abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102212492
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:22 schreef Whuzz het volgende:

Downsizen qua grootte wel ja. Helaas niet qua prijs.
Ik kan zo bij mijn ex intrekken.... kunnen we de kosten delen en misschien word het dan ook wel weer net zo gezellig als vroeger :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102212548
Maar Whuzz... vind jij het niet zielig voor die henk en ingrid dat hun derde koper eventueel moet defaulten? Dat had de familie niet verteld toen ze hun schaapjes vertelden dat kopen altijd de beste investering van hun leven was.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102212604
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De boomers hebben hun woning al reeds afbetaald dus de HRA kan eraf... de stijgende zorgkosten voor de boomers moeten immers gefinancierd worden :Y

Jongeren worden inderdaad weer genaaid... ten gunste van de babyboomers.
Dat is erg zuur ja. Ze hebben zelf maximaal geprofiteerd maar nu moet de rest van het land bloeden. En die mensen, de jong volwassenen van dit moment, krijgen dus amper kansen om zelf iets op te bouwen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102212765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kan zo bij mijn ex intrekken.... kunnen we de kosten delen en misschien word het dan ook wel weer net zo gezellig als vroeger :)
Je had toch een beleggingshypotheek :?

Geintje Xeno, ik weet dat dat slechts het profiel van deze relkloon is.
Maar leuk voor je dat je zo goed met je ex overweg kan dat je daar eventueel bij in kan trekken. De meeste mensen gaan echter liever kapot aan hun hypotheek en dan drie jaar de schuldsanering in, dan dat ze bij hun ex moeten wonen. ;)

Dat geld overigens niet voor mij, twee van mijn ex-en zijn nog steeds erg goede vriendinnen en die zijn ook nog eens samen goede vriendinnen geworden. O+
Vragen over triotjes zal ik vakkundig ontwijken, so don't even try. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:35 schreef Mikkie het volgende:
En die mensen, de jong volwassenen van dit moment, krijgen dus amper kansen om zelf iets op te bouwen.
En dan is het ook nog eens bijna 2012! :'(
/drama
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_102212787
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:35 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is erg zuur ja. Ze hebben zelf maximaal geprofiteerd maar nu moet de rest van het land bloeden. En die mensen, de jong volwassenen van dit moment, krijgen dus amper kansen om zelf iets op te bouwen.
Als je jong bent heb je nog het voordeel dat je iets kan opbouwen, desnoods elders. Laat je in ieder geval niet vastketenen aan allerlei financiele verplichtingen en wees bereid bestaande claims af te waarderen naar nul (pensioen, spaarpotjes... etc..) Juist het in stand houden van al die instanties en afspraken zal je uiteindelijk meer kosten en alsnog niets opleveren.
Pas als de storm in ons monetaire stelsel overgewaaid is en zijn destructieve werk gedaan heeft kunnen we weer vooruit kijken en plannen maken.
pi_102212832
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:40 schreef Whuzz het volgende:

Je had toch een beleggingshypotheek :?
Uiteraard na mijn faillissement... ik moet toch ergens schuilen voor mijn schuldeisers :@
pi_102213504
Ha! zie ook steeds meer borden bij mij in HV verschijnen(toch niet de minste woningen) met TE KOOP! :Y Betekend dus dat er panden vrij komen voor de verkoop en gezien de huidige economische toestand betekend dat dalende verkoopprijzen *O* = dus mogelijkheid 'goedkoop'wat op te kopen,op te knappen en later tegen de hoofdprijs te verkopen. O-)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_102213686
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:59 schreef rubje het volgende:
= dus mogelijkheid 'goedkoop'wat op te kopen,op te knappen en later tegen de hoofdprijs te verkopen. O-)
Welke hoofdprijs? Volgens de "experts" ( ;) ) hier gaan de prijzen nog jaren dalen en gaan we allemaal economisch kapot. Een huis kopen staat volgens hen gelijk aan financiële zelfmoord. :o

Love the smell of drama in the morning!
Nu tijd voor lunch. Baai.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_102213930

Haha.... de Nederlandse Vastgoed Maffia wenst nog meer subsidies.... want dat is niet alleen goed voor het hele zooitje nepondernemers... nee het is ook goed voor U!!! Wie is U... nou dat is degene die zich verder in de schulden wilt steken om de status quo in stand te houden. Het liefst geholpen d.m.v. overheidssteun en overheidsgaranties.... waar zijn de echte Nederlandse ondernemers gebleven die hun eigen risico's inschatten en daar echte verantwoording voor nemen?
pi_102214082
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als je jong bent heb je nog het voordeel dat je iets kan opbouwen, desnoods elders. Laat je in ieder geval niet vastketenen aan allerlei financiele verplichtingen en wees bereid bestaande claims af te waarderen naar nul (pensioen, spaarpotjes... etc..) Juist het in stand houden van al die instanties en afspraken zal je uiteindelijk meer kosten en alsnog niets opleveren.
Pas als de storm in ons monetaire stelsel overgewaaid is en zijn destructieve werk gedaan heeft kunnen we weer vooruit kijken en plannen maken.
maar wat gaat er gebeuren nadat alle babyboomers dood zijn?
over een jaar of 20?
met het financiele systeem en alle potjes (pensioen, zorg etc)
pi_102214127
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:16 schreef Artimunor het volgende:

[..]

maar wat gaat er gebeuren nadat alle babyboomers dood zijn?
over een jaar of 20?
met het financiele systeem en alle potjes (pensioen, zorg etc)
Ik ben goed bezig met mijn Touareg vol met kinderen.
  woensdag 21 september 2011 @ 12:22:02 #162
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102214236
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

The drama is strong with this one.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_102214420
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:19 schreef Whuzz het volgende:
Extragratis tip voor je: Lees de eerste 120 delen van dit topic even door, dan snap je de verhoudingen een beetje beter en kun je alles met een korreltje zout nemen. Is ook beter voor je hart enzo ;)
ik lees hier langer dan jou, echter voel ik niet zo sterk als jij de behoefte om onzin uit te kramen, sterker nog, de hoeveelheid onzin stelt me elke keer weer teleur.
ik snap niet dat er mensen zijn die een economie forum gebruiken om hun onzin te ventileren, er zijn daar betere plekken voor zeg maar
  woensdag 21 september 2011 @ 12:42:20 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102214760
Ik zie net op Funda dat me zus weer 5k van de prijs van haar onverkoopbare huis heeft afgedaan.
Maar ja dat is 1,6% van de prijs, dus ze daalt minder snel dan de daling van de markt.
Zo wordt dat huis natuurlijk nooit verkocht...

Je kunt beter in één keer een grote prijsverlaging doen en snel verkopen, maar ja ik ga me er niet mee bemoeien want dat wordt natuurlijk ruzie :X :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102214941
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:42 schreef SeLang het volgende:
Ik zie net op Funda dat me zus weer 5k van de prijs van haar onverkoopbare huis heeft afgedaan.
Maar ja dat is 1,6% van de prijs, dus ze daalt minder snel dan de daling van de markt.
Fijne verkoopmakelaar heeft je zus dan. Als verkoper zelf niet inziet dat zo'n marginale verlaging zinloos is zou je van de makelaar toch mogen verwachten dat hij op je zus inpraat om er een serieus bedrag vanaf te doen.
pi_102215109
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:05 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Welke hoofdprijs? Volgens de "experts" ( ;) ) hier gaan de prijzen nog jaren dalen en gaan we allemaal economisch kapot. Een huis kopen staat volgens hen gelijk aan financiële zelfmoord. :o

Love the smell of drama in the morning!
Nu tijd voor lunch. Baai.

* Boris_Karloff pakt alvast een krat bier en een zak popcorn
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102215209
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:22 schreef -Splash- het volgende:

[..]

The drama is strong with this one.
Valt mee hoor... ik ben bijzonder nuchter en optimistisch, als je van het ergste uitgaat kan het altijd nog meevallen ;)
pi_102215290
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

* Boris_Karloff pakt alvast een krat bier en een zak popcorn
join the club ^O^
  woensdag 21 september 2011 @ 13:06:49 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102215527
Ik volg de huizenmarkt met interesse, maar uitsluitend als één van de vele indicatoren van de creditbubble. Ik heb geen eigen huis en ook geen plannen om er een te kopen, en al helemaal niet in NL. In tegenstelling tot de meesten in dit topic heb ik dus geen emotionele betrokkenheid met dit onderwerp.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102216543
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:42 schreef SeLang het volgende:

Je kunt beter in één keer een grote prijsverlaging doen en snel verkopen, maar ja ik ga me er niet mee bemoeien want dat wordt natuurlijk ruzie :X :')
Je zus weet vast wel wat ze doet, haar huis is vast waard wat ze er voor vraagt heur! :{w
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 21 september 2011 @ 13:39:59 #171
324665 meth77
to do or not to do
pi_102216725
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je zus weet vast wel wat ze doet, haar huis is vast waard wat ze er voor vraagt heur! :{w
Daar zou ik niet te zeker van zijn, ik ken ook een paar van die gevallen, die blijven de prijs verlagen en worden toch niet verkocht

Het beste is opnieuw laten taxeren en net onder die prijs te koop zetten
pi_102216770
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:39 schreef meth77 het volgende:

[..]

Daar zou ik niet te zeker van zijn, ik ken ook een paar van die gevallen, die blijven de prijs verlagen en worden toch niet verkocht
I was being sarcastic :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 21 september 2011 @ 14:17:35 #173
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102217991
quote:
3s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:06 schreef SeLang het volgende:
Ik volg de huizenmarkt met interesse, maar uitsluitend als één van de vele indicatoren van de creditbubble. Ik heb geen eigen huis en ook geen plannen om er een te kopen, en al helemaal niet in NL. In tegenstelling tot de meesten in dit topic heb ik dus geen emotionele betrokkenheid met dit onderwerp.
Maar stel je krijgt ergens anders een baan en moet verhuizen, dan is huren niet altijd een optie. Dan moet je soms een huis kopen. Je kan niet op straat leven.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_102218696
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:17 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Maar stel je krijgt ergens anders een baan en moet verhuizen, dan is huren niet altijd een optie. Dan moet je soms een huis kopen. Je kan niet op straat leven.
Dat komt door NL dat er bijna geen huuraanbod is, behalve in de particuliere sector, maar met die huurprijzen en looneisen dan kun je vaak beter toch nog steeds iets kopen in NL ipv particulier huren.
pi_102218708
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:17 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Hoezo zou je niet kunnen huren? Huren kan altijd. Je betaalt alleen een stuk meer dan dat je aan hypotheeklasten kwijt bent aan een vergelijkbaar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')