Ik kan zo bij mijn ex intrekken.... kunnen we de kosten delen en misschien word het dan ook wel weer net zo gezellig als vroegerquote:Op woensdag 21 september 2011 11:22 schreef Whuzz het volgende:
Downsizen qua grootte wel ja. Helaas niet qua prijs.
Dat is erg zuur ja. Ze hebben zelf maximaal geprofiteerd maar nu moet de rest van het land bloeden. En die mensen, de jong volwassenen van dit moment, krijgen dus amper kansen om zelf iets op te bouwen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De boomers hebben hun woning al reeds afbetaald dus de HRA kan eraf... de stijgende zorgkosten voor de boomers moeten immers gefinancierd worden![]()
Jongeren worden inderdaad weer genaaid... ten gunste van de babyboomers.
Je had toch een beleggingshypotheekquote:Op woensdag 21 september 2011 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik kan zo bij mijn ex intrekken.... kunnen we de kosten delen en misschien word het dan ook wel weer net zo gezellig als vroeger
En dan is het ook nog eens bijna 2012!quote:Op woensdag 21 september 2011 11:35 schreef Mikkie het volgende:
En die mensen, de jong volwassenen van dit moment, krijgen dus amper kansen om zelf iets op te bouwen.
Als je jong bent heb je nog het voordeel dat je iets kan opbouwen, desnoods elders. Laat je in ieder geval niet vastketenen aan allerlei financiele verplichtingen en wees bereid bestaande claims af te waarderen naar nul (pensioen, spaarpotjes... etc..) Juist het in stand houden van al die instanties en afspraken zal je uiteindelijk meer kosten en alsnog niets opleveren.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is erg zuur ja. Ze hebben zelf maximaal geprofiteerd maar nu moet de rest van het land bloeden. En die mensen, de jong volwassenen van dit moment, krijgen dus amper kansen om zelf iets op te bouwen.
Uiteraard na mijn faillissement... ik moet toch ergens schuilen voor mijn schuldeisersquote:
Welke hoofdprijs? Volgens de "experts" (quote:Op woensdag 21 september 2011 11:59 schreef rubje het volgende:
= dus mogelijkheid 'goedkoop'wat op te kopen,op te knappen en later tegen de hoofdprijs te verkopen.
maar wat gaat er gebeuren nadat alle babyboomers dood zijn?quote:Op woensdag 21 september 2011 11:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je jong bent heb je nog het voordeel dat je iets kan opbouwen, desnoods elders. Laat je in ieder geval niet vastketenen aan allerlei financiele verplichtingen en wees bereid bestaande claims af te waarderen naar nul (pensioen, spaarpotjes... etc..) Juist het in stand houden van al die instanties en afspraken zal je uiteindelijk meer kosten en alsnog niets opleveren.
Pas als de storm in ons monetaire stelsel overgewaaid is en zijn destructieve werk gedaan heeft kunnen we weer vooruit kijken en plannen maken.
Ik ben goed bezig met mijn Touareg vol met kinderen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:16 schreef Artimunor het volgende:
[..]
maar wat gaat er gebeuren nadat alle babyboomers dood zijn?
over een jaar of 20?
met het financiele systeem en alle potjes (pensioen, zorg etc)
The drama is strong with this one.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je jong bent heb je nog het voordeel dat je iets kan opbouwen, desnoods elders. Laat je in ieder geval niet vastketenen aan allerlei financiele verplichtingen en wees bereid bestaande claims af te waarderen naar nul (pensioen, spaarpotjes... etc..) Juist het in stand houden van al die instanties en afspraken zal je uiteindelijk meer kosten en alsnog niets opleveren.
Pas als de storm in ons monetaire stelsel overgewaaid is en zijn destructieve werk gedaan heeft kunnen we weer vooruit kijken en plannen maken.
ik lees hier langer dan jou, echter voel ik niet zo sterk als jij de behoefte om onzin uit te kramen, sterker nog, de hoeveelheid onzin stelt me elke keer weer teleur.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:19 schreef Whuzz het volgende:
Extragratis tip voor je: Lees de eerste 120 delen van dit topic even door, dan snap je de verhoudingen een beetje beter en kun je alles met een korreltje zout nemen. Is ook beter voor je hart enzo
Fijne verkoopmakelaar heeft je zus dan. Als verkoper zelf niet inziet dat zo'n marginale verlaging zinloos is zou je van de makelaar toch mogen verwachten dat hij op je zus inpraat om er een serieus bedrag vanaf te doen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:42 schreef SeLang het volgende:
Ik zie net op Funda dat me zus weer 5k van de prijs van haar onverkoopbare huis heeft afgedaan.
Maar ja dat is 1,6% van de prijs, dus ze daalt minder snel dan de daling van de markt.
Zo wordt dat huis natuurlijk nooit verkocht...
* Boris_Karloff pakt alvast een krat bier en een zak popcornquote:Op woensdag 21 september 2011 12:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Welke hoofdprijs? Volgens de "experts" () hier gaan de prijzen nog jaren dalen en gaan we allemaal economisch kapot. Een huis kopen staat volgens hen gelijk aan financiële zelfmoord.
Love the smell of drama in the morning!
Nu tijd voor lunch. Baai.
Valt mee hoor... ik ben bijzonder nuchter en optimistisch, als je van het ergste uitgaat kan het altijd nog meevallenquote:Op woensdag 21 september 2011 12:22 schreef -Splash- het volgende:
[..]
The drama is strong with this one.
join the clubquote:Op woensdag 21 september 2011 12:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
* Boris_Karloff pakt alvast een krat bier en een zak popcorn
Je zus weet vast wel wat ze doet, haar huis is vast waard wat ze er voor vraagt heur!quote:Op woensdag 21 september 2011 12:42 schreef SeLang het volgende:
Ik zie net op Funda dat me zus weer 5k van de prijs van haar onverkoopbare huis heeft afgedaan.
Maar ja dat is 1,6% van de prijs, dus ze daalt minder snel dan de daling van de markt.
Zo wordt dat huis natuurlijk nooit verkocht...
Je kunt beter in één keer een grote prijsverlaging doen en snel verkopen, maar ja ik ga me er niet mee bemoeien want dat wordt natuurlijk ruzie![]()
Daar zou ik niet te zeker van zijn, ik ken ook een paar van die gevallen, die blijven de prijs verlagen en worden toch niet verkochtquote:Op woensdag 21 september 2011 13:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je zus weet vast wel wat ze doet, haar huis is vast waard wat ze er voor vraagt heur!
I was being sarcasticquote:Op woensdag 21 september 2011 13:39 schreef meth77 het volgende:
[..]
Daar zou ik niet te zeker van zijn, ik ken ook een paar van die gevallen, die blijven de prijs verlagen en worden toch niet verkocht
Maar stel je krijgt ergens anders een baan en moet verhuizen, dan is huren niet altijd een optie. Dan moet je soms een huis kopen. Je kan niet op straat leven.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:06 schreef SeLang het volgende:
Ik volg de huizenmarkt met interesse, maar uitsluitend als één van de vele indicatoren van de creditbubble. Ik heb geen eigen huis en ook geen plannen om er een te kopen, en al helemaal niet in NL. In tegenstelling tot de meesten in dit topic heb ik dus geen emotionele betrokkenheid met dit onderwerp.
Dat komt door NL dat er bijna geen huuraanbod is, behalve in de particuliere sector, maar met die huurprijzen en looneisen dan kun je vaak beter toch nog steeds iets kopen in NL ipv particulier huren.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar stel je krijgt ergens anders een baan en moet verhuizen, dan is huren niet altijd een optie. Dan moet je soms een huis kopen. Je kan niet op straat leven.
Hoezo zou je niet kunnen huren? Huren kan altijd. Je betaalt alleen een stuk meer dan dat je aan hypotheeklasten kwijt bent aan een vergelijkbaar huis.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar stel je krijgt ergens anders een baan en moet verhuizen, dan is huren niet altijd een optie. Dan moet je soms een huis kopen. Je kan niet op straat leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |