Met de sleutel natuurlijkquote:Op donderdag 29 september 2011 16:23 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Haha geniaal, hoe kan ik die uit het automaat krijgen?
Ja, maar als blijkt dat je voor die job die ze leuk vinden bepaalde papieren nodig hebben die ze niet hebben, wat dan? toch maar laten doen?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een beetje een 19e eeuwse mentaliteit. Daarom ben ik ook een voorstander van maximale nivellering, dan kunnen mensen eindelijk de job gaan doen die ze leuk vinden
Ja snap ik, maar ik ben geen monteur dus ik heb die sleutel niet... Of kun je die ergens kopen?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Met de sleutel natuurlijk
Leren terwijl je werkt, heeft de mensheid al miljoenen jaren gedaan en we zijn er nog steeds dus het is niet onmogelijkquote:Op donderdag 29 september 2011 16:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar als blijkt dat je voor die job die ze leuk vinden bepaalde papieren nodig hebben die ze niet hebben, wat dan? toch maar laten doen?
Dat dachten de communisten ook, alleen toen bleek dat een overgroot deel van de mensen de leukste job géén job vond en dat als je iedereen hetzelfde geeft nog maar weinig mensen echt willen werken.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een beetje een 19e eeuwse mentaliteit. Daarom ben ik ook een voorstander van maximale nivellering, dan kunnen mensen eindelijk de job gaan doen die ze leuk vinden
Vergeet niet dat er altijd meer mensen zullen zijn met "lage baantjes" dan met hoge banen. Als we allemaal als beleidsadviseur zouden werken dan loopt het systeem vast...quote:Op donderdag 29 september 2011 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is wel bij me opgekomen. Maar ga me nou niet vertellen dat er meer mensen zijn met 'lage' baantjes, die die baan doen omdat ze het leuk vinden om (meestal lichamelijk zwaarder) dat werk te doen tegen een laag salaris, dan dat ze wel een 'laag' baantje moeten doen omdat ze geen diploma's hebben omdat ze er met de pet naar gegooid hebben. (let wel, ik heb het hier over de mensen die school allemaal niet zo boeiend vonden).
Dat kun jij wel zeggen, dat ze dan 'stoppen met werken', maar de praktijk is dat ze dat niet doen, omdat ook die mensen hun financiële verplichtingen hebben die ze moeten nakomen om niet in de problemen te geraken, dus die zullen echt niet zomaar even 123 collectief het werk neerleggen.
Volgens mij had je niet echt een keuze en bovendien werkte het systeem niet omdat degene die het proces moesten bewaken, de zgn. leiders, uiteraard goed voor zichzelf en hun vriendjes zorgden terwijl de rest langzaam aan het creperen was...quote:Op donderdag 29 september 2011 16:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat dachten de communisten ook, alleen toen bleek dat een overgroot deel van de mensen de leukste job géén job vond en dat als je iedereen hetzelfde geeft nog maar weinig mensen echt willen werken.
QFTquote:Op donderdag 29 september 2011 16:32 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Volgens mij had je niet echt een keuze en bovendien werkte het systeem niet omdat degene die het proces moesten bewaken, de zgn. leiders, uiteraard goed voor zichzelf en hun vriendjes zorgden terwijl de rest langzaam aan het creperen was...
Je kan die sleutels vast wel ergens kopen, maar ik krijg ze gewoon van de fabrikant. Mijn bier ligt natuurlijk niet in de voorraad cylinder... anders denk je cola te krijgen maar krijg je Schultenbrauquote:Op donderdag 29 september 2011 16:27 schreef ramon83 het volgende:
Ja snap ik, maar ik ben geen monteur dus ik heb die sleutel niet... Of kun je die ergens kopen?
Ik doelde meer op een bepaalde knoppen combinatie o.i.d.
Hoezo, zie jij het verband niet tussen de huizenmarkt en een frisdrankautomaat...quote:Op donderdag 29 september 2011 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gaat het hier nog steeds niet over de huizenmarkt?
Welke markt? Er is alleen maar NHG, HRA, starterssubsidie, dubbele HRA en bank bailouts.... over welke 'markt' wil je het hebben?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De overeenkomst in formaat is er in ieder gevalquote:Op donderdag 29 september 2011 17:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoezo, zie jij het verband niet tussen de huizenmarkt en een frisdrankautomaat...
Kan je wel ff een update geven: de huizenmarkt is dood!quote:Op donderdag 29 september 2011 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik hoop dat je meer verstand hebt van frisdrankautomaten.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
De overeenkomst in formaat is er in ieder geval
Ik ging een paar jaar geleden uit van 50% (om op historisch gemiddelde prijzen terug te komen, al moet je eigenlijk een doorschieten verwachten naar een niveau daar onder) maar doordat er nu zoveel huizen over the top gefinancierd zijn, staat er voor veel mensen wel een heel zware (en steeds oplopende) straf op verkopen. Ik denk dat daarom minder mensen zullen verhuizen vanwege 'optionele' redenen zoals verandering van baan of echtscheiding, en dat de daling het vooral zal moeten hebben van mensen die hun woonlasten niet meer kunnen opbrengen. Dan moet er ofwel hoge werkloosheid komen, ofwel een flinke rentestijging. Zolang overheden en centrale banken hun print-n-pimp beleid volhouden zie ik het daar niet van komen, dus een snelle daling zoals in die geextrapoleerde grafiek (a la eind jaren '70) verwacht ik niet. Eerder nog een paar jaar doormodderen met licht dalende prijzen, totdat inflatie blijvend voet aan de grond krijgt, en dan kan het alle kanten op gaan doordat er allerlei tegengestelde krachten op gang komen tussen mensen met en zonder werk, mensen met en zonder geld en mensen met en zonder hypotheek.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Zal mij benieuwen! Ik denk dat ik "mijn prognose" van enkele jaren geleden (grofweg 30% daling van de huizenprijzen) serieus omhoog kan bijstellen.
Vergeet niet dat het slechts een paar procent van de huizen is die verkocht wordt: 100.000 huizen per jaar is een fractie van het totaal. M.a.w. er zijn genoeg mensen die om wat voor reden dat ook tegen lagere prijs hun toko kunnen verkopen, daarvoor hoeft echt niet iedereen te verhuizen.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:43 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik ging een paar jaar geleden uit van 50% (om op historisch gemiddelde prijzen terug te komen, al moet je eigenlijk een doorschieten verwachten naar een niveau daar onder) maar doordat er nu zoveel huizen over the top gefinancierd zijn, staat er voor veel mensen wel een heel zware (en steeds oplopende) straf op verkopen. Ik denk dat daarom minder mensen zullen verhuizen vanwege 'optionele' redenen zoals verandering van baan of echtscheiding, en dat de daling het vooral zal moeten hebben van mensen die hun woonlasten niet meer kunnen opbrengen.
Wat ze vergeten te zeggen is dat de animo voor de appartementen overweldigend was (60 man voor 23 appartementen), en dat de rest wat minder goed liep (ongeveer de helft verkocht). Ze hebben er van 'geleerd', en nu doen ze nog eens 15 appartementen, met nog meer 'gewone' woningen.quote:Het animo is voor de eerste drie fasen bijzonder groot geweest. Geen wonder, de ligging van deze nieuwe wijk is uniek en waterrijk. Veel kavels grenzen aan het water en sommige hebben de mogelijkheid om een bootje aan te leggen.
Vakantiewoningen die niet permanent bewoond mogen worden?quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:51 schreef RemcoDelft het volgende:
WTF? "Aan het water"? Een flat, met een weg er tussen? Ze weten het leuk te brengen...
Bij een huis aan het water denk ik aan zoiets: [ afbeelding ]
Rengers Wetering.... echt spuuglelijke en piepkleine woningen. Pal naast een industrieterrein en drukke straatweg, voor de rest omringt door polderland met veel koeien.... echt een toplocatie om te wonenquote:Op vrijdag 30 september 2011 07:18 schreef Resistor het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)bunschoter-veenkamp/
[..]
Wat ze vergeten te zeggen is dat de animo voor de appartementen overweldigend was (60 man voor 23 appartementen), en dat de rest wat minder goed liep (ongeveer de helft verkocht). Ze hebben er van 'geleerd', en nu doen ze nog eens 15 appartementen, met nog meer 'gewone' woningen.
Hoezo, vraaggestuurd bouwen?
En die vraagprijs voor die appartementen? Ik heb mij ook ingeschreven voor een appartement, van de 15 zijn er 3 goedkoper dan ¤152.000, 5 tot ¤175.500 en de rest is allemaal duurder, tot wel ¤235.000, daarvoor heb je 92m2m... De vorige serie was niet duurder dan ¤175.000
De -50% die xeno altijd geroepen heeft word met de dag realistischerquote:Op vrijdag 30 september 2011 08:59 schreef droom_econoom8 het volgende:
Stevige uitspraak! Zeker als je nagaat, dat deze 30% nog niet uitgaat, van toekomstige beperkingen van de HRA.
Grappig stukje na het item met jaap van duijn , sint jozef beeldjes begraven om je huis te verkopenquote:
Als de buren net zo zijn snap ik waarom niemand er wil wonen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:01 schreef corus het volgende:
[..]
Grappig stukje na het item met jaap van duijn , sint jozef beeldjes begraven om je huis te verkopen
In tijden van wanhoop vallen mensen meestal terug op bijgeloof en religie.quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:01 schreef corus het volgende:
[..]
Grappig stukje na het item met jaap van duijn , sint jozef beeldjes begraven om je huis te verkopen
Wat een dure kippenhokken zeg.quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:18 schreef Resistor het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)bunschoter-veenkamp/
[..]
Wat ze vergeten te zeggen is dat de animo voor de appartementen overweldigend was (60 man voor 23 appartementen), en dat de rest wat minder goed liep (ongeveer de helft verkocht). Ze hebben er van 'geleerd', en nu doen ze nog eens 15 appartementen, met nog meer 'gewone' woningen.
Hoezo, vraaggestuurd bouwen?
En die vraagprijs voor die appartementen? Ik heb mij ook ingeschreven voor een appartement, van de 15 zijn er 3 goedkoper dan ¤152.000, 5 tot ¤175.500 en de rest is allemaal duurder, tot wel ¤235.000, daarvoor heb je 92m2m... De vorige serie was niet duurder dan ¤175.000
Jij komt hier pas sinds de dag nadat Xeno gebanned was, dus hoe kun jij dat nou wetenquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De -50% die xeno altijd geroepen heeft word met de dag realistischer
De post geschiedenis van Xeno is in heel dronten verplicht leesvoer op de middelbare school.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij komt hier pas sinds de dag nadat Xeno gebanned was, dus hoe kun jij dat nou weten![]()
quote:LUXEMBURG - De prijzen van goederen en diensten in de eurozone zijn in september onverwacht scherp gestegen, met 3 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Inflatiequote:Op vrijdag 30 september 2011 14:08 schreef lutser.com het volgende:
[..]
De post geschiedenis van Xeno is in heel dronten verplicht leesvoer op de middelbare school.
Ondertussen in de echte wereld:
[..]
Extragraties aflossingquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:17 schreef meth77 het volgende:
Rente
Dalende pensioenen en uitkeringen![]()
Lagere huizenprijzen![]()
nou verdraai je de boel, geen enkel mens prefereert uitzichtloosheid, het comminisme was een dictatuur onder het mom van communisme, en nu is rusland nog steeds een dictatuur onder het mom van democratie.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat dachten de communisten ook, alleen toen bleek dat een overgroot deel van de mensen de leukste job géén job vond en dat als je iedereen hetzelfde geeft nog maar weinig mensen echt willen werken.
Hoezo gebanned? Vanwege het zeepbal-spam gebeuren?quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij komt hier pas sinds de dag nadat Xeno gebanned was, dus hoe kun jij dat nou weten![]()
Xeno gebanned. Eén dag later verschijnt CompleXenogate die exact hetzelfde post als Xeno altijd deed. You do the mathquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:43 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoezo gebanned? Vanwege het zeepbal-spam gebeuren?
Is hij echt weg en kan ik hier weer eens komen buurten?
Het is niet helemaal duidelijk waarom xeno gebanned is, er waren geloof ik meerdere mensen die gebanned waren op dat moment. De meesten zijn teruggekeerd maar xeno hebben we sindsdien niet meer gezien.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:43 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoezo gebanned? Vanwege het zeepbal-spam gebeuren?
Is hij echt weg en kan ik hier weer eens komen buurten?
Dat gebrek aan toekomst perspectief komt meestal pas achteraf he, berouw komt na de zonden. Of denk je dat iedereen die op school te 'stoer' was om serieus met school bezig te zijn, nu achteraf nog blij is met die keuzes? Want ze worden geconfronteerd met mensen om hun heen die wel wat verder zijn gekomen, en dan is 't achteraf huilen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:35 schreef Artimunor het volgende:
[..]
nou verdraai je de boel, geen enkel mens prefereert uitzichtloosheid, het comminisme was een dictatuur onder het mom van communisme, en nu is rusland nog steeds een dictatuur onder het mom van democratie.
wil je dan ook zeggen dat omdat veel russen werken tot aan hun salaris en dan totdat dat salaris op is alleen maar drinken, om dan weer op zoek te gaan naar een baantje als het geld op is betekend dat democratie niet werkt?
beetje kort door de bocht hoor.
mijn stereotypering is ook kort door de bocht, vele russen verafschuwen drank omdat ze meerdere familieleden verloren hebben hierdoor, echter is het wel op de realiteit in tenminste sint petersburg gebaseerd.
het gebrek aan toekomst perspectief, voelen om geen enkele mogelijkheid te hebben je leven beter te maken (omdat het toch afgepakt wordt door de maffia, of omdat het toch tot niets geinflateerd wordt etc etc.) is desastreus voor motivatie in het algemeen
Het is heel duidelijk waarom je geband bent Xeno. Net als zo'n beetje iedereen die in deze topicsreeks toen een AEX ban had, omdat de discussie uit de hand liep. Volgens mij ben jij onder deze nick gaan posten voor je weekban voorbij was, wat dus neerkomt op doorposten met een kloon tijdens een ban. Is volgens mij niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het is niet helemaal duidelijk waarom xeno gebanned is, er waren geloof ik meerdere mensen die gebanned waren op dat moment. De meesten zijn teruggekeerd maar xeno hebben we sindsdien niet meer gezien.
Spreek voor jezelf, ik dacht al na over dat soort dingen op de basisschoolquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
Het is echt niet zo dat je op de middelbare school al aan het denken bent dat je allemaal geen moeite moet doen omdat het 'afgepakt wordt door de mafia of tot niets geinflateerd wordt', kom op zegDe meeste lui vonden school allemaal niet stoer, en 15 jaar later zien ze de gevolgen van hun keuze en dan is 't huilen.
Waarom blijft toch iedereen mij xeno noemenquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
Het is heel duidelijk waarom je geband bent Xeno. Net als zo'n beetje iedereen die in deze topicsreeks toen een AEX ban had, omdat de discussie uit de hand liep. Volgens mij ben jij onder deze nick gaan posten voor je weekban voorbij was, wat dus neerkomt op doorposten met een kloon tijdens een ban. Is volgens mij niet de bedoeling.
Nou nou, dat heeft je nogal wat opgeleverd, al op de basisschool, en nu, jaaaaren later zit je nog te wachten op die instorting. Wou je nou echt beweren dat je geen opleiding hebt gedaan omdat je geen zin had om het allemaal van je afgepakt te krijgen door de mafia, en dat je daar op de basischool al mee bezig was?quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ik dacht al na over dat soort dingen op de basisschool![]()
Overigens maak ik me helemaal geen zorgen over de economie, de echte crisis... die van het tekort aan energie en grondstoffen moet nog komen... en erger nog.... ze zal komen met het huidige economische systeem. Je kan je voorstellen dat de volledige ineenstorting van dit monetaire systeem mij niet vroeg genoeg kan komen
Omdat je wel uitermate doorzichtig bent.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom blijft toch iedereen mij xeno noemen
Beschouw het maar als een geuzennaam. Het lijkt mij een hele eer vergeleken te worden met de roemruchte Xeno.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom blijft toch iedereen mij xeno noemen
Waarom noem je mij dan niet 'de doorzichtige'quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat je wel uitermate doorzichtig bent.
Ik heb gewoon niet zo heel veel vertrouwen in de gevestigde instituten van onze maatschappij. Overigens heb ik wel een opleiding hoor... we zijn niet allemaal zo slim als xenoquote:Op vrijdag 30 september 2011 15:01 schreef CoolGuy het volgende:
Nou nou, dat heeft je nogal wat opgeleverd, al op de basisschool, en nu, jaaaaren later zit je nog te wachten op die instorting. Wou je nou echt beweren dat je geen opleiding hebt gedaan omdat je geen zin had om het allemaal van je afgepakt te krijgen door de mafia, en dat je daar op de basischool al mee bezig was?
Welk deel weet ik niet, maar wat er aan de hand was was dat de mensen die constant in die discussie zaten eigenlijk op een gegeven moment alleen nog maar aan t trollen/flamen waren. Daarom heeft zo'n beetje iedereen een afkoelban gekregen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:12 schreef Sjabba het volgende:
Maar hoezo hadden er meerdere een AEX ban, wat liep er uit de hand? Welk topic deeltje?
En hoe is het met DAM? Die was ook ineens toch weer terug.
Verder is hier weinig veranderd, de prijzen gaan nog steeds 40% naar beneden toch Complexeno?
Of is het een feit dat we nu 3 jaar verder zijn en er gemiddeld 10% af is?
Hier is misschien niet veel verandert maar daarbuiten wel. De beleving van mensen m.b.t. een koopwoning is verandert, ik denk dat wie die 40% nog wel gaan halen voordat de markt kan herstellen. Maar goed... iedereen heeft recht op zijn eigen mening.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:12 schreef Sjabba het volgende:
Verder is hier weinig veranderd, de prijzen gaan nog steeds 40% naar beneden toch Complexeno?
Of is het een feit dat we nu 3 jaar verder zijn en er gemiddeld 10% af is?
Pak hem Xeno!quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:17 schreef Homey het volgende:
Alsof de huizenprijzen ineens flink zakken, wat een idioterie.
Natuurlijk gaan de prijzen niet ineens flink zakken, daar gaat eerst een uitputtingsslag aan vooraf. Toch denk ik dat de overheid niet heel veel meer kan doen, de overheid zit ook met stijgende zorgkosten, stijgende kosten voor de sociale voorziening en garantstelling voor het EFSM. Nee... de Nederlandse overheid kan hooguit zeggen dat ze niet zal toornen aan de huidige fiscale maatregelen maar een schepje er op doen zie ik niet gebeuren. Overigens is de HRA ook het haasje hoor... de babyboom generatie heeft er niet zoveel profijt meer van, als hun uitkeringen in het geding komen dan mogen de post babyboomgeneraties gewoon even wat dieper bukken... neem u maar even een diepe zuchtquote:Op vrijdag 30 september 2011 15:17 schreef Homey het volgende:
Alsof de huizenprijzen ineens flink zakken, wat een idioterie.
Ten eerste zijn de verkopers heel stug in het vasthouden van hun vraagprijzen, daardoor is de omzet flink ingezakt, niet de verkoopprijs.
Ten tweede zal de overheid heel ver gaan om een flinke prijsdaling te voorkomen, desnoods hevelen ze gelden over van de belastingbetaler naar de huizenmarkt, dat houdt de prijzen hoog.
Domme vraag maar wie is toch die Xeno? De vroegere Xenobinol?quote:
Ik zie ook gewoon de prijzen van woningen onder de 2 ton dalen, het hele segment van 'goedkoop' tot duur is in beweging. Wel is het zo dat duurdere woningen sneller in prijs dalen dan het onderste segment, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:24 schreef Sjabba het volgende:
Maar het is nu in 3 jaar tijd 10%. Ok er staat veel te koop en er is veel overpriced maar ik denk dat alleen de 350k plus woning nog echt dalen, het komt allemaal wat dichter bij elkaar. Anyway als je niet hoeft te kopen moet je het niet doen, tenzij je er langer dan 10 jaar gaat wonen. Maar dat is ook al lang bekend.
Tja... in een loon-prijs-spiraal is dat de gangbaar en natuurlijk proces, in een schuldencrisis juist niet. De consument heeft geen koopkracht meer, geld heeft men nodig om met name zijn rentelasten af te dekken, hoge lonen leiden niet tot meer consumptie. Zeggen dat de lonen omhoog moeten klinkt mooi... maar wie is zo gek (of heeft nog het kapitaal) om dat te kunnen betalen? We hebben onze productiefaciliteiten allemaal verplaatst naar het verre oosten... dus waar gaan de vakbonden mee dreigen? Dat ze niets meer gaan produceren (= staken)quote:Voorlopig gaat de inflatie aan de slag en ik las zelf een stukje dat Noord Europa hogere lonen zal moeten bediening om op die manier zuid europa (en dus onze investeringen) te redden.
Zodra de minimale lonen omhoog gaan zet dat meer aan tot werken is besparing voor overheid is belasting verlaging voor bedrijven. De verhoging zal leiden tot een zakkere concurrentiepositie wereldwijd maar dat moet juist zodat de zuid europeese landen sterker worden en dus onze investeringen daar hun waarde houden. De economie zal het dan moeten hebben van een grotere binnenlandse consumptie en die komt er heus wel als de lonen stijgen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Tja... in een loon-prijs-spiraal is dat de gangbaar en natuurlijk proces, in een schuldencrisis juist niet. De consument heeft geen koopkracht meer, geld heeft men nodig om met name zijn rentelasten af te dekken, hoge lonen leiden niet tot meer consumptie. Zeggen dat de lonen omhoog moeten klinkt mooi... maar wie is zo gek (of heeft nog het kapitaal) om dat te kunnen betalen? We hebben onze productiefaciliteiten allemaal verplaatst naar het verre oosten... dus waar gaan de vakbonden mee dreigen? Dat ze niets meer gaan produceren (= staken)
Tuurlijk niet, als huurder heb je tenminste VRIJHEID!quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
De corporatiesector verwacht dat de huren wel flink gaan oplopen.
Huurderts met inkomen>43k krijgen zo'n 30 reële procenten verhoging aan de broek, de rest zo'n 4 procent.
Dat zal toch wel wat mensen aanzetten tot een (her-) overweging tot kopen, niet?
quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Domme vraag maar wie is toch die Xeno? De vroegere Xenobinol?
Geen idee, zolang de prijzen harder dalen dan dat de huren stijgen is er geen motief denk ik.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
Huurderts met inkomen>43k krijgen zo'n 30 reële procenten verhoging aan de broek, de rest zo'n 4 procent.
Dat zal toch wel wat mensen aanzetten tot een (her-) overweging tot kopen, niet?
De logica hiervoor ontgaat mij hier een beetje voor zo'n drastische huursverhogig. Heeft de corporatiesector plotseling minder inkomsten omdat mensen minder huren? Zijn er minder huurders? Of vanwege een correctie op de inflatie? Sterke verhoging van uitgaven door de corporatiesectoren wat dit rechtvaardigd?quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
De minimale lonen omhoog? En wie gaat daar dan mee beginnen? Want degene die dat doet kan meteen zijn bedrijf opdoeken. Je concurrent trekt namelijk gewoon een blik gastarbeiders open terwijl jij je winsten ziet dalen tot nul of negatief. Onze investeringen in het zuiden, waar bestaan deze uit? Staatspapier? Ik denk dat CoolGuy meteen even zijn Volkswagen omruilt voor zo'n kekke Fiat 500quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:44 schreef Sjabba het volgende:
Zodra de minimale lonen omhoog gaan zet dat meer aan tot werken is besparing voor overheid is belasting verlaging voor bedrijven. De verhoging zal leiden tot een zakkere concurrentiepositie wereldwijd maar dat moet juist zodat de zuid europeese landen sterker worden en dus onze investeringen daar hun waarde houden.
Het enige wat NL nog zelf produceert is voedsel en financiele wanproducten. Dus als we daar nog meer van gaan consumeren krijgen we allemaal overgewicht en een pakket waardeloze woekerpolissen en waardeloze pensioenverzekeringenquote:De economie zal het dan moeten hebben van een grotere binnenlandse consumptie en die komt er heus wel als de lonen stijgen.
Nope... er zijn genoeg dingen waar ik heel erg optimistisch over ben... maar de financiele en vastgoedsector vallen daar niet onderquote:Overigens weet jij wel alles zwart te praten. Reminds me...
De prijzen in onze hoofdstad Amsterdam is helemaal niet hoog als je deze vergelijkt met andere vergelijkbare hoofdsteden.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan de prijzen niet ineens flink zakken, daar gaat eerst een uitputtingsslag aan vooraf. Toch denk ik dat de overheid niet heel veel meer kan doen, de overheid zit ook met stijgende zorgkosten, stijgende kosten voor de sociale voorziening en garantstelling voor het EFSM. Nee... de Nederlandse overheid kan hooguit zeggen dat ze niet zal toornen aan de huidige fiscale maatregelen maar een schepje er op doen zie ik niet gebeuren. Overigens is de HRA ook het haasje hoor... de babyboom generatie heeft er niet zoveel profijt meer van, als hun uitkeringen in het geding komen dan mogen de post babyboomgeneraties gewoon even wat dieper bukken... neem u maar even een diepe zucht
Piet Hein Donner denkt dat hij de huurder nog wel even verder kan uitknijpen, niet zo'n rare gedachte voor 'de man van 1 miljoen'quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:51 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
De logica hiervoor ontgaat mij hier een beetje voor zo'n drastische huursverhogig. Heeft de corporatiesector plotseling minder inkomsten omdat mensen minder huren? Zijn er minder huurders? Of vanwege een correctie op de inflatie? Sterke verhoging van uitgaven door de corporatiesectoren wat dit rechtvaardigd?
Amsterdam is Amsterdam, het lijkt mij weinig zinvol deze te gaan vergelijken met andere steden in andere landen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:53 schreef Homey het volgende:
[..]
De prijzen in onze hoofdstad Amsterdam is helemaal niet hoog als je deze vergelijkt met andere vergelijkbare hoofdsteden.
Steden als Stockholm, Kopenhagen, Madrid, Rome etc zijn veel duurder.
Oké, Amsterdam is een hoofdstad, maar dit ienie-pienie stadje je kunt het nou niet bepaald een metropoolstad noemen. Als je het vergelijkt met het buitenland is het meer te vergelijken met een provinciestadquote:Op vrijdag 30 september 2011 15:53 schreef Homey het volgende:
[..]
De prijzen in onze hoofdstad Amsterdam is helemaal niet hoog als je deze vergelijkt met andere vergelijkbare hoofdsteden.
Steden als Stockholm, Kopenhagen, Madrid, Rome etc zijn veel duurder.
Ik weet het goed gemaakt, als donner de prijzen nou verlaagd, of betaalbare woningen neerzet. Beetje de wereld op z'n kop zettenquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
Donner wil alle 'scheefhuurders' uit hun corporatieshut trekken en de koopmarkt op jagen om de ellende daar wat te dempen.
'De ellende dempen' kan op hele andere manieren gebeuren, je moet je eens afvragen waarom hij voor deze optie kiest. Het mag duidelijk zijn dat onze politici maar 1 visie hebben en dat is de prijzen van vastgoed in stand te houden. Het feitelijke probleem nl. het beschikbaar maken van betaalbare woonruimte los je op door betaalbare woningbouw te doen. Dat laatste is natuurlijk funest voor 'de waarde' van bestaande bouw en daar zit de werkelijke pijn.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
Donner wil alle 'scheefhuurders' uit hun corporatieshut trekken en de koopmarkt op jagen om de ellende daar wat te dempen.
Zo simpel is het. Het zal Donner worst wezen of mensen wel of niet een betaalbare woning kunnen huren als de vastgoedzeepbel maar niet klapt want dan staat ook hij ver onder water met zijn hypotheek. De hypocrisie van Nederlandse politici tart het gezonde verstandquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:07 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik weet het goed gemaakt, als donner de prijzen nou verlaagd, of betaalbare woningen neerzet. Beetje de wereld op z'n kop zetten![]()
Het is simpel: de huizenprijzen zijn gewoon te hoog in Nederland!
Gastarbeiders dienen ook minimum loon te krijgen vandaar dat ik opmerkte minimum loon.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De minimale lonen omhoog? En wie gaat daar dan mee beginnen? Want degene die dat doet kan meteen zijn bedrijf opdoeken. Je concurrent trekt namelijk gewoon een blik gastarbeiders open terwijl jij je winsten ziet dalen tot nul of negatief. Onze investeringen in het zuiden, waar bestaan deze uit? Staatspapier? Ik denk dat CoolGuy meteen even zijn Volkswagen omruilt voor zo'n kekke Fiat 500
[..]
Het enige wat NL nog zelf produceert is voedsel en financiele wanproducten. Dus als we daar nog meer van gaan consumeren krijgen we allemaal overgewicht en een pakket waardeloze woekerpolissen en waardeloze pensioenverzekeringen
[..]
Nope... er zijn genoeg dingen waar ik heel erg optimistisch over ben... maar de financiele en vastgoedsector vallen daar niet onder
Bij ons gaan er al mensen de onregelmatig diensten uit om onder die 43.000 te blijven. Baas weet niet hoe hij dit op moet vullen. Waarom klote diensten draaien als je alles weg kan geven aan je huurbaas ?quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
Het probleem is dat het niet makkelijk is, eerst moeten partijen flinke verliezen afboeken. Er zijn genoeg aannemers die tegen een mooi prijsje een huis willen bouwen. Het probleem is de bouwgrond en de lopende afspraken tussen grondbezitters en projectontwikkelaars.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:12 schreef Basp1 het volgende:
Maar xeno je zit toch werkeloos thuis ga dan aan een ondernemingsplan werken waarmee je wel goedkope huizen kan bouwen. Als het zo makkelijk is dan is het een gat in de markt.
Volgens mij is juist het minimumloon een obstakel voor de werkverschaffing. Vele baantjes zijn simpelweg te duur voor het minimumloon.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:15 schreef Sjabba het volgende:
Gastarbeiders dienen ook minimum loon te krijgen vandaar dat ik opmerkte minimum loon.
Je bent ook zo blind door je eigen oordeel... Net als Xeno.
Ben hier al weer gauw uitgekeken.
Baantjes zijn niet te duur. Men moet eens begrijpen dat werkelijke arbeid geld kost. Niet alleen geld voor plannen en beslissen maar ook voor de uitvoering. En de uitvoering gaat de komende jaren meer waardering krijgen. Juist omdat de bereidwilligheid hier steeds meer afneemt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens mij is juist het minimumloon een obstakel voor de werkverschaffing. Vele baantjes zijn simpelweg te duur voor het minimumloon.
Je kan wel roepen dat ik blind ben door mijn eigen oordeel maar je mag gerust met goede en overtuigende argumenten komen, misschien stel ik mijn oordeel dan bij
Dat vond ik nog vrij braaf. Macumba-gelovigen begraven tegenwoordig de kop van een zwarte haan in de voortuin van buren, als zij dezelfde woning goedkoper aanbiedenquote:Op vrijdag 30 september 2011 10:01 schreef corus het volgende:
[..]
Ik hoop dat uitvoerend werk weer beter gaat lonen, dat zal veel mensen ertoe motiveren weer wat nuttiger werk te gaan verrichten. Toch wil ik mijn opmerking even toelichten, wat ik bedoel met het te duur zijn van arbeid is het volgende. Een hoop werk dat gedaan kan worden is simpelweg niet levensvatbaar als daar het minimumloon voor betaald moet worden. Krijgt een krantenjongen het minimumloon? Waarom willen supermarkten het liefst scholieren als vakkenvuller? Ik begrijp heel goed dat als full timer je een bepaald inkomen nodig hebt om rond te kunnen komen maar dat werpt tevens een drempel op. Als we nu het minimumloon afschaffen (vooral die jeugdloonschalen is een schande) dan krijgen ook anderen weer een eerlijke kans, nu kunnen werkgevers lekker terugvallen op het excuus dat ze minimumloon betalen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:34 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Baantjes zijn niet te duur. Men moet eens begrijpen dat werkelijke arbeid geld kost. Niet alleen geld voor plannen en beslissen maar ook voor de uitvoering. En de uitvoering gaat de komende jaren meer waardering krijgen. Juist omdat de bereidwilligheid hier steeds meer afneemt.
Jeugdloonschalen eruit idd maar minimumloon omhoog. De extra kosten berekenen ze maar door aan de klanten, die profiteren tenslotte ook van de loonstijgingen. Mensen moeten beschermd wordne tegen werkgevers die vinden dat ze mee moeten in alles goedkoper totdat er niets overblijft.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik hoop dat uitvoerend werk weer beter gaat lonen, dat zal veel mensen ertoe motiveren weer wat nuttiger werk te gaan verrichten. Toch wil ik mijn opmerking even toelichten, wat ik bedoel met het te duur zijn van arbeid is het volgende. Een hoop werk dat gedaan kan worden is simpelweg niet levensvatbaar als daar het minimumloon voor betaald moet worden. Krijgt een krantenjongen het minimumloon? Waarom willen supermarkten het liefst scholieren als vakkenvuller? Ik begrijp heel goed dat als full timer je een bepaald inkomen nodig hebt om rond te kunnen komen maar dat werpt tevens een drempel op. Als we nu het minimumloon afschaffen (vooral die jeugdloonschalen is een schande) dan krijgen ook anderen weer een eerlijke kans, nu kunnen werkgevers lekker terugvallen op het excuus dat ze minimumloon betalen.
Ook de constante loonstijging tot aan je pensioen is een drempel, deze voorkomt dat werkgevers 50-plussers in dienst nemen. Laat ze mensen gewoon betalen naar prestatie, mensen moeten gewoon accepteren dat ze economische soms minder relevant zijn naarmate de jaren vorderen. Ik denk dat een hoop werkgevers best kunnen leven met een oudere werknemer die met minder genoegen neemt, iedereen is dan productief naar zijn salaris.
Men wil het niet doorberekenen aan de klant, als dat zo zou zijn dan zouden we in Nederland nog steeds een hoop maakindustrie hebben. Je ziet hetzelfde in de tuinbouw, waarom nemen ze Polen in dienst? Ze moeten ze dan wel het minimumloon betalen maar dan hebben ze wel harde werkers voor dat geld. Een salaris alleen zegt dus niet zo heel erg veel. Uitbuiting kent vele vormen en de markt wil gewoon goedkope arbeid. Ga jij naar de duurste winkel? Koop jij duurdere producten omdat je weet dat een producent een eerlijke beloning geeft aan zijn werknemers? Zo ja... bravo!!! maar dat gaat dan wel ten koste van je koopkracht. (Uiteraard zijn koopkracht en kwaliteit van leven twee heel verschillende dingen).quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:53 schreef Sjabba het volgende:
Jeugdloonschalen eruit idd maar minimumloon omhoog. De extra kosten berekenen ze maar door aan de klanten, die profiteren tenslotte ook van de loonstijgingen. Mensen moeten beschermd wordne tegen werkgevers die vinden dat ze mee moeten in alles goedkoper totdat er niets overblijft.
Kijk naar al die wegwerpzooi uit China. We moeten naar duurzaam.
Prachtig. Er is niets mooiers dan bijvlagen getuige te zijn van instortende Hollandse Prinsessen-droompjesquote:Op woensdag 28 september 2011 18:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hee Zeepbel, alles goed?
Hoe is het op het Viva-forum?
Linkjequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:05 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Prachtig. Er is niets mooiers dan bijvlagen getuige te zijn van instortende Hollandse Prinsessen-droompjes
http://forum.viva.nl/quote:
Ik bedoelde eigenlijk linkjes naar specifieke topicsquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:08 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
http://forum.viva.nl/
Alsof de Hollandse vrouw het ergens anders over heeft dan het weer en die nieuwe keuken?![]()
Die d'r nu niet meer in zit
Dan moet je Bijvlagenzinvol zijn. Maar die heeft het vandaag samen met Scorpie en die dikke Sjabba te druk met appeltaarten maken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk linkjes naar specifieke topics.
Ohja open huis-dag, wat een idioterie weer allemaalquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Dan moet je Bijvlagenzinvol zijn. Maar die heeft het vandaag samen met Scorpie en die dikke Sjabba te druk met appeltaarten maken.
De open-huizen waar ik vandaag langsfietste zagen er allemaal erg leeg uit ...quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Ohja open huis-dag, wat een idioterie weer allemaal
Integendeel, vandaag gewoon heel de dag lekker zitten BBQ'en. En net als de andere 4,2 miljoen huizenbezitters die niet willen verkopen voor de zekerheid de deurbel uitgezet. Sommige wannabee kopers zijn nog erger dan Jehova getuigen dus voorkomen is beter dan genezen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Dan moet je Bijvlagenzinvol zijn. Maar die heeft het vandaag samen met Scorpie en die dikke Sjabba te druk met appeltaarten maken.
Ik dacht dat allemaal alweer in orde was gekomen en dat je daar gewoon weer een hypotheek op kunt krijgen? Al blijft de term 'erfpacht' natuurlijk wel voor de komende millennia besmet. Ik zou geen woning op erfpachtgrond meer kopen, wie weet wat de banken over 20 jaar weer voor streken gaan uithalen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:46 schreef farscapevr8 het volgende:
iemand hier enig idee wat de plannen van de banken zijn met over het verstrekken van hypotheken op huizen met particuliere erfpacht?
Ik heb er ook op gelet, inderdaad geen enkele keer iemand in of voor het huisquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De open-huizen waar ik vandaag langsfietste zagen er allemaal erg leeg uit ...
De kopers wachten nog een paar maandjes en willen nu genieten van het mooie weerquote:Op zondag 2 oktober 2011 02:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb er ook op gelet, inderdaad geen enkele keer iemand in of voor het huis
Zeker de deurbel afgezet
Gemiddeld 2 bezoeken per huis heb je dan de hele dag uit je raam zitten te loeren. Was even na afloop dan toch naar je buren gegaan om ze van de appeltaart af te helpen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 02:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zeker de deurbel afgezet
Ik heb een tip. Hiemee verkoop je je huis zeker binnen twee maandenquote:Op zondag 2 oktober 2011 02:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zeker de deurbel afgezet
Haha..... dat topic loopt nog steedsquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:05 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Prachtig. Er is niets mooiers dan bijvlagen getuige te zijn van instortende Hollandse Prinsessen-droompjes
En alleen kloon van Zeepbel kon weten welk topic ik bedoelde.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha..... dat topic loopt nog steeds![]()
quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Geef nu eens de link van dat topic. Ik heb nu een uur me wel al op het viva forum zitten vermaken met andere domme mutsen verhalen. Een 18 jarige die 40000 euro schuld bij een 30 jarige vent heeft en dan door de ouders van die vent gedwongen wordt om een schuldbekentensi te tekenen. Ik zit nu alleen te kijken of er geen 30 jarige fokker op wgr een topic heeft staan van 40000 euro aan vriendin geleend, krijg mijn geld niet terug.
Maar ben nu toch benieuwd naar dat topic.
Dat staat wel ergens in dit topic, een deeltje of tig terug. (Ik heb hem ook niet bij de hand)quote:
ja juiste dat deeltje of tig terug vind ik iets teveel zoekwerk. En op het vivaforum zie ik op een ipod geen zoekfunctie zitten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat staat wel ergens in dit topic, een deeltje of tig terug. (Ik heb hem ook niet bij de hand)
Ik ook. Vandaar de samenvatting.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:25 schreef Basp1 het volgende:
ja juiste dat deeltje of tig terug vind ik iets teveel zoekwerk.
Linkje opgeduikeld. Volgens mij is dit iets:quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ja juiste dat deeltje of tig terug vind ik iets teveel zoekwerk. En op het vivaforum zie ik op een ipod geen zoekfunctie zitten.
Yep. Dat is hem inderdaad. Op (o.a.) pagina 58 komt hij ook in beeld met de naam Cenzuur.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Linkje opgeduikeld. Volgens mij is dit iets:
http://forum.viva.nl/foru(...)t_messages/107417/48
quote:zo 02 okt 2011, 14:35
'Tot 2020 geen stijging huizenprijzen VS'
NEW YORK - De huizenprijzen in de Verenigde Staten zullen tot 2020 niet stijgen.
Dat meldde de Amerikaanse zakenzender CNBC zaterdag op basis van onderzoek onder risicomanagers in de Amerikaanse banksector.
De managers werd gevraagd of de huizenprijzen voor 2020 het niveau zullen bereiken van 2007, het jaar voor het uitbreken van de financiële crisis.
Bijna de helft, 49 procent, antwoordde ontkennend. Slechts 21 procent voorziet wel een herstel.
Ook de hypotheekmarkt blijft kwakkelen.
Driekwart van de managers verwacht dat het aantal gevallen waarin de hypotheek niet meer kan worden afgelost zeker de komende 5 jaar hoog blijft. Een meerderheid van de managers verwacht ook dat consumenten in de problemen gaan komen bij de afbetaling van auto's en creditcardschulden.
Huh? Dus als het niet boven het niveau van 2007 uitkomt is er geen stijging?quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:58 schreef michaelmoore het volgende:
zo 02 okt 2011, 14:35
'Tot 2020 geen stijging huizenprijzen VS'
NEW YORK - De huizenprijzen in de Verenigde Staten zullen tot 2020 niet stijgen.
Dat meldde de Amerikaanse zakenzender CNBC zaterdag op basis van onderzoek onder risicomanagers in de Amerikaanse banksector.
De managers werd gevraagd of de huizenprijzen voor 2020 het niveau zullen bereiken van 2007, het jaar voor het uitbreken van de financiële crisis.
Bijna de helft, 49 procent, antwoordde ontkennend. Slechts 21 procent voorziet wel een herstel.
Er zijn meerdere mensen die op de hoogte waren van het viva forum topic "hoe trek ik meer kopers voor mijn overgewaardeerde rijtjescontainer"... er zullen dus meerdere kloons zijn die weten waar het over gaat. Als vrouw lurk ik ook regelmatig op het viva forumquote:Op zondag 2 oktober 2011 12:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En alleen kloon van Zeepbel kon weten welk topic ik bedoelde.
Haha.... romeo is helemaal geen zeepbel kloon... zeepbel koopt namelijk geen huizen en deze romeo wel.... Mmmm... ik heb ook een beleggingshypotheek... bij nader inzien zou het dus wel kunnen. Anyway... nu maanden later zitten de meeste dames daar nog steeds met hun overgewaardeerde prinsessenpaleisjesquote:Op zondag 2 oktober 2011 14:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Dat is hem inderdaad. Op (o.a.) pagina 58 komt hij ook in beeld met de naam Cenzuur.
Wat ik grappig aan dat topic vind, is dat die dames destijds een beetje boos op die Romeo werden. Terwijl Romeo ze het beste advies heeft gegeven dat mogelijk was: Je moet zakken met je prijs als je je woning in deze markt nog wil verkopen. Zelfs makelaars adviseren dat inmiddels. Alleen een half jaar later. En inmiddels zijn de prijzen nog verder gedaald, dus degene die toen niet naar Romeo heeft geluisterd is nu extra de sigaar.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Haha.... romeo is helemaal geen zeepbel kloon... zeepbel koopt namelijk geen huizen en deze romeo wel.... Mmmm... ik heb ook een beleggingshypotheek... bij nader inzien zou het dus wel kunnen. Anyway... nu maanden later zitten de meeste dames daar nog steeds met hun overgewaardeerde prinsessenpaleisjes
Dat klopt wel. Ik heb ook vrienden die hun huis telkens 'scherp geprijsd' hielden in een dalende markt. Die haalden er nét niet de laatste 10K vanaf, waardoor hun huis het meest aantrekkelijke zou worden. Uiteindelijk zijn ze met de vraagprijs meer dan 20% gezakt, en toen nog eens 5% op het eindbod. Als ze meteen 10% minder hadden ingezet hadden ze uiteindelijk veel geld bespaard.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Wat ik grappig aan dat topic vind, is dat die dames destijds een beetje boos op die Romeo werden. Terwijl Romeo ze het beste advies heeft gegeven dat mogelijk was: Je moet zakken met je prijs als je je woning in deze markt nog wil verkopen. Zelfs makelaars adviseren dat inmiddels. Alleen een half jaar later. En inmiddels zijn de prijzen nog verder gedaald, dus degene die toen niet naar Romeo heeft geluisterd is nu extra de sigaar.
Overigens hoor ik huizenbezitters steeds vaker zeggen "maar we zijn al in prijs gedaald". Ik lees dat ook op dat vivaforum. Toch neemt het aantal woningen dat te koop staat, nog steeds toe. Zo blijven huizenverkopers zichzelf te kort doen door onrealistische bedragen te vragen. Zij het dat er nu iets (te weinig) van af is. Zucht.
Absoluut wel, want later gaf hij dat zelf toe op Fok! en gaf een niet nader te noemen Fokker de schuld van zijn ban op het viva-forum.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha.... romeo is helemaal geen zeepbel kloon... zeepbel koopt namelijk geen huizen en deze romeo wel....
En hoeveel hebben wel gewoon hun huis verkocht zonder naar Zeepbel te luisteren en zich dus tienduizenden euro's bespaard? Die sla je voor het gemak maar even over.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:18 schreef droom_econoom8 het volgende:
En inmiddels zijn de prijzen nog verder gedaald, dus degene die toen niet naar Romeo heeft geluisterd is nu extra de sigaar.
nou die bbq-lucht op de open huizen dag gaat je meisje je niet vergeven hoor, vlaagie. Moest dat nou?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En hoeveel hebben wel gewoon hun huis verkocht zonder naar Zeepbel te luisteren en zich dus tienduizenden euro's bespaard? Die sla je voor het gemak maar even over.
quote:Nou heb de dag even laten bezinken en baal eerlijk gezegd echt nog steeds.
Had toch echt op zn minst 1 kijker verwacht, we wonen in een nette kindvriendelijke buurt, en we vragen een leuke prijs voor een redelijk grote woning met 4 slaapkamers. Ik weet het echt niet meer hoor, als er niemand komt kijken weten we ook niet wat we nog kunnen verbeteren aan de woning.
Denk dat we toch maar foto's gaan laten maken bij een prof maar goed wie zegt dat we dan kijkers gaan krijgen?
De prijs omlaag gooien dat doen we niet zo snel want we verkopen al met schuld, er moet wel wat te onderhandelen blijven natuurlijk.
Ben werkelijk de rest van de dag sjaggie geweest alleen door die open dag, kan wel janken.
Mijn vriend zei al dat we in het voorjaar gewoon weer mee doen maar dan hoop ik hem toch echt al verkocht te hebben.
Zo dat moet ik even kwijt.
Dat is toch geen echt leed? Gewoon pure domheid van mensen die beter zouden moeten weten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat, leedvermaak ten opzichte van anderen? Tja, tis maar wat je karakter is hè.
Er is iemand jarig?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
quote:Nou ik heb er hier eentje zitten die ik ook de nek wel kan omdraaien.Ik zit hier binnen te stressen en loop naar buiten (waar hij heerlijk in het zonnetje een boek aan het lezen is), en zeg dat ik er niet goed van wordt dat er nog niemand is geweest. Hij kijkt me aan met een blik alsof ik gek geworden ben, alsof ze dadelijk hier met busladingen binnen worden gebracht.
quote:jouw vent is er tenminste nog. Die van mij is er gewoon tussenuitgenaaid.
quote:Sorry, maar dat had ik nu echt even veel liever gehad. Hij is en blijft onder alle omstandigheden zo rustig en relaxed. Al ontploft er een bom naast hem, dan nog is er in zijn ogen niets aan de hand. Ik ben dus helemaal het tegenovergestelde.
Dat is de definitie van leedvermaak toch? "haha, kijk die sukkel, heb ik het toch beter voor elkaar! "quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat is toch geen echt leed? Gewoon pure domheid van mensen die beter zouden moeten weten.
Mijn meisje? Haha, die kan met haar inkomen in haar eentje al een normale eengezinswoning kopen dus die klaagt niet zo snel als jij hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:40 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
nou die bbq-lucht op de open huizen dag gaat je meisje je niet vergeven hoor, vlaagie. Moest dat nou?
Pass de bron eensquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:55 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Het ging eerder op de dag ook al niet zo lekker in huize Vlaag.
[..]
[..]
[..]
Ja, ik wil hem ook!quote:
Herkenbaar. Ik moest gisteren een Geen-Open-Huis sticker opplakken, anders hadden ze de deur platgelopen hiero, vergapend aan al die luxe die de huurders niet hebben.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn meisje? Haha, die kan met haar inkomen in haar eentje al een normale eengezinswoning kopen dus die klaagt niet zo snel als jij hoor.Bovendien maakt uitschakelen van de deurbel al veel ongemakken goed. Ten eerste is het niet leuk als je iedere keer gestoord wordt in je bezigheden, en ten tweede zijn die sippe gezichten van de kopers als ze zich realiseren dat ze een deurbel te ver hebben aangebeld ook niet goed voor je eetlust. (Je trekt je al dat leed toch ongewild aan...)
ik denk dat 1800cumshots een beetje doordraaft in zijn fantasietjes over appeltaartenquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, ik wil hem ook!
Ik denk dat hij per abuis zijn eigen situatie heeft geknipt en geplakt...![]()
Ik denk dat hij zich met die fantasieverhalen nu wel een beetje heel erg laat kennen...quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:59 schreef Scorpie het volgende:
ik denk dat 1800cumshots een beetje doordraaft in zijn fantasietjes over appeltaarten
Nou, ik zie geen leed en dus ook geen leedvermaak.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is de definitie van leedvermaak toch? "haha, kijk die sukkel, heb ik het toch beter voor elkaar! "
Ik ga niet weer heel je thuisbasis doorlezen hoor. Op welke pagina komt RomeO in het spel? (of Cenzuur, of vastgoed-zeepbel, of 1-800-cop-shot, of wat dan ook...)quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:01 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
http://forum.viva.nl/foru(...)t_messages/120385/58
Vrouwen en hormonenquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:01 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
http://forum.viva.nl/foru(...)t_messages/120385/58
Je ziet wat je wil zien dus. Prima. Was ook offtopic verder.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:02 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou, ik zie geen leed en dus ook geen leedvermaak.
Verder wel vermakelijk hoor.
Nou nee ik constateer en analyseer de situatie correct.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziet wat je wil zien dus. Prima. Was ook offtopic verder.
Mensen die dit soort opmerkingen maken gaan meestal als eerste, en het hardst, op hun bek. Maar nogmaals, offtopic. Laten we maar ontopic gaan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou nee ik constateer en analyseer de situatie correct.
Over je nare ervaringen post je maar op Viva en niet hier, dat is inderdaad offtopic alhier dus laten wij ontopic gaan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen die dit soort opmerkingen maken gaan meestal als eerste, en het hardst, op hun bek. Maar nogmaals, offtopic. Laten we maar ontopic gaan.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Over je nare ervaringen post je maar op Viva en niet hier, dat is inderdaad offtopic alhier dus laten wij ontopic gaan.
Die hypotheek is het probleem niet, als de prijs eerst nog 70% zakt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:22 schreef Scorpie het volgende:
ontopic: heb je al wat op het oog, of krijg je nog steeds de hypotheek niet rond?
Over juiste constatering van de feiten gesprokenquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die hypotheek is het probleem niet, als de prijs eerst nog 70% zakt.
Niet specifiek maar wel ongeveer de wijk, hypotheek lijkt mij niet zo moeilijk daar wij boven modaal zitten met vaste banen en behoorlijk kunnen sparen, alhoewel de banken moeilijk schijnen te zijn momenteel.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]ontopic: heb je al wat op het oog, of krijg je nog steeds de hypotheek niet rond?
Wat een onzin, wij zitten op 65 en 35k pj dan is er opzich best wat te kopen, in Amstelveen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die hypotheek is het probleem niet, als de prijs eerst nog 70% zakt.
Volgens de insiders hier kun je beter nog 15 jaar wachten. De prijzen zullen alsmaar dalen, de inflatie helpt je ook nog, en je verziekte woongenot? Ach, dat kost niets, een mens wordt immers al gauw 2000+ jaar oud....quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Goede kans dat wij nog twee jaar wachten, hebben geen haast opzich, zijn ook nog niet zo oud
Tja dat is wat veel hoor 15 jaar, dan moet ik ook mijn motor kunnen stallen want dat doen mannen op die leeftijdquote:Op zondag 2 oktober 2011 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens de insiders hier kun je beter nog 15 jaar wachten. De prijzen zullen alsmaar dalen, de inflatie helpt je ook nog, en je verziekte woongenot? Ach, dat kost niets, een mens wordt immers al gauw 2000+ jaar oud....
De meeste starters vertel ik altijd over het 'betaalgenot' dat de banksters genieten vanwege al die vastgoedbeleggers die krom willen liggen voor hun 'woongenot'. Kopen op de top van de zeepbel is alleen genieten voor banksters en masochistenquote:Op zondag 2 oktober 2011 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens de insiders hier kun je beter nog 15 jaar wachten. De prijzen zullen alsmaar dalen, de inflatie helpt je ook nog, en je verziekte woongenot? Ach, dat kost niets, een mens wordt immers al gauw 2000+ jaar oud....
Ik ben jullie niet, dus ik kan daar niet over oordelen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Zou jij nu kopen dan als je ons was of zou je nog twee jaar wachten? wij wonen dankzij de gemeente Amsterdam royaal voor weinig dus hebben het niet slecht.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tja dat is wat veel hoor 15 jaar, dan moet ik ook mijn motor kunnen stallen want dat doen mannen op die leeftijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |