abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2012 @ 13:54:13 #251
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_107399592
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:27 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik had Moss eerlijk gezegd nog niet geluisterd toen ik dit postte, en nadat ook Oor (beetje hetzelfde verhaal als bij de Volkskrant trouwens) het ook echt bejubelde als "buitencategorie" ben ik het toch maar gaan luisteren. En tsja, ik vind het voorlopig wel erg fijn klinken.... :)
Al die Nederlandse Excelsior-zeikbands klinken ook hetzelfde, dus als je er een vijf sterren geeft, moet je ze allemaal vijf sterren geven. Maar Moss vind ik dan wel weer een vrij goede band, alleen wordt het wat vlak na een tijdje. Maar heb sowieso doorgaans moeite om de Nederlandse muziekpers serieus te nemen. Voor interessante tips en beschouwingen moet je je al snel tot de blogs ed. wenden naar mijn mening.
pi_107401727
quote:
12s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:54 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Al die Nederlandse Excelsior-zeikbands klinken ook hetzelfde, dus als je er een vijf sterren geeft, moet je ze allemaal vijf sterren geven. Maar Moss vind ik dan wel weer een vrij goede band, alleen wordt het wat vlak na een tijdje. Maar heb sowieso doorgaans moeite om de Nederlandse muziekpers serieus te nemen. Voor interessante tips en beschouwingen moet je je al snel tot de blogs ed. wenden naar mijn mening.
Het is wel echt allemaal hetzelfde ja. Zo semi artsy farty met veel gitaren en zo ongeveer uit alle richtingen waaruit je maar kan jatten dingen jatten zodat het lijkt alsof je het allemaal zelf hebt bedacht. En vooral een soort hoge rare gepitchte stem hebben dat net niet vals is maar wel bijna, zodat je je onderscheidt van popmuziek. zoiets :P Eigenlijk vind ik alleen de Nederlandstalige muziek echt goed als het om Nederlandse bandjes gaat...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 30 januari 2012 @ 15:22:40 #253
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_107402720
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is wel echt allemaal hetzelfde ja. Zo semi artsy farty met veel gitaren en zo ongeveer uit alle richtingen waaruit je maar kan jatten dingen jatten zodat het lijkt alsof je het allemaal zelf hebt bedacht. En vooral een soort hoge rare gepitchte stem hebben dat net niet vals is maar wel bijna, zodat je je onderscheidt van popmuziek. zoiets :P Eigenlijk vind ik alleen de Nederlandstalige muziek echt goed als het om Nederlandse bandjes gaat...
En een belangrijk criterium is dat alle moeders in Nederland er ook naar kunnen luisteren. Je zou toch eens een rauw randje in je muziek houden.
Maar dit geldt vooral voor de zo gehypete Oor/Excelsior-bandjes. Er lopen genoeg leuke bandjes rond in Nederland gelukkig.
  maandag 30 januari 2012 @ 15:46:42 #254
13973 ranja
image means nothing
pi_107403597
quote:
13s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:22 schreef ralfseltje het volgende:
Maar dit geldt vooral voor de zo gehypete Oor/Excelsior-bandjes. Er lopen genoeg leuke bandjes rond in Nederland gelukkig.
Gelukkig wel, maar ja, die zijn dan weer labelloos of zitten bij het verkeerde label die niet met Oor samenwerkt ofzo.
  maandag 30 januari 2012 @ 15:47:38 #255
13973 ranja
image means nothing
pi_107403620
Wat dat betreft; ik las dat Space Siren de albums geperst heeft. Ik weet nog niet wanneer die uitkomt.
pi_107404013
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:46 schreef ranja het volgende:

[..]

Gelukkig wel, maar ja, die zijn dan weer labelloos of zitten bij het verkeerde label die niet met Oor samenwerkt ofzo.
En als ze wel gerecenseerd worden dan worden ze altijd bestempeld alsof ze alles van Excelsior bandjes hebben gejat :N
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 30 januari 2012 @ 16:09:34 #257
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_107404423
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:47 schreef ranja het volgende:
Wat dat betreft; ik las dat Space Siren de albums geperst heeft. Ik weet nog niet wanneer die uitkomt.
Dat is idd een leuke band en ik las hetzelfde. Op Subroutine komt ie uit geloof ik, die hebben sowieso leuke bandjes
  maandag 30 januari 2012 @ 16:20:11 #258
13973 ranja
image means nothing
pi_107404828
De splitsingle vorig jaar van Space Siren en The Sugarettes kwam uit als samenwerking tusen Subroutine en het eigen label van 'het echtpaar Space Spiren', Katzwijm. Denk dat het album dan ook op Katzwijm zal uitkomen.
pi_107446345
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mwah, dat is wel heel erg alles over één kam scheren. Er zijn heel veel goede Nederlandse artiesten en bands, die ook echt wel verschillende muziek maken. Ook binnen Excelsior. Er is inderdaad wel een typerend Excelsior-geluid, maar binnen het label zit zat variatie. Je kunt bijvoorbeeld Hospital Bombers amper vergelijken met Moss, Alamo Race Track is weer heel anders dan pakweg Tim Knol. En dat er geen rauw randje in zou zitten, is ook niet helemaal waar vind ik. Neem Scram C Baby! Een artiest als Meindert Talma vind ik bovendien ook vrij uniek.

Maar het blijft uiteindelijk natuurlijk een kwestie van smaak.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_107447259
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:04 schreef methodmich het volgende:

[..]

Mwah, dat is wel heel erg alles over één kam scheren. Er zijn heel veel goede Nederlandse artiesten en bands, die ook echt wel verschillende muziek maken. Ook binnen Excelsior. Er is inderdaad wel een typerend Excelsior-geluid, maar binnen het label zit zat variatie. Je kunt bijvoorbeeld Hospital Bombers amper vergelijken met Moss, Alamo Race Track is weer heel anders dan pakweg Tim Knol. En dat er geen rauw randje in zou zitten, is ook niet helemaal waar vind ik. Neem Scram C Baby! Een artiest als Meindert Talma vind ik bovendien ook vrij uniek.

Maar het blijft uiteindelijk natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik geef ook niet perse af op Excelsior, meer op die bands van Excelsior die nou net zo positief worden beoordeeld door Oor/Volkskrant.
pi_107447902
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:29 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik geef ook niet perse af op Excelsior, meer op die bands van Excelsior die nou net zo positief worden beoordeeld door Oor/Volkskrant.
Kan, maar in de meeste gevallen is dat volgens mij best wel terecht. Alamo Race Track, Blaudzun, fantastische platen. Vind ik Moss zelfs de minste eigenlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_107451964
Mensenkinderen op de luisterpaal. Had er nog nooit van gehoord en het klonk (de naam) wel grappig...dus ben het gaan luisteren. En het is best leuk *O*

Kan iemand me meer over dit collectief vertellen? Klinkt als vrolijke Nederlandstalige indie :)
pi_107488061
Nieuwe M.Ward single:

Nu is hij nooit de meest energieke of opwindende muzikant geweest (wel geweldig als je er zin in hebt) maar over dit nummer kan ik nou niet echt heel erg positief zijn....
pi_107722923
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:44 schreef Norrage het volgende:
Al naar de "gehypete" Bart Constant geluisterd jullie? Ik zet het nu eens op, klink al best aardig! ^O^ Als ik het me goed herinner doen er muzikanten uit Kytemans hiphoporkest mee waaronder Colin zelf. Erg avontuurlijk en erg mooi instrumentaal
Nou, ondertussen luister ik het echt helemaal plat. Ook zijn single Gravity is toch erg fijn. ik moest er steeds meer inkomen maar het is echt een schitterend album! Ondanks de wat wisselende meningen die we hier op de vorige pagina hadden verwoord :)

Eentje om echt in de gaten te houden, zeker zijn tour! :)
  Moderator dinsdag 7 februari 2012 @ 19:08:03 #265
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_107723171
Nieuwe Shearwater is weer prima.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_107723230
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nieuwe Shearwater is weer prima.
IS IE UIT?
Of online?

Ik iig zeker luisteren *O* *O*
  Moderator dinsdag 7 februari 2012 @ 19:11:58 #267
pi_107723317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:09 schreef Norrage het volgende:

[..]

IS IE UIT?
Of online?

Ik iig zeker luisteren *O* *O*
Hij is te vinden op plaatsen waar we van Tim Kuik niet mogen komen.
pi_107723446
*O*

En 24 maart ofzo staan ze in A'dam, omstreeks die datum komt album ook uit geloof ik officieel :) ik ben er dan bij iig!
pi_107728477
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Hij is te vinden op plaatsen waar we van Tim Kuik niet mogen komen.
Hij is goed!!! :)
pi_107728509
14 Februari kun je m officieel kopen, maar Shearwater heeft op de eigen site ook al een link naar het online album staan..

Over het album.. Ik moest toch wel wennen, maar hij wordt wel elke luisterbeurt beter. You as you were is echt steengoed _O_
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  Moderator dinsdag 7 februari 2012 @ 21:02:48 #271
pi_107728622
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:00 schreef Breach het volgende:
14 Februari kun je m officieel kopen, maar Shearwater heeft op de eigen site ook al een link naar het online album staan..

Over het album.. Ik moest toch wel wennen, maar hij wordt wel elke luisterbeurt beter. You as you were is echt steengoed _O_
You As You Were en Breaking the Yearlings vind de beste nummers tot nu toe. Het wennen valt eigenlijk wel mee, het is toch wel redelijk Shearwater gewoon.
pi_107728629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:00 schreef Breach het volgende:

Dat is natuurlijk bij al hun albums het geval :)

En de hamvraag: Okkervil River of Shearwater? OR heeft meer goede nummers, bij Shearwater zijn de albums beter. Wat mij betreft :)
pi_107728658
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

You As You Were en Breaking the Yearlings vind de beste nummers tot nu toe. Het wennen valt eigenlijk wel mee, het is toch wel redelijk Shearwater gewoon.
Nog geen voorkeur, maar ik vind Animal Life en Yearlings wel erg goed..maar daar begint het album dan ook mee.
  Moderator dinsdag 7 februari 2012 @ 21:07:23 #274
pi_107728799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:02 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bij al hun albums het geval :)

En de hamvraag: Okkervil River of Shearwater? OR heeft meer goede nummers, bij Shearwater zijn de albums beter. Wat mij betreft :)
Moeilijke vraag, maar ik denk toch Okkervil River.
pi_107728987
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik vind het een heel andere sound dan de afgelopen drie cd's. Wat rauwere geluiden en tevens wat meer pop-achtig. Zelf vinden ze trouwens ook dat het een heel ander geluid ;)
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')