Sorry! Dat was ik namelijk vergeten om te doen..quote:Op zondag 18 september 2011 19:12 schreef Bol_Wan het volgende:
Beetje jammer dat je de naam niet verandert
quote:Op zondag 18 september 2011 19:34 schreef Bol_Wan het volgende:
Go Tell Indie To the Mountain
Father, Son, Holy Indie
Keep you Indie
dat soort dingen
Bombay Bicycle Clubquote:Op maandag 19 september 2011 12:34 schreef Norrage het volgende:
Ik weet niet eens op welk album dat is gebaseerd :p die dan naar op girls die is ook het recentst.
Je kan ook met roosbeef doen: omdat ik indie wil
Doet me denken aan het geniale Ik wil in die rok!quote:Op maandag 19 september 2011 12:34 schreef Norrage het volgende:
Ik weet niet eens op welk album dat is gebaseerd :p die dan naar op girls die is ook het recentst.
Je kan ook met roosbeef doen: omdat ik indie wil
Mooi.... haar muziek wat minder. Ik heb Sea Sew wel beluisterd maar vond het toch tegenvallen in vergelijking met bv Laura Marling en Jessica Lea Mayfield. Misschien de nieuwe...quote:Op maandag 26 september 2011 16:32 schreef Norrage het volgende:
Liep door de winkel ligt daar een nieuwe Lisa hannigan!!! Nu aan het luisteren
Klinkt best leukquote:
Bedoel je de nieuwe Girls? Of het album 'Album'. Dignan Porch maakt geweldige lofi-indie.quote:Op zondag 25 september 2011 22:08 schreef HerbertThePervert het volgende:
[ afbeelding ]
Girls album vind ik erg vet. WU LYF ook.
Iemand nog wat lo-fi indie aanraders?
Klopt, ze was ook mee tijdens het optreden in NL samen met the Flashguns.quote:Op maandag 26 september 2011 20:13 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Klinkt best leukniet super maar wel leuk
Ze speelt volgens mij vaak samen met BombayBC
Ik heb hem net binnen, maar kan hem nog niet luisterenquote:
Ik ben me eigenlijk pas wat in haar gaan verdiepen toen ik Marieke Jager leerde kennen en ontdekte dat Feist een grote inspiratie is voor Marieke. Maar Feist's muziek vind ik nog niet allemaal even goed.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:02 schreef Norrage het volgende:
Waaat? Ze is toch een vrouw??? Met een gitaar???
Ik ben ook meer fan van specifieke nummers van haar dan de albumsquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik ben me eigenlijk pas wat in haar gaan verdiepen toen ik Marieke Jager leerde kennen en ontdekte dat Feist een grote inspiratie is voor Marieke. Maar Feist's muziek vind ik nog niet allemaal even goed.
Op spotify staat een ep van haar, soort voorloper van the Reminder rmet 5 nummers die ook op dat album staan. Die ep vind ik eigenlijk wel genoeg.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:47 schreef Norrage het volgende:
Ik ben ook meer fan van specifieke nummers van haar dan de albumsmaar THE reminder was toch all round erg goed!
Zeker weten. Mooie melancholische plaat. Dat einde van 'No One Is Ever Going To Want Me' is echt krachtig.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:10 schreef cafca het volgende:
Geen idee of het indie genoeg is, maar het album van Giles Corey is ook de moeite waard:
Ondertussen geluisterd en vind het alleraardigst, maar inderdaad niet veel beter of minder dan de vorige. En ook niet mega-vernieuwend ofzo. Maar haar kwaliteiten zijn weer zeer duidelijkquote:Op dinsdag 27 september 2011 19:33 schreef Moody het volgende:
Feist was ook een inspiratiebron voor James Blake
Maar het nieuwe album is aardig, niet beter of minder dan de vorige 2....
Dat mocht ik niet van Belsenquote:
Totdat dan de TT weer niet veranderd wordtquote:Op vrijdag 30 september 2011 12:52 schreef Felagund het volgende:
Als we hier over door blijven gaan, kunnen we het gewoon voor het volgende topic gebruiken.
Welke spelvout dan?quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:03 schreef Norrage het volgende:
Supergoede TT!!!
edit; alleen met spelfout, kut belsen!
Die hele ergequote:
Misschien moet je er een apart topic voor openen Een Indie Central overlegpagina.quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Totdat dan de TT weer niet veranderd wordt
Maar zou er dan niet eerst een topic geopend moeten worden om te overleggen over welke TT we gaan gebruiken in dat topic?quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:12 schreef belsen het volgende:
[..]
Misschien moet je er een apart topic voor openen Een Indie Central overlegpagina.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Living is easy with eyes closed, misunderstanding all you see''
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:50 schreef Moody22 het volgende:
HOT! NEW! INDIE!!
The vaccines - All my white van het album ''What did you expect from the V?''
Explicit content!!haha nieuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zelfs die videoclip is al een aantal maanden oud, om over het album nog maar te zwijgen
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
klopt ja maar toch! je hoort er niet veel van!quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:00 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
haha nieuwzelfs die videoclip is al een aantal maanden oud, om over het album nog maar te zwijgen
Hetzelfde voor mij. Vind het kutmuziek maar ze zijn zo enorm gehyped, ze stonden zelfs als reclame in de krant geloof ikquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:19 schreef Felagund het volgende:
Volgens mij zijn the Vaccines aardig gehyped. Ik heb er tenminste nog bijna niet naar geluisterd maar toch veel over gehoord.
Wat een line-up inderdaadquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 00:37 schreef Maisnon het volgende:
http://www.crossingborder.nl/programme.php?ID=5&day=18&lang=nl
Fijne namen
Ik heb er nu alleen geen geld enzo voor
Laat Laura Marling en St Vincent bij mij maar langskomen, ik zet wel thee en maak koekjes
Ik ga alquote:Op maandag 14 november 2011 13:26 schreef -Dries- het volgende:
Vanavond My Morning Jacket in Paradiso, maar ik heb mijn rug verrekt. Is er een indie-fokker die, voor een leuk prijsje, graag zou willen gaan vanavond?
Verschrikkelijk is hetquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:57 schreef Hamsik het volgende:
Iemand de nieuwe Florence and the Machine al gehoord? Meesterlijk album!
quote:
Echt? Vond je de vorige ook verschrikkelijk? Ik heb er nog niet geluisterd, vanavond maar eens doen.quote:
De vorige stond zelfs in mijn top 5 van het jaarlijstje! Deze...mjah...misschien toch eens opnieuw luisteren als jullie het zo goed vinden?quote:Op maandag 14 november 2011 14:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Echt? Vond je de vorige ook verschrikkelijk? Ik heb er nog niet geluisterd, vanavond maar eens doen.
misschien maar doen, de nummers kunnen bij een eerste luisterbeurt nogal veel op elkaar lijkenquote:Op maandag 14 november 2011 14:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
De vorige stond zelfs in mijn top 5 van het jaarlijstje! Deze...mjah...misschien toch eens opnieuw luisteren als jullie het zo goed vinden?
Ik heb hem überhaupt nog niet geluisterd en heb er dus nog geen mening over.quote:Op maandag 14 november 2011 14:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
De vorige stond zelfs in mijn top 5 van het jaarlijstje! Deze...mjah...misschien toch eens opnieuw luisteren als jullie het zo goed vinden?
Klopt, eerste luisterbeurt vond ik veel nummers op elkaar lijken en vond ik alleen de eerste drie nummers goed, ondertussen vind ik bijna alle nummers geweldig.quote:Op maandag 14 november 2011 14:16 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
misschien maar doen, de nummers kunnen bij een eerste luisterbeurt nogal veel op elkaar lijken
Dat heb ik bijna altijd, daarom luister ik een album dat ik echt wil proberen ook altijd twee keer. Vaak zit er bij de eerste nummers ook wel één of meerdere nummers die je al eerder gehoord hebt (als single). Daarom zullen die wel beter blijven hangenquote:Op maandag 14 november 2011 14:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Klopt, eerste luisterbeurt vond ik veel nummers op elkaar lijken en vond ik alleen de eerste drie nummers goed, ondertussen vind ik bijna alle nummers geweldig.
Interessant genoeg geeft Humo (waarmee ik het bijna altijd eens mee ben) ze maar één ster, wat wel erg laag is.. Heb het album zelf nog niet beluisterd.quote:Op maandag 14 november 2011 14:12 schreef Bol_Wan het volgende:
Geweldig album, die van Florence. krijgt ook veel vijf-sterren recensies (voor zover dat een indicatie geeft tegenwoordig)
Het niet onaardige Shake It Out zeggen ze.quote:Op maandag 14 november 2011 16:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Interessant genoeg geeft Humo (waarmee ik het bijna altijd eens mee ben) ze maar één ster, wat wel erg laag is.. Heb het album zelf nog niet beluisterd.
http://www.humo.be/cd-rev(...)-machine-ceremonials
Jepquote:Op maandag 14 november 2011 17:56 schreef Norrage het volgende:
Waarom ga je niet zelf wat vroeger om dan gewoon boven te gaan zitten? Of is het heel veel pijn?
Ik luister het nu nog eens, en tsja, het is denk ik live wel leuk en zo hoor...Maar het is gewoon één grote instrumentale bak herrie. Ik vond de wat subtielere, in ieder geval melodieuzere, liedjes van het vorige album het beste.quote:Op maandag 14 november 2011 17:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het niet onaardige Shake It Out zeggen ze.Zo ongeveer het beste nummer van 2011 als je het mij vraagt. Verder noemen ze Breaking Down, dat vind ik juist een van de mindere nummers op deze plaat.
Maar ach, zoveel mensen, zoveel verschillende meningen.
quote:Op donderdag 17 november 2011 09:12 schreef Hamsik het volgende:
Zijn er al mensen die het nieuwe album van Birdy gehoord hebben? Ma-gisch!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Mute geldt wel als indie label volgens mijquote:Op donderdag 17 november 2011 15:25 schreef Hamsik het volgende:
Haha nee, M83 wat hier eerder beschreven is is zeker wel indie :S
Wat vond je van Okkervil?quote:Op maandag 28 november 2011 09:37 schreef Norrage het volgende:
Fantastische band op LeGuessWho...Ik heb het gemist zelf, maar ik ben het gaan luisteren en ben toch wel erg aan het balen dat ik na hoogtepunt van LGW Okkervil River naar huis ben gegaan![]()
Suuns heb ik het dus over. Een mix van krautrock, psychedelisch en electro oftewel ik heb geen idee wat het te noemen maar het is geniaal
Zie het Okkervil topicquote:
Die cd is wel geniaal. Jammer dat ik ze niet heb kunnen zienquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:50 schreef kciR het volgende:
Gisteren alvast in de kerststemming gekomen bij het optreden van Smith & Burrows in Den Haag (hun allereerste). Dat is een kerstprojectje van de zanger van de Editors en de ex-drummer van Razorlight. Erg nice! Ik was vooral positief verrast door Andy Burrows.
De nummers waren voornamelijk covers (zoals Wonderful Life en Only You), vier zelfgeschreven nummers en 2x Editors (Pappillion, Room On Fire) en 2x Razorlight (America, Before I Fall To Pieces). TopavondDe plaat komt de 28e, zeker een aanrader.
Checkquote:Op maandag 5 december 2011 15:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Iedereen die Nicolas Jaar e.d. goed vinden moeten die plaat van Sepalcure ook echt uitchecken.
Mjah...heb er wat nummers van in mijn favo-playlist, maar echt bekoren doet het me nietquote:
Ik vind het nieuwe album wel gaafquote:Op maandag 5 december 2011 15:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Check
[..]
Mjah...heb er wat nummers van in mijn favo-playlist, maar echt bekoren doet het me niet
Heb er een gedeelte van geluisterd...maar ik ben niet echt onder de indruk. Klinkt gewoon als wat bliepjes en het komt op mij over als een wat simpele rustige house/dance plaat...Niks vergeleken met Nicolas Jaar...maar goed, ik heb het tijdens werk een beetje geluisterd. Ik ga het nog wat meer prberen.quote:Op maandag 5 december 2011 16:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Laat weten wat je ervan vindt
Jaaaaaaquote:Op maandag 5 december 2011 19:29 schreef Breach het volgende:
Alvast een voorproefje van het vernieuwde Shearwater. Ik verheug me iig op de release volgend jaar februari.
http://www.spin.com/artic(...)e-breaking-yearlings
quote:Op maandag 5 december 2011 19:29 schreef Breach het volgende:
Alvast een voorproefje van het vernieuwde Shearwater. Ik verheug me iig op de release volgend jaar februari.
http://www.spin.com/artic(...)e-breaking-yearlings
En toen werd ie toch wel vrij snel saaiquote:Op maandag 12 december 2011 10:55 schreef Norrage het volgende:
Het album van Tim Akkerman is best leuk!!!
Mjah het is nog steeds wel leuke luistermuziek (lees: achtergrondmuziek)quote:Op maandag 12 december 2011 11:15 schreef Felagund het volgende:
Misschien toch de volgende keer het album minimaal 1 keer helemaal luisteren voordat je een oordeel geeft?
Vorige maand gezien in bijzonder intieme setting (een bar) en vond het niet zo spectaculair om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 12 december 2011 13:13 schreef Norrage het volgende:
18 maart Laura Marling Paradiso! (en voor de belgen de 19e in Brussel)
Tot nu toe ben ik altijd erg onder de indruk geweest van de live uitvoeringen die ik online heb kunnen zien, dus ik ben er zeker bijquote:Op maandag 12 december 2011 15:37 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Vorige maand gezien in bijzonder intieme setting (een bar) en vond het niet zo spectaculair om eerlijk te zijn.
had alleen Destroyer niet zo hoog verwacht, verder redelijk voorspelbaar ja. Zeker de top 20quote:
o, dat zeker. Was ook helemaal niet mijn bedoeling om het album naar benden te halenquote:
quote:Op maandag 19 december 2011 17:26 schreef Norrage het volgende:
3voor12 nu ook. James Blake het album van het jaar daar...
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45414030
Ja vorig jaar zaten er wel wat platen aan te komen die interessant waren maar nu weet ik het even niet. Ok, Bruce komt wss met een nieuwe (maar dat vind ik niet bepaald positief ben ik bangquote:Op zondag 1 januari 2012 20:49 schreef Arn0 het volgende:
Ik kijk iig halsreikend uit naar nieuwe albums van The National, The Courteeners, The xx, Miles Kane en Noel Gallagher. Verder weet ik het zo niet echt qua releasedata maar er zal nog wel veel moois uitkomen, al wordt het (in mijn ogen) moeilijk om 2011 te overtreffen.
Verder ongetwijfeld nog heel wat concerten in het voorjaar / najaar. Het wordt weer een duur jaar merk ik zo al
word ik nou niet bepaald blij vanquote:Op maandag 2 januari 2012 13:50 schreef Z het volgende:
• Leonard Cohen
• Islands
• Lower Dens
• The Men
• The XX
• The Walkmen
• Madlib en Freddie Gibbs
• ...
Ja shit, daar had ik bij moeten zijn die avond. En ik deel jouw mening trouwens... Mossquote:Op maandag 2 januari 2012 13:54 schreef ranja het volgende:
Op Excelsior in elk geval nieuwe Hospital Bombers, The Kik (nederlandstalig!) en Moss.
Deze 3 bands speelden afgelopen vrijdag in de Helling nummers van hun toekomstige platen.
Hospital Bombers klonk weer als vanouds, goed dus.
The Kik, nederlandstalig dus maar nog steeds (mersey)beat.
Moss vond ik helemaal niks aan, nog minder dan eerder.
Tsjaquote:
Aah daar zat ik op te wachtenquote:Op maandag 2 januari 2012 16:22 schreef DeMessias het volgende:
Pitchfork geeft ook een uitgebreid overzicht van nieuwe releases:
http://www.pitchfork.com/(...)o-upcoming-releases/
Ze zouden in 2010 al begonnen zijn met de opnames/het schrijven van een nieuw album. Maar daarna niets meer over gehoord.quote:
hoop rereleases en singles staan er ook bij.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:31 schreef Norrage het volgende:
Wat ik voorlopig zie is nog steeds niet opwindend
Staat al niet meer op de luisterpaalquote:Op maandag 2 januari 2012 18:01 schreef Slobeend het volgende:
De nieuwe Blaudzun staat op de Luisterpaal. Klinkt erg Arcade Fire, maar wel goed op zich. Weer duidelijk vooruitgegaan t.o.v. vorige albums. Nieuwe Andrew Bird kan ik ook al naar uit kijken.
Bij mij wel gewoon.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Staat al niet meer op de luisterpaal
Die link doet het niet meerquote:Op maandag 2 januari 2012 18:05 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bij mij wel gewoon.http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.45448362
Vaag ja. Morgen is er een vernieuwde 3voor12 site inderdaad.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die link doet het niet meerVolgens mij is de site met een update bezig ofzo.
Zekerquote:Op maandag 2 januari 2012 19:17 schreef Felagund het volgende:
Vaak zijn de albums waar je niet op wacht ook het leukst.
Beginnen waar ze geëindigd zijn lijkt me wel wat.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:10 schreef ralfseltje het volgende:
Omg At the Drive-In weer bij elkaar?
ATTENTION ! To whom it may concern: AT THE DRIVE-IN will be breaking their 11 year silence THIS STATION IS …NOW…OPERATIONAL
Eerste muzikale hoogteepuntje van het jaarquote:Op maandag 9 januari 2012 20:10 schreef ralfseltje het volgende:
Omg At the Drive-In weer bij elkaar?
ATTENTION ! To whom it may concern: AT THE DRIVE-IN will be breaking their 11 year silence THIS STATION IS …NOW…OPERATIONAL
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:47 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Eerste muzikale hoogteepuntje van het jaar![]()
Eerste ontdekking van het jaar is binnen: de Wonder Villians, indiepop op zijn vrolijkst.
Pff als dat toch eens waar wasquote:Op maandag 9 januari 2012 23:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Beginnen waar ze geëindigd zijn lijkt me wel wat.
Lijkt mij wel leuk eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:49 schreef Norrage het volgende:
wtfWat moeten we hiervan verwachten?
http://oor.nl/#news/9839/(...)w_album_met_bon_iver
Ja mij ook welquote:
Is een fantastische plaat en een meer dan waardig opvolger voor Seadrift Soundmachine inderdaad!quote:Op zondag 8 januari 2012 15:32 schreef Breach het volgende:
Het is misschien niet echt indie, maar de nieuwe Blaudzun, godver wat een goede plaat
Die blaudzun inderdaad errug goed!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is een fantastische plaat en een meer dan waardig opvolger voor Seadrift Soundmachine inderdaad!
Ook ronduit geniaal is Sága van Dez Mona. Een moderne opera.
Zijn album is ook nog niet officieel uit geloof ik, dus dat is ook niet zo vreemd. Maar in alle Nederlandse popbladen hoor ik zijn naamquote:Op maandag 16 januari 2012 11:18 schreef Felagund het volgende:
612 Hörer Luisteraars.
Ligt dus niet aan mij.
Ik vind het niet bijster interessant moet ik zeggen. Had de recensie van de Volkskrant ook al gelezen, maar vind er niet veel aan. Ik zie wel dat er een nummer met O'Halloran is gemaakt.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:44 schreef Norrage het volgende:
Al naar de "gehypete" Bart Constant geluisterd jullie? Ik zet het nu eens op, klink al best aardig!Als ik het me goed herinner doen er muzikanten uit Kytemans hiphoporkest mee waaronder Colin zelf. Erg avontuurlijk en erg mooi instrumentaal
Ik na een paar keer luisteren ook weer een beetje mee gehad. Waarom al die Nederlandse artiesten van die vervelende hoge stemmen? Denk ik ook aan alamo race track of blaudzun of awkward I ofzo. Het is allemaal hetzelfde trucje...quote:Op maandag 16 januari 2012 23:31 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik vind het niet bijster interessant moet ik zeggen. Had de recensie van de Volkskrant ook al gelezen, maar vind er niet veel aan.
Dat zal een stuk meer beleving geven ja. Vind de gedeeltes zonder stem ook het mooist. Alamo Race Track vind ik een stuk beter te pruimen.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik na een paar keer luisteren ook weer een beetje mee gehad. Waarom al die Nederlandse artiesten van die vervelende hoge stemmen? Denk ik ook aan alamo race track of blaudzun of awkward I ofzo. Het is allemaal hetzelfde trucje...
Al denk ik dat Bart constant met die instrumentale bende (al dan niet van laptop) live wel heel boeiend kan zijn; hij speelt oa zelf trompet erbij!
Awkward I vind ik nog wel meevallen.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:36 schreef Norrage het volgende:
Ik na een paar keer luisteren ook weer een beetje mee gehad. Waarom al die Nederlandse artiesten van die vervelende hoge stemmen? Denk ik ook aan alamo race track of blaudzun of awkward I ofzo. Het is allemaal hetzelfde trucje...
Ik heb hem zondag gezien. Hij speelde idd heel wat instrumenten live, en had twee vrouwelijke muzikanten mee (drummer en toetsen/trekzak). Leuk om naar te kijkenquote:Op maandag 16 januari 2012 23:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Al denk ik dat Bart constant met die instrumentale bende (al dan niet van laptop) live wel heel boeiend kan zijn; hij speelt oa zelf trompet erbij!
Ja. Te vinden op de luisterpaal onder andere.quote:
Goede tip! Erg leuk album, zoals ik verwacht had van deze twee schattige meisjesquote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja. Te vinden op de luisterpaal onder andere.
Ik luister nu Emmylou op youtube, klinkt als een country versie van Eisley.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:59 schreef Arn0 het volgende:
Goede tip! Erg leuk album, zoals ik verwacht had van deze twee schattige meisjes
Dat album viel me tegen nadat ik bij dwdd nog wel het idee had dat het aardig zou kunnen zijn. Ik vraag me dan meteen weer af waarom zo'n band ineens zo populair gemaakt wordt. Alleen omdat het belgisch is?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:53 schreef methodmich het volgende:
School Is Cool, nieuwe Belgische toppers. Een echte aanrader!
Nu je het zegtquote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:15 schreef ranja het volgende:
Volgens mij allemaal Excelsior wat je nu noemt
Geen idee, hou me nooit zo bezig met de media. Ik vind het een erg gave plaat in elk geval, beetje een soort vroege dEUS in combinatie met Arcade Fire en ook een stiekem stukje Das Pop.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat album viel me tegen nadat ik bij dwdd nog wel het idee had dat het aardig zou kunnen zijn. Ik vraag me dan meteen weer af waarom zo'n band ineens zo populair gemaakt wordt. Alleen omdat het belgisch is?
vandaar dat ik er niet veel aan vind dusquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:05 schreef methodmich het volgende:
beetje een soort vroege dEUS in combinatie met Arcade Fire en ook een stiekem stukje Das Pop.
Had er stukjes van geluisterd, klonk wel aardig ja. Nog maar wat meer luisterenquote:Op zondag 29 januari 2012 16:39 schreef ralfseltje het volgende:
Potverdorie wat is die nieuwe Cloud Nothings goed. De eerste was al een te gekke rock-plaat, de nieuwe gooit daar ook nog wat Deerhunter-achtige invloeden met wat postpunk bij. Erg goed.
Vanavond maar eens luisteren, ik heb tot nu toe alleen de Maccabees uit 2012 geluisterd, die viel wat tegen.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:39 schreef ralfseltje het volgende:
Potverdorie wat is die nieuwe Cloud Nothings goed. De eerste was al een te gekke rock-plaat, de nieuwe gooit daar ook nog wat Deerhunter-achtige invloeden met wat postpunk bij. Erg goed.
Vind vooral die eerste twee nummers erg sterk, daarna kakt het album iets in, maar heeft alsnog wel zijn momenten. Soort mix tussen Slint/Lowercase en bij het tweede nummer herken ik nog wat oude Manic Street Preachers.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:39 schreef ralfseltje het volgende:
Eerste twee zijn de hoogtepunten idd, maar staan ook wat meer rechttoe-rechtaan rocknummers op. Die ook erg goed gelukt zijn vind ik, maar wat minder spannendquote:Op zondag 29 januari 2012 16:46 schreef On het volgende:
[..]
Vind vooral die eerste twee nummers erg sterk, daarna kakt het album iets in, maar heeft alsnog wel zijn momenten. Soort mix tussen Slint/Lowercase en bij het tweede nummer herken ik nog wat oude Manic Street Preachers.
Dat vind ik dan weer een slappe indie-plaat. Live zakte het ook al een pudding in elkaar. Maar kan de charme die bepaalde mensen erin zien dan nog wel begrijpen.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:06 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben dan weer gecharmeerd door Tribes hun debuut, "Baby". Het album is niet perfect maar er staan zeker leuke nummers op. Bijvoorbeeld Corner of an English Field, dat gaat over de (oude) vriendschap tussen de Tribes frontman en Charlie Haddon, de zanger van Ou Est Le Swimming Pool die zichzelf het leven ontnam na het Pukkelpop incident.
"Took a walk yesterday
To the places we would play
Before childhood passed away"
Ik vind het wel een mooie tekst iig, jammer dat hij (nog) niet op het internet staat.
Ik had Moss eerlijk gezegd nog niet geluisterd toen ik dit postte, en nadat ook Oor (beetje hetzelfde verhaal als bij de Volkskrant trouwens) het ook echt bejubelde als "buitencategorie" ben ik het toch maar gaan luisteren. En tsja, ik vind het voorlopig wel erg fijn klinken....quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:07 schreef Norrage het volgende:
De 5-sterren recensies van Nederlandse bandjes vliegen je ook wel om de oren bij de Volkskrant zegNu Moss weer 5 sterren gekregen, als "grootse popplaat". Blaudzun, Spinvis. Tim Knol, Alamo Race Track en weet ik veel wie nog meer kregen ook allen 5 sterren. Internationale platen zelden (Tom Waits was geloof ik de laatste)...
Ik ben fan van de Volkskrant en hun alternatieve benadering van de muziek, maar deze Nederlandse muziek ophemeling wordt ik een beetje moe van....het gaat goed met de Nederlandse muziek, dat zeker...maar we moeten niet overdrijven
Al die Nederlandse Excelsior-zeikbands klinken ook hetzelfde, dus als je er een vijf sterren geeft, moet je ze allemaal vijf sterren geven. Maar Moss vind ik dan wel weer een vrij goede band, alleen wordt het wat vlak na een tijdje. Maar heb sowieso doorgaans moeite om de Nederlandse muziekpers serieus te nemen. Voor interessante tips en beschouwingen moet je je al snel tot de blogs ed. wenden naar mijn mening.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had Moss eerlijk gezegd nog niet geluisterd toen ik dit postte, en nadat ook Oor (beetje hetzelfde verhaal als bij de Volkskrant trouwens) het ook echt bejubelde als "buitencategorie" ben ik het toch maar gaan luisteren. En tsja, ik vind het voorlopig wel erg fijn klinken....
Het is wel echt allemaal hetzelfde ja. Zo semi artsy farty met veel gitaren en zo ongeveer uit alle richtingen waaruit je maar kan jatten dingen jatten zodat het lijkt alsof je het allemaal zelf hebt bedacht. En vooral een soort hoge rare gepitchte stem hebben dat net niet vals is maar wel bijna, zodat je je onderscheidt van popmuziek. zoietsquote:Op maandag 30 januari 2012 13:54 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Al die Nederlandse Excelsior-zeikbands klinken ook hetzelfde, dus als je er een vijf sterren geeft, moet je ze allemaal vijf sterren geven. Maar Moss vind ik dan wel weer een vrij goede band, alleen wordt het wat vlak na een tijdje. Maar heb sowieso doorgaans moeite om de Nederlandse muziekpers serieus te nemen. Voor interessante tips en beschouwingen moet je je al snel tot de blogs ed. wenden naar mijn mening.
En een belangrijk criterium is dat alle moeders in Nederland er ook naar kunnen luisteren. Je zou toch eens een rauw randje in je muziek houden.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is wel echt allemaal hetzelfde ja. Zo semi artsy farty met veel gitaren en zo ongeveer uit alle richtingen waaruit je maar kan jatten dingen jatten zodat het lijkt alsof je het allemaal zelf hebt bedacht. En vooral een soort hoge rare gepitchte stem hebben dat net niet vals is maar wel bijna, zodat je je onderscheidt van popmuziek. zoietsEigenlijk vind ik alleen de Nederlandstalige muziek echt goed als het om Nederlandse bandjes gaat...
Gelukkig wel, maar ja, die zijn dan weer labelloos of zitten bij het verkeerde label die niet met Oor samenwerkt ofzo.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:22 schreef ralfseltje het volgende:
Maar dit geldt vooral voor de zo gehypete Oor/Excelsior-bandjes. Er lopen genoeg leuke bandjes rond in Nederland gelukkig.
En als ze wel gerecenseerd worden dan worden ze altijd bestempeld alsof ze alles van Excelsior bandjes hebben gejatquote:Op maandag 30 januari 2012 15:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Gelukkig wel, maar ja, die zijn dan weer labelloos of zitten bij het verkeerde label die niet met Oor samenwerkt ofzo.
Dat is idd een leuke band en ik las hetzelfde. Op Subroutine komt ie uit geloof ik, die hebben sowieso leuke bandjesquote:Op maandag 30 januari 2012 15:47 schreef ranja het volgende:
Wat dat betreft; ik las dat Space Siren de albums geperst heeft. Ik weet nog niet wanneer die uitkomt.
Mwah, dat is wel heel erg alles over één kam scheren. Er zijn heel veel goede Nederlandse artiesten en bands, die ook echt wel verschillende muziek maken. Ook binnen Excelsior. Er is inderdaad wel een typerend Excelsior-geluid, maar binnen het label zit zat variatie. Je kunt bijvoorbeeld Hospital Bombers amper vergelijken met Moss, Alamo Race Track is weer heel anders dan pakweg Tim Knol. En dat er geen rauw randje in zou zitten, is ook niet helemaal waar vind ik. Neem Scram C Baby! Een artiest als Meindert Talma vind ik bovendien ook vrij uniek.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is wel echt allemaal hetzelfde ja. Zo semi artsy farty met veel gitaren en zo ongeveer uit alle richtingen waaruit je maar kan jatten dingen jatten zodat het lijkt alsof je het allemaal zelf hebt bedacht. En vooral een soort hoge rare gepitchte stem hebben dat net niet vals is maar wel bijna, zodat je je onderscheidt van popmuziek. zoietsEigenlijk vind ik alleen de Nederlandstalige muziek echt goed als het om Nederlandse bandjes gaat...
Ik geef ook niet perse af op Excelsior, meer op die bands van Excelsior die nou net zo positief worden beoordeeld door Oor/Volkskrant.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mwah, dat is wel heel erg alles over één kam scheren. Er zijn heel veel goede Nederlandse artiesten en bands, die ook echt wel verschillende muziek maken. Ook binnen Excelsior. Er is inderdaad wel een typerend Excelsior-geluid, maar binnen het label zit zat variatie. Je kunt bijvoorbeeld Hospital Bombers amper vergelijken met Moss, Alamo Race Track is weer heel anders dan pakweg Tim Knol. En dat er geen rauw randje in zou zitten, is ook niet helemaal waar vind ik. Neem Scram C Baby! Een artiest als Meindert Talma vind ik bovendien ook vrij uniek.
Maar het blijft uiteindelijk natuurlijk een kwestie van smaak.
Kan, maar in de meeste gevallen is dat volgens mij best wel terecht. Alamo Race Track, Blaudzun, fantastische platen. Vind ik Moss zelfs de minste eigenlijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik geef ook niet perse af op Excelsior, meer op die bands van Excelsior die nou net zo positief worden beoordeeld door Oor/Volkskrant.
Nou, ondertussen luister ik het echt helemaal plat. Ook zijn single Gravity is toch erg fijn. ik moest er steeds meer inkomen maar het is echt een schitterend album! Ondanks de wat wisselende meningen die we hier op de vorige pagina hadden verwoordquote:Op maandag 16 januari 2012 10:44 schreef Norrage het volgende:
Al naar de "gehypete" Bart Constant geluisterd jullie? Ik zet het nu eens op, klink al best aardig!Als ik het me goed herinner doen er muzikanten uit Kytemans hiphoporkest mee waaronder Colin zelf. Erg avontuurlijk en erg mooi instrumentaal
IS IE UIT?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nieuwe Shearwater is weer prima.
Hij is te vinden op plaatsen waar we van Tim Kuik niet mogen komen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
IS IE UIT?
Of online?
Ik iig zeker luisteren![]()
Hij is goed!!!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij is te vinden op plaatsen waar we van Tim Kuik niet mogen komen.
You As You Were en Breaking the Yearlings vind de beste nummers tot nu toe. Het wennen valt eigenlijk wel mee, het is toch wel redelijk Shearwater gewoon.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:00 schreef Breach het volgende:
14 Februari kun je m officieel kopen, maar Shearwater heeft op de eigen site ook al een link naar het online album staan..
Over het album.. Ik moest toch wel wennen, maar hij wordt wel elke luisterbeurt beter. You as you were is echt steengoed
Dat is natuurlijk bij al hun albums het gevalquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:00 schreef Breach het volgende:
14 Februari kun je m officieel kopen, maar Shearwater heeft op de eigen site ook al een link naar het online album staan..
Over het album.. Ik moest toch wel wennen, maar hij wordt wel elke luisterbeurt beter. You as you were is echt steengoed
Nog geen voorkeur, maar ik vind Animal Life en Yearlings wel erg goed..maar daar begint het album dan ook mee.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
You As You Were en Breaking the Yearlings vind de beste nummers tot nu toe. Het wennen valt eigenlijk wel mee, het is toch wel redelijk Shearwater gewoon.
Moeilijke vraag, maar ik denk toch Okkervil River.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bij al hun albums het geval
En de hamvraag: Okkervil River of Shearwater? OR heeft meer goede nummers, bij Shearwater zijn de albums beter. Wat mij betreft
Ik vind het een heel andere sound dan de afgelopen drie cd's. Wat rauwere geluiden en tevens wat meer pop-achtig. Zelf vinden ze trouwens ook dat het een heel ander geluidquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
You As You Were en Breaking the Yearlings vind de beste nummers tot nu toe. Het wennen valt eigenlijk wel mee, het is toch wel redelijk Shearwater gewoon.
Ik vind het eigenlijk wel in lijn met Archipelago? Beetje een mix tussen het poppy geluid van bv Winged Life met het experimentele sferische van Palo Santo?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:11 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik vind het een heel andere sound dan de afgelopen drie cd's. Wat rauwere geluiden en tevens wat meer pop-achtig. Zelf vinden ze trouwens ook dat het een heel ander geluid
Ja, dat het wat meer pop-achtig is merk je wel.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:11 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik vind het een heel andere sound dan de afgelopen drie cd's. Wat rauwere geluiden en tevens wat meer pop-achtig. Zelf vinden ze trouwens ook dat het een heel ander geluid
Mjah, daar kan ik me op zich wel in vinden eigenlijkquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:18 schreef Breach het volgende:
Toch apart. Shearwater is mijn favoriete band en ik vind The Golden Archipelago echt het aller- allerbeste. Maar niemand schijnt die mening te delen
Ik vond het bij DWDD eigenlijk al niksquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:55 schreef Norrage het volgende:
Nog niemand die tangarine heeft opgepakt? Ik vind het echt een verfrissend goed vrolijk winterweer albummagistraal georchestreerd
Ken ze nauwelijks idd, eens doenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey Norrage. Ik merk tot mijn schrik op, dat jij nog nooit iets van The Walkabouts hebt gedraaid.
Foei! Gaat dat eens snel doen!
Ben 'm ook maar gaan luisteren. Jammer dat Chris zoveel zingtquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Prima verzamelaar om erin te komen, enjoy.
Nee hoor, jij hebt het bij het juiste eind.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:16 schreef methodmich het volgende:
Palo Santo voor mij met afstand de beste Shearwater. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is!
ik ben het ook eens hoor, maar de rest is gewoon net zo goedquote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee hoor, jij hebt het bij het juiste eind.
Geluisterd, positief verrast.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:18 schreef Norrage het volgende:
Yori Swart (ja die grote prijs winnares) haar album staat op de luisterpaal.
Ja hup, luisteren naar dat Shearwaterquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Geluisterd, positief verrast.
Nu de nieuwe Shearwater aan het luisteren, de oude ook maar eens beter gaan luisteren. Ik ken alleen Rook.
Ja inderdaad, heb net wat van het meer country werk zitten luisteren. En dat vind ik dan weer erg saai. Maar die slepende albums, waar vooral Carla zingt is echt veel mooierquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik raad Norrage het wat latere, slepender werk aan, zoals Devil's Road, Nighttown of de laatste, Travels in the Dustland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |