Om te beginnen door een beetje respect voor elkaar te hebben ondanks een verschillende opinie, en elkaar niet coute que coute de kop in te willen slaan op een internetforum ?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:17 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Maar hoe gaan we die stabiliteit voor de lange termijn behouden? Niet door op de huidige voet door te gaan. Vergeet niet dat na WOII er een gemeenschappelijke basis (zowel economisch als moreel) om op te bouwen. Zo langzaam maar zeker valt dat fundament weg, daarmee wijken we af van de bekende route...
Mmm.... starterswoningen (nieuwbouw) dat levert geen doorstroming op. Die vrije kavels... zijn dat voornamelijk voor grote huizen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja wel hoor! Wat mij betreft prima.
Maar als het zo is, dan geeft het aan dat starters wel willen...(mits ze de fin. rond krijgen).
En van die mensen moet de doorstroming het toch hebben...
Wat mij betreft juist positief.
Da's hier op de dorpen (veel zelfbouw) eigenlijk altijd al zo geweest, dus kan ik niet over oordelen. Wel zie ik dat in A'dam duurdere nieuwbouw niet verkocht wordt, op bijzondere locaties (Oosterdok bijvoorbeeld) na.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:21 schreef capricia het volgende:
Kunnen we weer terug naar de huizenmarkt?
Hier om mij heen (regio Utrecht) worden op dit moment qua nieuwbouw alleen nog starterswoningen gebouwd en vrije kavels uitgegeven.
Kennelijk is dat waar nog vraag naar is?
Ik neem aan dat de vraag naar starterswoningen er nog is. Of het nu nieuwbouw of bestaande bouw is. Zo bedoelde ik mijn opmerking.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:27 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Mmm.... starterswoningen (nieuwbouw) dat levert geen doorstroming op. Die vrije kavels... zijn dat voornamelijk voor grote huizen?
Hier in Utrecht dus kennelijk hetzelfde.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Da's hier op de dorpen (veel zelfbouw) eigenlijk altijd al zo geweest, dus kan ik niet over oordelen. Wel zie ik dat in A'dam duurdere nieuwbouw niet verkocht wordt, op bijzondere locaties (Oosterdok bijvoorbeeld) na.
Dit project www.woneninsamos.nl worden trouwens volgens de makelaar de overgebleven appartementen herprijsd. Dat zal wel omlaag zijn, denk ik dan, ze wisten de prijzen nog niet. Voor de goede prijs overweeg ik het een te kopen en dan evt. te verhuren
"Fountainhead" op de kop van Borneo-eiland/Sporenburg is zelfs afgeblazen. Gaan ze geeneens meer bouwen, zijn ze meer dan 10 jaar mee bezig geweest. Te groot risico vinden ze. Minus 240 potentiele woningen in centrum A'dam dus. Terwijl die toch nog steeds een slordige 4,000 euro per m2 doen. Daar kunnen ze kennelijk dus niet voor bouwen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier in Utrecht dus kennelijk hetzelfde.
Duurdere nieuwbouw wordt niet verkocht/niet meer gebouwd. Sommige stukken worden herontwikkeld naar woningen die kennelijk nog wel goed liggen in de markt.
En ik zie idd veel leegstand bij appartementen. Maar dan is bijv. 80 of 90% wel bewoond, maar de laatste 4 a 5 appartementen staan al een tijdje te koop VON.
Wat zouden daar voor huizen komen, en in welke prijsklasse ongeveer?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
"Fountainhead" op de kop van Borneo-eiland/Sporenburg is zelfs afgeblazen. Gaan ze geeneens meer bouwen, zijn ze meer dan 10 jaar mee bezig geweest. Te groot risico vinden ze. Minus 240 potentiele woningen in centrum A'dam dus. Terwijl die toch nog steeds een slordige 4,000 euro per m2 doen. Daar kunnen ze kennelijk dus niet voor bouwen.
http://www.fountainhead.nu/types.htmlquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zouden daar voor huizen komen, en in welke prijsklasse ongeveer?
Appartementen zo te zien in de link.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
http://www.fountainhead.nu/types.html
vanaf 295k, de meeste zo rond 350k, tot 650k voor de penthouses
Die mensen trekken Amsterdam uit in de regel. Daar kunnen ze op die plek sowieso niet voor bouwen --> geen ruimte, teveel vraag.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Appartementen zo te zien in de link.
Volgens mij spreekt dat sws maar een beperkte doelgroep aan. Als je ergens wilt wonen waar je ook je kinderen op wilt laten groeien, dan hebben de meesten het liefst een 'normale' gezinswoning met 3 slaapkamers en een zolder.
En huren geen optie omdat ze te veel verdienen of omdat de wachttijd extreem lang is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:54 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Zeker niet, momenteel is kopen voor de meesten geen optie omdat ze geen financiering krijgen.
Gewoon wat langer doorsparen dus..quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:02 schreef HansvD het volgende:
[..]
En huren geen optie omdat ze te veel verdienen of omdat de wachttijd extreem lang is.
Dan zou een mod een dagtaak hebben om dit topic in geode banen te leiden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:13 schreef Artimunor het volgende:
[..]
doe die onzin rage even in PM's als jullie dat zo graag willen
op de man gespeelde ballen zouden weg gemodereerd moeten worden.
Idd, als je het niet kunt betalen moet je je eisen bijstellen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:14 schreef HansvD het volgende:
[..]
Een kleiner huis kopen is ook een optie
Dat is wat ik al toooooooooopics lang roep. De mensen die in de shit komen zijn de mensen die een huis hebben gekocht dat ze eigenlijk niet kunnen betalen. Die mensen leven boven hun stand. Maar die mensen hebben wel zelf die handtekening onder dat contract gezet, terwijl ze eigenlijk niet wisten waar ze nou voor tekenden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd, als je het niet kunt betalen moet je je eisen bijstellen.
Of je wacht nog 5 jaar, je wensen bijstellen is alleen interessant in een opgaande markt. Nu kopen en je zit 30 jaar vast aan de woning waar je eigenlijk niet in wilde wonen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:14 schreef HansvD het volgende:
[..]
Een kleiner huis kopen is ook een optie
En tegelijk onder een viaduct in een doos wonen?quote:
Die mensen zijn toch niet onder de brug geboren? Dat ze een wens hebben om zelfstandig te gaan wonen is duidelijk. Maar de meeste mensen die voor het eerst op zichzelf gaan wonen hebben niet een dusdanig hoog inkomen. Hoe denk je dat we aan zogenaamde 'scheefhuurders' komen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En tegelijk onder een viaduct in een doos wonen?
Het doorsparen klinkt natuurlijk als iets logisch maar degene die tussen wal en schip vallen ( tussen de 33.000 en 45.000 verdienenden) waardoor je vanaf dit jaar verplicht in de particuliere sector huurt niet zoveel meer over houdt om te sparen.
*kuch* : voor jou aanvaardbare alternatieven. Alternatieven zijn er natuurlijk wel. Zie ook de reacties hiervoor (eerst sparen, eisen bjistellen tot een realistisch niveau -wat past bij je inkomen-)quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:56 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Die mensen zijn toch niet onder de brug geboren? Dat ze een wens hebben om zelfstandig te gaan wonen is duidelijk. Maar de meeste mensen die voor het eerst op zichzelf gaan wonen hebben niet een dusdanig hoog inkomen. Hoe denk je dat we aan zogenaamde 'scheefhuurders' komen?
De politiek heeft gewoon gefaald, wel een verbod instellen zonder voor alternatieven te zorgen![]()
In een doos? Ik neem aan dat die mensen nu ook ergens wonen...dan blijven ze daar toch wat langer?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En tegelijk onder een viaduct in een doos wonen?
Het doorsparen klinkt natuurlijk als iets logisch maar degene die tussen wal en schip vallen ( tussen de 33.000 en 45.000 verdienenden) waardoor je vanaf dit jaar verplicht in de particuliere sector huurt niet zoveel meer over houdt om te sparen.
Heldquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
In een doos? Ik neem aan dat die mensen nu ook ergens wonen...dan blijven ze daar toch wat langer?
Vind het sws een beetje een raar idee dat een koopwonig maar voor iedereen weggelegd moet zijn. Als je het niet kunt betalen, dan moet je het niet doen.
14.gifquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
In een doos? Ik neem aan dat die mensen nu ook ergens wonen...dan blijven ze daar toch wat langer?
Vind het sws een beetje een raar idee dat een koopwonig maar voor iedereen weggelegd moet zijn. Als je het niet kunt betalen, dan moet je het niet doen.
Maar daar moet ik xeno dan wel gelijk in geven, de tijdsgeest was de afgelopen jaren dat banksters wel producten bedacht hebben zodat deze mensen dachten dat ze het konden betalen, dit heeft mede bijgedragen aan de stijging van de huizenprijzen. Ach we gaan wel zien waar dit gaat eindigen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:58 schreef capricia het volgende:
Als je het niet kunt betalen, dan moet je het niet doen.
Waarom zou niet iedereen een woning kunnen kopen? Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom betaalbaar moeten zijn. Huren is altijd duurder dan kopen, immers de verhuurder wil ook nog een rendement halen... rara... wat klopt er niet aan je redenatie?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |