jij komt hier ook telkens terug om dat te blijven roepen, waarom eigenlijk? Je kwam, zag en het was kut... toch?
De VEH is een belangenclub voor huizenbezitters, niet voor huizenkopers. Meer lenen = hogere huizenprijzen = in het belang van VEH. Dat ze daarmee starters naaien, tjsa, 't is pas hun doelgroep als ze al een huis hebben...quote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef Whuzz het volgende:
VEH wil hogere hypotheken voor jongeren
[..]
Mijn god, hebben we dan niets geleerd? Inderdaad ja, een jong gezin van tweeverdieners dat samen 40k verdient krijgt minder dan een eenverdiener die in zijn eentje 20k verdient. Het risico dat een deel van het salaris weg valt is dan ook twee keer zo groot en de opvang mogelijkheden zijn de helft zo klein. Als een van de jonge tweeverdieners zijn nek breekt kan de andere niet even alsnog gaan werken om bij te springen.
We zijn de laatste jaren heel druk bezig om te zorgen dat mensen *minder* lenen en beter leren om aan de veilige kant van de grenzen te leven dan *meer*!![]()
Dat zou zo zijn, in een gezonde markt. Met jarenlang 10% prijsstijging per jaar kon je daar simpelweg niet tegenop sparen met een normaal salaris, als 2 ton na een jaar 20k duurder is.quote:Jonge tweeverdieners moeten gewoon even beseffen dat het geen *recht* is om op je 25e een eengezinswoning te kopen. Lekker doorwerken, carriere maken, doorsparen, die hele startersmarkt fijn overslaan en dan pas kopen.
Ik zie dat de 'doemdenkers' steeds meer het gelijk aan hun kant gaan krijgen, is dat nu omdat zij zoveel meer inzicht hebben in de situatie of gewoon geluk hebben?quote:Op woensdag 28 september 2011 09:57 schreef CoolGuy het volgende:
'Onzin' slaat op dezelfde discussie die keer op keer op keer op keer gevoerd wordt, al jarenlang. 5 jaar geleden werden er al dingen geroepen door 'jullie' die niet uitkwamen, en diezelfde dingen roepen jullie nog steeds, en ook nu worden weer voorspellingen gedaan voor over 2 jaar of welke termijn dan ook.
Ik ken de uitspraakquote:Ik zie niet hoe mijn ondertitel hier *iets* mee te maken heeft, maar vooruit, ik zal happen. De ondertitel heeft 0 betrekking op de huizenmarkt, maar is niets meer dan een kwinkslag op het beroemde ik kwam ik zag ik overwon, waarbij 'vici' dan is vervangen door 'vagina'. Ik ben dat jaren geleden eens tegen gekomen hier ergens op fok en vond dat leuk gevonden. Er zit verder geen verhaal achter, en het heeft dus ook verder geen diepere betekenis.
Als jet het maar lang genoeg roept heb je wel even het gelijk aan je kant. Maar dat wil nog niet zeggen dat de timing klopt.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik zie dat de 'doemdenkers' steeds meer het gelijk aan hun kant gaan krijgen, is dat nu omdat zij zoveel meer inzicht hebben in de situatie of gewoon geluk hebben?
Dat is wat de verstandige kopers in dit topic al heel lang roepen Xeno, nu niet doen alsof je het wiel hebt uitgevondenquote:Op woensdag 28 september 2011 09:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Lees ook even wie er om vraagt... de VEH... dat is de vakbond voor babyboomers die van hun overgewaardeerde vastgoed af willen. Als er geen waardestijging meer te behalen valt dan raakt zo'n club als de VEH in de vergetelheid... immers hun 'macht' is gebaseerd op de alsmaar stijgende waarde van woningen.
Ik verbaas mij nog steeds over de term 'starterswoning', die term is uitgevonden in de tijd dat je zo vroeg mogelijk moest instappen om van de toekomstige overwaarde te kunnen profiteren. Heden ten dagen kun je die stap beter overslaan, ga iets goedkoops huren, blijf bij je ouders plakken en ga sparen. Dan kun je tenminste bij de bank aankomen met een deel eigen vermogen, dat zal in de toekomst gewoon weer een eis worden.
De overheid heeft zich ermee bemoeit en banken houden mensen ook de hand boven het hoofd. Feitelijk word er dus vals gespeeld.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:31 schreef Basp1 het volgende:
Als jet het maar lang genoeg roept heb je wel even het gelijk aan je kant. Maar dat wil nog niet zeggen dat de timing klopt.![]()
Banken zijn al bezig de zeepbel te saneren, onder het mom van 'we mogen niet van de AFM'... feit is dat de banksters de markt jarenlang gaan uithongeren en hopen dat er geen paniek ontstaat of dat bankslaven massaal hun inkomen verliezen.quote:De huizenprijzen mogen dan iets gezakt zijn, de betaalbaarheid die veel belangrijker is, is afgenomen, waardoor er nog steeds geen starters hun vrijstaande villa met garage voor 2 auto voor de prijs van een appel en een ei kan kopen.
Grapjas. Als je 10 jaar lang hetzelfde roept kun je niet in jaar 10 dat het gebeurd zeggen 'zie je wel'. Dat snap je zelf ook heus wel, zeker niet als je tijdens die 10 jaar het steeds hebt over 'binnen 2 jaar'.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zie dat de 'doemdenkers' steeds meer het gelijk aan hun kant gaan krijgen, is dat nu omdat zij zoveel meer inzicht hebben in de situatie of gewoon geluk hebben?
[..]
Ik ken de uitspraakMaar liet mij even verleiden om er wat van te zeggen i.v.m. de context waarin je reageerde. Geef toe... het is best leuk om deze reeks te lezen
Dus de huizenmarkt is geen pyramidespel? Waarom zit de markt dan nu op slot?quote:Op woensdag 28 september 2011 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grapjas. Als je 10 jaar lang hetzelfde roept kun je niet in jaar 10 dat het gebeurd zeggen 'zie je wel'. Dat snap je zelf ook heus wel, zeker niet als je tijdens die 10 jaar het steeds hebt over 'binnen 2 jaar'.
De doemdenkers komen met allerlei berekeningen etc die kant noch wal raken en ook met redeneringen die nergens op slaan. Immers, elke koper heeft zich 'tot zijn oogballen laten financieren', en het maakt dan niet uit als iemand zegt 'nou, nee, niet iedereen want X en Y' want dat 'tot de oogballen' verhaaltje wordt toch tot in den treure herhaald als een soort van mantra.
Dat is een ander topic, en met trots heeft het weinig te maken. Maar je hebt wel gelijk, het huidige dipje in goud biedt een prima aankoopgelegenheid.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:26 schreef Scorpie het volgende:
Vroeger werd nog vol trots verteld hoe je al je geld in de goudbubble moest steken, die mensen hoor je nu ook niet meer....ja, nog over de huizenprijzen
Naja, de echte rampgevallen heb je in beide kampen. Die mensen die gekocht hebben en nu diep in de shit zitten omdat ze iets hebben gedaan wat ze eigenlijk niet konden bekostigen, en de mensen die gewoon nooit hebben kunnen kopen, maar die laatste groep zijn de mensen die bv op fok in dit topic samenscholen onder het mom 'gedeelde smart is halve smart'quote:Op woensdag 28 september 2011 10:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
@CG:
Natuurlijk heb je gelijk, er zullen hier vast de nodige verstandige kopers lurken en posten, de echte ramp gevallen hoor je denk ik niet omdat die te depressief zijn om nog langer hier te lurken.
Onzin natuurlijk, er was altijd een tekort, en er is nog steeds een tekort. Dat houdt in dat er nog steeds mensen een huis willen, die dat niet hebben. Het hele "betaalbaarheid" houdt alleen in dat nu andere mensen datzelfde huis hebben, 't is niet alsof er huizen verdwijnen.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De huizenprijzen mogen dan iets gezakt zijn, de betaalbaarheid die veel belangrijker is, is afgenomen, waardoor er nog steeds geen starters hun vrijstaande villa met garage voor 2 auto voor de prijs van een appel en een ei kan kopen.
quote:Op woensdag 28 september 2011 10:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
@CG:
Natuurlijk heb je gelijk, er zullen hier vast de nodige verstandige kopers lurken en posten.
Hoe meet je dat tekort dan?quote:Op woensdag 28 september 2011 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, er was altijd een tekort, en er is nog steeds een tekort.
Je hoort mij nergens beweren dat het wel of geen pyramidespel is. Het enige wat ik zeg is dat je niet aan die markt HOEFT mee te doen. Je bent niet verplicht een huis te kopen. Als je dat doet, doe dat dan terwijl je je zaken financieel gewoon heel goed op orde hebt.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus de huizenmarkt is geen pyramidespel? Waarom zit de markt dan nu op slot?
Dat is een opmerking voor kleine kinderen; in de grote mensen wereld gelden de regeltjes van de zandbak en de kleuterjuf niet.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
De overheid heeft zich ermee bemoeit en banken houden mensen ook de hand boven het hoofd. Feitelijk word er dus vals gespeeld.
Hij heeft anders wel gelijk door te stellen dat de politiek de echte crisis voor zich uit heeft geschoven in 2008 door allemaal stimulatie maatregelen. Daardoor is volgens mij het gat alleen maar dieper geworden. Als we in 2007/2008 gewoon de pijn goed hadden genomen waren we ondertussen alweer uit het dal omhoog gekomen. Nou hebben we het gat nooit echt genomen en blijft het economisch en op de huizenmarkt aanmodderen.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grapjas. Als je 10 jaar lang hetzelfde roept kun je niet in jaar 10 dat het gebeurd zeggen 'zie je wel'. Dat snap je zelf ook heus wel, zeker niet als je tijdens die 10 jaar het steeds hebt over 'binnen 2 jaar'.
De doemdenkers komen met allerlei berekeningen etc die kant noch wal raken en ook met redeneringen die nergens op slaan. Immers, elke koper heeft zich 'tot zijn oogballen laten financieren', en het maakt dan niet uit als iemand zegt 'nou, nee, niet iedereen want X en Y' want dat 'tot de oogballen' verhaaltje wordt toch tot in den treure herhaald als een soort van mantra.
Nee, waarom? Voor de mensen die momenteel in de markt zijn voor die vrijstaande villa met garage en dat ook daadwerkelijk kunnen betalen, daarvoor is die villa betaalbaar, dus tegen betaalbare prijzen.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, er was altijd een tekort, en er is nog steeds een tekort. Dat houdt in dat er nog steeds mensen een huis willen, die dat niet hebben. Het hele "betaalbaarheid" houdt alleen in dat nu andere mensen datzelfde huis hebben, 't is niet alsof er huizen verdwijnen.
Die vrijstaande villa met garage tegen betaalbare prijzen, daar zou die VEH naar moeten streven!
En het feit dat een zeer klein groepje grondspeculanten schatrijk wordt dankzij dit overheidsbeleid negeer je voor het gemak maar even...quote:Op woensdag 28 september 2011 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat jij dat niet kunt betalen is jammer voor jou, maar dat is niet het probleem van de rest van de wereld. Waarom moet die villa 'betaalbaar' worden? Voor jouw portomonnee zeker? Tja, je kunt nou eenmaal niet alles hebben wat je wil. De mensen die dat soort opmerkingen maken zijn de mensen die het wel willen, maar niet kunnen betalen, en dat niet kunnen uitstaan.
Nee dat negeer ik niet maar even, ik heb daar gewoon geen moeite mee. Jij kunt gewoon niet hebben dat andere mensen meer hebben bereikt dan jij. Er zijn mensen miljardair, die dingen kunnen doen en dat heel normaal vinden, terwijl 99.9% van de wereldbevolking daar alleen maar van kan dromen.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En het feit dat een zeer klein groepje grondspeculanten schatrijk wordt dankzij dit overheidsbeleid negeer je voor het gemak maar even...
Feit is dat als de overheid dit beleid met enorme financiele belangen voor zeer weinig mensen zou aanpassen naar een situatie waar de meerderheid belang bij heeft, huizen niet duurder zouden zijn dan in Duitsland.
Zien we daarom xeno hier niet meer.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
@CG:
Natuurlijk heb je gelijk, er zullen hier vast de nodige verstandige kopers lurken en posten, de echte ramp gevallen hoor je denk ik niet omdat die te depressief zijn om nog langer hier te lurken.
Maffiabazen hebben ook meer bereikt dan 99% van de bevolking, toch maken we daar wel jacht op. In mijn ogen zijn de meeste vastgoedmannetjes gewoon ordinaire maffiosi. Ze worden aan alle kanten geholpen door de overheid en weten hun monopoly optimaal te benutten. Zo kan in feite iedereen wat bereiken. Over bereiken gesproken en zijn mensen die hele nuttige dingen doen voor de samenleving maar nooit wat zullen 'bereiken' volgens jouw definitiequote:Op woensdag 28 september 2011 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
Nee dat negeer ik niet maar even, ik heb daar gewoon geen moeite mee. Jij kunt gewoon niet hebben dat andere mensen meer hebben bereikt dan jij. Er zijn mensen miljardair, die dingen kunnen doen en dat heel normaal vinden, terwijl 99.9% van de wereldbevolking daar alleen maar van kan dromen.
De meesten hebben anderen voor zich laten werken, geld geeft macht en dat heeft vaak niks met persoonlijke vaardigheden te maken.quote:Is dat reden dat die miljardairs dan geen miljardair mogen zijn? Ze hebben iets bereikt, ze hebben hun nek uitgestoken, gebruik gemaakt van de mogelijkheden die ze geboden kregen, ondernemingsgeest getoond, wat dan ook.
Bill Gates is een gewiekst zakenman, toch heeft hij zelf nog nooit een operating system ontworpen. DOS heeft hij gewoon gekocht en op de juiste manier aan de markt weten te slijten. Bill Gates kwam uit een welvarende familie waardoor hij dit trucje kon flikken (of dacht je soms dat alle scholen in zijn jeugd een mainframe hadden staanquote:Bill Gates bv, is miljardair, door een OS te ontwikkelen dat wereldwijd gebruikt wordt. Dat is een intelligente man, hij heeft iets bereikt. Maar als je langs de zijlijn staat en niet zo succesvol bent in het leven en wat jaloers bent aangelegd, dan kun je dat niet hebben dat er mensen zijn die wel zoveel geld hebben inderdaad.
Maar dat is geen reden om dat te veranderen. Dat jij iets niet kunt/hebt wil niet zeggen dat niemand anders mag.
Toen ik xeno laatst onder de brug tegenkwam zag hij er niet depressief uit, wel een beetje mager, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zien we daarom xeno hier niet meer.![]()
Moet je als makelaar ook niet een toekomst voorspelling doen?quote:Op woensdag 28 september 2011 10:52 schreef PierreBetfair het volgende:
Broeders en zusters,
Al het over en weer gebash over "huis kopen verstandig ja / nee" kan worden samengevat in enkele feiten:
Stand van zaken:
- Kopen was gunstig voor je portemonnee tot medio 2006
- Kopers van medio 2006 tot nu - met een piek in 2009 - zien hun onderwaarde dagelijks groeien
Volgend jaar weer een nieuwe update.
Groetjes en veel woongenot,
Pierre, Fokmakelaar & Bevredigd Taxateur
Ik vind het prima dat mensen meer hebben dan ik. Waar ik moeite mee heb, is dat de overheid toestaat dat enkelen schatrijk worden over de rug van de hele bevolking, inclusief jouw rug trouwens!quote:Op woensdag 28 september 2011 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee dat negeer ik niet maar even, ik heb daar gewoon geen moeite mee. Jij kunt gewoon niet hebben dat andere mensen meer hebben bereikt dan jij. Er zijn mensen miljardair, die dingen kunnen doen en dat heel normaal vinden, terwijl 99.9% van de wereldbevolking daar alleen maar van kan dromen.
quote:
Waarom niet nog wat langer wachten en nog minder betalen?quote:Op woensdag 28 september 2011 11:16 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De discussie heeft hier trouwens weer een veel te hoog "haha... jullie kunnen er niet tegen dat andere mensen kunnen kopen" gehalte. De spekkopers zijn nog altijd de mensen die de afgelopen paar jaar bewust niet hebben gekocht, als je eind 2008 een huis van 250 k op het oog had maar er toch nog even van hebt afgezien omdat je een daling verwachtte dan heb je volledig gelijk gekregen. Ondertussen heb je namelijk rustig 25 mille van de prijs af zien gaan en bespaar je ook nog eens 10 k overdrachtsbelasting. Dat is toch even 35.000 euro en voorlopig wordt het alleen nog maar meer.
Ik denk dat ikzelf volgende zomer koop, of ik dan op de bodem koop weet ik niet maar ik weet wel dat ik al snel 50-60 k minder lap voor mijn huis dan dat ik had gedaan als ik naar de fundi-kopers in dit topic had geluisterd.
Op termijn verwacht ik een hoge inflatiequote:Op woensdag 28 september 2011 11:17 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Waarom niet nog wat langer wachten en nog minder betalen?
Die 25 mille zie je hier niet van de prijs afgaan hoor, dus het maakte voor mij niet uit of ik in 2007, 2008, 2009, of 2010 had gekocht.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:16 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De discussie heeft hier trouwens weer een veel te hoog "haha... jullie kunnen er niet tegen dat andere mensen kunnen kopen" gehalte. De spekkopers zijn nog altijd de mensen die de afgelopen paar jaar bewust niet hebben gekocht, als je eind 2008 een huis van 250 k op het oog had maar er toch nog even van hebt afgezien omdat je een daling verwachtte dan heb je volledig gelijk gekregen. Ondertussen heb je namelijk rustig 25 mille van de prijs af zien gaan en bespaar je ook nog eens 10 k overdrachtsbelasting. Dat is toch even 35.000 euro en voorlopig wordt het alleen nog maar meer.
Ik denk dat ikzelf volgende zomer koop, of ik dan op de bodem koop weet ik niet maar ik weet wel dat ik al snel 50-60 k minder lap voor mijn huis dan dat ik had gedaan als ik naar de fundi-kopers in dit topic had geluisterd.
Laat me raden: een jonge wijk?quote:Op woensdag 28 september 2011 11:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die 25 mille zie je hier niet van de prijs afgaan hoor, dus het maakte voor mij niet uit of ik in 2007, 2008, 2009, of 2010 had gekocht.
Met andere woorden, het was allemaal niet te financieren tenzij je er voor 110% in gaat. Als dat zo is is 'niet doen' een (zeer verstandige) optie, maar dat was natuurlijk een no-go, nee, want wel alles willen, maar nooit een cent gespaard hebben, tja, dan moet je wel.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:01 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Laat me raden: een jonge wijk?
Jonge wijken zakken op het oog langzamer in prijs omdat de meeste verkopers niet kunnen zakken in prijs zonder met een restschuld te blijven zitten en dat ze dus vaak lang voor een irreelle prijs blijven aanbieden. (in weerwil van wat men in dit topic denkt was het gewoon erg gebruikelijk voor first time buyers > 110 % van het aankoopbedrag te financiëren, kk werd in ieder geval meegenomen en vaak ook nog een keukentje en een badkamer)
In wijken als stadshagen, vathorst en leidse rijn staan massa's huizen te koop maar er wordt voor geen meter verkocht. Dan kan je wel aan de hand van de vraagprijzen concluderen dat het prijsniveau gehandhaafd is maar dat is het vaak toch echt niet hoor. Het vraagprijsniveau is misschien min of meer gehandhaafd maar het verkoopniveau niet, je zit er ramvast in je woning en over een jaar staan van de 500 woningen er nog 450 te koop als ze vasthouden aan hun vraagprijs.
In de wat oudere wijken zie je de daling veel sterker. Niet omdat de oudere huizen minder geliefd zijn maar eerder omdat in oudere wijken de verkoper veel makkelijker kan zakken in prijs. Hij levert enkel wat overwaarde in en die pijn is nu eenmaal makkelijker te nemen dan daadwerkelijke restschuld.
Nee gee jonge wijk. Leg het nog wel een keer uit, typen is wat lastig nu.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:01 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Jonge wijken zakken op het oog langzamer in prijs omdat de meeste verkopers niet kunnen zakken in prijs zonder met een restschuld te blijven zitten en dat ze dus vaak lang voor een irreelle prijs blijven aanbieden. (in weerwil van wat men in dit topic denkt was het gewoon erg gebruikelijk voor first time buyers > 110 % van het aankoopbedrag te financiëren, kk werd in ieder geval meegenomen en vaak ook nog een keukentje en een badkamer)
In wijken als stadshagen, vathorst en leidse rijn staan massa's huizen te koop maar er wordt voor geen meter verkocht. Dan kan je wel aan de hand van de vraagprijzen concluderen dat het prijsniveau gehandhaafd is maar dat is het vaak toch echt niet hoor. Het vraagprijsniveau is misschien min of meer gehandhaafd maar het verkoopniveau niet, je zit er ramvast in je woning en over een jaar staan van de 500 woningen er nog 450 te koop als ze vasthouden aan hun vraagprijs.
In de wat oudere wijken zie je de daling veel sterker. Niet omdat de oudere huizen minder geliefd zijn maar eerder omdat in oudere wijken de verkoper veel makkelijker kan zakken in prijs. Hij levert enkel wat overwaarde in en die pijn is nu eenmaal makkelijker te nemen dan daadwerkelijke restschuld.
Ik vind het al bijzonder dat je uberhaupt kunt typen met een breuk. Dat moet toch pijn doen man.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee gee jonge wijk. Leg het nog wel een keer uit, typen is wat lastig nu.
jij bent echt zon type die ik het heel erg gun dan zn huis in waarde halveertquote:Op woensdag 28 september 2011 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, waarom? Voor de mensen die momenteel in de markt zijn voor die vrijstaande villa met garage en dat ook daadwerkelijk kunnen betalen, daarvoor is die villa betaalbaar, dus tegen betaalbare prijzen.
Dat jij dat niet kunt betalen is jammer voor jou, maar dat is niet het probleem van de rest van de wereld. Waarom moet die villa 'betaalbaar' worden? Voor jouw portomonnee zeker? Tja, je kunt nou eenmaal niet alles hebben wat je wil. De mensen die dat soort opmerkingen maken zijn de mensen die het wel willen, maar niet kunnen betalen, en dat niet kunnen uitstaan.
Jammer joh. Ik kan die villa net zo min betalen hoor, maar mij hoor je niet roepen dat die villa dan maar een stuk minder moet gaan kosten zodat ik het uiteindelijk alsnog kan betalen. Ik kan natuurlijk ook zorgen dat ik meer ga verdienen als ik die villa zo graag wil, maar het is makkelijker om hard te roepen dat het oneerlijk is en dat de prijs moet zakken, want dan hoef ik zelf namelijk geen enkele moeite te doen om meer te bereiken dan wat ik nu bereikt heb.
Dat is dan een van de verschillen tussen jou en mij. Ik gun een ander geen ellende of wat dan ook. Jij wel. Is prima, ik lig er verder totaal niet wakker van wat jij hoopt dat mij overkomtquote:Op woensdag 28 september 2011 12:21 schreef Artimunor het volgende:
[..]
jij bent echt zon type die ik het heel erg gun dan zn huis in waarde halveert
@organisaties en overheden die het belang van de gemiddelde bevolking uit het ook verliezen (of grote groepen daarvan) dat is echt schandalig, maar gaat ben ik bang niet veranderen zolang er nog welvaart is, want henk en ingrid gaan niet de barricades op zolang er nog brood op de plank is , zodra dit niet meer het geval is waarschijnlijk wel, maar dan is het al te laat, en ons mooie nederlandje al geruineerd.
helaas is hebzucht een grotere drive dan de zucht naar rechtvaardigheid, is angst sterker dan 'de juiste keuze' en staan de beste stuurlui aan wal, rephrase: staan alle stuurlui aan wal en laten we onze toekomst afhangen van greed-corp-powered marionetten
verschil is er inderdaad, maar niet zo verdraaid als jij het weergeeft, het verschil is dat jij hele generaties hun welvaart niet gunt, maar een gierige rijkaard wel zijn villa, dat jij niet wakker ligt van mijn opmerking weet iedereen dus is overbodig te zeggen, tenzij... je in een ontkenningsfase zit, en hoe verrassend ook voor mij en iedereen, er wel van wakker gaat liggen in de toekomst.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is dan een van de verschillen tussen jou en mij. Ik gun een ander geen ellende of wat dan ook. Jij wel. Is prima, ik lig er verder totaal niet wakker van wat jij hoopt dat mij overkomt
Scorpie heeft geen gevoelquote:Op woensdag 28 september 2011 12:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vind het al bijzonder dat je uberhaupt kunt typen met een breuk. Dat moet toch pijn doen man.
Dus op de te grote voet moeten leven is welvaart gunnen.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:41 schreef Artimunor het volgende:
verschil is er inderdaad, maar niet zo verdraaid als jij het weergeeft, het verschil is dat jij hele generaties hun welvaart niet gunt,
Oh jawel hoor, alleen in mijn ogen hoef je niet iemand op te hangen die toevallig wel geld heeft, alleen maar omdat andere mensen dat geld niet hebben. Die mensen die op te grote voet geleefd hebben, en huizen hebben gekocht wat ze als, als de wind ook maar ietsjes draait (lees: als er een klein probleempje de kop op steekt) niet meer kunnen financieren. Die mensen hadden moeten kiezen om geen huis te kopen, omdat dat een veel te groot risico met zich mee bracht.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:41 schreef Artimunor het volgende:
[..]
verschil is er inderdaad, maar niet zo verdraaid als jij het weergeeft, het verschil is dat jij hele generaties hun welvaart niet gunt, maar een gierige rijkaard wel zijn villa, dat jij niet wakker ligt van mijn opmerking weet iedereen dus is overbodig te zeggen, tenzij... je in een ontkenningsfase zit, en hoe verrassend ook voor mij en iedereen, er wel van wakker gaat liggen in de toekomst.
slaap er eerst maar is een nachtje over
het probleem voor de jonge generatie (waar ik niet toe behoor) is wel even erger dan dat, veel zitten vast bij hun ouders, of in achterbuurt krotten, hebben geen uitzicht dat ze iets redelijks buiten een ghetto, maar wel in de buurt van veel werk kunnen kopen.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus op de te grote voet moeten leven is welvaart gunnen.
Nee er is een groep geweest die heel makkelijk (veelal papieren) welvaart vergaart heeft dat dit op dit moment even niet meer zo werkt is wat anders.
hier ben ik het helemaal mee eens, meestal zijn het echter de rijken die op een nog grotere voet willen leven dan ze al hebben.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die mensen die op te grote voet geleefd hebben, en huizen hebben gekocht wat ze als, als de wind ook maar ietsjes draait (lees: als er een klein probleempje de kop op steekt) niet meer kunnen financieren. Die mensen hadden moeten kiezen om geen huis te kopen, omdat dat een veel te groot risico met zich mee bracht.
Sjonge, Xeno. Als je je succesvol wil voordoen als een andere user volstaat het niet om een andere nick te nemen, ook de manier van reageren moet anders worden. Helaasquote:Op woensdag 28 september 2011 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Scorpie heeft geen gevoel
De huidige crisis is een crisis van het systeem waarmee we de welvaart kunnen verdienen en verdelen. Er zit gewoon een fundamentele ontwerpfout in dit systeem en daarom gaat ze ook verdwijnen. De vraag is wat we ervoor terug krijgen, ik hoop een systeem welke eerlijker werkt en maximaal nivelleert. Juist de grote verschillen tussen inkomen zijn debet aan veel ellende in de wereld, een wereld waarin sommige mensen met het zetten van hun handtekening miljarden krijgen en anderen door 12 uur te zwoegen net krap aan wat voedsel kunnen bemachtigen. Je hebt niet veel fantasie nodig om je te realiseren dat er iets heel erg mis is aan ons huidige systeem.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus op de te grote voet moeten leven is welvaart gunnen.
Nee er is een groep geweest die heel makkelijk (veelal papieren) welvaart vergaart heeft dat dit op dit moment even niet meer zo werkt is wat anders.
Met links kan een hoopquote:Op woensdag 28 september 2011 12:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vind het al bijzonder dat je uberhaupt kunt typen met een breuk. Dat moet toch pijn doen man.
Ik probeer me gewoon voor te doen zoals ik benquote:Op woensdag 28 september 2011 12:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sjonge, Xeno. Als je je succesvol wil voordoen als een andere user volstaat het niet om een andere nick te nemen, ook de manier van reageren moet anders worden. Helaas
Probeer het ook eens met je tenen, is even wennen maar dan kun je binnen no-time weer full speed posten. Hoe heb je de breuk eigenlijk opgelopen?quote:
Ja, maar geld maakt geld. Als je geld hebt, is het veel makkelijker om meer geld te vergaren dan om van niks geld te maken. Geld genereert geld, al is het bv alleen maar rente. Iemand die miljoenen heeft krijgt elk jaar alleen maar meer geld.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:50 schreef Artimunor het volgende:
[..]
het probleem voor de jonge generatie (waar ik niet toe behoor) is wel even erger dan dat, veel zitten vast bij hun ouders, of in achterbuurt krotten, hebben geen uitzicht dat ze iets redelijks buiten een ghetto, maar wel in de buurt van veel werk kunnen kopen.
serieus, de lucht moet uit de markt en snel ook, het zou me niet verbazen als deze generatie gewoon gaat weigeren geld op te gaan brengen voor die parasiterende bejaarden, je ziet al in veel landen hele jeugdige volksstammen zich te pletter zuipen, geen toekomst perspectief meer, leeft van dag tot dag.
willen we dat ons land een egocentrische hel wordt waar het ieder voor zich is?
[..]
hier ben ik het helemaal mee eens, meestal zijn het echter de rijken die op een nog grotere voet willen leven dan ze al hebben.
Ellebogen gebruikt bij een executieveiling, liep niet goed af helaasquote:Op woensdag 28 september 2011 12:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Probeer het ook eens met je tenen, is even wennen maar dan kun je binnen no-time weer full speed posten. Hoe heb je de breuk eigenlijk opgelopen?
Maar het gaat niet alleen om de verdeling van welvaart we zijn met ons allen ons te veel aan het concentreren op maar meer geld verdienen wat hoort bij het huidige economische model waarin we ons bevinden. Nou heb ik daar op zich niet zo'n probleem mee. Maar wel met het feit dat er tegen heel slechte omstandigheden in opkomende economieen goedkope rotzooi voor ons geproduceerd wordt . Dus wel de lusten voor ons als westerse wereld van goedkope productie, maar de lasten (slechte arbeidsomstandigeheden, millieuvervuilen enz..) die laten we lekker in de opkomende economien. Dat is geen eerlijke verdeling, dat is gewoon wederom een typische verdeel en heers structuur die ook bij dit systeem hoort.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De huidige crisis is een crisis van het systeem waarmee we de welvaart kunnen verdienen en verdelen. Er zit gewoon een fundamentele ontwerpfout in dit systeem en daarom gaat ze ook verdwijnen. De vraag is wat we ervoor terug krijgen, ik hoop een systeem welke eerlijker werkt en maximaal nivelleert. Juist de grote verschillen tussen inkomen zijn debet aan veel ellende in de wereld, een wereld waarin sommige mensen met het zetten van hun handtekening miljarden krijgen en anderen door 12 uur te zwoegen net krap aan wat voedsel kunnen bemachtigen. Je hebt niet veel fantasie nodig om je te realiseren dat er iets heel erg mis is aan ons huidige systeem.
die benaming is inderdaad stereotyperend sorry daarvoor, laat ik gewoon het woord slechte buurt gebruiken, daar kom je inderdaad bling bling tegen luide autoradios, vuil op de straat, precies de reden waarom serieuzere mensen zich daar niet voor minimaal 10 jaar vast willen pinnen...quote:Op woensdag 28 september 2011 12:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kijk, dat mensen in een 'ghetto' leven..tja...weet je, als je die benaming wil hanteren, maar als je dan kijkt in de 'ghetto', dan zie je vervolgens wel dat veel mensen daar grote waarde hechten aan uiterlijke bling. Hippe nieuwe, dure kleren, de nieuwste mobieltjes, etc etc, dus vooral geen stuiver sparen, maar alles wat ze hebben uitgeven aan dergelijke dingen, immers, de buurman heeft het ook. Of erger nog, daarvoor persoonlijke leningen afsluiten.
ja, maar toch ben ik er voor, wel in combinatie met een verplichte genetische ingreep bij alle mensen die kinderen gaan maken, dat ze voor het doen van de daad het greedy-gen eruit laten halen zodat dit niet overdraagbaar is op de kinderen.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar als jij een maximale nivelering nastrteeft dan zouden we als westerse wereld op dit moment flink wat welvaart moeten inleveren.
Of geen iPhone abonnement van ¤50 per maand,scheelt ¤3000 in 5 jaar.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:14 schreef Artimunor het volgende:
[..]
die benaming is inderdaad stereotyperend sorry daarvoor, laat ik gewoon het woord slechte buurt gebruiken, daar kom je inderdaad bling bling tegen luide autoradios, vuil op de straat, precies de reden waarom serieuzere mensen zich daar niet voor minimaal 10 jaar vast willen pinnen...
het probleem voor hun is echter dat er geen alternatief is, en zon goedkoop huis kopen dus ook niet echt een alternatief is. er zit gewoon een gat van halve ton in het lage segment.
dit is ook funest voor de doorstroom.
de prijzen moeten gewoon flink omlaag, of de lonen van jongere mensen flink omhoog..
Ik denk dat dat probleem zich met enkele tientallen jaren vanzelf oplost: zodra de welvaart in die landen wat stijgt, werken ze niet meer zo goedkoop, en krijgen wij hier de keuze OF heel veel betalen voor een paar schoenen, OF ze zelf gaan maken, wat we niet eens meer kunnen... Op lange termijn zie ik het somber in met goedkope arbeidskrachten, en onze huidige economie kan niet zonder.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar het gaat niet alleen om de verdeling van welvaart we zijn met ons allen ons te veel aan het concentreren op maar meer geld verdienen wat hoort bij het huidige economische model waarin we ons bevinden. Nou heb ik daar op zich niet zo'n probleem mee. Maar wel met het feit dat er tegen heel slechte omstandigheden in opkomende economieen goedkope rotzooi voor ons geproduceerd wordt . Dus wel de lusten voor ons als westerse wereld van goedkope productie, maar de lasten (slechte arbeidsomstandigeheden, millieuvervuilen enz..) die laten we lekker in de opkomende economien. Dat is geen eerlijke verdeling, dat is gewoon wederom een typische verdeel en heers structuur die ook bij dit systeem hoort.
Of geen 300.000 euro hypotheek met 3% waardedaling per jaar, scheelt 100.000 euro in 5 jaar...quote:Op woensdag 28 september 2011 13:22 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Of geen iPhone abonnement van ¤50 per maand,scheelt ¤3000 in 5 jaar.
Of geen vakantie naar spanje, scheelt, ¤5000 in 5 jaar.
Of niet 2 keer per jaar naar een dance festival a ¤100 , scheelt ¤ 1000 in 5 jaar.
Of niet elk jaar nieuwe uggs a ¤200 scheelt ¤500 in 5 jaar.
Of geen sportschool abonnement a ¤50 euro per maand, scheelt ¤3000 in 5 jaar.
suf consumeren is een gevolg van uitzichtloosheid.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:22 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Of geen iPhone abonnement van ¤50 per maand,scheelt ¤3000 in 5 jaar.
Of geen vakantie naar spanje, scheelt, ¤5000 in 5 jaar.
Of niet 2 keer per jaar naar een dance festival a ¤100 , scheelt ¤ 1000 in 5 jaar.
Of niet elk jaar nieuwe uggs a ¤200 scheelt ¤500 in 5 jaar.
Of geen sportschool abonnement a ¤50 euro per maand, scheelt ¤3000 in 5 jaar.
Die keuze moet iedereen voor zichzelf maken. Maar het is wel een keuze.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:26 schreef Artimunor het volgende:
[..]
suf consumeren is een gevolg van uitzichtloosheid.
en jij vind dat een jong stel hun goedkope vakantie van 1000 euro naar spanje 1x per jaar maar moet cancelen zodat onze babyboomers lekker 5x per jaar vanuit hun in nederland gebaseerde villa de hele kunnen be-globentrotten?
Dat ligt er maar net aan wanneer een koper zijn huis heeft gekocht, niet zozeer of het een nieuwe of oude wijk is.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:01 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Nou ja, bij 'ghetto' stel ik me wat anders voor dan de buurten waar we het nu over hebben, maar ik snapte wat je bedoelde, dus laten we die benaming dan maar even aanhouden. Inderdaad, daar kom je de dingen tegen die je daar beschrijft.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:14 schreef Artimunor het volgende:
[..]
die benaming is inderdaad stereotyperend sorry daarvoor, laat ik gewoon het woord slechte buurt gebruiken, daar kom je inderdaad bling bling tegen luide autoradios, vuil op de straat, precies de reden waarom serieuzere mensen zich daar niet voor minimaal 10 jaar vast willen pinnen...
het probleem voor hun is echter dat er geen alternatief is, en zon goedkoop huis kopen dus ook niet echt een alternatief is. er zit gewoon een gat van halve ton in het lage segment.
dit is ook funest voor de doorstroom.
de prijzen moeten gewoon flink omlaag, of de lonen van jongere mensen flink omhoog..
Precies, en ondertussen janken hoe slecht ze het hebbenquote:Op woensdag 28 september 2011 12:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar geld maakt geld. Als je geld hebt, is het veel makkelijker om meer geld te vergaren dan om van niks geld te maken. Geld genereert geld, al is het bv alleen maar rente. Iemand die miljoenen heeft krijgt elk jaar alleen maar meer geld.
Kijk, dat mensen in een 'ghetto' leven..tja...weet je, als je die benaming wil hanteren, maar als je dan kijkt in de 'ghetto', dan zie je vervolgens wel dat veel mensen daar grote waarde hechten aan uiterlijke bling. Hippe nieuwe, dure kleren, de nieuwste mobieltjes, etc etc, dus vooral geen stuiver sparen, maar alles wat ze hebben uitgeven aan dergelijke dingen, immers, de buurman heeft het ook. Of erger nog, daarvoor persoonlijke leningen afsluiten.
Wat een gelul. Consumeren heeft niks te maken met uitzichtloosheid op de manier die jij nu hier stelt.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:26 schreef Artimunor het volgende:
[..]
suf consumeren is een gevolg van uitzichtloosheid.
en jij vind dat een jong stel hun goedkope vakantie van 1000 euro naar spanje 1x per jaar maar moet cancelen zodat onze babyboomers lekker 5x per jaar vanuit hun in nederland gebaseerde villa de hele kunnen be-globentrotten?
In een wijk die er pas 4 jaar staat zijn verbazingwekkend weinig mensen die hun huis 10+ jaar geleden gekocht hebben... echt...quote:Op woensdag 28 september 2011 13:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wanneer een koper zijn huis heeft gekocht, niet zozeer of het een nieuwe of oude wijk is.
In een oude wijk zijn er ook genoeg huizeneigenaren te vinden die het minder dan 4 jaar geleden gekocht hebben ... echt....quote:Op woensdag 28 september 2011 14:01 schreef Hanoying het volgende:
[..]
In een wijk die er pas 4 jaar staat zijn verbazingwekkend weinig mensen die hun huis 10+ jaar geleden gekocht hebben... echt...
Ja en die zullen ook niet snel zakken met hun prijs.... Maar zie je nu echt het verschil niet tussen een wijk waar iedereen zijn huis minder dan 4 jaar geleden heeft gekocht en een wijk waar een klein percentage zijn huis minder dan 4 jaar geleden heeft gekocht?quote:Op woensdag 28 september 2011 14:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In een oude wijk zijn er ook genoeg huizeneigenaren te vinden die het minder dan 4 jaar geleden gekocht hebben ... echt....
Vraag me altijd af waarom je zo snel weer uit een nieuwbouwhuis weg wilt. Dat is toch een aanschaf voor langere tijd itt bv een kleine starterswoning in een oudere buurtquote:Op woensdag 28 september 2011 14:08 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ja en die zullen ook niet snel zakken met hun prijs.... Maar zie je nu echt het verschil niet tussen een wijk waar iedereen zijn huis minder dan 4 jaar geleden heeft gekocht en een wijk waar een klein percentage zijn huis minder dan 4 jaar geleden heeft gekocht?
Als je bij funda "zoek op kaart" aanklikt dan kun je aan de te koop symbooltjes al zien hoe oud een wijk is. Hoe jonger de wijk hoe meer symbooltjes, en hoe langer de verkooptijd.
Om onderstaand:quote:Op woensdag 28 september 2011 14:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vraag me altijd af waarom je zo snel weer uit een nieuwbouwhuis weg wilt. Dat is toch een aanschaf voor langere tijd itt bv een kleine starterswoning in een oudere buurt
Daar zit toch niet de hele wijk mee volquote:Op woensdag 28 september 2011 14:14 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Om onderstaand:
"hihi... wij kopen voor de komende 20 jaar![]()
Zooooo spannend om eindelijk samen te wonen.. het wordt vast keigezellig!!
![]()
"
Tussen pils zit niet zoveel smaakverschil. De meeste mensen proeven alleen met hun ogen. Geef ze eens een glas van heineken met schultenbrau erin en ze proeven het verschil niet eensquote:Op woensdag 28 september 2011 14:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
Altijd al geweten dat xeno een goede neus had voor kwaliteit en prijs Schultenbrau is prima bier en ook nog eens heel betaalbaar
De 'keuringsdienst van waarde' heeft daar een leuke aflevering over gemaaktquote:Op woensdag 28 september 2011 14:19 schreef antfukker het volgende:
[..]
Tussen pils zit niet zoveel smaakverschil. De meeste mensen proeven alleen met hun ogen. Geef ze eens een glas van heineken met schultenbrau erin en ze proeven het verschil niet eens
1 op de 3 huwelijken gaat kapot en een groot deel binnen een paar jaar.quote:Op woensdag 28 september 2011 14:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar zit toch niet de hele wijk mee vol?
Ik zie alleen maar mogelijkhedenquote:
Die heb ik ook gezien en ik en mijn vrienden hebben het een keer getest. Heineken, amstel, bavaria, grolsch, jupiler en nog een biertje (weet zo gauw niet). Was een random gegok welk biertje dat je dronk. Alleen grolsch hadden er wel een paar goed.quote:Op woensdag 28 september 2011 14:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De 'keuringsdienst van waarde' heeft daar een leuke aflevering over gemaakt
Bij een nieuwbouwwijk denk ik bij elk bord "TE KOOP": "echtscheiding"...quote:Op woensdag 28 september 2011 14:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vraag me altijd af waarom je zo snel weer uit een nieuwbouwhuis weg wilt. Dat is toch een aanschaf voor langere tijd itt bv een kleine starterswoning in een oudere buurt
Onzin, je proeft echt hele duidelijke verschillen tussen heineken, Grolsch, Bavaria, Amstel. Als jij die verschillen niet proeft is er iets mis met je smaakpapillen.quote:Op woensdag 28 september 2011 14:19 schreef antfukker het volgende:
[..]
Tussen pils zit niet zoveel smaakverschil. De meeste mensen proeven alleen met hun ogen. Geef ze eens een glas van heineken met schultenbrau erin en ze proeven het verschil niet eens
Daarentegen als je een liefhebber van bier X een maand lang alleen bier Y voert, en hem daarna een glas bier X geeft, bestelt-ie daarna een flesje omdat-ie denkt dat het een ander merk is... Smaak is nou eenmaal zwaar onderhevig aan gewenning, en hetgeen je vaak eet/drinkt, ga je daardoor het beste waarderen.quote:Op woensdag 28 september 2011 14:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, je proeft echt hele duidelijke verschillen tussen heineken, Grolsch, Bavaria, Amstel. Als jij die verschillen niet proeft is er iets mis met je smaakpapillen.
Dat klopt ook, maar om te stellen dat er geen verschillen tussen biermerken zijn is gewoon onzin.quote:Op woensdag 28 september 2011 14:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daarentegen als je een liefhebber van bier X een maand lang alleen bier Y voert, en hem daarna een glas bier X geeft, bestelt-ie daarna een flesje omdat-ie denkt dat het een ander merk is... Smaak is nou eenmaal zwaar onderhevig aan gewenning, en hetgeen je vaak eet/drinkt, ga je daardoor het beste waarderen.
Wel heerlijk offtopic trouwens.
Ga de aflevering maar eens kijken, zelfs de brouwmeester moest moeite doen om zijn eigen brouwsel te herkennen. Laat staan dat je het na een paar glazen nog kan vertellen.quote:Op woensdag 28 september 2011 14:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, je proeft echt hele duidelijke verschillen tussen heineken, Grolsch, Bavaria, Amstel. Als jij die verschillen niet proeft is er iets mis met je smaakpapillen.
exact waar, klopt op de 0,1 preciesquote:Op woensdag 28 september 2011 14:27 schreef Hanoying het volgende:
[..]
1 op de 3 huwelijken gaat kapot en een groot deel binnen een paar jaar.
Als in een willekeurige straat de sleutels worden uitgedeeld is iedereen blij, na amper een jaar wil 10 % echter al gillend uit elkaar, heeft 2 % zijn baan verloren en is 1 % dood.
Sad but true
geef mij geblindoekt een Amstel, heineken, Bavarie en een Grolsch en ik vertel je zo wie wie is. Bij biersoorten die ik weinig tot niet drink heb ik vanzelfsprekend ook een probleemquote:Op woensdag 28 september 2011 14:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ga de aflevering maar eens kijken, zelfs de brouwmeester moest moeite doen om zijn eigen brouwsel te herkennen. Laat staan dat je het na een paar glazen nog kan vertellen.
Tuurlijkquote:Op woensdag 28 september 2011 14:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
geef mij geblindoekt een Amstel, heineken, Bavarie en een Grolsch en ik vertel je zo wie wie is. Bij biersoorten die ik weinig tot niet drink heb ik vanzelfsprekend ook een probleem
Hee Zeepbel, alles goed?quote:Op woensdag 28 september 2011 18:26 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Zow, dus naast ComplexConjugate heeft Xeno ook het typetje Bijvlagenzinvol verzonnen? MeesterlijkXeno, wanneer komt je film uit?!
Interessant artikel. De vorige vastgoedcrisis extrapoleren naar de huidige huizenmarkt is weergegeven in deze grafiek:quote:Op woensdag 28 september 2011 16:28 schreef dvr het volgende:
Kent iemand dergelijke grafieken ook voor de Nederlandse woningmarkt? Ik kwam zelf alleen deze tegen: http://www.ftm.nl/origina(...)esstest-serieus.aspx maar het zou leuk zijn ze over een langere periode achter elkaar te kunnen zien.
Wat zijn we er enorm op achteruitgegaan qua kosten van wonen...quote:In 1951 betaalde een gemiddeld werknemersgezin iets minder dan 7% van het inkomen aan huur, in 1936 was dit nog 16.6%
Yep, maar je bent wel van die kolen af, en de kruik in bed, en het lekkende dak, en de tocht, en het met 3 mensen op 5m2 moeten slapen.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat zijn we er enorm op achteruitgegaan qua kosten van wonen...
Nou, als ik zo die grafiek zie, en 1991 begint bij 1 horizontaal, dan zitten we over drie maanden (bij 21 horizontaal, dus eind 2011) al op ruim 35% daling sinds 2008. Zal mij benieuwen...quote:Interessant artikel. De vorige vastgoedcrisis extrapoleren naar de huidige huizenmarkt is weergegeven in deze grafiek: [ afbeelding ]
De welvaart is inderdaad toegenomen. Maar dat is geen reden om huizen duurder te maken, eten is ook goedkoper geworden.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep, maar je bent wel van die kolen af, en de kruik in bed, en het lekkende dak, en de tocht, en het met 3 mensen op 5m2 moeten slapen.
Horizontaal zijn jaren, geen maanden.quote:Nou, als ik zo die grafiek zie, en 1991 begint bij 1 horizontaal, dan zitten we over drie maanden (bij 21 horizontaal, dus eind 2011) al op ruim 35% daling sinds 2008. Zal mij benieuwen...![]()
vorige keer was het de hoge rente en nu is de babyboom zijn die wil cashen, de bankenangst en de afbouw van aftrekquote:Op woensdag 28 september 2011 19:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Interessant artikel. De vorige vastgoedcrisis extrapoleren naar de huidige huizenmarkt is weergegeven in deze grafiek:
[ afbeelding ]
Zal mij benieuwen! Ik denk dat ik "mijn prognose" van enkele jaren geleden (grofweg 30% daling van de huizenprijzen) serieus omhoog kan bijstellen. Overheidsbeleid heeft ervoor gezorgd dat prijzen hoog bleven, dat maakt de te verwachten "klap" alleen maar groter.
Even doorklikken: http://www.luxetveritas.nl/blog/?p=802 :
[..]
Wat zijn we er enorm op achteruitgegaan qua kosten van wonen...
Exact, dat had ik al uitgelegd -> 21 is dus 2011 aangezien 1991 op 1 begint.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Horizontaal zijn jaren, geen maanden.
En de zorg is ook veel duurder geworden. Wil jij terug naar de kwaliteit van de zorg in 1951 of 1936 dan?quote:Op woensdag 28 september 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
De welvaart is inderdaad toegenomen. Maar dat is geen reden om huizen duurder te maken, eten is ook goedkoper geworden.
Er is een groot verschil tussen kwaliteit en kennis. De kwaliteit is vandaag de dag niet beter, de kennis is wel groter geworden waardoor er meer mogelijk is.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En de zorg is ook veel duurder geworden. Wil jij terug naar de kwaliteit van de zorg in 1951 of 1936 dan?
Bij welke koophuizen heeft men een bbq danquote:Op donderdag 29 september 2011 13:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Overigens ga ik deze zaterdag geen appeltaart eten, ik ga nl. BBQ-en.. nu het lekker weer is kan het nog
Je kan toch gewoon de woningbouw bellen? die komen dan langs om een bbq te metselen in je tuin.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij welke koophuizen heeft men een bbq dan
Je kan ook gewoon even een BBQ huren, hoef je zelf het onderhoud niet te doen.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:17 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon de woningbouw bellen? die komen dan langs om een bbq te metselen in je tuin.
quote:Jeroen Pauw vroeg ook aan Mulder of er niet teveel lucht in de huizenprijzen zit: "Bent u het er mee eens dat de huizenprijzen te hoog zijn? Bent u het er ook mee eens dat de huizenprijzen te hoog zijn? Meneer Mulder... hallo! Bent u het er mee eens dat de huizenprijzen te hoog zijn?"
Die Rob Mulder maakte zichzelf compleet belachelijk. De man snapt er werkelijk helemaal niets van en gedroeg zich ronduit onbeschoft.... Rob Mulder... het boegbeeld van de Vereniging Eeuwige Hypotheekquote:Op donderdag 29 september 2011 14:49 schreef pberends het volgende:
Bankenvoorzitter: Huizenprijzen te hoog
[..]![]()
.
Hilarisch debat gisteren in P&W.
Het was hilarisch slecht optreden van Mulder inderdaad. Dan gaat hij janken dat mensen op Twitter en tegen Pauw & Witteman "massaal" klagen dat ze geen hypotheek kunnen krijgen.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die Rob Mulder maakte zichzelf compleet belachelijk. De man snapt er werkelijk helemaal niets van en gedroeg zich ronduit onbeschoft.... Rob Mulder... het boegbeeld van de Vereniging Eeuwige Hypotheek![]()
Niet dat ik Boele Staal op zijn blauwe ogen geloof maar hij leek wat meer realiteitsbesef gekregen te hebben. De banksters moeten dus wel diep in de shit zitten
Toen de huizen met 10% per jaar in waarde stegen wilde iedereen zich wel tot zijn nek in de schulden steken. Ongetwijfeld zijn er 'vastgoedspeculanten' die balen dat er nu geen grotere sukkel meer is die hun aan een kruiwagen vol overwaarde geld komt helpen. Mijn vader heeft dit soort geschreeuw ook om zich heen gezien aan het begin van de jaren '80. Niets nieuws dus, gewoon je hypotheek blijven betalen en droog brood eten.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:02 schreef pberends het volgende:
Het was hilarisch slecht optreden van Mulder inderdaad. Dan gaat hij janken dat mensen op Twitter en tegen Pauw & Witteman "massaal" klagen dat ze geen hypotheek kunnen krijgen.
Mmm... hij had het de hele tijd over 'de code' (ik wist wel dat het piraten warenquote:Vervolgens komt Staal met de echte cijfers (mits dat te vertrouwen is natuurlijk), en dat is dat er nauwelijks meer weigeringen zijn dan voor de crisis. Er is gewoon fors minder vraag naar hypotheken. Maar het is natuurlijk de schuld van de banken! Het is natuurlijk schandalig dat ze tegenwoordiger wat verantwoordelijker omgaan met het verstrekken van hypotheken. Foei!
Ik denk dat je de verkeerde kant op redeneert; die lui die je hier boven beschrijft hebben in jouw ogen niets bereikt (en dat mag je vinden natuurlijk) maar zijn vaak wel die lui die de 'lage' meer essentiële baantjes hebben. Het zijn namelijk die lui die jouw vuilnis op halen, jouw huis hebben gebouwd, jouw straat hebben gelegd, jouw auto onderhouden, jouw consumptie goederen vervoeren, jouw eten verbouwen enz, enz. En zonder die baantjes is de hele maatschappij niet bestaand en mag jij al die klusjes zelf doen. Maar dat wil je ook niet natuurlijk... Dus zullen we moeten accepteren dat er mensen zijn die niet zoveel willen leren en dan een 'laag' baantje nemen omdat het lekker makkelijk is. Maar dat is nog geen reden om ze af te schepen met een hongerloon waarmee ze niet kunnen meedoen aan de huidige stand van welvaart.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, bij 'ghetto' stel ik me wat anders voor dan de buurten waar we het nu over hebben, maar ik snapte wat je bedoelde, dus laten we die benaming dan maar even aanhouden. Inderdaad, daar kom je de dingen tegen die je daar beschrijft.
Nee, serieuze mensen willen daar niet wonen nee, dat lijkt me logisch. Dat die mensen die er wel wonen geen huis kunnen kopen in buurten waar de 'serieuze' mensen wonen is ook logisch, want daar hebben ze het geld niet voor, en het geld wat ze wel hebben gaat op aan het uiterlijke vertoon waar we het net over eens waren.
Het probleem voor die mensen begint niet bij het alternatief dat er niet is natuurlijk, het probleem begint bij de mindset die die mensen hebben. Wel alles willen hebben wat duur is qua spullen, maar dat niet kunnen betalen en het liefste ook nog eens geen baan hebben. Wat wil je dan? De huizen goedkoper maken is niet de oplossing.
Die mensen met die betreffende mindset...tja...weet je, die mensen zijn er gewoon ook. Ze willen misschien wel vanalles, maar er moeite voor doen, ho maar. Dan moet je de huizen niet goedoper maken om nou juist die mensen ook daar te kunnen laten wonen. Nu wijken we uiteraard ver af van waar het eigenlijk om ging, want inmiddels zie ik buurten voor me uit het programma 'probleemwijken', inclusief de bewoners.
Kijk, de lonen van jongere mensen omhoog gooien is ook niet echt een optie. Want als ze dat geld vervolgens gewoon blijven uitgeven aan uiterlijk vertoon, wat maakt het dan nog uit? Daarnaast, niet iedereen is gelijk. Als je geen flikker hebt willen leren, op school er met de pet naar gooide, en weet ik veel wat, ja, waarom zouden die ineens meer moeten gaan verdienen? Ik zie dat niet zo.
Neem als voorbeeld enkele 'stoere' lui waar ik bij op school zat. Ik denk dat iedereen dat wel herkend. Beetje de branieschoppers, de stoere jongen uithangen, veel afwezig zijn, wel altijd hippe nieuwe spullen hebben, al een dikke scooter op je 15e, je huiswerk niet maken want het is niet stoer om je huiswerk af te hebben, geen goede punten halen, etc etc. Je snapt vast wat ik bedoel.
Kijk, dat soort mensen, die stonden vroeger op school buiten sigaretjes te roken op hun scootertjes, met nieuwe Nike Air Max aan, dikke ketting om, etc etc. Toen leek het alsof zij alles hadden, en dat hadden zij op dat moment ook. Echter, die lui zitten nu nog steeds op een scootertje, 15 jaar later, want ik ben er een paar tegen gekomen, en hebben verder overduidelijk nooit iets bereikt.
Dat is prima, dat is dan een gevolg geweest van hun eigen keuzes. Moeten we die lui daadwerkelijk opvangen? Op een gegeven moment houdt dat natuurlijk op. Als je niet wil leren, prima, maar dan niet 15 jaar later gaan klagen dat het allemaal kut is. Dan had je 15 jaar geleden maar wat serieuzer moeten zijn. Wil je nou echt die mensen een hoger start salaris geven om ze een (fatsoenlijk) huis te kunnen laten kopen? Volgens mij is dat de oplossing niet. Die oplossing ligt bij hun zelf.
Want die lui kunnen nu allemaal geen huis kopen zoals de eerdergenoemde 'serieuze' mensen, terwijl er ook genoeg mensen zijn die dat wel kunnen. Dat heeft veel meer te maken met eigen inzet dan met overheidsbemoeienis als je 't mij vraagt. Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf, en het lijkt er in mijn ogen op dat de mensen die er vroeger met de pet naar hebben gegooid nu, tig jaar later, ineens zien wat ze daardoor allemaal zijn misgelopen, en beginnen nu hard te schreeuwen dat het allemaal kut en oneerlijk is.
Zijn belang is de prijzen zo hoog mogelijk te houden, dan ga je natuurlijk niet verkondigen dat de prijzen te hoog zijn.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:49 schreef pberends het volgende:
Bankenvoorzitter: Huizenprijzen te hoog
[..]![]()
.
Hilarisch debat gisteren in P&W.
CoolGuy is vroeger gewoon gepest door 'dat soort' mensen en heeft daar een trauma aan overgehoudenquote:Op donderdag 29 september 2011 15:17 schreef ramon83 het volgende:
Ik denk dat je de verkeerde kant op redeneert; die lui die je hier boven beschrijft hebben in jouw ogen niets bereikt (en dat mag je vinden natuurlijk) maar zijn vaak wel die lui die de 'lage' meer essentiële baantjes hebben. Het zijn namelijk die lui die jouw vuilnis op halen, jouw huis hebben gebouwd, jouw straat hebben gelegd, jouw auto onderhouden, jouw consumptie goederen vervoeren, jouw eten verbouwen enz, enz. En zonder die baantjes is de hele maatschappij niet bestaand en mag jij al die klusjes zelf doen. Maar dat wil je ook niet natuurlijk... Dus zullen we moeten accepteren dat er mensen zijn die niet zoveel willen leren en dan een 'laag' baantje nemen omdat het lekker makkelijk is. Maar dat is nog geen reden om ze af te schepen met een hongerloon waarmee ze niet kunnen meedoen aan de huidige stand van welvaart.
Ik denk dat hij zich tot zijn oogballen toe heeft laten financieren... tja... dat ik ook een mindset, in ieder geval heeft hij bereikt dat een hoop mensen hetzelfde gedaan hebben en nu dus vol frustraties zitten over het 'gedrag' van de banken. Om het in de woorden van CG te verwoorden: "dan hadden ze daar maar over na moeten denken"quote:Op donderdag 29 september 2011 15:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Zijn belang is de prijzen zo hoog mogelijk te houden, dan ga je natuurlijk niet verkondigen dat de prijzen te hoog zijn.
Waarom zou ik de 'lage' banen meer betalen? Ik betaal mijn garage omdat het voor mij voordeliger is om een dag naar mijn baas te gaan dan een dag te sleutelen. Als een garage duurder is dan een dag vrij nemen ga ik gewoon weer lekker zelf sleutelen.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:17 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Maar dat is nog geen reden om ze af te schepen met een hongerloon waarmee ze niet kunnen meedoen aan de huidige stand van welvaart.
Ik denk niet dat ik de verkeerde kant op redeneer. Als iemand, die zich volledig inzet tijdens zijn schooltijd, en het maximale er uit haalt wat er in zit, eindigt met een baan als stratenmaker, dan presteert hij op de top van zijn kunnen, dan neem ik daar mijn hoed voor af. Ik beweer niet dat dat 'minder' is dan een kantoorbaan bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:17 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verkeerde kant op redeneert; die lui die je hier boven beschrijft hebben in jouw ogen niets bereikt (en dat mag je vinden natuurlijk) maar zijn vaak wel die lui die de 'lage' meer essentiële baantjes hebben. Het zijn namelijk die lui die jouw vuilnis op halen, jouw huis hebben gebouwd, jouw straat hebben gelegd, jouw auto onderhouden, jouw consumptie goederen vervoeren, jouw eten verbouwen enz, enz. En zonder die baantjes is de hele maatschappij niet bestaand en mag jij al die klusjes zelf doen. Maar dat wil je ook niet natuurlijk... Dus zullen we moeten accepteren dat er mensen zijn die niet zoveel willen leren en dan een 'laag' baantje nemen omdat het lekker makkelijk is. Maar dat is nog geen reden om ze af te schepen met een hongerloon waarmee ze niet kunnen meedoen aan de huidige stand van welvaart.
Ah, dus je bent toch Xeno, want dat is de enige tegen wie ik ooit zoiets gezegd heb.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
CoolGuy is vroeger gewoon gepest door 'dat soort' mensen en heeft daar een trauma aan overgehouden![]()
Ik ben volgens hem ook gepest door de banksters en soortgelijk tuig en heb daar ook een trauma aan overgehouden.... vooruit ik geef het tenminste toe![]()
![]()
Nu jij nog GC
Is het nooit bij je opgekomen dat mensen een baan kunnen doen omdat ze het leuk vinden ipv alleen maar voor geld?quote:Op donderdag 29 september 2011 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik de verkeerde kant op redeneer. Als iemand, die zich volledig inzet tijdens zijn schooltijd, en het maximale er uit haalt wat er in zit, eindigt met een baan als stratenmaker, dan presteert hij op de top van zijn kunnen. Ik beweer niet dat dat 'minder' is dan een kantoorbaan bijvoorbeeld.
Ik heb het ook niet over de banen an sich, maar over de lui die die banen hebben. Jij snapt net zo goed als ik dat iemand die 0 diploma's heeft omdat ie er met de pet naar heeft gegooid (dat zijn dus de lui waar ik op doelde) over het algemeen geen geweldig goed betaalde baan gaat krijgen. Dat is nou eenmaal hoe het werkt. Kun je leuk vinden of niet, maar dat neemt nog steeds niet weg dat dat wel is hoe het werkt.
En dan zeg ik, terecht. Want als je die mensen dus wel een hoog salaris wil geven, ondanks dat ze zich nooit hebben ingezet om iets te bereiken, dan stimuleer je daarmee dus alleen maar dat je geen fluit hoeft uit te voeren, want dat hoge salaris krijg je toch wel. Dat is leuk, maar dan denk ik dat het animo onder de mensen die nu wel een hoog salaris willen en bereid zijn om daar moeite in te steken een stuk lager wordt.
Dan zal bijvoorbeeld een arts ook gaan denken van, ja dag, ik zal een beetje 10 jaar gaan studeren wat me eerst klauwen met geld kost, terwijl ik niks kan doen en alsnog een hoog salaris krijg, zoek het maar uit. En dan wordt die stratenmaker over 12 jaar ziek, en naar welke arts gaat hij dan?
Ik chargeer hier uiteraard, maar ik redeneer nu precies hetzelfde als jij. Het is leuk dat anders mijn auto niet wordt onderhouden, en dat anders mijn straat niet was gelegd, etc etc, maar dat werkt ook de andere kant op, dat snap je zelf ook wel.
Dus ja, ik ben inderdaad van mening dat als mensen het allemaal wel best vinden, en steun willen trekken of gewoon een heel simpel baantje willen doen, dat je die niet hoeft te belonen door ze een net zo hoog salaris te geven dan iemand die hard gestudeerd heeft om iets te bereiken en dat daarna ook bereikt heeft.
Ja, dat is wel bij me opgekomen. Maar ga me nou niet vertellen dat er meer mensen zijn met 'lage' baantjes, die die baan doen omdat ze het leuk vinden om (meestal lichamelijk zwaarder) dat werk te doen tegen een laag salaris, dan dat ze wel een 'laag' baantje moeten doen omdat ze geen diploma's hebben omdat ze er met de pet naar gegooid hebben. (let wel, ik heb het hier over de mensen die school allemaal niet zo boeiend vonden).quote:Op donderdag 29 september 2011 15:50 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Is het nooit bij je opgekomen dat mensen een baan kunnen doen omdat ze het leuk vinden ipv alleen maar voor geld?
En waar het mij om gaat is dat de verschillen te laag en hoog veel te ver uit elkaar liggen terwijl het lage baantje eigenlijk net zo belangrijk is als het hoge baantje. Alleen van die hoge baantjes zijn er een stuk minder en daardoor lastiger te bereiken. (ook duurder omdat er veel eisen zijn aan de opleidingen die je volgt). En dat blijft goed gaan totdat die lui in de lage baantjes het zat zijn en massaal stoppen met werken...
Ik had ook een goed betaalde baan als bankster of drugdealer kunnen hebben, toch koos ik vanwege mijn passie voor techniek voor een baan als frisdrankautomaatmonteurquote:Op donderdag 29 september 2011 15:50 schreef ramon83 het volgende:
Is het nooit bij je opgekomen dat mensen een baan kunnen doen omdat ze het leuk vinden ipv alleen maar voor geld?
Ik trok het mij gewoon aan... toen ik het las voelde het alsof je het tegen mij zeiquote:Op donderdag 29 september 2011 15:41 schreef CoolGuy het volgende:
Ah, dus je bent toch Xeno, want dat is de enige tegen wie ik ooit zoiets gezegd heb.![]()
En als je met werken toch niet meer aan je financiële verplichtingen kan voldoen dan heb je ook geen reden meer om te gaan werken toch? En dat moment komt voor veel groepen mensen nu wel heel dichtbij. Zeker omdat nu zelfs de middeninkomens moeite krijgen om rond te komen.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is wel bij me opgekomen. Maar ga me nou niet vertellen dat er meer mensen zijn met 'lage' baantjes, die die baan doen omdat ze het leuk vinden om (meestal lichamelijk zwaarder) dat werk te doen tegen een laag salaris, dan dat ze wel een 'laag' baantje moeten doen omdat ze geen diploma's hebben omdat ze er met de pet naar gegooid hebben. (let wel, ik heb het hier over de mensen die school allemaal niet zo boeiend vonden).
Dat kun jij wel zeggen, dat ze dan 'stoppen met werken', maar de praktijk is dat ze dat niet doen, omdat ook die mensen hun financiële verplichtingen hebben die ze moeten nakomen om niet in de problemen te geraken, dus die zullen echt niet zomaar even 123 collectief het werk neerleggen.
Je vergeet te melden dat je eigenlijk dacht dat er ook bier in zou zitten, toch?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
toch koos ik vanwege mijn passie voor techniek voor een baan als frisdrankautomaatmonteur![]()
Ik denk dat je je vergist.... houdt Griekenland de komende tijd maar in de gaten. Mensen laten zich een hoop aandoen, totdat er een kritische grens bereikt is.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
Dat kun jij wel zeggen, dat ze dan 'stoppen met werken', maar de praktijk is dat ze dat niet doen, omdat ook die mensen hun financiële verplichtingen hebben die ze moeten nakomen om niet in de problemen te geraken, dus die zullen echt niet zomaar even 123 collectief het werk neerleggen.
Tuurlijk Xenoquote:Op donderdag 29 september 2011 16:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik trok het mij gewoon aan... toen ik het las voelde het alsof je het tegen mij zei
Dat was wel een beetje een domper na het volgen van een jarenlange studie als koeltechnicusquote:Op donderdag 29 september 2011 16:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je vergeet te melden dat je eigenlijk dacht dat er ook bier in zou zitten, toch?
Haha geniaal, hoe kan ik die uit het automaat krijgen?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat was wel een beetje een domper na het volgen van een jarenlange studie als koeltechnicus![]()
Maar ik weet altijd wel een paar blikjes 'te installeren' zodat ik een lekker koele pint aantref bij de volgende servicebeurt
Dat is inderdaad een beetje een 19e eeuwse mentaliteit. Daarom ben ik ook een voorstander van maximale nivellering, dan kunnen mensen eindelijk de job gaan doen die ze leuk vindenquote:Op donderdag 29 september 2011 16:16 schreef ramon83 het volgende:
En dus moeten we er voor waken dat we in bovenstaande situatie terecht komen en je bereikt niets met het stellen dat het hun eigen schuld is....
Met de sleutel natuurlijkquote:Op donderdag 29 september 2011 16:23 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Haha geniaal, hoe kan ik die uit het automaat krijgen?
Ja, maar als blijkt dat je voor die job die ze leuk vinden bepaalde papieren nodig hebben die ze niet hebben, wat dan? toch maar laten doen?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een beetje een 19e eeuwse mentaliteit. Daarom ben ik ook een voorstander van maximale nivellering, dan kunnen mensen eindelijk de job gaan doen die ze leuk vinden
Ja snap ik, maar ik ben geen monteur dus ik heb die sleutel niet... Of kun je die ergens kopen?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Met de sleutel natuurlijk
Leren terwijl je werkt, heeft de mensheid al miljoenen jaren gedaan en we zijn er nog steeds dus het is niet onmogelijkquote:Op donderdag 29 september 2011 16:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar als blijkt dat je voor die job die ze leuk vinden bepaalde papieren nodig hebben die ze niet hebben, wat dan? toch maar laten doen?
Dat dachten de communisten ook, alleen toen bleek dat een overgroot deel van de mensen de leukste job géén job vond en dat als je iedereen hetzelfde geeft nog maar weinig mensen echt willen werken.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een beetje een 19e eeuwse mentaliteit. Daarom ben ik ook een voorstander van maximale nivellering, dan kunnen mensen eindelijk de job gaan doen die ze leuk vinden
Vergeet niet dat er altijd meer mensen zullen zijn met "lage baantjes" dan met hoge banen. Als we allemaal als beleidsadviseur zouden werken dan loopt het systeem vast...quote:Op donderdag 29 september 2011 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is wel bij me opgekomen. Maar ga me nou niet vertellen dat er meer mensen zijn met 'lage' baantjes, die die baan doen omdat ze het leuk vinden om (meestal lichamelijk zwaarder) dat werk te doen tegen een laag salaris, dan dat ze wel een 'laag' baantje moeten doen omdat ze geen diploma's hebben omdat ze er met de pet naar gegooid hebben. (let wel, ik heb het hier over de mensen die school allemaal niet zo boeiend vonden).
Volgens mij had je niet echt een keuze en bovendien werkte het systeem niet omdat degene die het proces moesten bewaken, de zgn. leiders, uiteraard goed voor zichzelf en hun vriendjes zorgden terwijl de rest langzaam aan het creperen was...quote:Op donderdag 29 september 2011 16:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat dachten de communisten ook, alleen toen bleek dat een overgroot deel van de mensen de leukste job géén job vond en dat als je iedereen hetzelfde geeft nog maar weinig mensen echt willen werken.
QFTquote:Op donderdag 29 september 2011 16:32 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Volgens mij had je niet echt een keuze en bovendien werkte het systeem niet omdat degene die het proces moesten bewaken, de zgn. leiders, uiteraard goed voor zichzelf en hun vriendjes zorgden terwijl de rest langzaam aan het creperen was...
Je kan die sleutels vast wel ergens kopen, maar ik krijg ze gewoon van de fabrikant. Mijn bier ligt natuurlijk niet in de voorraad cylinder... anders denk je cola te krijgen maar krijg je Schultenbrauquote:Op donderdag 29 september 2011 16:27 schreef ramon83 het volgende:
Ja snap ik, maar ik ben geen monteur dus ik heb die sleutel niet... Of kun je die ergens kopen?
Ik doelde meer op een bepaalde knoppen combinatie o.i.d.
Hoezo, zie jij het verband niet tussen de huizenmarkt en een frisdrankautomaat...quote:Op donderdag 29 september 2011 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gaat het hier nog steeds niet over de huizenmarkt?
Welke markt? Er is alleen maar NHG, HRA, starterssubsidie, dubbele HRA en bank bailouts.... over welke 'markt' wil je het hebben?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De overeenkomst in formaat is er in ieder gevalquote:Op donderdag 29 september 2011 17:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoezo, zie jij het verband niet tussen de huizenmarkt en een frisdrankautomaat...
Kan je wel ff een update geven: de huizenmarkt is dood!quote:Op donderdag 29 september 2011 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik hoop dat je meer verstand hebt van frisdrankautomaten.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
De overeenkomst in formaat is er in ieder geval
Ik ging een paar jaar geleden uit van 50% (om op historisch gemiddelde prijzen terug te komen, al moet je eigenlijk een doorschieten verwachten naar een niveau daar onder) maar doordat er nu zoveel huizen over the top gefinancierd zijn, staat er voor veel mensen wel een heel zware (en steeds oplopende) straf op verkopen. Ik denk dat daarom minder mensen zullen verhuizen vanwege 'optionele' redenen zoals verandering van baan of echtscheiding, en dat de daling het vooral zal moeten hebben van mensen die hun woonlasten niet meer kunnen opbrengen. Dan moet er ofwel hoge werkloosheid komen, ofwel een flinke rentestijging. Zolang overheden en centrale banken hun print-n-pimp beleid volhouden zie ik het daar niet van komen, dus een snelle daling zoals in die geextrapoleerde grafiek (a la eind jaren '70) verwacht ik niet. Eerder nog een paar jaar doormodderen met licht dalende prijzen, totdat inflatie blijvend voet aan de grond krijgt, en dan kan het alle kanten op gaan doordat er allerlei tegengestelde krachten op gang komen tussen mensen met en zonder werk, mensen met en zonder geld en mensen met en zonder hypotheek.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Zal mij benieuwen! Ik denk dat ik "mijn prognose" van enkele jaren geleden (grofweg 30% daling van de huizenprijzen) serieus omhoog kan bijstellen.
Vergeet niet dat het slechts een paar procent van de huizen is die verkocht wordt: 100.000 huizen per jaar is een fractie van het totaal. M.a.w. er zijn genoeg mensen die om wat voor reden dat ook tegen lagere prijs hun toko kunnen verkopen, daarvoor hoeft echt niet iedereen te verhuizen.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:43 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik ging een paar jaar geleden uit van 50% (om op historisch gemiddelde prijzen terug te komen, al moet je eigenlijk een doorschieten verwachten naar een niveau daar onder) maar doordat er nu zoveel huizen over the top gefinancierd zijn, staat er voor veel mensen wel een heel zware (en steeds oplopende) straf op verkopen. Ik denk dat daarom minder mensen zullen verhuizen vanwege 'optionele' redenen zoals verandering van baan of echtscheiding, en dat de daling het vooral zal moeten hebben van mensen die hun woonlasten niet meer kunnen opbrengen.
Wat ze vergeten te zeggen is dat de animo voor de appartementen overweldigend was (60 man voor 23 appartementen), en dat de rest wat minder goed liep (ongeveer de helft verkocht). Ze hebben er van 'geleerd', en nu doen ze nog eens 15 appartementen, met nog meer 'gewone' woningen.quote:Het animo is voor de eerste drie fasen bijzonder groot geweest. Geen wonder, de ligging van deze nieuwe wijk is uniek en waterrijk. Veel kavels grenzen aan het water en sommige hebben de mogelijkheid om een bootje aan te leggen.
Vakantiewoningen die niet permanent bewoond mogen worden?quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:51 schreef RemcoDelft het volgende:
WTF? "Aan het water"? Een flat, met een weg er tussen? Ze weten het leuk te brengen...
Bij een huis aan het water denk ik aan zoiets: [ afbeelding ]
Rengers Wetering.... echt spuuglelijke en piepkleine woningen. Pal naast een industrieterrein en drukke straatweg, voor de rest omringt door polderland met veel koeien.... echt een toplocatie om te wonenquote:Op vrijdag 30 september 2011 07:18 schreef Resistor het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)bunschoter-veenkamp/
[..]
Wat ze vergeten te zeggen is dat de animo voor de appartementen overweldigend was (60 man voor 23 appartementen), en dat de rest wat minder goed liep (ongeveer de helft verkocht). Ze hebben er van 'geleerd', en nu doen ze nog eens 15 appartementen, met nog meer 'gewone' woningen.
Hoezo, vraaggestuurd bouwen?
En die vraagprijs voor die appartementen? Ik heb mij ook ingeschreven voor een appartement, van de 15 zijn er 3 goedkoper dan ¤152.000, 5 tot ¤175.500 en de rest is allemaal duurder, tot wel ¤235.000, daarvoor heb je 92m2m... De vorige serie was niet duurder dan ¤175.000
De -50% die xeno altijd geroepen heeft word met de dag realistischerquote:Op vrijdag 30 september 2011 08:59 schreef droom_econoom8 het volgende:
Stevige uitspraak! Zeker als je nagaat, dat deze 30% nog niet uitgaat, van toekomstige beperkingen van de HRA.
Grappig stukje na het item met jaap van duijn , sint jozef beeldjes begraven om je huis te verkopenquote:
Als de buren net zo zijn snap ik waarom niemand er wil wonen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:01 schreef corus het volgende:
[..]
Grappig stukje na het item met jaap van duijn , sint jozef beeldjes begraven om je huis te verkopen
In tijden van wanhoop vallen mensen meestal terug op bijgeloof en religie.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:01 schreef corus het volgende:
[..]
Grappig stukje na het item met jaap van duijn , sint jozef beeldjes begraven om je huis te verkopen
Wat een dure kippenhokken zeg.quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:18 schreef Resistor het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)bunschoter-veenkamp/
[..]
Wat ze vergeten te zeggen is dat de animo voor de appartementen overweldigend was (60 man voor 23 appartementen), en dat de rest wat minder goed liep (ongeveer de helft verkocht). Ze hebben er van 'geleerd', en nu doen ze nog eens 15 appartementen, met nog meer 'gewone' woningen.
Hoezo, vraaggestuurd bouwen?
En die vraagprijs voor die appartementen? Ik heb mij ook ingeschreven voor een appartement, van de 15 zijn er 3 goedkoper dan ¤152.000, 5 tot ¤175.500 en de rest is allemaal duurder, tot wel ¤235.000, daarvoor heb je 92m2m... De vorige serie was niet duurder dan ¤175.000
Jij komt hier pas sinds de dag nadat Xeno gebanned was, dus hoe kun jij dat nou wetenquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De -50% die xeno altijd geroepen heeft word met de dag realistischer
De post geschiedenis van Xeno is in heel dronten verplicht leesvoer op de middelbare school.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij komt hier pas sinds de dag nadat Xeno gebanned was, dus hoe kun jij dat nou weten![]()
quote:LUXEMBURG - De prijzen van goederen en diensten in de eurozone zijn in september onverwacht scherp gestegen, met 3 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Inflatiequote:Op vrijdag 30 september 2011 14:08 schreef lutser.com het volgende:
[..]
De post geschiedenis van Xeno is in heel dronten verplicht leesvoer op de middelbare school.
Ondertussen in de echte wereld:
[..]
Extragraties aflossingquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:17 schreef meth77 het volgende:
Rente
Dalende pensioenen en uitkeringen![]()
Lagere huizenprijzen![]()
nou verdraai je de boel, geen enkel mens prefereert uitzichtloosheid, het comminisme was een dictatuur onder het mom van communisme, en nu is rusland nog steeds een dictatuur onder het mom van democratie.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat dachten de communisten ook, alleen toen bleek dat een overgroot deel van de mensen de leukste job géén job vond en dat als je iedereen hetzelfde geeft nog maar weinig mensen echt willen werken.
Hoezo gebanned? Vanwege het zeepbal-spam gebeuren?quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij komt hier pas sinds de dag nadat Xeno gebanned was, dus hoe kun jij dat nou weten![]()
Xeno gebanned. Eén dag later verschijnt CompleXenogate die exact hetzelfde post als Xeno altijd deed. You do the mathquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:43 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoezo gebanned? Vanwege het zeepbal-spam gebeuren?
Is hij echt weg en kan ik hier weer eens komen buurten?
Het is niet helemaal duidelijk waarom xeno gebanned is, er waren geloof ik meerdere mensen die gebanned waren op dat moment. De meesten zijn teruggekeerd maar xeno hebben we sindsdien niet meer gezien.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:43 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoezo gebanned? Vanwege het zeepbal-spam gebeuren?
Is hij echt weg en kan ik hier weer eens komen buurten?
Dat gebrek aan toekomst perspectief komt meestal pas achteraf he, berouw komt na de zonden. Of denk je dat iedereen die op school te 'stoer' was om serieus met school bezig te zijn, nu achteraf nog blij is met die keuzes? Want ze worden geconfronteerd met mensen om hun heen die wel wat verder zijn gekomen, en dan is 't achteraf huilen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:35 schreef Artimunor het volgende:
[..]
nou verdraai je de boel, geen enkel mens prefereert uitzichtloosheid, het comminisme was een dictatuur onder het mom van communisme, en nu is rusland nog steeds een dictatuur onder het mom van democratie.
wil je dan ook zeggen dat omdat veel russen werken tot aan hun salaris en dan totdat dat salaris op is alleen maar drinken, om dan weer op zoek te gaan naar een baantje als het geld op is betekend dat democratie niet werkt?
beetje kort door de bocht hoor.
mijn stereotypering is ook kort door de bocht, vele russen verafschuwen drank omdat ze meerdere familieleden verloren hebben hierdoor, echter is het wel op de realiteit in tenminste sint petersburg gebaseerd.
het gebrek aan toekomst perspectief, voelen om geen enkele mogelijkheid te hebben je leven beter te maken (omdat het toch afgepakt wordt door de maffia, of omdat het toch tot niets geinflateerd wordt etc etc.) is desastreus voor motivatie in het algemeen
Het is heel duidelijk waarom je geband bent Xeno. Net als zo'n beetje iedereen die in deze topicsreeks toen een AEX ban had, omdat de discussie uit de hand liep. Volgens mij ben jij onder deze nick gaan posten voor je weekban voorbij was, wat dus neerkomt op doorposten met een kloon tijdens een ban. Is volgens mij niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het is niet helemaal duidelijk waarom xeno gebanned is, er waren geloof ik meerdere mensen die gebanned waren op dat moment. De meesten zijn teruggekeerd maar xeno hebben we sindsdien niet meer gezien.
Spreek voor jezelf, ik dacht al na over dat soort dingen op de basisschoolquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
Het is echt niet zo dat je op de middelbare school al aan het denken bent dat je allemaal geen moeite moet doen omdat het 'afgepakt wordt door de mafia of tot niets geinflateerd wordt', kom op zegDe meeste lui vonden school allemaal niet stoer, en 15 jaar later zien ze de gevolgen van hun keuze en dan is 't huilen.
Waarom blijft toch iedereen mij xeno noemenquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
Het is heel duidelijk waarom je geband bent Xeno. Net als zo'n beetje iedereen die in deze topicsreeks toen een AEX ban had, omdat de discussie uit de hand liep. Volgens mij ben jij onder deze nick gaan posten voor je weekban voorbij was, wat dus neerkomt op doorposten met een kloon tijdens een ban. Is volgens mij niet de bedoeling.
Nou nou, dat heeft je nogal wat opgeleverd, al op de basisschool, en nu, jaaaaren later zit je nog te wachten op die instorting. Wou je nou echt beweren dat je geen opleiding hebt gedaan omdat je geen zin had om het allemaal van je afgepakt te krijgen door de mafia, en dat je daar op de basischool al mee bezig was?quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ik dacht al na over dat soort dingen op de basisschool![]()
Overigens maak ik me helemaal geen zorgen over de economie, de echte crisis... die van het tekort aan energie en grondstoffen moet nog komen... en erger nog.... ze zal komen met het huidige economische systeem. Je kan je voorstellen dat de volledige ineenstorting van dit monetaire systeem mij niet vroeg genoeg kan komen
Omdat je wel uitermate doorzichtig bent.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom blijft toch iedereen mij xeno noemen
Beschouw het maar als een geuzennaam. Het lijkt mij een hele eer vergeleken te worden met de roemruchte Xeno.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom blijft toch iedereen mij xeno noemen
Waarom noem je mij dan niet 'de doorzichtige'quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat je wel uitermate doorzichtig bent.
Ik heb gewoon niet zo heel veel vertrouwen in de gevestigde instituten van onze maatschappij. Overigens heb ik wel een opleiding hoor... we zijn niet allemaal zo slim als xenoquote:Op vrijdag 30 september 2011 15:01 schreef CoolGuy het volgende:
Nou nou, dat heeft je nogal wat opgeleverd, al op de basisschool, en nu, jaaaaren later zit je nog te wachten op die instorting. Wou je nou echt beweren dat je geen opleiding hebt gedaan omdat je geen zin had om het allemaal van je afgepakt te krijgen door de mafia, en dat je daar op de basischool al mee bezig was?
Welk deel weet ik niet, maar wat er aan de hand was was dat de mensen die constant in die discussie zaten eigenlijk op een gegeven moment alleen nog maar aan t trollen/flamen waren. Daarom heeft zo'n beetje iedereen een afkoelban gekregen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:12 schreef Sjabba het volgende:
Maar hoezo hadden er meerdere een AEX ban, wat liep er uit de hand? Welk topic deeltje?
En hoe is het met DAM? Die was ook ineens toch weer terug.
Verder is hier weinig veranderd, de prijzen gaan nog steeds 40% naar beneden toch Complexeno?
Of is het een feit dat we nu 3 jaar verder zijn en er gemiddeld 10% af is?
Hier is misschien niet veel verandert maar daarbuiten wel. De beleving van mensen m.b.t. een koopwoning is verandert, ik denk dat wie die 40% nog wel gaan halen voordat de markt kan herstellen. Maar goed... iedereen heeft recht op zijn eigen mening.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:12 schreef Sjabba het volgende:
Verder is hier weinig veranderd, de prijzen gaan nog steeds 40% naar beneden toch Complexeno?
Of is het een feit dat we nu 3 jaar verder zijn en er gemiddeld 10% af is?
Pak hem Xeno!quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:17 schreef Homey het volgende:
Alsof de huizenprijzen ineens flink zakken, wat een idioterie.
Natuurlijk gaan de prijzen niet ineens flink zakken, daar gaat eerst een uitputtingsslag aan vooraf. Toch denk ik dat de overheid niet heel veel meer kan doen, de overheid zit ook met stijgende zorgkosten, stijgende kosten voor de sociale voorziening en garantstelling voor het EFSM. Nee... de Nederlandse overheid kan hooguit zeggen dat ze niet zal toornen aan de huidige fiscale maatregelen maar een schepje er op doen zie ik niet gebeuren. Overigens is de HRA ook het haasje hoor... de babyboom generatie heeft er niet zoveel profijt meer van, als hun uitkeringen in het geding komen dan mogen de post babyboomgeneraties gewoon even wat dieper bukken... neem u maar even een diepe zuchtquote:Op vrijdag 30 september 2011 15:17 schreef Homey het volgende:
Alsof de huizenprijzen ineens flink zakken, wat een idioterie.
Ten eerste zijn de verkopers heel stug in het vasthouden van hun vraagprijzen, daardoor is de omzet flink ingezakt, niet de verkoopprijs.
Ten tweede zal de overheid heel ver gaan om een flinke prijsdaling te voorkomen, desnoods hevelen ze gelden over van de belastingbetaler naar de huizenmarkt, dat houdt de prijzen hoog.
Domme vraag maar wie is toch die Xeno? De vroegere Xenobinol?quote:
Ik zie ook gewoon de prijzen van woningen onder de 2 ton dalen, het hele segment van 'goedkoop' tot duur is in beweging. Wel is het zo dat duurdere woningen sneller in prijs dalen dan het onderste segment, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:24 schreef Sjabba het volgende:
Maar het is nu in 3 jaar tijd 10%. Ok er staat veel te koop en er is veel overpriced maar ik denk dat alleen de 350k plus woning nog echt dalen, het komt allemaal wat dichter bij elkaar. Anyway als je niet hoeft te kopen moet je het niet doen, tenzij je er langer dan 10 jaar gaat wonen. Maar dat is ook al lang bekend.
Tja... in een loon-prijs-spiraal is dat de gangbaar en natuurlijk proces, in een schuldencrisis juist niet. De consument heeft geen koopkracht meer, geld heeft men nodig om met name zijn rentelasten af te dekken, hoge lonen leiden niet tot meer consumptie. Zeggen dat de lonen omhoog moeten klinkt mooi... maar wie is zo gek (of heeft nog het kapitaal) om dat te kunnen betalen? We hebben onze productiefaciliteiten allemaal verplaatst naar het verre oosten... dus waar gaan de vakbonden mee dreigen? Dat ze niets meer gaan produceren (= staken)quote:Voorlopig gaat de inflatie aan de slag en ik las zelf een stukje dat Noord Europa hogere lonen zal moeten bediening om op die manier zuid europa (en dus onze investeringen) te redden.
Zodra de minimale lonen omhoog gaan zet dat meer aan tot werken is besparing voor overheid is belasting verlaging voor bedrijven. De verhoging zal leiden tot een zakkere concurrentiepositie wereldwijd maar dat moet juist zodat de zuid europeese landen sterker worden en dus onze investeringen daar hun waarde houden. De economie zal het dan moeten hebben van een grotere binnenlandse consumptie en die komt er heus wel als de lonen stijgen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Tja... in een loon-prijs-spiraal is dat de gangbaar en natuurlijk proces, in een schuldencrisis juist niet. De consument heeft geen koopkracht meer, geld heeft men nodig om met name zijn rentelasten af te dekken, hoge lonen leiden niet tot meer consumptie. Zeggen dat de lonen omhoog moeten klinkt mooi... maar wie is zo gek (of heeft nog het kapitaal) om dat te kunnen betalen? We hebben onze productiefaciliteiten allemaal verplaatst naar het verre oosten... dus waar gaan de vakbonden mee dreigen? Dat ze niets meer gaan produceren (= staken)
Tuurlijk niet, als huurder heb je tenminste VRIJHEID!quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
De corporatiesector verwacht dat de huren wel flink gaan oplopen.
Huurderts met inkomen>43k krijgen zo'n 30 reële procenten verhoging aan de broek, de rest zo'n 4 procent.
Dat zal toch wel wat mensen aanzetten tot een (her-) overweging tot kopen, niet?
quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Domme vraag maar wie is toch die Xeno? De vroegere Xenobinol?
Geen idee, zolang de prijzen harder dalen dan dat de huren stijgen is er geen motief denk ik.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
Huurderts met inkomen>43k krijgen zo'n 30 reële procenten verhoging aan de broek, de rest zo'n 4 procent.
Dat zal toch wel wat mensen aanzetten tot een (her-) overweging tot kopen, niet?
De logica hiervoor ontgaat mij hier een beetje voor zo'n drastische huursverhogig. Heeft de corporatiesector plotseling minder inkomsten omdat mensen minder huren? Zijn er minder huurders? Of vanwege een correctie op de inflatie? Sterke verhoging van uitgaven door de corporatiesectoren wat dit rechtvaardigd?quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
De minimale lonen omhoog? En wie gaat daar dan mee beginnen? Want degene die dat doet kan meteen zijn bedrijf opdoeken. Je concurrent trekt namelijk gewoon een blik gastarbeiders open terwijl jij je winsten ziet dalen tot nul of negatief. Onze investeringen in het zuiden, waar bestaan deze uit? Staatspapier? Ik denk dat CoolGuy meteen even zijn Volkswagen omruilt voor zo'n kekke Fiat 500quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:44 schreef Sjabba het volgende:
Zodra de minimale lonen omhoog gaan zet dat meer aan tot werken is besparing voor overheid is belasting verlaging voor bedrijven. De verhoging zal leiden tot een zakkere concurrentiepositie wereldwijd maar dat moet juist zodat de zuid europeese landen sterker worden en dus onze investeringen daar hun waarde houden.
Het enige wat NL nog zelf produceert is voedsel en financiele wanproducten. Dus als we daar nog meer van gaan consumeren krijgen we allemaal overgewicht en een pakket waardeloze woekerpolissen en waardeloze pensioenverzekeringenquote:De economie zal het dan moeten hebben van een grotere binnenlandse consumptie en die komt er heus wel als de lonen stijgen.
Nope... er zijn genoeg dingen waar ik heel erg optimistisch over ben... maar de financiele en vastgoedsector vallen daar niet onderquote:Overigens weet jij wel alles zwart te praten. Reminds me...
De prijzen in onze hoofdstad Amsterdam is helemaal niet hoog als je deze vergelijkt met andere vergelijkbare hoofdsteden.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan de prijzen niet ineens flink zakken, daar gaat eerst een uitputtingsslag aan vooraf. Toch denk ik dat de overheid niet heel veel meer kan doen, de overheid zit ook met stijgende zorgkosten, stijgende kosten voor de sociale voorziening en garantstelling voor het EFSM. Nee... de Nederlandse overheid kan hooguit zeggen dat ze niet zal toornen aan de huidige fiscale maatregelen maar een schepje er op doen zie ik niet gebeuren. Overigens is de HRA ook het haasje hoor... de babyboom generatie heeft er niet zoveel profijt meer van, als hun uitkeringen in het geding komen dan mogen de post babyboomgeneraties gewoon even wat dieper bukken... neem u maar even een diepe zucht
Piet Hein Donner denkt dat hij de huurder nog wel even verder kan uitknijpen, niet zo'n rare gedachte voor 'de man van 1 miljoen'quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:51 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
De logica hiervoor ontgaat mij hier een beetje voor zo'n drastische huursverhogig. Heeft de corporatiesector plotseling minder inkomsten omdat mensen minder huren? Zijn er minder huurders? Of vanwege een correctie op de inflatie? Sterke verhoging van uitgaven door de corporatiesectoren wat dit rechtvaardigd?
Amsterdam is Amsterdam, het lijkt mij weinig zinvol deze te gaan vergelijken met andere steden in andere landen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:53 schreef Homey het volgende:
[..]
De prijzen in onze hoofdstad Amsterdam is helemaal niet hoog als je deze vergelijkt met andere vergelijkbare hoofdsteden.
Steden als Stockholm, Kopenhagen, Madrid, Rome etc zijn veel duurder.
Oké, Amsterdam is een hoofdstad, maar dit ienie-pienie stadje je kunt het nou niet bepaald een metropoolstad noemen. Als je het vergelijkt met het buitenland is het meer te vergelijken met een provinciestadquote:Op vrijdag 30 september 2011 15:53 schreef Homey het volgende:
[..]
De prijzen in onze hoofdstad Amsterdam is helemaal niet hoog als je deze vergelijkt met andere vergelijkbare hoofdsteden.
Steden als Stockholm, Kopenhagen, Madrid, Rome etc zijn veel duurder.
Ik weet het goed gemaakt, als donner de prijzen nou verlaagd, of betaalbare woningen neerzet. Beetje de wereld op z'n kop zettenquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
Donner wil alle 'scheefhuurders' uit hun corporatieshut trekken en de koopmarkt op jagen om de ellende daar wat te dempen.
'De ellende dempen' kan op hele andere manieren gebeuren, je moet je eens afvragen waarom hij voor deze optie kiest. Het mag duidelijk zijn dat onze politici maar 1 visie hebben en dat is de prijzen van vastgoed in stand te houden. Het feitelijke probleem nl. het beschikbaar maken van betaalbare woonruimte los je op door betaalbare woningbouw te doen. Dat laatste is natuurlijk funest voor 'de waarde' van bestaande bouw en daar zit de werkelijke pijn.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
Donner wil alle 'scheefhuurders' uit hun corporatieshut trekken en de koopmarkt op jagen om de ellende daar wat te dempen.
Zo simpel is het. Het zal Donner worst wezen of mensen wel of niet een betaalbare woning kunnen huren als de vastgoedzeepbel maar niet klapt want dan staat ook hij ver onder water met zijn hypotheek. De hypocrisie van Nederlandse politici tart het gezonde verstandquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:07 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik weet het goed gemaakt, als donner de prijzen nou verlaagd, of betaalbare woningen neerzet. Beetje de wereld op z'n kop zetten![]()
Het is simpel: de huizenprijzen zijn gewoon te hoog in Nederland!
Gastarbeiders dienen ook minimum loon te krijgen vandaar dat ik opmerkte minimum loon.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De minimale lonen omhoog? En wie gaat daar dan mee beginnen? Want degene die dat doet kan meteen zijn bedrijf opdoeken. Je concurrent trekt namelijk gewoon een blik gastarbeiders open terwijl jij je winsten ziet dalen tot nul of negatief. Onze investeringen in het zuiden, waar bestaan deze uit? Staatspapier? Ik denk dat CoolGuy meteen even zijn Volkswagen omruilt voor zo'n kekke Fiat 500
[..]
Het enige wat NL nog zelf produceert is voedsel en financiele wanproducten. Dus als we daar nog meer van gaan consumeren krijgen we allemaal overgewicht en een pakket waardeloze woekerpolissen en waardeloze pensioenverzekeringen
[..]
Nope... er zijn genoeg dingen waar ik heel erg optimistisch over ben... maar de financiele en vastgoedsector vallen daar niet onder
Bij ons gaan er al mensen de onregelmatig diensten uit om onder die 43.000 te blijven. Baas weet niet hoe hij dit op moet vullen. Waarom klote diensten draaien als je alles weg kan geven aan je huurbaas ?quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
Het probleem is dat het niet makkelijk is, eerst moeten partijen flinke verliezen afboeken. Er zijn genoeg aannemers die tegen een mooi prijsje een huis willen bouwen. Het probleem is de bouwgrond en de lopende afspraken tussen grondbezitters en projectontwikkelaars.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:12 schreef Basp1 het volgende:
Maar xeno je zit toch werkeloos thuis ga dan aan een ondernemingsplan werken waarmee je wel goedkope huizen kan bouwen. Als het zo makkelijk is dan is het een gat in de markt.
Volgens mij is juist het minimumloon een obstakel voor de werkverschaffing. Vele baantjes zijn simpelweg te duur voor het minimumloon.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:15 schreef Sjabba het volgende:
Gastarbeiders dienen ook minimum loon te krijgen vandaar dat ik opmerkte minimum loon.
Je bent ook zo blind door je eigen oordeel... Net als Xeno.
Ben hier al weer gauw uitgekeken.
Baantjes zijn niet te duur. Men moet eens begrijpen dat werkelijke arbeid geld kost. Niet alleen geld voor plannen en beslissen maar ook voor de uitvoering. En de uitvoering gaat de komende jaren meer waardering krijgen. Juist omdat de bereidwilligheid hier steeds meer afneemt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens mij is juist het minimumloon een obstakel voor de werkverschaffing. Vele baantjes zijn simpelweg te duur voor het minimumloon.
Je kan wel roepen dat ik blind ben door mijn eigen oordeel maar je mag gerust met goede en overtuigende argumenten komen, misschien stel ik mijn oordeel dan bij
Dat vond ik nog vrij braaf. Macumba-gelovigen begraven tegenwoordig de kop van een zwarte haan in de voortuin van buren, als zij dezelfde woning goedkoper aanbiedenquote:Op vrijdag 30 september 2011 10:01 schreef corus het volgende:
[..]
Ik hoop dat uitvoerend werk weer beter gaat lonen, dat zal veel mensen ertoe motiveren weer wat nuttiger werk te gaan verrichten. Toch wil ik mijn opmerking even toelichten, wat ik bedoel met het te duur zijn van arbeid is het volgende. Een hoop werk dat gedaan kan worden is simpelweg niet levensvatbaar als daar het minimumloon voor betaald moet worden. Krijgt een krantenjongen het minimumloon? Waarom willen supermarkten het liefst scholieren als vakkenvuller? Ik begrijp heel goed dat als full timer je een bepaald inkomen nodig hebt om rond te kunnen komen maar dat werpt tevens een drempel op. Als we nu het minimumloon afschaffen (vooral die jeugdloonschalen is een schande) dan krijgen ook anderen weer een eerlijke kans, nu kunnen werkgevers lekker terugvallen op het excuus dat ze minimumloon betalen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:34 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Baantjes zijn niet te duur. Men moet eens begrijpen dat werkelijke arbeid geld kost. Niet alleen geld voor plannen en beslissen maar ook voor de uitvoering. En de uitvoering gaat de komende jaren meer waardering krijgen. Juist omdat de bereidwilligheid hier steeds meer afneemt.
Jeugdloonschalen eruit idd maar minimumloon omhoog. De extra kosten berekenen ze maar door aan de klanten, die profiteren tenslotte ook van de loonstijgingen. Mensen moeten beschermd wordne tegen werkgevers die vinden dat ze mee moeten in alles goedkoper totdat er niets overblijft.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik hoop dat uitvoerend werk weer beter gaat lonen, dat zal veel mensen ertoe motiveren weer wat nuttiger werk te gaan verrichten. Toch wil ik mijn opmerking even toelichten, wat ik bedoel met het te duur zijn van arbeid is het volgende. Een hoop werk dat gedaan kan worden is simpelweg niet levensvatbaar als daar het minimumloon voor betaald moet worden. Krijgt een krantenjongen het minimumloon? Waarom willen supermarkten het liefst scholieren als vakkenvuller? Ik begrijp heel goed dat als full timer je een bepaald inkomen nodig hebt om rond te kunnen komen maar dat werpt tevens een drempel op. Als we nu het minimumloon afschaffen (vooral die jeugdloonschalen is een schande) dan krijgen ook anderen weer een eerlijke kans, nu kunnen werkgevers lekker terugvallen op het excuus dat ze minimumloon betalen.
Ook de constante loonstijging tot aan je pensioen is een drempel, deze voorkomt dat werkgevers 50-plussers in dienst nemen. Laat ze mensen gewoon betalen naar prestatie, mensen moeten gewoon accepteren dat ze economische soms minder relevant zijn naarmate de jaren vorderen. Ik denk dat een hoop werkgevers best kunnen leven met een oudere werknemer die met minder genoegen neemt, iedereen is dan productief naar zijn salaris.
Men wil het niet doorberekenen aan de klant, als dat zo zou zijn dan zouden we in Nederland nog steeds een hoop maakindustrie hebben. Je ziet hetzelfde in de tuinbouw, waarom nemen ze Polen in dienst? Ze moeten ze dan wel het minimumloon betalen maar dan hebben ze wel harde werkers voor dat geld. Een salaris alleen zegt dus niet zo heel erg veel. Uitbuiting kent vele vormen en de markt wil gewoon goedkope arbeid. Ga jij naar de duurste winkel? Koop jij duurdere producten omdat je weet dat een producent een eerlijke beloning geeft aan zijn werknemers? Zo ja... bravo!!! maar dat gaat dan wel ten koste van je koopkracht. (Uiteraard zijn koopkracht en kwaliteit van leven twee heel verschillende dingen).quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:53 schreef Sjabba het volgende:
Jeugdloonschalen eruit idd maar minimumloon omhoog. De extra kosten berekenen ze maar door aan de klanten, die profiteren tenslotte ook van de loonstijgingen. Mensen moeten beschermd wordne tegen werkgevers die vinden dat ze mee moeten in alles goedkoper totdat er niets overblijft.
Kijk naar al die wegwerpzooi uit China. We moeten naar duurzaam.
Prachtig. Er is niets mooiers dan bijvlagen getuige te zijn van instortende Hollandse Prinsessen-droompjesquote:Op woensdag 28 september 2011 18:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hee Zeepbel, alles goed?
Hoe is het op het Viva-forum?
Linkjequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:05 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Prachtig. Er is niets mooiers dan bijvlagen getuige te zijn van instortende Hollandse Prinsessen-droompjes
http://forum.viva.nl/quote:
Ik bedoelde eigenlijk linkjes naar specifieke topicsquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:08 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
http://forum.viva.nl/
Alsof de Hollandse vrouw het ergens anders over heeft dan het weer en die nieuwe keuken?![]()
Die d'r nu niet meer in zit
Dan moet je Bijvlagenzinvol zijn. Maar die heeft het vandaag samen met Scorpie en die dikke Sjabba te druk met appeltaarten maken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk linkjes naar specifieke topics.
Ohja open huis-dag, wat een idioterie weer allemaalquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Dan moet je Bijvlagenzinvol zijn. Maar die heeft het vandaag samen met Scorpie en die dikke Sjabba te druk met appeltaarten maken.
De open-huizen waar ik vandaag langsfietste zagen er allemaal erg leeg uit ...quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Ohja open huis-dag, wat een idioterie weer allemaal
Integendeel, vandaag gewoon heel de dag lekker zitten BBQ'en. En net als de andere 4,2 miljoen huizenbezitters die niet willen verkopen voor de zekerheid de deurbel uitgezet. Sommige wannabee kopers zijn nog erger dan Jehova getuigen dus voorkomen is beter dan genezen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Dan moet je Bijvlagenzinvol zijn. Maar die heeft het vandaag samen met Scorpie en die dikke Sjabba te druk met appeltaarten maken.
Ik dacht dat allemaal alweer in orde was gekomen en dat je daar gewoon weer een hypotheek op kunt krijgen? Al blijft de term 'erfpacht' natuurlijk wel voor de komende millennia besmet. Ik zou geen woning op erfpachtgrond meer kopen, wie weet wat de banken over 20 jaar weer voor streken gaan uithalen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:46 schreef farscapevr8 het volgende:
iemand hier enig idee wat de plannen van de banken zijn met over het verstrekken van hypotheken op huizen met particuliere erfpacht?
Ik heb er ook op gelet, inderdaad geen enkele keer iemand in of voor het huisquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De open-huizen waar ik vandaag langsfietste zagen er allemaal erg leeg uit ...
De kopers wachten nog een paar maandjes en willen nu genieten van het mooie weerquote:Op zondag 2 oktober 2011 02:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb er ook op gelet, inderdaad geen enkele keer iemand in of voor het huis
Zeker de deurbel afgezet
Gemiddeld 2 bezoeken per huis heb je dan de hele dag uit je raam zitten te loeren. Was even na afloop dan toch naar je buren gegaan om ze van de appeltaart af te helpen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 02:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zeker de deurbel afgezet
Ik heb een tip. Hiemee verkoop je je huis zeker binnen twee maandenquote:Op zondag 2 oktober 2011 02:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zeker de deurbel afgezet
Haha..... dat topic loopt nog steedsquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:05 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Prachtig. Er is niets mooiers dan bijvlagen getuige te zijn van instortende Hollandse Prinsessen-droompjes
En alleen kloon van Zeepbel kon weten welk topic ik bedoelde.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha..... dat topic loopt nog steeds![]()
quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Geef nu eens de link van dat topic. Ik heb nu een uur me wel al op het viva forum zitten vermaken met andere domme mutsen verhalen. Een 18 jarige die 40000 euro schuld bij een 30 jarige vent heeft en dan door de ouders van die vent gedwongen wordt om een schuldbekentensi te tekenen. Ik zit nu alleen te kijken of er geen 30 jarige fokker op wgr een topic heeft staan van 40000 euro aan vriendin geleend, krijg mijn geld niet terug.
Maar ben nu toch benieuwd naar dat topic.
Dat staat wel ergens in dit topic, een deeltje of tig terug. (Ik heb hem ook niet bij de hand)quote:
ja juiste dat deeltje of tig terug vind ik iets teveel zoekwerk. En op het vivaforum zie ik op een ipod geen zoekfunctie zitten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat staat wel ergens in dit topic, een deeltje of tig terug. (Ik heb hem ook niet bij de hand)
Ik ook. Vandaar de samenvatting.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:25 schreef Basp1 het volgende:
ja juiste dat deeltje of tig terug vind ik iets teveel zoekwerk.
Linkje opgeduikeld. Volgens mij is dit iets:quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ja juiste dat deeltje of tig terug vind ik iets teveel zoekwerk. En op het vivaforum zie ik op een ipod geen zoekfunctie zitten.
Yep. Dat is hem inderdaad. Op (o.a.) pagina 58 komt hij ook in beeld met de naam Cenzuur.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Linkje opgeduikeld. Volgens mij is dit iets:
http://forum.viva.nl/foru(...)t_messages/107417/48
quote:zo 02 okt 2011, 14:35
'Tot 2020 geen stijging huizenprijzen VS'
NEW YORK - De huizenprijzen in de Verenigde Staten zullen tot 2020 niet stijgen.
Dat meldde de Amerikaanse zakenzender CNBC zaterdag op basis van onderzoek onder risicomanagers in de Amerikaanse banksector.
De managers werd gevraagd of de huizenprijzen voor 2020 het niveau zullen bereiken van 2007, het jaar voor het uitbreken van de financiële crisis.
Bijna de helft, 49 procent, antwoordde ontkennend. Slechts 21 procent voorziet wel een herstel.
Ook de hypotheekmarkt blijft kwakkelen.
Driekwart van de managers verwacht dat het aantal gevallen waarin de hypotheek niet meer kan worden afgelost zeker de komende 5 jaar hoog blijft. Een meerderheid van de managers verwacht ook dat consumenten in de problemen gaan komen bij de afbetaling van auto's en creditcardschulden.
Huh? Dus als het niet boven het niveau van 2007 uitkomt is er geen stijging?quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:58 schreef michaelmoore het volgende:
zo 02 okt 2011, 14:35
'Tot 2020 geen stijging huizenprijzen VS'
NEW YORK - De huizenprijzen in de Verenigde Staten zullen tot 2020 niet stijgen.
Dat meldde de Amerikaanse zakenzender CNBC zaterdag op basis van onderzoek onder risicomanagers in de Amerikaanse banksector.
De managers werd gevraagd of de huizenprijzen voor 2020 het niveau zullen bereiken van 2007, het jaar voor het uitbreken van de financiële crisis.
Bijna de helft, 49 procent, antwoordde ontkennend. Slechts 21 procent voorziet wel een herstel.
Er zijn meerdere mensen die op de hoogte waren van het viva forum topic "hoe trek ik meer kopers voor mijn overgewaardeerde rijtjescontainer"... er zullen dus meerdere kloons zijn die weten waar het over gaat. Als vrouw lurk ik ook regelmatig op het viva forumquote:Op zondag 2 oktober 2011 12:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En alleen kloon van Zeepbel kon weten welk topic ik bedoelde.
Haha.... romeo is helemaal geen zeepbel kloon... zeepbel koopt namelijk geen huizen en deze romeo wel.... Mmmm... ik heb ook een beleggingshypotheek... bij nader inzien zou het dus wel kunnen. Anyway... nu maanden later zitten de meeste dames daar nog steeds met hun overgewaardeerde prinsessenpaleisjesquote:Op zondag 2 oktober 2011 14:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Dat is hem inderdaad. Op (o.a.) pagina 58 komt hij ook in beeld met de naam Cenzuur.
Wat ik grappig aan dat topic vind, is dat die dames destijds een beetje boos op die Romeo werden. Terwijl Romeo ze het beste advies heeft gegeven dat mogelijk was: Je moet zakken met je prijs als je je woning in deze markt nog wil verkopen. Zelfs makelaars adviseren dat inmiddels. Alleen een half jaar later. En inmiddels zijn de prijzen nog verder gedaald, dus degene die toen niet naar Romeo heeft geluisterd is nu extra de sigaar.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Haha.... romeo is helemaal geen zeepbel kloon... zeepbel koopt namelijk geen huizen en deze romeo wel.... Mmmm... ik heb ook een beleggingshypotheek... bij nader inzien zou het dus wel kunnen. Anyway... nu maanden later zitten de meeste dames daar nog steeds met hun overgewaardeerde prinsessenpaleisjes
Dat klopt wel. Ik heb ook vrienden die hun huis telkens 'scherp geprijsd' hielden in een dalende markt. Die haalden er nét niet de laatste 10K vanaf, waardoor hun huis het meest aantrekkelijke zou worden. Uiteindelijk zijn ze met de vraagprijs meer dan 20% gezakt, en toen nog eens 5% op het eindbod. Als ze meteen 10% minder hadden ingezet hadden ze uiteindelijk veel geld bespaard.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Wat ik grappig aan dat topic vind, is dat die dames destijds een beetje boos op die Romeo werden. Terwijl Romeo ze het beste advies heeft gegeven dat mogelijk was: Je moet zakken met je prijs als je je woning in deze markt nog wil verkopen. Zelfs makelaars adviseren dat inmiddels. Alleen een half jaar later. En inmiddels zijn de prijzen nog verder gedaald, dus degene die toen niet naar Romeo heeft geluisterd is nu extra de sigaar.
Overigens hoor ik huizenbezitters steeds vaker zeggen "maar we zijn al in prijs gedaald". Ik lees dat ook op dat vivaforum. Toch neemt het aantal woningen dat te koop staat, nog steeds toe. Zo blijven huizenverkopers zichzelf te kort doen door onrealistische bedragen te vragen. Zij het dat er nu iets (te weinig) van af is. Zucht.
Absoluut wel, want later gaf hij dat zelf toe op Fok! en gaf een niet nader te noemen Fokker de schuld van zijn ban op het viva-forum.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha.... romeo is helemaal geen zeepbel kloon... zeepbel koopt namelijk geen huizen en deze romeo wel....
En hoeveel hebben wel gewoon hun huis verkocht zonder naar Zeepbel te luisteren en zich dus tienduizenden euro's bespaard? Die sla je voor het gemak maar even over.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef droom_econoom8 het volgende:
En inmiddels zijn de prijzen nog verder gedaald, dus degene die toen niet naar Romeo heeft geluisterd is nu extra de sigaar.
nou die bbq-lucht op de open huizen dag gaat je meisje je niet vergeven hoor, vlaagie. Moest dat nou?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En hoeveel hebben wel gewoon hun huis verkocht zonder naar Zeepbel te luisteren en zich dus tienduizenden euro's bespaard? Die sla je voor het gemak maar even over.
quote:Nou heb de dag even laten bezinken en baal eerlijk gezegd echt nog steeds.
Had toch echt op zn minst 1 kijker verwacht, we wonen in een nette kindvriendelijke buurt, en we vragen een leuke prijs voor een redelijk grote woning met 4 slaapkamers. Ik weet het echt niet meer hoor, als er niemand komt kijken weten we ook niet wat we nog kunnen verbeteren aan de woning.
Denk dat we toch maar foto's gaan laten maken bij een prof maar goed wie zegt dat we dan kijkers gaan krijgen?
De prijs omlaag gooien dat doen we niet zo snel want we verkopen al met schuld, er moet wel wat te onderhandelen blijven natuurlijk.
Ben werkelijk de rest van de dag sjaggie geweest alleen door die open dag, kan wel janken.
Mijn vriend zei al dat we in het voorjaar gewoon weer mee doen maar dan hoop ik hem toch echt al verkocht te hebben.
Zo dat moet ik even kwijt.
Dat is toch geen echt leed? Gewoon pure domheid van mensen die beter zouden moeten weten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat, leedvermaak ten opzichte van anderen? Tja, tis maar wat je karakter is hè.
Er is iemand jarig?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
quote:Nou ik heb er hier eentje zitten die ik ook de nek wel kan omdraaien.Ik zit hier binnen te stressen en loop naar buiten (waar hij heerlijk in het zonnetje een boek aan het lezen is), en zeg dat ik er niet goed van wordt dat er nog niemand is geweest. Hij kijkt me aan met een blik alsof ik gek geworden ben, alsof ze dadelijk hier met busladingen binnen worden gebracht.
quote:jouw vent is er tenminste nog. Die van mij is er gewoon tussenuitgenaaid.
quote:Sorry, maar dat had ik nu echt even veel liever gehad. Hij is en blijft onder alle omstandigheden zo rustig en relaxed. Al ontploft er een bom naast hem, dan nog is er in zijn ogen niets aan de hand. Ik ben dus helemaal het tegenovergestelde.
Dat is de definitie van leedvermaak toch? "haha, kijk die sukkel, heb ik het toch beter voor elkaar! "quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat is toch geen echt leed? Gewoon pure domheid van mensen die beter zouden moeten weten.
Mijn meisje? Haha, die kan met haar inkomen in haar eentje al een normale eengezinswoning kopen dus die klaagt niet zo snel als jij hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:40 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
nou die bbq-lucht op de open huizen dag gaat je meisje je niet vergeven hoor, vlaagie. Moest dat nou?
Pass de bron eensquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:55 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Het ging eerder op de dag ook al niet zo lekker in huize Vlaag.
[..]
[..]
[..]
Ja, ik wil hem ook!quote:
Herkenbaar. Ik moest gisteren een Geen-Open-Huis sticker opplakken, anders hadden ze de deur platgelopen hiero, vergapend aan al die luxe die de huurders niet hebben.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn meisje? Haha, die kan met haar inkomen in haar eentje al een normale eengezinswoning kopen dus die klaagt niet zo snel als jij hoor.Bovendien maakt uitschakelen van de deurbel al veel ongemakken goed. Ten eerste is het niet leuk als je iedere keer gestoord wordt in je bezigheden, en ten tweede zijn die sippe gezichten van de kopers als ze zich realiseren dat ze een deurbel te ver hebben aangebeld ook niet goed voor je eetlust. (Je trekt je al dat leed toch ongewild aan...)
ik denk dat 1800cumshots een beetje doordraaft in zijn fantasietjes over appeltaartenquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, ik wil hem ook!
Ik denk dat hij per abuis zijn eigen situatie heeft geknipt en geplakt...![]()
Ik denk dat hij zich met die fantasieverhalen nu wel een beetje heel erg laat kennen...quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:59 schreef Scorpie het volgende:
ik denk dat 1800cumshots een beetje doordraaft in zijn fantasietjes over appeltaarten
Nou, ik zie geen leed en dus ook geen leedvermaak.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is de definitie van leedvermaak toch? "haha, kijk die sukkel, heb ik het toch beter voor elkaar! "
Ik ga niet weer heel je thuisbasis doorlezen hoor. Op welke pagina komt RomeO in het spel? (of Cenzuur, of vastgoed-zeepbel, of 1-800-cop-shot, of wat dan ook...)quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:01 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
http://forum.viva.nl/foru(...)t_messages/120385/58
Vrouwen en hormonenquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:01 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
http://forum.viva.nl/foru(...)t_messages/120385/58
Je ziet wat je wil zien dus. Prima. Was ook offtopic verder.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:02 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou, ik zie geen leed en dus ook geen leedvermaak.
Verder wel vermakelijk hoor.
Nou nee ik constateer en analyseer de situatie correct.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziet wat je wil zien dus. Prima. Was ook offtopic verder.
Mensen die dit soort opmerkingen maken gaan meestal als eerste, en het hardst, op hun bek. Maar nogmaals, offtopic. Laten we maar ontopic gaan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou nee ik constateer en analyseer de situatie correct.
Over je nare ervaringen post je maar op Viva en niet hier, dat is inderdaad offtopic alhier dus laten wij ontopic gaan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen die dit soort opmerkingen maken gaan meestal als eerste, en het hardst, op hun bek. Maar nogmaals, offtopic. Laten we maar ontopic gaan.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Over je nare ervaringen post je maar op Viva en niet hier, dat is inderdaad offtopic alhier dus laten wij ontopic gaan.
Die hypotheek is het probleem niet, als de prijs eerst nog 70% zakt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:22 schreef Scorpie het volgende:
ontopic: heb je al wat op het oog, of krijg je nog steeds de hypotheek niet rond?
Over juiste constatering van de feiten gesprokenquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die hypotheek is het probleem niet, als de prijs eerst nog 70% zakt.
Niet specifiek maar wel ongeveer de wijk, hypotheek lijkt mij niet zo moeilijk daar wij boven modaal zitten met vaste banen en behoorlijk kunnen sparen, alhoewel de banken moeilijk schijnen te zijn momenteel.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]ontopic: heb je al wat op het oog, of krijg je nog steeds de hypotheek niet rond?
Wat een onzin, wij zitten op 65 en 35k pj dan is er opzich best wat te kopen, in Amstelveen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die hypotheek is het probleem niet, als de prijs eerst nog 70% zakt.
Volgens de insiders hier kun je beter nog 15 jaar wachten. De prijzen zullen alsmaar dalen, de inflatie helpt je ook nog, en je verziekte woongenot? Ach, dat kost niets, een mens wordt immers al gauw 2000+ jaar oud....quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Goede kans dat wij nog twee jaar wachten, hebben geen haast opzich, zijn ook nog niet zo oud
Tja dat is wat veel hoor 15 jaar, dan moet ik ook mijn motor kunnen stallen want dat doen mannen op die leeftijdquote:Op zondag 2 oktober 2011 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens de insiders hier kun je beter nog 15 jaar wachten. De prijzen zullen alsmaar dalen, de inflatie helpt je ook nog, en je verziekte woongenot? Ach, dat kost niets, een mens wordt immers al gauw 2000+ jaar oud....
De meeste starters vertel ik altijd over het 'betaalgenot' dat de banksters genieten vanwege al die vastgoedbeleggers die krom willen liggen voor hun 'woongenot'. Kopen op de top van de zeepbel is alleen genieten voor banksters en masochistenquote:Op zondag 2 oktober 2011 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens de insiders hier kun je beter nog 15 jaar wachten. De prijzen zullen alsmaar dalen, de inflatie helpt je ook nog, en je verziekte woongenot? Ach, dat kost niets, een mens wordt immers al gauw 2000+ jaar oud....
Ik ben jullie niet, dus ik kan daar niet over oordelen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Zou jij nu kopen dan als je ons was of zou je nog twee jaar wachten? wij wonen dankzij de gemeente Amsterdam royaal voor weinig dus hebben het niet slecht.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tja dat is wat veel hoor 15 jaar, dan moet ik ook mijn motor kunnen stallen want dat doen mannen op die leeftijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |