abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102553117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:12 schreef Basp1 het volgende:
Maar xeno je zit toch werkeloos thuis ga dan aan een ondernemingsplan werken waarmee je wel goedkope huizen kan bouwen. Als het zo makkelijk is dan is het een gat in de markt.
Het probleem is dat het niet makkelijk is, eerst moeten partijen flinke verliezen afboeken. Er zijn genoeg aannemers die tegen een mooi prijsje een huis willen bouwen. Het probleem is de bouwgrond en de lopende afspraken tussen grondbezitters en projectontwikkelaars.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:27:41 #227
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102553292
Soms verbaas ik me als ik iets tegenkom dat, na 162 edities, nóg niet is genoemd als iets dat de woningmarkt beïnvloedt. Vandaag kwam ik weer zoiets tegen:

Op http://www.bodemloket.nl/bodemloket-flex/bodemloket.html kun je op de kaart zoeken op bodemverontreiniging. Het is niet helemaal gebruiksvriendelijk, maar je hebt vrij snel een overzicht van verontreiniging in jouw buurt.

Wat me dan verbaasd is hoe ongelofelijk veel stippen met verontreiniging je ziet als je inzoemt. Toegegeven, niet alle verontreiniging is even erg. Maar huizenkopers zou dit behoorlijk moeten afschrikken.

Er komen overigens steeds meer kaarten met overheidsinformatie beschikbaar. De BAG is ook handig.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_102553432
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:15 schreef Sjabba het volgende:

Gastarbeiders dienen ook minimum loon te krijgen vandaar dat ik opmerkte minimum loon.

Je bent ook zo blind door je eigen oordeel... Net als Xeno.

Ben hier al weer gauw uitgekeken.
Volgens mij is juist het minimumloon een obstakel voor de werkverschaffing. Vele baantjes zijn simpelweg te duur voor het minimumloon.

Je kan wel roepen dat ik blind ben door mijn eigen oordeel maar je mag gerust met goede en overtuigende argumenten komen, misschien stel ik mijn oordeel dan bij :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:34:15 #229
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_102553566
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Volgens mij is juist het minimumloon een obstakel voor de werkverschaffing. Vele baantjes zijn simpelweg te duur voor het minimumloon.

Je kan wel roepen dat ik blind ben door mijn eigen oordeel maar je mag gerust met goede en overtuigende argumenten komen, misschien stel ik mijn oordeel dan bij :)
Baantjes zijn niet te duur. Men moet eens begrijpen dat werkelijke arbeid geld kost. Niet alleen geld voor plannen en beslissen maar ook voor de uitvoering. En de uitvoering gaat de komende jaren meer waardering krijgen. Juist omdat de bereidwilligheid hier steeds meer afneemt.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:40:08 #230
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102553752
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:01 schreef corus het volgende:

[..]

Grappig stukje na het item met jaap van duijn , sint jozef beeldjes begraven om je huis te verkopen 8)7
Dat vond ik nog vrij braaf. Macumba-gelovigen begraven tegenwoordig de kop van een zwarte haan in de voortuin van buren, als zij dezelfde woning goedkoper aanbieden ;)

Wees ook altijd alert of niemand grof zout op de stoep voor je huis heeft gegooid! 8)7 8)7
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_102553994
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:34 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Baantjes zijn niet te duur. Men moet eens begrijpen dat werkelijke arbeid geld kost. Niet alleen geld voor plannen en beslissen maar ook voor de uitvoering. En de uitvoering gaat de komende jaren meer waardering krijgen. Juist omdat de bereidwilligheid hier steeds meer afneemt.
Ik hoop dat uitvoerend werk weer beter gaat lonen, dat zal veel mensen ertoe motiveren weer wat nuttiger werk te gaan verrichten. Toch wil ik mijn opmerking even toelichten, wat ik bedoel met het te duur zijn van arbeid is het volgende. Een hoop werk dat gedaan kan worden is simpelweg niet levensvatbaar als daar het minimumloon voor betaald moet worden. Krijgt een krantenjongen het minimumloon? Waarom willen supermarkten het liefst scholieren als vakkenvuller? Ik begrijp heel goed dat als full timer je een bepaald inkomen nodig hebt om rond te kunnen komen maar dat werpt tevens een drempel op. Als we nu het minimumloon afschaffen (vooral die jeugdloonschalen is een schande) dan krijgen ook anderen weer een eerlijke kans, nu kunnen werkgevers lekker terugvallen op het excuus dat ze minimumloon betalen.

Ook de constante loonstijging tot aan je pensioen is een drempel, deze voorkomt dat werkgevers 50-plussers in dienst nemen. Laat ze mensen gewoon betalen naar prestatie, mensen moeten gewoon accepteren dat ze economische soms minder relevant zijn naarmate de jaren vorderen. Ik denk dat een hoop werkgevers best kunnen leven met een oudere werknemer die met minder genoegen neemt, iedereen is dan productief naar zijn salaris.
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:53:46 #232
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_102554252
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik hoop dat uitvoerend werk weer beter gaat lonen, dat zal veel mensen ertoe motiveren weer wat nuttiger werk te gaan verrichten. Toch wil ik mijn opmerking even toelichten, wat ik bedoel met het te duur zijn van arbeid is het volgende. Een hoop werk dat gedaan kan worden is simpelweg niet levensvatbaar als daar het minimumloon voor betaald moet worden. Krijgt een krantenjongen het minimumloon? Waarom willen supermarkten het liefst scholieren als vakkenvuller? Ik begrijp heel goed dat als full timer je een bepaald inkomen nodig hebt om rond te kunnen komen maar dat werpt tevens een drempel op. Als we nu het minimumloon afschaffen (vooral die jeugdloonschalen is een schande) dan krijgen ook anderen weer een eerlijke kans, nu kunnen werkgevers lekker terugvallen op het excuus dat ze minimumloon betalen.

Ook de constante loonstijging tot aan je pensioen is een drempel, deze voorkomt dat werkgevers 50-plussers in dienst nemen. Laat ze mensen gewoon betalen naar prestatie, mensen moeten gewoon accepteren dat ze economische soms minder relevant zijn naarmate de jaren vorderen. Ik denk dat een hoop werkgevers best kunnen leven met een oudere werknemer die met minder genoegen neemt, iedereen is dan productief naar zijn salaris.
Jeugdloonschalen eruit idd maar minimumloon omhoog. De extra kosten berekenen ze maar door aan de klanten, die profiteren tenslotte ook van de loonstijgingen. Mensen moeten beschermd wordne tegen werkgevers die vinden dat ze mee moeten in alles goedkoper totdat er niets overblijft.

Kijk naar al die wegwerpzooi uit China. We moeten naar duurzaam.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_102554573
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:53 schreef Sjabba het volgende:

Jeugdloonschalen eruit idd maar minimumloon omhoog. De extra kosten berekenen ze maar door aan de klanten, die profiteren tenslotte ook van de loonstijgingen. Mensen moeten beschermd wordne tegen werkgevers die vinden dat ze mee moeten in alles goedkoper totdat er niets overblijft.

Kijk naar al die wegwerpzooi uit China. We moeten naar duurzaam.
Men wil het niet doorberekenen aan de klant, als dat zo zou zijn dan zouden we in Nederland nog steeds een hoop maakindustrie hebben. Je ziet hetzelfde in de tuinbouw, waarom nemen ze Polen in dienst? Ze moeten ze dan wel het minimumloon betalen maar dan hebben ze wel harde werkers voor dat geld. Een salaris alleen zegt dus niet zo heel erg veel. Uitbuiting kent vele vormen en de markt wil gewoon goedkope arbeid. Ga jij naar de duurste winkel? Koop jij duurdere producten omdat je weet dat een producent een eerlijke beloning geeft aan zijn werknemers? Zo ja... bravo!!! maar dat gaat dan wel ten koste van je koopkracht. (Uiteraard zijn koopkracht en kwaliteit van leven twee heel verschillende dingen).

Het minimumloon afschaffen kan ertoe leiden dat bepaalde baantjes toch nog gedaan kunnen worden tegen lage kosten. Ik denk dat er best wel een hoop mensen zijn die een leuk bijbaantje willen hebben waar ze echt niet 'de hoofdprijs' voor hoeven te krijgen, momenteel kan dat vaak niet i.v.m. looneisen en blijft er daardoor een groot economisch potentieel onbenut liggen.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:11:40 #234
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102578217
Ja, zeg, geeft het weer de schuld! Makelaarsorganisatie ERA: Grootste concurrent openhuizendag is het weer

_O- _O- _O-

Zucht. Dé grootste concurrent van deze openhuizendag is de volgende openhuizendag, want dan zijn de prijzen verder gedaald! ;)
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:05:34 #235
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_102582102
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hee Zeepbel, alles goed? ^O^

Hoe is het op het Viva-forum?
Prachtig. Er is niets mooiers dan bijvlagen getuige te zijn van instortende Hollandse Prinsessen-droompjes ^O^
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:06:57 #236
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_102582125
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:05 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Prachtig. Er is niets mooiers dan bijvlagen getuige te zijn van instortende Hollandse Prinsessen-droompjes ^O^
Linkje :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:08:36 #237
317913 1-800-cop-shot
pi_102582161
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Linkje :?
http://forum.viva.nl/

Alsof de Hollandse vrouw het ergens anders over heeft dan het weer en die nieuwe keuken? :?

Die d'r nu niet meer in zit
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:12:38 #238
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_102582258
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:08 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

http://forum.viva.nl/

Alsof de Hollandse vrouw het ergens anders over heeft dan het weer en die nieuwe keuken? :?

Die d'r nu niet meer in zit
Ik bedoelde eigenlijk linkjes naar specifieke topics :@.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:17:51 #239
317913 1-800-cop-shot
pi_102582386
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk linkjes naar specifieke topics :@.
Dan moet je Bijvlagenzinvol zijn. Maar die heeft het vandaag samen met Scorpie en die dikke Sjabba te druk met appeltaarten maken.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:19:59 #240
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_102582437
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Dan moet je Bijvlagenzinvol zijn. Maar die heeft het vandaag samen met Scorpie en die dikke Sjabba te druk met appeltaarten maken.
Ohja open huis-dag, wat een idioterie weer allemaal :D
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:35:47 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102582766
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Ohja open huis-dag, wat een idioterie weer allemaal :D
De open-huizen waar ik vandaag langsfietste zagen er allemaal erg leeg uit ...
censuur :O
pi_102589182
Vorige keer kwamen er 130k mensen voor 50k huizen, dus nog geen 3 per woningen, dat kost je dan per gluuder een dikke 100 euro :D

Gekte.
pi_102592116
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Integendeel, vandaag gewoon heel de dag lekker zitten BBQ'en. En net als de andere 4,2 miljoen huizenbezitters die niet willen verkopen voor de zekerheid de deurbel uitgezet. Sommige wannabee kopers zijn nog erger dan Jehova getuigen dus voorkomen is beter dan genezen. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_102595000
iemand hier enig idee wat de plannen van de banken zijn met over het verstrekken van hypotheken op huizen met particuliere erfpacht?
pi_102595466
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:46 schreef farscapevr8 het volgende:
iemand hier enig idee wat de plannen van de banken zijn met over het verstrekken van hypotheken op huizen met particuliere erfpacht?
Ik dacht dat allemaal alweer in orde was gekomen en dat je daar gewoon weer een hypotheek op kunt krijgen? Al blijft de term 'erfpacht' natuurlijk wel voor de komende millennia besmet. Ik zou geen woning op erfpachtgrond meer kopen, wie weet wat de banken over 20 jaar weer voor streken gaan uithalen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 2 oktober 2011 @ 02:24:29 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102601729
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De open-huizen waar ik vandaag langsfietste zagen er allemaal erg leeg uit ...
Ik heb er ook op gelet, inderdaad geen enkele keer iemand in of voor het huis
Zeker de deurbel afgezet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102604582
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 02:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zeker de deurbel afgezet
De kopers wachten nog een paar maandjes en willen nu genieten van het mooie weer ;)
pi_102604643
quote:

[..]

Zeker de deurbel afgezet
Gemiddeld 2 bezoeken per huis heb je dan de hele dag uit je raam zitten te loeren. Was even na afloop dan toch naar je buren gegaan om ze van de appeltaart af te helpen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:21:54 #249
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102605326
quote:

[..]

Zeker de deurbel afgezet
Ik heb een tip. Hiemee verkoop je je huis zeker binnen twee maanden 8-)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:53:53 #250
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102605905
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:05 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Haha..... dat topic loopt nog steeds :D

Hilarisch _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')