abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102209997
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:16 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ja ja, er is veel sprake van cognitieve dissonantiereductie bij de huizenbezitters. Nog steeds in een staat van 'denial'. Vergelijkbaar zijn de beursmannetjes die Kees de Kort ook wel de roze brillenmannetjes noemt :D
Ik denk dat na de algemene beschouwing en woorden van Jan 'Keynes' de Jager als 'financiėle storm' de ontkenning wel eens plaats zou kunnen maken voor een gevoel van angst. Je zal maar grootlener zijn en je baan verliezen... voor mensen die een goed betaalde baan bij de overheid of semi-overheid hebben zie ik het somber in, de rest van de bevolking gaat het niet veel langer pikken dat deze parasieten zo makkelijk hun zakken kunnen vullen terwijl zij steeds meer en meer moeten inleveren. Tegenwoordig zijn banksters al de paria van de maatschappij maar de status van de overbetaalde (semi)ambtenaar gaat ook die kant op w/
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 21 september 2011 @ 09:59:26 #127
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102210018
quote:
De prijzen van bestaande koopwoningen in Nederland zijn in augustus met 2,8% gedaald in vergelijking met dezelfde maand een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De prijsdaling is daarmee opnieuw groter dan die in voorgaande maanden, stelt het CBS.

Volgens het statistiekbureau waren alle woningtypen goedkoper dan in augustus 2010. Vrijstaande woningen daalden met 4,5% het meest in prijs, tussenwoningen met 2,1% het minst.

In nagenoeg alle provincies waren de prijzen lager, waarbij de sterkste prijsdalingen met ruim 5% plaatsvonden in Limburg en Gelderland. Alleen in Zeeland waren de prijzen hoger (+1,7%), aldus het CBS.

Ten opzichte van juli 2011 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen met 0,7%.

In augustus wisselden circa 10.000 bestaande koopwoningen van eigenaar. Daarmee lag het aantal verkopen bijna 4% onder het niveau van een jaar eerder, stelt het CBS.
http://www.rtl.nl/compone(...)s-dowjones962157.xml
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_102210378
Kabam! Meer dan een half procent in een maand van de prijs af. Da's 1500 euro voor een 250k huisje gewonnen als je de koop een maand uitstelde. Of... 1500 euro foetsie als je je huisje van 250k probeert te verkopen.

Linkje CBS cijfers die er toe doen.

Oh ja, Scorpie en anderen die vinden dat je er toch eigenlijk niets over kan zeggen: inderdaad. Zeeland. Daar geldt het niet voor. In Zeeland is het leven goed. :) Zeeland, de kleine dappere provincie die bewijst dat alle statistieken waardeloos zijn. >:)
pi_102210381
quote:
De markt blijft verder aftakelen. Ik volg wat huizen op funda en let op nieuwe 'objecten', allemaal dalen ze in prijs en ondanks dat blijven ze onverkocht. Alleen de huizen die echt iets extra's hebben (lage prijs, goede locatie, gerenoveerd etc...) gaan nog een beetje. Alle andere 'meuk' is tegen zeepbelprijzen onverkoopbaar :Y
Ook proef ik dat het animo onder 'starters' om te kopen VOLLEDIG verdwenen is, hier en daar is er nog wel eens sprake van een gevalletje cognitieve dissonantie maar zo'n persoon word dan van alle kanten belaagt door generatiegenoten die ze voor GEK verklaren. Het sentiment is volledig omgedraaid. (nu) Kopen is je (geleende) geld weggooien :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102210420
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:15 schreef Istrilyin het volgende:
Kabam! Meer dan een half procent in een maand van de prijs af. Da's 1500 euro voor een 250k huisje gewonnen als je de koop een maand uitstelde. Of... 1500 euro foetsie als je je huisje van 250k probeert te verkopen.
Daar kun je nog eens lekker voor blijven huren ;)
pi_102210588
Een verdubbeling van de gemiddelde verkoopprijs tussen mei 1996 en juni 2002 8)7

Te ziek voor woorden, wat we wel zien is een stagnatie daarna de piek van de gemiddelde verkoopprijs was in augustus 2008, daarna is ze nog amper gezakt... mede door alle overheidssteun die nu heel zwaar op de overheidsbegroting drukt. Zo zien we maar weer dat alle doemdenkers gelijk gaan krijgen... de overheid had zich niet met de markt moeten bemoeien. Waarschijnlijk hadden we nu al weer van economische groei kunnen genieten als de regenten in Den Haag gewoon de markt zijn werk hadden laten doen w/

Gelukkig gaan we nu alsnog het mes er in zetten.... het is immers onvermijdelijk... onze overheid had echter wel een flinke duw nodig vanuit Europa... je weet wel dat zijn voornamelijk onze zuiderburen waar wij onze geweldige economische groei vandaan halen d.m.v. het vertrekken van leningen aan niet-kredietwaardige pizzabakkers.... wie geld leent aan kale kippen moet droog brood eten w/
pi_102210697
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
wie geld leent aan kale kippen moet droog brood eten w/
Of kip ;-)
pi_102210744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De markt blijft verder aftakelen. Ik volg wat huizen op funda en let op nieuwe 'objecten', allemaal dalen ze in prijs en ondanks dat blijven ze onverkocht. Alleen de huizen die echt iets extra's hebben (lage prijs, goede locatie, gerenoveerd etc...) gaan nog een beetje. Alle andere 'meuk' is tegen zeepbelprijzen onverkoopbaar :Y
Ook proef ik dat het animo onder 'starters' om te kopen VOLLEDIG verdwenen is, hier en daar is er nog wel eens sprake van een gevalletje cognitieve dissonantie maar zo'n persoon word dan van alle kanten belaagt door generatiegenoten die ze voor GEK verklaren. Het sentiment is volledig omgedraaid. (nu) Kopen is je (geleende) geld weggooien :D
Kun je nagaan wat het voor de topkopers van 2008-2009-2010 betekent. Voor nog hogere prijzen gekocht + de volle 10% k.k moeten dokken. Dan zit je pas echt in de shit.
pi_102210772
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:30 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Kun je nagaan wat het voor de topkopers van 2008-2009-2010 betekent. Voor nog hogere prijzen gekocht + de volle 10% k.k moeten dokken. Dan zit je pas echt in de shit.
Zolang je je lasten kunt betalen valt het allemaal hartstikke mij. Bij 'gedwongen' verkoop zit je wel in de penarie.
pi_102210881
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:29 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Of kip ;-)
Ik denk dat je van zo'n oude Italiaanse boomerkip alleen maar soep kan koken, nee dan heb ik toch liever een jong gegrild kippetje :9
pi_102210889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:32 schreef lutser.com het volgende:

Zolang je je lasten kunt betalen valt het allemaal hartstikke mij. Bij 'gedwongen' verkoop zit je wel in de penarie.
Ja dat verhaaltje ken ik. Ondertussen moeten ze zwoegen als een muilezel om de tophypotheek van hun rijtjeshut te kunnen betalen en kunnen geen kant op. Door 1 verkeerde timing hebben ze hun kansen om door te groein op de woningmarkt volledig vergooid.
pi_102210971
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:30 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Of ze in de shit zitten weet ik niet, in ieder geval zitten ze nog jaren vastgeketend aan hun koopwoning.
Overigens hoor ik nog wel eens een verontwaardigde topkoper klagen over de verlaging van de OB, ik doe daar dan meteen een schepje bovenop door te klagen over mijn beleggingshypotheek... gedeelde smart is halve smart... maar de maandelijkse lasten blijven even hoog :|W
pi_102211027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ja dat verhaaltje ken ik. Ondertussen moeten ze zwoegen als een muilezel om de tophypotheek van hun rijtjeshut te kunnen betalen en kunnen geen kant op. Door 1 verkeerde timing hebben ze hun kansen om door te groein op de woningmarkt volledig vergooid.
En dat allemaal dankzij de gedachte "een eigen huis is goud waard".

Dat dit spreekwoordelijk bedoelt was hebben veel mensen kennelijk niet begrepen :')
pi_102211128
quote:

[..]

Of kip ;-)
KEBAB !
pi_102211271
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En dat allemaal dankzij de gedachte "een eigen huis is goud waard".

Dat dit spreekwoordelijk bedoelt was hebben veel mensen kennelijk niet begrepen :')
Ik zag op TV een tijdje terug een stelletje van in de twintig met een koophuis. Zelfs al was het nog zo duidelijk dat ze in de financiele problemen zaten, zeiden ze twee keer met exact dezelfde woorden: "Vastgoed is altijd een goede belegging". Of "investering". Nou ja dat weet ik niet meer, maar echt hetzelfde zinnetje. Kennelijk had een stropdas die tekst met heel veel overtuiging tussen hun oortjes gepland. Arme arme mensjes...

[ Bericht 3% gewijzigd door Istrilyin op 21-09-2011 10:49:43 (aanvulling) ]
pi_102211319
quote:

[..]

Of kip ;-)
SCHEEEEERP! :D
pi_102211539
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
mijn beleggingshypotheek...
Beleggingshypotheken op sociale huurwoningen :?
Dit land is echt doorgedraaid :N
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_102211640
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:48 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Ik zag op TV een tijdje terug een stelletje van in de twintig met een koophuis. Zelfs al was het nog zo duidelijk dat ze in de financiele problemen zaten, zeiden ze twee keer met exact dezelfde woorden: "Vastgoed is altijd een goede belegging". Of "investering". Nou ja dat weet ik niet meer, maar echt hetzelfde zinnetje. Kennelijk had een stropdas die tekst met heel veel overtuiging tussen hun oortjes gepland. Arme arme mensjes...
Volgens mij dat een uitzending van rondom tien... daar zat ook zo'n 'docente economie' in die haar nek door de strop gestoken had. Die jonge mensen waren gewoon volledig geindoctrineerd door vrienden en familie... dat zouden de mensen moeten zijn waar je het van moet hebben :')
pi_102211681
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Beleggingshypotheken op sociale huurwoningen :?
Dit land is echt doorgedraaid :N
Wat is er mis met een beleggingshypotheek?
pi_102211692
Ik proef nog steeds enige afgunst bij Xeno jegens zijn koopwoning_op_1_salaris+HRA+tweeverdiener medemens...
pi_102211706
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat is er mis met een beleggingshypotheek?
Vanalles, maar aangezien jij er geen hebt maakt dat voor jou niet uit. Houd wel een schuin oog op de huurprijzen!
pi_102211790
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:04 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Vanalles, maar aangezien jij er geen hebt maakt dat voor jou niet uit. Houd wel een schuin oog op de huurprijzen!
Ik zou willen dat ik geen beleggingshypotheek had maar uitstappen kan niet meer, gelukkig heb ik wel NHG... dus als ik onder water kom dan laat ik de belastingbetaler daarvoor opdraaien. Ik heb niet het idee dat ik mijn medemens genoeg genaaid heb met mijn torenhoge HRA :Y)
pi_102211897
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:48 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

GEVONDEN "ik vind het een slimme investering om een huis te kopen" _O_

Even luisteren naar die meneer die opmerkt dat de HRA de 'derde koper' is en de discussie die daarop volgt. Onbetaalbaar _O-
pi_102212084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:04 schreef Whuzz het volgende:
Ik proef nog steeds enige afgunst bij Xeno jegens zijn koopwoning_op_1_salaris+HRA+tweeverdiener medemens...
Ik kan niet voor xeno spreken maar ik zou willen dat ik weer schuldenvrij in een huurwoning zou zitten. Die beleggingshypotheek op mijn overgewaardeerde woning geeft een aardige druk op mijn financiele situatie. De huurder kan eventueel 'downsizen' als topkoper met onderwaarde moet je gewoon hard door blijven buffelen of kiezen voor een faillissement :{
pi_102212177
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kan niet voor xeno spreken
:')

quote:
De huurder kan eventueel 'downsizen'
Downsizen qua grootte wel ja. Helaas niet qua prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')