Kijk, en daar gaat het mis. Die bankiers 'drukt niet enkel briefjes geld'. Dat is gelul. Dat weet je zelf ook wel. Jij weet heel goed dat je niet eens 1% weet van wat die bankier moet weten om zijn taken uit te kunnen voeren. Jij kunt het namelijk niet. Je wil misschien wel graag denken dat je dat kunt, maar dat kun je niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:34 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Wat is er mis met voortschrijdend inzicht... zelfs ons strafrecht is gebaseerd op rehabilitatie.
Als je eeuwig wilt doorzagen over een vergissing uit het verleden ga dan gerust je gang, kennelijk heb je geen betere argumenten?
[..]
Een bankier staat niet aan de bovenkant, meestal zijn ze ook gewoon maar in dienst van de firma. Als er mensen zijn met schulden die in de problemen komen dan is dat niet mijn schuld toch? Als jij je door je eigen lompigheid in de vingers snijd dan kun je toch moeilijk gaan roepen dat VirtualMemory dat gewild heeft?
[..]
Maar banksters houden zich niet aan de regels zodra hun bank dreigt om te vallen, dan weten ze plotseling de belastingbetaler aan te spreken. Dat laatste deugd natuurlijk niet en is ook niet contractueel vastgelegd. De staat hoeft in principe enkel de spaartegoeden te waarborgen. Ik had liever gezien dat ze dat gedaan hadden, dan was de bancaire sector meteen in 1 keer gesaneerd
[..]
Bill Gates gaf ons windows... daar hebben programmeurs miljoenen regels code voor moeten schrijven. Die computer systemen hebben voor een enorme technologische vooruitgang gezorgd... dat is allemaal welvaart... welvaart die er niet gekomen was als je enkel maar briefjes geld gedrukt had... banksters voegen niets substantieels toe aan onze wereld![]()
Banksters vergelijken met uitvinders en producenten
[..]
Natuurlijk is de onterechte bonus van faalbankiers wel van belang voor anderen... want het parasiteren van deze club weegt wel degelijk zwaar op de ruggen van mensen die daadwerkelijk werken voor hun geld. Als je dat niet begrijpt... dan begrijp je ook maar heel weinig van de economie in de ruimste zin
Je spiegelt je eigen denkwijze teveel aan die van anderen. Mijn oordeel komt helemaal niet voor uit 'jaloezie' en afgunst... dat jij zo redeneert zegt meer over jou dan over mij.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:29 schreef CoolGuy het volgende:
De enige reden waarom je je hier druk over maakt is omdat je zelf niet de beschikking hebt over zoveel financiele middelen.
Wat jij over mijn niveau denkt te kunnen concluderen interesseert mij echt helemaal niks.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:38 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
[..]
Tekenend voor de consistentie en het niveau van je verdere denken.
Jij denkt teveel uit wat jij denkt te weten. Jij hebt namelijk niet alle relevante informatie om de conclusies te trekken die jij trekt. Maar het idee dat er dingen kunnen zijn die jij niet weet, maar wel meespelen in al deze onderwerpen, dat komt bij jou niet op. Jij denkt de waarheid in pacht te hebben, en gebaseerd daarop te kunnen vertellen wat er mis gaat, wanneer het mis gaat, hoe het mis gaat en hoe dat opgelost moet worden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:43 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Je spiegelt je eigen denkwijze teveel aan die van anderen. Mijn oordeel komt helemaal niet voor uit 'jaloezie' en afgunst... dat jij zo redeneert zegt meer over jou dan over mij.
Ik ben oprecht bezorgt over de staat van ons monetaire systeem en de mensen die op hoog niveau beslissingen nemen. Ik mis een strategie voor de lange termijn en zie dat de focus vooral op het nu ligt. Zo'n werkwijze is gewoon niet houdbaar voor een systeem dat nog heel erg lang mee moet.
Kinderlijk naief is blij zijn met een Jetta en van andere mensen roepen dat ze 'onderaan de sociale ladder staan'.quote:
Zoals ik al zei, persoonlijk worden gaat je niet helpen. Maar dan toch doen. Je bent nu op de persoon aan 't spelen, dat is niet wenselijk. Van mij persoonlijk mag het hoor, waar jij plezier van hebt, maar je doel bereik je er niet meequote:Op woensdag 20 juli 2011 12:49 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Kinderlijk naief is blij zijn met een Jetta en van andere mensen roepen dat ze 'onderaan de sociale ladder staan'.
Kinderlijk naïef is om te weigeren zelf na te denken over wat anderen doen omdat je dat 'toch niet zou kunnen zien'.
Kinderlijk naïef is geloven dat het juridische systeem voor iedereen gelijk is en mensen die 'niet onwettig handelen' jou geen schade zouden kunnen toebrengen.
Kinderlijk naïef is praktisch alles wat je hier opschrijft.
Zegt de goudbubble manquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:38 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
[..]
Tekenend voor de consistentie en het niveau van je verdere denken.
Je bent niet bezorgd, je bent onwetend. Roepen dat je bezorgd bent omdat bankers 'briefjes drukken' is hetzelfde als zeggen dat je bezorgd bent omdat de vogeltjes fluiten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:43 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Je spiegelt je eigen denkwijze teveel aan die van anderen. Mijn oordeel komt helemaal niet voor uit 'jaloezie' en afgunst... dat jij zo redeneert zegt meer over jou dan over mij.
Ik ben oprecht bezorgt over de staat van ons monetaire systeem en de mensen die op hoog niveau beslissingen nemen. Ik mis een strategie voor de lange termijn en zie dat de focus vooral op het nu ligt. Zo'n werkwijze is gewoon niet houdbaar voor een systeem dat nog heel erg lang mee moet.
Ik heb inderdaad niet alle informatie om te achterhalen waarom de dingen zijn zoals ze zijn, echter ik ben prima in staat om te bedenken hoe het beter kan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:45 schreef CoolGuy het volgende:
Jij denkt teveel uit wat jij denkt te weten. Jij hebt namelijk niet alle relevante informatie om de conclusies te trekken die jij trekt.
Ik heb wel mijn vermoedens m.b.t. wat er allemaal meespeelt. Dat vormt voor mij echter geen barrière om te redeneren wat er beter kan en anders moet.quote:Maar het idee dat er dingen kunnen zijn die jij niet weet, maar wel meespelen in al deze onderwerpen, dat komt bij jou niet op.
De waarheid is een rekbaar begrip vooral als het op menselijk gedrag aankomt. Toch is er wel degelijk een lijn uit te stippelen die voor iedereen voordelen biedt. Dat dit ten koste zal gaan van extremen mag duidelijk zijn.quote:Jij denkt de waarheid in pacht te hebben, en gebaseerd daarop te kunnen vertellen wat er mis gaat, wanneer het mis gaat, hoe het mis gaat en hoe dat opgelost moet worden.
Kinderen durven tenminste nog te dromenquote:Dat is kinderlijk naief.
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat jouw beeld van een goed functionerende maatschappij verschilt van een ander haar of zijn beeld. Zal wel weer een snerende persoonlijk opmerking op komen, maar zo slecht hebben we in Nederland imho niet voor elkaar qua solidaire en vreedzame samenleving hoor. Sterker nog, ik denk dat je daar 1 van de fundamenten van de relatief stabiele NL huizenmarkt te pakken hebt..... (en 1 van de wezelijke verschillen met andere landen).quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:36 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Enorm kortzichtig om te denken dat jij geen belang hebt bij een goed functionerend maatschappij...
Juist deze mentaliteit ontwricht de cohesie die noodzakelijk is voor duurzaamheid en vrede.
Op die Jetta (quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:49 schreef GoudIsEcht het volgende:
Kinderlijk naief is blij zijn met een Jetta en van andere mensen roepen dat ze 'onderaan de sociale ladder staan'.
Kinderlijk naïef is om te weigeren zelf na te denken over wat anderen doen omdat je dat 'toch niet zou kunnen zien'.
Kinderlijk naïef is geloven dat het juridische systeem voor iedereen gelijk is en mensen die 'niet onwettig handelen' jou geen schade zouden kunnen toebrengen.
Kinderlijk naïef is praktisch alles wat je hier opschrijft.
doe die onzin rage even in PM's als jullie dat zo graag willenquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat jij over mijn niveau denkt te kunnen concluderen interesseert mij echt helemaal niks.
Drukten ze nog maar briefjes... daar kun je tenminste je gat nog mee afvegen in geval van hyperinflatiequote:Op woensdag 20 juli 2011 13:04 schreef Scorpie het volgende:
Je bent niet bezorgd, je bent onwetend. Roepen dat je bezorgd bent omdat bankers 'briefjes drukken' is hetzelfde als zeggen dat je bezorgd bent omdat de vogeltjes fluiten.
Starlet (quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Op die Jetta () na ben ik het met al je punten eens.
Ik vermoed dat het CG voor de wind gaat en wat de rest van de wereld doet interesseert hem toch niet, dan kun je inderdaad anders tegen de zaken aankijken.
Maar hoe gaan we die stabiliteit voor de lange termijn behouden? Niet door op de huidige voet door te gaan. Vergeet niet dat na WOII er een gemeenschappelijke basis (zowel economisch als moreel) om op te bouwen. Zo langzaam maar zeker valt dat fundament weg, daarmee wijken we af van de bekende route...quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat jouw beeld van een goed functionerende maatschappij verschilt van een ander haar of zijn beeld. Zal wel weer een snerende persoonlijk opmerking op komen, maar zo slecht hebben we in Nederland imho niet voor elkaar qua solidaire en vreedzame samenleving hoor. Sterker nog, ik denk dat je daar 1 van de fundamenten van de relatief stabiele NL huizenmarkt te pakken hebt..... (en 1 van de wezelijke verschillen met andere landen).
Prima dat je denkt dat het beter kan, maar je bent wel erg overtuigd van je eigen gelijk, en van op- en aanmerkingen op je eigen wereldbeeld moet je al helemaal niks hebben.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:07 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niet alle informatie om te achterhalen waarom de dingen zijn zoals ze zijn, echter ik ben prima in staat om te bedenken hoe het beter kan.
[..]
Ik heb wel mijn vermoedens m.b.t. wat er allemaal meespeelt. Dat vormt voor mij echter geen barrière om te redeneren wat er beter kan en anders moet.
[..]
De waarheid is een rekbaar begrip vooral als het op menselijk gedrag aankomt. Toch is er wel degelijk een lijn uit te stippelen die voor iedereen voordelen biedt. Dat dit ten koste zal gaan van extremen mag duidelijk zijn.
[..]
Kinderen durven tenminste nog te dromen
Je focust je op de verkeerde onderdelen van mijn post, ik gooi dat er gewoon doorheen als een vorm van entertainmentquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Starlet () zie je hoe makkelijk dat is? En hoe weinig nuttig het verder is voor de discussie?
![]()
Exact.
Je kan je ook afvragen waarom het hem voor de wind gaat en jou en GoudIsEcht niet. Er even vanuit gaande dat het jullie niet voor de wind gaat, opmakende uit jullie posts.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Op die Jetta () na ben ik het met al je punten eens.
Ik vermoed dat het CG voor de wind gaat en wat de rest van de wereld doet interesseert hem toch niet, dan kun je inderdaad anders tegen de zaken aankijken.
Je zal het misschien niet geloven maar ik kom regelmatig tot nieuwe inzichten door hier discussie te voeren, ik hoop dat ik daarin niet de enige benquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:18 schreef Scorpie het volgende:
Prima dat je denkt dat het beter kan, maar je bent wel erg overtuigd van je eigen gelijk, en van op- en aanmerkingen op je eigen wereldbeeld moet je al helemaal niks hebben.
Dat begrijp ik wel joh, maar die entertainment is wel ongewilde ruis in dit topicquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:18 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Je focust je op de verkeerde onderdelen van mijn post, ik gooi dat er gewoon doorheen als een vorm van entertainment
Een boer is de hele zomer druk in de weer om ervoor te zorgen dat hij ook in de winter te eten heeft. Je zou kunnen stellen dat het de boer niet voor de wind gaat, waar maakt hij zich de hele zomer lang druk om?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:20 schreef Scorpie het volgende:
Je kan je ook afvragen waar het hem voor de wind gaat en jou en GoudIsEcht niet. Er even vanuit gaande dat het jullie niet voor de wind gaat, opmakende uit jullie posts.
Die conclusie zou je kunnen trekken. Het zou ook kunnen zijn dat de regio Utrecht het mis heeft. Maar, je hebt natuurlijk een hoop mensen die hun eerste huis willen gaan kopen (nieuw) of mensen die zelf een huis willen gaan bouwen op een stukje grond. Als dat is waar de meeste vraag naar is, dan is het inderdaad een logische conclusie dat ze (regio Utrecht) daar op inspelen. Is dat niet goed dan?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:21 schreef capricia het volgende:
Kunnen we weer terug naar de huizenmarkt?
Hier om mij heen (regio Utrecht) worden op dit moment qua nieuwbouw alleen nog starterswoningen gebouwd en vrije kavels uitgegeven.
Kennelijk is dat waar nog vraag naar is?
Ja wel hoor! Wat mij betreft prima.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die conclusie zou je kunnen trekken. Het zou ook kunnen zijn dat de regio Utrecht het mis heeft. Maar, je hebt natuurlijk een hoop mensen die hun eerste huis willen gaan kopen (nieuw) of mensen die zelf een huis willen gaan bouwen op een stukje grond. Als dat is waar de meeste vraag naar is, dan is het inderdaad een logische conclusie dat ze (regio Utrecht) daar op inspelen. Is dat niet goed dan?
De markt corrigeert zichzelf, vooral als overheden stoppen met het uitdelen van cadeautjes. Als starterswoningen en vrije kavels het enige is dat nog loopt dan is dat het gene wat momenteel nog verkocht wordt. De vraag kan echter anders zijn, de vraag is dan... wie springt er in dat gatquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:21 schreef capricia het volgende:
Kunnen we weer terug naar de huizenmarkt?
Hier om mij heen (regio Utrecht) worden op dit moment qua nieuwbouw alleen nog starterswoningen gebouwd en vrije kavels uitgegeven.
Kennelijk is dat waar nog vraag naar is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |