Ik weet niet in welke gemeente jij leeft, maar het heeft mij jaren gekosten met destijds nog puntenopbouw.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:37 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hoezo zou je niet kunnen huren? Huren kan altijd. Je betaalt alleen een stuk meer dan dat je aan hypotheeklasten kwijt bent aan een vergelijkbaar huis.
Huren heeft 2 opties:quote:Op woensdag 21 september 2011 14:51 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke gemeente jij leeft, maar het heeft mij jaren gekosten met destijds nog puntenopbouw.
Of je moet een hotelkamer huren
Artimunor, geregistreerd op maandag 9 mei 2011quote:Op woensdag 21 september 2011 12:28 schreef Artimunor het volgende:
[..]
ik lees hier langer dan jou jij,
Ok, zou fijn zijn als je dat dan vanaf nu ook daadwerkelijk uit je posts laat blijken. Succes!quote:echter voel ik niet zo sterk als jij de behoefte om onzin uit te kramen, sterker nog, de hoeveelheid onzin stelt me elke keer weer teleur.
Ik denk dat je ondertussen wel genoeg over Xeno geschreven hebt. Tijd om weer on-topic over de huizenmarkt te gaan, denk je ook niet?quote:ik snap niet dat er mensen zijn die een economie forum gebruiken om hun onzin te ventileren, er zijn daar betere plekken voor zeg maar
Ik weet niet in welk lala-land jij leeft maar het huren van een woonhuis onder een redelijke en normale prijs is heel moeilijk in Nederland. Of je hebt een lange adem en ben bereid om een aantal jaren punten op te bouwen of te wachten, of je bent heel honkvast (en woont er al maar zal nooit verhuizen), anders koop je een huis voor een veels te hoge prijs. Van vrije marktwerking is juist geen sprake. Ergens anders werken in Nederland? Een probleem in dit land.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Huren heeft 2 opties:
-zeer ver onder de (door schaarste opgedreven) marktprijs, met dus logischerwijs lange wachtlijsten.
-tegen marktprijs, waarbij je moet concurreren met andere huurders, met dus logischerwijs hoge prijzen.
Iemand enig idee hoe de verkoper/verhuurder dit doet? 't Is toch niet:quote:Op woensdag 21 september 2011 15:46 schreef sorcees het volgende:
Veel lege huizen die al langer te koop staan en nog steeds niet verkocht zijn, zijn ook te huur, gewoon eens een rondje makelaars bellen, prijzen zijn ook onderhandelbaar.
Nog meerquote:Op woensdag 21 september 2011 12:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha.... de Nederlandse Vastgoed Maffia wenst nog meer subsidies.... want dat is niet alleen goed voor het hele zooitje nepondernemers... nee het is ook goed voor U!!! Wie is U... nou dat is degene die zich verder in de schulden wilt steken om de status quo in stand te houden. Het liefst geholpen d.m.v. overheidssteun en overheidsgaranties.... waar zijn de echte Nederlandse ondernemers gebleven die hun eigen risico's inschatten en daar echte verantwoording voor nemen?
http://utrecht.nieuws.nl/nieuws/39685quote:Huizenprijzen dalen harder
De verkoopprijzen van bestaande woningen zijn in augustus met 2,8 procent gedaald ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Hiermee is de daling sterker dan in voorgaande maanden. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Ten opzichte van juli 2011 daalden de prijzen met 0,7 procent. In die maand daalden de prijzen nog met 2,3 procent ten opzichte van een maand ervoor. Dat was ook al een sterkere daling dan eerder in 2011.
In augustus wisselden ongeveer tienduizend bestaande koopwoningen van eigenaar, een daling van vier procent. In de eerste acht maanden werden circa 78 duizend woningen verkocht, een daling van vijf procent ten opzichte van dezelfde periode in 2010.
In de cijfers van augustus zijn de effecten van de tijdelijke verlaging van de overdrachtsbelasting nog niet zichtbaar. Die ging half juni in. Het CBS telt de inschrijvingsdatum van de verkoopakte. De inschrijving vindt meestel enkele maanden later plaats dan de ondertekening van die akte. De effecten van deze belastingmaatregelen worden daarom waarschijnlijk volgende maand duidelijk.
Niet relevant, de huidige ontwikkelingen maken corporatieve woningbouw weer interessant. Of ben je nog steeds van mening dat mensen huizen blijven kopen tegen zeepbelprijzen?quote:Op woensdag 21 september 2011 18:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mocht deze al geplaatst zijn, dan heb ik eroverheen gelezen:
'Einde sociale huursector'
Nu nog een einde aan de sociale koop sector (HRA)!quote:Op woensdag 21 september 2011 18:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mocht deze al geplaatst zijn, dan heb ik eroverheen gelezen:
'Einde sociale huursector'
Tuurlijk is dat relevant:quote:Op woensdag 21 september 2011 18:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Niet relevant, de huidige ontwikkelingen maken corporatieve woningbouw weer interessant. Of ben je nog steeds van mening dat mensen huizen blijven kopen tegen zeepbelprijzen?
Wat is er mis met de HRA? (Buiten dat het veel geld aan inkomsten voor de staat scheelt).quote:Op woensdag 21 september 2011 19:04 schreef SeLang het volgende:
Nu nog een einde aan de sociale koop sector (HRA)!
Ik lees jou mening over dit onderwerp iig altijd met bijzonder veel interesse.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:06 schreef SeLang het volgende:
Ik volg de huizenmarkt met interesse, maar uitsluitend als één van de vele indicatoren van de creditbubble. Ik heb geen eigen huis en ook geen plannen om er een te kopen, en al helemaal niet in NL. In tegenstelling tot de meesten in dit topic heb ik dus geen emotionele betrokkenheid met dit onderwerp.
Aan het feit dat in die CBS-cijfers de gemiddelde verkoopprijs minder hard daalt dan de prijsindex, kun je m.i. ook al aflezen dat de interesse in (goedkope) starterswoningen enorm gedaald is. Maar misschien interpreteer ik de cijfers verkeerd...quote:Op woensdag 21 september 2011 10:15 schreef Istrilyin het volgende:
Kabam! Meer dan een half procent in een maand van de prijs af. Da's 1500 euro voor een 250k huisje gewonnen als je de koop een maand uitstelde. Of... 1500 euro foetsie als je je huisje van 250k probeert te verkopen.
Linkje CBS cijfers die er toe doen.
Momenteel heeft niemand echt veel vrijheden, het verschil is dat de vrijheid van kopers afneemt en die van huurders op termijn fors zal toenemen.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat relevant:
Er wordt verwacht dat zittende huurders in hun huidige huurhuis zullen blijven, omdat ze ofwel voor hetzelfde geld minder krijgen, of voor een vergelijkbare woning veel meer kwijt zullen zijn. Bovendien kan voor woningen boven de 652,52 euro geen huurtoeslag worden aangevraagd.
Of ben jij nog steeds van mening dat je als huurder zoveel vrijheid hebt?
Logisch? Dat je betaald over vermogen maar mag aftrekken over schulden? Nee.... dat is niet logisch, dat is het stimuleren van het aangaan van schulden. Er zijn genoeg economen die je kunnen vertellen waarom dat slecht is.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat is er mis met de HRA? (Buiten dat het veel geld aan inkomsten voor de staat scheelt).
Zolang het normaal is dat je belasting over je vermogen betaald, is het toch niet meer dan normaal dat je de kosten van een schuld mag aftrekken?
Leg dat de huurders maar uit die bij verhuizing met de nieuwe huurprijzen geconfronteerd worden. (Of de huurders die daardoor niet eens meer kunnen verhuizen) Succes.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
en die van huurders op termijn fors zal toenemen.
Xeno lukt dat i.i.g. niet.quote:Er zijn genoeg economen die je kunnen vertellen waarom dat slecht is.
xeno is het niet gelukt nee... maar dat geeft niet... voor de entertainment gooi ik maar even een filmpje hier neer... normaal zou zeepbel dat doen maar die komt hier volgens mij niet meer.quote:
Voorbeeld uit het filmpje: "Als je 3 ton schuld hebt... 10% daling... zit je met een restschuld van 30k. Het gaat dan ook om grote bedragen!"quote:Op woensdag 21 september 2011 20:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
xeno is het niet gelukt nee... maar dat geeft niet... voor de entertainment gooi ik maar even een filmpje hier neer... normaal zou zeepbel dat doen maar die komt hier volgens mij niet meer.
QFTquote:Op woensdag 21 september 2011 20:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voorbeeld uit het filmpje: "Als je 3 ton schuld hebt... 10% daling... zit je met een restschuld van 30k. Het gaat dan ook om grote bedragen!"
Wat is dat voor kromme redenatie? Drie ton lenen is geen probleem, maar 10% daarvan is opeens een groot bedrag? Als je 30k al een "groot bedrag" vindt, hoe heb je dan ooit 10 (!!) keer zo veel kunnen lenen?!
Het geeft leuk aan hoe achterlijk omgegaan is met hypotheken, en hoe weinig waarde mensen toekennen aan "geleend" geld t.o.v. geld waar ze zelf voor moeten werken.
Hoeveel % van de woningen is daar een koopwoning?quote:
En dat maakt uit? Die huizen staan er toch?quote:Op woensdag 21 september 2011 20:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoeveel % van de woningen is daar een koopwoning?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |