abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102516867
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:23 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Haha geniaal, hoe kan ik die uit het automaat krijgen?
Met de sleutel natuurlijk 8)7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator donderdag 29 september 2011 @ 16:27:08 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_102516939
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een beetje een 19e eeuwse mentaliteit. Daarom ben ik ook een voorstander van maximale nivellering, dan kunnen mensen eindelijk de job gaan doen die ze leuk vinden :P
Ja, maar als blijkt dat je voor die job die ze leuk vinden bepaalde papieren nodig hebben die ze niet hebben, wat dan? toch maar laten doen?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 29 september 2011 @ 16:27:28 #154
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_102516955
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Met de sleutel natuurlijk 8)7
Ja snap ik, maar ik ben geen monteur dus ik heb die sleutel niet... Of kun je die ergens kopen?
Ik doelde meer op een bepaalde knoppen combinatie o.i.d.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:28:45 #155
337425 ramon83
pi_102516989
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar als blijkt dat je voor die job die ze leuk vinden bepaalde papieren nodig hebben die ze niet hebben, wat dan? toch maar laten doen?
Leren terwijl je werkt, heeft de mensheid al miljoenen jaren gedaan en we zijn er nog steeds dus het is niet onmogelijk :P

En in principe kan iedereen alles leren, want het zijn allemaal trucjes die je doet en elke aap kan trucjes leren...
pi_102517021
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een beetje een 19e eeuwse mentaliteit. Daarom ben ik ook een voorstander van maximale nivellering, dan kunnen mensen eindelijk de job gaan doen die ze leuk vinden :P
Dat dachten de communisten ook, alleen toen bleek dat een overgroot deel van de mensen de leukste job géén job vond en dat als je iedereen hetzelfde geeft nog maar weinig mensen echt willen werken.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:31:19 #157
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102517084
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat is wel bij me opgekomen. Maar ga me nou niet vertellen dat er meer mensen zijn met 'lage' baantjes, die die baan doen omdat ze het leuk vinden om (meestal lichamelijk zwaarder) dat werk te doen tegen een laag salaris, dan dat ze wel een 'laag' baantje moeten doen omdat ze geen diploma's hebben omdat ze er met de pet naar gegooid hebben. (let wel, ik heb het hier over de mensen die school allemaal niet zo boeiend vonden).

Dat kun jij wel zeggen, dat ze dan 'stoppen met werken', maar de praktijk is dat ze dat niet doen, omdat ook die mensen hun financiële verplichtingen hebben die ze moeten nakomen om niet in de problemen te geraken, dus die zullen echt niet zomaar even 123 collectief het werk neerleggen.
Vergeet niet dat er altijd meer mensen zullen zijn met "lage baantjes" dan met hoge banen. Als we allemaal als beleidsadviseur zouden werken dan loopt het systeem vast...

In Japan werken de kindertjes zich allemaal het rambam maar toch eindigen er als ze eenmaal volwassen zijn toch echt meer als verpleger of stratenmaker dan als ingenieur of arts.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 29 september 2011 @ 16:32:23 #158
337425 ramon83
pi_102517122
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:29 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat dachten de communisten ook, alleen toen bleek dat een overgroot deel van de mensen de leukste job géén job vond en dat als je iedereen hetzelfde geeft nog maar weinig mensen echt willen werken.
Volgens mij had je niet echt een keuze en bovendien werkte het systeem niet omdat degene die het proces moesten bewaken, de zgn. leiders, uiteraard goed voor zichzelf en hun vriendjes zorgden terwijl de rest langzaam aan het creperen was...
pi_102517646
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:32 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Volgens mij had je niet echt een keuze en bovendien werkte het systeem niet omdat degene die het proces moesten bewaken, de zgn. leiders, uiteraard goed voor zichzelf en hun vriendjes zorgden terwijl de rest langzaam aan het creperen was...
QFT

Helaas word macht meestal misbruikt, misschien dat ik daarom zo'n moeite heb met autoriteit ;)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102517740
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:27 schreef ramon83 het volgende:

Ja snap ik, maar ik ben geen monteur dus ik heb die sleutel niet... Of kun je die ergens kopen?
Ik doelde meer op een bepaalde knoppen combinatie o.i.d.
Je kan die sleutels vast wel ergens kopen, maar ik krijg ze gewoon van de fabrikant. Mijn bier ligt natuurlijk niet in de voorraad cylinder... anders denk je cola te krijgen maar krijg je Schultenbrau :D
pi_102517948
Gaat het hier nog steeds niet over de huizenmarkt? :O
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_102518497
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hoezo, zie jij het verband niet tussen de huizenmarkt en een frisdrankautomaat... :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_102518553
quote:
Welke markt? Er is alleen maar NHG, HRA, starterssubsidie, dubbele HRA en bank bailouts.... over welke 'markt' wil je het hebben?
pi_102518580
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoezo, zie jij het verband niet tussen de huizenmarkt en een frisdrankautomaat... :?
De overeenkomst in formaat is er in ieder geval :W
  donderdag 29 september 2011 @ 17:17:37 #165
337425 ramon83
pi_102518812
quote:
Kan je wel ff een update geven: de huizenmarkt is dood!
pi_102519412
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
De overeenkomst in formaat is er in ieder geval :W
Ik hoop dat je meer verstand hebt van frisdrankautomaten. :D
pi_102523992
Die ongekende vrijheid als huurder geldt alleen zolang je blijft zitten waar je zit...:

Huurverhoging wordt niet uitgesteld
pi_102532454
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:23 schreef RemcoDelft het volgende:

Zal mij benieuwen! Ik denk dat ik "mijn prognose" van enkele jaren geleden (grofweg 30% daling van de huizenprijzen) serieus omhoog kan bijstellen.
Ik ging een paar jaar geleden uit van 50% (om op historisch gemiddelde prijzen terug te komen, al moet je eigenlijk een doorschieten verwachten naar een niveau daar onder) maar doordat er nu zoveel huizen over the top gefinancierd zijn, staat er voor veel mensen wel een heel zware (en steeds oplopende) straf op verkopen. Ik denk dat daarom minder mensen zullen verhuizen vanwege 'optionele' redenen zoals verandering van baan of echtscheiding, en dat de daling het vooral zal moeten hebben van mensen die hun woonlasten niet meer kunnen opbrengen. Dan moet er ofwel hoge werkloosheid komen, ofwel een flinke rentestijging. Zolang overheden en centrale banken hun print-n-pimp beleid volhouden zie ik het daar niet van komen, dus een snelle daling zoals in die geextrapoleerde grafiek (a la eind jaren '70) verwacht ik niet. Eerder nog een paar jaar doormodderen met licht dalende prijzen, totdat inflatie blijvend voet aan de grond krijgt, en dan kan het alle kanten op gaan doordat er allerlei tegengestelde krachten op gang komen tussen mensen met en zonder werk, mensen met en zonder geld en mensen met en zonder hypotheek.
  donderdag 29 september 2011 @ 23:00:01 #169
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102533315
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 22:43 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik ging een paar jaar geleden uit van 50% (om op historisch gemiddelde prijzen terug te komen, al moet je eigenlijk een doorschieten verwachten naar een niveau daar onder) maar doordat er nu zoveel huizen over the top gefinancierd zijn, staat er voor veel mensen wel een heel zware (en steeds oplopende) straf op verkopen. Ik denk dat daarom minder mensen zullen verhuizen vanwege 'optionele' redenen zoals verandering van baan of echtscheiding, en dat de daling het vooral zal moeten hebben van mensen die hun woonlasten niet meer kunnen opbrengen.
Vergeet niet dat het slechts een paar procent van de huizen is die verkocht wordt: 100.000 huizen per jaar is een fractie van het totaal. M.a.w. er zijn genoeg mensen die om wat voor reden dat ook tegen lagere prijs hun toko kunnen verkopen, daarvoor hoeft echt niet iedereen te verhuizen.
censuur :O
pi_102539115
http://www.funda.nl/koop/(...)bunschoter-veenkamp/
quote:
Het animo is voor de eerste drie fasen bijzonder groot geweest. Geen wonder, de ligging van deze nieuwe wijk is uniek en waterrijk. Veel kavels grenzen aan het water en sommige hebben de mogelijkheid om een bootje aan te leggen.
Wat ze vergeten te zeggen is dat de animo voor de appartementen overweldigend was (60 man voor 23 appartementen), en dat de rest wat minder goed liep (ongeveer de helft verkocht). Ze hebben er van 'geleerd', en nu doen ze nog eens 15 appartementen, met nog meer 'gewone' woningen.

Hoezo, vraaggestuurd bouwen?

En die vraagprijs voor die appartementen? Ik heb mij ook ingeschreven voor een appartement, van de 15 zijn er 3 goedkoper dan ¤152.000, 5 tot ¤175.500 en de rest is allemaal duurder, tot wel ¤235.000, daarvoor heb je 92m2m... De vorige serie was niet duurder dan ¤175.000
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 30 september 2011 @ 07:51:40 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102539320
WTF? "Aan het water"? Een flat, met een weg er tussen? Ze weten het leuk te brengen...

Bij een huis aan het water denk ik aan zoiets:
pi_102539765
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 07:51 schreef RemcoDelft het volgende:
WTF? "Aan het water"? Een flat, met een weg er tussen? Ze weten het leuk te brengen...

Bij een huis aan het water denk ik aan zoiets: [ afbeelding ]
Vakantiewoningen die niet permanent bewoond mogen worden?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  vrijdag 30 september 2011 @ 08:59:24 #173
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102540072
Gisteren in De Vijfde Dag:

Oud-Robeco-topman en econoom Jaap van Duijn dat de "capitulatiefase" in deze woningmarkt crisis nog moet beginnen. Hij houdt er rekening mee dat een crisis een jaar of 6 duurt, en dat de prijzen uiteindelijk 30% zullen zijn gevallen. Hij adviseert starters om nog een paar jaar te wachten.

Zeepbel heeft dit interview uiteraard uitgeknipt:

Stevige uitspraak! Zeker als je nagaat, dat deze 30% nog niet uitgaat, van toekomstige beperkingen van de HRA.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_102540616
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 07:18 schreef Resistor het volgende:

[..]

Wat ze vergeten te zeggen is dat de animo voor de appartementen overweldigend was (60 man voor 23 appartementen), en dat de rest wat minder goed liep (ongeveer de helft verkocht). Ze hebben er van 'geleerd', en nu doen ze nog eens 15 appartementen, met nog meer 'gewone' woningen.

En die vraagprijs voor die appartementen? Ik heb mij ook ingeschreven voor een appartement, van de 15 zijn er 3 goedkoper dan ¤152.000, 5 tot ¤175.500 en de rest is allemaal duurder, tot wel ¤235.000, daarvoor heb je 92m2m... De vorige serie was niet duurder dan ¤175.000
Rengers Wetering.... echt spuuglelijke en piepkleine woningen. Pal naast een industrieterrein en drukke straatweg, voor de rest omringt door polderland met veel koeien.... echt een toplocatie om te wonen :')

Dan kun je nog beter verkassen naar Vathorst :7
pi_102540650
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:59 schreef droom_econoom8 het volgende:

Stevige uitspraak! Zeker als je nagaat, dat deze 30% nog niet uitgaat, van toekomstige beperkingen van de HRA.
De -50% die xeno altijd geroepen heeft word met de dag realistischer :Y
pi_102541236
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:59 schreef droom_econoom8 het volgende:
Gisteren in De Vijfde Dag:
Grappig stukje na het item met jaap van duijn , sint jozef beeldjes begraven om je huis te verkopen 8)7
pi_102541403
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:01 schreef corus het volgende:

[..]

Grappig stukje na het item met jaap van duijn , sint jozef beeldjes begraven om je huis te verkopen 8)7
Als de buren net zo zijn snap ik waarom niemand er wil wonen.
pi_102541415
quote:

[..]

In tijden van wanhoop vallen mensen meestal terug op bijgeloof en religie.
pi_102541418
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 07:18 schreef Resistor het volgende:

[..]

Wat een dure kippenhokken zeg.
Je krijgt echt weinig woonoppervlak, privacy en de servicekosten zullen er ook niet om liegen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_102548945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De -50% die xeno altijd geroepen heeft word met de dag realistischer :Y
Jij komt hier pas sinds de dag nadat Xeno gebanned was, dus hoe kun jij dat nou weten :? ;)
pi_102549091
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jij komt hier pas sinds de dag nadat Xeno gebanned was, dus hoe kun jij dat nou weten :? ;)
De post geschiedenis van Xeno is in heel dronten verplicht leesvoer op de middelbare school.

Ondertussen in de echte wereld:
quote:
LUXEMBURG - De prijzen van goederen en diensten in de eurozone zijn in september onverwacht scherp gestegen, met 3 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
pi_102549198
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:08 schreef lutser.com het volgende:

[..]

De post geschiedenis van Xeno is in heel dronten verplicht leesvoer op de middelbare school.

Ondertussen in de echte wereld:

[..]

Inflatie *O*
  vrijdag 30 september 2011 @ 14:17:35 #183
324665 meth77
to do or not to do
pi_102549394
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:11 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Inflatie *O*
Rente *O*
Dalende pensioenen en uitkeringen *O*
Lagere huizenprijzen *O*
pi_102549561
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:17 schreef meth77 het volgende:
Rente *O*
Dalende pensioenen en uitkeringen *O*
Lagere huizenprijzen *O*
Extragraties aflossing *O*

De huursverhogingen volgen altijd de inflatie... -O-
pi_102549869
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:29 schreef Whuzz het volgende:

[..]

nou verdraai je de boel, geen enkel mens prefereert uitzichtloosheid, het comminisme was een dictatuur onder het mom van communisme, en nu is rusland nog steeds een dictatuur onder het mom van democratie.
wil je dan ook zeggen dat omdat veel russen werken tot aan hun salaris en dan totdat dat salaris op is alleen maar drinken, om dan weer op zoek te gaan naar een baantje als het geld op is betekend dat democratie niet werkt?
beetje kort door de bocht hoor.

mijn stereotypering is ook kort door de bocht, vele russen verafschuwen drank omdat ze meerdere familieleden verloren hebben hierdoor, echter is het wel op de realiteit in tenminste sint petersburg gebaseerd.

het gebrek aan toekomst perspectief, voelen om geen enkele mogelijkheid te hebben je leven beter te maken (omdat het toch afgepakt wordt door de maffia, of omdat het toch tot niets geinflateerd wordt etc etc.) is desastreus voor motivatie in het algemeen
  vrijdag 30 september 2011 @ 14:43:37 #186
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_102550127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hoezo gebanned? Vanwege het zeepbal-spam gebeuren?
Is hij echt weg en kan ik hier weer eens komen buurten?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_102550268
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Xeno gebanned. Eén dag later verschijnt CompleXenogate die exact hetzelfde post als Xeno altijd deed. You do the math ;)
pi_102550319
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het is niet helemaal duidelijk waarom xeno gebanned is, er waren geloof ik meerdere mensen die gebanned waren op dat moment. De meesten zijn teruggekeerd maar xeno hebben we sindsdien niet meer gezien.
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 14:54:26 #189
16180 crew  CoolGuy
pi_102550424
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:35 schreef Artimunor het volgende:

[..]

nou verdraai je de boel, geen enkel mens prefereert uitzichtloosheid, het comminisme was een dictatuur onder het mom van communisme, en nu is rusland nog steeds een dictatuur onder het mom van democratie.
wil je dan ook zeggen dat omdat veel russen werken tot aan hun salaris en dan totdat dat salaris op is alleen maar drinken, om dan weer op zoek te gaan naar een baantje als het geld op is betekend dat democratie niet werkt?
beetje kort door de bocht hoor.

mijn stereotypering is ook kort door de bocht, vele russen verafschuwen drank omdat ze meerdere familieleden verloren hebben hierdoor, echter is het wel op de realiteit in tenminste sint petersburg gebaseerd.

het gebrek aan toekomst perspectief, voelen om geen enkele mogelijkheid te hebben je leven beter te maken (omdat het toch afgepakt wordt door de maffia, of omdat het toch tot niets geinflateerd wordt etc etc.) is desastreus voor motivatie in het algemeen
Dat gebrek aan toekomst perspectief komt meestal pas achteraf he, berouw komt na de zonden. Of denk je dat iedereen die op school te 'stoer' was om serieus met school bezig te zijn, nu achteraf nog blij is met die keuzes? Want ze worden geconfronteerd met mensen om hun heen die wel wat verder zijn gekomen, en dan is 't achteraf huilen.

Het is echt niet zo dat je op de middelbare school al aan het denken bent dat je allemaal geen moeite moet doen omdat het 'afgepakt wordt door de mafia of tot niets geinflateerd wordt', kom op zeg :') De meeste lui vonden school allemaal niet stoer, en 15 jaar later zien ze de gevolgen van hun keuze en dan is 't huilen.

Dat gebrek aan toekomstperspectief komt echt niet aanwaaien in de meeste gevallen hoor, maar is een direct gevolg van eigen keuzes jaren eerder al. Doe nou niet alsof iedereen die laaggeschoold is een slachtoffer is van de economie.
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 14:55:57 #190
16180 crew  CoolGuy
pi_102550478
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het is niet helemaal duidelijk waarom xeno gebanned is, er waren geloof ik meerdere mensen die gebanned waren op dat moment. De meesten zijn teruggekeerd maar xeno hebben we sindsdien niet meer gezien.
Het is heel duidelijk waarom je geband bent Xeno. Net als zo'n beetje iedereen die in deze topicsreeks toen een AEX ban had, omdat de discussie uit de hand liep. Volgens mij ben jij onder deze nick gaan posten voor je weekban voorbij was, wat dus neerkomt op doorposten met een kloon tijdens een ban. Is volgens mij niet de bedoeling.
pi_102550533
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:54 schreef CoolGuy het volgende:

Het is echt niet zo dat je op de middelbare school al aan het denken bent dat je allemaal geen moeite moet doen omdat het 'afgepakt wordt door de mafia of tot niets geinflateerd wordt', kom op zeg :') De meeste lui vonden school allemaal niet stoer, en 15 jaar later zien ze de gevolgen van hun keuze en dan is 't huilen.

Spreek voor jezelf, ik dacht al na over dat soort dingen op de basisschool :W

Overigens maak ik me helemaal geen zorgen over de economie, de echte crisis... die van het tekort aan energie en grondstoffen moet nog komen... en erger nog.... ze zal komen met het huidige economische systeem. Je kan je voorstellen dat de volledige ineenstorting van dit monetaire systeem mij niet vroeg genoeg kan komen :)
pi_102550598
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:55 schreef CoolGuy het volgende:

Het is heel duidelijk waarom je geband bent Xeno. Net als zo'n beetje iedereen die in deze topicsreeks toen een AEX ban had, omdat de discussie uit de hand liep. Volgens mij ben jij onder deze nick gaan posten voor je weekban voorbij was, wat dus neerkomt op doorposten met een kloon tijdens een ban. Is volgens mij niet de bedoeling.
Waarom blijft toch iedereen mij xeno noemen 8)7
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 15:01:56 #193
16180 crew  CoolGuy
pi_102550648
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, ik dacht al na over dat soort dingen op de basisschool :W

Overigens maak ik me helemaal geen zorgen over de economie, de echte crisis... die van het tekort aan energie en grondstoffen moet nog komen... en erger nog.... ze zal komen met het huidige economische systeem. Je kan je voorstellen dat de volledige ineenstorting van dit monetaire systeem mij niet vroeg genoeg kan komen :)
Nou nou, dat heeft je nogal wat opgeleverd, al op de basisschool, en nu, jaaaaren later zit je nog te wachten op die instorting. Wou je nou echt beweren dat je geen opleiding hebt gedaan omdat je geen zin had om het allemaal van je afgepakt te krijgen door de mafia, en dat je daar op de basischool al mee bezig was? :')
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 15:02:20 #194
16180 crew  CoolGuy
pi_102550660
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Omdat je wel uitermate doorzichtig bent.
pi_102550805
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Beschouw het maar als een geuzennaam. Het lijkt mij een hele eer vergeleken te worden met de roemruchte Xeno.
pi_102550833
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Omdat je wel uitermate doorzichtig bent.
Waarom noem je mij dan niet 'de doorzichtige' :')
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:12:00 #197
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_102550939
Maar hoezo hadden er meerdere een AEX ban, wat liep er uit de hand? Welk topic deeltje?

En hoe is het met DAM? Die was ook ineens toch weer terug.

Verder is hier weinig veranderd, de prijzen gaan nog steeds 40% naar beneden toch Complexeno?

Of is het een feit dat we nu 3 jaar verder zijn en er gemiddeld 10% af is?
and made it rain upward
pi_102550960
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:01 schreef CoolGuy het volgende:

Nou nou, dat heeft je nogal wat opgeleverd, al op de basisschool, en nu, jaaaaren later zit je nog te wachten op die instorting. Wou je nou echt beweren dat je geen opleiding hebt gedaan omdat je geen zin had om het allemaal van je afgepakt te krijgen door de mafia, en dat je daar op de basischool al mee bezig was? :')
Ik heb gewoon niet zo heel veel vertrouwen in de gevestigde instituten van onze maatschappij. Overigens heb ik wel een opleiding hoor... we zijn niet allemaal zo slim als xeno ;)
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 15:14:00 #199
16180 crew  CoolGuy
pi_102550981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:12 schreef Sjabba het volgende:
Maar hoezo hadden er meerdere een AEX ban, wat liep er uit de hand? Welk topic deeltje?

En hoe is het met DAM? Die was ook ineens toch weer terug.

Verder is hier weinig veranderd, de prijzen gaan nog steeds 40% naar beneden toch Complexeno?

Welk deel weet ik niet, maar wat er aan de hand was was dat de mensen die constant in die discussie zaten eigenlijk op een gegeven moment alleen nog maar aan t trollen/flamen waren. Daarom heeft zo'n beetje iedereen een afkoelban gekregen.

Wie je met DAM bedoeld weet ik zo gauw niet :)
pi_102551074
Alsof de huizenprijzen ineens flink zakken, wat een idioterie.
Ten eerste zijn de verkopers heel stug in het vasthouden van hun vraagprijzen, daardoor is de omzet flink ingezakt, niet de verkoopprijs.
Ten tweede zal de overheid heel ver gaan om een flinke prijsdaling te voorkomen, desnoods hevelen ze gelden over van de belastingbetaler naar de huizenmarkt, dat houdt de prijzen hoog.
pi_102551126
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:12 schreef Sjabba het volgende:

Hier is misschien niet veel verandert maar daarbuiten wel. De beleving van mensen m.b.t. een koopwoning is verandert, ik denk dat wie die 40% nog wel gaan halen voordat de markt kan herstellen. Maar goed... iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
pi_102551132
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:17 schreef Homey het volgende:
Pak hem Xeno! :o
pi_102551250
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:17 schreef Homey het volgende:
Ten eerste zijn de verkopers heel stug in het vasthouden van hun vraagprijzen, daardoor is de omzet flink ingezakt, niet de verkoopprijs.
Ten tweede zal de overheid heel ver gaan om een flinke prijsdaling te voorkomen, desnoods hevelen ze gelden over van de belastingbetaler naar de huizenmarkt, dat houdt de prijzen hoog.
Natuurlijk gaan de prijzen niet ineens flink zakken, daar gaat eerst een uitputtingsslag aan vooraf. Toch denk ik dat de overheid niet heel veel meer kan doen, de overheid zit ook met stijgende zorgkosten, stijgende kosten voor de sociale voorziening en garantstelling voor het EFSM. Nee... de Nederlandse overheid kan hooguit zeggen dat ze niet zal toornen aan de huidige fiscale maatregelen maar een schepje er op doen zie ik niet gebeuren. Overigens is de HRA ook het haasje hoor... de babyboom generatie heeft er niet zoveel profijt meer van, als hun uitkeringen in het geding komen dan mogen de post babyboomgeneraties gewoon even wat dieper bukken... neem u maar even een diepe zucht :')
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:24:37 #204
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_102551251
DiegoArmondoMaradonna bedoel ik...

Maar het is nu in 3 jaar tijd 10%. Ok er staat veel te koop en er is veel overpriced maar ik denk dat alleen de 350k plus woning nog echt dalen, het komt allemaal wat dichter bij elkaar. Anyway als je niet hoeft te kopen moet je het niet doen, tenzij je er langer dan 10 jaar gaat wonen. Maar dat is ook al lang bekend.

Voorlopig gaat de inflatie aan de slag en ik las zelf een stukje dat Noord Europa hogere lonen zal moeten bediening om op die manier zuid europa (en dus onze investeringen) te redden.
and made it rain upward
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:28:37 #205
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102551352
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Pak hem Xeno! :o
Domme vraag maar wie is toch die Xeno? De vroegere Xenobinol? :@
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_102551361
De corporatiesector verwacht dat de huren wel flink gaan oplopen.

Huurderts met inkomen>43k krijgen zo'n 30 reële procenten verhoging aan de broek, de rest zo'n 4 procent.

Dat zal toch wel wat mensen aanzetten tot een (her-) overweging tot kopen, niet?
pi_102551383
@boven: die verhogingen zijn over komende 8 jaar (tot 2020).
pi_102551415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:24 schreef Sjabba het volgende:

Maar het is nu in 3 jaar tijd 10%. Ok er staat veel te koop en er is veel overpriced maar ik denk dat alleen de 350k plus woning nog echt dalen, het komt allemaal wat dichter bij elkaar. Anyway als je niet hoeft te kopen moet je het niet doen, tenzij je er langer dan 10 jaar gaat wonen. Maar dat is ook al lang bekend.
Ik zie ook gewoon de prijzen van woningen onder de 2 ton dalen, het hele segment van 'goedkoop' tot duur is in beweging. Wel is het zo dat duurdere woningen sneller in prijs dalen dan het onderste segment, dat dan weer wel.

quote:
Voorlopig gaat de inflatie aan de slag en ik las zelf een stukje dat Noord Europa hogere lonen zal moeten bediening om op die manier zuid europa (en dus onze investeringen) te redden.
Tja... in een loon-prijs-spiraal is dat de gangbaar en natuurlijk proces, in een schuldencrisis juist niet. De consument heeft geen koopkracht meer, geld heeft men nodig om met name zijn rentelasten af te dekken, hoge lonen leiden niet tot meer consumptie. Zeggen dat de lonen omhoog moeten klinkt mooi... maar wie is zo gek (of heeft nog het kapitaal) om dat te kunnen betalen? We hebben onze productiefaciliteiten allemaal verplaatst naar het verre oosten... dus waar gaan de vakbonden mee dreigen? Dat ze niets meer gaan produceren (= staken) :')
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:44:22 #209
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_102551804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

Tja... in een loon-prijs-spiraal is dat de gangbaar en natuurlijk proces, in een schuldencrisis juist niet. De consument heeft geen koopkracht meer, geld heeft men nodig om met name zijn rentelasten af te dekken, hoge lonen leiden niet tot meer consumptie. Zeggen dat de lonen omhoog moeten klinkt mooi... maar wie is zo gek (of heeft nog het kapitaal) om dat te kunnen betalen? We hebben onze productiefaciliteiten allemaal verplaatst naar het verre oosten... dus waar gaan de vakbonden mee dreigen? Dat ze niets meer gaan produceren (= staken) :')
Zodra de minimale lonen omhoog gaan zet dat meer aan tot werken is besparing voor overheid is belasting verlaging voor bedrijven. De verhoging zal leiden tot een zakkere concurrentiepositie wereldwijd maar dat moet juist zodat de zuid europeese landen sterker worden en dus onze investeringen daar hun waarde houden. De economie zal het dan moeten hebben van een grotere binnenlandse consumptie en die komt er heus wel als de lonen stijgen.

Overigens weet jij wel alles zwart te praten. Reminds me...
and made it rain upward
pi_102551808
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef GoudIsEcht het volgende:

Huurderts met inkomen>43k krijgen zo'n 30 reële procenten verhoging aan de broek, de rest zo'n 4 procent.

Dat zal toch wel wat mensen aanzetten tot een (her-) overweging tot kopen, niet?
Tuurlijk niet, als huurder heb je tenminste VRIJHEID! ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Domme vraag maar wie is toch die Xeno? De vroegere Xenobinol? :@
:Y
pi_102551828
quote:

Geen idee, zolang de prijzen harder dalen dan dat de huren stijgen is er geen motief denk ik.
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:51:57 #212
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102552000
quote:

De logica hiervoor ontgaat mij hier een beetje voor zo'n drastische huursverhogig. Heeft de corporatiesector plotseling minder inkomsten omdat mensen minder huren? Zijn er minder huurders? Of vanwege een correctie op de inflatie? Sterke verhoging van uitgaven door de corporatiesectoren wat dit rechtvaardigd?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_102552018
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:44 schreef Sjabba het volgende:

Zodra de minimale lonen omhoog gaan zet dat meer aan tot werken is besparing voor overheid is belasting verlaging voor bedrijven. De verhoging zal leiden tot een zakkere concurrentiepositie wereldwijd maar dat moet juist zodat de zuid europeese landen sterker worden en dus onze investeringen daar hun waarde houden.
De minimale lonen omhoog? En wie gaat daar dan mee beginnen? Want degene die dat doet kan meteen zijn bedrijf opdoeken. Je concurrent trekt namelijk gewoon een blik gastarbeiders open terwijl jij je winsten ziet dalen tot nul of negatief. Onze investeringen in het zuiden, waar bestaan deze uit? Staatspapier? Ik denk dat CoolGuy meteen even zijn Volkswagen omruilt voor zo'n kekke Fiat 500 :')

quote:
De economie zal het dan moeten hebben van een grotere binnenlandse consumptie en die komt er heus wel als de lonen stijgen.
Het enige wat NL nog zelf produceert is voedsel en financiele wanproducten. Dus als we daar nog meer van gaan consumeren krijgen we allemaal overgewicht en een pakket waardeloze woekerpolissen en waardeloze pensioenverzekeringen w/

quote:
Overigens weet jij wel alles zwart te praten. Reminds me...
Nope... er zijn genoeg dingen waar ik heel erg optimistisch over ben... maar de financiele en vastgoedsector vallen daar niet onder ;)
pi_102552057
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan de prijzen niet ineens flink zakken, daar gaat eerst een uitputtingsslag aan vooraf. Toch denk ik dat de overheid niet heel veel meer kan doen, de overheid zit ook met stijgende zorgkosten, stijgende kosten voor de sociale voorziening en garantstelling voor het EFSM. Nee... de Nederlandse overheid kan hooguit zeggen dat ze niet zal toornen aan de huidige fiscale maatregelen maar een schepje er op doen zie ik niet gebeuren. Overigens is de HRA ook het haasje hoor... de babyboom generatie heeft er niet zoveel profijt meer van, als hun uitkeringen in het geding komen dan mogen de post babyboomgeneraties gewoon even wat dieper bukken... neem u maar even een diepe zucht :')
De prijzen in onze hoofdstad Amsterdam is helemaal niet hoog als je deze vergelijkt met andere vergelijkbare hoofdsteden.
Steden als Stockholm, Kopenhagen, Madrid, Rome etc zijn veel duurder.
pi_102552066
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:51 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

De logica hiervoor ontgaat mij hier een beetje voor zo'n drastische huursverhogig. Heeft de corporatiesector plotseling minder inkomsten omdat mensen minder huren? Zijn er minder huurders? Of vanwege een correctie op de inflatie? Sterke verhoging van uitgaven door de corporatiesectoren wat dit rechtvaardigd?
Piet Hein Donner denkt dat hij de huurder nog wel even verder kan uitknijpen, niet zo'n rare gedachte voor 'de man van 1 miljoen' :+
pi_102552102
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:53 schreef Homey het volgende:

[..]

De prijzen in onze hoofdstad Amsterdam is helemaal niet hoog als je deze vergelijkt met andere vergelijkbare hoofdsteden.
Amsterdam is Amsterdam, het lijkt mij weinig zinvol deze te gaan vergelijken met andere steden in andere landen.
pi_102552259
Overigens... hier de lonen omhoog zodat onze concurrentiepositie verslecht, om zodoende de 'investering' in staatspapier te beschermen? Dus... wij moeten inefficienter gaan werken omdat ze elders niet in staat zijn te innoveren? Zoiets kan alleen een bankster verzinnen 8)7
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:02:09 #218
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102552339
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:53 schreef Homey het volgende:

[..]

Oké, Amsterdam is een hoofdstad, maar dit ienie-pienie stadje je kunt het nou niet bepaald een metropoolstad noemen. Als je het vergelijkt met het buitenland is het meer te vergelijken met een provinciestad :')
pi_102552366
Donner wil alle 'scheefhuurders' uit hun corporatieshut trekken en de koopmarkt op jagen om de ellende daar wat te dempen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:07:21 #220
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102552508
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
Donner wil alle 'scheefhuurders' uit hun corporatieshut trekken en de koopmarkt op jagen om de ellende daar wat te dempen.
Ik weet het goed gemaakt, als donner de prijzen nou verlaagd, of betaalbare woningen neerzet. Beetje de wereld op z'n kop zetten :{w

Het is simpel: de huizenprijzen zijn gewoon te hoog in Nederland!
pi_102552535
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
'De ellende dempen' kan op hele andere manieren gebeuren, je moet je eens afvragen waarom hij voor deze optie kiest. Het mag duidelijk zijn dat onze politici maar 1 visie hebben en dat is de prijzen van vastgoed in stand te houden. Het feitelijke probleem nl. het beschikbaar maken van betaalbare woonruimte los je op door betaalbare woningbouw te doen. Dat laatste is natuurlijk funest voor 'de waarde' van bestaande bouw en daar zit de werkelijke pijn.
pi_102552655
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:07 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ik weet het goed gemaakt, als donner de prijzen nou verlaagd, of betaalbare woningen neerzet. Beetje de wereld op z'n kop zetten :{w

Het is simpel: de huizenprijzen zijn gewoon te hoog in Nederland!
Zo simpel is het. Het zal Donner worst wezen of mensen wel of niet een betaalbare woning kunnen huren als de vastgoedzeepbel maar niet klapt want dan staat ook hij ver onder water met zijn hypotheek. De hypocrisie van Nederlandse politici tart het gezonde verstand w/
pi_102552703
Maar xeno je zit toch werkeloos thuis ga dan aan een ondernemingsplan werken waarmee je wel goedkope huizen kan bouwen. Als het zo makkelijk is dan is het een gat in de markt.
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:15:36 #224
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_102552812
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De minimale lonen omhoog? En wie gaat daar dan mee beginnen? Want degene die dat doet kan meteen zijn bedrijf opdoeken. Je concurrent trekt namelijk gewoon een blik gastarbeiders open terwijl jij je winsten ziet dalen tot nul of negatief. Onze investeringen in het zuiden, waar bestaan deze uit? Staatspapier? Ik denk dat CoolGuy meteen even zijn Volkswagen omruilt voor zo'n kekke Fiat 500 :')

[..]

Het enige wat NL nog zelf produceert is voedsel en financiele wanproducten. Dus als we daar nog meer van gaan consumeren krijgen we allemaal overgewicht en een pakket waardeloze woekerpolissen en waardeloze pensioenverzekeringen w/

[..]

Nope... er zijn genoeg dingen waar ik heel erg optimistisch over ben... maar de financiele en vastgoedsector vallen daar niet onder ;)
Gastarbeiders dienen ook minimum loon te krijgen vandaar dat ik opmerkte minimum loon.

Je bent ook zo blind door je eigen oordeel... Net als Xeno.

Ben hier al weer gauw uitgekeken.
and made it rain upward
pi_102552993
quote:

Bij ons gaan er al mensen de onregelmatig diensten uit om onder die 43.000 te blijven. Baas weet niet hoe hij dit op moet vullen. Waarom klote diensten draaien als je alles weg kan geven aan je huurbaas ?
pi_102553117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:12 schreef Basp1 het volgende:
Maar xeno je zit toch werkeloos thuis ga dan aan een ondernemingsplan werken waarmee je wel goedkope huizen kan bouwen. Als het zo makkelijk is dan is het een gat in de markt.
Het probleem is dat het niet makkelijk is, eerst moeten partijen flinke verliezen afboeken. Er zijn genoeg aannemers die tegen een mooi prijsje een huis willen bouwen. Het probleem is de bouwgrond en de lopende afspraken tussen grondbezitters en projectontwikkelaars.
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:27:41 #227
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102553292
Soms verbaas ik me als ik iets tegenkom dat, na 162 edities, nóg niet is genoemd als iets dat de woningmarkt beïnvloedt. Vandaag kwam ik weer zoiets tegen:

Op http://www.bodemloket.nl/bodemloket-flex/bodemloket.html kun je op de kaart zoeken op bodemverontreiniging. Het is niet helemaal gebruiksvriendelijk, maar je hebt vrij snel een overzicht van verontreiniging in jouw buurt.

Wat me dan verbaasd is hoe ongelofelijk veel stippen met verontreiniging je ziet als je inzoemt. Toegegeven, niet alle verontreiniging is even erg. Maar huizenkopers zou dit behoorlijk moeten afschrikken.

Er komen overigens steeds meer kaarten met overheidsinformatie beschikbaar. De BAG is ook handig.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_102553432
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:15 schreef Sjabba het volgende:

Gastarbeiders dienen ook minimum loon te krijgen vandaar dat ik opmerkte minimum loon.

Je bent ook zo blind door je eigen oordeel... Net als Xeno.

Ben hier al weer gauw uitgekeken.
Volgens mij is juist het minimumloon een obstakel voor de werkverschaffing. Vele baantjes zijn simpelweg te duur voor het minimumloon.

Je kan wel roepen dat ik blind ben door mijn eigen oordeel maar je mag gerust met goede en overtuigende argumenten komen, misschien stel ik mijn oordeel dan bij :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:34:15 #229
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_102553566
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Volgens mij is juist het minimumloon een obstakel voor de werkverschaffing. Vele baantjes zijn simpelweg te duur voor het minimumloon.

Je kan wel roepen dat ik blind ben door mijn eigen oordeel maar je mag gerust met goede en overtuigende argumenten komen, misschien stel ik mijn oordeel dan bij :)
Baantjes zijn niet te duur. Men moet eens begrijpen dat werkelijke arbeid geld kost. Niet alleen geld voor plannen en beslissen maar ook voor de uitvoering. En de uitvoering gaat de komende jaren meer waardering krijgen. Juist omdat de bereidwilligheid hier steeds meer afneemt.
and made it rain upward
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:40:08 #230
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102553752
quote:

[..]

Dat vond ik nog vrij braaf. Macumba-gelovigen begraven tegenwoordig de kop van een zwarte haan in de voortuin van buren, als zij dezelfde woning goedkoper aanbieden ;)

Wees ook altijd alert of niemand grof zout op de stoep voor je huis heeft gegooid! 8)7 8)7
pi_102553994
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:34 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Baantjes zijn niet te duur. Men moet eens begrijpen dat werkelijke arbeid geld kost. Niet alleen geld voor plannen en beslissen maar ook voor de uitvoering. En de uitvoering gaat de komende jaren meer waardering krijgen. Juist omdat de bereidwilligheid hier steeds meer afneemt.
Ik hoop dat uitvoerend werk weer beter gaat lonen, dat zal veel mensen ertoe motiveren weer wat nuttiger werk te gaan verrichten. Toch wil ik mijn opmerking even toelichten, wat ik bedoel met het te duur zijn van arbeid is het volgende. Een hoop werk dat gedaan kan worden is simpelweg niet levensvatbaar als daar het minimumloon voor betaald moet worden. Krijgt een krantenjongen het minimumloon? Waarom willen supermarkten het liefst scholieren als vakkenvuller? Ik begrijp heel goed dat als full timer je een bepaald inkomen nodig hebt om rond te kunnen komen maar dat werpt tevens een drempel op. Als we nu het minimumloon afschaffen (vooral die jeugdloonschalen is een schande) dan krijgen ook anderen weer een eerlijke kans, nu kunnen werkgevers lekker terugvallen op het excuus dat ze minimumloon betalen.

Ook de constante loonstijging tot aan je pensioen is een drempel, deze voorkomt dat werkgevers 50-plussers in dienst nemen. Laat ze mensen gewoon betalen naar prestatie, mensen moeten gewoon accepteren dat ze economische soms minder relevant zijn naarmate de jaren vorderen. Ik denk dat een hoop werkgevers best kunnen leven met een oudere werknemer die met minder genoegen neemt, iedereen is dan productief naar zijn salaris.
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:53:46 #232
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_102554252
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik hoop dat uitvoerend werk weer beter gaat lonen, dat zal veel mensen ertoe motiveren weer wat nuttiger werk te gaan verrichten. Toch wil ik mijn opmerking even toelichten, wat ik bedoel met het te duur zijn van arbeid is het volgende. Een hoop werk dat gedaan kan worden is simpelweg niet levensvatbaar als daar het minimumloon voor betaald moet worden. Krijgt een krantenjongen het minimumloon? Waarom willen supermarkten het liefst scholieren als vakkenvuller? Ik begrijp heel goed dat als full timer je een bepaald inkomen nodig hebt om rond te kunnen komen maar dat werpt tevens een drempel op. Als we nu het minimumloon afschaffen (vooral die jeugdloonschalen is een schande) dan krijgen ook anderen weer een eerlijke kans, nu kunnen werkgevers lekker terugvallen op het excuus dat ze minimumloon betalen.

Ook de constante loonstijging tot aan je pensioen is een drempel, deze voorkomt dat werkgevers 50-plussers in dienst nemen. Laat ze mensen gewoon betalen naar prestatie, mensen moeten gewoon accepteren dat ze economische soms minder relevant zijn naarmate de jaren vorderen. Ik denk dat een hoop werkgevers best kunnen leven met een oudere werknemer die met minder genoegen neemt, iedereen is dan productief naar zijn salaris.
Jeugdloonschalen eruit idd maar minimumloon omhoog. De extra kosten berekenen ze maar door aan de klanten, die profiteren tenslotte ook van de loonstijgingen. Mensen moeten beschermd wordne tegen werkgevers die vinden dat ze mee moeten in alles goedkoper totdat er niets overblijft.

Kijk naar al die wegwerpzooi uit China. We moeten naar duurzaam.
and made it rain upward
pi_102554573
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:53 schreef Sjabba het volgende:

Jeugdloonschalen eruit idd maar minimumloon omhoog. De extra kosten berekenen ze maar door aan de klanten, die profiteren tenslotte ook van de loonstijgingen. Mensen moeten beschermd wordne tegen werkgevers die vinden dat ze mee moeten in alles goedkoper totdat er niets overblijft.

Kijk naar al die wegwerpzooi uit China. We moeten naar duurzaam.
Men wil het niet doorberekenen aan de klant, als dat zo zou zijn dan zouden we in Nederland nog steeds een hoop maakindustrie hebben. Je ziet hetzelfde in de tuinbouw, waarom nemen ze Polen in dienst? Ze moeten ze dan wel het minimumloon betalen maar dan hebben ze wel harde werkers voor dat geld. Een salaris alleen zegt dus niet zo heel erg veel. Uitbuiting kent vele vormen en de markt wil gewoon goedkope arbeid. Ga jij naar de duurste winkel? Koop jij duurdere producten omdat je weet dat een producent een eerlijke beloning geeft aan zijn werknemers? Zo ja... bravo!!! maar dat gaat dan wel ten koste van je koopkracht. (Uiteraard zijn koopkracht en kwaliteit van leven twee heel verschillende dingen).

Het minimumloon afschaffen kan ertoe leiden dat bepaalde baantjes toch nog gedaan kunnen worden tegen lage kosten. Ik denk dat er best wel een hoop mensen zijn die een leuk bijbaantje willen hebben waar ze echt niet 'de hoofdprijs' voor hoeven te krijgen, momenteel kan dat vaak niet i.v.m. looneisen en blijft er daardoor een groot economisch potentieel onbenut liggen.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:11:40 #234
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102578217
Ja, zeg, geeft het weer de schuld! Makelaarsorganisatie ERA: Grootste concurrent openhuizendag is het weer

_O- _O- _O-

Zucht. Dé grootste concurrent van deze openhuizendag is de volgende openhuizendag, want dan zijn de prijzen verder gedaald! ;)
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:05:34 #235
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_102582102
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hee Zeepbel, alles goed? ^O^

Hoe is het op het Viva-forum?
Prachtig. Er is niets mooiers dan bijvlagen getuige te zijn van instortende Hollandse Prinsessen-droompjes ^O^
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:06:57 #236
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_102582125
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:05 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Prachtig. Er is niets mooiers dan bijvlagen getuige te zijn van instortende Hollandse Prinsessen-droompjes ^O^
Linkje :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:08:36 #237
317913 1-800-cop-shot
pi_102582161
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Linkje :?
http://forum.viva.nl/

Alsof de Hollandse vrouw het ergens anders over heeft dan het weer en die nieuwe keuken? :?

Die d'r nu niet meer in zit
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:12:38 #238
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_102582258
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:08 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

http://forum.viva.nl/

Alsof de Hollandse vrouw het ergens anders over heeft dan het weer en die nieuwe keuken? :?

Die d'r nu niet meer in zit
Ik bedoelde eigenlijk linkjes naar specifieke topics :@.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:17:51 #239
317913 1-800-cop-shot
pi_102582386
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk linkjes naar specifieke topics :@.
Dan moet je Bijvlagenzinvol zijn. Maar die heeft het vandaag samen met Scorpie en die dikke Sjabba te druk met appeltaarten maken.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:19:59 #240
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_102582437
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Dan moet je Bijvlagenzinvol zijn. Maar die heeft het vandaag samen met Scorpie en die dikke Sjabba te druk met appeltaarten maken.
Ohja open huis-dag, wat een idioterie weer allemaal :D
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:35:47 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102582766
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Ohja open huis-dag, wat een idioterie weer allemaal :D
De open-huizen waar ik vandaag langsfietste zagen er allemaal erg leeg uit ...
pi_102589182
Vorige keer kwamen er 130k mensen voor 50k huizen, dus nog geen 3 per woningen, dat kost je dan per gluuder een dikke 100 euro :D

Gekte.
pi_102592116
quote:
Integendeel, vandaag gewoon heel de dag lekker zitten BBQ'en. En net als de andere 4,2 miljoen huizenbezitters die niet willen verkopen voor de zekerheid de deurbel uitgezet. Sommige wannabee kopers zijn nog erger dan Jehova getuigen dus voorkomen is beter dan genezen. ^O^
pi_102595000
iemand hier enig idee wat de plannen van de banken zijn met over het verstrekken van hypotheken op huizen met particuliere erfpacht?
pi_102595466
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:46 schreef farscapevr8 het volgende:
iemand hier enig idee wat de plannen van de banken zijn met over het verstrekken van hypotheken op huizen met particuliere erfpacht?
Ik dacht dat allemaal alweer in orde was gekomen en dat je daar gewoon weer een hypotheek op kunt krijgen? Al blijft de term 'erfpacht' natuurlijk wel voor de komende millennia besmet. Ik zou geen woning op erfpachtgrond meer kopen, wie weet wat de banken over 20 jaar weer voor streken gaan uithalen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 02:24:29 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102601729
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De open-huizen waar ik vandaag langsfietste zagen er allemaal erg leeg uit ...
Ik heb er ook op gelet, inderdaad geen enkele keer iemand in of voor het huis
Zeker de deurbel afgezet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102604582
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 02:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zeker de deurbel afgezet
De kopers wachten nog een paar maandjes en willen nu genieten van het mooie weer ;)
pi_102604643
quote:

[..]

Zeker de deurbel afgezet
Gemiddeld 2 bezoeken per huis heb je dan de hele dag uit je raam zitten te loeren. Was even na afloop dan toch naar je buren gegaan om ze van de appeltaart af te helpen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:21:54 #249
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102605326
quote:

[..]

Zeker de deurbel afgezet
Ik heb een tip. Hiemee verkoop je je huis zeker binnen twee maanden 8-)
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:53:53 #250
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102605905
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:05 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Haha..... dat topic loopt nog steeds :D

Hilarisch _O-
pi_102606216
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha..... dat topic loopt nog steeds :D
En alleen kloon van Zeepbel kon weten welk topic ik bedoelde. :D
pi_102607330
Geef nu eens de link van dat topic. Ik heb nu een uur me wel al op het viva forum zitten vermaken met andere domme mutsen verhalen. Een 18 jarige die 40000 euro schuld bij een 30 jarige vent heeft en dan door de ouders van die vent gedwongen wordt om een schuldbekentensi te tekenen. Ik zit nu alleen te kijken of er geen 30 jarige fokker op wgr een topic heeft staan van 40000 euro aan vriendin geleend, krijg mijn geld niet terug.

Maar ben nu toch benieuwd naar dat topic.
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:00:20 #253
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_102607622
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Geef nu eens de link van dat topic. Ik heb nu een uur me wel al op het viva forum zitten vermaken met andere domme mutsen verhalen. Een 18 jarige die 40000 euro schuld bij een 30 jarige vent heeft en dan door de ouders van die vent gedwongen wordt om een schuldbekentensi te tekenen. Ik zit nu alleen te kijken of er geen 30 jarige fokker op wgr een topic heeft staan van 40000 euro aan vriendin geleend, krijg mijn geld niet terug.

Maar ben nu toch benieuwd naar dat topic.
:D
pi_102608237
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Geef nu eens de link van dat topic.
Dat staat wel ergens in dit topic, een deeltje of tig terug. (Ik heb hem ook niet bij de hand)

Samenvatting: Ons aller Zaadbal (a.k.a. 1-800-cop-shot) postte daar onder de naam Romeo (of iets in die geest) en zat flinke lulverhalen op te hangen almede en passant zijn eigen site te spammen. Tot hij daar werd ontmaskerd als de eigenaar van zijn site en toen vielen alle dames daar voor hem over hem heen. _O-
pi_102608411
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat staat wel ergens in dit topic, een deeltje of tig terug. (Ik heb hem ook niet bij de hand)

ja juiste dat deeltje of tig terug vind ik iets teveel zoekwerk. En op het vivaforum zie ik op een ipod geen zoekfunctie zitten.
pi_102608498
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:25 schreef Basp1 het volgende:
ja juiste dat deeltje of tig terug vind ik iets teveel zoekwerk.
Ik ook. Vandaar de samenvatting. :Y)
pi_102609593
Ok hier de vraag van de dag:

Was de appeltaart gister ook belastingaftrekbaar (NVM openhuizendag..of wat was het)?
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:08:16 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_102609832
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ja juiste dat deeltje of tig terug vind ik iets teveel zoekwerk. En op het vivaforum zie ik op een ipod geen zoekfunctie zitten.
Linkje opgeduikeld. Volgens mij is dit iets:

http://forum.viva.nl/foru(...)t_messages/107417/48
pi_102610005
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Linkje opgeduikeld. Volgens mij is dit iets:

http://forum.viva.nl/foru(...)t_messages/107417/48
Yep. Dat is hem inderdaad. Op (o.a.) pagina 58 komt hij ook in beeld met de naam Cenzuur.
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:58:13 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102611299
quote:
zo 02 okt 2011, 14:35
'Tot 2020 geen stijging huizenprijzen VS'
NEW YORK - De huizenprijzen in de Verenigde Staten zullen tot 2020 niet stijgen.
Dat meldde de Amerikaanse zakenzender CNBC zaterdag op basis van onderzoek onder risicomanagers in de Amerikaanse banksector.

De managers werd gevraagd of de huizenprijzen voor 2020 het niveau zullen bereiken van 2007, het jaar voor het uitbreken van de financiële crisis.
Bijna de helft, 49 procent, antwoordde ontkennend. Slechts 21 procent voorziet wel een herstel.

Ook de hypotheekmarkt blijft kwakkelen.
Driekwart van de managers verwacht dat het aantal gevallen waarin de hypotheek niet meer kan worden afgelost zeker de komende 5 jaar hoog blijft. Een meerderheid van de managers verwacht ook dat consumenten in de problemen gaan komen bij de afbetaling van auto's en creditcardschulden.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102612038
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:58 schreef michaelmoore het volgende:
zo 02 okt 2011, 14:35

'Tot 2020 geen stijging huizenprijzen VS'
NEW YORK - De huizenprijzen in de Verenigde Staten zullen tot 2020 niet stijgen.
Dat meldde de Amerikaanse zakenzender CNBC zaterdag op basis van onderzoek onder risicomanagers in de Amerikaanse banksector.

De managers werd gevraagd of de huizenprijzen voor 2020 het niveau zullen bereiken van 2007, het jaar voor het uitbreken van de financiële crisis.
Bijna de helft, 49 procent, antwoordde ontkennend. Slechts 21 procent voorziet wel een herstel.

Huh? Dus als het niet boven het niveau van 2007 uitkomt is er geen stijging?
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:52:14 #262
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102621750
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En alleen kloon van Zeepbel kon weten welk topic ik bedoelde. :D
Er zijn meerdere mensen die op de hoogte waren van het viva forum topic "hoe trek ik meer kopers voor mijn overgewaardeerde rijtjescontainer"... er zullen dus meerdere kloons zijn die weten waar het over gaat. Als vrouw lurk ik ook regelmatig op het viva forum :)
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:57:40 #263
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102621964
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yep. Dat is hem inderdaad. Op (o.a.) pagina 58 komt hij ook in beeld met de naam Cenzuur.
Haha.... romeo is helemaal geen zeepbel kloon... zeepbel koopt namelijk geen huizen en deze romeo wel.... Mmmm... ik heb ook een beleggingshypotheek... bij nader inzien zou het dus wel kunnen. Anyway... nu maanden later zitten de meeste dames daar nog steeds met hun overgewaardeerde prinsessenpaleisjes ;)
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:18:34 #264
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102623027
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Haha.... romeo is helemaal geen zeepbel kloon... zeepbel koopt namelijk geen huizen en deze romeo wel.... Mmmm... ik heb ook een beleggingshypotheek... bij nader inzien zou het dus wel kunnen. Anyway... nu maanden later zitten de meeste dames daar nog steeds met hun overgewaardeerde prinsessenpaleisjes ;)
Wat ik grappig aan dat topic vind, is dat die dames destijds een beetje boos op die Romeo werden. Terwijl Romeo ze het beste advies heeft gegeven dat mogelijk was: Je moet zakken met je prijs als je je woning in deze markt nog wil verkopen. Zelfs makelaars adviseren dat inmiddels. Alleen een half jaar later. En inmiddels zijn de prijzen nog verder gedaald, dus degene die toen niet naar Romeo heeft geluisterd is nu extra de sigaar.

Overigens hoor ik huizenbezitters steeds vaker zeggen "maar we zijn al in prijs gedaald". Ik lees dat ook op dat vivaforum. Toch neemt het aantal woningen dat te koop staat, nog steeds toe. Zo blijven huizenverkopers zichzelf te kort doen door onrealistische bedragen te vragen. Zij het dat er nu iets (te weinig) van af is. Zucht.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:21:04 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102623156
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Wat ik grappig aan dat topic vind, is dat die dames destijds een beetje boos op die Romeo werden. Terwijl Romeo ze het beste advies heeft gegeven dat mogelijk was: Je moet zakken met je prijs als je je woning in deze markt nog wil verkopen. Zelfs makelaars adviseren dat inmiddels. Alleen een half jaar later. En inmiddels zijn de prijzen nog verder gedaald, dus degene die toen niet naar Romeo heeft geluisterd is nu extra de sigaar.

Overigens hoor ik huizenbezitters steeds vaker zeggen "maar we zijn al in prijs gedaald". Ik lees dat ook op dat vivaforum. Toch neemt het aantal woningen dat te koop staat, nog steeds toe. Zo blijven huizenverkopers zichzelf te kort doen door onrealistische bedragen te vragen. Zij het dat er nu iets (te weinig) van af is. Zucht.
Dat klopt wel. Ik heb ook vrienden die hun huis telkens 'scherp geprijsd' hielden in een dalende markt. Die haalden er nét niet de laatste 10K vanaf, waardoor hun huis het meest aantrekkelijke zou worden. Uiteindelijk zijn ze met de vraagprijs meer dan 20% gezakt, en toen nog eens 5% op het eindbod. Als ze meteen 10% minder hadden ingezet hadden ze uiteindelijk veel geld bespaard.
The End Times are wild
pi_102624817
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha.... romeo is helemaal geen zeepbel kloon... zeepbel koopt namelijk geen huizen en deze romeo wel....
Absoluut wel, want later gaf hij dat zelf toe op Fok! en gaf een niet nader te noemen Fokker de schuld van zijn ban op het viva-forum. :Y
pi_102624901
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef droom_econoom8 het volgende:
En inmiddels zijn de prijzen nog verder gedaald, dus degene die toen niet naar Romeo heeft geluisterd is nu extra de sigaar.
En hoeveel hebben wel gewoon hun huis verkocht zonder naar Zeepbel te luisteren en zich dus tienduizenden euro's bespaard? Die sla je voor het gemak maar even over. :W
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:40:23 #268
317913 1-800-cop-shot
pi_102628673
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En hoeveel hebben wel gewoon hun huis verkocht zonder naar Zeepbel te luisteren en zich dus tienduizenden euro's bespaard? Die sla je voor het gemak maar even over. :W
nou die bbq-lucht op de open huizen dag gaat je meisje je niet vergeven hoor, vlaagie. Moest dat nou?

quote:
Nou heb de dag even laten bezinken en baal eerlijk gezegd echt nog steeds.
Had toch echt op zn minst 1 kijker verwacht, we wonen in een nette kindvriendelijke buurt, en we vragen een leuke prijs voor een redelijk grote woning met 4 slaapkamers. Ik weet het echt niet meer hoor, als er niemand komt kijken weten we ook niet wat we nog kunnen verbeteren aan de woning.
Denk dat we toch maar foto's gaan laten maken bij een prof maar goed wie zegt dat we dan kijkers gaan krijgen?
De prijs omlaag gooien dat doen we niet zo snel want we verkopen al met schuld, er moet wel wat te onderhandelen blijven natuurlijk.

Ben werkelijk de rest van de dag sjaggie geweest alleen door die open dag, kan wel janken.
Mijn vriend zei al dat we in het voorjaar gewoon weer mee doen maar dan hoop ik hem toch echt al verkocht te hebben.

Zo dat moet ik even kwijt.
pi_102629434
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Heerlijk dit.
Wat, leedvermaak ten opzichte van anderen? Tja, tis maar wat je karakter is hè.
pi_102629570
waarom blijven ze er gewoon niet wonen :)
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_102629595
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat, leedvermaak ten opzichte van anderen? Tja, tis maar wat je karakter is hè.
Dat is toch geen echt leed? Gewoon pure domheid van mensen die beter zouden moeten weten.
pi_102629717
quote:

[..]

Er is iemand jarig?
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:55:56 #274
317913 1-800-cop-shot
pi_102629729
Het ging eerder op de dag ook al niet zo lekker in huize Vlaag.

quote:
Nou ik heb er hier eentje zitten die ik ook de nek wel kan omdraaien.Ik zit hier binnen te stressen en loop naar buiten (waar hij heerlijk in het zonnetje een boek aan het lezen is), en zeg dat ik er niet goed van wordt dat er nog niemand is geweest. Hij kijkt me aan met een blik alsof ik gek geworden ben, alsof ze dadelijk hier met busladingen binnen worden gebracht.
quote:
jouw vent is er tenminste nog. Die van mij is er gewoon tussenuitgenaaid.
quote:
Sorry, maar dat had ik nu echt even veel liever gehad. Hij is en blijft onder alle omstandigheden zo rustig en relaxed. Al ontploft er een bom naast hem, dan nog is er in zijn ogen niets aan de hand. Ik ben dus helemaal het tegenovergestelde.
pi_102629809
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is toch geen echt leed? Gewoon pure domheid van mensen die beter zouden moeten weten.
Dat is de definitie van leedvermaak toch? "haha, kijk die sukkel, heb ik het toch beter voor elkaar! "
pi_102629817
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:40 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
nou die bbq-lucht op de open huizen dag gaat je meisje je niet vergeven hoor, vlaagie. Moest dat nou?
Mijn meisje? Haha, die kan met haar inkomen in haar eentje al een normale eengezinswoning kopen dus die klaagt niet zo snel als jij hoor. _O- Bovendien maakt uitschakelen van de deurbel al veel ongemakken goed. Ten eerste is het niet leuk als je iedere keer gestoord wordt in je bezigheden, en ten tweede zijn die sippe gezichten van de kopers als ze zich realiseren dat ze een deurbel te ver hebben aangebeld ook niet goed voor je eetlust. (Je trekt je al dat leed toch ongewild aan...)
pi_102629858
quote:
13s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:55 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Het ging eerder op de dag ook al niet zo lekker in huize Vlaag.

[..]

[..]

[..]

Pass de bron eens :D
pi_102629935
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:57 schreef Scorpie het volgende:
Pass de bron eens :D
Ja, ik wil hem ook!

Ik denk dat hij per abuis zijn eigen situatie heeft geknipt en geplakt... :D
pi_102629964
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mijn meisje? Haha, die kan met haar inkomen in haar eentje al een normale eengezinswoning kopen dus die klaagt niet zo snel als jij hoor. _O- Bovendien maakt uitschakelen van de deurbel al veel ongemakken goed. Ten eerste is het niet leuk als je iedere keer gestoord wordt in je bezigheden, en ten tweede zijn die sippe gezichten van de kopers als ze zich realiseren dat ze een deurbel te ver hebben aangebeld ook niet goed voor je eetlust. (Je trekt je al dat leed toch ongewild aan...)
Herkenbaar. Ik moest gisteren een Geen-Open-Huis sticker opplakken, anders hadden ze de deur platgelopen hiero, vergapend aan al die luxe die de huurders niet hebben.
pi_102630032
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, ik wil hem ook!

Ik denk dat hij per abuis zijn eigen situatie heeft geknipt en geplakt... :D
ik denk dat 1800cumshots een beetje doordraaft in zijn fantasietjes over appeltaarten :)
pi_102630094
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:59 schreef Scorpie het volgende:
ik denk dat 1800cumshots een beetje doordraaft in zijn fantasietjes over appeltaarten :)
Ik denk dat hij zich met die fantasieverhalen nu wel een beetje heel erg laat kennen... :Y
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:01:17 #282
317913 1-800-cop-shot
pi_102630222
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is de definitie van leedvermaak toch? "haha, kijk die sukkel, heb ik het toch beter voor elkaar! "
Nou, ik zie geen leed en dus ook geen leedvermaak.
Verder wel vermakelijk hoor.
pi_102630232
quote:
Ik ga niet weer heel je thuisbasis doorlezen hoor. Op welke pagina komt RomeO in het spel? (of Cenzuur, of vastgoed-zeepbel, of 1-800-cop-shot, of wat dan ook...)
pi_102630282
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nou, ik zie geen leed en dus ook geen leedvermaak.
Verder wel vermakelijk hoor.
Je ziet wat je wil zien dus. Prima. Was ook offtopic verder.
pi_102630418
27 maanden te koop staan en dan nog niet snappen dat je moet zakken met je prijs, das wel een beetje faal hoor hey.
pi_102630538
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je ziet wat je wil zien dus. Prima. Was ook offtopic verder.
Nou nee ik constateer en analyseer de situatie correct.
pi_102630975
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:07 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nou nee ik constateer en analyseer de situatie correct.
Mensen die dit soort opmerkingen maken gaan meestal als eerste, en het hardst, op hun bek. Maar nogmaals, offtopic. Laten we maar ontopic gaan.
pi_102631395
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mensen die dit soort opmerkingen maken gaan meestal als eerste, en het hardst, op hun bek. Maar nogmaals, offtopic. Laten we maar ontopic gaan.
Over je nare ervaringen post je maar op Viva en niet hier, dat is inderdaad offtopic alhier dus laten wij ontopic gaan.
pi_102631546
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:19 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Over je nare ervaringen post je maar op Viva en niet hier, dat is inderdaad offtopic alhier dus laten wij ontopic gaan.
:') ontopic: heb je al wat op het oog, of krijg je nog steeds de hypotheek niet rond?
pi_102631895
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:22 schreef Scorpie het volgende:
:') ontopic: heb je al wat op het oog, of krijg je nog steeds de hypotheek niet rond?
Die hypotheek is het probleem niet, als de prijs eerst nog 70% zakt. :Y

_O-
pi_102631962
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

_O-
Over juiste constatering van de feiten gesproken _O- Spijker, kop dit _O-
pi_102634148
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet specifiek maar wel ongeveer de wijk, hypotheek lijkt mij niet zo moeilijk daar wij boven modaal zitten met vaste banen en behoorlijk kunnen sparen, alhoewel de banken moeilijk schijnen te zijn momenteel.
Goede kans dat wij nog twee jaar wachten, hebben geen haast opzich, zijn ook nog niet zo oud 8-)
pi_102634250
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

_O-
Wat een onzin, wij zitten op 65 en 35k pj dan is er opzich best wat te kopen, in Amstelveen.

Zou jij nu kopen dan als je ons was of zou je nog twee jaar wachten? wij wonen dankzij de gemeente Amsterdam royaal voor weinig dus hebben het niet slecht.
pi_102634262
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Goede kans dat wij nog twee jaar wachten, hebben geen haast opzich, zijn ook nog niet zo oud 8-)
Volgens de insiders hier kun je beter nog 15 jaar wachten. De prijzen zullen alsmaar dalen, de inflatie helpt je ook nog, en je verziekte woongenot? Ach, dat kost niets, een mens wordt immers al gauw 2000+ jaar oud.... ^O^
  zondag 2 oktober 2011 @ 23:08:57 #297
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102634284
Kijken... en niet kopen.... oh wacht... er is ook bijna niemand wezen kijken op de open dag :D

Dat viva forum is weer geniaal... misschien moeten we Whuzzanova maar weer eens langs sturen om die dames wat troost te bieden :*
pi_102634384
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens de insiders hier kun je beter nog 15 jaar wachten. De prijzen zullen alsmaar dalen, de inflatie helpt je ook nog, en je verziekte woongenot? Ach, dat kost niets, een mens wordt immers al gauw 2000+ jaar oud.... ^O^
Tja dat is wat veel hoor 15 jaar, dan moet ik ook mijn motor kunnen stallen want dat doen mannen op die leeftijd :')
  zondag 2 oktober 2011 @ 23:11:42 #299
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102634401
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De meeste starters vertel ik altijd over het 'betaalgenot' dat de banksters genieten vanwege al die vastgoedbeleggers die krom willen liggen voor hun 'woongenot'. Kopen op de top van de zeepbel is alleen genieten voor banksters en masochisten :')
pi_102634421
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Zou jij nu kopen dan als je ons was of zou je nog twee jaar wachten? wij wonen dankzij de gemeente Amsterdam royaal voor weinig dus hebben het niet slecht.
Ik ben jullie niet, dus ik kan daar niet over oordelen.

Ik hoor al 8 jaar dat de prijzen te hoog zijn en toch heb ik 6 jaar geleden gekocht. Waarom? Lage lasten, die ook nog eens voor lange (nu nog 19 jaar) tijd vaststaan en, nog veel belangrijker..., ik kan doen en laten wat ik wil in mijn woning. Dat is me meer waard dan 6 jaar in een huurwoning blijven zitten en misschien 10K minder betalen. Pleur op, lekker belangrijk die 10K, als ik er een nieuwe keuken in wil hebben ipv zo'n woningbouwblokje, dan wil er 1 inzetten. Niet over 6 jaar, maar morgen. :D
  zondag 2 oktober 2011 @ 23:12:29 #301
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102634444
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:11 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tja dat is wat veel hoor 15 jaar, dan moet ik ook mijn motor kunnen stallen want dat doen mannen op die leeftijd :')
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')