Als ik alle onbeveiligde paden meetel een stuk of 12 ofzo tussen Groningen Peizerweg en Onnen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ken genoeg overwegen met drie sporen waar niet wordt meegekeken.
Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ik alle onbeveiligde paden meetel een stuk of 12 ofzo tussen Groningen Peizerweg en Onnen?
Daar zat ik toen in!quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
En met de 4240 naar Den Haag, waar hij weer vertrok naar Enschede:
[ afbeelding ]
Dat staat er een beetje krom ja. Wat ze bedoelen isquote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:48 schreef James1988 het volgende:
Ik vind dit echt een heel mooie toevoeging, nuttig reisadvies ook:
Tip: Deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs.
Hoe moet ik dan betalen?
Die een keer niet dichtging? Hell no, dat ding is vervloekt ofzo.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:16 schreef TeringHenkie het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)41,0.004128&t=h&z=19
Scene of the crime. Is wel een hele mooie plek om te spotten omdat het midden in de weilanden ligt.
En tsja, als er daar al niet iemand onder ligt, dan is er 1 km verder richting Amersfoort nog een overweg die een keer niet dichtging (bijna een busje met kinderen eronder) of station Bilthoven waar menig suïcidaal zich ervoor gooit.
Fixed!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Zet eens even een linkje naar die blog van je in je sig of zo
enkeltje 6,80 euroquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:38 schreef greavy het volgende:
"Preisankunft nicht moglich" krijg ik dan ofzo...
Ah, danku!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:17 schreef bork het volgende:
[..]
enkeltje 6,80 euro
http://auskunft2.vrsinfo.(...)=7&FAHRTBEGLEITER=An
http://minieresbunn.kohle-und-eisen.de/ enquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:51 schreef greavy het volgende:
Oh. En ik kan nix vinden over museumclubs met stoom/diesel ofzo in Luxemburg. Kan dat kloppen?
Dat weet Frank wel. Waarom doe je zo dom?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:51 schreef greavy het volgende:
Oh. En ik kan nix vinden over museumclubs met stoom/diesel ofzo in Luxemburg. Kan dat kloppen?
Ja, oké.. Even niet aan gedacht om aan hem te vragenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weet Frank wel. Waarom doe je zo dom?
Whehehequote:NMBS feliciteert foeterende conducteur
8 juli 2011
In plaats van zich met een voorgekauwde formulering te verontschuldigen omdat zijn trein maar drie in plaats van twaalf rijtuigen had, hield een NMBS-treinbegeleider woensdag een hele toespraak: 'sorry dat uw trein zo schandelijk vol zit, ik schaam me net als veel NMBS-collega's dood om de problemen bij het spoor', klonk het. De opeengepakte reizigers bedankten hem voor zijn eerlijkheid met een applaus.
Ondanks die opmerkelijke mededeling, moet de man geen sanctie verwachten. 'Hij heeft dat goed opgelost', zegt NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts. 'We zijn er ons van bewust dat onze treinbegeleiders vaak geconfronteerd worden met boze blikken en frustraties. De voorgeschreven formulering voor excuses is slechts een richtlijn. Dat hij het in zijn uitleg ook over zijn belachelijke kostuum had, daar moeten we eens met hem van gedachten over wisselen. Maar een sanctie volgt er niet.'
Bron: Het Nieuwsblad
Zoals het hoortquote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Jankerdsin Leuven rijden ze gewoon 200 langs een perronspoor
quote:Reizigers tussen Den Haag C en Den Haag HS reizen met de tram en daarna Intercity Amsterdam C - Antwerpen-Centr - Brussel-Zuid.
En de rest ook belachelijk:
Reizigers tussen Den Haag C en Den Haag HS reizen met de tram en daarna Sneltrein Amsterdam C - Haarlem - Rotterdam C - Breda.
Reizigers tussen Den Haag C en Den Haag HS reizen met de tram en daarna Intercity Den Haag C - Rotterdam C - Eindhoven - Venlo.
Reizigers tussen Den Haag C en Den Haag HS reizen met de tram en daarna Intercity Amsterdam C - Schiphol - Rotterdam C - Vlissingen.
Maar daar zie je ze vast beter aankomen. Lelylaan heeft bebouwing tot vlakbij de perronrand.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Jankerdsin Leuven rijden ze gewoon 200 langs een perronspoor
Maar daar heb je tegenwoordig in Houten geen last meer van met de viersporigheid.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Terecht wel trouwens. Ik heb op dat tijdelijke smalle station van Houten een IC met 130 voorbij zien razen. Voelde toch niet echt fijn moet ik zeggen.
In Leuven komen ze ook net uit een bochtje aanscheuren, maar daar wordt omgeroepen "Blijf ff weg bij de perronrand, er scheurt zo een trein voorbij". Zoals het hoortquote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar daar zie je ze vast beter aankomen. Lelylaan heeft bebouwing tot vlakbij de perronrand.
Daar worden ook treinen in doorrit op de CTA aangegevenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar daar zie je ze vast beter aankomen. Lelylaan heeft bebouwing tot vlakbij de perronrand.
Niet ivm IC's, maar vanwege de Thalys die daar met een duizelingwekkende vaart van 160 voor bij kan razen. Met 160 langs een perron rijden is natuurlijk véél gevaarlijker dan met 140, dus moet de argeloze wachtende reiziger daarvoor gewaarschuwd worden.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:54 schreef greavy het volgende:
Tussen Den Haag en Leiden hebben ze op een aantal stations gele markering aangebracht waar je achter moet blijven, ivm passerende IC's.
Er word op het moment een spoorlijn gebouwd voor 3 minuten winstquote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is ook niet alsof het heel veel scheelt.
30 km @160 per uur is 11'15"
30 km @140 per uur is 12'51"
Met optrekken en afremmen erbij wordt het verschil NOG kleiner.
Dan zit hij in bunnik al achterop de sprinterquote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:46 schreef Temlin het volgende:
De treinen mogen wel eens 200 rijden tussen Arnhem en Utrecht.
Tussen Arnhem en Utrecht is toch vast wel ergens een inhaalspoor?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan zit hij in bunnik al achterop de sprinter
Niet echt...quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Tussen Arnhem en Utrecht is toch vast wel ergens een inhaalspoor?
Gaat niet gebeuren, want:quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:46 schreef Temlin het volgende:
De treinen mogen wel eens 200 rijden tussen Arnhem en Utrecht.
Maar van die centen hebben we nu WEL een stationquote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:55 schreef Socios het volgende:
Tsja, helaas is de HSL Oost (vooralsnog) afgeblazen...
Niet van die centen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar van die centen hebben we nu WEL een station![]()
In Veendam
Bedoel je niet Maarheeze?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet van die centen.
Maar goed, kun je een stoptrein niet in Wolfheze aan de kant zetten?
Wat een blekequote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes uit Meerkerk, MET mijn 714![]()
[ afbeelding ]
Okee dit soort dwalingen mag iedereen één keer maken. Jouwes is op nuquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:02 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat emplacement bij Maarn maarheeze heette.
ja zat ook vol met havermout en shizzle. Was van de Br000dzaak. Zal wel geen ecte 714 geweest zijnquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat een blekemaar lekker hoor!! Ik ben natuurlijk gewoon jaloers
Ach, maak je maar niet druk, 158701. Zolang het maar toegelicht wordt mag het welquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:56 schreef Socios het volgende:
Men mag hier geen treinen of treinstellen bij nummer noemen maar wel versnaperingen?![]()
Nee, laatst hebben ze er nog een hoop sporen weggehaald.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:27 schreef Stefanovic83 het volgende:
Doen ze daar nog werkelijk iets met goederen eigenlijk?
714 is inmiddels toegetreden tot de Realm of Basic Knowledge. Paar jaar geleden al hoor. Fred Flintstone weet dat nog welquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach, maak je maar niet druk, 158701. Zolang het maar toegelicht wordt mag het wel
200 per uur over een overwegquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, want:
1) ATB-beperkingen
2) 1500V-beperkingen
3) Alleen de onderbouw is geschikt voor 200 km/h. Baan zelf geschikt maken voor 200 km/h vraagt alsnog wat werk van ProRail.
Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht Centraal is al geheel overwegvrij, dit hoort ook bij "de onderbouw".quote:
Ja, maar het ging nu over Ut - Ah.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:06 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht Centraal is al geheel overwegvrij, dit hoort ook bij "de onderbouw".
Je weet hopelijk, dat ze nu in de aanbieding zijn voor 1,10?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat een blekemaar lekker hoor!! Ik ben natuurlijk gewoon jaloers
Wow, echt ziekelijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:38 schreef greavy het volgende:
Fransen overmeesteren trein in heuse westernstijl
Op dezelfde manier als in westernfilms hebben gemaskerde mannen nabij het Zuid-Franse Marseille een vrachttrein beroofd. Ze blokkeerden de rails met ijzeren staven, wachtten tot daar een trein op botste en bezetten de goederentrein er achter.
Eerst knalde een passagierstrein met 26 passagiers op de blokkade, maar de rovers hadden het voorzien op de goederentrein die enkele minuten later piepend tot stilstand kwam.
De circa 20 bandieten haalden enkele kisten uit de trein, die volgens media slechts graan en meubels vervoerde. Niemand raakte gewond, aldus de politie vandaag. (ANP/Redactie)
08/07/11 16u25
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-westernstijl.dhtml
Vind je het gek? De dichtstbijzijnde AH to Go vanaf Meerkerk is zeker een 40 minuten bussen en 5 minuten lopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat een blekemaar lekker hoor!! Ik ben natuurlijk gewoon jaloers
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet ivm IC's, maar vanwege de Thalys die daar met een duizelingwekkende vaart van 160 voor bij kan razen. Met 160 langs een perron rijden is natuurlijk véél gevaarlijker dan met 140, dus moet de argeloze wachtende reiziger daarvoor gewaarschuwd worden.
Hou je ook rekening met optrekken en afremmen? En het rijden door wisselstraten enzo?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 03:46 schreef TeringHenkie het volgende:
Tussen Utrecht en Bijlmer ligt al ETCS, baan en materieel is al
[ afbeelding ]
dus er hoeven aan zowel trein als walkant alleen nog maar wat omvormers ingebouwd te worden.
Misschien wordt er al wel sneller 200 gereden dan we denken? Stel je voor, Utrecht - Amstel in 11 minuten
quote:Arnhem-Nijmegen/Utrecht Centraal
Zaterdag 9 Juli 07:14
Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Arnhem rijden minder Intercity's door koperdiefstal.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Reisadvies
Lolquote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, rij nu Utrecht uiten dat terug ik om 08:46 vertrokken ben uit Arnhem
Ja en ik ben er nog niet hèquote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:51 schreef Temlin het volgende:
[..]
Lol2:30 uur om van Arnhem naar Utrecht te komen.
Pff... sterkte! Het lijkt er vooralsnog op dat mijn reisje van Deventer naar Amsterdam wel netjes op tijd binnen 1 uur en een kwartier gaat lukken...quote:
Pff... alleen nog in het noorden van het land, de bewoonde wereld is al bijna weer droog!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag is een goeie dag om thuis te blijven. Het regent.
met zo een sleepstang welquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dat past toch nooit aan elkaar!
Standaard op zaterdagen.. Zit meestal maar een los viertje in.. En ja, er zitten redelijk vaak drukke treinen in.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:26 schreef Maxbet het volgende:
Zit nu in de ic venlo --> den haag, wie heeft er bedacht om hier nu 4 bakjes VIRM op te zetten, na de stop blerick zittie al aardig vol, dit zal vanaf eindhoven toch zeker niet beter worden?
Nope. Een koppelstang of koppelwagen wel. Echter, Een koppelstang mag tegenwoordig niet meer (museummaterieel zo af en toe uitgezonderd).quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dat past toch nooit aan elkaar!
Fantastisch hoe ze dat altijd oplossen, hè.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:49 schreef Ireyon het volgende:
Trouwens nog iets meegemaakt wat ik kwijt moet: onze ICE had afgelopen woensdag een technische storing, waardoor deze niet naar Frankfurt kon rijden. Dus in Köln iedereen de trein uit, treinstel wordt weggerangeerd en *poef* binnen 5 minuten staat er een vervangend treinstel klaar. Met geen minuut vertraging vervolgens richting Frankfurt vertrokken.DB
.
Ach ik had even een heel optimistisch moment, maar op zich is het wel haalbaar. VIRM kan omgebouwd worden tot 25kV, SLT ook als ik me niet vergis. In Utrecht is de Vmax op spoor 5 al 60 dus daar kan je al lekker wegscheuren, de bottleneck ligt tussen Bijlmer en Amstel waar geen ETCS ligt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 04:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hou je ook rekening met optrekken en afremmen? En het rijden door wisselstraten enzo?
Daarnaast: om 200 km/h te rijden moet er worden omgeschakeld naar 25 kV. Je krijgt dan het volgende probleem, er is geen rollend materieel dat daarmee om kan gaan (behalve Thalys, ICE, V250 en wat goederenlocs zoals de BR189 en Traxx). Heb je eindelijk dat materieel, dan heb je alsnog een eilandbedrijf. Dure grap.
Probleem is dat je niet even ombouwt, als je al ziet dat het nu al moeilijk is om de omloop van treinen in goede banen te begeleiden dan is het helemaal lastig om 25kV of niet geschikt materieel rond te laten rijden. De winst valt juist te halen in snelle wisselstraten, stations moeten gewoon met 80 km/h binnen gereden worden en niet met een laffe 30 km/h.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ach ik had even een heel optimistisch moment, maar op zich is het wel haalbaar. VIRM kan omgebouwd worden tot 25kV, SLT ook als ik me niet vergis. In Utrecht is de Vmax op spoor 5 al 60 dus daar kan je al lekker wegscheuren, de bottleneck ligt tussen Bijlmer en Amstel waar geen ETCS ligt.
Tot zover mijn burgerlogica
Ja, 11:15 uur was ik er dan toch!quote:
Dat dus. Zoiets was ook al een van de conclusies uit de vergelijking met het japanse spoorbedrijf. Niet de top snelheid maar de gemiddelde snelheid moet omhoog.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:38 schreef Brembo het volgende:
De winst valt juist te halen in snelle wisselstraten, stations moeten gewoon met 80 km/h binnen gereden worden en niet met een laffe 30 km/h.
Yup. En seinbeelden zijn daar onafhankelijk van de sluiting van overwegen, zodat je altijd hoog groen hebt. En meer corridors, dus mindet wissels. En nog een paar conclusies.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:59 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat dus. Zoiets was ook al een van de conclusies uit de vergelijking met het japanse spoorbedrijf. Niet de top snelheid maar de gemiddelde snelheid moet omhoog.
Je hebt nu toch ook gewoon hoog groen, onafhankelijk van de overweg (behalve een bediende overweg)?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yup. En seinbeelden zijn daar onafhankelijk van de sluiting van overwegen, zodat je altijd hoog groen hebt. En meer corridors, dus mindet wissels. En nog een paar conclusies.
Jargon voor doortjakken op full speed, ongeveer.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoog groen? Is dat nog groener dan gewoon groen?
Alleen de bordjes hangen niet handig in de tunnel, veelt te hoog.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Arnhem is wel serieus verbeterd jaBlij dat die vervloekte brug meteen opgeruimd is
130 km/hquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:48 schreef TeringHenkie het volgende:
Weet iemand toevallig wat de plaatselijke baanvaksnelheid is tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal? Het voelt altijd alsof we maar met 40 km/h over dat stuk kruipen. Als ze daar nou eens 100 van kunnen maken win je al veel tijdZo scherp zijn die bogen toch niet?
quote:Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?![]()
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden
1 2 | [b]Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :( [/b] Misschien mag hij wel gewoon niet harder. [url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Baanvaksnelheden.png]Hier[/url] kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^ |
Hoeft niet, de snelheid tussen Arnhem en Arnhem Presikhaaf bedraagt ook maar 80 Km/h, na het station mag de snelheid tot Velp naar 100 Km/h en dan pas 130 Km/h...quote:
Niet bij stop/door-schakelingen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt nu toch ook gewoon hoog groen, onafhankelijk van de overweg (behalve een bediende overweg)?
Dat kaartje houdt idd geen rekening met plaatselijke snelheidsbeperkingen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoeft niet, de snelheid tussen Arnhem en Arnhem Presikhaaf bedraagt ook maar 80 Km/h, na het station mag de snelheid tot Velp naar 100 Km/h en dan pas 130 Km/h...
Dat zal wel iets historisch zijn, dat er ooit seinen zijn bijgeplaatst om in één richting snellere treinopvolging mogelijk te maken. Of het was ooit voor een stop/door bij een (nu verdwenen) overweg bij een (nu verdwenen) halte. Hetzelfde heb je tussen Zuidhorn en Vierverlaten: 1 blok vs. 2 blokken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
@ziggy: ik vraag me al een tijdje af waarom er tussen Leeuwarden Camminghaburen en Hurdegaryp minder seinen staan in de richting van Groningen dan in de richting van Leeuwarden. Weet jij waarom dat is?
Idd, bij stop/door niet! Moet stop/door voor iedere trein handmatig worden bediend?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet bij stop/door-schakelingen.
Maar de Japanners hebben aparte overwegseinen, los van de hoofdseinen.
Handmatig of door ARI idd. Iedere rijweg bij zo'n sein bevat een S of een D. Ik zal er wel eens foto's van maken, Zuidbroek heeft een mooie driedubbele.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Idd, bij stop/door niet! Moet stop/door voor iedere trein handmatig worden bediend?
Als ik me niet vergis is het daar max 60km/h...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:48 schreef TeringHenkie het volgende:
Weet iemand toevallig wat de plaatselijke baanvaksnelheid is tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal? Het voelt altijd alsof we maar met 40 km/h over dat stuk kruipen. Als ze daar nou eens 100 van kunnen maken win je al veel tijdZo scherp zijn die bogen toch niet?
dat wordt dan ook nog veranderdquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Alleen de bordjes hangen niet handig in de tunnel, veelt te hoog.
Toegevoegd aan de OP (mijn bericht bovenaan zodat het bij 'Open nieuw deel' gelijk goed is)quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan iemand het volgende aan de OP toevoegen?
[..]
[ code verwijderd ]
Dat blijft ook maar steeds weer terugkomen namelijk
Verander dan gelijk bij mijn verhaaltje "van en naar het Noorden" naar "in het Noorden", als je wilt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Toegevoegd aan de OP (mijn bericht bovenaan zodat het bij 'Open nieuw deel' gelijk goed is)
Nee. Al kan ik wel wat maken, maar dat is een hels karwei.quote:
Cool. Het aanpassen in de wiki heeft ook niet zo veel zin meer nuquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Toegevoegd aan de OP (mijn bericht bovenaan zodat het bij 'Open nieuw deel' gelijk goed is)
Uw verzoek is ingewilligd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Verander dan gelijk bij mijn verhaaltje "van en naar het Noorden" naar "in het Noorden", als je wilt.
Dit bedoelde ik dus, dank je.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis is het daar max 60km/h...
Wiki hoeft inderdaad niet meer. Je drukt bij een vol deel op "Open nieuw deel" en alles word gelijk meegenomen, en het topicnummer met +1 verhoogd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cool. Het aanpassen in de wiki heeft ook niet zo veel zin meer nu
Duidelijk. Wel apart dat ze dat niet gelijk trekkenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat zal wel iets historisch zijn, dat er ooit seinen zijn bijgeplaatst om in één richting snellere treinopvolging mogelijk te maken. Of het was ooit voor een stop/door bij een (nu verdwenen) overweg bij een (nu verdwenen) halte. Hetzelfde heb je tussen Zuidhorn en Vierverlaten: 1 blok vs. 2 blokken.
Hier gaat het licht ook uit, alhoewel mijn wekker om 5:45 zal gaan. Morgen staat een reis via Amsterdam en dan ICE -> Keulen op het programma. Kom Vrijdag in de loop van de dag weer in Nederland, nadat ik Keulen->Luxemburg per IC gedaan heb dinsdag.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En nu weer slapen: de wekker gaat om 5 uur de komende drie dagen...
Met één van die doodzeldzame treinen waar Trier Hbf zijn IC-status aan ontleentquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:51 schreef greavy het volgende:
nadat ik Keulen->Luxemburg per IC gedaan heb dinsdag.
En toch staan wij daar 8 minuten stilquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met één van die doodzeldzame treinen waar Trier Hbf zijn IC-status aan ontleent
Euh, IC 136 is de eerste die uit Emden vertrekt. Er vertrekken dan nog 3 uit Norddeich Mole, en er begint een IC 138 in Koblenz. Dit is allen richting Luxembourg Gare.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
ja maar die gaat maar een keer of 3 per dag toch?
Jezus, rijdt dat nog STEEDS??quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:01 schreef greavy het volgende:
Oja, wel tof aan deze IC is dat je in Koblenz een BR181'er er voor krijgt
Op pagina 32 hebben ze de bovenleiding weggeshopped volgens mij. Ik zie wél portalen, maar geen draadjes. Is dat wel toegestaan volgens de fotoregels?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijken![]()
http://www.prorail.nl/Ver(...)derenvervoer_DEF.pdf
Volgens mij is dat een werktrein op een baanvak in aanbouw. Op de Hanzelijn hangt ook nog niet overal draad, maar staan er wel portalen.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
Op pagina 32 hebben ze de bovenleiding weggeshopped volgens mij. Ik zie wél portalen, maar geen draadjes. Is dat wel toegestaan volgens de fotoregels?
Volgens mij een reguliere kolen/erts trein onder bovenleiding in aanbouw. Aan de palen te zien Betuweroute of Havenspoorlijn, maar omdat op de Betuweroute tijdens de bouw geen reguliere treinen reden, zou het de Havenspoorlijn moeten zijn...?quote:Op zondag 10 juli 2011 06:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een werktrein op een baanvak in aanbouw. Op de Hanzelijn hangt ook nog niet overal draad, maar staan er wel portalen.
Nog even verder gezocht: er is idd bij 32.7 een P-sein richting Leeuwarden. Ik denk dat die een overweg afdekte met een stop/door vanaf halte Ouddeel of Tytsjerk.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Duidelijk. Wel apart dat ze dat niet gelijk trekken
Treinen zijn wel ok, vooral de manier waarop je een vierzits kan maken. De af te leggen afstanden zijn wel enorm lang met de trein! Daarbij kan je met een MultiPass (vanaf Sydney) best wel ver al met de trein reizen, maar het ligt er een beetje aan in welke regio je zit!quote:Op zondag 10 juli 2011 08:49 schreef Luco het volgende:
Iemand hier ervaring met lange afstanden met de trein door Australië? Overweeg om een AusRail pass te nemen voor 3 maanden (722AUD) en op die manier de grote stukken te overbruggen (en tegelijkertijd dus het binnenland te zien).
Ik zit dus in Sydney, maar ik wil wel wat van het land zien. Heb er ook 2 maanden voor. Wil sowieso Brisbane, Melbourne doen, Cairns (of in ieder geval tot Whitsundays) en als het dan kan ook maar meteen Alice Springs en Darwin. Zou allemaal met die railpass kunnen.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:32 schreef Arnette het volgende:
[..]
Treinen zijn wel ok, vooral de manier waarop je een vierzits kan maken. De af te leggen afstanden zijn wel enorm lang met de trein! Daarbij kan je met een MultiPass (vanaf Sydney) best wel ver al met de trein reizen, maar het ligt er een beetje aan in welke regio je zit!
Maar minder flexibel, geen mogelijkheden tussendoor uit te stappen een dag later weer verder te reizen (Sydney - Brisbane, Darwin - Alice Springs - Adelaide, Adelaide - Melbourne en Melbourne - Sydney). Vooral dat staat me aan, ook omdat de interconnecting coach services in NSW inbegrepen zijn (Gold Coast), als OV in Sydney, Melbourne en Brisbane zelf.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vliegen is goedkoper. Heb ik ook gedaan van Sydney naar Perth. Al ben ik wel met de trein naar Katoomba in de Blue Mountains geweest...
Dat is persoonlijk.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:22 schreef Luco het volgende:
[..]
Maar minder flexibel, geen mogelijkheden tussendoor uit te stappen een dag later weer verder te reizen (Sydney - Brisbane, Darwin - Alice Springs - Adelaide, Adelaide - Melbourne en Melbourne - Sydney). Vooral dat staat me aan, ook omdat de interconnecting coach services in NSW inbegrepen zijn (Gold Coast), als OV in Sydney, Melbourne en Brisbane zelf.
Weegt de tijdswinst van vliegen (en de 100AUD die ik misschien bespaar) daar tegenop?
Ik ervaar zelf het onderstaande bij de reistijd (of reisduur `rondje´) per trein:quote:Op zondag 10 juli 2011 12:26 schreef Ascendancy het volgende:
Een paar keer de trein is leuk, maar als jij in een week 3 dagen 16 uur opgesloten zit in zo'n kreng dan is het niet leuk meer.
Behalve voor Socios en Greavy dan.
Het gaat er vooral om als je dit meerdere dagen achter elkaar hebt.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik ervaar zelf het onderstaande bij de reistijd (of reisduur `rondje´) per trein:
< 4 uur: peanuts, niets meer dan een `forenzenreis´.
4 - 8 uur: leuk reisje binnen een dagdeel; geen invloed op fysieke of mentale gesteldheid
8 - 12 uur: lekker dagje (onder)weg; niet vermoeiend
12 - 18 uur: hele dag voor treinreis uitgetrokken; beetje moe doch voldaan na afloop
> 18 uur: met (één van) eerste treinen vertrokken en allerlaatste trein terug; moe tijdens laatste uurtjes van de reis, maar het is het allemaal waard.
En het hangt er heel erg vanaf waarom je in de trein zit. Een lange treinreis met gezellige medereizigers door een mooi landschap naar een leuke bestemming, dat hoeft geen moment te vervelen. Terwijl 'even' een retourtje Amsterdam-Groningen om iets op te halen best een kwelling kan zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:38 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om als je dit meerdere dagen achter elkaar hebt.
niks stuk. Het is vanwege werkzaamheden omgeleid ledig materieelquote:Op zondag 10 juli 2011 13:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... wat is er stuk? Er reed een uurtje geleden ofzo een City-Nightline achtige trein bij Deventer over de IJsselbrug
Helaas geen foto, want hij reed te hard en ik had de zon tegen...
Ik ben laatst naar Melbourne en Sydney geweest, ik heb dan niet zelf de reis geboekt. Maar de kosten van de trein waren ongeveer gelijk als voor het vliegtuig (rond de 80 Euro), tussen deze 2 steden. Aangezien zien het vliegtuig veel sneller is, hebben we dat dan ook gedaan.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:22 schreef Luco het volgende:
[..]
Maar minder flexibel, geen mogelijkheden tussendoor uit te stappen een dag later weer verder te reizen (Sydney - Brisbane, Darwin - Alice Springs - Adelaide, Adelaide - Melbourne en Melbourne - Sydney). Vooral dat staat me aan, ook omdat de interconnecting coach services in NSW inbegrepen zijn (Gold Coast), als OV in Sydney, Melbourne en Brisbane zelf.
Weegt de tijdswinst van vliegen (en de 100AUD die ik misschien bespaar) daar tegenop?
Het gaat mij niet alleen om van A naar B te komen maar ook de stukken daartussen te zien, indien mogelijkquote:Op zondag 10 juli 2011 14:48 schreef Arnette het volgende:
[..]
Ik ben laatst naar Melbourne en Sydney geweest, ik heb dan niet zelf de reis geboekt. Maar de kosten van de trein waren ongeveer gelijk als voor het vliegtuig (rond de 80 Euro), tussen deze 2 steden. Aangezien zien het vliegtuig veel sneller is, hebben we dat dan ook gedaan.
Degene die een nieuw deel opent, kan die de link naar de wiki er weer in zetten en de hele (aangepaste) op weer op de wiki zetten? ( http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trein )quote:Op zondag 10 juli 2011 15:34 schreef Peter het volgende:
de OP op Wikipedia wel bijwerken svp. zie Nieuw tooltje om de OP aan te passen
De wijzigingen op wiki kunnen automatisch meegenomen worden en zo kan iedereen het alsnog aanpassen.
Dan kan iedereen in de Wiki de OP aanvullen en aanpassen en wordt er , wanneer je de 'open nieuw deel' knop gebruikt, automatisch de wiki-op opgehaald.quote:
Wehehe, valt mij ook altijd op met ICE op dat traject.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Vrijdag dus de ICE naar Amsterdam gepakt. Tussen Breukelen en Abcoude stuitert het zo erg dat het wel leek alsof de bakken tegen de onderkant van de vering aan kwamen. BONK!
Dat is zeker opvallend jaquote:Op zondag 10 juli 2011 17:47 schreef Socios het volgende:
Vandaag iets opvallends in Groningen geconstateerd.
dat er plotseling een rood sein op rood ging
Je bent gespot, Dennisquote:Op zondag 10 juli 2011 18:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is zeker opvallend ja
Nog een filmpje van vandaag:
quote:Op zondag 10 juli 2011 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je bent gespot, Dennis
kwaliteit van het filmpje is wel belabberd trouwens
Dat ligt een stuk genuanceerder, maar dat ga ik niet op een smartphone zitten tikken, daar krijg ik een zere duim van.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:53 schreef James1988 het volgende:
Sein dat ineens op rood sprong => baanvak bezet (andere trein?) of storing
Trein opgeheven => dat traject is grotendeels enkelsporig, wellicht zou de sneltrein elders voor problemen met kruisingen zorgen waardoor uiteindelijk meer reizigers gedupeerd zouden worden?
Daarnaast geldt voor zover mij bekend dat, zodra een machinist een rood sein voorbijrijdt (zelfs remmend), hij sowieso niet meer verder mag rijden.
En juist die is dit weekend vanwege werkzaamheden op Den Bosch - Utrecht omgeleid via Nijmegen en Arnhem.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:21 schreef James1988 het volgende:
Vanuit Den Bosch vertrekt om .44 en .14 de intercity naar Zwolle. Die stopt tussen Nijmegen en Arnhem op alle tussengelegen stations.
De enige IC die vanaf Den Bosch vertrekt om .23 en .53 is de IC naar Alkmaar.
Tot en met aanstaande dinsdag rijden er omgeleide Intercity's tussen 's-Hertogenbosch (Ht) en Arnhem wegens werkzaamheden aan het spoor tussen Ht en Utrecht Centraal.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:19 schreef -0- het volgende:
Nou weet ik de vertrektijden op dit traject maar ik keek toch even op ns.nl. Deze komt met het reisadvies van een intercity trein om .23 en .53 vanuit den bosch direct richting Arnhem met alleen een stop in Nijmegen. Deze optie zou dus het snelste zijn en bovendien voor mij het beste aansluiten. Ik heb echter nog nooit gezien dat deze trein rijdt.
Weet iemand toevallig of deze treinen echt rijden en er dus 4 intercity's per uur rijden of geeft de NS site weer eens rare adviezen zoals ik laatst ook tegenkwam op een traject.
Ja, helaas. De 1827 wordt geloof ik de 9901.quote:
Inderdaad, ja!quote:Op zondag 10 juli 2011 22:28 schreef -0- het volgende:
Niet verkeerd dan, vervelend stuk altijd tussen Nijmegen en Arnhem ineens als stoptrein.
Waarom is dat jammer? Beter een tweede leven bij een ander bedrijf dan een enkeltje naar de sloper toch?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, helaas. De 1827 wordt geloof ik de 9901.
Opvallend hoe flexibel die spoortstaven nog zijn. Het is net een sliert halfgare spaghetti.quote:Op maandag 11 juli 2011 04:20 schreef James1988 het volgende:
Was dit filmpje van ProRail over de bouw van de Hanzelijn hier eigenlijk al gepost?
Ja, maar jij bent ook een rare wat treinreizen betreft.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:33 schreef Socios het volgende:
Ik stap in mijn geval vaak over dan in Arnhem van de Intercity uit Zwolle op een andere Intercity die nonstop naar Nijmegen gaat. Kan ik in Nijmegen weer wachten op dezelfde Intercity waar ik in Arnhem uitgestapt ben om door te reizen naar 's-Hertogenbosch en verder.
Dat vind ik wel een originele eigenlijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:22 schreef ReisT het volgende:
Ik ben een keer, toen er ook zo'n omgeleide IC reed, in Roermond uitgestapt, met de stoptrein naar Nijmegen gereisd, om daar weer in diezelfde IC te stappen om door te reizen naar Utrecht.
Gast..quote:Op zondag 10 juli 2011 22:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad, ja!
Ik stap in mijn geval vaak over dan in Arnhem van de Intercity uit Zwolle op een andere Intercity die nonstop naar Nijmegen gaat. Kan ik in Nijmegen weer wachten op dezelfde Intercity waar ik in Arnhem uitgestapt ben om door te reizen naar 's-Hertogenbosch en verder.
Het scheelt zeven minuten op een stukje van slechts 19 kilometer waar 3 tussenstops vermeden worden. Dat vind ik nogal wat!quote:
Als je naar nijmegen moet ja, dan is het logisch. nu win je er 0 minuten op en moet je 2x overstappen. Zo verschrikkelijk zijn elst, lent en zuid nou ook weer niet..quote:Op maandag 11 juli 2011 12:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Het scheelt zeven minuten op een stukje van slechts 19 kilometer waar 3 tussenstops vermeden worden. Dat vind ik nogal wat!
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je naar nijmegen moet ja, dan is het logisch. nu win je er 0 minuten op en moet je 2x overstappen. Zo verschrikkelijk zijn elst, lent en zuid nou ook weer niet..
Precies. Gewoon lekker op je reet blijven zitten en een beetje op je laptop kloten lijkt me beter dan 2x overstappen. Overstappen is kutter dan een paar keer extra stoppen.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.
Dat wordt gecompenseerd door het doorstoten van de Intercity tussen beide steden.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:12 schreef Igen het volgende:
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.
Omdat ik Utrecht Centraal zoveel mogelijk mijd. Ik vind dat het lelijkste `grote´ station van Nederland. (Ook voordat de verbouwing begon). Ik bevind mij daar niet graag.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:19 schreef Yreal het volgende:
Socios, als je voorbij nijmegen wil, waarom reis je dan sowieso niet leeuwarden -> Utrecht -> Den bosch?![]()
Ah het is dus iets psychologisch , ik ben er ook geen fan van, maar dan vanwege de drukte, ik reis liever vanaf Overvecht.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Omdat ik Utrecht Centraal zoveel mogelijk mijd. Ik vind dat het lelijkste `grote´ station van Nederland. (Ook voordat de verbouwing begon). Ik bevind mij daar niet graag.
Maar dan moet de trein wel langzamer rijden. Als je tussenstops weghaalt maar de trein op de IC-stations vervolgens 10 minuten blijft stilstaan is dat net zo ergerlijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat wordt gecompenseerd door het doorstoten van de Intercity tussen beide steden.
Tevens zijn extra stops psychologisch zelfs ook zwaarder dan wanneer hetzelfde stuk zonder tussenstops zonder reistijdverkorting afgelegd zou worden.
quote:Op maandag 11 juli 2011 12:24 schreef bork het volgende:
Ik snap die fly-over in Den Bosch niet, waarom moeten de treinen uit het oosten per se aan de westkant van het station uitkomen?Waarom hou je die niet gewoon oost en vanuit het noorden aan de westkant dan heb je die fly-over niet nodig.
Doorgaande treinen vanuit Eindhoven naar het noorden komen ook aan de westkant uit, is het dus eigenlijk alleen voor de trein Roosendaal-Zwolle handig die trouwens ook aan de oostkant stopt?, ik snap er steeds minder van hoe langer ik erover nadenk![]()
Ja, zeker, maar waarom zo'n lelijke sticker? En sowieso: bij mij is iets in de 99-serie altijd iets uit de grabbelton, waarvan je niet weet wat je ermee moet...quote:Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom is dat jammer? Beter een tweede leven bij een ander bedrijf dan een enkeltje naar de sloper toch?
Dat snap ik natuurlijk, maar waarom nu in 1 keer aan de noordkant van het station en zo moeilijk (wel mooi trouwens), ik wist niet dat het allemaal zo'n probleem was dat kruisen ten zuiden van Den Bosch, dat is het eigenlijkquote:Op maandag 11 juli 2011 12:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
IC Zwolle - Roosendaal, komt uit het oosten, moet naar het westen
IC Utrecht - Eindhoven, komt uit het westen, moet naar het oosten
Die treinen kunnen niet door elkaar heen, dus vandaar -> fly-over.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Idd, bij stop/door niet! Moet stop/door voor iedere trein handmatig worden bediend?
Zoals beloofd: de stop/door-schakeling.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Handmatig of door ARI idd. Iedere rijweg bij zo'n sein bevat een S of een D. Ik zal er wel eens foto's van maken, Zuidbroek heeft een mooie driedubbele.
Dat gebeurt meestal inderdaad. Een las, of een seinaankondiging, of een assenteller, of soms zelfs een pedaal.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:00 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Maar wat triggert nou eigenlijk het tijdrelais? Over de aankondigingslas rijden?
TROTS!quote:Op maandag 11 juli 2011 17:14 schreef TeringHenkie het volgende:
Waar herkent het beveiligingssysteem eigenlijk een trein aan? (op het moment dat die een bediend gebied inrijdt) Of gaat dat puur op tijd+bezetting?
Wat ik bedoel: hoe weet het computersysteem waar welke trein zich in het bediende gebied bevind, om zo de rijwegen vast te leggen/vrij te geven? Of gaat het systeem er van uit dat als een trein het station binnen komt rollen, dit op de goede volgorde gebeurt?
Ja ik zag in Nijmegen idd dezelfde Velios weer staan die ik in ROermond ook al ingehaald hadquote:Op maandag 11 juli 2011 10:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent ook een rare wat treinreizen betreft.
Ik ben een keer, toen er ook zo'n omgeleide IC reed, in Roermond uitgestapt, met de stoptrein naar Nijmegen gereisd, om daar weer in diezelfde IC te stappen om door te reizen naar Utrecht.
TROTS inderdaad, of haar voorganger TNV. In principe komt het er op neer (vooral in TROTS) dat elke spoorbezetting een treinnummer moet hebben.Zodra een trein gaat rijden, begint de spoorbezetting zich te verplaatsen en wandelt het treinnummer vrolijk mee.quote:
Nee. Als ergens een trein staat, weet het systeem niet welke trein dat is. Dat moeten we zelf bedenken of uitvogelen.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Maar hoe zit dat dan bij het materieel? Hangt er een transponderkastje onder de cabine oid?
Dus als op een bediend gebied een trein binnen zou komen, en dat is de IC ipv. de stopper (lekker realistisch maar goed), dan denkt ARI/TROTS alsnog dat het de stopper met treinnr. 8753940583 is?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee. Als ergens een trein staat, weet het systeem niet welke trein dat is. Dat moeten we zelf bedenken of uitvogelen.
Als mijn buurtreindienstleider trein 1 naar me stuurt, maar in TROTS heeft aangegeven dat het trein 2 is, dan denkt ARI inderdaad ook dat het trein 2 is.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:57 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dus als op een bediend gebied een trein binnen zou komen, en dat is de IC ipv. de stopper (lekker realistisch maar goed), dan denkt ARI/TROTS alsnog dat het de stopper met treinnr. 8753940583 is?
NSR weet inmiddels geloof ik wèl welke trein waar is... Maar dat is het materieel zelf, en dat is iets anders dan een treinnummer.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee. Als ergens een trein staat, weet het systeem niet welke trein dat is. Dat moeten we zelf bedenken of uitvogelen.
Dan is het gewoon weer net als vroeger: treinen op volgorde interpreteren.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als mijn buurtreindienstleider trein 1 naar me stuurt, maar in TROTS heeft aangegeven dat het trein 2 is, dan denkt ARI inderdaad ook dat het trein 2 is.
Gelukkig gebeurt dat vrijwel nooit en hebben we gewoon overal netjes de juiste nummers staan.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan is het gewoon weer net als vroeger: treinen op volgorde interpreteren.
Ja dat scheelt. Ik heb laatst het simulatiespel van emplacement Arnhem in 1965 cadeau gekregen. Dat is een nogal realistisch NX-tableau en het is serieus moeilijk...! Zeker omdat je geen TNV hebt, dus als een trein in de aankondiging zit moet je maar gokken welke het is.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gelukkig gebeurt dat vrijwel nooit en hebben we gewoon overal netjes de juiste nummers staan.
Dus als ik het goed begrijp:quote:Op maandag 11 juli 2011 18:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gelukkig gebeurt dat vrijwel nooit en hebben we gewoon overal netjes de juiste nummers staan.
Nee.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:10 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp:
Vroeger: elke keer als er een trein vertrok stuurde elke keer gebied A naar gebied B een berichtje met treinnummer. De vrije baan werd dus een FIFO stack.
Nu: De planning staat van tevoren vast in het systeem. (treinnummer gekoppelde aan tijdstip entry + bijbehorende rijweg door het emplacement + tijdstip exit)
Zoiets?
Ja nee, soms wel, soms niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:12 schreef Duvel het volgende:
De vrije baan is nog steeds een FIFO-stack.
Automatisch Permissief Blokstelsel kan weinig anders, toch?quote:
Soms wel, soms niet. Hangt van de inrichting van het baanvak af.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:22 schreef TeringHenkie het volgende:
Ah, dus de trein wordt dus puur op het bezetten van de opeenvolgende blokken gevolgd. Maar ik dacht dat op de vrije baan losse treinen niet getracked konden worden?
Klopt.quote:Ik neem aan dat als een treinstel in dienst komt, de rangeerder gewoon handmatig bij jullie een rijweg aanvraagt ("Ik sta nu op opstelspoor x met treinnummer 2323, mag ik een rijweg naar spoor 14b?") Dat vanaf dat moment zeg maar de koppeling met het treinnummer gemaakt is?
Leuk. Maar eerlijk gezegd vind ik het er wel wat karig uitzien voor een intercity!quote:Op maandag 11 juli 2011 19:05 schreef Socios het volgende:
Of het interieur van Mat '54.
[ afbeelding ]
Amsterdam, 15 september 2007.
Altijd leuk om weer eens in de archieven te pluizen.
Pics?quote:Op maandag 11 juli 2011 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ziet de andere nog overgebleven hondekop, de 386 er toch heel anders uit
Precies. Reviseren dus, en rap watquote:Op maandag 11 juli 2011 19:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Leuk. Maar eerlijk gezegd vind ik het er wel wat karig uitzien voor een intercity!
Heb zelf volgens mij geen foto, maar kwam op Flickr wel eentje tegen:quote:
Johquote:Op maandag 11 juli 2011 19:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, Mat '54 is dit hè. Dat rijdt sowieso niet meer in de reizigersdienst.
oe, I wishquote:
Je kunt dan in nijmegen ook de stoptrein pakken die eerder gaat dan de intecity.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad, ja!
Ik stap in mijn geval vaak over dan in Arnhem van de Intercity uit Zwolle op een andere Intercity die nonstop naar Nijmegen gaat. Kan ik in Nijmegen weer wachten op dezelfde Intercity waar ik in Arnhem uitgestapt ben om door te reizen naar 's-Hertogenbosch en verder.
Jamaar dan moet ie alsnog in een stoptreinquote:Op maandag 11 juli 2011 19:58 schreef Temlin het volgende:
[..]
Je kunt dan in nijmegen ook de stoptrein pakken die eerder gaat dan de intecity.
Nee, hoor. De Intercity waar ik uitgestapt ben in Arnhem vertrekt eerder uit Nijmegen dan de stoptrein. Zie het deel uit het Spoorboekje hieronder.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:58 schreef Temlin het volgende:
Je kunt dan in nijmegen ook de stoptrein pakken die eerder gaat dan de intecity.
Ohquote:Op maandag 11 juli 2011 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jamaar dan moet ie alsnog in een stoptrein
Dan nog ben ik met de Intercity dus eerder in 's-Hertogenbosch.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:41 schreef Temlin het volgende:
Ohik dacht dat hij sneller in Den Bosch wilde zijn.
Heel nice.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb lekker Nijmegen - Den Bosch gereden ZONDER stop in Oss gisteren![]()
En zonder ICE toeslag of whatever![]()
EN het was goed voor de kilometers
Beetje nutteloos overigens die omgeleide trein want er reden vandaag ook bussen, daarmee ben je een half uur eerder in de Bosch.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:41 schreef Temlin het volgende:
Blijkbaar zijn er werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch.
iig wel tig foto's van oude stations: http://www.hetutrechtsarc(...)2=&s=&a4=&d1=&d1=&t=quote:Op maandag 11 juli 2011 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben ze bordjes daar? Anders heb ik er geen haast mee
Dacht dat je naar Deventer ging verkassen?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben ze bordjes daar? Anders heb ik er geen haast mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |