SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
Omdat je voor kopen een hoger salaris moet hebben om de financiering rond te krijgen. Wat jij wil doen is de regels aanpassen zodat mensen die dat hogere salaris niet hebben toch een huis kunnen kopen. Dat is achteraf een manier zoeken om toch iets te kunnen krijgen wat niet voor je is weg gelegd, tenzij je een baan met een goed salaris hebt (en daar heb meestal wat diploma's voor nodig).quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:11 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Waarom zou niet iedereen een woning kunnen kopen? Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom betaalbaar moeten zijn. Huren is altijd duurder dan kopen, immers de verhuurder wil ook nog een rendement halen... rara... wat klopt er niet aan je redenatie?
Enerzijds worden mensen steeds hebzuchtiger aan de andere zijde spelen bankieren hier op in.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar daar moet ik xeno dan wel gelijk in geven, de tijdsgeest was de afgelopen jaren dat banksters wel producten bedacht hebben zodat deze mensen dachten dat ze het konden betalen, dit heeft mede bijgedragen aan de stijging van de huizenprijzen. Ach we gaan wel zien waar dit gaat eindigen.
Iedereen kan toch wonen? De een kan alleen niet kopen wat de ander wel kan. Welkom in de echte wereld Xeno.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:11 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Waarom zou niet iedereen een woning kunnen kopen? Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom betaalbaar moeten zijn. Huren is altijd duurder dan kopen, immers de verhuurder wil ook nog een rendement halen... rara... wat klopt er niet aan je redenatie?
Ga eerst eens in op mijn vraag, "hoe kan je een woning huren als je er niet eens eentje kan kopen (met geleend geld)".quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat je voor kopen een hoger salaris moet hebben om de financiering rond te krijgen. Wat jij wil doen is de regels aanpassen zodat mensen die dat hogere salaris niet hebben toch een huis kunnen kopen. Dat is achteraf een manier zoeken om toch iets te kunnen krijgen wat niet voor je is weg gelegd, tenzij je een baan met een goed salaris hebt (en daar heb meestal wat diploma's voor nodig).
Het probleem is in jouw geval niet de huizenmarkt Xeno, maar je inkomen. Sorry, maar dat is dan jammer voor je. Daar had je eerder aan moeten denken.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:19 schreef capricia het volgende:
Sws zijn huurders vaak een ander soort mensen dan kopers.
Niets mis mee, laat ze maar lekker gelukkig in hun huurwoning zijn.
Ben jij niet gelukkig in je huurwoning dan?quote:
Nou, blijkbaar is dat mogelijk he. Want het gebeurd namelijk. Andersom gebeurd niet zo gauw. Je kunt wel huren, maar je kunt niet kopen. Beter gezegd, je kunt niet kopen wat je zou WILLEN kopen altijd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:18 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ga eerst eens in op mijn vraag, "hoe kan je een woning huren als je er niet eens eentje kan kopen (met geleend geld)".
De investeerder die jouw een woning verhuurt zou dit geld waarschijnlijk ook lenen, dus om nog enige marge te maken zal huren duurder moeten zijn dan kopen.
Nu kun je als argument geven dat sociale huur gesubsidieerd is, maar dit geld net zo goed voor koop. Dit gebeurt namelijk in de vorm van de HRA, dus hoe kan het dat je wel kan huren maar niet kan kopen?
Ik woon er prima... nee het is het opdelen van de wereld in meerdere soorten mensenquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben jij niet gelukkig in je huurwoning dan?
Omdat een huurwoning qua opbrengst vele malen meer oplevert dan de initiele investering.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:18 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ga eerst eens in op mijn vraag, "hoe kan je een woning huren als je er niet eens eentje kan kopen (met geleend geld)".
De investeerder die jouw een woning verhuurt zou dit geld waarschijnlijk ook lenen, dus om nog enige marge te maken zal huren duurder moeten zijn dan kopen.
Nu kun je als argument geven dat sociale huur gesubsidieerd is, maar dit geld net zo goed voor koop. Dit gebeurt namelijk in de vorm van de HRA, dus hoe kan het dat je wel kan huren maar niet kan kopen?
Hoezo? Jij deelt de wereld ook in, in graaiers, leenkneuzen en verstandige huurders. Doen andere mensen dat, is het opeens niet meer goed. Explain.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:22 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik woon er prima... nee het is het opdelen van de wereld in meerdere soorten mensen![]()
Ik zou met je redenatie mee kunnen gaan maar moet dan toch telkens weer vaststellen dat het 'total bull shit' is
Kopers zijn vaak gewoon een ander publiek. Mensen die bijv. de klusjes aan het huis zelf willen doen. De buitenboel zelf bij willen houden. Niet willen wachten op een woningbouwvereniging die het voor zet doet etc.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar is dat mogelijk he. Want het gebeurd namelijk. Andersom gebeurd niet zo gauw. Je kunt wel huren, maar je kunt niet kopen. Beter gezegd, je kunt niet kopen wat je zou WILLEN kopen altijd.
That's life. Shit happens.
En jij hebt niet door dat dit komt omdat er een zeepbel isquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, blijkbaar is dat mogelijk he. Want het gebeurd namelijk. Andersom gebeurd niet zo gauw. Je kunt wel huren, maar je kunt niet kopen. Beter gezegd, je kunt niet kopen wat je zou WILLEN kopen altijd.
Ik zeg dat ook altijd tegen scheefleners die in zak en as zittenquote:That's life. Shit happens.
Natuurlijk niet. Of denk je echt dat ie al jaren lang in deze topics bezig is over dat het (want daar komt het op neer) de regels niet zo zijn dat ook hij met zijn financiele middelen een huis kan kopen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben jij niet gelukkig in je huurwoning dan?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:23 schreef VirtualMemory het volgende:
Ik zeg dat ook altijd tegen scheefleners die in zak en as zitten
Busted.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:22 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik woon er prima... nee het is het opdelen van de wereld in meerdere soorten mensen![]()
Ik zou met je redenatie mee kunnen gaan maar moet dan toch telkens weer vaststellen dat het 'total bull shit' is
We hadden toch ook een keer een leentokkie-categorie?quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:22 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Dus inflatiecorrectie is niet noodzakelijk? Als over 50 jaar een woning maar meer opbrengt dan de stichtingskostenquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:22 schreef Scorpie het volgende:
Omdat een huurwoning qua opbrengst vele malen meer oplevert dan de initiele investering.
Ik deel de wereld niet op in verschillende soorten mensen... dat lijkt mij nogal een verschil. Banksters zijn heus niet de enigen die roven, bedriegen, stelen en geld vervalsenquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo? Jij deelt de wereld ook in, in graaiers, leenkneuzen en verstandige huurders. Doen andere mensen dat, is het opeens niet meer goed. Explain.
Maar het maakt mij niet uit dat dit komt omdat er een zeepbel is. Zeepbel of niet, in beide gevallen ben ik toch in staat om een huis te kopen, omdat mijn salaris er naar is. Jij bent afhankelijk van het klappen van de zeepbel (dus van anderen) om eventueel wel een huis te kunnen kopen (maar dat kun je in dat geval nog steeds niet).quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:23 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
En jij hebt niet door dat dit komt omdat er een zeepbel is
[..]
Ik zeg dat ook altijd tegen scheefleners die in zak en as zitten
Dat is in het kort waar de huurvereniging vanuit gaat ja. Of dacht je dat die verenigingen maar lukraak woningen opkopen om te verhuren?quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:26 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Dus inflatiecorrectie is niet noodzakelijk? Als over 50 jaar een woning maar meer opbrengt dan de stichtingskosten![]()
Tis goed met je Xeno, je was net al gebust.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:27 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik deel de wereld niet op in verschillende soorten mensen... dat lijkt mij nogal een verschil. Banksters zijn heus niet de enigen die roven, bedriegen, stelen en geld vervalsen
Indeed. Bij Xeno ligt het altijd aan de anderen waarom hij geen huis kan kopen, de hand in eigen boezem steken met zijn auto-didactische skills is er niet bij.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar het maakt mij niet uit dat dit komt omdat er een zeepbel is. Zeepbel of niet, in beide gevallen ben ik toch in staat om een huis te kopen, omdat mijn salaris er naar is. Jij bent afhankelijk van het klappen van de zeepbel (dus van anderen) om eventueel wel een huis te kunnen kopen (maar dat kun je in dat geval nog steeds niet).
Jij wijst naar anderen als reden dat jij nu geen huis kunt kopen. Andere mensen kunnen wel makkelijk een huis kopen, voor die mensen is het klappen van de zeepbel ook geen voorwaarde om te kunnen kopen.
Je wil nog steeds niet accepteren dat het kunnen kopen van een huis samenhangt met je salaris, en dat je salaris in de meeste gevallen toch echt afhankelijk is van je opleiding, en dat jij nou net geen opleiding hebt, en die heb je niet omdat je dat (je eigen woorden) allemaal niet zo nodig vond.
Is dat een andere naam voor kopers?quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:26 schreef capricia het volgende:
We hadden toch ook een keer een leentokkie-categorie?Had jij het daar vaak niet over?
Toch wel een geleend glas met een geleende inhoud, want anders is het natuurlijk niet goed genoegquote:Ik hoop oprecht voor je dat je gelukkig bent en blijft in je huurwoning.
Face it: Kopers hebben vaak toch een andere instelling dan jij. Het glas is meer halfvol dan halfleeg.
Wat interesseert het jou nou hoe iemand zijn huis gefinancierd heeft? Je komt nogal afgunstig over.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:31 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Is dat een andere naam voor kopers?
[..]
Toch wel een geleend glas met een geleende inhoud, want anders is het natuurlijk niet goed genoeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |